Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-21, 13:45   #211
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Men tittar man ut genom fönstret så ser man en ökad efterfrågan på larm och bevakningstjänster.

Nattsvart, javisst, men tvivlar på att det är det för securitas.
http://www.friatider.se/bevakningsbr...nte-asylkaoset


Man kanske skulle lämna in en lottorad iallafall...
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 09:23   #212
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 323
Sharp$: 1471
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
http://www.friatider.se/bevakningsbr...nte-asylkaoset


Man kanske skulle lämna in en lottorad iallafall...
Teckna dig för Attendo senast 26/11 istället, gör enorma vinster på "vård" åt flyktingar. 80% är redan tecknat av tunga institutioner/finansfolk som har åtagit sig att inte sälja sina poster inom ett visst datum.
Smulorna 20% får vi andra slåss om, kommer att bli ett enormt tryck de första dagarna och jag räknar med en 20% ig uppgång.
Man kan dock inte teckna sig via ISK utan måste gå på den skattekonfiskatoriska normal depån.
Själv har jag tecknat mig på alla ställen jag har möjlighet på samt släktingars
konton.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+100)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 09:47   #213
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Teckna dig för Attendo senast 26/11 istället, gör enorma vinster på "vård" åt flyktingar. 80% är redan tecknat av tunga institutioner/finansfolk som har åtagit sig att inte sälja sina poster inom ett visst datum.
Smulorna 20% får vi andra slåss om, kommer att bli ett enormt tryck de första dagarna och jag räknar med en 20% ig uppgång.
Man kan dock inte teckna sig via ISK utan måste gå på den skattekonfiskatoriska normal depån.
Själv har jag tecknat mig på alla ställen jag har möjlighet på samt släktingars
konton.
Det där är vad jag kallar rek.

Dock blev det genast överkurs för mig.
Fattar jag det hela rätt så måste man fylla i papper och skicka in om man inte har SEB som bank

Är jag tyvärr alldeles för lat och slö för, behöver minst 2mån på mig för sådana kraftansträngningar
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 12:32   #214
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 323
Sharp$: 1471
Standard

Nä,
du kan teckna via din depå på den bank du har. Ska du handla aktier från absolut nybörjare till seriös amatörnivå så är Nordnet alt Avanza överlägsna alternativ så har du inte ngn av dessa så öppna omedelbart konto. En order
Storbankernas ISK är värdelösa i jämförelse. Skicka in papper behöver man inte göra nu för tiden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+50)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 12:34   #215
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 323
Sharp$: 1471
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Det där är vad jag kallar rek.

Är jag tyvärr alldeles för lat och slö för, behöver minst 2mån på mig för sådana kraftansträngningar
Jo men ska man kunna vara lat och slö i framtiden gäller det att man orkar sitta vid tangentbordet några timmar om dagen nu.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 12:44   #216
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Utan att hausa så kan jag rekommendera Anoto.
Dem skrev ganska nyligen ett 4-årigt avtal med HP.
Orkar inte gå in allt för djupt om dem just nu, men TA pekar upp
och kursen lär gå upp till 1.4-1.5 närmsta veckorna.
Blir i alla fall en liten bit kaka utanför travet.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 12:48   #217
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Nä,
du kan teckna via din depå på den bank du har. Ska du handla aktier från absolut nybörjare till seriös amatörnivå så är Nordnet alt Avanza överlägsna alternativ så har du inte ngn av dessa så öppna omedelbart konto. En order
Storbankernas ISK är värdelösa i jämförelse. Skicka in papper behöver man inte göra nu för tiden.
Gjorde en vända till på Nordnet depån och nu jävlar, lyckades jag hitta det

En till novis fråga, satte upp mig för 800st, blir det antingen eller om den övertecknas?

Eller kan man få några åtminstone?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 13:43   #218
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 323
Sharp$: 1471
Standard

tyvärr brukar man bara få en del av önskad mängd, därför har jag flera olika konton och använder släkt och vänner.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 13:46   #219
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 323
Sharp$: 1471
Standard

[QUOTE=zabatsu;467071]Utan att hausa så kan jag rekommendera Anoto.

Håller med ligger själv inne med en skaplig mängd aktier, dock bör man ha i åtanke att det är en chansaktie och således bör man bara ha en liten del av
Anoto i portföljen.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 13:52   #220
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

[QUOTE=kisumu;467082]
Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Utan att hausa så kan jag rekommendera Anoto.

Håller med ligger själv inne med en skaplig mängd aktier, dock bör man ha i åtanke att det är en chansaktie och således bör man bara ha en liten del av
Anoto i portföljen.
Japp, helt korrekt. Jag håller med dig, då aktien mestadels styrs av traders i dagsläget. Men jag har svårt att se den gå ner mycket mindre än till 1.15, har dock väldigt svårt att se det möjligt i dagsläget. Ligger man lång i Anoto så tror jag inte man behöver vara direkt orolig då det ligger diskussioner i pipen med andra OEM. Måste ju finnas en riktigt bra anledning till varför Anoto uteblev ur RedEyes möte nu senast. Det skall onekligen bli intressant framöver.
Jag har i alla fall satt min stop loss på 1.05 och tror på en hel del framgång framöver.

Köpet av Livescribe förväntas vara färdigt den 30e November.

Vi får se vad framtiden visar, men just nu skriker det köpläge tycker jag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+50)
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 13:57   #221
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
tyvärr brukar man bara få en del av önskad mängd, därför har jag flera olika konton och använder släkt och vänner.
Di rike di kan
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 14:24   #222
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 323
Sharp$: 1471
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Di rike di kan
..........
vara högt belånade
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 12:51   #223
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Teckna dig för Attendo senast 26/11 istället, gör enorma vinster på "vård" åt flyktingar. 80% är redan tecknat av tunga institutioner/finansfolk som har åtagit sig att inte sälja sina poster inom ett visst datum.
Smulorna 20% får vi andra slåss om, kommer att bli ett enormt tryck de första dagarna och jag räknar med en 20% ig uppgång.
Man kan dock inte teckna sig via ISK utan måste gå på den skattekonfiskatoriska normal depån.
Själv har jag tecknat mig på alla ställen jag har möjlighet på samt släktingars
konton.
Det går att teckna sig via Investeringssparkonto hos SEB om jag har förstått det rätt. Tio gånger bättre än att behöva skatta 30 % på ett VP-konto i mina ögon.

Finns väl ett par risker trots allt med Attendo. Tror inte dagens regler för hur ensamkommande flyktingbarn ska hanteras o.s.v. kommer vara kvar hur länge som helst när de offentliga finanserna blir sämre och sämre. Men borde vara riktigt bra köpläge vid 50 kr/aktie, DI bl.a. räknar med vinst efter skatt på 600 milj. nästa år.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 13:42   #224
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1755
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Nä,
du kan teckna via din depå på den bank du har. Ska du handla aktier från absolut nybörjare till seriös amatörnivå så är Nordnet alt Avanza överlägsna alternativ så har du inte ngn av dessa så öppna omedelbart konto. En order
Storbankernas ISK är värdelösa i jämförelse. Skicka in papper behöver man inte göra nu för tiden.

Hej! Är ganska grön inom aktievärlden men har ett ISK på SEB. Varför är storbankernas ISK sämre? Pga lägre cortage? Även hört att Degiro ska vara bättre än Nordnet och Avanza!! Där kan man även köpa alla världens aktier tydligen. Har någon erfarenhet av dom? Har ett spännande aktietips till er mer rutinerade, Ortoma!! Kolla upp och läs om det företaget. Tror dom kommer gå en spännande framtid till mötes!
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 13:55   #225
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1755
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Det går att teckna sig via Investeringssparkonto hos SEB om jag har förstått det rätt. Tio gånger bättre än att behöva skatta 30 % på ett VP-konto i mina ögon.

Finns väl ett par risker trots allt med Attendo. Tror inte dagens regler för hur ensamkommande flyktingbarn ska hanteras o.s.v. kommer vara kvar hur länge som helst när de offentliga finanserna blir sämre och sämre. Men borde vara riktigt bra köpläge vid 50 kr/aktie, DI bl.a. räknar med vinst efter skatt på 600 milj. nästa år.
Hej! Har ett ISK på SEB. Hur går man till väga om man skulle vilja försöka teckna sig på några? Jag jobbar själv med ensamkommande flyktingbarn på ett boende som behandlingspedagog. Våran kommun har gått från 3 boenden till 8 boenden på bara 5 månader. Dock är ju inte situationen hållbar i längden och det ryktas om att regelverket ska ändras från HVB till vanligt boende!

Mvh
Andreas
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td