Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-19, 20:19   #76
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 3
Standard

Hej!

Tänk att ni orkar hålla på att diskutera det här skiten dagarna i ända. Jag har observerat diskussionen ett tag och vill bara poängtera att det INTE är jag som är Kidcox. Således var det heller INTE jag som "ballade ur" i chatten.

Till er som menar att den senaste tidens dåliga spel och resultat är ett bevis på att jag har fuskat konstant i 5 månaders tid för att kunna "lura" folk att betala för tjänsten säger jag bara att det finns betydligt enklare sätt att lura till sig några hundralappar.

Hur som helst. Jag uppskattar om ni kan hålla isär på individerna Iceeman och Kidcox i den fortsatta diskussionen.

Mvh
Iceeman
Iceeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-19, 20:29   #77
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iceeman Visa inlägg
Hej!

Tänk att ni orkar hålla på att diskutera det här skiten dagarna i ända. Jag har observerat diskussionen ett tag och vill bara poängtera att det INTE är jag som är Kidcox. Således var det heller INTE jag som "ballade ur" i chatten.

Till er som menar att den senaste tidens dåliga spel och resultat är ett bevis på att jag har fuskat konstant i 5 månaders tid för att kunna "lura" folk att betala för tjänsten säger jag bara att det finns betydligt enklare sätt att lura till sig några hundralappar.

Hur som helst. Jag uppskattar om ni kan hålla isär på individerna Iceeman och Kidcox i den fortsatta diskussionen.

Mvh
Iceeman
Kommentar till att det då har gått så otroligt dåligt senaste tiden om man jämför med tidigare.

Och hur man kan slänga ut sig en kommentar som denna:
Citat:
När vi drog ner insatserna för er skull gick allt åt helv!!
Citat:
Stressar ju för er skull, jag och ice bryr väl inte oss om att vi är minus 27k små pengar för oss, men för er är det tråkigt!!
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-19, 20:36   #78
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Varför posta ett inlägg med andemeningen "det var inte jag, det var min kollega"? Ni tillsammans som betaltjänst har ju fortfarande stått för en rad tveksamma beslut, ex

* Att höja insatserna till synes omotiverat efter en bad streak
* Att banna betalande medlemmar för rimlig kritik
* Att stressa fram spel som ni i normala fall inte hade lagt
* Att tilta i chatten/kommentarer med stora mängder självömkan
* Att nedvärdera medlemmar som inte har lika stor bankrulle
* Att skylla på medlemmarna för uteblivna resultat

Sen undrar ju jag även lite kring din historik från tiden innan betaltjänsten. Det där 36k-bettet på elitserien i hockey t ex. Som bäst var det ett jättetiltbet som var säkert 10 gånger större än din average, som sämst var det en "ROI-höjare". Vad var grejen med det bettet? Tar ens Pinnacle så mycket på svenska elitserien?

Undrar också detta som jag skrev om tidigare.
Citat:
Sen kan man ju ifrågasätta hur bra en rek på Real Madrid-Barca 1X är med stor insats. Knappast nåt bolag som lämnar tokiga överodds på en så välbevakad match va?
Vill också föreslå att du öppnar upp själva blogginläggen även för icke-betalande kunder, så att du där kan skriva lite om gårdagens rekar, resultat, kommentarer osv. Det är ju i princip omöjligt att läsa något om er tjänsts filosofi och upplägg i nuläget utan allt man har att gå på är statistiken...

Slutligen vill jag ge dig att jag inte längre tror ni är samma person, du och Kidcox.

Edit: kul att få en dialog iaf, förhoppningsvis kan du få reda ut lite saker en gång för alla om du väljer att svara.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-19, 21:21   #79
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 3
Standard

Hej Olof86!
Det var mycket på en gång men jag skall försöka svara så bra det går:

Varför posta ett inlägg med andemeningen "det var inte jag, det var min kollega"? Ni tillsammans som betaltjänst har ju fortfarande stått för en rad tveksamma beslut, ex
Svar: Ja, det stämmer. Jag är ju ansvarig för sidan, så jag får också ta konsekvenserna för hans aggerande. Andemeningen var att rentvå mitt namn från denna formen av betéende då medlemmar här inne verkar ha trott att han och jag är samma person.

* Att höja insatserna till synes omotiverat efter en bad streak
Vi började med minimum-insatser (1/10u=0.5%) för att försiktigt öka. Försiktigheten eskalerade i nån form av tilt efter flera "oturliga" sena kvitteringar osv. Du vet vad jag menar. Naturligtvis är det inte så en bettingtjänst skall fungera, men spelen som lades med tyckte vi var befogade. Här kan jag hålla med om att det blivit oseriöst.

* Att banna betalande medlemmar för rimlig kritik
Svar: Har bara bannat folk som fört sig med ett ovårdat språk i vår shoutbox eller talat illa om mig som person här på Sharps (inte Sharks som jag råkat skriva hos Vladan, vilket ni så fint uppmärksammat). Många andra som kommit med rimlig kritik har det inte varit nån tanke på att banna.

* Att stressa fram spel som ni i normala fall inte hade lagt
Svar: Tjänstens idé från början var lite att servera ett julbord med bra spel som medlemmarna kan välja bland och då veta att samtliga är bra spel, en del bättre än andra. Kan hända att du har rätt i att en del spel inte är speciellt bra, när man ser på det i efterhand.

* Att tilta i chatten/kommentarer med stora mängder självömkan
Svar: Om jag tiltar i chatten så är det för jag blir vansinnig när mina spel blir rövkn***** i 94:e minuten varenda gång. Vad Kidcox säger får stå för honom.

* Att nedvärdera medlemmar som inte har lika stor bankrulle
Svar: Har jag aldrig någonsin gjort. Tvärtom. Jag vill egentligen ha ett helt vanligt unit-system. Men många är så pass nybörja att man inte fattar vad en unit är. Vi tog då ett beslut att börja med en spelkass på 60K och änvända 0.5% som 1 unit.

Det du syftar på återigen är väl Kidcox uttalande om att 27K är småpengar. Visst, vad skall man säga? Som jag klartgjort innan så är ju jag ansvarig för skiten, så därför skall jag inte skylla ifrån mig eller liknande. Men Kidcox uttalanden kan och vill jag inte längre kommentera.

* Att skylla på medlemmarna för uteblivna resultat
Svar: Kidcox uttalande...och på denna punkten håller jag inte med honom alls. Det är aldrig någon annans fel att man förlorar. Väljer vi att gå ner i insats i kronor och ören räknat eller lägger fler och sämre spel så är inte det medlemmens fel såklart.

Sen undrar ju jag även lite kring din historik från tiden innan betaltjänsten. Det där 36k-bettet på elitserien i hockey t ex. Som bäst var det ett jättetiltbet som var säkert 10 gånger större än din average, som sämst var det en "ROI-höjare". Vad var grejen med det bettet? Tar ens Pinnacle så mycket på svenska elitserien?
Svar: Många som hänger upp sig på den betten. Jag har bettat för betydligt högre summor än så. Det var dessutom 37K inte 36...och det var en kombination av bergsäkerhet och tilt. På den tiden var jag beta-testare på Bettingbloggen och använde den till att bokföra mina spel (parallellt med bokföring på annan sida).

Nej jag fick inte igenom hela summan hos Pinnen utan fick lägga lite på LB och SB också, men sket i att bokföra det så.

Påståenden om att jag tidigare fuskat för att få bättre ROI dementerar jag. Visst, det finns en handfull spel som jag ändrat insats på i efterhand, och det var kanske dumt gjort. Men samtidigt så var det ju min spelbokföring vid den tiden så jag sket ganska högaktningsfullt i vad folk hade att tycka om det.

Efterhandsspel har jag ALDRIG lagt in om jag inte har spelat dem! Däremot har jag lagt in spel i efterhand, men det är ju för jag inte haft tid att lägga in dem innan.. då har jag naturligtvis lagt in både vinster och förluster.

Undrar också detta som jag skrev om tidigare.
Svar: Vet inte vad du menar här, men jag antar att det är varför det går så dåligt nu? Hade jag svaret på det så skulle jag vara rik! Det är förmodligen en kombination av dåliga spel pga av pressen som blir att man tror att man måste prestera och leverera ett visst antal spel och dessutom gå plus. Samtidigt som det fan inte är normalt att åka i 94:e minuten i varenda fotbollsmatch man tippar. Således, kombination av dåliga spel, oskicklighet och otur, som alltid.

Tror inte att det är många som går kraftigt plus just nu, förutom ni som spelar på MBL då.. men där har jag tyvärr noll kunskap så det är inget alternativ för mig.

EDIT: Aha, såg nu vad du menade.. det kom inte med i citatet... 1x på Real Madrid var Kidcox spel, men jag trodde också på det. Insatsen var för hög i relation till värdet, inget att snacka om. Ångrar det spelet, som i sig inte var dåligt, men vansinnig insats.

Vill också föreslå att du öppnar upp själva blogginläggen även för icke-betalande kunder, så att du där kan skriva lite om gårdagens rekar, resultat, kommentarer osv. Det är ju i princip omöjligt att läsa något om er tjänsts filosofi och upplägg i nuläget utan allt man har att gå på är statistiken...
Svar: Tack för förslaget! Tror att många resonerar som du.

Slutligen vill jag ge dig att jag inte längre tror ni är samma person, du och Kidcox.
Svar: Tack. det var på tiden

Edit: kul att få en dialog iaf, förhoppningsvis kan du få reda ut lite saker en gång för alla om du väljer att svara.
Svar: Ja.. visst. Jag har inget att dölja, förutom att jag just nu börjar tvivla på mig själv i dessa bistra tider. Det är ju inte direkt imponerande siffror vi visar upp nu, det kan jag inte säga emot.

Det tog fanimig en halvtimme att svara på allt det här!

Hoj
Iceeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-19, 21:27   #80
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Stort av dig att bemöta kritiken på ett konstruktivt sätt, big up för det!
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-19, 21:29   #81
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Tack för alla svar Iceeman så ska det se ut! Se till att vända på detta nu

Som sagt innan så tror jag starkt på att öppna upp bloggen lite om det är möjligt för att få folk att förstå och framförallt om det blir fortsatt betaltjänst.

Och vet inte men det känns verkligen som ni kör tokigt mycket spel som jag har skrivit innan, ni lovade över 100 på en månad och är uppe i över 200 på halva månaden. Men det är bara vad jag tror, har inte sett vad det är för spel.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-19, 21:32   #82
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Många som går bra på sina rekar, jag går bra och jag är en jävla nobody. Du tar betalt och människor blir verbalt misshandlade. Kul att du bemöter, men varför blåsa upp sig så innåt helvete, bit i det sura äpplet istället?


Ja, jag har dubbelmoral
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-19, 21:54   #83
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 112
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iceeman Visa inlägg
Hej!

Tänk att ni orkar hålla på att diskutera det här skiten dagarna i ända. Jag har observerat diskussionen ett tag och vill bara poängtera att det INTE är jag som är Kidcox. Således var det heller INTE jag som "ballade ur" i chatten.

Till er som menar att den senaste tidens dåliga spel och resultat är ett bevis på att jag har fuskat konstant i 5 månaders tid för att kunna "lura" folk att betala för tjänsten säger jag bara att det finns betydligt enklare sätt att lura till sig några hundralappar.

Hur som helst. Jag uppskattar om ni kan hålla isär på individerna Iceeman och Kidcox i den fortsatta diskussionen.

Mvh
Iceeman
Precis.

Uppskattar f ö att du skriver här och förklarar, då det har kommit hårda inlägg i den här tråden mot din blogg. Diskussionen blir inte så givande om du inte själv deltar, som nu. Har haft samma funderingar som Olof.

Oavsett om ni är vinnande eller ej så är det tydligt att se att ni har haft otur sedan sidan blev en betaltjänst. ROI ligger på 82% sedan 1 april och jag antar att om man hade placerat bets och blundat träffat ca 90% eller mer.
stevebc är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-19, 21:55   #84
 
smalkes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 199
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker du att det är okej att samarbeta med en sådan oseriös figur som kidcox? Att behandla sina kunder så som han gjort är inte direkt professionellt!

Senast redigerad av smalke den 2010-04-19 klockan 22:45.
smalke är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-19, 22:04   #85
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

All heder för ett sakligt och sansat svar. Tack för det. Fick svar på det mesta. Glad att höra att du inte ställer upp på de där uttalandena.

Angående det du skriver om att bettingbloggen ursprungligen bara var din privata bokföring, och att du därmed hade rätt att lägga till eller redigera spel i efterhand. Absolut, det är ju rätt i sak. Och du har ju inte lovat att nå den nivån som betaltjänst. Men visst håller du med om att den höga ROI du hade tidigare trissade upp kundernas förväntningar på tjänsten och alltså lockade in fler betalade kunder? Kanske delvis just på grund av dina efterhandsspel eller 37k-bets som drog upp ROI:n?

Håller med Rejs om antalet spel och så undrar jag om en del av förklaringen kan vara att ni nu inte kan reka i vintersporter längre som verkade vara en riktig kassako för kanske främst Kidcox.

Hoppas, iaf för kundernas skull, att det vänder så ni kan leverera lite plus. Även om jag samtidigt hoppas att de inte lagt sin förväntningsnivå på 117+% ROI som ni hade innan betaltiden.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-20, 12:57   #86
 
VinsomCashs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 150
Sharp$: 11
Standard

Som någon nämnde tidigare är det stort att möta kritiken som du gör Icee, dessutom på bortaplan!
VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-20, 15:47   #87
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 19
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av VinsomCash Visa inlägg
Som någon nämnde tidigare är det stort att möta kritiken som du gör Icee, dessutom på bortaplan!
+1

Trevligt och se dig här Iceeman.
Knaffell är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-20, 17:31   #88
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 3
Standard

Tack, tack... Jag är bra kompis med Kidcox ... men ibland går han lite över styr Han är grym på sport och besitter ett stort kunnande. Behöver dock jobba lite på MM och lite teori. Kanske lite på sitt humör också.. hahaha!
Iceeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-27, 01:41   #89
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
visst håller du med om att den höga ROI du hade tidigare trissade upp kundernas förväntningar på tjänsten och alltså lockade in fler betalade kunder? Kanske delvis just på grund av dina efterhandsspel eller 37k-bets som drog upp ROI:n?
Du får ju ta debatten i hamn också om du väl inlett den, Iceeman...?
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 22:56   #90
 
Rävens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 40
Sharp$: 1
Standard

http://iceeman.bettingbloggen.com/bl...angel#comments
Han är verkligen trevlig mot folk den gode iceeman!
Räven är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td