Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-21, 15:46   #46
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Fast det blir ju bara fråga om misstänkt rigg om man kan binda marknadsrörelserna till resultatet. Vad jag vet så var det ej onormal marknad i Sverigematchen ?
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 20:04   #47
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Varför man vill spela på träningsmatcher? För min del för att jag känner folk i hela fotbollssverige och får information tidigt som inga andra kan ta del oftast och att jag har bra mkt bättre koll på våra svenska lag än oddssättarna. Därför spelar man på träningsmatcher, därför spelar man på div-1/div2/U21.

Frågan man bör ställa sig är istället: varför göra det svårt för sig när man kan göra det lätt för sig? Varför spela på nordamerikanska sporter där alla har tillgång till samma info istället för att fokusera på mindre marknader?

För ni vet väl att ner till div-2, vänskapsmatcher och U21 i Sverige så kan man med fördel spela på icke-limiterande bolag.

Herrejävlar! Vilken underbar tråd!

En Bettingamatör (synnerligen välfunnet användarnamn) förfasas över riggade matcher som sabbar hans insiderspel. När fan blev insiderhandel något hedervärt? Du spelar i samma liga som Riggarna!

Detta är inte ett angeläget samhällsproblem. Mygel i sport- o spelbranschen? Verkligen? Trodde jag inte.

Låt sporten ta hand om sin skit genom förbättrade regelverk och lite engagemang från bossarna. Pengar saknas inte.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 22:01   #48
 
simb chaplin 1s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 1609

chaplins spel
Stats: 125 - 85 - 7
ROI: 101.11%
Vinstprocent: 59.52%

Standard

Kanske inte berör just fix vad gäller Sverige, men intressant tråd. Tycker ni som inte har läst ´´the fix´´ skriven av Declan Hill bör göra det. Sporten är inte så ren som de flesta tror. Boken tar upp intressanta detaljer, om hur man har säkrat bevis osv...när ni läst den kommer ni inte fundera på om ett lag har skador/avstängningar inför en match, utan frågan ni kommer ställa er: undra om denna match är fixad eller inte?
simb chaplin 1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 23:23   #49
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Herrejävlar! Vilken underbar tråd!

En Bettingamatör (synnerligen välfunnet användarnamn) förfasas över riggade matcher som sabbar hans insiderspel. När fan blev insiderhandel något hedervärt? Du spelar i samma liga som Riggarna!

Detta är inte ett angeläget samhällsproblem. Mygel i sport- o spelbranschen? Verkligen? Trodde jag inte.

Låt sporten ta hand om sin skit genom förbättrade regelverk och lite engagemang från bossarna. Pengar saknas inte.
Och du tror inte många andra som bettar seriöst har info omvärlden inte vet?

Gällande mitt namn tog jag det för länge sedan. Amatör, kanske, om du nu definierar det som att ha möjligheten att inte gå till jobbet imorn då jag tjänar lika mkt på bettingen.

Du tycker kriminell verksamhet ska hanteras internt av närmast berörda sport? Förväntar mig att du anser att familjefejder som leder till mord osv också ska klarar av internt? Du är inte vän av ordning direkt.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 14:19   #50
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan berätta om en intressant match i Montenegros fotbollsliga som jag följde i lördags. Matchen stod 3-0 med 7-8 minuter kvar. Inga utvisningar. Oddset på att det skulle bli över 3,5 mål till var 1,13 hos SBO. I samma stund som det blev 4-0 gick oddset på över 4,5 mål upp till 4,5 trots att det alltså förflutit ett fåtal sekunder mellan 3-0 och 4-0. det sjuka var inte att matchen var uppgjord till 4-0. det sjuka var att SBO visste om det.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 18:31   #51
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Och du tror inte många andra som bettar seriöst har info omvärlden inte vet?

Gällande mitt namn tog jag det för länge sedan. Amatör, kanske, om du nu definierar det som att ha möjligheten att inte gå till jobbet imorn då jag tjänar lika mkt på bettingen.

Du tycker kriminell verksamhet ska hanteras internt av närmast berörda sport? Förväntar mig att du anser att familjefejder som leder till mord osv också ska klarar av internt? Du är inte vän av ordning direkt.
Alla som under några år följt slutomgångarna i italienska o spanska ligan eller lyssnat på stötkörningshistorier från travet, inser att det här är en del av bettingvärlden.

Problemet är inte nytt och det är egentligen inte växande. Inom travet har det minskat kraftigt men finns det pengar så finns det människor som är beredda att ta genvägar för att korpa åt sig.

Vad som möjligen är växande är möjligheten att spela på nobody cares-sport. Ger man sig in i den djungeln med "information som inga andra kan ta del av" och blir blåst har man bara fått smaka sin egen medicin.

Ja, jag tycker korrupta domare och tävlande som myglar ska tas om hand av berörd sport. Särskilt tydliga och svåra fall bör polisanmälas. Sporten bör inte sopa skiten under mattan utan istället skärpa sitt eget kontroll- o regelverk.

Stark analys av mitt ordningssinne. Mord och läggmatcher inom korpidrotten är helt jämförbara företeelser.

Kan man få låna en femhundring till på lördag?
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 22:06   #52
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Från idag:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18992597.ab
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 22:15   #53
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Spelet stoppat men samtliga hästar på plats dvs topp tre!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 22:33   #54
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Spelet stoppat men samtliga hästar på plats dvs topp tre!
Vad fan är det här för något?

Citat:
Det rörde sig om 147 spel på 5 000 kronor vardera. Spelen fördelades på hästarna 6 Mind Magic, lopp 3, Gävle, 2 Gameplayer, lopp 5, Gävle, och 1 Harpos Blue Swede, lopp 5, Halmstad.
Förstår inte poängen med upplägget. Gav någon över 1,00 på plats?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 22:46   #55
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Det blev inga odds på plats. Pengarna återbetalade.

Kul för dom som försöker plocka ut vinsten i morgon. Kundvård...

Måste ju vara något/några ombud som försökt dopa omsättningen i butiken. Eller är det utlands-affe som hittat ytterligare spenar på kon?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 22:52   #56
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vad fan är det här för något?



Förstår inte poängen med upplägget. Gav någon över 1,00 på plats?
Betalar man måntro en hel del värde för att försöka tvätta pengar? Men att tro det skulle gå onoterat förbi?
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 23:00   #57
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Blir ju inte mycket till tvätt då utbetalningen är exakt lika stor som insättningen.

Så det tror jag inget på, måste ha funnits andra syften med upplägget. Det var många år sedan som myndigheterna svalde skrynkliga totokvitton som alibi för skumraskaffärer. Speciellt om insatsen är identisk med utbetalningen gör man bäst i att inte säga något alls.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 23:04   #58
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Blir ju inte mycket till tvätt då utbetalningen är exakt lika stor som insättningen.

Så det tror jag inget på, måste ha funnits andra syften med upplägget. Det var många år sedan som myndigheterna svalde skrynkliga totokvitton som alibi för skumraskaffärer. Speciellt om insatsen är identisk med utbetalningen gör man bäst i att inte säga något alls.
, sant, men att flera ombud på samma gång försökt dopa omsättningen låter ju inte så troligt heller
...och ingen chans att gå vinnande ur det för nomala spelare, skumt skumt
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-06-02 klockan 23:36.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 23:16   #59
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Platsspel inställt. Återbetalning till samtliga UTOM spelen under utredning. Dom som sitter på bongarna med nämnda spel har fått insatserna frusna under utredning!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 23:29   #60
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Historiskt har väl dylika spel placerats av ombudet själv för att erhålla provisionen? Då ofta utan att fysiskt ens placera likvida medel i kassan. Trodde den tiden var förbi då ATG införde flygande inspektioner för att kontrollera kassan.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td