Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-26, 20:53   #451
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Men om ni tycker 120 % är bättre än 180 % så... Summorna är ju desamma, insatsen blir inte högre än vad man har bonus och omsättningskrav att anpassa sig till...

Och man kan ju faktiskt regga sig på 4 nya bolag och få 180 % en gång till, och...
Ja men det som du inte verkar förstå är att 2% på 1000kr är lika mkt som 20% på 100kr.. Skit i hur många procent ditt förslag är eller mitt för den delen. Det viktigaste är väl hur mkt pengar du får över?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:00   #452
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostside Visa inlägg
No problems. Gällande 1x2 så är det nog aldrig 3-3-3 i odds för 1-x-2, men ibland kan det vara snarlikt. Oftare kan det vara typ 2-4-4 eller något annat som går ihop matematiskt.

Höll på att skriva ett exempel på hur avkastningen blir när man kör en tre-vägare, men orkade inte det. Procentuell avkastning på vunnet belopp genom satsat belopp är nog svår att överträffa om man inte kör på bara bonus-pengar, och då är din metod helt ok.

Om man inte ser bonus-pengarna som en del av avkastningen, utan pengar som faktiskt du förtjänar till fullo, så har ju du dock haft en negativ avkastning på dina spelade pengar. (Du sätter in 1000, får 1000, men förlorar sedan 300).

Jag sätter in 1000, får 1000 och går sedan 300 kronor plus ytterligare. OK att jag har omsatt mer pengar, men jag (och de flesta här) är nog av uppfattningen att 119% avkastning på 7000 är bättre än 170% avkastning på 1000. Peace


Ditt sista stycke, varför just de summorna? Om man kan få 170 % på 4000 då? Det är ju det mitt exempel går ut på, eller rentav 180 %.

Om ni inte får mer än 120 % avkastningen måste ju de första 4000, eller 8000, eller 12000, vara bäst med min modell.

Ni kan aldrig ha större rulle än vad bonusen kräver, då snackar vi inte bonustrading längre.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:10   #453
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Ja men det som du inte verkar förstå är att 2% på 1000kr är lika mkt som 20% på 100kr.. Skit i hur många procent ditt förslag är eller mitt för den delen. Det viktigaste är väl hur mkt pengar du får över?



Nej, nu gömmer du dig bakom ett uttryck. Vi snackar bonustrading, ni kan inte omsätta mer pengar och tjäna på det. Mitt system omsätter 4000. Man vinner 7200. Man kan göra det igen, men inte jättemånga gånger. Precis lika många gånger som ni kan använda ert system.

Det finns ingen skillnad i volym!
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:19   #454
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Ja men det som du inte verkar förstå är att 2% på 1000kr är lika mkt som 20% på 100kr.. Skit i hur många procent ditt förslag är eller mitt för den delen. Det viktigaste är väl hur mkt pengar du får över?


Jag förstår nog vad du menar men det stämmer ju inte. I ditt eget längre exempel så tjänar jag ju 2500 mer än ditt exempel...
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:20   #455
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Ditt sista stycke, varför just de summorna? Om man kan få 170 % på 4000 då? Det är ju det mitt exempel går ut på, eller rentav 180 %.

Om ni inte får mer än 120 % avkastningen måste ju de första 4000, eller 8000, eller 12000, vara bäst med min modell.

Ni kan aldrig ha större rulle än vad bonusen kräver, då snackar vi inte bonustrading längre.
Bonustrading handlar väl att få sina 1000kr (bonuspengar) vita? Sen kan man ju göra på bägge vis. Men om du spelar som jag har förklarat på tex en 4 oddsare, så spelar du på 4oddsaren på spelsidan och samtidigt är oddset där vill vinna (betfair) 1.33. Alltså spelar du ju egentligen till 1.33 där du vill vinna istället för 1.90 som i ditt exempel. Dessutom får du mer pengar kvar av din 1000kr bonus.

Skit i roi eller avkastning när du bonushorar, det viktigaste är som sagt att ha så mkt pengar kvar som möjligt av sin bonus när den är antingen omsatt på spelsidan eller överspelad till betfair.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:30   #456
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Jag förstår nog vad du menar men det stämmer ju inte. I ditt eget längre exempel så tjänar jag ju 2500 mer än ditt exempel...
Nej det gör du inte för jag har ju bara tagit 1st bonus à 1000kr och utav den har jag 925kr kvar. Vilket gör att om jag gångar det med 4 så blir det 925*4=500kr mer än dig på 4bonusar.

Ok jag har omsatt mer än dig men även tjänat mer än dig.
Du har bättre roi men jag har mer pengar, läs mitt tidigare inlägg.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:33   #457
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Ni stirrar er blinda på att jag använder 4 bonusar samtidigt. Ni glömmer att jag har 1800 på VARJE enstaka bonustusing.

Så mycket är ni ju inte i närheten av på betfairtrading. Det bästa som kan hända er är 1000 + 1000 (bonus) + 2000 på betfair blir 4000 på betfair. Era 3000 blir 4000 = 133 % avkastning.

Sen tror ni att ni kan göra det oftare. Nej, min modell tar bara 4 bonusar ÅT GÅNGEN, med 180 % på VARJE enstaka bonus.

Senast redigerad av mirtas den 2013-12-26 klockan 21:49.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:37   #458
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Pohjan, nu postade vi samtidigt men det blev ganska rätt ändå. Ser du inte att min modell är bättre inte bara i ROI utan även om vi räknar rena pengar. Dessutom sparar den tid.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:49   #459
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sista inlägget ifrån mig i denna diskussion där det inte går upp för alla. Gå o lägg dig mirtas och kom tillbaka när du gått ur högstadiet och lärt dig lite matte, antar att du bara reggat dig på sharps bara för att trolla

Har för övrigt inget emot sitt sätt men skulle aldrig i livet spela så då jag vill ha största möjliga del av kakan när jag bonushorar
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:51   #460
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppoe Visa inlägg
Sista inlägget ifrån mig i denna diskussion där det inte går upp för alla. Gå o lägg dig mirtas och kom tillbaka när du gått ur högstadiet och lärt dig lite matte, antar att du bara reggat dig på sharps bara för att trolla

Har för övrigt inget emot sitt sätt men skulle aldrig i livet spela så då jag vill ha största möjliga del av kakan när jag bonushorar


Du vill hellre vinna 2000 än 8000 med andra ord? Hoppas du inte spelar så mycket... Hitta en ny hobby som passar dig bättre, någon där inte logiskt tänkande är med...
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:25   #461
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Skulle du tex börja med 10000kr kronor så kan du sätta in 1000kr spelsida och 9082.57kr på betfair, leta upp ett odds på 5.5 och spela det på sidan och sen bokar du det på betfair. Nu vill du ju vinna på betfair och spelar alltså egentligen på ett odds som är 1.22 vilket är procentuellt ganska stor chans att du vinner på betfair. På denna kombon har du förlorat 82.57kr av din 1000kr bonus. Mest troligt behöver du som sagt bara spela ett sådant spelför att ha ca 920kr av din bonus. Ok du har riskerat 11082,75kr för att vinna 920kr vilket ger en ganska dålig roi, men det är som sagt inte det viktigaste när du ska bonushora
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:34   #462
 
verngrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 10
Standard

Nu kommer jag inte med nån credd.. men har gjort bonusrundorna flera gånger.

Mirtas sätt går säkerligen, men det är inte sättet jag hade gjort det på.

1: Precis som när man bokar spel så förutsätter du att du vinner på rätt ställe hela tiden.
2: Du förutsätter även att oddsen blir så bra att du arbar dig till en 100%ig bok.
3: Du rekommenderar tennis.. Big No no då de böckerna har olika regler.

I princip skulle man kunna kalla det dutching det du sysslar med, och det är inte "Matched Betting". Men, metoden funkar.

Jag har inte läst alla 30 sidor. Har dock läst första inlägget, och det är så jag hade rekommenderat att göra det med lite modifikation.

Till exempel med Stake Returned bonusar hade jag absolut inte gjort som dom rekommenderar.

Jag har en lista på böcker med bonusar på över 30tusen, och har gjort dessa rundor i alla fall 3 gånger. Ska påbörja en 4e runda i Januari..

Lycka till, och har ni några frågor så är ni välkomna med dom!
verngren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:38   #463
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Det här är som att flyttas tillbaka 45 år i tiden när man tjuvlyssnade på mormors syjunta. Innehållet i kaffekopparna har väl blivit klarare med åren men tjattret är det samma.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1), Pacman (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:58   #464
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av verngren Visa inlägg
Nu kommer jag inte med nån credd.. men har gjort bonusrundorna flera gånger.

Mirtas sätt går säkerligen, men det är inte sättet jag hade gjort det på.

1: Precis som när man bokar spel så förutsätter du att du vinner på rätt ställe hela tiden.
2: Du förutsätter även att oddsen blir så bra att du arbar dig till en 100%ig bok.
3: Du rekommenderar tennis.. Big No no då de böckerna har olika regler.

I princip skulle man kunna kalla det dutching det du sysslar med, och det är inte "Matched Betting". Men, metoden funkar.

Jag har inte läst alla 30 sidor. Har dock läst första inlägget, och det är så jag hade rekommenderat att göra det med lite modifikation.

Till exempel med Stake Returned bonusar hade jag absolut inte gjort som dom rekommenderar.

Jag har en lista på böcker med bonusar på över 30tusen, och har gjort dessa rundor i alla fall 3 gånger. Ska påbörja en 4e runda i Januari..

Lycka till, och har ni några frågor så är ni välkomna med dom!



Jag rekommenderar inte tennis om det var mig du syftade på. Låga odds, stor risk för avbruten match osv. Har kört vanlig fotboll - 2:a mot 1x av ren lathet. Får i snitt 1.9.

Börjar bli trött - men får ni ut 1000 kr av varje bonus mot mina 800 i ren vinst så lägger jag mig.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 23:01   #465
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 355
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Jag rekommenderar inte tennis om det var mig du syftade på. Låga odds, stor risk för avbruten match osv. Har kört vanlig fotboll - 2:a mot 1x av ren lathet. Får i snitt 1.9.

Börjar bli trött - men får ni ut 1000 kr av varje bonus mot mina 800 i ren vinst så lägger jag mig.
Jag får ut 1300 av varje. Gå och lägg dig
Din idé är inte dum, din ton desto sämre. God fortsättning
ostside är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td