Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-23, 10:35   #331
 
zekaykays avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 6
Sharp$: 148
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Stor behövs inte. Du behöver inte köra hela 3400 på betsafe på en gång utan du kan köra den i två omgångar istället för att inte riskera att låsa allt.
Men man vill väl ha över bonusen? Och bonusen tas inte av förrän insättningen är omsatt, så om man inte spelar hela summan så tar de väl bara av dina egna pengar?
zekaykay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 21:05   #332
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 42
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zekaykay Visa inlägg
Men man vill väl ha över bonusen? Och bonusen tas inte av förrän insättningen är omsatt, så om man inte spelar hela summan så tar de väl bara av dina egna pengar?
Joo men du kan omsätta dina egna pengar i omgångar. Lägg mindre summor till du omsatt allt.
wahlman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 09:04   #333
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Själva grundtanken med bonustrading är att du ska vinna pa Betfair och torska pa bonussidan. Worst case scenario är att du omsatt bonusen pa bonussidan och kan ta ut den där.

Vad man bör tänka pa om man inte har riktigt fet rulle är att omsättningskraven ska vara humana, dvs inte 10-20ggr insättningen.

Edit: Man behöver givetvis inte använda betfair. Själv körde jag arbitragetrading fran tva vanliga bookies, och det gick alldeles utmärkt det med.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Moffegrev den 2012-10-26 klockan 09:06.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:47   #334
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 42
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Själva grundtanken med bonustrading är att du ska vinna pa Betfair och torska pa bonussidan. Worst case scenario är att du omsatt bonusen pa bonussidan och kan ta ut den där.

Vad man bör tänka pa om man inte har riktigt fet rulle är att omsättningskraven ska vara humana, dvs inte 10-20ggr insättningen.

Edit: Man behöver givetvis inte använda betfair. Själv körde jag arbitragetrading fran tva vanliga bookies, och det gick alldeles utmärkt det med.
Har du en stor bankrulle funkar även sidor med 10-20 ggr rollover utan problem anser jag.
wahlman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 19:17   #335
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Har tänkt på om man lyckas vinna på första bettet till betfair utan att ha lyckats omsätta kraven på bonussidan. Om vi tar bet365 som ex så vill jag kunna använda den igen och sätter in 1000kr igen.. Får jag fortsätta med mitt omsättningskrav som jag har kvar? Eller är det nollat?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 20:05   #336
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Har tänkt på om man lyckas vinna på första bettet till betfair utan att ha lyckats omsätta kraven på bonussidan. Om vi tar bet365 som ex så vill jag kunna använda den igen och sätter in 1000kr igen.. Får jag fortsätta med mitt omsättningskrav som jag har kvar? Eller är det nollat?

Det är nollat!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pohjan (+1)
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 11:39   #337
poi
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 86
Standard

Brukar ni köra på utländska sidor, tänker typ bolag från Australien och USA etc. Eller funkar inte det något vidare bra? Lär ju finnas en del saftiga bonusar att hämta.
poi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 11:49   #338
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Har tänkt på om man lyckas vinna på första bettet till betfair utan att ha lyckats omsätta kraven på bonussidan. Om vi tar bet365 som ex så vill jag kunna använda den igen och sätter in 1000kr igen.. Får jag fortsätta med mitt omsättningskrav som jag har kvar? Eller är det nollat?
Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Det är nollat!
Ta inte för givit att det är nollat, det finns (fanns?) bolag som inte strök omsättningskraven bara för att du gulat den första insatsen.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 12:07   #339
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Vet att Nordicbet hade det tidigare i alla fall, dvs du fick inte nån ny bonus när du satte in nya pengar MEN insättningen låg låst tills bonusomsättningen var klar!
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-27, 11:14   #340
poi
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 86
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poi Visa inlägg
Brukar ni köra på utländska sidor, tänker typ bolag från Australien och USA etc. Eller funkar inte det något vidare bra? Lär ju finnas en del saftiga bonusar att hämta.
Tänkte ocksa på hur ni gör när bolagen inte finns med okeyno.com/oddsmatcher, finns det bättre tjänster?
poi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-27, 13:07   #341
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poi Visa inlägg
Tänkte ocksa på hur ni gör när bolagen inte finns med okeyno.com/oddsmatcher, finns det bättre tjänster?
Gamla hedliga sättet nämligen leta själv
__________________
Rygga aldrig då jag är totalt usel.

OBS: EJ IRONSIKT!
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 21:52   #342
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 112
Standard

Tjena grabbar!

Har tidigare bara bettat för skojs skull med struntsummor. Tänkte nu köra lite mer seriöst och skulle vilja bygga på min BR med hjälp av bonustrading. Har googlat och läst här och har väl hyfsad koll men jag skulle uppskatta lite experthjälp.

Om vi säger att Fulham möter QPR och står i 2.00 på bet365, samtidigt som vi har möjlighet att boka Fulham till 2.00 på Betfair. Om jag då sätter 1000 kr på både bet365 och Betfair så kommer jag antingen att ha 2000 kr på bet365 eller 2000 kr (minus kommission) på Betfair. Och om Fulham inte vinner så har jag alla pengar på Betfair och traden är färdig.

Är jag rätt ute eller tänker jag fel?

Avslutningsvis så undrar jag hur mycket man bör ha i kapital för att det ska vara "lönt", skulle gärna vilja testa med mindre summor innan jag känner mig säker.

Tack på förhand
Badonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 22:03   #343
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Kanske inte det du önskade men kan ge nått tips som hjälte mig när jag höll på med detta. Kör enbart med en bonus åt gången blir enklare så imo och börja med de sidor som har minst bonus och arbeta dig uppåt helt enkelt.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 22:51   #344
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badonk Visa inlägg
Tjena grabbar!

Har tidigare bara bettat för skojs skull med struntsummor. Tänkte nu köra lite mer seriöst och skulle vilja bygga på min BR med hjälp av bonustrading. Har googlat och läst här och har väl hyfsad koll men jag skulle uppskatta lite experthjälp.

Om vi säger att Fulham möter QPR och står i 2.00 på bet365, samtidigt som vi har möjlighet att boka Fulham till 2.00 på Betfair. Om jag då sätter 1000 kr på både bet365 och Betfair så kommer jag antingen att ha 2000 kr på bet365 eller 2000 kr (minus kommission) på Betfair. Och om Fulham inte vinner så har jag alla pengar på Betfair och traden är färdig.

Är jag rätt ute eller tänker jag fel?

Avslutningsvis så undrar jag hur mycket man bör ha i kapital för att det ska vara "lönt", skulle gärna vilja testa med mindre summor innan jag känner mig säker.

Tack på förhand
Hej Badonk!

Du tänker helt rätt, men man ska ju alltid sträva efter att spela på ett högre odds än det du bokar på. Ju mer det skiljer desto mindre blir din kommissionsförlust. Om det skiljer tillräckligt mycket så blir det ett så kallat surebet och du gör vinst oavsett hur matchen slutar. Jag brukar använda kalkylatorn som finns på bet72 när jag bonustradar. I fallet som du beskriver hade jag ju hellre vunnit på Bet365 för att slippa betala kommissionen, och sedan försökt fullfölja omsättningskravet på Bet365 istället. Jag vet att många tycker att man ska försöka satsa på högoddsare för att vinna över alla pengar till Betfair, men jag brukar strunta i det. Spelar väl ingen roll om man vinner över pengarna till tex Bet365 istället. Det är ju bara att plocka ut pengarna när omsättningskravet är färdigt och sätta in dom på Betfair om så önskas. Men det gäller att man har koll på deras lägsta oddsnivå för att det ska räknas med i omsättningskravet annars kan man ligga lite risigt till. Jag använder alltid okeyno eller Rebelbettings freeversion när jag letar bonustrades.

Jag började med 5000kr på Betfair och är nu uppe i 23000kr, så det går att dra in några kronor om man har lite tålamod. Lördagar brukar det alltid dyka upp många alternativ

Hoppas att du blev lite hjälpt av det här iaf. Är det något mer du undrar över så är det bara att höra av sej!

Ha dé gott och lycka till med bonusjakten!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Badonk (+5)
nybbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 20:12   #345
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 38
Standard

Jag skulle utnyttja bonusen på Comeon men jag lyckades vinna på Comeon till 7 gånger pengarna. In princip alla pengarna jag hade på betfair försvann alltså och nu sitter de pengarna på comeon. Det bästa för mig nu för att inte riskera att förlora för mycket pengar är att försöka nå omsättningskraven på Comeon. Problemet är att man måste lägga dubblar för att omsättningskraven ska uppnås. Hur löser man detta på betfair när jag måste spela dubblar på spelbolaget?
goospy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td