Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-06, 14:55   #481
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kinger Visa inlägg
Tack för svar. En liten fråga angående betfair. När man bokar ett spel så vill man inte att det man bokat ska hända ju. Om man bokar ett spel till tex 5 i odds och satsar 1000 kr. Får man 4000 i vinst om det inte inträffar?
Nej. Om du bokar 1000 kronor till 5 i odds betyder det att någon kan satsa 250 kronor för att vinna dina 1000 (250*5)-250 = 1000. Du vinner alltså 250 kronor om spelet inte går in.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 06:23   #482
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 25
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Nej. Om du bokar 1000 kronor till 5 i odds betyder det att någon kan satsa 250 kronor för att vinna dina 1000 (250*5)-250 = 1000. Du vinner alltså 250 kronor om spelet inte går in.
Tack för svar!!

Sista frågan haha. Jag la bettet på bonussidan men mitt spel på betfair blir inte matchad :( Vad gjorde jag fel? :(

Sen frågar betfair om jag ska behålla det till livespel??? ja eller nej?
kinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 15:35   #483
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kinger Visa inlägg
Tack för svar!!

Sista frågan haha. Jag la bettet på bonussidan men mitt spel på betfair blir inte matchad :( Vad gjorde jag fel? :(

Sen frågar betfair om jag ska behålla det till livespel??? ja eller nej?


Sista frågan haha. Jag la bettet på bonussidan men mitt spel på betfair blir inte matchad :( Vad gjorde jag fel? :(

Du spelade bara på spelsidan, du begärde ett högre odds än vad som erbjudes vid speltillfället.

Sen frågar betfair om jag ska behålla det till livespel??? ja eller nej?

Om du väljer nej så försvinner ditt vad när matchen började, väljer du ja så ligger det kvar när matchen börjar och kan således bli matchat under matchens gång.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 12:57   #484
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 44
Sharp$: 286


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Nej. Om du bokar 1000 kronor till 5 i odds betyder det att någon kan satsa 250 kronor för att vinna dina 1000 (250*5)-250 = 1000. Du vinner alltså 250 kronor om spelet inte går in.
Tack för bra och enkel förklaring! Hjälpte mig att äntligen börja fatta
Schdefan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 23:26   #485
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Om man använder multibackfunktionen på arbcruncher, bör man inte klicka ur "5%-comm" och sen trycka calculate?

Antar "comm" står för kommission, och de e ju inga avgifter om man tex bettar bonus vs bonus på tex williamhill vs unibet. Står inget om de i sharps spelskola för bonustrading så lite därför jag undrar.

nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 11:18   #486
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
Om man använder multibackfunktionen på arbcruncher, bör man inte klicka ur "5%-comm" och sen trycka calculate?

Antar "comm" står för kommission, och de e ju inga avgifter om man tex bettar bonus vs bonus på tex williamhill vs unibet. Står inget om de i sharps spelskola för bonustrading så lite därför jag undrar.

Det är korrekt.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nock (+6)
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 02:48   #487
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorba Visa inlägg
Det är korrekt.

Ok, tackar! Då kanske ni på sharps bör lägga till de i spelskolan för bonustrading
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 15:52   #488
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En fråga.

Jag satte in 1000kr hos nordicbet. 100% bonus. Nu har jag 2000kr på kontot.

Jag använde Oddsoddsodds för att hitta högst odds.

Hittade följande match.
AFC Wimbledon – Exeter City (1a till 2.32) Den backar jag då 2000kr.

PÅ Betfair finns 2.34 att boka direkt, där bokar jag 3039kr enligt arbcrunch.

Är detta rätt? Och hur mycket tjänar jag på om jag vinner på NB eller i bästa fall vore att vinna på Betfair.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 21:08   #489
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Ni som är lite insatta. Om jag gör det i en kompis namn. Dvs sätter in pengar med hans kreditkort (det får han göra hemifrån) och sen bokar motsatt odds på betfair under mitt konto.

Finns det någon risk att spelbolaget tycker det är underligt att spelen läggs från mitt ip nummer? Eftersom jag har egna konton hos spelbolagen
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 21:25   #490
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Ni som är lite insatta. Om jag gör det i en kompis namn. Dvs sätter in pengar med hans kreditkort (det får han göra hemifrån) och sen bokar motsatt odds på betfair under mitt konto.

Finns det någon risk att spelbolaget tycker det är underligt att spelen läggs från mitt ip nummer? Eftersom jag har egna konton hos spelbolagen
Ja.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 14:28   #491
 
Izacfoshos avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 59
Sharp$: 368


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänkte börja bonutrada, men är så oerhört nervös att jag ska göra något fel. Tänkte därför bara dubbelkolla så att jag inte gör något galet.

Har ordnat bonus på unibet. Går in på oddsmonkey.com för att leta spelbara objekt. Hittar att U2.5 i Lierse - Genk finns till 2.12 på UB samtidigt som den går att boka hos betfair till samma odds. Jag går sedan in på arbcruncher.com för att räkna ut min insats på betfair. Skriver in 2.12 under price på både Back och lay, Comm=6.5% samt stake=2000. Den skriver nu ut att jag bör satsa 2063 kr på betfair, och kommer då förlora ca 70kr oavsett utgång. Sedan är det bara att sitta och hoppas på målkalas nere i Belgien.

Har jag förstått allt rätt nu? Finns det något annat jag bör tänka på?
Izacfosho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 23:12   #492
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1
Sharp$: 3
Standard

Hej,

Undrar lite om bonustrading, undrar dock om hur det fungerar med att köra andra identiteter. Så som jag har förstått så kan man ju först och främst bara byta sin ip address (med vpn), sedan göra ett nytt MB konto på någon annans personuppgifter samt på bet-sidorna. Sedan göra om processen och mjölka alla sidor på bonusar med nya identiteter?
Så länge man sitter bakom vpn och på något offentligt internet, byter sin MAC-address och kan nya identitetens alla personuppgifter så ska ju det vara möjligt? För att skapa mb kontot behövde man ju bara ett mail-konto i princip.
Hur skulle det här inte fungera?
benshii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-13, 07:22   #493
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benshii Visa inlägg
Hej,

Undrar lite om bonustrading, undrar dock om hur det fungerar med att köra andra identiteter. Så som jag har förstått så kan man ju först och främst bara byta sin ip address (med vpn), sedan göra ett nytt MB konto på någon annans personuppgifter samt på bet-sidorna. Sedan göra om processen och mjölka alla sidor på bonusar med nya identiteter?
Så länge man sitter bakom vpn och på något offentligt internet, byter sin MAC-address och kan nya identitetens alla personuppgifter så ska ju det vara möjligt? För att skapa mb kontot behövde man ju bara ett mail-konto i princip.
Hur skulle det här inte fungera?

limiten på skrill e väl runt 8700kr utan verifiering över 3 månader, om du tar en bonus på 1000kr, ska oftast omsätta den minst 6ggr som lägst, om du har tur loosar du den på första bettet, om du har otur sitter du med allt från 2400kr om du ex bettat lägsta oddset till omsättningskravet på unibet (1.20), om du lagt ett bet på säg 1.8 så sitter du me 3600, om du har otur en till gång vinner du igen på bolaget, vips så e du farligt nära skrills limit. detta efter bara gått igenom unibet som har lägst krav, ännu värre på tex nordicbet (1.8) som lägsta odds eller comeon (2.0) om du råkar sätta ett bet på spelsidan, vilket händer väldigt ofta. plus att ju mer pengar du råkat få på fel spelbolag, tex du sitter me 7k du vill få ut från betsafe, då vill dom ha ett ID/adressbevis, annars kommer dom frysa ditt konto om du inte uppger de inom sinom tid. Vet att nordicbet fryser konton nu när deras nya bonus är aktiv om du inte verifierar dig skapligt snabbt om du vinner pengar på sidan, sen öppnar dom inte upp de förrens du skickat in ID samt adressbevis, tror du man aldrig behöver verifiera sig på spelsidorna? jobbigt läge om du snott ngns uppgifter o sen ska du skicka in ett id tex, glöm dom pengarna.

Angående byta macadress, vet inget om de, men det verkar rätt krångligt att få macadressen att fungera hela tiden av vad man kan utläsa av infon som google ger dig men de går säkert om man e duktig på datorer.

nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-13, 10:40   #494
 
Izacfoshos avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 59
Sharp$: 368


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Izacfosho Visa inlägg
Tänkte börja bonutrada, men är så oerhört nervös att jag ska göra något fel. Tänkte därför bara dubbelkolla så att jag inte gör något galet.

Har ordnat bonus på unibet. Går in på oddsmonkey.com för att leta spelbara objekt. Hittar att U2.5 i Lierse - Genk finns till 2.12 på UB samtidigt som den går att boka hos betfair till samma odds. Jag går sedan in på arbcruncher.com för att räkna ut min insats på betfair. Skriver in 2.12 under price på både Back och lay, Comm=6.5% samt stake=2000. Den skriver nu ut att jag bör satsa 2063 kr på betfair, och kommer då förlora ca 70kr oavsett utgång. Sedan är det bara att sitta och hoppas på målkalas nere i Belgien.

Har jag förstått allt rätt nu? Finns det något annat jag bör tänka på?
Ingen? Bonusomsättningstiden närmar sig sitt slut, därav min desperation
Izacfosho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-13, 12:36   #495
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Izacfosho Visa inlägg
Ingen? Bonusomsättningstiden närmar sig sitt slut, därav min desperation
Du har förstått helt rätt.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td