Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-23, 20:04   #451
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Jag har skrivit om Galoppens blanka formrader på V4 och trioloppet, påpekat problemet inför såväl lotteriinspektionen, som Skarplöth, Brissman, Samt ansvariga inom Svensk Galopp. Tror det tog skruv, utan att jag hört något förutom att LI tydligen hörde sig för hos ATG gällande olika spörsmål för någon vecka sedan.

Vi får se om det kommer fler V4 lopp med hästar som aldrig vare sig startat eller kvalat, utan endast bevisat förmåga att Hoppa ut från startboxen.

Ändras det inte så kommer jag naturligtvis se till att köpa någon unghäst som är vinstklar för kanske upp till 300 000 och låta den starta vid rätt tillfälle på Täby, endast månskenstränad. Köpa upp allt på spelet (omsätter ca 2 milj, dvs ca 1,3 miljoner som delas ut) och tjäna 600-800 på en insats av ca 200 000, därefter sälja debutanten efter sin "imponerande vinst" och få tillbaka insatsen på hästen med lite smör på.

Inga konstigheter! Lägger man upp ett smörgåsbord kommer det alltid hungriga som vill äta.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 20:11   #452
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Läs gärna signaturen "ploffen" som skrev om detta också på GV, samt påvisar hur det ser ut internationellt inom galoppsporten.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 21:22   #453
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Jag har skrivit om Galoppens blanka formrader på V4 och trioloppet, påpekat problemet inför såväl lotteriinspektionen, som Skarplöth, Brissman, Samt ansvariga inom Svensk Galopp. Tror det tog skruv, utan att jag hört något förutom att LI tydligen hörde sig för hos ATG gällande olika spörsmål för någon vecka sedan.

Vi får se om det kommer fler V4 lopp med hästar som aldrig vare sig startat eller kvalat, utan endast bevisat förmåga att Hoppa ut från startboxen.

Ändras det inte så kommer jag naturligtvis se till att köpa någon unghäst som är vinstklar för kanske upp till 300 000 och låta den starta vid rätt tillfälle på Täby, endast månskenstränad. Köpa upp allt på spelet (omsätter ca 2 milj, dvs ca 1,3 miljoner som delas ut) och tjäna 600-800 på en insats av ca 200 000, därefter sälja debutanten efter sin "imponerande vinst" och få tillbaka insatsen på hästen med lite smör på.

Inga konstigheter! Lägger man upp ett smörgåsbord kommer det alltid hungriga som vill äta.
Garantier finns ej.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 22:03   #454
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
tack Viroid borde kommit ihåg det, det var väl fleming goop och ngn till som gjorde det i vintras och orsakade barfota förbudet (som jag tror är bra långsiktigt för alla,mest hästarna.

Men igår banan var ju toppenfin - då är det illa
Är en väldigt svår avvägning. Banan på Åby var fin, men ganska grovt material, dock rejält uppharvat, väldigt olika hur mycket en sådan bana sliter beroende på olika typer av hovar samt hästen gång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 22:52   #455
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

varför finns det inte en sida (atg hallå?) där man kan se all relevant utrustning och inte bara skoinfo?
huvudlag, vagnstyp, och är det järn, aluminium eller sommarskor m.m.
varför måste vi ha 15 olika betaltjänster och gratissajter och massa tidningar och så blir det ofta förvirrat ändå för det står inte samma?
varför är inte ATG eller om det är svensk travsport stenhårda med att kräva att all utrustning ska meddelas i god tid och så ska det även ses till att det framgår tydligt på startlistorna,lätt att ta till sig?
varför ska vi behöva leta och vara osäkra på den information vi ändå samlar in? är det av intresse om en häst är brunstig? vore det inte bra för tränarna om de hade en kanal att rapportera rubbet till så slapp de lägga massa tid på sjukt många telefonsamtal?
eller är det jag som inte fattar kanske?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+100)

Senast redigerad av Torstens den 2015-04-24 klockan 23:04.
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 10:32   #456
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag har en längre tid surrat om en sån samlingssida i wiki stil typ. Men krävs nog en ganska stor organisation för att lösa den för vanliga personer som har jobb.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 11:02   #457
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
varför finns det inte en sida (atg hallå?) där man kan se all relevant utrustning och inte bara skoinfo?
huvudlag, vagnstyp, och är det järn, aluminium eller sommarskor m.m.
varför måste vi ha 15 olika betaltjänster och gratissajter och massa tidningar och så blir det ofta förvirrat ändå för det står inte samma?
varför är inte ATG eller om det är svensk travsport stenhårda med att kräva att all utrustning ska meddelas i god tid och så ska det även ses till att det framgår tydligt på startlistorna,lätt att ta till sig?
varför ska vi behöva leta och vara osäkra på den information vi ändå samlar in? är det av intresse om en häst är brunstig? vore det inte bra för tränarna om de hade en kanal att rapportera rubbet till så slapp de lägga massa tid på sjukt många telefonsamtal?
eller är det jag som inte fattar kanske?
Två senaste veckorna har spelvärde gjort en tabell med alla hästarnas utrustning i förra starten och alla ändringar till denna start. Exempel: https://www.facebook.com/pages/Spelv...15327088511412
Tidskrävande att göra men riktigt bra info.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+10), Torstens (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 11:56   #458
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Två senaste veckorna har spelvärde gjort en tabell med alla hästarnas utrustning i förra starten och alla ändringar till denna start. Exempel: https://www.facebook.com/pages/Spelv...15327088511412
Tidskrävande att göra men riktigt bra info.
Ja, det är riktigt bra, men bygger på vad som sägs av tränare mm och därmed inte riktigt det samma som om det under tävlingsdagen från spelbolaget funnits liknande info som då bygger på faktiska anmälningar. Det finns bara den infon vad gäller hovbeslag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 12:23   #459
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja, det är riktigt bra, men bygger på vad som sägs av tränare mm och därmed inte riktigt det samma som om det under tävlingsdagen från spelbolaget funnits liknande info som då bygger på faktiska anmälningar. Det finns bara den infon vad gäller hovbeslag.
Man ska dock veta att eventuellt felaktig sko-info inte korrigeras i resultatlistorna. Det gäller att ha tungan i rätt mun när man tittar på arkiv-lopp och tillhörande sko-info.

Just när det gäller sko-infon skulle jag därför lita mer på ovan nämnd tjänst än atg.se+travsport.se
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-04-25 klockan 12:24.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 10:34   #460
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5158
Standard

Varför blev loppen på Åby, inte bara V75 utan även ramloppen SÅÅÅ mycket roligare att se på, för mig på datorn, kontra sömnpillren på Jägersro och Mantorp.

Beror det på att loppen körs annorlunda pga openstretch ?
eller är det bara en inbillning pga att favoriterna inte vann igår på Åby.


tycker inte OS var avgörande för vinnaren igår, ett enda lopp på hela dan - Backfire vann via openstretch och tusan vet om den entömde Narold Vox vunnit om han tvingats utåt i stället för att kunna släppas loss invändigt, snyggt Erik!
.
inte ens spets och slut loppen var tråkiga igår,


Jag gillar travet på Åby alltmer, bra lopp med fart - positionsbyten och sällan dålig utdelning på V75 ( Åby 5 miljonutdelningar vs Jägersrro 1st sedan 20120101 min stat börjar då)

PS sedan har man börjat bötfälla både innanförbangränsenkörning och halvspår på Åby ++ )
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 10:37   #461
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Ett litet citat ur Spelvärdes eftersnack:

". Även om Wik Stjernen blev en väldigt dålig rygg på sista bortre långsidan så hade vi gärna sett ett offensivare upplägg från körande Jorma Kontio. Hur är det förresten med Kontios V75-form i år? Solvallakusken har kört 54 V75-lopp under 2015 och bara vunnit ett. Vilket ger 1,85 i segerprocent - att jämföra med 27 segrar på 235 V75-uppsittningar i fjol (11,5 procent)."
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 10:40   #462
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Varför blev loppen på Åby, inte bara V75 utan även ramloppen SÅÅÅ mycket roligare att se på, för mig på datorn, kontra sömnpillren på Jägersro och Mantorp.

Beror det på att loppen körs annorlunda pga openstretch ?
eller är det bara en inbillning pga att favoriterna inte vann igår på Åby.


tycker inte OS var avgörande för vinnaren igår, ett enda lopp på hela dan - Backfire vann via openstretch och tusan vet om den entömde Narold Vox vunnit om han tvingats utåt i stället för att kunna släppas loss invändigt, snyggt Erik!
.
inte ens spets och slut loppen var tråkiga igår,


Jag gillar travet på Åby alltmer, bra lopp med fart - positionsbyten och sällan dålig utdelning på V75 ( Åby 5 miljonutdelningar vs Jägersrro 1st sedan 20120101 min stat börjar då)

PS sedan har man börjat bötfälla både innanförbangränsenkörning och halvspår på Åby ++ )
Falcon Hålreyd V4-3 Vann via OS till 15x pengarna.

Och nej. Narold vox hade inte vunnit om han hade tvingats utåt, vilket Erik tydligt påpekade i intervjun efter loppet igår.

Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-26 klockan 10:41.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 10:47   #463
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Thumbs up

OS


Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Varför blev loppen på Åby SÅÅÅ mycket roligare att se på? Beror det på att loppen körs annorlunda pga OpenStretch?
Eller är det bara en inbillning pga att favoriterna inte vann igår på Åby?
Loppen körs annorlunda med OS.

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 10:55   #464
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2639
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Om jag inte missminner mig så får butikerna 35öre/kupong vid inlämning oavsett summa.
Så om du traskar in till din lokala spelbutik och spelar 500kr vinnare, så kostar det dig 516kr och ombudet tjänar 20,35.
Nja, tror inte det stämmer, ombuden har procent på sin omsättning, förr var det fyra procent, vet inte hur det är nu, bara att man har högre procent på andelsspel. Avgifterna tar ATG hand om, precis som någon påpekade här tidigare.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 22:17   #465
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Nja, tror inte det stämmer, ombuden har procent på sin omsättning, förr var det fyra procent, vet inte hur det är nu, bara att man har högre procent på andelsspel. Avgifterna tar ATG hand om, precis som någon påpekade här tidigare.
och vad blir 4% på 500kr? + 35öre av inlämningsavgiften?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td