Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-22, 13:26   #346
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Bolag som kräver dubblar lämpar sig inte för bonustrading. Det innebär inte att bonusen i sig är dålig, det beror mycket på villkor och odds på sajten.

Den där 7-oddsaren, la du den innan du visste att du måste spela dubblar?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 17:13   #347
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 1719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av goospy Visa inlägg
Jag skulle utnyttja bonusen på Comeon men jag lyckades vinna på Comeon till 7 gånger pengarna. In princip alla pengarna jag hade på betfair försvann alltså och nu sitter de pengarna på comeon. Det bästa för mig nu för att inte riskera att förlora för mycket pengar är att försöka nå omsättningskraven på Comeon. Problemet är att man måste lägga dubblar för att omsättningskraven ska uppnås. Hur löser man detta på betfair när jag måste spela dubblar på spelbolaget?
Spela matcher som startar vid olika tillfällen....
Sportstrader_swe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 17:20   #348
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av goospy Visa inlägg
Jag skulle utnyttja bonusen på Comeon men jag lyckades vinna på Comeon till 7 gånger pengarna. In princip alla pengarna jag hade på betfair försvann alltså och nu sitter de pengarna på comeon. Det bästa för mig nu för att inte riskera att förlora för mycket pengar är att försöka nå omsättningskraven på Comeon. Problemet är att man måste lägga dubblar för att omsättningskraven ska uppnås. Hur löser man detta på betfair när jag måste spela dubblar på spelbolaget?
Kanske är det jag som inte förstår, men varför inte fortsätta spela singlar med målet att alla pengar ska till betfair kontot ?
Förr eller senare lyckas du med det, utan risk
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 18:11   #349
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 38
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Bolag som kräver dubblar lämpar sig inte för bonustrading. Det innebär inte att bonusen i sig är dålig, det beror mycket på villkor och odds på sajten.

Den där 7-oddsaren, la du den innan du visste att du måste spela dubblar?
Ja, jag misstolkade villkoren...
goospy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 18:13   #350
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 38
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Kanske är det jag som inte förstår, men varför inte fortsätta spela singlar med målet att alla pengar ska till betfair kontot ?
Förr eller senare lyckas du med det, utan risk
För att nå omsättningskraven på Comeon måste man lägga dubblar. Fortsätter jag lägga singlar och jag har otur och vinner på Comeon så kommer jag aldrig kunna ta ut pengarna för jag har inte oändligt med pengar på betfair.

Senast redigerad av goospy den 2013-09-22 klockan 18:47.
goospy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 18:46   #351
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 38
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sportstrader_swe Visa inlägg
Spela matcher som startar vid olika tillfällen....
Kan du förklara hur du tänker där för i min ekvation går det inte ihop.

Låt säg jag lägger 1000 kronor på en dubbel till oddset 2.05. Spelen jag har i dubbeln har vardera ett odds på 1.5.

Alt1. På den första matchen som spelas bokar jag för 1000 kronor samma spel till oddset 1.5. Om jag förlorar matchen på spelbolaget går dubbeln förlorad och jag förlorar 1000 kronor på spelbolaget och vinner 1000 kronor på betfair. Tumme upp.

Alt2. Jag vinner första matchen på spelbolaget och har chans att sätta dubbeln samtidigt som jag förlorar 500 kronor på betfair. Den andra matchen förlorar jag på spelbolaget och går miste om dubbeln och förlorar 1000 kronor. Jag har bokat matchen på betfair och vinner 1000 kronor där. Men jag förlorade 500 kronor på första bettet. Alltså har jag vunnit 500 kronor på betfair och förlorat 1000 på spelbolaget.
Tumme ner.

Alt3. Jag vinner dubbeln på spelbolaget och vinner 2000 kronor samtidigt som jag förlorar 1000 kronor på betfair.
Tumme upp.

Eller tänker jag fel?
goospy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 18:51   #352
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Ja, du tänker fel för dubbeln ger ju 2,25 om båda matcherna står i 1,50!

Så om första laget vinner ligger du -500 på Betfair och och har chans på 1250 vinst på spelbolaget.

Om du nu layar 1500 till 1,50 på match 2 så går du +-0 oavsett hur matchen slutar.

Senast redigerad av ChrisWaddle den 2013-09-22 klockan 18:57.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 19:23   #353
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 38
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Ja, du tänker fel för dubbeln ger ju 2,25 om båda matcherna står i 1,50!

Så om första laget vinner ligger du -500 på Betfair och och har chans på 1250 vinst på spelbolaget.

Om du nu layar 1500 till 1,50 på match 2 så går du +-0 oavsett hur matchen slutar.
Det har du fan rätt i! Tack så jävla mycket! Känns som jag har bra koll på läget nu men ligger du inne med fler goda råd eller något man bör tänka på så mottages det gärna. (Skall tänka på att läsa villkoren noggrannare nästa gång...*nybörjare*)
goospy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 20:49   #354
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av goospy Visa inlägg
För att nå omsättningskraven på Comeon måste man lägga dubblar. Fortsätter jag lägga singlar och jag har otur och vinner på Comeon så kommer jag aldrig kunna ta ut pengarna för jag har inte oändligt med pengar på betfair.
Självklart inte
Meb kör lite mindre spel från början och öka vartefter
Slumpen har visserligen inget minne men du vinner väl inte på comeon varje gång
Borde gå skyffla pengarna till betfair
Kanske kan du gå 10% lägre för att säkra upp?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 19:06   #355
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 38
Standard

På betfair står det under matchoddset hur mycket pengar som har blivit matchat. Vad betyder egentligen detta för mig som ska boka ett spel? Kan jag inte boka för mer än vad som är matchat eller kan min potientiella skuld inte vara mer än hur mycket som har blivit matchat?
goospy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 19:17   #356
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Det är summan som finns att spela för. Men lägg du ut vad du vill riskera så ska du se att det går åt oavsett vad som finns uppe för tillfället.

Klicka på skorstenen ute till vänster så ser du vad som är matchat på olika nivåer. Dela den summan med hälften för dom räknar ihop både köp och sälj. Spelar du för 500 så blir det 1000 matchat alltså.

För övrigt så går oddset på Sverige rakt upp. 1.86 nu och dom är nog inte klara än.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 12:08   #357
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 70
Standard

Tar mitt exempel istället så blir det enklare att svara på min fråga

Spelade igår på ett odds till 2.4 ggr pengarna Jag laya 2.4 på betfair och spelade till 2.4 hos betsson. Min insats var 1882 kr. Jag lyckades tyvärr vinna på betsson vilket resulterade att jag vann 2634 kr ca och på betfair förlorade 2634 kr.

Jag har nu alltså inte omsatt min bonus och på betsson får man inte lägga vad större än 2 k oftast undrar därför om man kan dela upp insatsen och istället lira för 1000 kr nu på betsson och 1000 kr på betfair eller måste jag spela så som det är tänkt från början (hela min summa på betsson i ett bet)?
kokowski är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 12:17   #358
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Du kan ju dela upp det precis hur du vill men det kräver ju fler vinster på Betfair för att få över hela summan alternativt cleare:a bonusen. Är ju bara att se till att du lyckas hitta bra matchningar så att du inte tappar så mycket på varje försök.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 12:23   #359
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 70
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Du kan ju dela upp det precis hur du vill men det kräver ju fler vinster på Betfair för att få över hela summan alternativt cleare:a bonusen. Är ju bara att se till att du lyckas hitta bra matchningar så att du inte tappar så mycket på varje försök.
Aa precis kör alltid closeness 100% så lär inte tappa något tack som fasen för ditt snabba svar Får väl helt enkelt göra så pga betsson inte låter mig dra in en större summa

En till fråga. Hur vet man hur mycket man kan lägga på betfair så man får det matchat till 100% av en annan spelare, skulle ju bli knas om jag sätter 2000 kr men sen matchar ingen mitt erbjudande.

Senast redigerad av kokowski den 2013-10-24 klockan 12:24.
kokowski är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 13:20   #360
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kokowski Visa inlägg
Aa precis kör alltid closeness 100% så lär inte tappa något tack som fasen för ditt snabba svar Får väl helt enkelt göra så pga betsson inte låter mig dra in en större summa

En till fråga. Hur vet man hur mycket man kan lägga på betfair så man får det matchat till 100% av en annan spelare, skulle ju bli knas om jag sätter 2000 kr men sen matchar ingen mitt erbjudande.
Hur mkt som är matchat ser du på summan under aktuellt odds på betfair
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td