Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-30, 05:36   #1
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

uppsnack v86 31/10


Hej allesammans, jag ska gå igenom hur jag har funderat över veckans v86. Hinner inte riktigt idag eller onsdag så det får bli nu på morgonen


avd1. Pampas Sir var väldigt bra senast, vann okörd i mål och såg helläcker ut. Kommer Tobbe till ledningen utan att det kostar idag så bör han ha ganska så bra segerchans. Dock går hästen från alla möjliga positioner och känns tidig. Xman Kemp hade vunnit ändå senast såg formstark ut både i provstarten och i värmningen, stallet hade lagt goda ord för denne krabat och med klaff idag från bricka 9 så bör han vara med i striden. Han har visat god fart för klassen och ska inte glömmas här. Overtaker by sib är en gedigen häst som alltid gör sitt, hade ganska mycket att åka med 1000 meter från mål medans ledaren såg lite slak ut, dock hade ledaren sparat men det bekom inte Overtaker by sib han studsade bara förbi på lätta fötter och vann lätt ändå. Gör han om den prestationen kan man räkna med fight. Melby Vargtass är ny i regi Åke S och vi vet ju hur det brukar sluta, dock mot jämngoda kamrater och tråkigt spår? tja jag tar med den ändå. Åke är Åke....



avd2. Såg ni Abborren senast. Jag säger jisses vilket lopp hästen gjorde, tog ledningen och fick press vid några tillfällen i loppet, såg ut att ha tomt i tanken redan in på upploppet men hästen ville inte ge sig utan strid och gav Beckman en rejäl fight om segern, Abborren höll tappert fram till 20 kvar sedan trött krafterna och hon gjorde även Åkes Beckman trott över upploppet. Digital Darling blir favorit men hästen har varit väldigt blek på slutet och mycket talar för formtapp. Abborren fick ett så kallat mjölksyrelopp senast och kommer säkerligen att vara 20-50 meter bättre idag eftersom hon fick en rejäl utblåsare då. Trots spåret tror jag Jorma blåser till 1500 kvar och vinner med 2-3-4-5- 20 längder in mot mål? Spelvärd på sina 20%, jag tror heller inte folk förstod hur bra hon gick senast och därför finns chansen att hon understiger 20% vilket är ett jättefynd, möter bara ston nu. Jag spikar!





avd3. Canal Skater hade ganska mycket kräm kvar senast men kunde inte ta sig förbi i sista stegen, var nära segern och idag tror jag man slipper göra allt för mycket grovjobb utan jag tror Åke hittar piken och leder loppet runt om. Spelvärd eftersom värsta motbudet har bricka 9.




avd4. April Magera är en häst som trivs bäst i ledningen, kusken har vunnit med henne tidigare, hon är en effektiv spets häst eftersom hon alltid sträcker på sig när konkurrenterna kommer på upploppet. Jag tror inte hon har förlorat än i spets, rätta mig om jag har fel. Mycket talar för att inget händer även om det är ett lärlingslopp första 1000 och då kan hästen mycket väl vinna. Jag har sätt några lopp med April Magera och hon ger alltid sitt, även när hon är trött så försöker hon dra undan, häst mot häst brukar hon klara och jag tycker det är en befogad favorit 50%. Jag var inne på att spika men eftersom jag hade råd att ta en till så ska jag ta en riktigt susare som fäller många lappar om den vinner. Nämligen Nelle Pride. Såg ni loppet näst senast? Han hade ett ton i linorna på upploppet men kom inte förbi då obesegrade Overtaker by sib från ledningen. Men spurten var av bästa märke och kommer Mattias Djuse till från start kan han blanda sig i segerstriden. 3% och ett fynd för den som letar kantbollar. Reserv 13.



avd5. Full Foward tog enkelt ledningens näst senast och hade kräm kvar i linorna även på upploppet men Stefan ville inte köra mer på honom utan spara honom (förmodligen till detta loppet?) Hans frus Mousse vann loppet och när han såg den komma på upploppet valde han att inte köra. Det blev dubbel Melander. Kan inte bli några stallkörningar idag och med tanke på det får vi se en vassare prestation? Yank Kemp vann med synes gott om krafter kvar senast, Jorma bara fin åkte sista biten och såg inte trött ut i mål. Från ett bra läge kan vi kanske vänta oss en duell? Jag tror det står mellan dessa båda och låser.





avd6. Digital Ink är en ärlig häst som inte riktigt fått till det på slutet trots tunga lopp. Perfekt läge idag och kan öppna. Runt om? Sew view blir nästa sällan trött, senast fick man inte riktigt fäste men näst senast såg man ut att kunna gå minst 1000 meter till i samma fart. Hästen är bra och spets iden får inte ha en dålig dag. Jag uppfattar Salsa Night som väldigt stark. Får ofta göra tunga lopp i tredje spår, får alltid göra grovjobb, dra tåget m.m Hästen tål det mesta och blir det fart i loppet kan Salsa Night vara först över linjen. 2-3 utvändigt är inte omöjligt, hästen tål de flesta upplägg och jag är inte främmande för att man är ganska så långt framme här.



avd7. Väldigt öppet lopp! Men den som gav mig bästa intrycket var Noir De Cherie som såg lysande ut vid segern näst senast, fick dra tåget hade spända linor över upploppet och tog ner en formstark häst i ledningen och bara stegade undan, det var ett rejält intryck. Och trots bra hästar runt om som också hade bra med spänst så klev hästen bara förbi och vann Överlägset. Gör man om den prestationen går man inte att slå. Hästen är dock ojämn vilket gör det hela svårare. Pay Attention är kvick ut och jag hoppas man tar sig förbi nr 1 från start, god chans isåfall. Senast satt man fast med ett ton kvar i linorna bakom (rygg ledaren) på Parodie. Askens valencia vann med huvud. Hade luckan uppenbarat sig 200 kvar tror jag Pay A hade vunnit med 2-3 längder. Toppchans om spets, och bra chans om rygg ledaren eller andra utvändigt. reserv: 1



avd8. Här spikar nog många Melanders häst jag tyckte dock att det såg relativt tomt ut redan 100 kvar, de gjorde de andra två som han stred mot också. (ingen som riktigt ville) Det blev liten marginal men Melanders häst ville inte ta sig förbi de sista 10 metrarna och jag tycker nog hästen överskattats lite väl mycket. Carlos Lightning var dock bättre än väntat (effektiv spetshäst) var dock tom i tanken redan in motupploppet med tog sig samman och visade att de Franska starterna inte hade varit för jäves. Aloe Vera spurtade vasst (formen är bra) dock synd på spåret idag. Melanders häst kanske får problem i volten? många minus faktorer och jag har hittat roligare bud som dessutom ger bättre betalt. Stormsky såg jäkligt fin ut i ledningen senast (var obesegrad i den positionen) hästen var väldigt trött på upploppet och försökte hålla emot flera snabba hästar utanför. (stridsvilja) blev dock avslagen med nos sista 10 metrarna och visade ändå fighting spirit vilket var härligt att se. Får man en bra resa i spåren kan hästen avsluta snabbt, bör vara bättre nu och med klaff är han ett roligt bud. Joker Stursk såg slagen ut på upploppet sist han mötte TA men kom tillbaka och kontrade ända vägen in trots att Melander då hade kräm kvar i linorna medans tobbe inte hade ett smack. Snacka om Fighting spirit på Joker Stursk. Jag tror att Tobbes häst kommer att vara minst 10-20 meter bättre på onsdag och med en resa i främmre träffen kommer han att käka upp TA till slut. Caliber TT har visat form ett bra tag men mött många bättre hästar för dagen. Senast hade man hur mycket kvar som helst kvar i linorna men man kunde inte ta sig förbi ledande Aristocat Boko som då gick barfota runt om (överkvalificerad i klassen) Caliber TT visade ett rejält formintryck (toppform) och kommer att bli farlig med rätt resa trots spåret. Hoppas på 1% för det rensar bort 99%.


Det kan bli riktigt bra pengar på v86 och jag satsar enbart 100 kr (96kr) Detta är ett bevis på att man kan vinna med mindre summor också



avd1. 5-7-8-9
avd2. 10 Abborren
avd3. 4 Canal Skater (9)
avd4. 6-11 (13)
avd5. 3-4
avd6. 1-4-6
avd7. 2-10 (1)
avd8. 2-5-10-11
= 96 kr

DD1. 2-10
DD2. 5-10-11


God tur / Klanke
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
plumma (+2), lepadd (+2), domert (+25), Broddvar (+5), doob (+25), znipstern (+13)

Senast redigerad av Klanke den 2012-10-30 klockan 06:25.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 05:52   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Lagt till datum i rubriken. Glöm inte ange datum nästa gång. /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 09:54   #3
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Tack på förhand för de fina tipsen.
Ang Abborren i V86-2 så har jag aldrig sett henne som någon sprinter, men jag tror att hon får en plats på kupongen.

Jag kommer förmodligen att spika Trans Atlatic 9% avd 4. gillar distansen och kan komma bra till direkt från start.

sedan blir det Salsa Knight 11% avd 6. Bra häst mot passande motstånd bör vara bra i ordning annars borde man inte anmäla så pass tätt som de nu har gjort.
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 13:18   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 50
Sharp$: 949
Standard

spikar jag satt är canalskater, aprilmargera samt uranium iaf.. väljer att gardera v86-2 med 1,4,6,7,8 abborren som första reserv, men jag har ju haft fel förr =)
foox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 13:42   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Intressant i första när Åke har tagit över Fredriks gammla häst Mellby Vargtass?

2,7,8,9
10 Aborren
1,3,4,11 (måste ju få vinna snart 3 Black photo samt + på distansen.)
1,3,4
1,2,13 (alltid rädd för finnarna på valla)
1,2,4,8,9,11,12
6 Salsa Night
2,14
7,9

448kr Klappat och klart

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-31 klockan 16:38.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 17:27   #6
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 392
Sharp$: 13261
Standard

Salsa Knight , Canal Skater , Abborren. hoppas detta är vägen till 8 rätt i morgon
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 17:47   #7
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Salsa Knight , Canal Skater , Abborren. hoppas detta är vägen till 8 rätt i morgon
Hoppas jag med
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 21:44   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tidiga systemet:

7
Alla
1,4,5,7,9
6,7,10,13,14
3
4,6,9,11
3,4
2
Krav: 1-2 favoriter utöver spikarna
1665 rader
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 09:35   #9
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3826
Standard

NVM

Senast redigerad av donkyklonk den 2012-10-31 klockan 09:56.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 10:09   #10
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 376
Sharp$: 1838
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 65

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3, 5, 7, 8, 9
2 1, 2, 3, 7, 9, 10
3 3, 4, 5, 9
4 13 Keso
5 2, 3, 9
6 6 Salsa Knight
7 9 Flowstarter G.
8 4, 7

Vadet gäller startnummer

720 rader x 1 x 0,25 kr =
180,00 kr

Kvittonummer: 0BEC 671D 97C0 kkkk
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 10:12   #11
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Ska lämna in ett litet idag så får man se. Bara magkänsla....

1) 4-7-8
2) 2 Andoverandout
3) 1-3-4
4) 6 April Margera (kan dubbla med 13 Keso)
5) 1-3-4-6
6) 7 Diplomat Sund
7) 2-3-4
8) 2-3-5-7

Ändrinar kommer
Sen får man krama tummarna

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-10-31 klockan 16:38.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 10:32   #12
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 376
Sharp$: 1838
Standard

Om jag inte är helt ute och cyklar, så är Overtaker by sib (7 i avd 1) klar för V75finalerna 17/11. Trist spår, medium startsnabb och garanterat spår på vägen, låter för mig som om hästen inte offras 110%. Därmed inte sagt att den inte kan vinna, om saker och ting går dess väg...
4 Nimbus Hackstable (avd 8) spurtade rejält sist (grym nästsist) och har toppform, bra startspår och med BG i toppslag. Tror jag vinner!

Senast redigerad av mijo14 den 2012-10-31 klockan 10:35.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 10:38   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

...

Senast redigerad av copiad den 2012-10-31 klockan 11:36.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:12   #14
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Förlåt Klanke men jag köper sällan dina analyser. Du kommer fram till rätt hästar ibland ändå men fattar inte riktigt hur du värderar hästarnas insatser allt som oftast.
Vill inte klaga på analyser och dylikt men dina tips dyker ju upp dagligen och oftast är det inte särskilt pålästa. Nu är säkert alla jättesura över att jag klagar men det känns som att vi mest byter rader här inne. Inga djupgående analyser utan mest lite nummer här och där och intresset för betaltjänsternas system verkar viktigare än att göra läxan själv. Men ni behöver inte vara oroliga över mer gnäll för jag orkar inte engagera mig på sharps längre utan tackar för mig. Blir bara frustrerad över det mesta som skrivs här. Finns några hyfsade tippare här inne som jag önskar all lycka men mest verkar det finnas efterhandskonstruktörer som gillar att visa sina vinnande system i efterhand. Eller såna som tror sig kunna trav men mest gissar. Ta min kritik på rätt sätt så kanske detta blir en bra sida för travälskare.

Mvh Copiad.
Jag förstår inte hur du menar copiad? Jag har spelat in en del pengar med åren och om jag inte skulle vara påläst så hade jag med säkerlighet inte vunnit ett smack. Alla har vi våra uppfattningar om hur loppen ska köras och hur loppen har körts sedan tidigare. Jag har ingen anning varför du gillar att klaga på andra framför allt mig som lägger ner stor tid till att försöka hjälpa andra. Jag hade inte behövt skriva här om jag inte hade velat, tar ju sådan tid, jag har ju familj också. Varför skriver jag då här kan man tycka? jo för det ger mig passion och lycka att kanske ge något tips som kan få någon annan på rätt köl. Jag är ingen super tippare, jag vinner inte varje dag, det är det igen som gör. Jag har spelat in närmare 50000 kr på bara 2 månader, ren tur? kanske? att man inte vill köpa någons analys är ju upp till var och en, jag går sällan efter vad andra tänker (om det inte är någon jag känner som har bra info) går man inte efter sina egna ideer så är man farligt ute. Experterna som skriker ut vinnarna i tv vinner inte varje dag, någon gång i månaden kanske de får in en dd som ger 20 ggr. Jag har hittat nycken till flera strategi spel som fungerar långsiktigt. Men om folk ska klaga på mig här inne så känner jag att jag inte tillför något och såfall kastar även jag in handuken. Vad tjänar jag på att ödsla min dyrbara tid att skriva in mina ideer här när "någon" /flera ändå gnäller.

Travsporten var bättre för....


Vi ses på facebook marvel

tack för mig med...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
copiad (+1669)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:16   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

...

Senast redigerad av copiad den 2012-10-31 klockan 11:37.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:21   #16
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5741
Standard

Klanke är inte långsint
Kör på som vanligt!
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:28   #17
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1364


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är ju själve f*n att det inte skall vara en ände på skitsnacket här, om man inte gillar vad andra skriver håll det för er själv, vi andra som uppskattar, i detta fallet Klankes ideer
behöver inte er som tar kål på ideen med Sharp´s öppna diskussion där vi själva får värdera andras ideer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1), AbbeAce (+3)
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:29   #18
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Trist om copiaden lägger av. Absolut den överlägset bästa och mest intressanta att läsa här på sidan. Tyvärr har man inte haft lika mycket tid längre och kan i princip aldrig lira lunchtraven längre där copiaden brukar briljera. Ska du sluta helt att dela med dig av dina tankar eller finns det någon annanstans som man kan följa dig?
Däremot är det fel att gå på en av de få andra som faktiskt skriver något annat än raden som dom spelar. Alla har rätt till åsikter och det är allas egna ansvar att filtrera ut vad som är bra eller dåligt och göra egna analyser.

Senast redigerad av NicklasJ den 2012-10-31 klockan 11:35.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:34   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Det är ju själve f*n att det inte skall vara en ände på skitsnacket här, om man inte gillar vad andra skriver håll det för er själv, vi andra som uppskattar, i detta fallet Klankes ideer
behöver inte er som tar kål på ideen med Sharp´s öppna diskussion där vi själva får värdera andras ideer.
Bokis du har helt rätt. Men det är absolut inget skitsnack. Om detta upprör så många tar jag bort mina inlägg så jag inte förstör för er andra. Förlåt och lycka till!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:46   #20
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 133
Sharp$: 1009
Standard

Glöm inte
V86:3 7 Belize Boko som har haft det lite dåligt de senaste starterna , fast är en riktigt bra häst ! 11 Kimbee Star är i toppform , fast lite dåligt spår. Jag tror han kommer sitta i andra/tredje ytter , sen spurtar han i slutet !
clajo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:47   #21
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 178
Sharp$: 648
Standard

det är ju det som är tjusningen med travet och veta hur folk tänker för alla tänker olika inom spelet men det är kul+intressant läsa vad alla tror om travspelet sen är det så travet extremt svårt inte lätt hitta vinnare mm så är det bara jag skriver sällan på sidan här men brukar läsa allas tips mm och tycker alla gör bra ifrån sig ialla fall hittar mycket bra info här bla men som sagt travspelet är extremt svårt och vinna på så enkelt är det faktiskt

Senast redigerad av plumma den 2012-10-31 klockan 11:50.
plumma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 12:04   #22
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

14 Aloe Vera VARNING!!!! Vet inte om jag är helt ute och cyklar men det lär visa sig men jag jag tyckte att ta en 2:a plats bakom Carlos Lightning och före Tidied Accelerator sist är rätt bra papper och dessutom springspår.

2,7,8,9
2,4,5,8,10
1,3,4
2 Havanna Eros
4,8
6,7
2,3,14
2,7,9

Lycka till!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-31 klockan 13:04.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 12:06   #23
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jaja ordet är fritt. Konstruktiv kritik är bra och alla får lära sig ta kritik, annars utvecklas man inte. Kasta in handduken bara för att någon uttrycker sig är ju inget vidare heller. Stå emot och argumentera emot, är ju det som är tanken med ett forum. Alla har fritt ord och fria åsikter. I slutändan är det ändå resultatet som talar för sig självt. Ni får mäta k*k på VMiV75 tävlingen

Mitt system kommer nedanför,

7 res 8
2,5,6,10 res 4
3,4,9 res 1
1,2,6,12,13,14 res 11
3 res 4
6,7 res 11
1,2,3,4,6,9,10 res 13
2,3,5,6,7,9,11,15 res 10

Brukar alltid gardera avd1 med mina idéer men slutar ändå med att favoriten vinner där. Så den här gången spikade jag emot min vilja. Åke gör sin första start med vargtassen och vi vet säkert hur det kommer gå, han lär nog vinna med någon längd Men jag gick iaf emot och spikade favoriten.
Ni som följt med vet att jag är konspiratorisk och där Nybrink spikar där garderar jag, trots att vi hade samma idéer från början.

Hinner inte motivera hela raden men några idéer jag vill lyfta fram,
DELMONICA SUND 10% samt ALANDIAS MICHELLE 3%. Kort distans och kan leda runt om!
LE SOGNO har spetsvunnit tidigare. Nu dessutom med springspår! Gör Uranium bort sig så har vi ledaren här! 2%
ORIONE SPIN ludde åker till Valla med 2 hästar endast. Hmm vad har han i tankarna? Bra startspår och kan gå... 7%
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 12:15   #24
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 376
Sharp$: 1838
Standard

Kan hålla med Copiad om att många på Sharps verkar prioritera att leverera jävligt udda och meningslösa tips. Bara för att man går långt, långt utanför kollektivet, ökar inte hästens förutsättningar. Kollade för skoj skull några kantbollar i efterhand via arkivet och det man blir lite trött över är att hästar som skrutits upp av vissa "experter" (här och på andra siter) inte ens kör för vinst...backar sig sist och kör för sista pengen. Varför då lansera hästen som veckans scoop - där man vilseleds att tro att vederbörande har information som "vi andra" saknar...?

Klanke är balanserad och har vettiga ideér och jag uppskattar verkligen att du lägger tid och delar med dig... Hoppas verkligen att du fortsätter!

Micke
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 12:37   #25
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Jag kan väl tycka att många missförstår spelsidornas drag. När någon har en 3% från spår 3 som rensare så betyder ju inte det att den ska laddas för spets och leda runt om. Jag tolkar det snarare som att med en resa i tredje/fjärde inner och lucka till slut kan den skrälla. Man kan inte sitta och bli förbannad för att nån annans drag hamnar dåligt till eller att kusken på en uppsnackad 40 oddsare väljer att lägga sig sist inner.

Sen tycker jag att det hör till att anonyma postare (som vi alla är) försöker hitta extrema kantbollar. Nån gång sitter dom och då får man chansen att slå sig på bröstet i ett par veckor. Det gäller bara att själv kunna sortera bort "oviktig" info.
För mig händer det rätt ofta att nån skriver något som man missat själv. Utrutsningsdetaljer, taktiska detaljer, ny kusk osv. Där är forumet ovärderligt.

Men lika lite som man ska gå på spelexperter ska man lita på forumets användare. Läs vad alla skriver och bilda en egen uppfattning.

Allas tankar är läsvärda är min mening och framförallt är det viktigt att man presenterar hur man tänker och inte bara postar ett system (jag gör själv fel här ibland). Det du får när du postar dina tankar är ofta feedback som gör att du kanske inser att du läst ett lopp fel eller rätt.

Istället för att generellt säga att en användares analyser är dåliga är det bättre att bemöta varje inlägg med vad som är fel i analysen och självklart vad man själv tänker om loppet. Då får man både en bättre stämning och ett levande forum.

Återkommer i em med systemföslag och analys om tid finns.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 13:03   #26
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Favoriten i avd 5, 3 Yank Kemp har blivit struken. Vet inte anledning men innan man får reda på det kanske man ska funder lite extra på Nurmos hästar.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 13:09   #27
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anderna Visa inlägg
Favoriten i avd 5, 3 Yank Kemp har blivit struken. Vet inte anledning men innan man får reda på det kanske man ska funder lite extra på Nurmos hästar.
Struken pga infektion enligt travsport.se
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 13:16   #28
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Frågan är om man vågar spika Salsa Knight och Carlos Lightning nu...

Pampas SIR är struken nu med, öppet. Varit inne på att spika favoriten men många som tror på chans samt en svårbedömd svanstedt häst.

Senast redigerad av anderna den 2012-10-31 klockan 13:19.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 13:41   #29
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

SKÄRPNING!!

Vad är det för sandlåda här nu? Kasta lite grus, bli upprörd och springa härifrån?

För det första Copiad så köper jag din kritik som jag upplever generell men det blir fel och högst personligt när du trycker upp det i ansiktet på Klanke!! Skärp dig!

Och till dig Klanke önskar jag att du överväger att stanna kvar och inte bara dra iväg när lite grus kastas i sandlådan!

Inget illa ment mot någon av er men rättning i ledet tack! Jag läser er båda och tar till mig när ni har något vettigt att bidra med och det har ni! Nya infallsvinklar och tankar till det egna är aldrig fel!

Har själv inte bidragit så mycket gällande analyser på senare tid men det finns det orsaker till men jag ska självklart bättra mig!

Kiss and make up boys så kör vi vidare? Fram med tassen nu! Ni behövs här!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+5), sheriffen78 (+5), petrospap (+5), qwerta (+2)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 14:16   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
SKÄRPNING!!

Vad är det för sandlåda här nu? Kasta lite grus, bli upprörd och springa härifrån?

För det första Copiad så köper jag din kritik som jag upplever generell men det blir fel och högst personligt när du trycker upp det i ansiktet på Klanke!! Skärp dig!

Och till dig Klanke önskar jag att du överväger att stanna kvar och inte bara dra iväg när lite grus kastas i sandlådan!

Inget illa ment mot någon av er men rättning i ledet tack! Jag läser er båda och tar till mig när ni har något vettigt att bidra med och det har ni! Nya infallsvinklar och tankar till det egna är aldrig fel!

Har själv inte bidragit så mycket gällande analyser på senare tid men det finns det orsaker till men jag ska självklart bättra mig!

Kiss and make up boys så kör vi vidare? Fram med tassen nu! Ni behövs här!
Jag är inte sur på någon. Har bara deklarerat att detta forum inte ger mig ngt och därför orkar jag inte bidra själv. Kanske blev jag onödigt personlig mot Klanke men han är ju också i princip ensam om att ge analyser till sina förslag. Men uppenbarligen är det olagligt att ha en egen åsikt här och komma med konstruktiv kritik (även om jag blev onödigt personlig mot Klanke medger jag) och med såna "oskrivna regler" förblir detta ett dött forum där bara ryggdunkarna kommer trivas. Förstår inte varför Klanke skulle sluta skriva här. Hans tankar är ju uppenbarligen väldigt uppskattade. Däremot är jag som sagt inte sur på ngn så det finns inte mycket kiss and make up för mig. Jag konstaterar bara att detta forum inte tilltalar mig och att jag därför inte engagerar mig mer. Eller får jag inte tycka det??? Bestäm ni!
Och Klanke: Tycker du att du kan trav så skit i mig. Men bara för att en enda person inte tycker att du är bäst på trav kan du ju inte låta det påverka hela ditt engagemang här på sidan. Ber om ursäkt om du tog det så hårt men det var min högst personliga åsikt endast. Tror/vet säkert att det finns massa personer som ogillar mig men det sket jag i när jag skrev mina analyser. Jag lägger som sagt inte av att skriva här pga att någon/några ogillar mig. Viktigt att poängtera. Är bara färdig med detta forum.

Nu orkar jag inte förklara mig mer utan önskar alla lycka till med framtida spel och hoppas att fler vågar sig på lite konstruktiv kritik för att föra forumet framåt. SKÄRPNING!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 14:32   #31
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Kritiken borde riktas åt dom som likt mig väldigt sällan delar med oss av de analyser som man själv gjort. Det är vi som inte för forumet framåt och som gör att det allt som oftast kommer in väldigt få analyser och knappt någon disskusion.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10), AbbeAce (+3), qwerta (+2)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 14:38   #32
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Jag är inte sur på någon. Har bara deklarerat att detta forum inte ger mig ngt och därför orkar jag inte bidra själv. Kanske blev jag onödigt personlig mot Klanke men han är ju också i princip ensam om att ge analyser till sina förslag. Men uppenbarligen är det olagligt att ha en egen åsikt här och komma med konstruktiv kritik (även om jag blev onödigt personlig mot Klanke medger jag) och med såna "oskrivna regler" förblir detta ett dött forum där bara ryggdunkarna kommer trivas. Förstår inte varför Klanke skulle sluta skriva här. Hans tankar är ju uppenbarligen väldigt uppskattade. Däremot är jag som sagt inte sur på ngn så det finns inte mycket kiss and make up för mig. Jag konstaterar bara att detta forum inte tilltalar mig och att jag därför inte engagerar mig mer. Eller får jag inte tycka det??? Bestäm ni!
Och Klanke: Tycker du att du kan trav så skit i mig. Men bara för att en enda person inte tycker att du är bäst på trav kan du ju inte låta det påverka hela ditt engagemang här på sidan. Ber om ursäkt om du tog det så hårt men det var min högst personliga åsikt endast. Tror/vet säkert att det finns massa personer som ogillar mig men det sket jag i när jag skrev mina analyser. Jag lägger som sagt inte av att skriva här pga att någon/några ogillar mig. Viktigt att poängtera. Är bara färdig med detta forum.

Nu orkar jag inte förklara mig mer utan önskar alla lycka till med framtida spel och hoppas att fler vågar sig på lite konstruktiv kritik för att föra forumet framåt. SKÄRPNING!

Hade gärna sett er bägge kvar här men jag/vi kan ju inte tvinga dig...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 14:42   #33
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1364


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Bokis du har helt rätt. Men det är absolut inget skitsnack. Om detta upprör så många tar jag bort mina inlägg så jag inte förstör för er andra. Förlåt och lycka till!
Jag vill inte att någon lägger av, det är det sista jag vill, var och en är vuxen att ta sina egna beslut, hur man än gör när man lägger sina spel så är det du själv som betalar ingen annan, jag vill ha dina och Klankes och alla andras ideer och spåna från, om det inte framgick sorry
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 14:43   #34
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Om inget oanat inträffar är detta vad jag tycker och lämnar in! Jag reducerar som vanligt hårt och hoppas att utgångar och skrällar trillar in.

Avd 1:
Favoriten, 7 Overtaker by Sib, ska väl ses med bra chans framförallt nu när han blev nedstruken. Tränarna är dock väldigt uppåt på 2 Annes Song och tror på seger. 8 Mellby Vargtass har visat viss kapacitet innan och är nu ny hos Svanstedt känns svårbedömd, ska med. 9 Xman Kemp kan mycket väl vinna med klaff och har ett bra smygläge. 6 Bam Bam Walker är startsnabb och är min spetshäst, släpper?

7,2,8,9,6

Avd 2:
Många baissar favoriten 4 Digital Darling och plockar bort den men hon är snabb ut och kan komma till ledningen. Det har blivit lite fel i de två sista starterna men här är läget bra och även om Tarzans stallform är neråt kan man inte lämna favoriten utanför lappen. 10 Abborren är väl ingen sprinter men det kan bli tempo från start och då fäller han många till slut, förstahäst. 2 Andoverandout är bra och snabb men galopperar ofta. 1 Broadway Starlet är snabb ut och får loppet? Några roliga streck med framspår åker med på lappen.

10,4,2,1,6,3,5,7

Avd 3:
4 Canal Skater är bra men inte så startsnabb och kanske blir över, rankas ner. 9 Manstones Classic är lite streckad, 3 Black Photo ser ut att ha en del kunnande och sitter med en bra kusk, verkar bortglömd, min förstahäst. 1 Future Love håller upp ledningen? Mycket vunnet isåfall. 5 Hamras Napoleon är totalt bortglömd med rätt lopp kan den skrälla till 3%. Bra kusk nu. Valnes Ali och Kimbee Star åker också med.

3,9,1,4, 5,6,11

Avd 4:
6 April Marger är hyfsat snabb och bara inte kusken gör bort sig bör ekipaget sitta i ledningen. Hästen har aldrig förlorat på distansen och har nog toppchans men jag vill ändå ha med 13 Keso som har sett kanonfin ut på slutet, 1 Charles Boko som får en bra resa och 14 Trans Atlantic som strular mycket men har bra kapacitet.

6,13,1,14

Avd 5:
Favoriten är struken och det gör loppet öppet men min vinnare var redan innan strykningen 9 It’s Amazing som var sjuk senast. Stallet håller hästen högt och även om den står lite tufft inne tycker jag att det borde vara bra chans från ett hyfsat läge. Dessvärre lär den bli favorit nu. Vill man gardera får man ta många.

Spik: 9 It’s Amazing

Avd 6:
Dags för nästa spik, 6 Salsa Knight galloperade senast men det tog kusken på sig. Mycket fin efter galoppen och hade två raka innan dess. Här känns det som ska bli spets efter en bit och vem tar ner henne därifrån?

Spik: 6 Salsa Knight

Avd 7:
Två betrodda på start men några roliga skrällbud på tillägg. 2 Pay Attention borde vara före 3 Uranium från start och får ta över ledningen. Sen blir Örjan svårfångad. Om 3 håller uppe tempot bjuds tillägshästarna in. Jag varnar mest för 14 Aloe Vera och 10 Noir de Cherie.

2b,3,14,10,9,13,5

Avd 8:
7 Carlos Lightning slog värsta motbudet 2 Tidied Accelerator senast och bör ha gått framåt med loppet. Till spets igen och jag tror Jorma bara vinner då Tidied Accelerator verkar vara på väg ner i form sett till senaste prestationen. Kanske är så att Orione Spin är värst emot?

Spik: 7 Carlos Lightning

System
Spoiler:

7a,2,8,9,6
10b,4,2,1,6,3,5,7
3a,9,1,4,5,6,11
6,13,1,14
9 It’s Amazing
6 Salsa Knight
2b,3,14,10,9,13,5
7 Carlos Lightning

1-2A
1-2B
154 :-
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 14:45   #35
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

För övrigt intressant att Its Amazing är favorit i avd 5. Som senast slogs av Rapide marke som bara är streckad på 9% i dagsläget i samma lopp.

Aha okej den kanske va sjuk senast. Är du säker på det? Stig H nämner inget om det angående förra loppet.

Senast redigerad av NicklasJ den 2012-10-31 klockan 14:48.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 14:55   #36
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Johan Roc känns bortglömd idag i v85-5. Klart spelvärd till 13%.

Såg nu att han är först i turordningen vilket gör att man får lägga på ett par % från favoriten som är struken även om de flesta system ännu inte är inlämnade.

Senast redigerad av NicklasJ den 2012-10-31 klockan 16:03.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 15:04   #37
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
För övrigt intressant att Its Amazing är favorit i avd 5. Som senast slogs av Rapide marke som bara är streckad på 9% i dagsläget i samma lopp.

Aha okej den kanske va sjuk senast. Är du säker på det? Stig H nämner inget om det angående förra loppet.


It’s Amazing (V86-5) är en häst som gjort det bra mestadels. Inte som han skulle senast beroende på att han hade en förkylning i kroppen. Står hårt inne på pengarna men har visat sådana kvaliteter att han inte får räknas bort.

Från Stig Hs krönika i dagens Aftonblad.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 15:09   #38
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5741
Standard

SHJs system

+++
It’s Amazing (V86-5) är en häst som gjort det bra mestadels. Inte som han skulle senast beroende på att han hade en förkylning i kroppen. Står hårt inne på pengarna men har visat sådana kvaliteter att han inte får räknas bort.

++
Electra Sund (V86-7) har löpt ojämnt och varit förkyld. Blev nog öm i foten senast. Stabilare balans nu. Ingen riktig vinstchans ändå.

Adena Boko (V86-8) har gått bra på slutet. Är i fin form men kvalificerat motstånd. Hygglig slant.

Stormysky (V86-8) känns fortsatt bra. Tufft motstånd och inget idealiskt läge i och med att han är startsnabb.

Stig H

Stig H:s V86-system

V86-1: 7 Overtaker by Sib (9–8)

V86-2: 4–2–1 (6–11)

V86-3: 4–9–1 (3–2)

V86-4: 1–6–14 (13–2)

V86-5: 3–4–9 (6–8)

V86-6: 6–9–7–2 (1–4)

V86-7: 3–2–4–8–13–7 (1–10)

V86-8: 2 Tidied Accelerat. (7–10)

1 944 rader/486 kronor.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 15:13   #39
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Jag vill inte att någon lägger av, det är det sista jag vill, var och en är vuxen att ta sina egna beslut, hur man än gör när man lägger sina spel så är det du själv som betalar ingen annan, jag vill ha dina och Klankes och alla andras ideer och spåna från, om det inte framgick sorry
Det är lugnt Bokis. Menar dagens inlägg endast. Lägger av gör jag på eget bevåg.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 15:56   #40
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anderna Visa inlägg
It’s Amazing (V86-5) är en häst som gjort det bra mestadels. Inte som han skulle senast beroende på att han hade en förkylning i kroppen. Står hårt inne på pengarna men har visat sådana kvaliteter att han inte får räknas bort.

Från Stig Hs krönika i dagens Aftonblad.
Okej brukar inte kika där. Han nämner det inte på atg bl.a
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 16:26   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Själv letar jag alltid spelvärde (kantbollar) att förstå att en favo har chans är ju inte svårt ;-). Har inte läst Svanens tankat (någon som har?) men tycker Paladin Sisu ser intressant ut på 4% av insatts-förd, har gjort det ok hos Åke men är ju ingen travmaskin, kort vila bör bara vara + lite synd med spåret (startsnabb) måste nog chansa på rygga 1an, men det behöver inte vara fel, lurar faktiskt på chansspika (kör bara litet och själv så ingen blir putt)
:-)

Såg att någon nämnde Johan Roc, tycker jag med är intressant fast loppet är öppet!

I avd 4 måste jag säga att 1 (Charles) inte känns som ett tidigt streck, en relativt galopp lysten 3åring i ett lärlingslopp, 6an (April) känns intressantare, men orutinerad sto, lurigt men bör vara 3e häst, någon av Åkes 13 & 14 känns som 1a & 2a bud!

I näst sista känns Pay A och Uranium helt rätt mkt påpassade, men det är få hästar och tilläggs hästarna kommer bra på det, röstar för Noir eller Chanel!

Lets play!

::

Senast redigerad av qwerta den 2012-10-31 klockan 16:29.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 16:49   #42
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Det är lugnt Bokis. Menar dagens inlägg endast. Lägger av gör jag på eget bevåg.
Tråkigt att du ska lägga av copiad! Gillar dina tankar o tips
Vi är alla glada amatörer som skriver fel... har fel... gör fel... men vi måste va större än så och se förbi sådana saker Vi är här för att hjälpa varann.

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 16:58   #43
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5741
Standard

Rondens Gåva&Jas

11 Kimbee Star (V86-3)

Kimbee Star felade bort sig senast på V75 som betrodd, men har före det svarat för riktigt fina prestationer hos Per Lennartsson. Läget är inte det bästa, men då det ser ut att kunna bli högt tempo i loppet kan han mycket absolut fälla samtliga.

2 Tidied Accelerator (V86-8)

Tidied Accelerator är riktigt bra, men fick faktiskt regelrätt stryk av Carlos Lightning senast. Ändå är han mer betrodd i afton och det ställer jag mig frågande till. Andraspår i volten är heller inte helt optimalt och då han riskerar få göra det tunga jobbet själv lever hästen farligt.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 17:05   #44
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5741
Standard

DN:s System Leif Berg

7
6 2 10 4 3 8
4
1 6 13 11 8 14
3 6 8 2 9 10 12 1 4
6 7 1 11 4
3
2 7
810:-
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 17:53   #45
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anderna Visa inlägg
För mig händer det rätt ofta att nån skriver något som man missat själv. Utrutsningsdetaljer, taktiska detaljer, ny kusk osv. Där är forumet ovärderligt.
.
Bästa kommentaren idag!!!!!

Det finns ingenting som kan dela folk som synpunkter på travlopp och vilka hästar som ska vinna, är strecvärda etc. Men det är väl det som är tjusningen med det hela.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 17:55   #46
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Ni har väl för övrigt sett att ATG har en ny tjänst på twitter just på onsdagarna.

http://twitter.com/V86experten

Kör lite värmningar och sista minuten info
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 17:57   #47
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Barfota runt om på digital darling.
Får hoppas det slutar i galopp. Hoppade över den :(
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:12   #48
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Var inne på Spika 2 ANDOVERANDOUT men kusken vill lära känna hästen???
Vad f*n gör de på träning då???
Nu skoryck på DARLING.......Svårt detta
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:19   #49
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Var inne på Spika 2 ANDOVERANDOUT men kusken vill lära känna hästen???
Vad f*n gör de på träning då???
Nu skoryck på DARLING.......Svårt detta
Plus att det är Per Linderoth
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:25   #50
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3826
Standard

Mitt blev såhär idag, fick upp lite feeling för digital darling och gär tvärt emot "alla" andra som stor garderar där och låser på 4,10.! Intressanta streck är framförallt orione spin i sista. Tveksam värming på Charles Boko, var tveksam redan innan och tycker den känns mycket överstreckad, 6 spets och slut men dubblar med Keso som imponerat stort på mig! Pay attention given spik idag tycker jag också, speciellt då den inte är favorit.

1) 7
2) 4,10
3) A: 3 B: 1,3,5,6,9,11
4) 6,13
5) A: 9 B: 2,4,6,8
6) A: 6 B: 1,4,7,9,11
7) 2
8) 2,3,4,5,7,9

Minst 1 A.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:26   #51
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Själv letar jag alltid spelvärde (kantbollar) att förstå att en favo har chans är ju inte svårt ;-). Har inte läst Svanens tankat (någon som har?) men tycker Paladin Sisu ser intressant ut på 4% av insatts-förd, har gjort det ok hos Åke men är ju ingen travmaskin, kort vila bör bara vara + lite synd med spåret (startsnabb) måste nog chansa på rygga 1an, men det behöver inte vara fel, lurar faktiskt på chansspika (kör bara litet och själv så ingen blir putt)
:-)

Såg att någon nämnde Johan Roc, tycker jag med är intressant fast loppet är öppet!

I avd 4 måste jag säga att 1 (Charles) inte känns som ett tidigt streck, en relativt galopp lysten 3åring i ett lärlingslopp, 6an (April) känns intressantare, men orutinerad sto, lurigt men bör vara 3e häst, någon av Åkes 13 & 14 känns som 1a & 2a bud!

I näst sista känns Pay A och Uranium helt rätt mkt påpassade, men det är få hästar och tilläggs hästarna kommer bra på det, röstar för Noir eller Chanel!

Lets play!

::
Inlämnad och klart!

Blev lås Paladin & Salsa (fegt)

Spik på Carlos i sista (klassiskt TV-system :-) & :-( )

Ranka upp Aloe Vera ser mkt intressant ut!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:28   #52
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Går emot många o spikar Digital Darling. För mig dagens bästa spik. Spets o slut!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:31   #53
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

V86-1; 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9
V86-2; 4, 8, 10
V86-3; 3, 6
V86-4; 1
V86-5; 4, 9
V86-6; 6
V86-7; 2
V86-8; 3, 6, 7, 9, 10, 12
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:31   #54
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Så här blev det:

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 65

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 7
2 2, 4, 10
3 3, 4, 9, 11
4 6, 13
5 4, 6, 9
6 6 Salsa Knight
7 2 Pay Attention
8 2, 3, 7, 10

Vadet gäller startnummer

576 rader x 1 x 0,25 kr =
144,00 kr

Kvittonummer: 4F22 6399xxx xxxx
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:33   #55
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Grisigt bråttom man alltid får på onsdagar när det är så många lopp att läsa innan!

3,7
Alla
1,4,5,7,9
6,7,10,13,14
4,8
4,6,9,11
3,4
2
Krav 1: Overtaker/Keso/Trans Atlantic
Krav 2: Andoverandout/Digital Darling/Salsa Knight
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:39   #56
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Går emot många o spikar Digital Darling. För mig dagens bästa spik. Spets o slut!
Gott val, dock "går emot många" känns lite fel. är trots allt omg 4e mest streckade och favo i sitt lopp ;-) , en av två A-hästar för mig, så vi håller tummarna båda :-)

::
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:42   #57
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Sä här blev det till slut:

2,7,8,9
2,4,5,8,10
1,3,4,7,11
1,13
2,4,8,9
6
2
7
200kr Från butiken

samt ett litet ynka chans från kontot

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 65

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 7 Overtaker by Sib*
2 1, 4, 5, 8, 10
3 3, 4, 11
4 1, 13
5 2, 9
6 6 Salsa Knight
7 2, 14
8 7 Carlos Lightning

Vadet gäller startnummer

120 rader x 1 x 0,25 kr =
30,00 kr

Kvittonummer: 8F66 AD7D xxxx 0041
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:44   #58
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Gott val, dock "går emot många" känns lite fel. är trots allt omg 4e mest streckade och favo i sitt lopp ;-) , en av två A-hästar för mig, så vi håller tummarna båda :-)

::
Tänkte mest här på forumet där han inte verkat vara ett speciellt populärt streck.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:49   #59
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla, omg. 65
Lopp: 5
Spelform: Tvilling

Hästar: 4 Digital Darling
U-hästar: 10 Abborren

Vadet gäller startnummer

1 x 100,00 kr =
100,00 kr

Kvittonummer: 23CA ADDF xxxx 8045
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:52   #60
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Sådär ja. Fick även 4ggr pengarna på bet365 på darlingen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:55   #61
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Luktar melander idag. Manstone's Classic nästa
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)

Senast redigerad av linfre den 2012-10-31 klockan 18:56.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:58   #62
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Sådär ja. Fick även 4ggr pengarna på bet365 på darlingen
Bra! Bra odds oxå Man vet ju att hon spetsat och vunnit överlägset på v75 och att hon nu fått två lopp i kroppen med dåliga lägen så konstigt att så många experter sågade henne? dem om någon brde ju veta
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 18:59   #63
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Sådär ja. Fick även 4ggr pengarna på bet365 på darlingen
Grattis!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:00   #64
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla, omg. 65
Lopp: 6
Spelform: Vinnare

Hästar: 9 Manstone's Classic

Vadet gäller startnummer

1 x 100,00 kr =
100,00 kr

Kvittonummer: ED48 659B 3DA4 8005
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:04   #65
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Tycker Black Photo är intressant nu från ett bra läge.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:08   #66
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Belize Boko hela vägen, Jorma lägger inga fingrar emellan!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:13   #67
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla, omg. 65
Lopp: 6
Spelform: Vinnare

Hästar: 3 Black Photo

Vadet gäller startnummer

1 x 100,00 kr =
100,00 kr

Kvittonummer: CD62 0DB5 xxxx xxxx


Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla, omg. 65
Lopp: 6
Spelform: Vinnare

Hästar: 7 Belize Boko

Vadet gäller startnummer

1 x 50,00 kr =
50,00 kr

Kvittonummer: EF4A 05F3

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-31 klockan 19:15.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:19   #68
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Den där såg jag inte komma
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:20   #69
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Äsch då, man plockar med alla de andra bortglömda på framspår men skippar Widell...helmålade fel kortlopp dessutom.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:20   #70
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Stora vinster rankade den som 2:a B-häst

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-31 klockan 19:24.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:23   #71
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

storavinster V86 31/10

--------------------------------------------------------------------------------

Omgångens bästa spik: V86-7 2 Pay Attention

Chansspiken: V86-4 1 Charles Boko

Käftsmällen: V86-3 2 Gigant Girl

V86-1 A 7 B 2-8-9-3 C 4-10-6-1

V86-2 A 4-10-8 B 1-2-5-3-6-7-9 C 11-12

V86-3 A 4-1 B 9-2 6-11-5-3 C 7-8-12

V86-4 A 1 B 13-14-6-11-12-10-7-2 C 15-3-9-4-5

V86-5 A 2 B 6-9-8-4-11-1 C 12-5-10-7

V86-6 A 6-4-9 B 7-1-2-11 C 5-8-3-12-10

V86-7 A 2 B 10-3-1-4-9-13-14-15-6-8-11-5-12 C-

V86-8 A 7 B 2-3-9-6-5-4 C 10-15-14-11-1-8-12-13



STORA SYSTEMET 5X3X8X1X7X3X1X7


Såg att de rankade upp den, gillar Kajjan. Men missad den ändå
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:25   #72
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Fasiken också - Gigant Girl har jag haft med många gånger men inte denna på fyra streck - fucking typiskt!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:28   #73
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3826
Standard

Trist att missa på den på 6 hästar efter en bra start, tar jag åtta är den med. Kanske skulle kollat in stora vinster så hade man kanske plockat med den :/ Nu får man jobbar 7or!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:29   #74
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lepadd Visa inlägg
Tack på förhand för de fina tipsen.
Ang Abborren i V86-2 så har jag aldrig sett henne som någon sprinter, men jag tror att hon får en plats på kupongen.

Jag kommer förmodligen att spika Trans Atlatic 9% avd 4. gillar distansen och kan komma bra till direkt från start.

sedan blir det Salsa Knight 11% avd 6. Bra häst mot passande motstånd bör vara bra i ordning annars borde man inte anmäla så pass tätt som de nu har gjort.


Du har sett att Trans Atlantic står på innerspår på 20 tillägg? Är halvstrulig från start och inte snabb ut samt varit väldigt seg, en längre tid... Så denne tror jag INTE vinner - men lycka till!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:30   #75
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 679
Sharp$: 5211
Standard

Fick med den tack vare Stora vinster men klart man lyckades bränna Digital Darling som man skulle "hata bort" som favorit....
Det ska f-n aldrig få gå rätt :P
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:30   #76
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 392
Sharp$: 13261
Standard

Trio
1. 6,13,14
2. 6,13,14
3. 1,6,11,12,13,14

Man måste ladda om kan bara få 6 rätt idag Tyvärr
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:33   #77
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Brukar faktiskt skumma service playsen för att se om de lyft fram något intressant men den kollen gick ruskigt fort idag, får hoppas man inte bränner på den missen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:34   #78
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Man e ju dum i huvudet när man tar med pers ena häst och skiter i den med toppspår på kort:(

Trio:
1:a 6,12
2:a 2,6,7,12,13,14
3:a 2,6,7,12,13,14,15

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-31 klockan 19:37.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:38   #79
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Blickar framåt mot V4 istället och noterar att speciellt Caliber TT 4% och speciellt Joker Stursk 8% är riktigt lågt streckade i avslutningen! Även Stormysky i viss mån på 12%
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:42   #80
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Självklart spel på Keso och så dissar jag TA som vinner!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:42   #81
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
I avd 4 måste jag säga att 1 (Charles) inte känns som ett tidigt streck, en relativt galopp lysten 3åring i ett lärlingslopp, 6an (April) känns intressantare, men orutinerad sto, lurigt men bör vara 3e häst, någon av Åkes 13 & 14 känns som 1a & 2a bud!

Lets play!

::
Hatar att citera mig själv när jag har rätt (NOT) ;-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+2)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:44   #82
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

nu får fan TT göra något åt sina tips.... vad håller dem på med... omgångens lås 1,13 och skiter i Åkes andra häst????? som trivs ypperligt på distansen. snoken tippar den först och alla travexpertermen TT nej då dem ska inte ens ha med den på ett system för 200000000000000kr Tar en skitig orutinerad 3_åring istället... mmmm Malmroth får hålla i hatten för nu lär det blåsa storm

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-31 klockan 19:47.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:45   #83
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Hatar att citera mig själv när jag har rätt (NOT) ;-)

Hehe - inte fel att lyfta fram sig själv ibland - och du skrev ju faktiskt detta innan loppet - skryta måste man få göra i baland...! Snyggt!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:48   #84
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 392
Sharp$: 13261
Standard

Trio satt
Nu en chans DD 9 - 7
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:54   #85
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla, omg. 65
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6 Rafael Blågul
2 4, 6, 7
3 3, 4, 9, 10, 14, 15
4 2, 7

Vadet gäller startnummer

36 rader x 1 x 2,00 kr =
72,00 kr

Kvittonummer: 6F2C A3B5 5DA2 8045
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 19:55   #86
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

V4
4,8,10
4,6,9,11
3,4,11
2,5,10,11,15

Chanel H 2%
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:05   #87
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Usch, det är svårt!

Hade 6 av 11 då kajjan vann, 7 av 11 nu och åkte på an Face-häst som dessutom gasglade Daniel Olsson kör från springspår.

Va lätt det är i efterhand.......

6-6-7 i avslutningen nu så kan femmorna ge lite
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:05   #88
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Det skräller enligt regelboken

Nu galopprar 6 Salsa och Åke vinner med 20m
sen vinner Jorma eller Örjan varsin eller båda sista.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-31 klockan 20:07.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:06   #89
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Tänkte lira vinnare på den jäveln men höll på o kolla på fotboll samtidigt och missade!
Har en v4 levande i alla fall

2,4,7,8
6
2,3,9,10,13,14
7
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:10   #90
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Usch, det är svårt!

Hade 6 av 11 då kajjan vann, 7 av 11 nu och åkte på an Face-häst som dessutom gasglade Daniel Olsson kör från springspår.

Va lätt det är i efterhand.......

6-6-7 i avslutningen nu så kan femmorna ge lite
taskigt springspår 7 i auto
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:10   #91
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 2847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Usch, det är svårt!

Hade 6 av 11 då kajjan vann, 7 av 11 nu och åkte på an Face-häst som dessutom gasglade Daniel Olsson kör från springspår.

Va lätt det är i efterhand.......

6-6-7 i avslutningen nu så kan femmorna ge lite
springspår va väl att ta i !!!
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:14   #92
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
springspår va väl att ta i !!!
Haha, gött första inlägg där!

Jag ser ett fint spelvärde på Jorma/Åke-tvilling...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:16   #93
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hittade den här funktionen nu sist av alla:

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla, omg. 65
Lopp: 9
Spelform: Tvilling

Hästar: 6 Salsa Knight
U-hästar: 4, 9, 11

Vadet gäller startnummer

3 x 150,00 kr =
450,00 kr

Kvittonummer: 0F8A 075B XXXX XXXX
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:16   #94
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 2847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Haha, gött första inlägg där!

Jag ser ett fint spelvärde på Jorma/Åke-tvilling...
Det kommer mera va så säker !!!
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:17   #95
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 358
Sharp$: 1419
Standard

Fin analys sämre slutsats


I kväll kanske det inte är läge att rycka skorna?

/znip


Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Jag förstår inte hur du menar copiad? Jag har spelat in en del pengar med åren och om jag inte skulle vara påläst så hade jag med säkerlighet inte vunnit ett smack. Alla har vi våra uppfattningar om hur loppen ska köras och hur loppen har körts sedan tidigare. Jag har ingen anning varför du gillar att klaga på andra framför allt mig som lägger ner stor tid till att försöka hjälpa andra. Jag hade inte behövt skriva här om jag inte hade velat, tar ju sådan tid, jag har ju familj också. Varför skriver jag då här kan man tycka? jo för det ger mig passion och lycka att kanske ge något tips som kan få någon annan på rätt köl. Jag är ingen super tippare, jag vinner inte varje dag, det är det igen som gör. Jag har spelat in närmare 50000 kr på bara 2 månader, ren tur? kanske? att man inte vill köpa någons analys är ju upp till var och en, jag går sällan efter vad andra tänker (om det inte är någon jag känner som har bra info) går man inte efter sina egna ideer så är man farligt ute. Experterna som skriker ut vinnarna i tv vinner inte varje dag, någon gång i månaden kanske de får in en dd som ger 20 ggr. Jag har hittat nycken till flera strategi spel som fungerar långsiktigt. Men om folk ska klaga på mig här inne så känner jag att jag inte tillför något och såfall kastar även jag in handuken. Vad tjänar jag på att ödsla min dyrbara tid att skriva in mina ideer här när "någon" /flera ändå gnäller.

Travsporten var bättre för....


Vi ses på facebook marvel

tack för mig med...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+5)
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:17   #96
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

det var ju bara att springa rakt fram, vad begär ni??
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:20   #97
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

3,5 ggr pengarna på Salsa Knight på bet365. Skönt att man kan reparera förlusterna från v86 på vinnarspelen!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:24   #98
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 610

Avd Hästar
1 2 Pay Attention
2 7 Carlos Lightning

Vadet gäller startnummer

1 x 200,00 kr =
200,00 kr

Kvittonummer: 4B20 61FB
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:28   #99
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 610

Avd Hästar
1 2 Pay Attention
2 7 Carlos Lightning

Vadet gäller startnummer

1 x 200,00 kr =
200,00 kr

Kvittonummer: 4B20 61FB

Kan vara rätt - spelade själv 4 mot 7 - 100 sekiner...

Lycka, till!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:31   #100
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tror tvärtom alla andra att Carlos hade nytta av uppehållet inför senast. DD:

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 610

Avd Hästar
1 3, 4, 10, 15
2 2, 5, 15

Vadet gäller startnummer

12 x 50,00 kr =
600,00 kr

Kvittonummer: 8DC6 455B 7F24 XXXX
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:36   #101
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

FFFFFFFFAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:39   #102
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tvilling Jorma-Åke
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:40   #103
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

fem sexor med Carlos Lightning
1 sexa med 2,3 eller 10

Jobba Ludde!!!
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:44   #104
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 610

Avd Hästar
1 13, 14
2 2, 7

Vadet gäller startnummer

4 x 100,00 kr =
400,00 kr

Kvittonummer: 4BA0 455D xxxx xxxx

yes! hoppas sista sitter nu så slippr man förlora allt för mycket ikväll.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:54   #105
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

blir så jävla trött på travet
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 20:56   #106
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Borde bli jackpot
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 21:26   #107
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jaja ordet är fritt. Konstruktiv kritik är bra och alla får lära sig ta kritik, annars utvecklas man inte. Kasta in handduken bara för att någon uttrycker sig är ju inget vidare heller. Stå emot och argumentera emot, är ju det som är tanken med ett forum. Alla har fritt ord och fria åsikter. I slutändan är det ändå resultatet som talar för sig självt. Ni får mäta k*k på VMiV75 tävlingen

Mitt system kommer nedanför,

7 res 8
2,5,6,10 res 4
3,4,9 res 1
1,2,6,12,13,14 res 11
3 res 4
6,7 res 11
1,2,3,4,6,9,10 res 13
2,3,5,6,7,9,11,15 res 10

Brukar alltid gardera avd1 med mina idéer men slutar ändå med att favoriten vinner där. Så den här gången spikade jag emot min vilja. Åke gör sin första start med vargtassen och vi vet säkert hur det kommer gå, han lär nog vinna med någon längd Men jag gick iaf emot och spikade favoriten.
Ni som följt med vet att jag är konspiratorisk och där Nybrink spikar där garderar jag, trots att vi hade samma idéer från början.

Hinner inte motivera hela raden men några idéer jag vill lyfta fram,
DELMONICA SUND 10% samt ALANDIAS MICHELLE 3%. Kort distans och kan leda runt om!
LE SOGNO har spetsvunnit tidigare. Nu dessutom med springspår! Gör Uranium bort sig så har vi ledaren här! 2%
ORIONE SPIN ludde åker till Valla med 2 hästar endast. Hmm vad har han i tankarna? Bra startspår och kan gå... 7%

Inte många rätt där inte, men man lyckades iaf lyfta fram ludde
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
marvel (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 21:36   #108
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Kunde ha blivit en 50k+ till mig om Carlos lightning vunnit. Fick väl in en 10 sexor i alla fall och en del på vinnarspel så ska inte vara allt för bitter ändå.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 21:54   #109
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 447
Sharp$: 1051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Inte många rätt där inte, men man lyckades iaf lyfta fram ludde
En väldigt bra detalj att lyfta fram. Jag avstod spel för jag kom hem från jobbet precis men något att tänka på kanske i framtiden. Samma när dansken är på besök
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 07:25   #110
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 866
Sharp$: 7803
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
blir så jävla trött på travet
Hej HUBBA!!! Du brukar ju titta på Travtj. De hade Ludde i sista som 1:a rank. I går hade TT hjälpt dig till fina STÅLAR.

Senast redigerad av hanscrispi den 2012-11-01 klockan 07:27.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 07:38   #111
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Svårt som fasen blev det. Som vanligt vinner favoriterna i början när man har garderat. I fortsättning inleder jag v86 med två favoritspikar oavsett vad det är för hästar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 07:57   #112
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anderna Visa inlägg
Svårt som fasen blev det. Som vanligt vinner favoriterna i början när man har garderat. I fortsättning inleder jag v86 med två favoritspikar oavsett vad det är för hästar...
Jag skriver upp mig på det
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 08:14   #113
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anderna Visa inlägg
Svårt som fasen blev det. Som vanligt vinner favoriterna i början när man har garderat. I fortsättning inleder jag v86 med två favoritspikar oavsett vad det är för hästar...
Förr garderade jag ofta i början i v86 men efter att vecka efter vecka mötas av favoritsegrar i de första två loppen gång på gång så tröttnade jag på att slösa streck så har sedan en tid tillbaka alltid spikat de första två loppen i v86 och det lönar sig allt som oftas. Dock hjälper det inte mig att sätta övriga storskrällar som igår Sen att spika i sista har jag helt slutat med då det nästan aldrig blir som tänkt i sista loppet på v86.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 08:54   #114
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Du har sett att Trans Atlantic står på innerspår på 20 tillägg? Är halvstrulig från start och inte snabb ut samt varit väldigt seg, en längre tid... Så denne tror jag INTE vinner - men lycka till!

Ja så går det när man läser programmet som fan läser bibeln men det hade inte ändrat mitt beslut om att spika TA

sen kan man ju undra när de ska gå som man vill hela vägen, igår satte man spikarna och skrällarna sen spricker man på tredjehandarna i jakten på flera skrällar
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 09:20   #115
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Hej HUBBA!!! Du brukar ju titta på Travtj. De hade Ludde i sista som 1:a rank. I går hade TT hjälpt dig till fina STÅLAR.
I sista loppet bara men jag trodde ´ju aldig att båda favoriterna skulle galoppera och hade inte T.A galopperat hade den vunnit med 40m.

Så dagens dubbeln flög rakt ner i diket
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td