|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
ATG varnar
En kund eller flera kunder till tre av ATG:s internationella partners har överskridit gällande maxgräns för antal inlämnade system. Överträdelserna inträffade i lördags när en eller flera kunder hos de aktuella bolagen överskred maxgränsen 500 system på V5 i samband med tävlingar på Solvalla, skriver ATG i ett pressmeddelande.
De tre bolagen varnas formellt. Bolagen förväntas kontakta den eller de berörda kunderna inom ett dygn. Varningen träder i kraft den 12 februari. Vid upprepade överträdelser, oavsett spelform, förverkas kundens insatser och kunden förlorar rätt till vinstutbetalning. ATG har då rätt att stänga av partnern. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
Går det?
Går det att lämna in för många?
Jag trodde det var spärrat? Mvh Ulf-Eddie |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Inte för utlandsaffe tydligen.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+7) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Grant man vet aldrig om du trollar men jag skall förklara en gång till. En utlandspartner är som ett ombud fast med full frihet. Partnern ansvarar för att deras kunder håller sig till reglerna. Atg har ingen insyn i kundstocken utan de får bara en gigantisk fil med raderna, strax efter spelstopp för spelen.
Om partnerns kundstock bara är en eller ett fåtal människor så föreligger naturligtvis en risk att partnern säger att det är hundra kunder som spelat men i själva verket är det bara en. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
ChipsmärkCitat:
Chipsmärk dom j*vlarna. Det går ju inte att ha olika regler i olika länder. Mvh Ulf-Eddie |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banned
|
själv lämnar jag in 3000 st kuponger på lördagar.
![]()
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Men när partnern i VERKLIGHETEN är slutkunden. Ja då är det öppet för vilka varianter som helst. Tills dess att ATG vaknar vill säga.
|
|
|
|
#8 |
|
Om man går in på https://www.paribet.com/info/contact.htm och väljer visa källkod så upptäcker man rätt snart att det är tysktalande som gjort den sajten.
Den här delen visar att de mail som genereras av kontaktformuläret förses med tyska ärenderader: Spoiler:
Det är inte särskilt många amerikaner som pratar tyska, så varför man skulle vilja ha tyska ärenderader på sina supportmail från kunderna överstiger mitt förstånd. Sajten i övrigt är väldigt tunn, minst sagt. Det är en ganska taskig kuliss som satts upp i syfte att se ut som ett spelbolag. Hur ATG så länge kunnat svälja det med hull och hår är ett mysterium.
|
|
|
|
#9 |
|
Vi kan lägga till mer info. Paribets server står i Tyskland på IP 37.157.252.78 som hostas av Imagearts.de
|
|
|
|
#10 |
|
Finns en grupp på FB som heter Trav Surr antagligen någon här som redan skriver där, vi måste få stopp på detta, utarmar förtroendet, om Skarplöth och hans anhang inte kan inse detta eller ännu värre inte bryr sig lär det bli V/P tvilling osv v75 v64 går bort
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Är pairbet ett bolag från usa som erbjuder rejkback? jag trodde det var ett bolag i varje land som erbjöd spel på hästar till sverige? Många refererar till hattens gedigna arbete, vart kan jag finna detta och antar att det är rätt mycket info, finns det någon sammanfattning? Verkar va en jävla sörja det här! |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Jag såg detta för ett tag sedan och försökte rota lite mer i det men tiden räckte inte till. Det borde i vilket fall vara enkelt vid en utredning om korruption/pengatvätt reda ut vilka som ligger bakom allt. Det finns såklart kopplingar till Norden också. Är det inte läge att vi alla gör gemensam sak och lyfter alla ledtrådar vi kan? |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Paribet är ett amerikanskt företag på pappret som hittills varit under "uppstart" och endast erbjudit spel till ett begränsat antal spelare i ett betastadie. De fick ändå skriva avtal med ATG, och det skedde efter att Skarplöth tillträdde som VD, så det kan inte skyllas på någon tidigare lednng/styrelse.
Det ser väl ut som att Paribet aldrig varit något annat än en bulvankuliss för att kunna spela till ATG med rabatt. ATG har fått behålla sina 4% i provision. Eftersom spelavdraget på de flesta streckspelen är 35% så har de fått 31% av omsättningen de haft som rabatt. Dessutom har enligt min mening alla konton där varit kontrollerade av en och samma person/grupp av personer, men de har därigenom rundat regler om systembegränsning etc eftersom man påstått att det varit många fler personer som spelat än det varit. Bakom det hela verkar det ligga tysktalande människor, för Paribets server står i Tyskland och deras hemsida genererar supportmail med tyska rubriker. Att ett amerikanskt företag skulle hosta något i Europa och vilja ha sina ärenderader i mailboxen på tyska framstår som otroligt för en dataräv som mig. Hattens blogg hittar du på gamblersvardag.se
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Maxgränsen har inte överträtts hos varje enskilt bolag, men ATG anser att samma kund/kunder har spritt sina spel på de tre bolagen, spel som tillsammans överskrider maxgränsen ( Xpressbet (USA), PariBet (USA) och German Tote (Österrike) ) De tre bolagen har i dag, onsdag den 11 februari, erhållit en formell varning. Bolagen i sin tur förväntas kontakta den eller de berörda kunderna inom ett dygn. Varningen träder i kraft den 12 februari. Utöver detta kräver ATG att bolaget PariBet lanserar spelformerna V4, V5, V64, V65, V75 och V86 publikt på sin hemsida, och inte som i dag enbart till BETA-användare. Fram till detta sker så är PariBet från och med 12 februari 2015 stoppade från spel till ATGs vinstpooler gällande spelformerna V4, V5, V64, V65, V75 och V86 http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...n-tote-1116482 |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Det förklarar allt. Jag tror du har rätt om att det är samma konstellation som spelat alla spel. Därmed har de alltså bara behövt vara marginellt bättre än en apa för att gå plus i det långa loppet. Det förklarar vinsterna på alla spelformer, alla dagar.
Helt galet är detta! Jag hoppas alla förstår vad som skett. I praktiken, när all provision till spelbolaget blir till rakeback behövs ingen kunskap alls om svenskt trav för att gå plus. Nu vet vi om hattens uppskattningar är korrekta att de vunnit betydligt mer än de omsatt så här finns såklart kompetens om spelet. Jag häpnar, frågan är om inte detta blir en av tidernas största spelskandaler? Detta måste polisanmälas ju. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Uppdrag Granskning sen fängelse för ett 10 tal på ATG. Hurstora mutor har de fått?
Skarplöf kan lätt ha fått 10-20 mille
|
|
|
|
#18 |
|
Att Hans Skarplöth också sitter i styrelsen för Pari Mutuel Tote kan anses som försvårande för såväl utredning som trovärdighet i detta fall.
Enär intresseföreningen har nära samarbete med German Tote, som i sin tur äger det österriskiska bolaget som spelar med rejkback till ATG. Samt att Paribets mycket starka tyska influenser gör det hela ytterligare mer suspekt. Senast redigerad av hatten1 den 2015-02-12 klockan 10:56. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Om stora delar av farhågorna jag nu läst mig fram till skulle vara katastrofala för travsporten!
Den stora frågan är hur mycket vet ATG egentligen om allt detta, om det involverats mutor eller liknande är detta en så ogreppbart stor grej. Jag vågar knappt ens tänka tanken. Men om jag förstår allt rätt så är den senaste varningen (som tråden handlar om) ett steg i rätt riktning? |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Gävle om drygt en timme verkar ju inte visa några tecken på att vara stängd:
paribet.com/race/Trotting/Sweden/G__vle/120215414401 En rolig notering i Paribets registrering, när man väljer land, är att Tyskland, Schweiz, Österrike, Lichtenstein och Luxemburg står först i listan. Efter dessa följer sedan alla länder i bokstavsordning. Man häpnar att det får fortsätta... |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Tydligen så spelade såväl USA som Österrike in i Solvallas V5 i lördags, ty 46% av hela potten togs.
Senast redigerad av hatten1 den 2015-02-12 klockan 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Fast EPMA är en organisation skapad av europeiska spelbolag som har till uppgift att låta överskottet finansiera travsporten. Där finns också bland annat Norska Rikstoto, Finska Fintoto, franska PMU etc med. Jag tror inte det här spektaklet har sitt ursprung där.
|
|
|
|
#23 |
|
Fy fan vad förbannad man blir. Hoppas på denna jävla sörja tar slut nån gång.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Man får börja bojkotta atg tillsvidare helt enkelt.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
..nu måste f-n foten ner...någon som har bra kontakt med någon journalist som kan tänkas ta i detta rejält?
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
..har ett spelbolag med 2000 kvar, kommer lira jackpoten till helgen, men sen blir det inte ett öre till på atg, tills allt är utrett o spelsäkerheten tillbaka.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Varningen i sig är fullständigt horribel, för det innebär att ATG hela tiden känt till att PARIBET aldrig haft en kundstock, även om så har antytts genom att en internetsida har funnits med syfte att förmedla känslan av fungerande spelbolag.
Således erkänner ATG att PARIBET aldrig haft någon som helst affärsdrivande verksamhet utöver att företaget spelat med 30 dagars kredit, med 4% skatteavdrag samt utan robotregler (enär företaget inte har någon kundstock som kan överspela robotreglerna) Fullständigt sinnesjukt! |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Det jag tycker är mystiskt är hur ATG helt plötsligt funnit bevis för fusk? Det enda jag kan tänka mig är att ATG tvingat företagen att ge ut listor på namn med kunder som spelat OCH att dessa bolag är så korkade att man inte har frisserat verkligheten.
Att gömma ett för stort system över två världsdelar genom tre bolag borde vara extremt enkelt och i princip omöjligt att bevisa. Det känns som att någon på ATG kommer att offras och sen är skandalen utred, case closed. Det kan ju iof vara så att ATG har odlat lite bollar och hotar med en 30 årig rättstvist om kontraktsbrott om inte avtalen rivs. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Det har hittills visat sig att Lotteriinspektionens kompetens eller vilja inte räcker till för att utreda ATG´s suspekta utlandsaffärer. LI har uppenbarligen helt okritiskt köpt och svalt allt vad ATG, som LI är satt att utreda, har haft att anföra.
Inom hästägarorganisationerna inser inte ens en majoritet bland medlemmarna att det är just de själva som jämte de vanliga spelarna är de stora förlorarna i denna härva. Aftonbladet trav, Expressen trav, Travronden, Spelvärde, Guiden och Vi Tippa är finansierade, ägda eller köpta (genom annonsering) av ATG/ST. Därmed är de också kontrollerade av ATG genom vår - spelares och hästägares - finansiering. Hur ska vi då kunna nå ut med detta angelägna ärende om oegentligheterna inom ATG som det verkar som att inte ens ST förstår/vill förstå? ATG´s utlandsaffärer måste bli ordentligt och objektivt undersökta. Var finns den riktiga journalist och/eller den auktoritära myndighetsperson/respektingivande travpersonlighet som kan bidra till att denna stinkande sörja kommer ordentligt fram i ljuset? |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
![]() Här har Janne Josefsson & co i Uppdrag Granskning en hel del att lära sig!
|
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Men det djävliga är att ju att Hatten på mils vägar inte kan nå samma uppmärksamhet som Josefsson och många andra offentliga personer. Hatten behöver hjälp så att allt hans jobb inte blir något som bara fastnar på några travforum. Senast redigerad av almen den 2015-02-12 klockan 14:52. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Den här informationen måste delges personer i ATG:s styrelse, ansvarigt statsråd och gärna också media, förhoppningsvis finns det någon som nappar på kroken. Kanske rentav nyss nämnda Uppdrag Granskning med Janne Joseffson i spetsen kan vara intresserade?
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tror svt har något som kallas Tvleaks.. där kan man tipsa Janne
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Rickard Hansson @RickardCharles 2m2 minutes ago
Jobbar på en (lång) blogg ang PariBet, varningen från ATG m.m. Säkerhetschef Lunner ska snart ringa upp mig. Någon fråga du önskar svar på?
|
|
|
|
#38 |
|
För rätt peng/vara är allt till salu, så har det alltid varit. Det som inte kan köpas finns inte.
Förmodligen massor av korkade människor som skrivit massor av korkade avtal som gynnade ett fåtal smarta människor på bekostnad av en skog med svenssons och svenska statskassan. I ambitionen att "växa" och bli globalt spel har man förmodligen slutit sjukt dåliga avtal, som sedan velat mörkas för att inte avslöja hur dåligt det varit. Är inte alls så insatt, men läser det man kommer över här i olika forum. Olika regler har gällt/gäller både vad gäller inlämning men även med rejkback etc. Hur kan det fortgå? Löjligt att tro att inte alla redan vet detta? Tills det inte är spel på exakt lika villkor borde endast spel direkt i svenska atg tillåtas. Gissningsvis hiskeliga stålar som vi talar om de senaste åren. Vore smarrigt att se en fullständigt öppen redovisning över alla siffror och till alla dessa "samarbetspartners" |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Åtminstone vissa personer i ATG´s styrelse har högst sannolikt redan kännedom men agerar inte. Ansvarigt departement lyssnar säkert bara på lotteriinspektionen. UG har såvitt jag förstår tidigare fått påstötningar men har inte reagerat. Ledande travmedia döljer hellre än avslöjar av kända skäl. Så det är ingen lätt uppgift att hitta "rätt kanal". |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Det är väl bara konsumentmakt som fungerar i dessa lägen. Sluta spela så så blir det nog fart på det...
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
En av de mest uppmärksammade vinsterna, och där det i efterhand visade sig vara en spelrobot som var konstruktör av vinnarsystemet, skedde under Elitloppslördagen när en kontokund från Sydafrika var ensam om tre vinnande V75-system som gav över 60 miljoner kronor i vinst.
Spelrobot: En spelrobot är ett dataprogram som läser av övriga spelares spelmönster och sedan baserat på sannolikt vinstutfall konstruerar stora system, ofta till extremt höga insatser. Konceptet bygger på att spelroboten under en längre tidsperiod ska generera vinst genom att ge många rätta rader vid låga utdelningar och en eller ett par rätta rader vid höga utdelningar. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Guest
|
Folket har slut på spelpengar, eftersom ATG har hjälp till att göra slut på dem under flera år nu. Reporäntan är -0,1% eftersom folket konsumerar för lite, bostadslånen skyhöga och Ryssland/USA vill starta världskrig i Ukraina. Hur skall detta sluta?
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Det är samma sak som 1000-tals inhemska spelare gör vecka ut och vecka in utan att det på något sätt anses eller bör anses som fusk. Det som sticker ut möjligen "höga insatser". ATG svamlar helt enkelt när de försöker definiera vad de försöker stänga ute. Och det har aldrig någonsin varit systemkonstruktionerna som har varit orättvisa. Förutom möjligen att de inte led av samma begränsningar per fil som inhemska spelare. "Robot"-spel är ett urbota dumt och superkorkat begrepp. Det borde ha kallats vid sitt rätta namn istället! Dvs rabatt-spel.
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Som vanligt när ATG gör någon förändring så är det enda som händer att rabatt-spelarna måste justera sin strategi en smula. När det gäller partners med "nya avtal" så hindrar man dessa att täcka upp lågutdelningsutfallen. Kvar blir system som går för högvinster med medföljande högre varians. Med, paradoxalt nog, ÄNNU HÖGRE väntevärde. Det här vet Skarplöth mycket väl om då jag i email detaljerat har förklarat hur "rabatt"-arna kommer agera.
|
|
|
|
|
#46 |
|
Jag tror att Janne Josefsson och Uppdrag granskning vill sätta "tänderna" i den här soppan . Funderar på att bojkotta ATG
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Uppdrag Granskning har ignorerat uppslaget i flera år.
|
|
|
|
#48 |
|
Janne Josefsson är mutad!!! Eller är det han som är Utlands-Affe?
![]() OnT: Jag tror journalister tackar nej till det här uppslaget pga bristande förståelse om ämnet. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Har förklarat problematiken i någorlunda förenklade ordalag i email till UG och lämnat kontaktuppgifter för ytterligare förklaringar. Inte hört ett pip dock.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-12 klockan 20:55. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Jag håller med dig om att formuleringarna i ATG:s regelverk är mycket märkliga och utestänger väldigt många om man läser ordagrant. Flera av instruktionsfilmerna för jokersystemet kan ju exempelvis sägas uppvigla till regelbrott. Det känns som man lämnat öppet för att godtyckligt kunna stänga av vem som helst. Man måste få stopp på de som du på ett bra sätt kallar rabattspelare. Jag tycker vi från nu använder ditt epitet istället, då kommer debatten nyanseras och dras åt rätt problematik. Nu tror många att det krävs moderna superdatorer och grymma hackers med helt unik statistik. Faktum är att om det är som man kan misstänka att de mytomspunna betaspelarna haft 4% i spelavdrag så skulle ju nästan tärningen generera vinst. Sen för att nå de omtalade 20% i avkastning exkl spelrabatt krävs självfallet bättre "modell" än rena slumpval av rader. Systemgränser kommer alltid att gå att komma förbi och just nu utgör de mest en ytterligare barriär för medelstora spelare hos ATG. Men om alla har 35% spelavdrag på de rader man betalar för blir det helt plötsligt inte så intressant. Så nyckeln för oss alla måste vara att syna alla möjligheter till rakeback, eller för att citera dig - stoppa RABATTSPELARNA! |
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
...orkar inte ens spela på nätbolagen idag(men lär nog komma igång imorgon
), men detta gör en så trött så att det inte är sant, hoppas att vi kan få tillbaka vårat"gamla atg" o det så fort som möjligt...
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
...har iofs varit 90% säker tidigare(konspirationsteorier har funnits förr), men nu är jag 99,99% säker o det känns inte kul...men återigen ett stort tack till hatten(o även några andra av er)...
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Guest
|
Idag var utdelningen för en gångs skull normal på V64.
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
...hoppas( o tror lite också), att detta kommer att ta slut snart...gissar(!)att det är polare till atg-folk som har den här gräddfilen o att dom har blivit tillsagda att det inte kan fortsätta så här nå mer(annars blir även atg-folket rökta)...skulle det vara så illa att dom bara är uppmanade att ligga lågt ett tag, så är det ännu värre...men så kan det väl inte vara???
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Strappa och Jamno har jobbat oerhört mycket med att gräva i Kökkenmöddingen av rabatter och underliga spelbolag, bena ut matematiken med V7,V8 och hur det skulle påverka utdelningarna när det stängdes nr.
Det visade återigen vara fullständigt korrekt analyserat, med lägre utdelning på lägsta antal rätt, imaginär högre på alla rätt, men framförallt fler jackpots, speciellt på V86. Att förmodligen ger lite högre hjälper förövrigt inte småspelarna enär dom ytterst sällan får alla rätt. I slutändan blir det småspelarna som förlorar på att det inte går att spela V7,V8 samt hästsporten då det är omsättningshämmande. Vilket påpekades för Skarplöth men negligerades. V86 är relativt förskonat från rabattspelarna, deras teknik har svårt för delade banor, varför DDspelet har blivit lidande av samma orsak. Förmodligen är också värdet svårberäknat för rabattspelarna på v86, det finns sämre med adekvat statistik och jackpot vanliga än på V75, vilket också är spelhämmande för rabattspelarna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+100) Senast redigerad av hatten1 den 2015-02-12 klockan 21:51. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Någon som vet om Paribet är 'på' igen?
På deras sida ser det ut som vanligt idag med spel till dagens V4 och V64. Som sagt, det kanske bara är en fasad som blinkar fint... |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Guest
|
Paribets hemsida ser ut som: Hej, kom och hjälp mig! Amatörbygge.
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Bra jobbat, vet inte hur många arbetade timmar,dagar,veckor,månader,år du har lagt ner. Du ska ha en stor eloge och en björnkram Major
|
|
|
|
#63 |
|
När man läser Nybrinks svamlande rader om härvan i dagens Aftonbladet undrar man om han på fullaste allvar inte begriper att det är hos just ATG som skummisarna finns.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20311028.ab Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
tomtom2 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Även Berglund skriver om ämnet i sin V75 krönika på travnet.se idag.
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
"Onekligen är det så att den breda spelarkåren repat mod sedan robotspelarna slängts ut." Det är endast med naivitet på som är på gränsen till kriminellt eller med manus från ATG som en seriös travjournalist kan skriva något dylikt. "Bläcket", säger man så även på när det är en internet-krönika?, hann knappt torka innan det visade sig att det inte stämde alls!
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
Fast Berglund visar upp en ganska frapperande okunskap när han tror att det är meningsfullt att jämföra "systemrenset", som var x11, med spelprocenten. Trots att det helt saknas någon koppling mellan systemrenset och spelprocenten. ( Det har aldrig funnits någon koppling systemrenset och någon spelindikator! ) Om man jämför RADRENSET med V75-procenten så ser man att Bolt Boko rensade aningen sämre än förväntat. Den fanns med på 2.13% av de 100149 rader som fanns kvar inför den sista avdelningen jämfört med 1.73% av samtliga inlämnade rader. Med det förväntade renset så skulle 7 rätt ha gett ca 28362 kr. Klart mer än 23061 kr, men ändå i ungefär samma storleksordning och absolut inget att blåsa upp som något konstigt. Det ligger snarare tvärtom inom det fullständigt rimliga. Något som däremot är orimligt är att inte ens Berglund begriper att det inte går att jämföra päron och elefanter. Eftersom man inte vet hur många garderingar varje system har kvar i snitt så går det inte att uttala sig om systemrenset var rimligt eller inte. Att det fortfarande är på det här sättet beror såklart på att ATG inte tar tag i sina utvecklingsstörningar och börjar visa radnedräkning istället för den meningslösa systemnedräkningen. OnT: Trots att hans exempel var uppåt väggarna så får han med ALLT som hela den här soppan handlar om i grunden.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-14 klockan 00:06. |
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
...micke är en gammal uv(liksom jag!) o till hans försvar så vaknade jag inte heller fullt ut, förrän i förrgår...mm...
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Jag blir mörkrädd när jag läser Nybrinks krönika!
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Inte mycket till försvar det. Case closed.
|
|
|
|
#71 |
|
..fattar också att han fått infon, men det här vill man inte ska vara sant o dessutom har han sitt jobb att tänka på...men nu är det nog, så att inte han heller kör med skygglappar nå mer...men han kan fortfarande inte skriva exakt vad han tycker o tänker(med tanke på just sitt jobb), tror jag...
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Jag tycker travspelandet i Sverige är nästintill en helig kulturskatt och folkrörelse som vi bör värna om och vara väldigt protektionistiska med. Helt okej att vi låter våra grannländer delta, men utöver det tycker jag vi kan hålla dörren stängd. Men det är väl som med allt annat i detta land nuförtiden, "die dumme Schweden" i sin naivitet låter dörren stå öppen för allt främmande och snyltarna tackar för sig...
bokis29 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
...mm..tänk så mycket bättre det var på gamla v65-tiden...o så mycket man"jobbat" för att få travet rumsrent...känns som att vissa idioter håller på att sabba allt nu...
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
..för 40 år sedan kom fusket nerifrån...o nu kommer det uppifrån...mm...
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Enklaste sättet att komma till bukt med detta problem är att ta bort filinlämning. Det är filinlämningen som är problematiken. Tar man bort den blir det lika för alla.
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
Det blir fortfarande lika orättvist eftersom det inte är i systemuppläggen som orättvisorna har legat. Det borde vara totalt självklart för alla att alla borde få välja exakt vilka rader man vill spela, hur många rader man vill spela och hur många ggr man vill spela varje rad.
|
|
|
|
#78 |
|
Jo, men håller du inte med om att det är märkligt att det går att vara så pass insatt och samtidigt visa upp så stora kunskapsluckor?
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Problemet är jackpot, rabatter, krediter och regler som rundas. Ansvarig för att vi har jackpottar är ATG. Det är ATG som ger bort nästan hela spelavdraget till de utländska bolagen så att de kan ge stora rabatter till sina spelare. Det är ATG som ger dessa spelsyndikat 30 dagars kredit, de behöver inte ens ha kapitalet de investerar. Det är ATG som instiftar regler de sedan inte kan kontrollera, utan överlåter till spelsyndikaten själva att kontrollera att de följer reglerna... Den gemensamma nämnaren i denna problemuppställning är ATG. De har varit mer än lovligt naiva som bjudit ut svenska spelmiljarder på en internationell marknad de inte haft en susning om hur den fungerat.
|
|
|
|
#80 |
|
Jo, det är märkligt, men jag tackar och tar emot varje gång det finns spelexperter som inte förstår hur det fungerar. Det ökar mina chanser att vinna.
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
Det enda sättet är att stoppa alla rakebackdrivna utlandsombud. Det vill säga alla ombud utom Norge, Danmark, Finland och Frankrike. Övriga utlandsombud är uppbyggda av ett enda skäl och det finns ingen marknad alls för spel på svenskt trav på dessa ställen. Att ST/SG och majoriteten av hästägare gått på den bluffen är och förblir en gåta. |
||
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
Filinlämning är väl ändå förutsättningen för dessa utländska " pengatvättande" bolagen att kunna göra dessa 100k+ system att gå med vinst i längden. Slutar atg med filinlämning så anatar jag att vi mister dessa trista kunder framöver. Eller har jag missförstått? |
||
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Precis så är det.
Ingen i Tasmanien vet ett skit om svenskt trav. Citat:
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
Dessutom skulle omsättningen rasa mer än du ens kan drömma om. Det är i upplägget av fördelningen av spelavdraget mellan ATG och partnern som roten till det onda sitter. Det är t o m så att borttagning av filinlämning skulle förvärra problemet! ATG tar ju emot systemen från respektive partner klumpvis. Det skulle innebära att det var business as usual för dem. Den helt ogenomtänkta idén skulle bara drabba inhemska spelare. Kort sagt: Du har missförstått ( eller inte uppfattat ) hur spel från ATGs utlandspartners går till och vad som är drivkraften till att spela via dessa spelbolag.
|
|
|
|
#85 |
|
Nej, förbjud allt spel utomnordiskt. Även filinlämning, max 10st kuponger. Tror det kan vara medicinen. Är man inte nöjd med en max reduceing på 75% med hjälp av 10 kuponger får man väl börja åka skridskor eller liknande.
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Medicinen för vadå? Humanismens seger över skridskoåkande matematiker?
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
Faktum är att det inte finns något spelteoretiskt stöd för att någon godtycklig gränssättning för antal system skulle göra systemspelande från rättvist till orättvist. Hela grejen med systembegränsningarna var att man ville dölja vad som pågick så att det inte direkt skulle gå att ifrågasätta mha de spelmått som finns tillgängliga. Det är helt enkelt inte där problemet sitter eller någonsin har suttit. En borttagning av de inhemska systembegränsningarna skulle garanterat öka omsättningen.
|
|
|
|
#88 |
|
Jag älskar livets sannolikheter. 0-100%, där emellan ligger säkerheten i rykten, påståenden, risker, möjligheter. En av människans många svagheter är vår oförmåga att göra korrekta bedömningar. Vi överskattar och underskattar, vi förenklar, vi älskar berättelser istället för fakta och, såklart, vi klarar inte av att förstå vad som är hönan och vad som är ägget.
Vi klarar helt enkelt inte av att bedöma livets sannolikheter. Ex så övervärderar nästan alla chansen att bli miljonär på V75 och underskattar risken att just de ska drabbas av en skilsmässa. Det är också väl känt att vi klarar rätt bra att förstå känslan som skulle uppstå om vi vann 20 miljoner eller om vi fick besked om obotlig cancer. Men vi överskattar det grövsta hur länge denna känsla skulle finnas kvar. Men jag tycker vi har bra ursäkter: världen är för komplex för att vi ska kunna förstå den, vi matas av nyheter om extrema och ovanliga saker så vi luras tro att de är vanligare än vad de är. Inom travets värld är experterna dessutom inga experter, de är historieberättande journalister. Så det är inte lätt att verkligen förstå travspelets hemligheter. En intressant fråga efter allt svamlande blir: vad är sannolikheten för följande påståenden? Ett spelsyndikat kontrollerar minst ett utländskt spelbolag (paribet), kanske ett par till. De lyckas skriva avtal med ATG under nuvarande ledning och i det avtalet står det att de får arrangera/delta i atg:s olika spelformer. ATG ser dem som en partner, en aktör som hjälper till att öka omsättningen och för detta arbete får de såklart betalt. Det de behöver göra är att betala tillbaka 4% av all omsättning till ATG. Men vårt kära ATG:s vänlighet och servicekänsla stannar inte här, de får dessutom 30 dagars fri kredit innan avstämning sker. ATG vet att det här bolaget inte har några kunder under uppbyggnadsfasen men tillåter spel från ett antal betaspelare så paribet kan testa sina system och rutiner. Nu visar det sig att dessa få betatestare omsätter stora summor, de spelar på i princip varje spelform dag efter dag. Och de är jävlar-i-mig duktiga också! Det visar sig att de drar hem 10-tals, kanske 100-tals miljoner i vinster. Jag glömde nämna att ATG delegerar allt ansvar kring att systembegränsningarna följs till paribet. ATG tycker de uppfyller sitt ansvar och de ser inga risker med ex pengatvätt eller liknande. Nej en enda stor fil med alla inlämnade rader är det enda som behöver lämnas över. Sett ur spelarna som kontrollerar paribet perspektiv innebär den här historien att de istället för de svenska ATG-spelarnas 35% spelavdrag får 4% avdrag. Eftersom de kontrollerar sig själva kan se såklart riskfritt strunta i systembegränsningarna och välja enkelrader helt fritt. Jag glömde visst säga att i ATG:s styrelse sitter representanter från svenska staten. Slut på påstående. ---------------------- Vågar någon ge sin offentliga sannolikhetsvärdering kring påståendets korrekthet? Är det 0% chans att det är så här det gått till? 100%? Världen är sällan så säker men hur stor är sannolikheten att vi har en situation som denna, samtidigt som väldigt få journalister granskar uppslaget? Är det kanske ren avundsjuka som får den tappre hatten helander att skrika om att vargen här? Spelare: ge mig oddsen! |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Omöjligt att göra, för det är inte ETT påstående.
Citat:
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
När det kommer till filinlämning så spelar det ingen som helst roll om jag streckar 1x2x5x10x10x10x10=100.000 rader på en lapp, eller om jag väljer att lämna in 100.000 kuponger med sju spikar. Men ATG tycker att jag inte får göra enligt det senare. Det är här ATG håller på att tappa taget. De förstår inte att unga spelare med universitetsexamen med t.ex. statistik och matematik som ämnen, som har pluggat spelteoriböcker i en omfattning som vida överstiger vad ett vanligt bibliotek har och som har tillgång till nästan obegränsat med datakraft vill använda sina kunskaper. Att fylla i en kupong med en kulspetspenna, att behöva betala för statistiska utfall som inte är sannolika eller att känna sig begränsade är inget som de ser fram emot. 35% spelavdrag på streckspel och 20% på vinnarspel är väl inte heller något man vill spela emot på sikt. Men om man spelar vill man vara säker på att man spelar på samma villkor. Det är det som brister. Anitra Steen, hustru till Göran Persson och styrelseordförande för Svenska Spel konstaterade i veckan att "ATG har en åldrande kundkrets och har misslyckats med att hitta nya kunder". Jag tror hon är väldigt spot-on med det uttalandet. Gör man ett demografiskt diagram över Sveriges befolkning och ATG:s kunder för att jämföra kommer man bli rädd när man ser hur få unga som spelar på ATG. ATG och Triss-kunderna ligger rätt nära varandra. När såg du senast ungdomar skrapa Triss i TV-rutan?
|
|
|
|
|
#91 |
|
Verkar som många journalister och folk i positioner att påverka inte vil skriva nåt om detta för att inte skapa negativ publicitet för sitt hjärtebarn travet. Det dem inte fattar är att dem gör en mycket större björntjänst genom att inte hjälpa till att få fram sanningen och sortera bort dem ruttna äggen som sitter och skor sig själv istället för gynna travet.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Jag har postat det upplägg för utomnordiska avtal som Skarplöth presenterade för ett ett fåtal människor inom branschen förra året. När man läser de intentioner som beskrivits får man upp hoppet, som dessvärre släcks som en fullmåne när det skrivna jämförs med Paribet och ATGs ointresse att ge sina kunder lika villkor, se till att hästsporten tjänar maximalt med pengar och att staten erhåller sin skärv.
En jurist bör kunna hitta ett antal begångna brott mot såväl spelarna, hästsporten och inte minst staten i det upplägg som ATG serverar sina rejkbackdrivna samarbetspartners. Hade det varit i USA skulle en masstämning resultera omgående i nedstängning av dessa rejkbackdrivna partners, samt ge samtliga spelare en hygglig summa för att de blivit bedragna i 11 års tid. Dock skulle företaget gå omkull, vilket inte nödvändigtvis skulle vara negativt, för sporten skulle klara sig, och ur askan skulle ett frisk och innovativt företag uppstå. Glöm nu inte att uppmuntra Rickard Hansson, han gör ju så bra jobb i att avslöja detta. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Man behöver inte ens vara jurist för att förstå att paribet bryter mot avtalet.
Men de ansvariga skiter i det. Hög omsättning är det enda man bryr sig om. Vart vinsterna går skiter man i. Men en vacker dag kommer det skita sig, då de svenska kunderna fått nog ocj slutar lira. Risken finns dessutom att de som lackat ur aldrig kommer tillbaka, och att onga nya tillkommer pga myglet. Frågan är hur många som smörjs för att inte skrika högt ? Citat:
|
|
|
|
#95 |
|
Har inte läst allt som skrivits i ämnet men förstår inte riktigt varningen av internationella partners. Hur ska dessa normalt var för sig kunna upptäcka att spelare hos dem totalt med spel hos andra internationella partners bryter systemgränser. De borde väl inte veta hur deras spelare agerat hos andra partners? ATG måste känna till att det är samma personer som står bakom spelen hos de olika bolagen och att det är dessa personer som står bakom bolagen. Annars verkar det orimligt att varna bolagen. Dessa borde normalt med vanliga kunder aldrig kunna kontrollera kundernas totala spelande om det sker via flera partners? Rörigt skrivit, eller tänker jag fel?? Alla på ATG har inte rent mjöl i påsen. Det är iallafall säkert.
Är så trött på allt rabattspelande och längtar efter att få möjlighet att börja spela streckspel igen. Som Strappa ständigt påpekar. Det är inte systembegränsningarna som är boven. Bort med rabatterna! |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
Man kan tänka sig många olika upplägg för att komplicera "mönsterletningen" om man vill göra det besvärligt för sin motståndare. Nu verkar de ha hittat något uppenbart mönster helt enkelt.
|
|
|
|
#98 | |
|
Det är löjligt och omöjligt.
Om jag har ett spelbolag vet jag inte vem aom spelat vad i ett annat spelbolag. ATG måste bevisa någon form av kartell för att förklara sig. Citat:
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25) |
||
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
Inte att han är en journalist.
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Rickard Hansson har snokat fram att den avstängda gruppen partners hade en återbetalning på 108% av gjorda insatser under 2014.
Låt oss räkna lågt och säga att de hade 20 miljoner i vinster. Det skulle innebära att de omsatte ca 18.5 miljoner. Nettovinsten blir då 1.5 mille. Beroende på avtalens utformning är det möjligt att partnerbolagens spelavdrag ligger på mellan 15-30% av omsättningen. Dvs mellan 2.8 och 5.6 miljoner kr. Rabatterna är alltså MYCKET större än nettovinsten. Och DÄR har vi hela problematiken. Utan den "garantivinst" som är möjlig tack vare rabatten så skulle ingen satsa de miljontals kronor som krävs. Den verkliga omsättningen är nästan helt säkert mångdubbelt större eftersom de vinster vi ser är endast utgörs av högvinster. När det pågick som värst handlade det om 100-tals miljoner i omsättning per år och skrämmande totalbelopp genom åren. Och återigen. Att de mjölkar den svenska travspelsekonomin så hårt beror inte på hur de konstruerar systemen. Inte heller enbart för att de är skickliga travspelare. För det är de. Att det skulle handla enbart om statistiska utfall tror jag väldigt lite på. Cancersvulsten är fantasierna om att sprida spelet på svenskt trav över världen. Att det handlar om spelare och syndikat med starka kopplingar till Norden är jag helt övertygad om. Exakt varifrån pengarna kommer och hur smutsiga de eventuellt är såklart svårt att bedöma utan direkt insyn.
Migge (+1), overpace (+10), boored (+100), smak (+10), doob (+100) Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-14 klockan 15:57. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Vi vet ju vad utomnordiska samarbetspartners omsätter 2013, ca 750 miljoner, så resten är enkel matematik. Skarplöth sa ju 120% på omsättningen under 2012
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Den enda mönsterletning som krävs
är att följa vart pengarna tar vägen. ATG gömmer sig bakom spelarsekretess. Vilket inte håller vid en granskning om misstänkt pengatvätt, där ATG är forumet och tvättmaskinen. Jag vet att amerikanska myndigheter är delgivna, misstanke om ev oegentligheter och misstänkt penningtvätt. Och att de var mycket intresserade av den information som delgavs, och att de efterfrågat ytterligare information i ärendet. Deras högsta prioritet är att undersöka misstänkt penningtvätt, för att stoppa finansiering av kriminell aktivitet, typ terrorganisationer och att lagföra. Detta är vad jag förstått redan i rullning, så det kan bli så att herrar Skarplöth & Co. kommer att ha en del att förklara. Hur de under alla år lyckats undgå att se ett mönster, i att vinstmedel oroväckande ofta hamnade i samma hörn, dvs hos utländska partners med licens att agera spelombud åt ATG. Att påstå att man inte förstått, är som att tvingas erkänna att man är svårt dum i huvudet. Visar det sig att misstankarna stämmer, är att erkänna kollektiv dumhet, den enda vägen att slippa att lagföras och dömmas. Jag väntar med spänning på nästa kapitel i denna röra. Jajjan |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Det är otroligt att ATG har låtit det gå så här långt. Inte för att jag tror så mycket på penningtvätt och terrorfinansiering, men det är illa nog att det ens spekuleras om det.
ATG har lång väg att vandra innan man blir Nordens Ledande Spelbolag. Man antar att det görs konsekvensanalyser inför viktiga strategiska beslut. Skulle vara småintressant att ta del av dessa. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Låt oss hoppas att du har rätt, det viktiga är att
misstanken är väckt, vilket tvingar fram en fullständig genomlysning, då behövs inga fler spekulationer. Och en genomlysning framtvingad eller inte kommer det att bli. Önskar att ATG förtod att skydda småspelarna vilka är 90% av spelarstocken och inte som nu, ett fåtal spelare lämnar in jätte reducerade system. En felprioritering som fått travsporten rejält på dekis, en ofattbar strategi, som man konstigt nog fortsätter att klamra sig fast vid. Personligen önskar jag inget hellre än att det i slutänden visar sig att alla rykten och misstankar var grundlösa, då det skulle var till minst skada för svensk travsport. Personligen tror jag inte på ett lyckligt slut på den här historien. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Varje liten infobit ger mig en ökad insikt om att ATG inte förstår värdet i den kraft deras egna kunskapsspelare utgör.
När jag läser om att ATG säger att 108 % i avkastning inte är anmärkningsvärt för storspelare är det två saker som slår mig: 1) det anmärkningsvärda är väl att tre spelbolags totala resultat är i nivå med ATG:s bättre spelare? 2) ATG är alltså medvetna om att det är nästan uteslutande skicklighetsspelare de utländska aktörerna drar till sig. Så i praktiken är det ett medvetet extra påslag på spelavdraget för oss svenska ATG-spelare. Jag kan inte se det på annat sätt än att ATG idag medvetet lurar av sina småspelare pengar via harry boy. Hur många miljoner rader betalar harryspelare för där ATG vet att uutdelningen på 5 rätt kommer frysa inne? Räknar man med detta så behöver man inte vara matematisk statistiker som jag är för att förstå att harryspelare har ett genomsnittligt reellt spelavdrag på över 50%. Lägg sen till att de medvetet tar och säljer bort "spelvärde" som harry tvingas bidra med till dessa utländska aktörer. Men kortsiktigt ökar de sin egen omsättning, tror de åtminstone, och det är tydligen det som stat och ST gett som ägardirektiv. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
ATG stänger nu av German Tote efter 79 000 inlämnade system på V5an på Solvalla ikväll. Skönt att de börjar göra något iallafall!
http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...n-tote-1119428 |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#112 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Ja förhoppningsvis, men bara signalen till dem och det faktum att "syndikaten" har ett bolag mindre att fördela sin bombmatta på är ju ett stort steg i rätt riktning.
|
|
|
|
#114 |
|
Tillsvidare...
Så efter ett fy skäms och tänkte inte på det i retur är man nog tillbaka i sadeln.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Endast ett Bondeoffer, GermanTote spelar inte för att vinna 2400kr på insats av 84 000. Uppenbart att agendan är en annan en vad som synes.
Frånsett detta så förstår jag inte hur PARIBET kan finnas kvar som samarbetspartner, om än eventuellt fortfarande avstängt? FÖRINTA PARIBET ÄR NÖDVÄNDIGT, samt därefter samtliga utomnordiska samarbetspartners förutom Frankrike! Hästsporten får inte en krona av omsättningen, STATEN förlorar 100tals miljoner i skatt, Hästsporten får ofantligt med badwill, Spelsäkerheten är obefintlig, risken för pengatvätt oerhört graverande. STÄNG SKITEN NU ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ska vi gissa att ATG snart kommer att stoltsera över, "hur dom fått bukt med problemen"...
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Jaha - är detta något att hurra för.
Uppenbarligen har någon lämnat in betydligt större antal system än stipulerade maxgränsen på 500. Därav avstängningen. Men de totalt inlämnade 79 000 systemen till insatsen 84 000 kronor var ju skräp. Tre gick in och gav 2 483 kronor. Hade spelet godkänts skulle V5 vinnarna idag fått ca 850 kronor istället för 724 kronor. Vad ni missar är den stora poängen. Vissa utlandsspelare har ett lägre totoavdrag om kanske 30 % jämfört med oss, som spelar i Sverige. Där ligger den stora orättvisan. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
Det mesta har sagts men att man inte tar ordentligt betalt för tokerierna får en ju att tro att ledningen är avlönad av ATGs konkurrenter...
|
|
|
|
#119 |
Aja baja
Stäng av German Tote för gott och skriv ett nytt avtal med det nya
bolaget German Polett. Mvh Ulf-Eddie |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Citat:
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
bokis29 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Frågan är ju vad det där var för spel? Var det ett sätt att tacka för sig, eller vad handlade det om?
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
Chansen att undgå upptäckt var nästan mindre än noll. Jag får absolut känslan av att man skickade något slags budskap.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-19 klockan 10:58. |
||
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
Ska vi gissa att ATG inte får träffa några av Paribets representanter? De blev såklart av med verktygen iom att ATG:s öppna sätt att visa allmänheten att dessa tre bolag hänger ihop. Det märkliga är att man kan tillåta betatestning från paribet i så stor omfattning. Borde räckt att de fått omsätta Max 100k /vecka för att testa rutinerna. |
||
|
|
|
|
|
#124 |
|
Solo: Ingenting i PARIBET harmonierar med ATGs kriterier för att erhålla utomnordisk licens. Saknar soliditet, saknar kundstock, Saknar förbindelse med någon hästsportsbana(är ju nystartat) Det enda av få kriterier som matchas är relevanta licenser, vilket erhölls på samma TELEFONmöte som ATG erhöll sin licens för att ERBJUDA paramutual spel genom SydDakotas licensiering.
PARIBET SKA FÖRINTAS |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
Det är konstigt, jag är helt oförstående till att den svenska staten och ST som ägare tillåter detta. Det är nog inte de bästa strategerna eller tänkarna som sitter på ATG. Jag har min bakgrund inom IT och minns känslan när jag såg att man satsat på Flash till ATG.se. Det var så idiotiskt tänkt och det kan bara varit ett resultat av mycket dåliga rådgivare och kanske någon naiv tanke om att man inte ska ge de internationella spelbolagen möjlighet att snylta på ATG-data. En teknik som redan då hade visat sina största svagheter plöjdes det ner oerhört mycket pengar i.... Eftersom ATG inte tar några risker i sina odds och spel (utom då de ger kredit till utländska aktörer...) så är nog kompetensen för låg kring oddssättning, spelteori, och hur internationella bookmakers fungerar. Hade de haft grundläggande kompetens inom ATG hade de förstått att detta skulle ske med garanti, jag tror mycket handlar om inkompetens. Inom IT-området är det väldigt tydligt att de sitter fast i gamla system och ramverk. |
||
|
|
|
|
|
#126 |
|
ATG började utveckla internationellt spel själva, med Leif Almgren som chef för detta. Därefter rekryterades Ilmari Halinen, tidigare chef för finska Fintoto. Med honom som kapten gick det helt över styr. Vad som gick fel, och vem som gjorde vad är väl inte helt lätt att reda ut, men uppenbarligen började man här teckna allt fler avtal med internationella spelbolag.
Skarplöths allra första åtgärd var att sparka honom. Misstaget han sedan gjorde var väl att inte rekrytera kompetens på området, utan att försöka själv. Det har tagit ett tag innan han börjat hamna rätt i den rollen. Leif Almgren, Remy Nilsson, Benno Eliasson och Ilmari Halinen borde intervjuas om de här frågorna. Kuriöst pressmeddelande: http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...delning-492312
|
|
|
|
#127 |
|
Ja, så är då PARIBET återigen godkända av ATG.
http://bloggar.expressen.se/rickardh...ows-arvtagare/ |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
I morgondagens Ronden, är Hatten med, ska bli kul att läsa
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Citat:
)
Migge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#133 |
|
Jag ska sätta klockan så jag kan ta emot tidningen av tidningsbudet, sen tacka honom genom trycka min hand emot hans samtidigt som jag fäller en tår av lycka! Detta skall inte missas!
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Man får nog traska ner på jobbet och läsa den artikeln till morgonkaffet imorgon, jag som äntligen hade en ledig dag =)
EDIT: när får man tillgång till den digitala utgåvan? Senast redigerad av boozty den 2015-02-19 klockan 21:07. |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Jag hade ett mycket trevligt samtal med Ronden, vad som sedan vinklas återstår att se.
Jag har inte läst något utkast eller liknande. Men det som sades är i linje med vad jag skriver på GV. Det vill säga raka rör och ingen pardon. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Utan att ha läst den digitala utgåvan...
Ha inte allt för stora förhoppningar. Hatten har säkert skött sin bit men det lär knappast hjälpa i detta fall.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
|
|
|
|
|
|
|