Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-12, 07:53   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 93
Sharp$: 2412
Standard

Plingdirect - nätspelet?


Är det någon här inne som följt något av plingdirects nätspel? (tips utom svenska spel)

Kolla på deras stat så förstår ni att man inte tror inte dugg på det. Sätta 8 % av spelkassan till en 4 taggare ser inte så seriöst ut. Men kanske har jag fel och då får någon gärna övertyga mig
travinsider är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 21:09   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Knappt hört talas om, men då brukar jag inte kryssa runt och leta speltjänster. Vart ser du statsen du pratar om?

Han som byggde sidan har ingen vidare utbildning i webdesign och estetik iallafall, tom jag skulle göra den bättre och snyggare. Mycket kul text på sidan dock, några highlights:

Sloganen: "Värmningar är för amatörer - vi andra går på instinkt.."

"Vi kommer INTE att köra med reducerade system, Joker eller annat där vi måste förlita oss till att vissa utgångshästar måste gå in osv, nej, det är ett enda system på 10.000 rader som gäller varje vecka, lättöverskådligt för alla."

Sloganen i arbete: "Vår enda spik ströks efter det att vi lämnat in kupongen en fredag."

Vilka jävla tomtar...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-09-14 klockan 21:11.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 21:22   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Startkassa: 5000 kr
Nuvarande kassa: 127394 kr
Antal lagda spel: 160 st

Trolig den...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 08:55   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1
Sharp$: 3
Standard

Dom redovisar varje bet..


Citat:
Ursprungligen postat av travinsider Visa inlägg
Är det någon här inne som följt något av plingdirects nätspel? (tips utom svenska spel)

Kolla på deras stat så förstår ni att man inte tror inte dugg på det. Sätta 8 % av spelkassan till en 4 taggare ser inte så seriöst ut. Men kanske har jag fel och då får någon gärna övertyga mig

Har häckat på Plingdirect till och från under året och dom redovisar faktiskt sina lir precis vid spelstopp och kör med målservice live och ibland även streamad nätspelsmatch. Kan hålla med om att dom är litet roliga ibland med sina satsningar men det funkar ju bevisligen i längden. Är ny här och måste ge en eloge till det här forumet.

Kjellson
Kjellson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:13   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Jag har ingen aning om hur trovärdiga dom är i sina rekar, men varför är det inte trovärdigt att sätta 8% på en 4-oddsare?

Har man ett stort spelvärde så ska man givetvis ta betalt, oavsett odds.

Tyvärr så skrämmer höga odds många, och man vågar inte ta betalt trots skyhögt spelvärde.

Jag satte in 800kr på playit (köptes upp av bwin) och spelade tills jag blev limiterad och sen plockade jag ut 32k, så det är klart att det går att spela upp sig från 5k till 127k också, jag säger ingenting om dom är trovärdiga men omöjligt är det inte iaf.
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 18:07   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
Jag har ingen aning om hur trovärdiga dom är i sina rekar, men varför är det inte trovärdigt att sätta 8% på en 4-oddsare?

Har man ett stort spelvärde så ska man givetvis ta betalt, oavsett odds.

Tyvärr så skrämmer höga odds många, och man vågar inte ta betalt trots skyhögt spelvärde.

Jag satte in 800kr på playit (köptes upp av bwin) och spelade tills jag blev limiterad och sen plockade jag ut 32k, så det är klart att det går att spela upp sig från 5k till 127k också, jag säger ingenting om dom är trovärdiga men omöjligt är det inte iaf.
Även om det är skyhögt spelvärde så gular du sannolikt om du spelar 8% på 4-oddsare då variansen är för kraftig för att belasta rullen så hårt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 21:20   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Gular snabbt??

Du har ju 92% kvar av rullen vid förlust, så ofta spelar man inte 8% på en 4-oddsare. (tror inte dom gör det heller)

Jag tycker att det är givet att spela hårt om värdet finns, oavsett odds..

Om du tycker att ett lag har 50% chans och du får 4ggr, vad tycker du då man ska spela för insats?

2% pga det höga oddset?
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 21:53   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
Gular snabbt??

Du har ju 92% kvar av rullen vid förlust, så ofta spelar man inte 8% på en 4-oddsare. (tror inte dom gör det heller)

Jag tycker att det är givet att spela hårt om värdet finns, oavsett odds..

Om du tycker att ett lag har 50% chans och du får 4ggr, vad tycker du då man ska spela för insats?

2% pga det höga oddset?
Om du lyckas göra en korrekt bedömning utav ett lags vinstchans så kan du använda dig utav Kellys för att beräkna din insats, http://en.wikipedia.org/wiki/Kelly_criterion
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 22:15   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
Gular snabbt??

Du har ju 92% kvar av rullen vid förlust, så ofta spelar man inte 8% på en 4-oddsare. (tror inte dom gör det heller)

Jag tycker att det är givet att spela hårt om värdet finns, oavsett odds..

Om du tycker att ett lag har 50% chans och du får 4ggr, vad tycker du då man ska spela för insats?

2% pga det höga oddset?
Du hittar inte överodds i den storleken ens på tomtebolag, det ska vara en väldigt ovanlig företeelse. 8% är dålig MM i min bok och spelar du dessutom odds som sitter 25% av fallen+ din edge så har du duktiga svängningar.

Sen är det väl inte ovanligt att du riskerar mer på bets där du föväntar träffa i snitt 60% än med de du förväntar träffa 30%? Om du inte följer kellys formula förstås.

Så om de då spelar 8% på 4-oddsare, vad spelar det vid 2.00?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), travexperten (+5)

Senast redigerad av RobinD den 2011-11-12 klockan 22:16.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 23:44   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du hittar inte överodds i den storleken ens på tomtebolag, det ska vara en väldigt ovanlig företeelse. 8% är dålig MM i min bok och spelar du dessutom odds som sitter 25% av fallen+ din edge så har du duktiga svängningar.

Sen är det väl inte ovanligt att du riskerar mer på bets där du föväntar träffa i snitt 60% än med de du förväntar träffa 30%? Om du inte följer kellys formula förstås.

Så om de då spelar 8% på 4-oddsare, vad spelar det vid 2.00?
Ge killen mera sharps

Har du en 4-oddsare som du bedömer ska sitta i 25% av fallen så har du inget spelvärde och därmed inget spel, det var väl spelvärde man var ute efter?

I baskeligan förekommer många sådana spel kan jag säga, jag har fått många bra tips av en viss Akim där han bedömt lagen till minst 50% och man får 3-4ggr, och laget sen vunnit med uppemot 25p ibland.

8% på en 4-oddsare=högre insats vid ett odds på 2ggr??
Menar du det eller?!?

Återigen så skit i vilket ODDS det är, utan kolla SPELVÄRDET!
Bara för att man satsar 8% på en 4-oddsare behöver man inte satsa mer än t ex 2% på en 2-oddsare om man bedömer lagens chanser till typ 55% chans.

Travexperten: OM du skulle ha fått ett fast odds på Järvsöfaksen på 3ggr när han var som bäst, hade du vågat satsa mer då eller fegat ut pga oddset?
Man fick alltid 1.00 i odds på banan, men man blir rädd när oddset är för högt?

Senast redigerad av StefanL den 2011-11-12 klockan 23:46.
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 09:32   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Du läser inte vad jag skriver så ingen mening att debattera. Nog för att akim är duktig och har givit bra spel men har man 1000 i ROI har man heller ingen koll på sina värderingar.

Basketligan är dessutom en otroligt smal idrott där du blir limiterad och kikar du in på pling direct ser du att de "lirar" 27k på turkiska ligan på sportingbet.

Fenerbahce borta 8% säker ett överodds som motiverar den satsningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
StefanL (+55)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 09:43   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Over and out!

Edit: Du hade fått mera sharps om jag kunnat

Senast redigerad av StefanL den 2011-11-13 klockan 09:47.
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 10:03   #13
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

27K på sportingbet på en liga där en normalspelare kanske har ett max på 10-15 kronor och rekar på bolag där svenskar inte får spela alls är ju sånt som direkt drar till sig ögonen...

Det är synd att de förstör sitt rykte med sådant trams, för det finns bra och kunnigt folk där och jag har kontakter som är heltidsspelare som än idag ryggar lir från plingen. Men att köra en påhittad pajasfond drar ju bara ner det.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 10:18   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursey Visa inlägg
27K på sportingbet på en liga där en normalspelare kanske har ett max på 10-15 kronor och rekar på bolag där svenskar inte får spela alls är ju sånt som direkt drar till sig ögonen...

Det är synd att de förstör sitt rykte med sådant trams, för det finns bra och kunnigt folk där och jag har kontakter som är heltidsspelare som än idag ryggar lir från plingen. Men att köra en påhittad pajasfond drar ju bara ner det.
Jag ser många som rekar på bwin, lads, expekt, bet365, betsafe, betway och en del fler bolag där man knappt får in några kronor alls.
Vissa ligor hos pinnacle/SBOBET, där oddsen sänks så fort man själv lagt ett spel.. (tennis bl a)

Knappast att dom spelar spelen själva hos dessa bolag, utan att dom bara kör med en fiktiv kassa, givetvis är units att föredra för då sticker det inte iväg som det gjort för dom.

Men varför bry sig om deras insatser?

Spela efter egen kassa, gå på deras kunnande som dom verkar ha istället.
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 14:01   #15
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Även om det är skyhögt spelvärde så gular du sannolikt om du spelar 8% på 4-oddsare då variansen är för kraftig för att belasta rullen så hårt.
Allt handlar om värdet och det spelar ingen roll vilket odds du får. Är det 50% att spelet sitter och du har 4 i odds så är det bara att maxa insatsen!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 14:50   #16
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Det handlar om lite olika skolor; antingen flatbettar du eller så har du en rörlig insats. Min personliga erfarenhet är att det enda man skapar med rörlig insats är en i långa loppet mer volatil, men ändå likvärdig vinst. Jag körde Kelly ett tag och bokförde samtidigt exakt samma bets med flatbet. I slutänden var saldot ungefär likvärdigt, men med större svängningar i det rörliga spreadet.

Visst, nu kan man se det som att mina procentchanser kanske var dåligt uträknade och det var därför som mitt resultat också varierade så kraftigt; men jag skulle aldrig ha mer än 5u som maxinsats. Det kan förvisso bero på att att jag hellre sprider ut risken och har flera bets igång samtidigt än att lägga en större del på samma bet oavsett värde - enkel BRM.

Slutligen, för att diskutera vad som pratats om här i tråden i övrigt. Den dagen du får 4 i odds på en 50% chans är den dagen alla spelbolag stänger. Nu ligger visserligen mitt fokus på de amerikanska sporterna, inte trav till exempel, men det finns inte en chans att ett bolag idag skulle missa ett tvåvägs eller trevägsspel med sådana marginaler.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5), Wagner (+5), Vlad (+5)
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 16:29   #17
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Det handlar om lite olika skolor; antingen flatbettar du eller så har du en rörlig insats. Min personliga erfarenhet är att det enda man skapar med rörlig insats är en i långa loppet mer volatil, men ändå likvärdig vinst. Jag körde Kelly ett tag och bokförde samtidigt exakt samma bets med flatbet. I slutänden var saldot ungefär likvärdigt, men med större svängningar i det rörliga spreadet.

Visst, nu kan man se det som att mina procentchanser kanske var dåligt uträknade och det var därför som mitt resultat också varierade så kraftigt; men jag skulle aldrig ha mer än 5u som maxinsats. Det kan förvisso bero på att att jag hellre sprider ut risken och har flera bets igång samtidigt än att lägga en större del på samma bet oavsett värde - enkel BRM.

Slutligen, för att diskutera vad som pratats om här i tråden i övrigt. Den dagen du får 4 i odds på en 50% chans är den dagen alla spelbolag stänger. Nu ligger visserligen mitt fokus på de amerikanska sporterna, inte trav till exempel, men det finns inte en chans att ett bolag idag skulle missa ett tvåvägs eller trevägsspel med sådana marginaler.
Skit också. Trodde kommit tidigt i år.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 23:06   #18
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Allt handlar om värdet och det spelar ingen roll vilket odds du får. Är det 50% att spelet sitter och du har 4 i odds så är det bara att maxa insatsen!
Om folk bara kunde läsa det man skrev ibland...

Ja det handlar om värde. Nej du hittar inte sådana spel på marknader stora nog hos bolag som inte limiterar dig så hårt att det spelet ändå inte är värt något.

Bara för att du hittar EV+ ska du inte gå all in, det handlar om korrekt BRM och överodds. Hur varje persons stakingstrategi ser ut skiter jag i, men 8% oavsett odds skulle de flesta hålla med om är för stor risk. Om du dessutom spelar den insatsen vid odds som utan din edge sitter 1/4 gånger så är du ute och cyklar för variansen kommer att döda din rulle.

Senast redigerad av RobinD den 2011-11-14 klockan 08:45.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 14:27   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Vad är det som säger att den sitter 1 av 4ggr??
Då har man ju gjort en värdering på 25% chans.

Vi snackar ju om att du har än högre värdering än 25% som därmed är värd högre insats.

Du menar alltså att man har dålig MM om man kör samma insats på alla andra spel som har samma spelvärde?

Det är alltså mer befogat att satsa 8% på en match till 2ggr än en match till 4ggr trots att du kommit fram till att båda har exakt samma spelvärde?


Jag är helt övertygad att t o m dom som kör "flatbet" sänker insatserna vid höga odds, pga en felaktig rädsla just pga oddset.
Höga odds skrämmer många, tyvärr.....


Sen har alla olika stora spelkonto, en del kan spela maxinsats på t ex betway, men jag kan bara spela skitsummor där, får jag igenom ett par hundra där så är det otroligt.
Så att påstå att man inte hittar sådana spel på marknader stora nog hos bolag som inte limiterar, är fel.
För många är det så men tror nog att huvuddelen av spelarna får igenom sina hundringar..

Ja ja, skit samma, vi lär nog inte komma överrens, jag kör på mitt sätt och det funkar fint, har du "rätt" värdering så är du en vinnare i längden, och det är det som det handlar om.
Man vinner bara lite mindre om man sänker insaten pga högt odds..
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 14:30   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Finns en rek på sharps favoritsida, R&K, mellan Portugal och Bosnien där man får skyhöga odds på Bosnien!

Jag håller med rekaren att spelvärdet är skyhögt och tar betalt!

8.50 dnb på Bosnien är spelat.
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 15:19   #21
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
Finns en rek på sharps favoritsida, R&K, mellan Portugal och Bosnien där man får skyhöga odds på Bosnien!

Jag håller med rekaren att spelvärdet är skyhögt och tar betalt!

8.50 dnb på Bosnien är spelat.
visserligen ett överodds (ser inte ett enda dnb-odds på den matchen över 7.00 på oddsportal).. 7.00 indikerar en procentchans på ca 14%.. du får 8.50, en chans på 12% enl. bolagen. Låt oss hypotisera kring att "rätt" chans är ca 15%, så du har en marginal på 3%s värde..

När du då väljer din rörliga insats bör du inte bara se till värdet, utan du måste se till risken också. Att dunka ut maxinsats bara för att du hittat ett värde är vansinne; man MÅSTE ta risken i beaktande också. Du har ju trots värdet en 85%ig chans att bli av med din stake.

Kelly säger 4% för ovanstående ekvation.. Jag tycker dock att Kelly är lite väl generös.. en 55%-are med 2 i odds föreslås exempelvis 10%.

Det viktiga är dock att man väger risk mot insats och inte bara ser värde.

Är 8.50 värde för en 15%? Absolut.. men som sagt, glöm inte att det är 85% chans till förlorad insats också.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 16:15   #22
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Kör Kellys med felmarginal så blir det bättre.
Glöm inte att ta med bolagens wig i sannolikhetsberäkningarna också
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 16:28   #23
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
Vad är det som säger att den sitter 1 av 4ggr??
Då har man ju gjort en värdering på 25% chans.

Vi snackar ju om att du har än högre värdering än 25% som därmed är värd högre insats.

Du menar alltså att man har dålig MM om man kör samma insats på alla andra spel som har samma spelvärde?

Det är alltså mer befogat att satsa 8% på en match till 2ggr än en match till 4ggr trots att du kommit fram till att båda har exakt samma spelvärde?


Jag är helt övertygad att t o m dom som kör "flatbet" sänker insatserna vid höga odds, pga en felaktig rädsla just pga oddset.
Höga odds skrämmer många, tyvärr.....


Sen har alla olika stora spelkonto, en del kan spela maxinsats på t ex betway, men jag kan bara spela skitsummor där, får jag igenom ett par hundra där så är det otroligt.
Så att påstå att man inte hittar sådana spel på marknader stora nog hos bolag som inte limiterar, är fel.
För många är det så men tror nog att huvuddelen av spelarna får igenom sina hundringar..

Ja ja, skit samma, vi lär nog inte komma överrens, jag kör på mitt sätt och det funkar fint, har du "rätt" värdering så är du en vinnare i längden, och det är det som det handlar om.
Man vinner bara lite mindre om man sänker insaten pga högt odds..
Varför läser du inte det jag skriver om du vill fortsätta diskussionen?

Jag skriver i samtliga inlägg 25% + din edge, ska man diskutera något får man ju utgå ifrån bolagens värdering som då antyder 25% utan deras vinstutdelning.

Om man inte förespråkar att maxa sitt flatbet vid varje spel så är i andra fall mer befogat att riskera mer på spel med lägre varians än ett med högre på varians på grund utav att du minskar din rulles svängningar.

"Du menar alltså att man har dålig MM om man kör samma insats på alla andra spel som har samma spelvärde?" Absolut inte, vilket jag heller aldrig sagt. Det är dålig MM att spela 8% och ännu sämre att spela 8% när du riskerar att förlora i ca 75% av fallen.

Sen att ens diskutera Betway och "de flesta spelarna" om vi ska prata om överodds på marknader/bolag som är stora nog för att de ska vara värt det som jag uttryckte det är ju inte så relevant. Du kan inte livnära dig på deras misstag, knappt ens få ihop pengar till en weekend-resa innan du är strypt.

Och inte ens Betway/Stan James/Interwetten har överodds i den storleksordnigen som diskuterades på regelbunden basis.

Hurvida folk sedan väljer att betta, flat/rating/kelly/2-6 osv, det kvittar så länge du har rätt värderingar som du nämner samt inte frångår korrekt MM. Korrekt MM handlar ju i grund och botten om insats i förhållande till kapital och kalkylerad risk. 8% insats är enligt de flesta för stor risk, tumregeln brukar ju vara 1-5%.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 18:45   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
visserligen ett överodds (ser inte ett enda dnb-odds på den matchen över 7.00 på oddsportal).. 7.00 indikerar en procentchans på ca 14%.. du får 8.50, en chans på 12% enl. bolagen. Låt oss hypotisera kring att "rätt" chans är ca 15%, så du har en marginal på 3%s värde..

När du då väljer din rörliga insats bör du inte bara se till värdet, utan du måste se till risken också. Att dunka ut maxinsats bara för att du hittat ett värde är vansinne; man MÅSTE ta risken i beaktande också. Du har ju trots värdet en 85%ig chans att bli av med din stake.

Kelly säger 4% för ovanstående ekvation.. Jag tycker dock att Kelly är lite väl generös.. en 55%-are med 2 i odds föreslås exempelvis 10%.

Det viktiga är dock att man väger risk mot insats och inte bara ser värde.

Är 8.50 värde för en 15%? Absolut.. men som sagt, glöm inte att det är 85% chans till förlorad insats också.
Pinnacle ligger just nu men en DNB på Bosnien med 8.463 men man får göra den själv.

Bosnien till 10.75 (78.72% av insatsen)
Bosnien kryss till 4.70 (21.28% av insatsen)
Odds: 8.463

Portugal till 1.25 köper jag aldrig, här har bolagen tryckt ner portugal just pga att portugal är portugal och att dom kommer att få spel på dom ändå.
Aldrig i h-vete att Portugal slår Bosnien 8ggr av 10 med dessa förutsättningar.

Vid kryss med mål i, så kommer portugal att lyfta upp ALLT, en sak som talar för att bosnien kan gå segrade.

Dessutom insats tillbaka vid kryss.

För mig känns det hugget som stucket, jag ser stort spelvärde.


Robin: Bra skrivet
Du får nog skriva mer utförligt för en inkompetent snubbe som mig, för jag tolkade "Min Edge" som min felmarginal, för ingen kan sätta procenten exakt.

Dock är det ju 2-3% som går plus på spel, och av dom som förlorar så är dom flesta "småspelare" och nog inte har problem att få igenom sina spel, det är sådana som dig och mig som åtminstonde satsar fyrsiffriga belopp som har problem.

8% spelar aldrig jag heller på en match, men om jag ser ett stort värde så spelar jag hög insats ändå, trots högt odds.
..och dom inträffar ju inte så jätteofta, men är det någonting jag gillar så är det höga odds.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5)
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 15:37   #25
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 93
Sharp$: 2412
Standard

Asså, snälla. Finns ju inte en chans i världen eller?

http://plingdirect.com/page.php?pageid=13&newsid=686
travinsider är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 17:00   #26
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travinsider Visa inlägg
Asså, snälla. Finns ju inte en chans i världen eller?

http://plingdirect.com/page.php?pageid=13&newsid=686
Hur seriöst är den sidan??
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 17:56   #27
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Tja... Med insatsstorlekar motsvarande närmre 40.000:- SEK på vissa spel till 3,5-4 gånger i odds hos bolag som åtminstone jag aldrig ens hört talas om... Räcker det så? Och sen nåt spel men likvärdig insats hos tomtebolaget Stan James som limiterar innan man knappt hunnit regga sig... Så seriöst är det!
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 18:13   #28
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alanya Visa inlägg
Tja... Med insatsstorlekar motsvarande närmre 40.000:- SEK på vissa spel till 3,5-4 gånger i odds hos bolag som åtminstone jag aldrig ens hört talas om... Räcker det så? Och sen nåt spel men likvärdig insats hos tomtebolaget Stan James som limiterar innan man knappt hunnit regga sig... Så seriöst är det!
Va fan vill man uppnå med en sådan grej, man blir fan sne på sånt

Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 18:18   #29
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Skåne
Inlägg: 83
Sharp$: 1848
Standard

Nu framgår det inte på länken men de har gått ut med att de körde en fiktiv kassa och alltså inte satte pengarna på riktigt utan körde oddshögsta bara.
Jag hittade sidan i augusti och då hade de kanske 230 000 i kassan och sedan följde jag sidan lite.
De lägger ju upp spelet direkt efter matchstart så de kommer ju inte med några efterhandskonstruktioner.
Nä, jag har inget med sidan att göra.
limeburn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 18:22   #30
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av limeburn Visa inlägg
Nu framgår det inte på länken men de har gått ut med att de körde en fiktiv kassa och alltså inte satte pengarna på riktigt utan körde oddshögsta bara.
Jag hittade sidan i augusti och då hade de kanske 230 000 i kassan och sedan följde jag sidan lite.
De lägger ju upp spelet direkt efter matchstart så de kommer ju inte med några efterhandskonstruktioner.
Nä, jag har inget med sidan att göra.
Varför lägga efter matchstart? För det är väl inte betalspel?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 18:26   #31
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Skåne
Inlägg: 83
Sharp$: 1848
Standard

Jo, det är betalspel. De har nån SMS-tjänst där man kan prenumerera på spelen. Därför läggs det inte upp förrän precis efter matchstart.

Senast redigerad av limeburn den 2012-02-03 klockan 18:28.
limeburn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 18:36   #32
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Betalspel med fiktiv kassa och luftspel hos Stan James och liknande inrättningar. Det här blir svårslaget.

Eller?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-05, 09:59   #33
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 93
Sharp$: 2412
Standard

skulle tro det
travinsider är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-05, 11:02   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

undrar när det kommer dyka upp en betaltjänst som inser att det som är intressant för de betalande kunderna är den roi dem kan göra på rekarna, inte den roi som tjänsten har hos bolag ingen annan kan lira alt få samma odds hos.
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 16:27   #35
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 27
Standard

plingdirect


ALARM!

Akta er för helvete för PLINGDIREKT.COM
Du får betala men du får jävla inte ett öre av vinstpengarna!Om spelen lämnas in överhuvudtaget .. vill säga ..spelkvitton redovisas sporadiskt och ser väldigt konstiga ut.Jag ligger i fejd med dem om utbetalning av vinster med det är ett helvete,Jag ämnar göra en polisanmälan samt kontakta Allmänna Reklamtionsnämnden.
Jag vill att ni som har råkat ut för dessa f-e personer kan höra av er på tråden.
klus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 16:47   #36
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 27
Standard

plingdirect


Citat:
Ursprungligen postat av Kjellson Visa inlägg
Har häckat på Plingdirect till och från under året och dom redovisar faktiskt sina lir precis vid spelstopp och kör med målservice live och ibland även streamad nätspelsmatch. Kan hålla med om att dom är litet roliga ibland med sina satsningar men det funkar ju bevisligen i längden. Är ny här och måste ge en eloge till det här forumet.

Kjellson

Äkta dig för pling hur oseriöst som helst!
klus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 12:37   #37
 
Reg.datum: sep 2012
Ort: Storsjön, Jämtland
Inlägg: 2
Sharp$: 4
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av klus Visa inlägg
ALARM!

Akta er för helvete för PLINGDIREKT.COM
Du får betala men du får jävla inte ett öre av vinstpengarna!Om spelen lämnas in överhuvudtaget .. vill säga ..spelkvitton redovisas sporadiskt och ser väldigt konstiga ut.Jag ligger i fejd med dem om utbetalning av vinster med det är ett helvete,Jag ämnar göra en polisanmälan samt kontakta Allmänna Reklamtionsnämnden.
Jag vill att ni som har råkat ut för dessa f-e personer kan höra av er på tråden.
Jag har varit med i bolagsspelet på på ovanstående sida i över ett år och kan hålla med om att de är sega när det gäller utbetalning av travvinst. Det rörde sig om 1500 spänn, inget jättebelopp direkt, jag fick vänta i nästan två veckor innan mina pengar kom. Jag är fortfarande med till och från då jag ändå tycker att de redovisar spelen bra och trots allt betalar ut vinster, även om det tog tid.
Någon som har tips om någon annan sida som har ett bra v75bolag?
__________________
Älgjakten- årets höjdpunkt..
Leone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td