Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-19, 21:26   #121
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iceeman Visa inlägg
Tjenare folks!

Ja insatserna har sänks nu när bankrullen sinat.
Här är väl en av anledningarna till dåligt resultat även i maj:

Iceeman
----------------
Antal spel: 141
Träff: 53.19%
Snittodds: 2.12
Snittinsats: 381kr
ROI: 115.60%
Netto: +8.387kr

Kidcox
----------------
Antal spel: 30
Träff: 33.33%
Snittodds: 1.85
Snittinsats: 694kr
ROI: 69.35%
Netto: -6.377kr

Angående "spermatunnor" osv.. så blir det så när fjortisar håller på att försöka tjabba och göra sig roliga med förargelseväckande e-mailadresser såsom [email protected] etc.

Jag har tidigare hållt mig utanför denna debatt. Men jag tänker flika in ett svar och min syn på saken. Jag bryr mig egentligen inte mer än att det är underhållande. Jag är inte kund, kommer inte bli kund och har aldrig systematiskt ryggat dig. Men såhär ser jag på saken:

1. dina stats på bettingbloggen.se går inte att lita på, det finns för många frågetecken både innan och efter betaltjänsten. Du har en chans att ändra på det. Skaffa en egen domän och posta spelen i en riktig blogg, alternativt blogabet.com eller punterslounge som är hårdare på fuskare. Det skulle kanske rentvå dig.

2. Ditt och Kidcox sätt att bemöta kritiken är pinsam och ligger dig i fatet. Oavsett vem du riktar kritiken åt och hur mycket de än förtjänar det så driver du en tjänst och jag antar att du skattar för intäkterna vilket då kan räknas som en verksamhet att jämställa med en egen firma i mångt och mycket. Det vill säga ett företag. Det du gör när du bemöter dina kritiker på sådant sätt är enbart badwill för dig och din tjänst och du kommer inte bli långlivad som betaltjänst om det är ditt mål. Du bränner dina skepp.

3. Kontinuitet och MM saknas i ditt upplägg, det verkar som om ni opererar utan plan. Sänker/höjer insatsnivåer hit och dit. Stryker resultat och börjar om. Hade ni jobbat med bättre BRM hade detta aldrig skett. Man kan ju tycka att en erfaren spelare som du ändå framställts som borde veta det.

my 3 cents
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-19, 21:42   #122
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 3
Standard

Jo du har rätt i det du skriver såklart.. bra formulerat var det också!
Tack för synpunkterna, dom är guld värda.
Iceeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 01:09   #123
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iceeman Visa inlägg
[gnäll på kollega]
Hördu din pajas. När ska du egentligen lägga ner? Du har hittills stått för förfalskad statistik, tiltbets, personangrepp, du skyller ifrån dig på din kollega upprepade gånger, du bannar betalande medlemmar och tillåter inte public att kommentera sakligt.

Vad vill du ens uppnå? Om du bara jagar plusnetto för sakens skull och är beredd att fuska i bokföringen för att uppnå det så kan du ju vara ärlig med det på bloggens framsida så folk slipper betala för dina låtsasrekar.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 01:40   #124
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Hördu din pajas. När ska du egentligen lägga ner? Du har hittills stått för förfalskad statistik, tiltbets, personangrepp, du skyller ifrån dig på din kollega upprepade gånger, du bannar betalande medlemmar och tillåter inte public att kommentera sakligt.

Vad vill du ens uppnå? Om du bara jagar plusnetto för sakens skull och är beredd att fuska i bokföringen för att uppnå det så kan du ju vara ärlig med det på bloggens framsida så folk slipper betala för dina låtsasrekar.
+1

Vad ville du uppnå med dagens inlägg på "sharks" iceeman?
Jo, att din vän jannemang, kidkox & vad fan dem nu heter sumpar din statistik medan du själv ligger på 115% ROI.

Tror du på riktigt att någon här inne tar dina siffror på minsta lilla allvar?
Du har förövrigt klagat hejvilt & tiltat loss totalt över din "otur", inte sant?
Isf är det imponerande att ha en roi över 115% trots detta

Om din kollega nu är så dålig, varför ha med honom i en betaltjänst?
Det är trotsallt dina tidigare spel som lockat kunderna till att köpa din tjänst.!?

PS. älskar "diskusionerna" mellan dig & Peter! Du får Mona Sahlin att framstå som en duktig debatör!
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 01:53   #125
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iceeman Visa inlägg
Den är inte modifierad alls. Du kan själv generera den på sidan under statistik/avancerad statistik.
Gillar också att du hänvisar till statistikfunktioner på ett urval du själv rensat ut helt efter eget humör.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 03:57   #126
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iceeman Visa inlägg
Tjenare folks!

Ja insatserna har sänks nu när bankrullen sinat.

Detta hade aldrig skett om ni övergick till att ha en unitinsatsplan.
Istället för att försöka skryta om hur många kronor ni satsar för att ha stats där ni omsätter höga belopp så övergår ni till att ha en startkassa på tex 100units.
Där er insats är beroende utav spelvärde. Därmed anpassas tjänsten till alla, precis som det ska vara.
Ni satsar 3u på matchen, värdet på er unit är helt olika för alla som spelar.

Att säga "När vi drog ner insatserna för er skull gick allt åt helv!!" är bara pinsamt för någon som ska föreställa kunnig. Nejdu, gör dig själv och dina kunder du har kvar en tjänst istället för att verka pengahungriga amatörer. Gå bort från att vara serviceplay om ni tillsammans inte kan leverera, alternativet om det nu är som du säger att din partner är den som sabbar dina stats så får ni helt enkelt gå skilda vägar.

Sedan får du nog gå elva eller tolv kurser i kundbemötande/kundrelationer/servicehantering
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 07:50   #127
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iceeman Visa inlägg
Tjenare folks!

Ja insatserna har sänks nu när bankrullen sinat.
Här är väl en av anledningarna till dåligt resultat även i maj:

Iceeman
----------------
Antal spel: 141
Träff: 53.19%
Snittodds: 2.12
Snittinsats: 381kr
ROI: 115.60%
Netto: +8.387kr

Kidcox
----------------
Antal spel: 30
Träff: 33.33%
Snittodds: 1.85
Snittinsats: 694kr
ROI: 69.35%
Netto: -6.377kr

Angående "spermatunnor" osv.. så blir det så när fjortisar håller på att försöka tjabba och göra sig roliga med förargelseväckande e-mailadresser såsom [email protected] etc.
Varför spelaru ens med honom? Det gick ju mkt bättre för dig förr!? I fotboll brukar man säga att man inte ska ändra på ett vinnande lag, trotts att stjärnar kanske inte va med förra matchen.. SÅ varför ändra på ett vinnande koncept?! Om du nu inte fuskade fram dina resultat förr, så varför gjorde du en förändring!?
Så om du nu fuska gjorde du det ganska snyggt, folk trodde ju på dig! Jag menar, om jag la ner en hel förmiddag på att göra ett spreadsheet/en Speldagbok där jag la in en jefla massa vinster å hade ett netto på + 500 k.. Efter det så kan man ju faktistk håva in en hel del cashish på folk som är blåögda å tror på mig! En affärside kanske, men en smuttsig sådan!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 07:51   #128
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 3
Standard

Hej igen!

1. Nä jag skyller inte på Kidcox .. hehe.. det var ett lurendrejeri redan från början.. Han finns inte.. Jag och Kidcox är samma person.

2. Jag har redan från början lagt in låtsasspel, och i efterhand har jag redigerat insatser och tagit bort spel som gick förlorade. Allt detta i flera månaders tid bara för att verka bättre än vad jag är.

3. Kundrelationer är nog inte min grej heller, det visste jag egentligen redan innan faktiskt. Men man lär så länge man lever.

4. Dom spel som faktiskt läggs in i tid och som medlemmarna kan ta del av är spel som jag snor av andra, oftast bättre spelare som har koll på det här med betting.

5. Ja, bloggen lägger förmodligen ner inom kort. Det var mer jobb än jag trodde.
Iceeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 08:22   #129
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 3
Standard

En sak håller jag med er om... och det är att det är för lätt att fuska med sina siffror.
Jag har inte använt mig av blogabet.com eller punterslounge. Vad gör det svårare att fuska där? Ser man t.ex. tidpunkt då spelet lades och tidpunkt då det senast modifierades? Det hade ju varit lösningen på allt.
Iceeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 08:24   #130
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 3
Standard

Kollade in den där punterslounge precis... jädrans vad grötig den känns, fick en smärre chock
Iceeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 08:45   #131
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 3
Standard

Skall testa spreadsheeten här på Sharps också.. ser trevlig ut
Iceeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 09:38   #132
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 3
Standard

okej .. seriös fråga: Vad! (förutom att lägga ner hela skiten förstås) skall jag göra från och med nu för att få "upprättelse". Är det för sent? Egna förslag är:

1. Trevligare kundbemötande
2. Bättre MM
3. Gå tillbaka till kostnadsfri tjänst
4. Bättre spel (lättare sagt än gjort, man är ju inte bättre än vad man är just nu)
5. Mer information på sidan om när spelet lades alt. modifierades. I alla fall när odds och insats modifierades.

Vill gärna bli kvitt det här tjatet/gnället om hur mycket jag fuskar och hur otrevlig jag är som person etc. Min önskan är att fortsatt kritik handlar om mina dåliga spel, sådan kritik kan jag ta.

Är det så att ni avskyr mig så mycket så det inte finns någon återvändo och att det bästa är att jag raderas från jordens yta så, fine...då lägger jag förmodligen ner verksamheten.

Mvh
Iceeman
Iceeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 11:28   #133
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Alla fem förslag låter inte bara bra utan tom nödvändiga.

Huruvida det är för sent är svårt för oss att säga. Jag tror inte folk på Sharps hatar dig, de flesta har nog roats av dina små utfall.

Enda sättet att få svar är att testa!
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 11:50   #134
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iceeman Visa inlägg
Mer information på sidan om när spelet lades alt. modifierades. I alla fall när odds och insats modifierades.
Men är du tappad? Ska du fortsätta modifiera spel i efterhand? Har du inte begripit nånting vi har skrivit?
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-20, 11:50   #135
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iceeman Visa inlägg
okej .. seriös fråga: Vad! (förutom att lägga ner hela skiten förstås) skall jag göra från och med nu för att få "upprättelse". Är det för sent? Egna förslag är:

1. Trevligare kundbemötande
2. Bättre MM
3. Gå tillbaka till kostnadsfri tjänst
4. Bättre spel (lättare sagt än gjort, man är ju inte bättre än vad man är just nu)
5. Mer information på sidan om när spelet lades alt. modifierades. I alla fall när odds och insats modifierades.

Vill gärna bli kvitt det här tjatet/gnället om hur mycket jag fuskar och hur otrevlig jag är som person etc. Min önskan är att fortsatt kritik handlar om mina dåliga spel, sådan kritik kan jag ta.

Är det så att ni avskyr mig så mycket så det inte finns någon återvändo och att det bästa är att jag raderas från jordens yta så, fine...då lägger jag förmodligen ner verksamheten.

Mvh
Iceeman

Jag tror du ska fråga dig själv vad syftet är med att du erbjuder tjänsten på det sätt du gör. Jag menar handen-på-hjärtat vad är din faktiska drivkraft och syfte?

Om en del av syftet på något sätt är kopplat till det sociala utbytet (inkl positiv feedback relaterat till spelen) i chatt och kommentarer på blogginlägg, så tror jag du gör bäst i att lägga ner åtminstone vad gäller att driva det hela som en betaltjänst.

Man är som man är och det är svårt för oss alla att ändra oss på något radikalt sätt. Jag tror helt enkelt inte du är den person som har det kundfokus och ödmjukhet som krävs för att hantera kundrelationer på detta sätt där en del kritiska personer alltid kommer uppfattas som dryga. Även de måste bemötas med en viss grad av respekt, och det är en konst i sig.

Mitt förslag om du ska fortsätta som betaltjänst är att helt sonika fimpa chattfunktionen och kommentarsmöjligheterna för all framtid och bara fokusera på att leverera det som folk vill ha. Nämligen högkvalitativa spel och inget annat. Upprättelse kommer kanske till slut men det lär ta tid.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td