|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Bollnäs 7sep DubbelJackpott !
Örjan Kihlström
Panne De Moteur Venkatesh Sarpsfoss Stormysky Pink Elephant Minst 2 segrar va? Kanske 3? Usch för att skriva på surfplatta :( |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Spik på Twins Fairytale igen? Eller hårdare emot nu?
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hemmahästar :
Avd 5 Flex Avd 6 Calvados Crane Billigt
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Panna De Moteur blir hård o gå emot , Monster Drive?
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8443Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Pdm är ju en mordvinnare
Spets och slut Han blir garanterat omgångens mest streckade häst
|
|
|
#8 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Är vi släkt??? nej jag är varmblod och du kallblod haha
|
|
|
|
#10 |
|
Panne De Moteur går ej att gardera....gör man det blir systemet dubbelt eller ännu mer dyrt och då spricker ni på något annat ställe.... nej det blir spets på två steg och sen årets sämsta lopp...
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lämnar in ett tidigt system (som vanligt). Här kommer min snabb-analys.
V75-1 4 Digital Darling har nu fått ett framspår och laddas mot front. Trots kuskminuset, går jag ut hårt och chansspikar. Trägen vinner. Hela vägen nu, Marcus! V75-2 6 Krypton Eye har kraftig uppåtform. Intressant med ny kusk i Erik Adielsson. Från springspår kan dt bära långt. Hela vägen? 3 Twin´s Fairytail har toppform, och kan absolut vinna.Tar även med 11 Pave the Way, som vann på aktuell distans senast. V75-3 3 Panne De Moteur kommer att spikas av många, men efter urladdningen senast är man kanske inte lika vinnarbenägen? 6 New Line fick en genomkörare över lång distans. Åke utmanar säkert. När två träter kan 4 Monster Drive komma in i matchen. Sylvass spurt senast! 5 Oracle får en ny kusk i Daniel Olsson. Skräll? V75-4 2 Romeo Lavec vann med ny balans senast från ett åttondespår. Givet streck! 5 Royal Apanage börjar hitta formen och ska räknas tidigt. 11 Elegant vill jag varna lite för. Haft lite otur ,och segern kan komma nu istället. Se upp! V75-5 7 Ulvsås Brasse kan vara lösningen i detta lopp. Man behöver inte kasta ut en massa streck i onödan. Dubblar systemet med 14 Sarpsfoss, som nu körs av Örjan Kihlström. Omgångens lås! V75-6 Tar med fem hästar i loppet, där jag hoppas mest på 9 Rocky Race. Vann från just spår nio på V75 Bergsåker 2012 (februari). 11 Democrat har ett tråkigt läge och bäst i spets, men ute på rätt distans nu och kan överraska! 3 Stormysky har nu fått ett lopp i kroppen, sedan Reijo Liljedahl tog över. 4 Kaka A.T. har vi väntat på. Dags nu? 6 Credit Fayline håller Magnus Jakobsson högt. I dagens form kan detta vara vinnaren. Underskattad häst som troligtvis ej blir favoritspelad. 8 Mr Chicago lämnas utanför kupongen. (p g a kostnadsskäl) Kördes med skor senast. Säkert barfota nu. Räknas. V75-7 4 Oracle vann visserligen via open-stretch senast, men behöver inte be om ursäkt för segern. Barfotakörningen kan vara nyckeln till den nyvunna formen. Aktionen är inte alltid den bästa, men man har ett löphuvud av guld istället. Dessutom visar man prov på startsnabbhet. Enda hotet i spetskampen är 2 Ulm Karsk, som troligtvis släpper över aktuell distans. Uffe trycker sig till spets och sedan ska dt vara klart. Spik! Systemförslag V75-1: 4 Digital Darling V75-2: 3.6.11 V75-3: 3.4.6 V75-4: 2.5.11 V75-5: 7.14 V75-6: 3.4.6.9.11 V75-7: 4 Oracle 270 rader / 135 kronor Senast redigerad av spalato den 2013-09-02 klockan 20:31. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Sharp$: 8443Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Har inte vågat säga vad jag tycker
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#14 |
|
Åkes stallform är lite diffus, chansade därför bort Chicago. Visst kan den vinna trots spåret, men den får inte hamna för mkt på vingel, då dt finns andra speediga motbud. Åke kommer nog rycka skorna och dt blir en extra växel. Vi får se.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Resten är framtida hamburgare
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Beroende på hur strecken ser ut kan Credit Fayline vara en spik. Men Chicago kommer hävda sig bra i guld i framtiden. Lär väl bli rätt stor favvis och chansen är väl rätt stor att den krossar allt från dödens ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kan bli svårt för credit att ta sig till spets. många snabba invändigt. kanske vill nån prova i spets.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
OjOjOj
Nu snurrar det i batterierna Men snart slutar det rengna i Asien och då blir det låååång semester Sedan har man beställt 2 biljetter till vm i brasilien, men det har flara miljoner gjort Hoppas på lotten, annars blir det dyra svartplåtar
|
|
|
#23 |
|
Kanske?
1 10 Dileva Käll 2 3 Twin's Fairytail 3 3 Panne de Moteur 4 1 Caddie Heart 5 5 Yr Gubben 6 6 Credit Fayline 7 10 Smoking Hotrott |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
![]() "Med all respekt för Smoking Hotrott så är han den ende som man helt kan avfärda från segerstriden. Men självklart ska han med om man ger sig på att strecka de elva övriga – det bara är så; man lämnar inte en häst." / Per Nicklasson Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
niveon (+1) |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tvilling på Pannan och Monstret, lämnar klart på den 4ggr insatsen?
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Tänk på att Hultmans hästar alltid har varit väldigt ojämna pga fräschörproblem.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dt var nog lite fel ordval från min sida ang. "urladdning". Dt jag menar egentligen, är att efter ett sånt storlopp, möter man i princip inget nu. Dt var så jag tänkte. Men som sagt, jag garderar ekipaget trots allt. Små fält ska garderas. Daniel forcerar nog fram 5 Oracle till spets, men Panne visade också startsnabbhet från spår sju på Valla. Vågar någon trotsa Örjan? Daniel brukar inte lägga fingrarna emellan,,,,vi får se . mer info fre-lör
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banned
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
Senast redigerad av spalato den 2013-09-03 klockan 18:40. |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tjat och tjat jag tror väl snarare att det är så att folk försöker hjälpa dig. Du skriver att du chansspikar DD och ser att du har ett lås i femte. Tänk om en utav dina hästar i femte blir struken, hade det inte varit bättre då att lämna in sent med DD garderad och spik i femte? Vad som helst kan ju hända fram tills lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Försöker folk hjälpa Nybrink & Co också, när han delar ut dåliga tips? Men när han vinner är han kung? Nä du Nybrink, du gör det enda sanna....nämligen kör ditt eget race.....han försöker ju också hjälpa till, men Ni nonchalerar honom också,,,,,,,,,precis som med mig,,,,,och jag lägger endast ut ett "skräp" (???)system (får vi ju se hur många rätt dt blir, utan att försöka lura nån; (ett ärligt system med ärliga tankar)som också bortses ????,,,,,skrattar bäst skrattar sist,,,,,,men jag har fler system på lager tills lördag (dom behåller jag för mig själv, sorry)( yeah sure ...som om dt skulle va intressant??? (har faktiskt dragit in en hel del,,,,,(jätteintressant!!!) .... precis som vår käre Ralf V.... Ralf Wadmos (felstav?) när lägger ut sitt system på TV,där han säger sig ha sju rätt, EFTER v75:an är klar,,,,,,först lägger han ju ut ett system som alllmänheten kan se,,,,,men sitt eget privata lägger han inte ut förrän efteråt, då han t o m berättar han sitter med sjuan,,,,hur oempatiskt är dt då? Rygga Ni som ryggar,,,,,Ni andra kan låta bli!!!
Senast redigerad av spalato den 2013-09-03 klockan 20:04. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banned
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
Lycka till nu lämnar jag den här "diskussionen" |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Vad försöker jag då säga med mitt system? Jo, ta dt för vad dt är . Inget annat. Jag vet, jag vet, detta är ett forum , där vi byter idéer och mkt annat med analyser. Full respekt! Här finns många kunniga härinne. Absolut! Jag vet också var jag ska titta , tack! Men när nån säger sig försöka "hjälpa" mig, genom att säga att mr Chicago uteblivit på systemet. Jo tack ; jag vet dt redan,,,,,skit i dt. Tror du inte jag visste detta innan jag skrev på forumet? Låter som jag är bitter, men dt är jag inte. Jag vill också rädda Er, från att vinna 423kr (sju rätt på Jägersro förra veckan). Blev Ni rika? Nä, just dt.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Panne de moteur var ute i ett liknande lopp i halmstad i somras då var det caballion och opitergium emot båda dessa hästar körde rätt hårt emot honom i dödens och sen kom monster drive och avgjorde på ett par steg då hade han också bakspår..
Denna gången är det New Line och Scouby Djob 2 st urstarka hästar som antagligen kommer styra fram till dödens nån av dom och göra grovjobbet Monster Drive känns som ett bra garderingstips tycker jag. Lirade honom sist i Halmstad och då blev man inte besviken
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Det folk här inne på Rekat och Kla... Förlåt, travforumet, tycks missa är att den tyngsta faktorn till att inte lämna in tidigt är att varken strecken eller insatsprocenten har satt sig. Dessa är A&O. Det spelar liksom ingen roll vilken känsla man har, vilken info man sitter på eller om man ens får facit på hästarnas vinstchanser i samtliga lopp såvida man inte vet vad man ska jämföra detta emot.
Det är samma sak som att spela på ett fotbollslag man värderar till 50% utan att veta om man får 1,80 eller 2,20. Det klokaste som har skrivits i den här tråden. D.v.s. att ta hänsyn till strecken INNAN man tar ställning. |
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Senast redigerad av spalato den 2013-09-03 klockan 20:34. |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
har svårt att se TWINS FAIRYTAIL i AVD2 o VENKATESH i AVD4 torska.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Vid en eventuell storvinst ska snacket helst låta så här typ; Oj vann min häst? Jag trodde den skulle vara favoritspelad ; men i själva verket vara den en storoddsare,,,,,Lira egna tankar och låt inget distrahera Er.......Överraska Er själva genom att inte titta på streck listan och procenten. Skit i procenten! Ta med hästar som är bortglömda bland överdjuren !!! Vi har sett både Bjrön och Örjan vinna till stora odds med icke-betrodda hästar (inte ofta men ändå) bara som ett exempel.......nåja Lycka till med liret
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
När du lämnar in tidigt och inte vet hur strecken eller insatsprocenten ser ut så har du ingen aning om din s.k. följehäst i dina ögon blir över- eller undervärderad. Den som däremot väntar med att lämna in kan istället ranka ner de hästar som spelarkollektivet överskattat samt ranka upp de som i ens egna ögon är för lite betrodda. Den infon och det valet saknar du som lämnar in tidigt. För min del får folk lämna in hur tidigt de vill men att påstå att man har en fördel av det är lögn. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Kan Melander/Lundström "offra" ngn av sina hästar för att trycka upp tempot om Panne D M sitter i spets?
Vad ska annars hända i loppet är väl ingen som tror dom ska slå Panne från dödens om nu denna sitter i spets |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
Senast redigerad av NicklasJ den 2013-09-03 klockan 22:01. |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Tycker tvärtom att när hultman startar sina hästar så är de alltid fint iordning. I synnerhet panne som gjort kanonlopp efter kanonlopp i år. Finns ju inte en chans att han startar på lördag om han inte är fräsch. Det är en världsstjärna vi snackar om
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Scouby kanske får för sig att sätta världsrekord i guld och kör exakt så länge lampan lyser för att om möjligt köra sönder pannan och bädda för Oracle el Haraldinho. Inte alls otänkbart. Men tveksamt om det räcker. Känns som pannan fram och baklänges.
Ser inget fel alls i att göra ett tidigt system. Garanterat alla här inne har torskat pengar på att man ändrat sig efter skoinfo,värmningar andras tankar mm mm. Urstarkt Spalato som dasen skulle ha sagt. Dock kan man ju vänta med att lämna in det för att invänta strykningar. Oftast blir det fler system närmare inlämning om man gör ett tidigt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+1) |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
V75-6: Ryktas om barfota runt om för första gången på 5 Calvados Crane.
Spännande att se om det gör någon skillnad. 6 segrar på 11 starter i fjol. Varit gaffelbandsskadad och ej visat samma form i år. Ruskigt snabb ut. Spännande motbud på 8 Mr Chicago. Senast redigerad av oHYRA den 2013-09-04 klockan 21:18. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
På så sätt blir dt ju en fördel, vill jag påstå. |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
DET! Heter det...herregud jag känner till dyslexi, men hur kan det drabba den delen av hjärnan som styr ett specifikt litet ord...
Nog om det. Mycket snack om att PDM ska vinna fram och baklänges. Och visst, han har höjt sig mer än ett snäpp sedan den oväntade torsken på Umåker i våras, och visst har han bra läge och chansen/risken är stor att han får det här relativt billiga loppet till skänks. MEN så blir han sannolikt en av omgångens allra största. Den enda värdiga motståndaren är väl egentligen Monster Drive som var bra redan hos Åke och har höjt sig ytterligare i Reijos träning med jänk och allt. Spelvärde pojkar...finns flera på pappret lätta avdelningar som man kan gå kort i och få råd med en dubbling (en vanlig omgång hade jag kanske förordat spik på Monstret, men vid jackpottomgång finns det allt värde i dubblingen också).
|
|
|
|
|
#54 |
|
Jag tar ställning och spikar Monsterdrive, ställer halva sharps schack matt.
Spelar antagligen bort mig själv från fina pengar. Hänt förut
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Tidiga tankar...
1/ Tror Digital Darling har bra chans att vinna detta. Spets och slut, för visst svarar inte Örjan när Melander tokladdar? 2/ Twin’s Fairytail fullständigt överlägsen dessa hästar! Bara galopp emot... 3/ Panne de Moteur visar tokform och vinner detta 9 av 10 gånger. För bra chans för att gardera! 4/ Venkatesh ska ju vara något utöver det vanliga. Tycker det ser lite tunt ut bland motståndarna?! 5/ Hatar kallblodslopp!!! Är väl bara att måla på, men 15 hästars lopp kan man ju inte direkt helgardera... 6/ Credit Fayline borde ha bra chans från spets, men för många start katapulter invändigt!? Mr Chicago är väl en blivande stjärna och kommer han bara till från spåret, så borde han vinna då övriga kör för hårt i början. 7/ Öppet lopp. Kan vara så att Ulm Karsk rinner undan, men tycker han brukar tappa farten in mot mållinjen varje gång. Vidöppet bakom som sagt! Sammanfattningsvis är det 4st starka favoriter och 2st vidöppna lopp. Stor risk för lågutdelning och får överväga att spela flerkupongssystem för att få bättre betalt! |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Twins har aldrig startat på lång distans och i det här loppet finns det flera roliga emot som jag tror kommer bli helt bortglömda! Och om man är ute efter dom riktigt stora pengarna ska pdm givetvis garderas, alla har en dålig dag nån gång och monsterdrive kan vinna med rätt lopp, 10%? Kallblodsloppet tycker jag det luktar skräll om lång väg..
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Huruvida man skall börja tidigt i veckan eller vänta in alla streck för att leta spelvärden så är motståndet om jag inte sett fel ungefär detsamma på Måndagen som det kommer att bli på Lördagen så tant Agdas telefonnummer rader och Harry Boys streck har inte så stor inverkan på vinstchansen.
Håller med att om man lägger till vinnarspel och streck så kan man hitta spelvärden som man har bommat tidigare i veckan. En 10 %are som spelas ner till 4 ggr ute på banan ser nog inte alltför chanslös ut. Sådana missar man ibland på ett tidigt system. Liksom skoinfo,kuskbyte,jänkarvagn bla bla. Men oftast lämnar man in ett mer "påläst" system närmare start också. V75 lopp är dock i regel ganska jämna och många kända hästar som alla känner till så det är mycket tillfälligheter som avgör och de kan man ju försöka analysera fram om man vill. Skiljer inte mycket på ett tidigt och ett sent system..,m |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Kan inte i min värld förstå hur Bradley ska förlora.....självklar spik på mina system...robbans nya stjärna efter operation(sedan ett tag) Blir det inte favorit så svimmar jag... ulm karsk ..... nej nej dessa hästar jämför jag inte ens speciellt på denna distans... erik tar dödens tidigt och sen fullständig kontroll.
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
Många kommer bygga sina system på Twins Farytail,Venkatesh och PdM ,så ryker de blir det väldigt mycket pengar på en annars kanske inte så svår rad. Får väl hoppas att åtminstone en av de bränner.
Bradley kommer troligen vara förstahäst hos TT och/eller SS. Ser den också som given förstahäst. Calvados Crane känns lite intressant Lärkan lär sitta bra till ganska fort i kallblodsloppet. Venkatesh kan vara en möjlig klassklättrare men händer rätt ofta att Örjan bränner med favoriter på V75. |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Jag skulle nog ranka kallblodsloppet enligt följande: 1-6-8-14-7. Var tidigt inne på att spika Ivers, men jag tycker den är för mkt streckad, kändes som en rolig chansspik i öppet lopp, men nästan favorit, nä blir gardering. Intressant kusk upp på Arnblessen.
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Känns nästan konstigt att skriva det, men det som oroar mig med Bradley mer än spår 12 är kusken! Erik kör inte bra just nu, när vann han på V7 senast? Och bara någon enstaka vinst på V8 också nu på slutet. Kuskens självförtroende är också viktigt.
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Min ranking ser ut som så: 8 Lärkan 11 Ulvsås Zico 7 Ulvsås Brasse 2 Rigeljärven Håller sig Ulvsås Zico på benen rensar den riktigt bra. Efter dessa tycker jag det är hur öppet som helst. |
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
V75-1
----- Här kan det bli toköppning, och då kanske de med svåra spår kan komma in i matchen. Men om digital darling får spets relativt enkelt och så vinner hon. Dont wear pjs Verkar inte ha någon form, hände inget när örjan vred på senast. Braås palema. En start i kroppen på fel distans Lysande sprinter, kan öppna och får fin resa, passas. Ou glide. Nyttig men vinner ju aldrig. Kanske vid stor gardering. Digital darling. Fast senast med krafter kvar från dåligt läge. Nu åter igen kanonspår. Spets och slut ? Aloe vera. Heroisk på Valla efter 07 öppning. Fast med krafter kvar i ledarrygg. Aldrig varit bättre, storskräll ? True advantage. Tappar från början. Måste bli toköppning för att hon ska komma in i matchen. Mousse. Nej, det går inte. Gisela ås. Kan en del, men måste bli toköppning för att hon ska komma in i matchen från spår 8. Canaka bf Duger inte Dileva Käll. Bra i ny regi, chans trots spåret. Recation. Kanonform, men utelämnad till de andra. Drillbit ås Grym efter 08 öppning senast. Chans med lite tur. V75-2 ----- Twins fairytail har aldrig startat över långt men ser stark ut, spik. Värst emot är nog krypton eye från ledningen. Immer fri kan röra på sig, rysare med rätt resa. V75-3 ----- Panne de moteur, spets och slut. Monster drive värst emot. V75-4 ----- Venkatesh sitter i spets eller dödens efter 500m. Det spelar ingen roll vilket, spik. Romeo lavec är samma typ av häst, stark och går till mål, första utmanare.
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Nu har PDM varit riktigt fin i några lopp men startar ganska tätt emellan och det kan mkt väl sitta någonstans i kroppen på honom. Dessutom så har det varit en ganska lång formtopp. Hultman brukar ha korta intensiva formtoppar. Vi spelar ju alla olika och travet vore väl jävligt tråkigt spelobjekt annars. Själv så har jag gått på för många nitar med karln (Jocose, Jaded, Fashing, Marre osv) Enda som varit jämn under riktigt lång tid var Triton som hade grundträningen från Ludde och Roger Malmqvist av alla. Senast redigerad av sigh den 2013-09-05 klockan 16:55. |
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Hämtat från http://travmasen.dinstudio.se/news_1.html
LULLUS NÄSTAGÅNGARE: KING EXPRESS- Startar 2013-09-07 på Bollnäs lopp 4 2-utv som blev rygg led e 700, seg rygg 300 kv, sent loss, hann inte tömmas O.U.GLIDE- Startar 2013-09-07 på Bollnäs lopp 5 hängande i tredjespår hela vägen, närmade sig si biten, fruktansvärt tapper TRUE ADVANTAGE- Startar 2013-09-07 på Bollnäs lopp 5 3-utv, satt kvar, 2-utv 500 kv, fastnade med sparat, formintryck RECATION- Startar 2013-09-07 på Bollnäs lopp 5 led, valde att släppa e 600, fick chansen si biten, störtdök, men hann inte utmana MONSTER DRIVE- Startar 2013-09-07 på Bollnäs lopp 7 4-inv, loss 100 kv, spurtade piggt e sen lucka rapp slutstöt ELEGANT – Startar 2013-09-07 på Bollnäs lopp 8 rygg led, galopp 1 550 kv, sexa på innerspår sedan, vida spår över upploppet, stark upphämtning, 13,2 si 1 400 STORMYSKY- Startar 2013-09-07 på Bollnäs lopp 10 gjorde en positiv comeback som tvåa i mål i ny regi KAKA A.T. – Startar 2013-09-07 på Bollnäs lopp 10 6-inv, fram i andraspår varvet kvar, kom loss 150 kv, bra via 1.11 si 800 |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
Det där betyder inte så mycket nu. Man måste sätta in det i sitt sammanhang; - Vilka möter den nu, bättre eller sämre än senast ? - Har den bra startspår ? - Bra Kusk ? - osv. Har också ett gäng nästagångare, som påminnelse om bra prestationer, inte som lir.
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
Vet inte vem som missförstår ämnet? Du eller jag?
|
||
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
Det visar hur hästen gick senast, och det är information vi vill ha. Men det utgör bara en del av det beslutsunderlag jag använder för att bestämma mig om hästen ska streckas, spelas osv. Det är absolut ingen indikation på spelvärde.
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
- Vilka hästen möter nu... - Om motståndet är bättre eller sämre än senast - Vad hästen har för start spår - Vad den har för kusk - osv... eller? |
||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
Det jag säger är att en nästagångare inte ska jämställas med att den ska spelas i nästa start.
|
|
|
|
|
#73 |
|
Håller med Putte helt. Nästagångare måste alltid bedömmas efter det motstånd den möter i nästa start.... den kan ju i vissa lägen vara helt chanslös i nästa start om motståndet är för tufft.... och man ska ju beakta att det kan finnas flera nästagångare i samma lopp och då sätts travkunnighet på prov......
|
|
|
|
#74 |
|
Tycker bara att sånt säger väl sig självt, helt outtalat. Kanske inte för putte o laxen
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
jo för mig är det helt självklart. Men inte för alla. Vissa ser en häst som sitter fast och ser bra ut eller är väldigt bra som tvåa fr dödens och sen spelar de utan att tänka i nästa lopp oavsett motstånd... hur vanligt och hur huvudlöst som helst.
|
|
|
|
#76 |
|
Det kan nog funka de med ibland, vissa hästar är bättre än vad man bedömt. Finns alltid 2 sidor på ett mynt, som Hamren sa.
Blir de 3 favoriter i inledningen idag V64 herr laxdase? |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
ingen aning tråkig omgång ej kollat... ska bara spela lördag....
|
|
|
|
#78 |
|
Ja men DD 12 / 1 blir hyffsat roligt odds. Ska satsa en slant
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
V 75 Justnu!?
1: 6-7eller 8 hästar 2: U 3 g 2-6 3: 3 PANNE DE MOTEUR 4: U 3 g 2-4-5 5: 6-7el. 8 hästar 6: 6-7el. 8 hästar 7: 5 hästar Utdelning är man optimist 5-15.000 ? |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
alla spikar Panne i avd3 blir troligen 90%are blir utdelning om den sviker annars har jag svårt att se någon miljonutdelning..
Motdrag till Panne.. New Line som har lopp i kroppen, kommer att köras offensivt.... Alvena Pele kan överraska med klaff, såg fin ut som 3a näst senast och man ser att hästen är på gång. Galopperade senast i starten då hästen var tokladdad, värmde riktigt bra och fartmässigt duger han gott om nu Åke väljer ett allt för offensivt upplägg. |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Spelade den på bergsåker, men den var inte jättebra.
Godkänd, men hade inget sparat i rygg. Kan absolut vinna ändå
|
|
|
#83 |
|
Har beställt hårt tempo i 6e avd mellan 4, 6, 8 så summan av kardemumman blir att någon av 2, 5, 11, 12 VINNER !
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Frågetecknet på Mr Chicago är väl att den, vad jag förstått, inte kan gå barfota på länge med tanke på den skada den fick i våras (hovbensfraktur). Kanske inte blir samma klipp i steget och därmed inte lika effektiv framöver? Att det är bästa hästen råder inget tvivel om, men jag kommer gardera pga vetskapen om skorna på. Loppet senast sa inte så mycket tycker jag.
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2013-09-05 klockan 19:53. Anledning: Sorry, svara på fel tråd |
|
|
|
|
|
#86 |
|
ViTippa
V75-1 1 Dont Wear Pjs har mycket bättre form än vad raden tyder på. Nu är det perfekta förutsättningar och det är dags att köra i spets. Vi kör barfota fram igen, berättar Johan Untersteiner. 2 Braås Palema blev trött senast från tillägg. Går framåt med loppet men jag tror inte hon har någon riktig toppform. Hon kan öppna ganska bra och får smyga med till fina pengar. Inga ändringar, säger Ville Nisonen. 3 O.U.Glide har hållit fantastiskt bra efter tunga resor i de två senaste starterna. Verkar ha tagit loppen bra för hon känns fin i träningen. Bra läge nu, men man kan inte garantera en lika vass insats och jag är inte säker på att hon har löphuvud nog för att vinna mot dessa tuffa hästar. Bör dock sluta där framme. Minst barfota fram, säger Stefan Melander. 4 Digital Darling satt fast med mycket sparat senast och hon är klart bättre än raden. Passande förutsättningar här och nu byter vi från öppet till helstängt huvudlag. Marcus får köra framåt och märren lär göra en vass insats, säger Stefan Melander. 5 Aloe Vera var inte alls bra senast och jag trodde att det var något riktigt galet men det var bara några småsaker. Hon är åtgärdad efter och har varit finfin i de senaste jobben så jag tror på en bra prestation på lördag. Vi kör barfota runtom nu vilket är ett plus och att det är lite kortare distans är heller inget minus, berättar Fredrik Pedersen. 6 True Advantage är bäst i grunden av våra fyra hästar i loppet. Känns fin och satt fast med sparade krafter i Gulddivisionen senast. Om hon kommer till från läget är hon med och slåss. Ingen ändring, säger Stefan Melander. 7 Mousse har inga vettiga uppgifter och får gå ut här. Står tufft placerad och det är pengar som gäller för henne. Minst barfota fram, säger Stefan Melander. 8 Gisela Ås har gått ett rundbanejobb på 1.20 inför detta och ser fin ut. Det var synd på läget och det blir tyvärr svårt att vinna härifrån. Inga ändringar, säger Ville Nisonen. 9 Canaka B.F. har behövt tid på sig för att hitta formen, men nu är hon på gång. Har gått positivt två gånger i rad. Om det klaffar från bakspåret är hon långt framme och vi kör barfota igen, säger C-G Björkroth. 10 Dileva Käll var fantastiskt bra senast och hon har tagit loppen fint. Men nu är det helt andra förutsättningar och vi får hoppas på tempo och att det löser sig till 110% för att hon ska kunna dyka upp där framme. Inga ändringar, säger Pär Pergenius. 11 Recation har formen på topp. Tyvärr har hon fått ett dåligt spår när hon nu skall ut på tufft motstånd. Det gäller att hitta ner och sedan följa med så länge det går. Inga ändringar är planerade, berättar Hans-Owe Sundberg. 12 Drillbit Ås var finfin senast vilket jag hade på känn då hon visat form i loppen dessförinnan. Nu har vi fått sämsta spåret och det går inte att tro på någon större vinstchans. Hon kommer troligen med bakskor denna gång, berättar Svante Båth. V75-2 1 Staro Fendi var bra i comebacken och han borde vara ännu bättre med loppet i kroppen. Läget är perfekt även om vi inte kan vara med och köra om ledningen. Distansen klarar han och vi fortsätter att köra utan skor. En liten fidus, säger Per Linderoth. 2 Immer Fri har galopperat i sina senaste starter. Han har spänt sig utan skor så nu kör vi med skor. Voltstart ser jag som ett plus och tror att han går iväg. Distansen klarar han och jag tror att han duger i klassen, säger H-O Sundberg. 3 Twin’s Fairytail passar distansen för då han är stark. Han kan öppna bra och jag tror att det blir spets. Han måste nästan vinna det här loppet och är stallets bästa chans i omgången, säger Ville Nisonen. 4 Fall Star Tooma har gjort det bra på slutet. Spåret klarar han och distansen har han vunnit på. Det är tufft emot men jag tror ändå att han kan vara i striden om det klaffar, säger Henrik Larsson. 5 Whosyourdaddy kan en hel del, men agerar ojämnt. Tränar riktigt bra nu och jag hoppas han har en bra dag på lördag. Bör klara spåret, men lär tappa i början. Lång distans är annars ett plus. Barfota igen är tanken, säger Stefan Melander. 6 Krypton Eye gör det bra i varje start och han är på väg att växa in i klassen på allvar. Han är hygglig från start och skulle han komma till spets tror jag att han är gynnad. Distansen klarar han. Såvitt jag vet är inga ändringar planerade, säger Jimmy Jonsson. 7 Ayar Boko fick dödens senast och den positionen gillar han inte. vi glömmer den insatsen. Hästen tränar bra och var vass vid segern näst senast över denna distans. Tror han kommer iväg hyggligt snabbt från springspår och med rätt lopp är han där framme. Barfota igen, säger C-G Björkroth. 8 Super Otto gick riktigt bra som fyra i ett derbykval senast och formen är uppåt. Passande smygläge här och hästen är inte alls tokig när han fungerar. Minst barfota fram, säger Stefan Melander. 9 Red Hot Melody vann jag med inom V86 i onsdags och det var en trevlig bekantskap. Gick undan lätt från ledningen. Bakspår och lång distans nu, men det tror jag ska fungera. Dock blir det svårt att slå Svanstedts Twin’s Fairytail. Platschans, säger Mattias Djuse. 10 Born To Walk Alone har uppåtform och har gått bra varje gång på slutet. Hästen behöver ett bra lopp på rulle och måste prestera på topp för att tjäna fina pengar här. Första gången barfota runt om, säger Petter Lundberg. 11 Pave the Way vann i ett billigt gäng senast. Tror vi får svårt att upprepa segern då distansen är väl lång för hans del även om han vann på den senast. Barfota runt om igen, avslutar Fredrik B. Larsson. 12 High Stage höll mycket bra som fyra i ett derbykval senast, detta efter attack i spåren 600 kvar. Formen är uppåt och lång distans passar. Tror på en vass insats och vi kör minst barfota fram, säger Stefan Melander V75-3 1 Perfectly Enough höll bra i spåren sista 700 i Jubileumspokalen senast och formen är ganska bra. Kan öppna kvickt och bör få en fin resa, men Panne de Moteur ser oslagbar ut för dagen. Platschans bakom denne och barfota igen, säger Ville Karhulahti. 2 Scouby Djob har varit ifrån ett tag och är svårbedömd nu, även om han tränar normalt. Hade också helst sett att distansen varit längre då han i första hand är stark. Barfota igen, säger Stefan Melander. 3 Panne de Moteur har ju varit strålande bra vid segrar i både Jubileumspokalen och Sundsvall Open Trot. Accelerationen vid senaste vinsten var grym. Känns fortsatt bra i lugna jobb och det finns inga moln på himlen. Läget blev perfekt och motståndet känns lite enklare än på slutet. Måste vara bra chans och inga ändringar är aktuella, säger Tommy Berghagen i stall Hultman. 4 Monster Drive är jag väldigt nöjd med, hästen spurtar vasst varje gång. Fint läge här och han är inte helt ofarlig, men visst blir Panne de Moteur svårslagen. Ingen balansändring är aktuell, säger Reijo Liljendahl. 5 Oracle var med i ett taktiklopp senast. Det gick väldigt fort till slut och han fick inga pengar, men jag var nöjd med insatsen. Bör gå framåt med det loppet i sig och vi kör barfota igen, men han är knappast vinstaktuell ännu, säger Stefan Melander. 6 New Line möter tufft motstånd och räcker inte mot Panne de Moteur. Jagar pengar och vi gör inga ändringar, säger Ville Nisonen. 7 Alvena Pele var för laddad senast och galopperade vilket han kan bli ibland. Har fått ett skräpspår men Per lär nog prova framåt ändå då hästen är mycket snabb ut och kan hitta en vettig position. Det är öppet bakom Panne de Moteur och vår häst kanske kan vara 2:a-3:a. Inga ändringar, säger Erik Holm. 8 Haraldinho blev alldeles för het senast så det loppet glömmer vi. Känns fin annars och formen tror jag är fortsatt bra, men härifrån gäller det att komma ner i banan och jaga pengar. Barfota igen, säger Stefan Melander. 9 Beau Mec gjorde det anständigt i comebacken efter lång vila. Han kommer att gå framåt med loppet i kroppen. Jag har inte hört att det skall bli några ändringar till den här starten. Han är stark så det är bara att hoppas på stenhårt tempo, säger Jimmy Jonsson. 10 Clear Sign har varit i min träning i två veckor och ser fin ut. Får dock bedömas på gamla meriter och det blir skor runt om igen, säger Henrik Svensson V75-4 1 Caddie Heart var jättebra senast och distansen den här gången är positiv då hon har problem att hålla ihop travet till slut. Hon ska kunna öppna hyggligt och jag tror inte Per släpper om han hittar till spets. En av de som räknas och vi gör inga ändringar, säger Erik Holm. 2 Romeo Lavec galopperade nästan direkt senast, den starten glömmer vi. Var jättefin vid segern innan och detta är en bra häst. Tror han kommer iväg hyggligt snabbt bakom bilen och läget är perfekt. Kan vara vår bästa V75-chans med tanke på det gynnsamma spåret. Barfota igen, säger C-G Björkroth. 3 Venkatesh är en häst med hög kapacitet för den här klassen. Hade lite problem i början av karriären, men han mognat och lärt sig på slutet och är ju obesegrad i år. Senast öppnade han också bra bakom bilen, kördes tidigt till ledningen och vann lätt. Är inte att lita på till hundra procent ännu, men felfri är det chans. Skor igen, säger Tommy Berghagen. 4 Tagena Run blev generad till galopp senast, men var heller inte speciellt tufft jobbad inför den starten och hon kommer vara bättre nu. Hon går alltid till slut och vi har förhoppningar om en framskjuten placering. Vi har lite funderingar på att trycka av henne från start den här gången. Skor runt om, öppet huvudlag samt jänkarvagn som vanligt, säger Stefan Piper. 5 Royal Apanage var bra igen senast efter en svagare prestation gången innan. Han är bäst i spets eller i dödens så det blir full laddning från start. Troligen barfota bak för första gången vilket kan ge en extra växel. Jag tycker att han skall ses som en outsider, säger Lars Wikström. 6 Quite a Feeling är jag är nöjd med, jag tror att han kan nedåt 1.13 och kanske snäppet under, sedan får vi se hur långt det räcker. Trea-fyra är realistiskt. Utgångsläget blev kanske lite väl långt ut, men jag har funderingar på helstängt huvudlag för att få honom snabbare från start och det har han inte haft på länge. Barfota fram, säger Per Nordlund. 7 Aibohphobia är en jättefin häst som vi har stora förhoppningar på. Han var sjuk senast och har stått över lite efter men har känts fin i de senaste jobben. Vi kommer som senast att köra barfota runt om. Han är mycket startsnabb och det blir full laddning för spets och sedan körs han där, berättar Ulrika Wällstedt. 8 Quiteanotherstory har varit bra på slutet. Nu är det tuffare motstånd och ett lite lurigt läge så det är en plats i första hand som är målet. Troligen barfota runt om denna gång, berättar Johan Untersteiner. 9 Glen Turner har gått bra på slutet och distansen är ett plus och han är mogen att rekordsänka. Är dock bäst när han är med där framme och behöver ryggresa så det kan bli svårt att vinna. Barfota runt om, säger Henrik Svensson. 11 Elegant har väldigt bra fart för klassen och hade varit med i segerstriden felfri senast, men den här gången känns han bortlottad och det går inte härifrån. Barfota bak samt öppet huvudlag som vanligt, säger Håkan Skoglund. 12 Big Ben är i fin författning och jag hade förhoppningar när jag anmälde men från det här läget kommer det att krävas massor av tur. Han fungerade bra utan skor senast så vi kör barfota igen, avslutar Hans-Owe Sundberg. V75-5 1 Ivers är en bra sprinter i form. Finfin vid segern senast. Han har ett perfekt läge och kan öppna bra. Den bästa av de norska hästarna, säger Joar Lysaker. 2 Rigeljerven hade pausat inför senast och behövde det loppet i kroppen, han ska vara mycket bättre den här gången. Får han bara åka med har han alltid en pollett till slut och jag tycker han ska räknas. Det är den bästa av mina två i loppet. Barfota fram den här gången, i övrigt öppet huvudlag som vanligt, säger Jan Nordh. 3 Närby Kalabalik har en stigande formkurva och jag tror att kort distans är hans bästa så jag blir inte förvånad om han är långt fram. Vi kör utan framskor igen, säger Jan-Olov Persson. 5 Yr Gubben är väldigt upp och ned i sina prestationer beroende på vilket humör han vaknat på, och det är inget man kan veta innan. Han känns fin för dagen, men är alltid svårbedömd. Han skulle ha mycket att hämta om han bara ville leverera. Skor runt om samt öppet huvudlag som vanligt, säger Stefan Björkvall. 6 Arnblessen vann efter en smörresa näst senast. I sin senaste start var det monté och att han inte var så bra då är inget att bry sig om då han är bättre framför vagn. Gillar kort distans - en outsider, avslutar Joar Lysaker. 7 Ulvsås Brasse avslutade sylvasst till seger över lång distans senast vilket tyder på att han är i toppform. Kort distans nu vilket jag ser som ett plus. Får han ligga still i det längsta har han en vass avslutning och han skall räknas. Barfota runt om igen, meddelar Jimmy Jonsson. 8 Lärkan är en bra sprinter som är i full form. Spåret är bra, inte minst med tanke på att det är springband. Vi kör med skor som vanligt. Stallets bästa chans i loppet, berättar J-O Persson. 9 Faksblixten har varit ifrån ett tag men har jobbat bra den senaste tiden. Han har även fått en genomkörare i ett montékval nyligen så jag tror att han kommer att göra ett bra lopp. Gynnas av den korta distansen. Barfota fram som senast, avslöjar J-O Persson. 10 Karelli har toppform och aktuell distans är en fördel för henne, det ska bli spännande. Att vinna loppet blir givetvis tufft, men fina pengar ligger inom räckhåll. Hon går bra varje gång. Skor runt om samt halvstängt huvudlag som vanligt, säger Kent Hafstad. 11 Ulvsås Zico är väl ungefär som vanligt, det man hoppas på är att han ska gå iväg från start då han har en tendens till att galoppera där. Kliver han iväg är siktet inställt på en slant, då det var tufft emot. Skor runt om samt öppet huvudlag som vanligt, säger Gunnar Gabrielsson. 12 Flex har ej varit som bäst på slutet så formen är svårbedömd. Är dessutom lite lurig i volten och är inte tillräckligt snabb för att utnyttja springspåret. Är tillräckligt bra för att vara med där framme om han sköter sig. Fötterna gick sönder sist men jag hoppas det går att köra barfota fram åtminstone, säger Jan-Olov Åberg. 13 Trippa Undan har aldrig varit bättre än nu och jag tror på jättechans. Det är ett offensivt upplägg som gäller och jag tror hon går en låg 1.23-tid. Skor runt om då hon blir mer stabil med den balansen, i övrigt öppet huvudlag som vanligt, säger Bror Grönlund. 14 Sarpsfoss var duktig vid seger senast och håller fin form, tyvärr lottades han till bakspår på tillägg och det blev ett riktigt skitläge. Vi får hoppas på en riktig Örjanstyrning och då är dom med i matchen. Barfota runt om den här gången, i övrigt öppet huvudlag som vanligt, säger Gabriella Laestander. 15 Rigel Odin lottades till sämsta tänkbara utgångsläge och härifrån blir det givetvis svårt. Jag trodde han var på gång då han vann näst senast, men senast var han bara dålig igen. Barfota fram den här gången, i övrigt öppet huvudlag som vanligt, säger Jan Nordh. V75-6 1 Ginala fick inleda i lugnt tempo senast och öka eftersom och var jättefin när hon vann. Har fått ett perfekt läge och det är inte omöjligt att jag kör i spets. Det är klart tuffare emot nu men hon gör inte bort sig. Skor bak nu, säger Henrik Svensson. 2 Bell brukar jag köra och jag kan konstatera att märren är riktigt bra i ordning. Läget blev perfekt och hon har blivit lite snabbare från start sedan hon började köras i jänkarvagn. Dock är hon inget spetsbud. Med tempo på tillställningen spurtar hon vasst, intygar Lars-Göran Söderberg. 3 Stormysky gjorde första starten för mig senast och han gick rejält som tvåa i en vass spurt. Det känns i jobben att han gått framåt med loppet. Perfekt läge här och nu byter vi från öppet till helstängt huvudlag. Hästen är snabb ut och med klaff blir han inte lätt att tas med. Barfota igen, säger Reijo Liljendahl. 4 Kaka A.T. hade en omöjlig uppgift i lördags. Spurtade fullt godkänt i skymundan som femma, men det kan hända att formen var lite vassare för någon månad sedan. Bra läge här dock och täta starter bör gå bra. Långt framme om han presterar på topp och vi kör barfota igen, säger Ville Karhulahti. 5 Calvados Crane var bra senast efter uppehåll och formen borde vara lite bättre nu. Har fått ett bra spår och ska räknas med chans. Barfota runt om för första gången, har gått med järnskor tidigare, säger Peter Eriksson. 6 Credit Fayline fick äntligen vinna senast efter att ha varit med i striden flera gånger på V75. Allt är som det ska i jobben efter. Vi laddar från start då han är snabb bakom bilen och trivs på distansen. Kommer vi till spets så har han bra chans. Barfota runt om igen, meddelar Magnus Jakobsson. 7 Jeppas Hugo gör det bra varje gång och lär göra det nu också. Dock är läget dåligt och motståndet hårt så jag ligger lågt. Inga ändringar, säger Torbjörn Jansson. 8 Mr Chicago gick bra senast och kommer vara förbättrad med loppet i kroppen. Han behöver lite tur härifrån men om han får ett bra lopp så är han med där framme. Hade haft problem med en hov inför senast och kommer gå med skor nu också men Åke tycker inte att det spelar så stor roll, säger Ville Nisonen. 9 Rocky Race har fått ett ganska ok läge så han behöver smyglopp så här på ålderns höst. Kan tjäna en fin slant men får svårt att vinna. Inga ändringar, säger Leif Witasp. 10 Seabiscuit är i grunden en mycket bra häst som fått två lopp i kroppen. Gick bra som tvåa senast och formen är kraftigt på väg uppåt. Med klaff från läget tror jag han är riktigt långt framme. Det kan också hända att vi rycker skorna på lördag, säger C-G Björkroth. 11 Democrat gick hyggligt som sexa i V75-finalerna senast efter en tung inledning. Formen består, men visst krävs det tur från läget. Minst barfota fram, säger Stefan Melander. V75-7 1 Långarsbo Blixten är åtgärdad efter senaste loppet. Han har gått jobb i ett par veckor och jag tror att han kommer att göra ett bra lopp då han ofta går bra efter vila. Läget är fint men vi kan inte hålla spets. Han kommer som i de senaste starterna att köras barfota runt om vilket passar bra, avslutar Troels Andersen. 2 Ulm Karsk fullföljde duktigt som fyra i bronsfinalen senast och jag var fullt nöjd med honom. Känns fortsatt fin i träningen och har passande förutsättningar här. Från spår 2 laddar jag för ledningen och kör där om vi kommer dit. Tycker att hästen ska räknas och vi ändrar inget i balansen, säger Mattias Djuse. 3 Pink Elephant höll förbättrat som tvåa från spets i V75 senast. Fick bara släppa förbi sig Väsrerbo Highflyer den sista biten och det är ingen skam. Bra läge igen för vår häst och formen pekar uppåt. Tycker han ska räknas tidigt och vi kör barfota igen, säger Tommy Berghagen. 4 Oracle Kronos var mycket bra senast utan skor och helt klart höjde han sig ett snäpp på den balansen. Jag är övertygad om att formen är fortsatt fin. Spåret är bra och distansen ser jag närmast som en fördel. Jag tycker att han skall räknas. Det blir minst barfota fram denna gång och kanske även bak men det får vi se på lördag då hovarna bak blev slitna senast, avslutar J-O Persson. 5 Kimbee Star svarade för en heroisk insats senast då han trots att han var inblandad i en snabb öppning hade krut kvar att spurta till seger. Han öppnar hyggligt utan att vara någon raket och är mycket kortspeedig. Ska ses med hygglig chans om han kommer till och det blir jänkarvagn och barfota igen, säger Erik Holm. 6 Greenstar var svullen i ett ben inför starten senast och vi vågade inte chansa utan strök honom. Det gick dock över fort och han har inte stått över någonting träningsmässigt. Han har riktigt bra form och är inte helt borta om det stämmer. Inga ändringar, säger Henrik Svensson. 7 Eros Tooma vann efter en vid sistasväng senast. Han är på väg mot toppformen och jag blir inte förvånad om han är i striden. Eros är inte så tokig från start men det blir ändå svårt att komma till spets från det här spåret. Barfota runt om igen, avslutar Henrik Larsson. 8 Quangaroo Zet har gjort det jättebra i enklare gäng på slutet, vi har matchat honom så för att få upp självförtroendet på honom. Han kommer mer och mer men nu är det tuffare emot och dåligt läge så det kan bli svårt att vinna. Inga ändringar, säger Pär Pergenius. 9 Fredrik Laday är bra i grunden men var ej som bäst senast barfota så därför blir det skor runt om nu. Har sämre form än Greenstar, säger Henrik Svensson. 11 Tresor d’Inverne visade fortsatt form senast i ett tufft V75-lopp även om han inte vann. Nu har han ett dåligt spår och jag tror att han får svårt att rå på vår andra häst i loppet så jag hoppas i första hand på att han får med sig en slant. Inga ändringar är planerade, säger Jimmy Jonsson. 12 Bradley är en mycket bra häst som visat kanonform ett tag och det var synd att det strulade i Belgien. Han är van att resa men det kan ändå sätta sig lite i benen. Läget är uselt men skulle det klaffa är han långt framme då motståndet inte är det värsta. Jag har inte hört något annat än att det skall bli samma balans som i segerloppen, avslutar Jimmy Senast redigerad av crossbow den 2013-09-05 klockan 20:19. Anledning: korr |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eSjälv är bäste dräng
|
||
|
|
|
|
|
#88 |
|
V75-1
10 DILEVA KÄLL ÄR EN KANON OCH TROTS BAKSPÅRET KOMMER HON ATT BLI SVÅRSLAGEN. 1 DON´T WEAR PJS HAR SETT FIN UT LÄNGE, MEN INTE VUNNIT ÄNNU I ÅR. 3 O.U. GLIDE GICK I TREDJESPÅR HELA VÄGEN , MEN STRED ÄNDÅ TILL LINJEN MOT MÅNGA AV DE HÄR DELTAGARNA. RYSARBUD. 6 TRUE ADVANTAGE VINNER REGELBUNDET. KANSKE KAN UTMANA OM DET BLIR HÖGT TEMPO PÅ TILLSTÄLLNINGEN! 4 DIGITAL DARLING KAN MASSOR. HAR INTE FÅTT TILL DET EFTER SEGERN PÅ SVENSKT REKORD PÅ MANTORP 1 JUNI. (DRILLBIT ÅS TANGERADE REKORDET PÅ BERGSÅKER SENAST) KAN SMÅSKRÄLLA OM FORMEN ÅTERVÄNT. V75-2 3 TWIN´S FAIRYTAIL ÄR INNE I EN RIKTIG FORMTOPP. NU SKALL HAN TESTA FÖRSTA GÅNGEN PÅ LÅNG DISTANS, MEN I NUVARANDE TOPPFORM GÄLLER HAN FÖRSTÅS SOM LOPPETS FAVORIT. INTE VÄRRE ÄN SENAST, TOPPCHANS. 6 KRYPTON EYE HAR STÄRKT SINA AKTIER FÖR VARJE START PÅ SISTONE, OCH SNART TAR HAN SÄKERT SEGER SOM RÄKNAS PÅ ALLVAR. SER STARK OCH REJÄL UT, OCH ÄR ETT MOTBUD. V75-3 3 PANNE DE MOTEUR FICK ETT UTGÅNGSLÄGE SOM HAN KAN DOMINERA IFRÅN DIREKT. BLIR SVÅRSLAGEN OCH KAN VARA OMGÅNGENS BÄSTA SPIKFÖRSLAG. 4 MONSTER DRIVE HÅLLER FORMEN FRÅN GULDSEGERN PÅ HALMSTAD I JULI , DÅ HAN BESEGRADE PANNE DE MOTEUR, EFTER EN FÖRRYKANDE LÅNGSPURT. KÄNNS SOM ENDA RIKTIGA HOTET TILL STORFAVORITEN. V75-4 3 VENKATESH HAR INTE FÖRLORAT I ÅR, MEN UPP TILL BEVIS NU. FÖRSTA STARTEN PÅ KORT DISTANS GÖR DET OCKSÅ LITE SVÅRBEDÖMT. INGEN SPRINTERTYP PRECIS , MEN ATT HAN ÄR BÄSTA HÄSTEN ÄR DET INGEN TVEKAN OM. KLAR TIPSETTA. MEN KLASS II ÄR KLASS II......2 ROMEO LAVEC VAR MYCKET BRA, DÅ HAN VANN I NÄSTSENASTE STARTEN. SKÖTTE SIG RIKTIGT BRA PÅ DAGENS DISTANS. TIDIGT STRECK. 1 CADDIE HEART ÄR STORVUXEN, MEN BÖRJAR FÅ ORDNING PÅ SINA LÅNGA BEN. PERFEKT LÄGE GÖR HENNE TILL ETT AV MOTBUDEN OM MAN STRECKAR PÅ. 5 ROYAL APANAGE ÄR INTE SÅ TOKIG. 11 ELEGANT DROG ETT TRIST BAKSPÅR, MEN HAR SÅDAN FORM ATT HAN INTE ÄR SLAGEN PÅ FÖRHAND. BESEGRADE T.E.X. STOCHAMPIONATSVINNAREN BLENDED SCOTCH PÅ DANNERO 29 JUNI. V75-5 1 IVERS ÄR EN REN CHANSNING. STOET HAR KOMMIT TILLBAKA STARKT EFTER ETT AVELSARBETE ETT PAR SÄSONGER. HON SPURTVANN SENAST (1.19,5 SISTA 500), PLUSBETONAT! 8 LÄRKAN ÄR 20 BÄTTRE ÄN 7 ULVSÅS BRASSE JÄMFÖRT MED RÄTTVIK 3 AUGUSTI. BRA INNE OCH SNABB NOG! 7 ULVSÅS BRASSE ÄR ALLTID MED DÄR FRAMME. CHANS IGEN. 6 ARNBLESSEN EN TVÅA SOM BÄST I SVERIGE PÅ SEX FÖRSÖK. STÅR NU ENSAM PÅ SPRINGSPÅR OCH HAR VASS STARTKUSK. KUL I SPETS! 11 ULVSÅS ZICO KÖRS LITE DÅ OCH DÅ AV TORBJÖRN JANSSON. EN SEGER PÅ FYRA FÖRSÖK INOM V75 TILLSAMMANS. ETT BUD OM MAN STRECKAR PÅ. V75-6 8 MR CHICAGO ÅTERKOM PÅ TÄVLINGSBANAN PÅ BERGSÅKER OCH TROTS ATT HAN INTE HANN FRAM, SÅG HAN RIKTIGT BRA UT IGEN. TROTS SPÅR ÅTTA FÅR HAN GÄLLA SOM KLAR FAVORIT HÄR. 5 CALVADOS CRANE FICK EN TUNG RESA SENAST, MEN HÖLL BRA. LOPPET KAN HAN INVERKAT POSITIVT PÅ FORMEN. TÄNK PÅ ATT STALLKOMPISEN ACRITER VAR TOPPFIN SENAST VID V75-SEGER. BARFOTA RUNT OM PÅ LÖRDAG. TIDIG! 3 STORMYSKY STÅR BRA TILL OCH ÄR SNABB UT. LADDAS MED HELSTÄNGT. VINNER SNART OCH SKALL PASSAS! 6 CREDIT FAYLINE GÖR ALLTID SITT. V75-7 3 PINK ELEPHANT GICK I LEDNINGEN SENAST MEN FICK GE SIG MOT EN TOPPFIN VÄSTERBO HIGHFLYER ÖVER UPPLOPPET. KAN VARA FÖRBÄTTRAD MED TÄTARE STARTER OCH HAN ÄR YTTERLIGARE EN BRA CHANS FÖR KIHLSTRÖM/HULTMAN. SYSTEMFÖRSLAG (BOLAGSSPEL) V75-1: 1.3.4.6.10 (8.12) V75-2: 3.6 (7.12) V75-3: 3.4 (1.5) V75-4: 1.2.3.5.11 (4.8) V75-5: 1.2.3.6.7.8.11.12.13.14 (15.5) V75-6: 5.8 (3.6) V75-7: 3 PINK ELEPHANT (2.8) 2000 RADER / 10 PERS LYCKA TILL ! /SPALATO Senast redigerad av spalato den 2013-09-05 klockan 22:01. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#90 |
|
Jag tror på TRUE ADVANTAGE.
En riktigt giftig är GINALA. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Kan bjussa på klarsystemet redan nu:
1,2,3,4,6,8,9,10 3 1,(3),4 3 1,2,3,6,7,8,9,10,11,12,14 (3),(5),8,10 2,3,8,12 8*1*3*1*11*4*4=4224 8*1*1*1*11*4*4=1408 8*1*2*1*11*2*4=1408 1408+1408/2=1408kr Twins Fairytail är så helläcker och verkar travsäker och fin. Tror inte den förlorar med något som helst löpningsförlopp! Har gått igenom guld hyfsat grundligt och tycker nog det ser ut som att Monster Drive mycket väl kan vara lika bra som Panne De Moteur för dagen (de fick liknande löpningar i Sundsvall men PDM vann pga att han satt ett hack fram och slapp åka slalom), men löpningsförloppet talar ju väldigt starkt för favoriten fortfarande. Är på vippen att byta utgång här, men landar nog på PDM trots allt... Kort distans och låg klass ger dålig feeling för favoritspik men efter att ha gått igenom Venkateshs starter darrar jag inte det minsta. Precis som TF är han huvudet högre och mer därtill. Örjan kan köra på safety från start och vinner oavsett position (även om han säkert inte krånglar till det utan tar ledningen om han kommer dit eller dödens om det inte går 06 och han sitter ett eller två hack bak). Den av Stormysky (helstängt+lopp i kroppen+ny hos Reijo) och Calvados Crane (barfota+spår 5) som kommer till spets tror jag blir svårtuggad! Blir det körning kommer Seabiscuit bli livsfarlig, iallafall om de rycker skorna. Funderar på om man ska byta ut Mr Chicago mot Credit Fayline också, även om jag tycker CF borde vara lite sävligare nu efter urblåsaren senast...får fundera ett varv till på loppet och se hur det blir beroende på utrustning på tävlingsdagen...
|
|
|
|
#92 |
|
Fördelningen för antal favoritsegrar enligt strecklistan på de 14 omgångar V7 på Bollnäs jag har i databasen för övrigt:
Antal favoritsegrar-antal utfall 0-0 1-5 2-3 3-2 4-4 5-0 6-0 7-0
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Det kan bli bra pengar även med PdM, gå tillbaka och kolla på gamla goda tiden när Järvsöfaxen startade. Flera miljonvinster trots att han va +90% |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Jag skulle def ta Credit Fayline före Mr Chicago, nu nerstruken ett spår till #5
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Lopp6: Calvados Crane, om den körs barfota runtom för första gången, se upp!! Har ju varit en duglig frontrunner tidigare med skor, tror nog det är påställt inför V75 på hemmaplan.
Minns bara hur bra Acriter var för 2 starter sedan när den bombade runt på 12.9 full väg från bricka 12. Det var första BF på den då. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
5-12 på DD från betalsighterna tippar jag. Förövrigt inget dåligt tips alls. Kommer själv lägga ett par kronor på det.
|
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
Kan va en kantboll ifall barfota nu slår väl ut, kanske t.o.m kan bli lite kvickare ut så att den kan spetsa. Men risken är ju att den blir lördagens snackhäst och överspelad. |
||
|
|
|
|
|
#98 |
|
Absolut så kommer CC, om barfota, bli lördagens snackis.
Undrar var Rocky hamnar med rygg på Ginala och Stormysky? med lite tryck på tillställningen kan det vara en riktigt rolig kantboll. 4% Min förstahäst är oavsett Credit Fayline, Mr Chicago måste jobbas bort. |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Mycket stor. Stormysky kommer också snackas upp rejält. Reio ligger inte direkt lågt. Kan vara så att de drar en massa onödiga streck också och dundrar på varandra hur mycket som helst. Ennu roligare blir loppet om Ginala svarar men då är det över för dem. Då vinner Fayline eller Chicago. Kaka verkar inte vilja vinna. Skulle vara stekels seabiscuit som kan få det ruskigt serverat.
Rocky är också kul. Tar nog med den också. Senast redigerad av draken den 2013-09-06 klockan 11:59. |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Ett litet förstasystem:
2 Braås Palema 3 Twin's Fairytail 3 PDM 1,3 1,7,8,11,14 1,5,6,8 2,3,12 |
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Kortfattat om Åkes från Aftonbladet.
++++ 3 Twin's Fairytail (Bästa chansen) 2 Braås Palema 8 Mr Chicago +++ 6 New Line 8 Gisela Ås Hela utlägget finns här! https://www.sharps.se/forums/service-...es/#post271983 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+3) Senast redigerad av oHYRA den 2013-09-06 klockan 14:52. |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
tror Credit Fayline är klar
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
kør dette system
Den bedste ugarderede
7. løb: 3 Panne de Moteur – I kanonform, bør vinde! Supplerende ugarderet 6. løb: 3 Twin’s Fairytail – God for klassen! Supplerende ugarderet 5. løb: 1 Dont Wear PJS – Langt bedre form end resultaterne antyder V75-forslag: 1.afd.: 1-2-4-5-10-12 2.afd.: 3 Twin’s Fairytail 3.afd.: 3 Panne de Moteur 4.afd.: 2-3 5.afd.: 1-2-7-8-12-13-14 6.afd.: 3-4-5-6-8 7.afd.: 2-3-4-8-12 2.100 rækker = 1.050 kroner |
|
|
|
|
|
|
#104 |
v75 analyse
I V75-1 mødes hopperne i Stoeliten
og man kan være fristet til at stå ugarderet på 10 Dileva Käll som har genfundet formen siden ankomsten til Daniel Redén. Hun har altid været en tophest og virker nu til at være tilbage i den udgave, der gav hende flere gode opgør mod Viola Silas i sin tid og desuden bragte hende til start elitloppet. På trods af bagsporet er hun en udgangshest. Men sprinterløb kan være lidt specielle, hvis der ikke bliver kørt til oppe foran. En hest som 1 Dont Wear PJS skal man i hvert fald passe meget på, hvis hun får det rigtige løb. På Jägersro for fire starter siden så hun yderst formstærk ud i afslutningen. Siden har det ikke rigtigt flasket sig med positionerne. Det er der dog chance for at det gør her, og så er hun farlig til slut. 2 Braås Palema, 4 Digital Darling og 5 Aloe Vera er alle hurtige fra start i lighed med Dont Wear PJS og den af disse der får det rette løb kan være farlig for favoritten. Når man nu alligevel garderer bredt skal der også være plads til 12 Drillbit Ås der var fremragende senest, men selvfølgelig er afhængig af held fra spor 12. Lås på to I V75-4 dyster den laveste klasse og her er det ofte åbent, men denne gang er der to rigtigt fine talenter til start i klasse II og der virker ganske enkelt som om der er klasseforskel på hestene her. 2 Romeo Lavec var uhyggelig fin, da man pillede alle sko af for to starter siden og han vandt trods et dårligt spor i god stil. Da kørte man med amerikanervognen, mens det var normal sulky senest med Jorma Kontio. Nu kører Erik Adielsson hesten og mon ikke man går tilbage til det der gav så god succes for to starter siden? Førstebuddet i løbet er dog 3 Venkatesh som har set uhyre god ud ved sejrene den sidste tid. Han har vundet med masser af kræfter i behold og det er svært at sige, hvor meget mere denne 4-åring rummer. Formentlig en hel del, da Stefan Hultman sjældent trykker sine heste helt i bund i starten af karrieren. Nu debuterer han på V75 og det kunne godt tyde på, at man nu er klar over at hesten vil levere en forbedret præstation. Det er ganske enkelt en topchance. Dagens øvrige løb Ugens koldblodsløb udgør V75-5 og er et ret åbent løb af slagsen. Norske 1 Ivers ser farlig ud, ikke mindst fordi de norske heste ofte dominerer de svenske koldblodsløb. Det er samtidigt en hest der har gjort det virkelig godt i de løb, den har gået i Sverige og det er en hest man ikke må glemme på bonen. 7 Ulvsås Brasse er ude på en lidt uvant distance, men formen er fin og han skal ikke udelades. 14 Sarpsfoss skal atter gå uden sko denne gang og forstærkes i sulkyen af Örjan Kihlström, hvilket er to plusfaktorer. Efter disse tre er det meget åbent og i første omgang garderes med 2 Rigeljerven, 8 Lärkan, 12 Flex og 13 Trippa Undan, men man kunne i princippet godt tage endnu flere med, hvis tegnebogen er til det. I V75-6 er der en del ændringer i forhold til normalen. 3 Stormysky skal f.eks. gå med lukket hovedlag, mens 5 Calvados Crane skal gå uden sko. Begge heste er kapable når det flasker sig. Bedste hest i feltet er dog 8 Mr Chicago, men fra dette spor skal han garderes. Kommer der et par slettede heste indvendigt for, kan man faktisk tage chancen med ham som ugarderet, da forskellen på spor 8 og f.eks. spor 6 er enorm! Med på bonen skal også formstærke heste som 4 Kaka A.T. og 6 Credit Fayline. Det er f.eks. værd at bemærke, at en hest som Credit Fayline sad fast med kræfter sparet bag Mr Chicago, da de to heste mødtes i elitlopsweekenden. I V75-afslutningen bør der være plads til 2 Ulm Karsk, som godt nok ikke har fordel af distancen, men som er sikret et godt løb herfra. 3 Pink Elephant, som hele tiden viser at han rækker i denne klasse samt 8 Quangaroo Zet som har klassen til sejr, selv om sporet trækker ned. Det samme gør det for 12 Bradley som det dog er svært at smide væk, idet hesten har hysterisk form, men igen, sporet er ikke sjovt. Sidste hest bliver 4 Oracle Kronos der har været lidt af en sejrshest i år. Senest var han klart forbedret uden sko, selv om han måtte have open stretch til hjælp for at besejre Ulm Karsk. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
konstigt på BRAÅS... totalt avslag i vi tippa.....intervju...och fyra plus nu....
|
|
|
|
#106 |
|
En rak dubbel till i morgon uträknad å klar bara dunka pojkar å flickor.
För den fräcka alltså, den försiktiga kör utgång. I 1a dd bombar Peter E. med nr.5 barfota för 1a gången. I andra flyger nr.9 lågt över upploppet med bra ryggar i starten å sedan får vi hoppas att tempot hålls uppe då e re bara å gå å ställa sig i utbetalningsluckan med minst 200ggr stålet. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
CC är totalt chanslös lura er inte på barfota....löjligt att tro att den ska ha någon chans....
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
![]() Haha
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#111 |
|
antar att TT har samma spik som mig i sista.... jag gav ju den tidigt i veckan... helt klar... de ryggade direkt...
|
|
|
|
#112 |
|
1) Alla
2)3 3)3 4)3 5) Alla 6) Alla eller 1,3,4,6,7,8,9,10,11 7)Alla Kostar i runda slängar 12000 och sitter med 90 %... kan dock bli lite för låg utdelning! |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Citat:
Nurmos uppåt i alla fall. Jag har aldrig gillat den.
|
|
|
|
#114 |
|
Yr Gubben blir farlig med rätt resa.
Startsnabb och speedig. Glömmer inte när Danne körde bort honom på Rättvik. Går han samma tid här vinner han, till 6% !!!
|
|
|
#115 |
|
Säkert är det så dasen. Och spelarsevice snor min 12a i andra. Skulle vara ensam om den. Bollar med den lilla fjollfavoriten.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
hoppas det! måste jobba bort den och gärna 12 som vinnare!
|
|
|
|
#117 |
|
SeaBiscuit är dagens bästa drag.......ni kommer inse varför efter loppet....
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#119 |
|
Åke Svanstedt uttalar sig om sin chans i lopp 6 ang 8 Mr Chicago. Där han säger att det är väl 5 Calvados Crane att slå?
Den gillar jag och vi har försökt köpa honom, men inte lyckats. NU ska man tydligen rycka skorna för första gången och jag tror att det kan bli jäkligt bra på en sådan häst, och han är dessutom startsnabb, tipsar Åke... |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
går aldrig.... hästen vill ej vinna spelar ingen roll vilket lopp den får....felar alla så bromsar han bort segern ändå aldrig sett en mer ovillig häst...tyvärr
|
|
|
|
#121 | |
|
Citat:
Ett är mycket snabb, tre likaså. Sedan Vill Magnus garanterat till spets med 6an. Tror Ginala är snabbast, men han borde släppa med ett sto i 08 tempo.
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
På rätt humör och med smygresa kan den speeda som fan, och det är det jag hoppas på. Från det läget måste det helt enkelt bli en bra resa. Å andra sidan lägger sig antagligen alla framspårshästar på innespår så att de tuffare 20 hästarna är framme i täten utan att göra någonting. Då vinner antagligen någon av dessa.
|
|
|
|
#123 |
|
Calvados verkar inte bli det skrik man trodde, utgång! Känns som stor risk för överpace i övrigt så jag plockar med Seabiscuit och även Democrat som ser ut att bli bortglömd. Dasen snackar antingen skit för att mörka då han går hårt på Calvados själv, eller så har han dåligt hästminne. Startsnabb och tål att gå i högt tempo hela vägen. Favoritspelad i silverfinal över medeldistans på elitloppshelgen ifjol. Med ännu bättre förutsättningar på alla punkter imorgon (spår, barfota, hemmaplan, distans) så är den högaktuell för vinst och ett fynd till under 25 insatsprocent!
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#125 |
|
DD rak 6 - 12
chanslös är Calvados Crane Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+30) |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Var inte så säker på detta, laxen,,,,,,,,idag ser vi hästarna springa mkt fortare och utvecklingen blir nästan overklig. Tänker lite på Digital Ink i onsdags. Brr,,,,rysningar! Nu vill jag absolut inte jämföra CC med Melanders häst ,men skulle inte förvåna om barfota-effekten gör sitt. Öppning 1.08 och vinner plättlätt....?? Peter Eriksson säger att dödens är heller ingen katastrof,,,,,upptaget där av Magnus J ?? Vi får väl se,,,,spännande
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
TT kopierade mina två spikar sen tidigt i veckan... ok ja den första vet ju alla men den sista fatta ju alla att de skulle ha också..... de läser på sharps så slipper de jobba så hårt...
|
|
|
|
#128 |
|
ett system inlämnat
1,3,4,5,6,8,9,10,12 2,3,4,5,6,9,12 3(4,6) 1,2,3,4,5,6,7 1,14 3,6,8,10 12(3,8)
|
|
|
|
#129 |
|
Varför är alltid sista löpp på v75 så mycket spelat vinnare?
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
harry boy påse tror jag men dålig koll...men tror det
|
|
|
|
|
#131 |
|
Preliminära system / mall travtjänst (gör egen version)
V75-1: 1.2.4.10 V75-2: 3.12 V75-3: 3 Panne de Moteur V75-4: 1.2.3.5.7.11 V75-5: 1.7.8.13 V75-6: 3.4.5.6.8.9.10.11 V75-7: 12 Bradley 768kr / 4 pers V75-1: 1.2.4.10 V75-2: 3.12 V75-3: 3 Panne de Moteur V75-4: 1.2.3.5.7.11 V75-5: 1.7.8.13 V75-6: 3 Stormysky V75-7: 2.3.4.6.8.12 576kr / 4 pers rak DD 3/12.....200KR 3.4.5.6.8.9.10.11 12 BRADLEY..................50KR 3 STORMYSKY 2.3.4.6.8.12............50KR Senast redigerad av spalato den 2013-09-06 klockan 20:50. |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Alla har bränt på V7. Bränt på V4/V5. Många även på DD. Sista räddningsplankan för att få svarta siffror för dagen då man lovat åka hem till/med frugan efter V7 är klart...
Favoriter är som regel mer spelvärda då man jagar förluster med att spela oddsare.
|
|
|
|
#133 |
|
Ett fegissystem som V7, Ingen tvekan alls.
![]() Då utdelning lär bli klen och Jackpott till nästa Lördag. 1: 1,10 2: 3 3: 3 4: 1,2,3,4,5,11 5: 1,7,8 6: 6 7: 3 Och enkelraden.. 10,3,3,4,7,6,3 som V7 x 50 |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Alla har haft pannan och Bradley som spikar hela veckan dasen. Konstigt vore annars.
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
nej fler spikar en rosa knarkar elefant..... fanns ingen som skrev något om bradley alls.....ingen som fatta....
|
|
|
|
#136 |
|
Är bara elefanten emot och jag tror att Bradley kommer bli favorit i morgon så jag kommer också dubbla troligen fast jag hela veckan trott att Bradley vinner med 100. Börjar bli väldigt överstreckad från spår 12
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
han är 40 m bättre än elefanten... bara tröge erik fattar att det bara är att köra till dödens direkt är det klart....det måste ju även han fatta
|
|
|
|
#138 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Glöm inte min namne med kung Åke imorgon!!!
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Skönt att se Monsterdrive speeda förbi en småtrög Pdm i spets.
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Kusarna på systemet just nu, parentes på de som sitter löst.
Avd.1 A 10 B 1-2-4 C 3-6-(8) Avd.2 3 TWINS FARYTAIL Avd.3 3 PANNE DE MOTEUR Avd.4 A 3 B 1-2 C 4-5-7 Avd.5 A 7 B 1-2-8-14 C (3)-6-9-12-(15) Avd.6 A 8 B 3-4-6 C (1)-5-10 Avd.7 3-5-12 |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Avd Ordinarie hästar
1 2, 3, 4, 10 2 3, 6, 12 3 3, 4 4 1, 2, 3, 4 5 1, 2 6 11 Democrat 7 12 Bradley 192 rader |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Grattis otabenga till två fynd som spikar. Nä fy fan gardera friskt där andra spikar å tä ställning
där det är asvårt är hur man vinner så det gör ngn skillnad i livet. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Årets säkraste spel ?
Tvilling lopp 7 3 Panne ... / 4 Monster drive Får vi 5 ggr |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Jovisst tornado men denna gång är det mot tyngdlagen, bara försöka spela V5.
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Just öppnat 18e biran
Festen tar aldrig slut Hoppas fortfarande på biljetter tilll oss, men köper till allt jag kan få
|
|
|
#147 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Mrmatteoo (+5) |
||
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Citat:
En spik på 45-50% tycker inte jag heller är överstreckad. Man kan spela få rader + v7 * valfri peng så kan det ge massor ändå.
|
||
|
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-09-07 Bana: Bollnäs Spelform: V75, omg. 44 Avd Ordinarie hästar 1 2, 4 2 3, 12 3 4 Monster Drive 4 2, 3, 11 5 1 Ivers* 6 3, 5, 6, 10 7 2, 6, 12 Slänger in en liten miljonlapp innan drickat rinner ur kroppen Kommer en nykter lapp imorgon.
|
|
|
|
#151 |
|
Vad säger Bergh om sina chanser? Borde det inte vara dags för Tresor nu i starten efter att den blev stallskrik?
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
1: ALLA
2: 3 3: 3 4: 3 5: ALLA 6: 8 7: ALLA =2160r/1080kr Denna kupong samt 3st andra kuponger som är reducerade med dom 4 spikarna på kupong 1 som utgångar (Förutom motorstopp som är klar) & där en utav kupongerna är 30rader x 100 kommer liras i mitt andelsbolag på tillsammans (The Outsiders) denna vecka & jag har fåtal platser lediga i laget om någon är intresserad (skicka pm!) Vi lirar för minst 3000kr (troligtvis mer) & andelarna kostar 200kr/st & det är max 10st/person (Atgs: Regel) Vad tror folket, bra chans?
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
11 Tresor d inverne fick dåligt läge. Han var dessutom blek senast på V75, men nu lägger vi bort det halvstängda för ett tag framöver. Vi fick bakslag på det även för ett år sedan när vi provade och han blev livlös med det nu också. Jag trodde att det skulle funka bättre och ge motsatt effekt. Nu blir det i stället åter vanligt öppet huvudlag och formen tror jag inte det är några fel på, han ser jättefin ut i jobben och går barfota igen.
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Gynnas 3 Stormysky av strykiningen innanför? Känns inte så.....känns mer som att CC gynnas mest
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Braås jänkarvagn första gången enligt rickard svanstedt(troligen) tar bort den på 9 hästar ändå ...chanslös.
|
|
|
|
#156 |
|
BRADLEY klarare än PANNE..aldrig sett en mer klar..... blir fullständig KROSS!
|
|
|
|
#157 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
vad tänker du göra? ta bort vinnaren på 9 hästar. nytigt. hoppas du inte ha med marcus m istället. jag hade vunnit fler lopp om jag fått de styrningarna han får
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
ditt gamla lag sjöar obegr...
|
|
|
|
#161 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Spik på antingen Romeo eller Bradley, vad tror ni? Helt lost.
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Avd1: jag spikar nästan alltid i första avd. Denna gång faller spiken på 4 DD, Dileva Käll har fått ett för dåligt läge och blir överstreckad. jag gillar DWP men intrycket senast var inte kul att se trots tiden 10,7.
avd2: Svanen brukar inte supa bort dessa körningar! Spika och gå vidare. avd3: Monster är en bra häst men Johan har får stor respekt för Örjan för att förstöra. Spikar PtM och sparar streck till de sista avd istället. avd4: Schaasar bort Örjan här då Erik ska svara ut honom. Tar med några till bakom om det skulle bli hård körning: 1,2,4,5,8 avd5: Schaasar naturligtvis bort Bosse som favorit (läs travbibeln) och bort med Erik som låter smått negativ med Brasse. Många roliga skrällar där Trippa Undan blir omgångens drag. Även 3,5,10,12 känns streckvärda! avd6: Överstreckade 3,8 åker bort direkt. Bäst spelvärde på 10,9,5,1,4,6, där CC kan vara ett monster med rätt förberedelser (hemmabana+barfota+ledning) någon av 1,9,10 kommer att få loppet. Kaka kommer ramla i som vinnare snart och 22% är väl lågt streckat på 6. avd7: Bort med rosa elefanten! Bradley är första häst men 12 är alltid svårt. Plockar med 4,5,6,7,8,9 där "alla" tycks ha glömt bort Greenstar som nu körs av kung Åke. Reden kan sitta på leken om han dundrar till ledning. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Citat:
Blir nog DD på Tresor oavsett info då stallskrik brukar smälla till i starten efter. Snöat in mig på High Stage i v75:2 oxå, det brukar ju smälla till på Bollnäs och han har ju bra form. |
||
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Citat:
Han har mindre chans än en snöboll i helvetet
|
|
|
|
#166 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#167 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Bidde lite favoritbetonad ram today.
1: A 10 B 1-2-4 C 3-6-8 (r12-5) 2: 3 TWIN´S FARYTAIL (r6-5) 3: 3 PANNE DE MOTEUR (r4-1) 4: A 3 B 1-2-5 C 4-6-7 (r11-12) 5: A 1 B 2-6-7-8 C 3-5-9-12-14 (r15-10) 6: A 8 B 3-6 C 4-5-10 (r1-7) 7: 3-4-12 (r5-8) |
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Man vill ju jobba bort Twins F i andra... enda chansen till rejält med lax....och örjan i fjärde...
|
|
|
|
|
#170 |
|
4,6,10
12 3,4,7 2,3,5,11 1 5,10 12 x 5 = 360 rader. |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Kolla omsättning på vinnare spelet i sista avd.!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Ja det var rejält, men alla verkar ha lagt på olika också? Man måste väl ha fått hjärnblödning om man lägger vinnarspel på Smoking Hotrott för övrigt...
|
|
|
|
#173 |
|
Är det inte harryboypåse som sprider på alla ???
|
|
|
|
#174 | |
|
Citat:
Travet har inte riktigt fungerat hittills, och man kan ju alltid spekulera i galopp. Kapacitet finns i överflöd.
|
|
|
|
#175 |
|
Det är garanterat en dator som lagt spelen.
Ingen lirare spelar innan man sett provstarten.
|
|
|
#176 | |
|
Citat:
Nu blir det en punk ipa
|
|
|
|
#177 |
|
Det är fortfarande Harrypåsen.
Folk verkar ha dåligt minne och påpekar omsättningen i sista avd varje vecka...
laxdasen (+4) |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Ahh, har missat det där med Harrypåsen. Bara sett reklamen men struntat totalt i att kolla vad det innebär. Men om det innebär att Harry-spelare lassar in på massa chanslösa i sista är det ju riktigt intressant! Speciellt med tanke på torsklirarna som ytterligare ökar värdet på vinnare i sista V7!!!
|
|
|
|
#179 |
|
Blir bara favoriter.
Annars vinner jag en halv mille på en tia ![]() Registrerat spel Datum: Lördag 2013-09-07 Bana: Bollnäs Spelform: V75, omg. 44 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2, 4, 5 (6) 2 6 Krypton Eye (3) 3 3 Panne de Moteur (4) 4 2 Romeo Lavec (3) 5 5 Yr Gubben (1) 6 1, 3, 6 (8) 7 2, 4, 5 (3) Vadet gäller startnummer 27 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 13,50 kr Kvittonummer: 0700 9850 3B63 xxxx
|
|
|
#180 |
|
Spännande omgång idag! Tror det kan ge bra betalt med de extra pengarna, trots att 2-3 stora favvisar vinner!
Panne de moteur går inte att jobba bort såklart, och Twin's Fairytail är nog rätt klar den med... Läs gärna min snabba genomgång av jackpotomgången på min blogg: http://mangetippartrav.wordpress.com...7/v75-bollnas/ Lycka till alla idag, hoppas någon sätter 7an =) |
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
ett litet system till V7
4,6,9,10,12 2,3,5,6,12 3 2 1,6,7,8,13,14 3,6,8,10 12
|
|
|
|
#182 |
|
Va in till stall J,O,Persson igår prata lite om chanserna till Bollnäs!! Åkte sen ut på Hagmyren å prata lite med skötare hos Uffe L som managerar ett flertal hästar från stall J,O,P (tror det är fem?) Bland annat bästa chansen på V-75!! stallets bästa chans Lärkan har tränat bra en tid ock det är väl dags att plocka lite poäng nu när ettan försvinner ur raden? Jag tyckte det lät på dom ja pratade med att alla var eniga om att ska nån från stallet ha en bra chans så är det Lärkan!!! Fan vilken bra info!!! Den är ju värd inga sharps?
Senast redigerad av hammering den 2013-09-07 klockan 13:29. Anledning: Trött |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#184 |
|
vill bara påminna alla om att sjöa idag! Lycka till!!!!!!!
|
|
|
|
#185 |
|
verkar som att något smartskaft lagt 25 lax på alla hästarna
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Spyr av att se den där Robin...i sändningen... finns ingen kunskap eller känsla..inkvoterad ungdom.... satsa på kompetens istället!
|
|
|
|
#189 |
|
Tur att det är utklassningsdags av våra grannar från Finland i dag så man har något att glädjas åt när man blackat på travet.
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Börjar få en stark känsla för TRUE A känns som den är rejält på g igen....
|
|
|
|
#191 |
|
Kan bara hålls med om det. Tycker att den känns tidig idag.
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
A-rad-v75.
V75
V75 BANE 07.09.2013 V75-1: 10 V75-2: 3 V75-3: 1,3,4 V75-4: 2 V75-5: 8 V75-6: 3,5,6 V75-7: 2,4,12 Beløb pr. række:10kr Antal rækker:27 TOTAL:270 Købt d. 07.09.2013 12:37 Serienummer: 4A0E-373F |
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Herregud.... Forsgren och skoglund tyckte Bosse E var lite smålåg när Robin frågade om Ivers.... han orkade ju för fan inte prata med honom...fattade de inte det....
|
|
|
|
#194 |
|
Bollnäs omg. 44
Lördag 2013-09-07 HÄSTAR RES 1 1, 8, 10, 12 2 3, 6 3 3 PANNE DE MOTEUR 4 2, 3 5 1, 7, 8, 13, 14 6 3, 6, 8, 10 7 12 BRADLEY (DE) 320 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 160,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
108 spänn...
V75-1 2, 6 V75-2 3, 9, 10, 11 V75-3 3 V75-4 2 V75-5 8, 9, 10 V75-6 6, 7, 11 V75-7 4, 7, 12 |
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Inlämnat och klart!
1,2,3,4,6,8,9,10 3 (3),4 1,2,(3),4 1,2,3,5,6,7,8,9,12,13,14 3,(5),6,8,10,11 3,5,12
|
|
|
|
#198 |
|
Försöker vinna den stora pengarna idag
![]() Bollnäs 44 2013-09-07 V75 Avd Ordinarie Reserver 1 4 2 3 4 6 9 12 3 3 4 6 4 2 5 1 6 3 4 6 7 8 11 7 2 3 4 5 6 7 12 630 rader * 1 * 0,50 kr = 315,00 kr 2013 C366 E416 XXXX XXXX 5 september 2013 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#199 |
min chansrad
Avd 1. 1, 10, 12
2. 1, 2, 3, 4, 11, 12 3. 3 4. 2, 3, 5 5. 13 6. 5 7 3, 5, 7, 12 Detta är mitt egna annars tippar jag åt en stor Ica butik i Småland. Har skaffat twitter för att följa kungen här ( laxdasen) |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Tror True Advantage kommer vara riktigt bra idag.
laxdasen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Bollnäs Omg 44,
2013-09-07 Ordinarie Reserver V75-1) 2, 4, 6 (10, 8) V75-2) 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 (4, 1) V75-3) 3 (4, 6) V75-4) 2, 3, 11 (1, 5) V75-5) 8, 13 (7, 1) V75-6) 3 (8, 6) V75-7) 3, 8, 12 (2, 6) 486 rader x 1 x 0,50 kr = 243,00 kr 2013 TSN: 4D40 xxxx xxxx 8905 Vadet är registrerat. Senast redigerad av dzeno den 2013-09-07 klockan 14:25. |
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Ett försök mot miljonerna.
![]() 1: 4 2: 3,6 3: 3,4 4: 4 5: 7,8,10 6: 5,6,10,11 7: 3,11 Lycka till! Senast redigerad av Trinity den 2013-09-07 klockan 14:13. |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Spiken: Lärkan i öppet lopp tror jag detta är bästa hästen och Janne tror dessutom på en god chans.
Utgångar: Dileva Käll som har ryckt upp sig sedan hon kom till ny regi. Danne får trolla från bakspåret, fartmässigt bra inne i loppet. Utgång nr 2. TWIN'S FAIRYTAIL har aldrig tidigare provat distansen men verkar vara rejäl och känns som en given utgång. Utgång nr 3. Calvados Crane ska testas att köra bb ff gången idag, har tidigare gått med järnskor. En front runner som vunnit sina flesta lopp i spets/Dödens. På gång! Skrällar att krydda systemet med.. Aloe Vera var riktigt tapper då hon körde hårt för ledningen men fick krypa ner i rygg och blev fast där. Hade ändå bra med sparat. Vass på speed och känns intressant från spår fem. avd1. Hight Stage gör bra lopp mest hela tiden, gillar dagens distans, kommer favoriten bort så.... avd2 Monster Drive är i mycket fin författning och från detta läge kan det bli duell.... 15% Democrat har toppform och har gjort många gedigna lopp, blir det kraftigt tempo så ska man räknas. Bortglömd! Bedövaren: Pave The Way som var bra i dödens senast, kommer favoriten bort kan Fredde agera tokskräll.... avslaget: Digital Darling som är väldigt ojämn i sina prestationer, dessutom kraftig kuskminus om man kollar på stallkompisarna.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2) |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Stoeliten vinns nästintill alltid från spets eller dödens, alltså är det helgarderat med Digital Darling 18% och True Advantage 15% som båda är smällar!
Panne De Moteur 90% SoS, inget snack. Lika säker som Järvsöfaxs var förr i tiden. Mr Chicago 48% borde minst vara utgång på systemen. Folk glömmer fort att detta är en häst för guld och sjundespåret sänker bara streckprocenten. Glöm inte kantbollen Tresor Dínverne 4% som var stallskriket senast. |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Så här fick det bli, luktar favoriter nästan överallt.
1,2,3,4,6,8,9,10,12 3,6,12 3 2,3 1,7,8 3,6,8,10 12 |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Ulm K lika mkt streckad som Bradley haha årets stora skämt....hoppas den får spets då kommer den inte i mål....alla h2h mot den måste spelas...
|
|
|
|
#207 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-09-07 Bana: Bollnäs Spelform: V75, omg. 44 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 9, 10 2 3 Twin's Fairytail 3 3 Panne de Moteur 4 2, 3 5 1, 7 6 5, 6, 8 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 Vadet gäller startnummer 576 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 288,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Banned
|
Tänkte ta hela kakan i dag!
Registrerat spel Datum: Lördag 2013-09-07 Bana: Bollnäs Spelform: V75, omg. 44 Avd Ordinarie hästar 1 1, 5, 6, 9, 12 2 3, 6, 12 3 3, 4 4 4 Tagena Run 5 1, 5, 7, 8, 9 6 6 Credit Fayline 7 12 Bradley Vadet gäller startnummer 150 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 75,00 kr Kvittonummer: CF42 F25C 3B67 8101 |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-09-07 Bana: Bollnäs Spelform: V75, omg. 44 Avd Ordinarie hästar 1 4, 6 2 3, 6, 11, 12 3 3 Panne de Moteur 4 2, 3 5 1, 7, 8 6 3, 6, 8 7 12 Bradley Vadet gäller startnummer 144 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 72,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
sitter på restsurang och gjorde ett system på 5 min
Avd-1: 1,2,3,4,5,6,8,9,12 Avd-2: 3 Åke Avd-3: 3 Örjan Avd-4: 2,3,5,7,11 Avd-5: 7 Erik Avd-6: 6 Magnus Avd-7: 2,3,10,12 180 rader * 1 * 0,50 = 90 kr Senast redigerad av fusbar den 2013-09-07 klockan 14:36. Anledning: stavning restaurang |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
så djääääääävla skön start.... tre system spelade 9 hästar på största, 5 och 2 på de andra...... härligt med trav!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
#212 |
|
4,6,10
3 3 3 1,2,6,8 5,8 4,12 x10 V7 |
|
|
|
|
|
|
#213 |
kun stor system
1.afd.: 1-2-4-6-10-12
2.afd.: 3 Twin’s Fairytail 3.afd.: 3 Panne de Moteur 4.afd.: 2-3 5.afd.: 1-2-7-8-12-13-14 6.afd.: 3-4-5-6-8 7.afd.: 2-3-4-8-12 2.100 rækker = 1.050 kroner |
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
godt set
6 True Advantage är starkast i fältet och hon gynnas om det blir tuff körning i täten. Ulf Ohlsson skulle nog gärna glida fram i dödens efter spetsköringen om han får läge till det och det gäller bara att hon inte hamnar för illa till från start. Formen lär i alla fall vara fin för senast såg hon fin ut som fastlåst i gulddivisionen som Sanity vann.
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Tänkte jobba in denna:
6 1 3 2,3,4,5,7,11 1,2,3,6,8,10,12,14 6,8,10 3,12 |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Citat:
laxdasen (+10) |
||
|
|
|
|
|
#218 |
|
Han hade ta på 3 system, inte så svårt att fatta
laxdasen (+10) |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
vad fattade du inte.... tre system spelade... 9 hästar på stora... 5 hästar på ett annat och bara 2 hästar på det sista.... TRUE A med på alla...... då är man nöööööjd! BRAÅS togs bort på allt......vilket var skönt.....var chanslös....
|
|
|
|
#220 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Då är jag med, fint värde redan, gott med jackpott!
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
ja300 i värde med v7... kommer ge bra idag även om vissa fav vinner gäller att sätta det!
|
|
|
|
#223 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Gunga på Åke nu så kan det bli deg. men risken är väl stor att han pissvinner.
Romeo Lavec!! Ser mycket fin ut, klart finare än favoriten. |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Sällan man lever både på system och 7 chanslösa efter första. Bra start. Nu vill vi se nr 12 så börjar det bli intressant
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Sällan man nästintill spikar en häst på V75 som gjort 10 starter. Får se om han vinner så lätt som alla säger. Jag har ett par system men bäst vore om han vinner för chansen att få 7 rätt
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
spids afd 2
Staro Fendi är kvick ut men körs knappast i spets. eller hvad?
vi prøver tvilling 3 1-5-12 x 50 kr |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Ojojoj, rysning...
|
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
kommer ge bra idag oavsett eller chansen finns oavsett hur det ser ut efter 4 lopp.... ser bra ut på alla lappar även om favoriten vann nu....
|
|
|
|
#231 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
fan-- |
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
10-12 på dubbeln idag..43ggr är ju sjukt bra!Lastar in!
|
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Hade råkat lägga raden i Snokens tråd :P
Registrerat spel 1, 2, 4, 6, 8, 10 3 Twin's Fairytail 3, 4 1, 2, 3, 5, 11 1, 2, 7, 8, 10, 12, 14 8 Mr Chicago 2, 3, 12 Totalt: 630,00 kr
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Citat:
![]() Nej bort med båda favoriterna i dom följande loppen nu. |
||
|
|
|
|
|
#236 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Tror inte att det ger speciellt bra i dag. Sitter med spik Pannan på de jag lever på.
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
#239 | |
|
Citat:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#240 |
|
haha du såg inte mitt meddelande i veckan att jag skulle lasta in obegr och spränga toton
oddset är sjukt dåligt ju.....stod i 112 gånger igår...sen spelade jag
|
|
|
|
#241 |
v5-168 kr
V5
V75 BANE 07.09.2013 V5-1: 1,3,4,5 V5-2: 2 V5-3: 1,2,6,7,8,13,14 V5-4: 3,4,5,8,10,11 V5-5: 12 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 1 kr. 168 168 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Som sagt
Örjan hade ingenting
|
|
|
#243 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
ja vad ska man säga.... säger som forsgren jag är tom.....
|
|
|
|
#245 |
|
AHAHAH!!! jag är så jävla dum i huvudet, har sagt hela veckan till alla att jag tycker panne är så sjukt överspelad och att New Line har jättechans, så spikar jag själv Panne på min lilla fleris.... GAH IDIIDIIDIDIOOOT
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Vafan händer. Hur dopad kan man bli. Krossad av dödens trodde jag ju inte på. Black. Tack och hej. Leve finnkampen.
|
|
|
|
|
|
|
#247 |
ÅKE.
føj et kanon løb den gik Åkes hest vildt der
|
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Haha som väntat, fattar inte hur folk envisas med att lita på Hultmans hästar när de gått bra ca 4 starter. Hans hästar blir alltid sjuka eller ofräscha. ALLTID!
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
spelar ingen roll för de som gard får inga rätt ändå det 'r det som är det omöjliga.....går ej att sätta om man gard.....
lägg upp alla system ni har som är kvar inget kommer gå in..... det lovar jag!
|
|
|
|
|
#250 |
|
NU kan jag däremot hålla med om att det kommer bli sjukt fin utdelning oavsett vinnare
![]() Förresten hur många här inne hade skrattat röven av sig om någon hade påstått efter första 6 månaderna av 2013 att New Line kommer vara streckad endast på 2% på V75 om 2-3 månader
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Suck, garderade fel lopp, jävlar vad bra New Line var. Enda glädjeämnet var att jag "glömde" köra v7 - så man kan få dela på småpengarna nu:-) Nya tag!
|
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Det fattar ju alla att alla inte fattar nånting
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Såklart så hade jag ju kryssat i fel häst också på lilla flerisen. Vem fan var nr 7. Har den kommit i mål än.
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
http://www.ladda-upp.com/bilder/82304/vjnnbvhvj
Mitt och min brors... Jag är kreatören. Lönar sig att gå emot tipstjänster... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+5) |
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Ja nu var det bara att kliva av.... Gardera Panne fast med fel häst....
![]() |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Jag minns en gång när du blev rasande när någon jobbade bort en häst för dig... Varför ska du hålla på och äckla tillbaka för? Gris
|
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Citat:
limpanz (+2) |
||
|
|
|
|
|
#259 |
|
Testar en tvilling med Romeo nu, Erik var så nöjd med den. Tar med några skrällar bakom.
|
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
SVETTIGT!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Vackert gjort laxen, gris!
|
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
Kan det bli 5-10 på dubbeln CALVADOS CRANE nästan spelfavorit SMOKING HOTTROTT 7,5 gånger pengarna som 2 % eller har nån fått nån kokain knäpp.
|
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Lika bra att vika ihop för dagen...nya tag
|
|
|
|
|
|
|
#265 |
som senest ?
5 Royal Apanage kan en del och var duktig vid seger från dödens senest..--
|
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Hoppsan sitter med en V5:a kvar, där jag garderade Örjan i de två första. Åke som C och Ohlsson som B
Har kvar följande, en av de understrykna måste vinna plus Bradley. 1,7,8,13 3,5,6,8 12 Jobba!!! |
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
vad menar du med gris?? fattar inget???? jag menar bara att det en omöjlig omgång att sätta om man ej spikar tredje..... svår omgång enligt mig.... inget annat varför så arg???? klart jag önskar alla all lycka om man sätter det men anser att det är omöjligt rent logiskt..... det enda man kan gå på dt fattar väl du med....
|
|
|
|
#269 |
|
Tror och hoppas på jackpot tills nästa lördag om ingen är kvar för 7rätt här
|
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() :c heers:![]() ![]() ![]() ![]() :che ers:![]() ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#271 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
konstigt men folk som ej fattar något måste man förklara allt in i minsta detalj.... trodde du var mer bright rickart
|
|
|
|
#273 |
|
du verkar ju sjuk vad har jag sagt??? du måste vara mr missuppfattning.. sluta kalla mig gris du är mkt värre själv du kan ju ej enns fatta vad jag skriver... men krävs en viss intelligens för att göra det.... så visa att du fattar istället!
|
|
|
|
#274 |
|
har aldrig någonsin jobbat bort någon och det vet alla som känner mig jag unnar alla vinster--- så sluta beskyll mig för det.... finns inget fog för det alls...
|
|
|
|
#275 |
bra system Chompipen
) Alla
2) spik 3 3) 3.4.6.9 4) spik 5 5) Alla 6) spik 5 7) 1.2.3.4.8.12 Good Lock Chompipen håber den sætter.-- |
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#277 |
|
oavsett är det en sjuk reaktion på det jag sa....helt utan omdöme
|
|
|
|
#278 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#279 |
|
Lugna dig Dasen annars blir du säkert avstängd..... kanske det han vill?
|
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
hoppas du får sju CHOMPIPEN hoppas det är spets o slut på CALVADOS CRANE jobba jobba nu ERIKSSON.
laxdasen (+20) |
|
|
|
|
|
|
#281 |
|
Oh, så jävla jinxat att slänga upp systemet.
K*ken! |
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Föööööörbannat.. Lalla i kön du bara, han vet ju att hästen är trög men ändå ska det köras på speed.
|
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Vem är den nya snyggingen som intervjuar? kan inte koncentrera mig
|
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
limpanz....nej.... men fattar inte hur vissa kan missuppfatta allt....skrev en enda sak att det var omöjligt att sätta sju om man inte spikar 3 i tredje... och det är det fattar alla...
|
|
|
|
#285 |
|
10-12 på DD räddar allt och mkt mer nu.....
|
|
|
|
#287 |
DD
DAGENS DUBBEL
V75 BANE 07.09.2013 DD1: 5,6 DD2: 2,12 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 200 kr. 4 800 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Banned
|
Ni som kan något om spelvärde borde spela 9 i första DD mot alla i andra!
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Jaha. Och varför var det spelvärdet så bra.
|
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Ska inte håna men de som trodde på CC.... hur kunde man tro att den skulle ha chans.... omöjligt att nå spets..... och ingen kapacitet...
|
|
|
|
|
#293 |
|
Fruktansvärd prestation. Gör inget att jag blev black. kul att se. I bästa fall några 5 or idag om Bradley vinner men det lär han ju inte göra.
|
|
|
|
|
|
|
#294 |
håber |
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
BRADLEY vinner med hundra... ger den 3 gånger kliver jag in med 4000
|
|
|
|
#296 | |
|
Banned
|
Citat:
laxdasen (+50) |
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
jag hoppas alla som har chansen att vinna vinner jag lägger 4000 på BRADLEY sen kan ALLA håna mig .... gör inget.....spel är spel....som jag sa hånar ingen och unnar alla vinster..... vissa verkar dock obegr sura.... eller en...
lycka till grabbar!!!! jobba in _BRADLEY NU!!!
|
|
|
|
#300 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#301 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
ja fattar inte erik att dödens som gäller är han ju extremt trög... det måste även han fatta..... världens enklaste uppgift ingen vill ha dödens...bara han--- sen klart
|
|
|
|
#303 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
BRA!!! |
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
blev en dyr dag..... för mig.... man är kass... ....tur man har starkt psyke...man kommer ALLTID IGEN
inget gör att jag ger upp jag bara forts och forts..... BRADLEY kördes av en totalt formlös kusk..... han måste vara sämst i sverige just nu....
|
|
|
|
#306 |
|
Grattis
laxdasen (+10), michel65 (+10), glennoskar (+5), sandro (+5) |
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Rickart slockande helt.... verkar vara svag...
|
|
|
|
#308 |
tak |
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Nejdå, är bakis som fasen, hade damsällskap här inatt, jag kom på den geniala iden att spela fylle-TP klockan 2, varje fel svar på pluppchans straffas med en schnappps. Sen blev det göka göka göka och sen var det morgon.
Tycker det var fult av dig att jobba bort alla som satt med system kvar, för det var vad det verkade som. Synd att bradley inte vann, hade själv tvilling på 4,12 Aja, 7x2.5 nästa helg dårå |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#312 |
|
Här nej, men ett flertalet spelare gjorde det ju tydligen, Twins var för mig sten, panne var otroligt knäppt spelobjekt på 90%, trodde mängder på monster och New line... Man behövde inte många streck där heller...
|
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Inte bara mig det gick skit för idag ser jag och riktigt nära för ett par här inne, ni tar det nästa gång
![]() Om man nu ska analysera den här omgången då så finner jag det ganska extremt att det ger 2,2 mille på den raden (visst det var jackpot men ändå) om man tittar till att det är 2 x Ohlsson som har riktigt fin form, Åke med en jätte favorit + New Line till extrema 2% med det kunnande den har i grunden. Kallblodsloppet lär jag mig aldrig i och det verkar inte många andra göra heller, TA PERSSONS HÄSTAR DET RÄCKER SJUUUKT LÅNGT, ska det garderas så gör det med norska hästar, 2 av hans 3 hästar i loppet är 1.a och 2.a i mål..har vi sett det förut? JA! Sedan Credit Fayline som måste vara den V75 hästen detta året som gjort sig mest förtjänt av en seger nu med dom insatserna den har i ryggen. Avslutningen 2 Ulm Karsk SOS var väl inte helt oväntat. Inga omöjliga vinnare men problemet för min del och dom flesta andra är precis som dasen har skrivit, vart fan ska man hitta mer än 1 spik, ska väl i så fall vara att köra med en spik och X-1-X-X-X-X-X men som sagt var lätt att vara efterklok. En känsla av att något av dom 26 vinnande systemen ser ut på följande sätt 2-1-2-2-2-2-2 = 32 kr eller 2-2-2-2-2-2-2 = 64 kr. Måste även hålla med i att OM man endast spelade för V7 och ville ha skaplig utdelning så var väl spik på favoriterna i 2.a och 3.e det logiska på förhand för att kunna måla på så mycket man kunde i alla resterande lopp. Dock så är ju en omgång som denna riktigt värdefull att inte enbart ha spelat för V7 på då bara 6.orna ger 3,5K samt 5.orna 200 kr så fann ju bra pengar att hämta där även med en miss. Senast redigerad av sandro den 2013-09-07 klockan 17:12. |
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Grattis hade själv en slant på dennadubbel
Registrerat spel Datum: Lördag 2013-09-07 Bana: Bollnäs Spelform: Dagens Dubbel, omg. 499 Avd Ordinarie hästar 1 6 Credit Fayline 2 2, 3, 4, 12 Vadet gäller startnummer 4 x 100,00 kr Totalt: 400,00 kr Kvittonummer: 6B22 D41A 1B8F 8945 Utbetalt: 3 972,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+5) |
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Dubblade iallafall , en liten tröst.
Avd Ordinarie hästar 1 2, 8, 10 2 3, 4 3 3, 6 4 2, 3, 4, 5, 10 5 3, 7 6 4, 6, 8, 9, 11 7 4 Oracle Kronos Vadet gäller startnummer 600 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 300,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+5) |
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
stämmer inte dasen nån på bollnäs travbana hade det klart för sig satte en V7a många som spelar stora system letar andra spikar en PANNE DE MOTEUR känner en som varit med på ett system som dom varit ensam på sju med. dom letar spikar på mellan 10 -20% satsar sen mellan 20-30000 för att komma åt dom riktigt stora pengarna men spelar aldrig V7
|
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
ja, bra betalt på 5 Rätt.
sandro (+5) |
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-09-07 Bana: Bollnäs, omg. 21 Lopp: 13 Spelform: Vinnare & plats Hästar: 3 Super Zantos Vadet gäller startnummer 2 x 240,00 kr Totalt: 480,00 kr Kvittonummer: CF6A 3ED4 9BCB 0101 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+5) |
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Jag har vart nykter i dag. Skandal. Kommer aldrig mer upprepas. Blev inte ens upprörd när man spelar som en sopa.
sandro (+5) |
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#321 |
|
Är det nån som har en bra spik på V65an
|
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#323 | |
*asgarva*Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#324 |
|
Med facit i hand verkar Panne bäst på rulle. När hästen vann på Valla fick man en riktig genomkörare men lyckades ändå vinna. Såna lopp sitter i benen. Sen lyckades man vinna efter ett smyglopp, där man fick spara/hushålla med krafterna. Idag kom domedagen för hästen. För visst ska ekipaget hålla undan, tycker man: Nej, jag tycker faktiskt inte detta. Hästar är av kött och blod (som Björn brukar säga ofta) och Åke kör ju efter sin hästs förmåga och vågar utmana! Dt gav bra betalt......see yaaa
|
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Citat:
Alla här är lika kristna och alla vet att första budordet är. du skall inga andra gudar hava jämte laxdasen på twitter Andra budordet vet alla . Du skall icke bedriva hor med grannens fru. 3 dje budordet som du precis överskred. Du skall icke lära pappa göra barn. Om jag säger att jag har ändrat åsikt så är det klart. Nu kostade det mig lax och såklart har jag skickat ett inbetalningskort. . 10 lax. Puss.Måste väl skriva att det var på skoj annars blir det väl krig. Ger ett musiktips också till alla göbar som sitter och runkar i kväll. Unkel runkels gayromance är så jävla bra som man nästan dör av skratt. för den som inte vet så är göb ett sign för de hetero som tycker det är kul att driva med bögar. Icke tillåtet.- Fy för mig. Klev just över gränsen för 5e budordet. Idka ej skadeglägje över andras sexualitet Senast redigerad av draken den 2013-09-07 klockan 20:53. |
||
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=TehFZ38kt6o |
||
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Citat:
Fick taxi av en hans gamla polare som var där av samma skäl
|
|
|
|
#328 |
|
Sen är man ju altid på Mc Daids, grundat 1700 någonting, mittemot statyn :-)
Måste köpa nya T shirts, 10 euro är kanon
|
|
|
#329 |
|
bokis29 (+10) Senast redigerad av putte64 den 2013-09-08 klockan 00:19. |
|
|
|
|
|
#330 |
|
putte64 (+100) |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Citat:
Ända stället som har hundratals minnesmärken, än i dag
|
|
|
|
#332 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Citat:
Jag var där för tre år sedan Men jag är alltid i Dublin, har varit där 11 gånger
|
|
|
|
#334 |
|
Gå på Hairy Lemon
|
|
|
#335 |
|
|
|
|
#336 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
jag står för alla analyser jag gjort till 100%. Tyvärr finns inte kuskens hjärna med i den... för den styr inte jag över...
|
|
|
|
|
#338 |
|
Mitt andel
V75 - 11 520 rader 20 andelar per system Avd.1 1,2,3,4,6,8,10,12 Avd.2 3. Twin´s Fairytail Avd.3 3. Panne De Moteur Avd.4 1,2,3,5 Avd.5 1,2,3,5,6,7,8,9,11,12,13,14 Avd.6 3,4,6,8,10 Avd.7 2,3,4,8,9,12 6 rätt totalvinst ca: 10400:- Senast redigerad av capone den 2013-09-08 klockan 09:45. |
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#340 | |
|
Citat:
Iofs kör han mycket åt stig h.. och honom går det ju inte jätte bra för längre! |
||
|
|
|
|
|
#341 |
|
Tycker Adielsson kör väldigt standard. Gör inte så mycket fel men chansar inte så mycket heller. Ser dock inte vad han hade kunnat göra annorlunda igår med Bradley.
|
|
|
|
|
|
|
|