Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-15, 12:22   #1081
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Utländska syndikatspel och nu alltså "skotvång".

Ser ingen anledning att spela hos ATG på svenskt trav.

Kommer möjligen vara med när "skotvånget" upphör men vete katten om jag litar på ATG o deras "internationella partners".

Finns mer än tillräckligt med riktiga sporter att spela på.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 15:41   #1082
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Angående live-vy så verkar det som min fågel hade rätt i sitt kvitter!


Angående 10M-garantin: För alla som spelar rader som är chanslösa att bli "Ensam vinnare" kommer söndags-V64 att bli ett spel med endast 61.75% återbetalning. Det gäller alltså för majoriteten av spelarna.

ATG kommer att ta 5% av vinst-potten och lägga i en garanti-fond ( ganska likt Stryktipset ) för att kunna betala ut dessa 10M.

För att inte tala om att det även är en direkt inbjudan till utlandspartners att överutnyttja den så hyllade "netto-modellen" för provisionsberäkning.

Citerar mig själv här!

På kort sikt så tänker ATG använda sig av öresfonden för att täcka upp 10M-garantin. Och det är ju väsentligt mycket bättre än sänkt direktåterbetalning.

Men det är ändå inte ett särskilt vettigt upplägg eftersom det är en ren inbjudan till utlandspartners vars spelare "tvingas" att spela högutdelningsrader pga den nya nettomodellen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 15:47   #1083
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
I Art On Line's fall så är det en kronisk ärrbildning på en kroppsdel utan muskler. Problemet är att det är väldigt tunn päls/skinn och att det "går upp" ganska lätt.

Art On Line lider inte mindre av sitt ärr om han går i hagen än när han tävlar. Så om han inte får tävla så borde han avlivas.

Om hästen verkligen led av det här problemet skulle han aldrig kunna prestera på den nivå han har gjort. I praktiken är det alltså en höna av en fjäder.

Se http://www.expressen.se/sport/trav/s...t-ar-det-inte/
Jo, jag vet att hästen inte lidit av det. Men vi behöver hålla oss en bit i från gränslandet. Hästar skall inte blöda när de tävlar, det är samma princip som att man inte får köra barfota så att hovarna blöder, använda för skarpa bett etc. En häst som blöder kommer i allmänhetens ögon alltid att vara lidande. Det kommer alltid att se illa ut.

Alla veterinärer var heller inte eniga om att det var OK, inte ens på ST var man enig om att det var OK.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 17:34   #1084
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Jag har lagt ned helt.

Är inte ett dugg intresserad nu när man öppnar upp för makalösa spelstötar, vissa hästar är ju 40 meter bättre barfota.


Ingen kan få mig att tro att det inte händer.

Sen har vi de nya tysktillverkade skorna som limmas (inte plast utan faktiskt delvis metall), de räknas förvisso som skor men undrar hur de presterar.
För V75 kontrollerar man i hästarna i förväg. http://www.expressen.se/sport/trav/f...fran-reglerna/

Risken för fusk där är så låg man kan uppnå tror jag.

Och det gör det hela enkelt för mig. Det får räcka med att spela V75 fram till barfotaförbudet hävs.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 17:59   #1085
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Ombuden ligger nere i hela Sverige, igen...
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 23:56   #1086
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För V75 kontrollerar man i hästarna i förväg. http://www.expressen.se/sport/trav/f...fran-reglerna/

Risken för fusk där är så låg man kan uppnå tror jag.

Och det gör det hela enkelt för mig. Det får räcka med att spela V75 fram till barfotaförbudet hävs.
Citat:
"Efteråt diskades hon för att ha tävlat med tåskor - något som bryter mot nuvarande reglemente gällande barfotakörning. Dock kvarstår totoresultatet."
HERREGUD!
Som spelare skiter jag fullständigt i hästens prispengar eller tränarnas böter det enda jag bryr mig om är TOTORESULTATET

SLUTSPELAT
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:43   #1087
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Mölndal
Inlägg: 507
Sharp$: 789
Standard

Nån som har köpt Spelvärdes V64 tips? Ska på åby imorgon med jobbet och är helt opåläst.. Skulle bara vilja veta om det är nått att ha för prislappen är ju rätt saftig på 99 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:53   #1088
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whalz Visa inlägg
Nån som har köpt Spelvärdes V64 tips? Ska på åby imorgon med jobbet och är helt opåläst.. Skulle bara vilja veta om det är nått att ha för prislappen är ju rätt saftig på 99 kr.
Jag har köpt deras v64-tips en gång.. tycker INTE det var värt pengarna, trodde man skulle få sjukliga mängder info och intervjuer (som på v75), men så var inte fallet!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+22)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:45   #1089
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Jag har köpt deras v64-tips en gång.. tycker INTE det var värt pengarna, trodde man skulle få sjukliga mängder info och intervjuer (som på v75), men så var inte fallet!

Det stämmer bra.

Materialet känns inte i närheten av så genomarbetat som för V75.

Blir tummen ner från mig med. Då är jag ändå en stor fan!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:58   #1090
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Jag har köpt deras v64-tips en gång.. tycker INTE det var värt pengarna, trodde man skulle få sjukliga mängder info och intervjuer (som på v75), men så var inte fallet!

Priset är för högt sett till vad man får. 49kr hade känts rimligare med tanke på att v75 som är gediget kostar 149kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:31   #1091
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Bara för Hoola och månprinsen

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:49   #1092
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Bara för Hoola och månprinsen

Bara att gratulera dom

Väldigt mycket safe på spikarna men det tyder ju på att dom bedömt utdelningspotentialen rätt i omgången.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 22:01   #1093
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Mölndal
Inlägg: 507
Sharp$: 789
Standard

Tack för svar! Då får det bli att läsa så mycket man hinner på egen hand
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 15:08   #1094
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Högre återbetalning på lördag

ATG bjuder alla sina kunder på högre återbetalning på vinnande vinnarspel på alla svenska och norska tävlingar denna lördag.

I början av veckan introducerade ATG ny design och vy på sin hemsida. En nygammal nyhet som fixades till är en mer lättillgänglig meny för dagens tävlingar. Det uppmärksammas nu på lördag genom att erbjuda högre återbetalning på vinnarspelet. Återbetalningen kommer ligga på 85 % istället för ordinarie 80 % under lördagen. Det innebär att vinnaroddsen höjs med sex procent.
Exempelvis: Om ett vinnande spel i normala fall ger 2,00 i odds, kommer det på lördag dela ut 2,12.
Mantorp, Östersund och Forus är banorna där spelarna kan vänta sig högre återbetalning.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 15:09   #1095
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard




Comeback med vintersulor för Corky


En sexfaldig miljonär gjorde comeback under lunchtravet på Umåker på torsdagen.
Örjan Kihlström tog flyget till Umeå och levererade tillsammans med USA-födde Corky.
- Även om man inte kan dra för stora växlar på det här så var det en bra comeback.


Som treåring tävlade Corky framgångsrikt i USA för Jimmy Takter och det var efter segern i Fyraåringseliten på Solvalla i fjol som hästen bytte ägare.
Stig H Johansson blev ny tränare till hästen men eftersom resultaten inte blev de förväntade fick hästen byta adress igen.
Corky skulle få ett riktigt miljöombyte och hamnade i höstas hos amatören Mikael Melefors på Umåker som är bekant med ägargänget.
På torsdagen var det dags för comeback i ett lunchlopp på Umåker. Corky tävlade mot sig själv och förutom ringrosten fanns broddar i skorna, hårt underlag och premiär med voltstart på minussidan.
En uppgift femåringen klarade galant.

”En spännande häst”

Toppkusken Örjan Kihlström lät femåringen trampa igång lite försiktigt från fjärdespåret de första 50 meterna innan det bar av mot ledningen.
- Det är en klok och förnuftig häst det här och han redde ju ut det väldigt fint. Han var väldigt pigg i benen trots att det var voltstart och sedan fick vi ju bestämma som vi ville. Det var en bra comeback och det är bara att hoppas att han tar loppet på rätt sätt. Ägarna frågade mig om jag ville köra och eftersom det är en spännande häst tyckte jag att det var kul att prova, sa Örjan Kihlström som flugit upp enkom till Umeå för loppet.
Corky segrade på 1.15,6 över 1 640 meter.
Travamatören Mikael Melefors kan nu börja se sig om efter fler uppbyggliga lopp med sitt nyförvärv.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td