Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-07, 08:39   #301
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Herregud, gör de sig av med den ende vettige i Liven !!??

Sicka jubelidioter

Edit: men jag är inte förvånad, helt i linje med all galenskap de sysslar med, tex Saxning av lopp.
Hansson är överlägsen han förstår sitt uppdrag o ger sig inte in på personligt tyckande hela tiden när han agerar kommentator.

Edit igen: Daniel Olsson som kommentator av Franskt trav är faktiskt bra.
Kanal75 gör samma misstag som nästan alla andra mediaföretag gör, man anställer inte sina medarbetare, utan har dem på frilansavtal. Då slipper man garantera dem timmar, slipper betala full lön och har ingen personal att ta hänsyn till om man vill göra om något. Problemet är att frilansarna för att försörja sig får lov att göra andra saker, och då krockar naturligtvis intressena med varandra.

Rickard Hansson är bra på ATG Live, och han är en bra undersökande reporter som gärna skriver vad han får höra. På sätt och vis är jag glad att han valde den senare vägen, för han är ganska ensam om att lyfta på stenarna när ATG och andra har gömt något under dem.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 12:16   #302
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Har inte läst vad som sagts om barfotadebatten i denna tråd, men såg citatet av Robert Berghs hemsida.

Bergh har redan sagt det och uttryckt det något i stil med att ett lopp balanserad av veterinären o regelfolket gör hästen mer ofräsch än en hel säsong med av tränaren anpassad balans...

Är ju ett framgångskriterium att tränaren o hans veterinär o övriga stab anpassar hästens balans för effektivitet o sundhet . Hur kan man tro att generella regler bättre värnar om hästen än de som agnat sitt liv åt verksamheten och är beroende av att hålla hästen i trim ?

Sen finns ju mindre skickliga tränare och för att komma åt avarterna inför man generella förbud. Blir lite som att skjuta rakt in i folkmassan för att träffa terroristen.

Kan förstå att Bergh reagerar men är faktiskt lite road av kalabaliken i egenskap av spelare och chansvärderare
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 12:18   #303
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Kanal75 gör samma misstag som nästan alla andra mediaföretag gör, man anställer inte sina medarbetare, utan har dem på frilansavtal. Då slipper man garantera dem timmar, slipper betala full lön och har ingen personal att ta hänsyn till om man vill göra om något. Problemet är att frilansarna för att försörja sig får lov att göra andra saker, och då krockar naturligtvis intressena med varandra.

Rickard Hansson är bra på ATG Live, och han är en bra undersökande reporter som gärna skriver vad han får höra. På sätt och vis är jag glad att han valde den senare vägen, för han är ganska ensam om att lyfta på stenarna när ATG och andra har gömt något under dem.
Ungefär så.
Känns helt oavsiktligt från hans sida och ett enda (?) felsteg gör att en lysande yrkesman får gå !??



Edit:
Tycker mig genomskåda varför de tycker detta är allvarligt, det stör förstås deras sjuka planer på att lansera idén om senarelagda lopp på så vis att de skjuter en eventuell debatt i sank.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2015-02-07 klockan 12:23.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 12:31   #304
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

När jag ändå är i skrivartagen passar jag på kommentera Myrons tanke om att man ska jämföra Elitloppet med andra evenemang o "sätta priset därefter"....

Alltså man borde kunna se på det som en chans till PR för travsport o travspel.
Se ett värde i de pengar man i framtiden kan få in om man får någon intresserad o begeistrad av eventet.

De som varit med kanske slantar upp en knapp lax för tre personers Entré men gör de som aldrig varit på trav det?

De som slantar upp sin trehundring o sen äter för 200 och spelar bort en femundring är de lika imponerade ?

Känner de sig rånade ?


Ser inte att en lördag med köer o ståplats för knappa trehundra plus mat o dryck är jämförbart med andra evenemang på det viset att en lyckad rekrytering måste vara värd något i kalkylen...

Det vänder sig i magen när jag ser Myron vurma för sina högre entrépriser.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 12:41   #305
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
När jag ändå är i skrivartagen passar jag på kommentera Myrons tanke om att man ska jämföra Elitloppet med andra evenemang o "sätta priset därefter"....

Alltså man borde kunna se på det som en chans till PR för travsport o travspel.
Se ett värde i de pengar man i framtiden kan få in om man får någon intresserad o begeistrad av eventet.

De som varit med kanske slantar upp en knapp lax för tre personers Entré men gör de som aldrig varit på trav det?

De som slantar upp sin trehundring o sen äter för 200 och spelar bort en femundring är de lika imponerade ?

Känner de sig rånade ?


Ser inte att en lördag med köer o ståplats för knappa trehundra plus mat o dryck är jämförbart med andra evenemang på det viset att en lyckad rekrytering måste vara värd något i kalkylen...

Det vänder sig i magen när jag ser Myron vurma för sina högre entrépriser.
Utan mitt Elitloppsbesök 1994 skulle jag aldrig ha blivit så travbiten som jag ändå fortfarande är.

Med det sagt så är inte smärtgränsen nådd riktigt ännu för mig när det gäller Elitloppssöndagen.

Viroid träffade mitt i prick i en annan tråd när han kommenterade restaurangpriserna. Där verkar det inte vara "marknadspriser" på något sätt! Som jag förstår det så överstiger efterfrågan tillgången ganska rejält. Och då är rimligen priserna för lågt satta! Eller?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 13:16   #306
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Travet måste lära sig att segmentera sina biljettpriser bättre. Eftersom restaurangplatserna säljer slut så snabbt kan man säkert höja priset på dem en del. Men det gäller att skapa alternativ hela vägen nedåt.

Fler sittplatser på "uteservering" vore inte fel. Man kan ta bra betalt för sådana platser.

Man kan också säkert ta 495kr i inträde, om man är garanterad en sittplats där man ser banan och har nära till förtäring och toalett. (När STCC intar Solvalla kostar det 599kr med sittplats under racedagen).

Det är stor rusning till E-läktaren, det borde med andra ord gå att ta bra betalt för att sitta där.

Samtidigt kanske dem som kommer med egen stol och sätter sig på de platser som "blev över" borde kunna få gå in för en hundring. Då har man både optimera intäkterna, men också gett alla chansen att uppleva ett Elitlopp på plats.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 21:52   #307
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Utan mitt Elitloppsbesök 1994 skulle jag aldrig ha blivit så travbiten som jag ändå fortfarande är.

Med det sagt så är inte smärtgränsen nådd riktigt ännu för mig när det gäller Elitloppssöndagen.

Viroid träffade mitt i prick i en annan tråd när han kommenterade restaurangpriserna. Där verkar det inte vara "marknadspriser" på något sätt! Som jag förstår det så överstiger efterfrågan tillgången ganska rejält. Och då är rimligen priserna för lågt satta! Eller?
Ah kortsiktigt trångsynt fast på annat vis .

Rom byggdes inte på en dag.

Inte heller ser man effekterna av ena eller andra strategin direkt, förutom de i sammanhanget kaffepengar man drar in på en höjning.

Jamen höj priserna till en tusing då så blir alla glada, själv slutade jag besöka evenemanget för några år sen när jag inte längre lättvindigt fick fribiljetter
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 13:45   #308
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

R.I.P Bicc's Hotshot

http://travgavleborg.se/News/5079/V75-vinnare-dod
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 18:56   #309
 
CaptHowdys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 2333
Standard

Äntligen är våran sida www.travlotto.com ute. En webbaserad sida för reducering av travsystem. Fler funktioner kommer eftersom.

Skulle vara tacksam om ni som är duktiga på detta kan kommentera fel och brister samt förbättringar.

Mvh.
CaptHowdy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 20:56   #310
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptHowdy Visa inlägg
Äntligen är våran sida www.travlotto.com ute. En webbaserad sida för reducering av travsystem. Fler funktioner kommer eftersom.

Skulle vara tacksam om ni som är duktiga på detta kan kommentera fel och brister samt förbättringar.

Mvh.
Det går inte att logga in. Inget felmeddelande, javascript-preloadern snurrar bara och sidan vill inte ladda färdigt.

Jag använde en Ipad 4 med webbläsaren Safari.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 21:38   #311
 
CaptHowdys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 2333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasB75 Visa inlägg
Det går inte att logga in. Inget felmeddelande, javascript-preloadern snurrar bara och sidan vill inte ladda färdigt.

Jag använde en Ipad 4 med webbläsaren Safari.
Ok, skumt. Jag har också iPad 4 med safari utan problem, vilken version av iOS har du?
CaptHowdy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 15:36   #312
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Jag önskar att man hade skrapat bort 5 rätts potten i V75 likväl 6 i V86 och hellre placerat ut det över 6-7, 7-8 rätts potten. Det är så tråkigt. Vecka efter vecka är det jackpot och den enda det gynnar är ATG. Kan man få bättre gratis reklam? Nej, tummen upp för V87 och V76 säger jag
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 17:39   #313
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Vad vore travet i Sverige utan våra finska inslag? Kontio, Veijo, Reijo, Mikko, mm
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 07:09   #314
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Idag startar en av mina favorithästar på Vincennes, Call Me Keeper!!
Måste ta reda på tiden, rädd det krockar med annat efter lunch,,, :(
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 07:24   #315
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Idag startar en av mina favorithästar på Vincennes, Call Me Keeper!!
Måste ta reda på tiden, rädd det krockar med annat efter lunch,,, :(
Kl 14.50
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td