Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-26, 18:53   #421
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Min 6åriga dotter är nog bättre en dig på matte men kör du på ditt supersätt så kan jag bara hoppas att andra nya medlemmar tänker och inser lite bättre.



Om du inte kan förklara varför när jag gör det framstår du som lite fake tyvärr...
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 18:53   #422
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag fortsätter med ca-35 istället för- 200 för på det sättet får iaf jag fetare plånbok
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 18:54   #423
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Försök tona ned mer förolämpningarna är ni snälla. Fortsätt gärna diskutera sakfrågan dock.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 18:55   #424
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Men snälla läs min modell. Du använder 4 bonusar samtidigt och precis som i betfairtrading "vill" du förlora på vissa. Du slutar med 3 tomma konto. Insats 4000. Vinst 7200.
Varför ska du använda 4bonusar samtidigt? Det är väl smartare och 1 i taget. Varför i sådanafall kör du med bara 4bonusar samtidigt och inte 10?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 18:56   #425
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Du är säkert en sådan som spelar på ett lag till 1.80 när man kan spela det på tex 2.0 på en annan sida.? Vinner man så vinner man.


Ärligt talat, finns det ett avtal mellan betfair och denna sidan, isf lämnar jag givetvis. Utgick ifrån att det var ett oberoende forum. Menar inte att tramsa nu men man börjar ju undra, ni argumenterar för er sak men vill inte komma med fakta eller siffror...
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 18:57   #426
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Om du inte kan förklara varför när jag gör det framstår du som lite fake tyvärr...
Har försökt förklara men jag har snart gett upp
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 18:59   #427
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Varför ska du använda 4bonusar samtidigt? Det är väl smartare och 1 i taget. Varför i sådanafall kör du med bara 4bonusar samtidigt och inte 10?


Ärligt talat så ser jag nu att du inte förstått min modell. 10 bonusar? Varför??? Matematiskt så räcker det med 4 bonusar för att spela igenom omsättningskravet, vilket är hela poängen. Det är där min modell övertrumfar betfairmodellen. LÄS!!!
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 19:01   #428
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Varför tar du hellre ca-200 än ca -35 upp till ca- 100 om det skulle gå dåligt?(sätta in mer på betfair) för har du råd att sätta in mer på betfair så tjänar du på det i långa loppet( Du får ut en större del av kakan)
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 19:03   #429
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Ärligt talat, finns det ett avtal mellan betfair och denna sidan, isf lämnar jag givetvis. Utgick ifrån att det var ett oberoende forum. Menar inte att tramsa nu men man börjar ju undra, ni argumenterar för er sak men vill inte komma med fakta eller siffror...
Finns inget avtal vad jag vet. Säger bara att det bästa sättet att bonushora är att göra det mot en oddsbörs. Säger inte att man inte kan göra som du gör, men du förlorar mer pengar på ditt sätt än mitt. Dessutom är det betydligt svårare att hitta bra matcher att spela på.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Pohjan den 2013-12-26 klockan 19:04.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 19:03   #430
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Läs igen:



Du använder 4 spelbolag med en 100 %-ig bonus med max 6 ggr i omsättningskrav. sätter in 4 x 1000 = du har 4 x 2000 med max 6000 i omsättningskrav per bolag.

Ofta kan du få mer än 1000 i bonus, senast jag tipsade en polare om detta hade betsson 2000-4000 och något annat 1500-3000 (betsafe?) och unibet 120 %, 1000-2200. Använd detta mot oddsen så vinner du mer, men vi kör på ett renodlat enkelt exempel.

Här sätter du 2 x 2000 på ett odds så nära 2 du hittar, de andra 2 x 2000 såklart på motsatsen. Du måste alltså hitta spel med bara två utfall (måste inte vara tennis etc utan du kan ju även spela fotboll vanlig 1 mot x2, eller vad du vill som bolaget godkänner för att omsätta bonusen).

OBS! Tänk på att vissa bolag har ett krav på lägst odds på 1.80 (det kan vara aktuellt att spela på lägre odds än så ifall du skulle ha olika summor) men vanligast är att de bara kräver 1.5 och då är det lugn. Ibland godkänner de inte vissa hcp-spel osv men det får man ju kolla upp. Enklast är att köra med säkra kort.


Led 2:


Här har du förlorat hälften men står med knappa 8000 på två bolag med 4000 kvar i omsättningskrav som du spelar på samma sätt - knappa 4000 på ena utfallet och knappa 4000 på andra. Här har du oftast typ 2 x 3800 men det spelar mindre roll.


Led 3:


Varsågod! Det ena utfallet gick ju in och svepte omsättningskravet med sig, du har uppemot 7500!

Nästan, som jag var inne på. Det går att hitta bättre odds än 1.90 mot 1.90 men oftast har du några hundra du har kvar att omsätta. Du brukar ha c:a 7200 med 200 kvar att omsätta. Omsätt de sista 200 och du är klar - gör ett uttag på 7000 eller mer och njut av vinsten... Som att sno godis från...


Man kan väl säga att ungefärligen genomsnittligt står du med minst 7000 när du gick in med 4000 = GARANTERAD nettovinst på 3000 = mer än 175 % i utdelning. Och då har jag räknat med att du förlorar spelen på de där eftersläntrande sista hundringarna.

Hittar man som nämnts ovan kan man få bättre bonusar och nettovinsten kan bli uppemot 5000, så som de större spelbolagen har sina bonusar på sistone.

Man bör vara lite hemma med spelbolag så man inte klantar till det bara.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 19:06   #431
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Finns inget avtal vad jag vet. Säger bara att det bästa sättet att bonushora är att göra det mot en oddsbörs. Säger inte att man inte kan göra som du gör, men du förlorar mer pengar på ditt sätt än mitt.


Bara att du pratar om att "förlora" pengar är lite lustigt. Detta gör man för att vinna pengar, och på mitt sätt vinner man garanterat c:a 180 %. Ditt sätt är mycket mer riskabelt och man vinner mycket mindre. Visa man gärna på motsatsen annars, om du kan stå för dina ord! Eller det fanns inte så mycket bakom orden?
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 19:08   #432
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Varför är det mer riskabelt?
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 19:11   #433
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

-200kr är än större förlust än -34.50kr
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 19:13   #434
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 355
Standard

Som många andra här så använder jag inte din modell, utan snarare Betfair/Pinnacle/Asians-modellen. Jag behöver oftast spela för mer pengar än dig för att "rulla över" min bonus, men brukar oftast kunna få ut kanske ~300 spänn extra (på en 1000 kronors-bonus). Detta eftersom Betfair/Pinnacle/Asians ibland skiljer såpass mkt i sin odds-sättning gentemot Bet365/Unibet/Betsson (tänk tennis, 2.05 i odds på både spelare A och B). På detta sätt kanske jag "riskerar" ~7000 totalt för en vinst på 8300, vilket skulle ge en avkastning på 119 procent. Eftersom min rulle är 100-k-klassen gör inte det här mig något, då jag ändå har tjänat mer pengar än vad du har gjort på ditt system

Men. Om jag bara hade haft 4000 kronor, så hade ditt system kanske inte ha varit det mest överlägsna, men åtminstone ett ok alternativ. Ett bättre alternativ enligt mig skulle i och för sig vara att ta ett sms-lån på 4000 till, och ta en bonus i taget. Du kommer att tjäna på det.
ostside är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 19:19   #435
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostside Visa inlägg
Som många andra här så använder jag inte din modell, utan snarare Betfair/Pinnacle/Asians-modellen. Jag behöver oftast spela för mer pengar än dig för att "rulla över" min bonus, men brukar oftast kunna få ut kanske ~300 spänn extra (på en 1000 kronors-bonus). Detta eftersom Betfair/Pinnacle/Asians ibland skiljer såpass mkt i sin odds-sättning gentemot Bet365/Unibet/Betsson (tänk tennis, 2.05 i odds på både spelare A och B). På detta sätt kanske jag "riskerar" ~7000 totalt för en vinst på 8300, vilket skulle ge en avkastning på 119 procent. Eftersom min rulle är 100-k-klassen gör inte det här mig något, då jag ändå har tjänat mer pengar än vad du har gjort på ditt system

Men. Om jag bara hade haft 4000 kronor, så hade ditt system kanske inte ha varit det mest överlägsna, men åtminstone ett ok alternativ. Ett bättre alternativ enligt mig skulle i och för sig vara att ta ett sms-lån på 4000 till, och ta en bonus i taget. Du kommer att tjäna på det.



Tack! Äntligen ett sakligt inlägg. Säg varför jag skulle tjäna på att ta en bonus i taget.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td