|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Färjestad
För första gången någonsin ska det köras dubbla V75 omgångar i påskhelgen. På långfredag är det Färjestads tävlingar som nu också får V75 spel innan det är dags för den ordinarie omgången på Romme påskdagen. Tänk på att det är dåliga spelförutsättningar för alla extra V75or. Aldrig några extra jackpotpengar, men alltid stor risk att det blir jackpot och pengar flyttas vidare. Utbetalningsprocenten till spelarna blir på extra V75 omgångar alltid mellan 26-65 procent av insatserna vilket är oerhört lågt.
De troliga V75 loppen blir de med högst prispengar men definitivt vet man först i eftermiddag. Så här är det anmält till de 7 troliga V75 loppen Kallblodsloppet Ett väldigt vanskligt kallblodslopp som det ser ut och tveksamt V75 lopp. Hela 8 norsktränade kallblod har kommit med och det är inte norska kallblod som spelarna känner till precis. Kan inte själv göra någon värdering av detta lopp på att se vad som är anmält. Diamantstoet försök Ser trevligt och spelvänligt ut. Ska man nämna två så är det kanske Twilight Eyes som såg ruskigt fin ut på barfotabalans på lunchtravet i Rättvik i onsdags och Tamali Winner som också lyfte sig senast barfota runt om ffg. Fyraårsloppet Känns också som ett vanskligt/tveksamt V75 lopp med tanke på att det handlar om fyraåringar av lite lägre klass och där nästan alla ser ut att årsdebutera vid en titt på anmälningslistan. Det blir mycket tombola att spela till sådana lopp. Lärlingsloppet Ser väldigt svårtippat ut också men fina hästar. Drar till med Tokio Hotel Hall som vinnare då den var fin i årsdebuten och fin senast då den fick stryk bara av en för dagen helt grym Order To Fly. Stayerloppet Är väl inte direkt någon sportlig höjdare. Ser ut att vara mycket utfyllnad. Indigious bästa hästen, men 60 meters tillägg och har inte startat sedan frankrikestarten den 1 feb när den blev diskad. Lohman är väl bäst på startvolten. Finfin i onsdags. Distansen ? på 20 m tilägg är det väl Asterix Hornline och Pantarei Ans som är mest intressanta. Folke Hjalmarssons minneslopp En av två sportsliga höjdare denna dag. Intressant med megastjärnan D One i årsdebut men spelmässigt brukar inte Walmann har sina kanoner på topp i årets första start. Kanske man ska titta på dom som startat i år i första hand. Fin bana och spelvärdet på Radysin America lär bli betydligt bättre än i onsdags, men hon möter helt annat motstånd också nu. Prins Carl Philips jubileumspokal Ett kanonlopp givetvis men det är väl inte riktigt samma sportliga klass ändå som det brukar vara. Charrua Forlan känns som vinnaren. Det lät i onsdags som att det var detta lopp HO hade i åtanke redan då. Sammanfattningsvis en trevlig omgång men det är väl kanske inte den där sportsliga klassen riktigt som man hoppats på nu när denna långfredag fåttt V75 status med förhöjda prispengar. Hade nog lite större förväntningar. Ser dock inte ut som en iskall omgång spelmässigt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Edge Boko och Charru Forlan blir troligtvis mina spikar
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
V75-1
Vad gör man - klasshästen D'One som årsdebuterar mot några med hyfsad visad form? Så ofta man garderat favoriten, som sedan vinner och man står med lång näsa och en handfull bortslösade streck. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Stinker kass utdelning lång väg.
Om man nu inte spikar Tokio Hotel Hall i V75-4 så är Young Farmer och Renda L.B. åtminstone lite kul på strecken. En barfotaförsedd Twilight Eyes kan vara en kul spik om man går för de större slantarna. Man får väl hålla tummarna för galopp för 1 och 6 i V75-2 och jobba in någon av 3, 10, 14, 15. Hoppas att Indigious har en dålig dag och jobba in någon av 9, 10, 11. Känns vettigare i nuläget att spara slantarna till Romme på söndag. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Spikbud: Legend Brodde i avd 2. Mycket intressant info i vi tippa intervjun om lättning från tunga järnskor till barfota runt om. Hästen har aldrig tidigare tävlat barfota. Lopp i kroppen dessutom.
"Gick med järnskor och sulor i debuten, nu blir det lättare balans. Eventuellt kanske vi t o m kör barfota runt om. Ska bli spännande även om det inte saknas motstånd, säger Ulf Stenströmer." Noterar två andra intressanta ändringar som framkommer i deras intervjuer. Donna Di Quattro avd 1: Ska lättas från tunga järnskor till lätta aluminium. Startsnabb och det finns ju rätt stor chans/risk att megafavoriten D One kommer köras snällt/preparé i årsdebuten då mycket viktigare uppgifter väntar framöver. Asterix Hornline i avd 7 ska tävla med bakskor på fredag. Minus. Dom har inte intervjuer för så många hästar så mer intressant info kan komma i veckan. Travronden har t ex ingen tippsservice till fredagens V75a i tisdagstidningen utan den kommer i tidningen på torsdag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekis0757 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hittar inga startlistor i Travronden? ??
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
![]() Annars känns det väl att Radysin America "borde" vinna loppet om hon är nära höstformen. Borde väl vara närmast toppform (samt den du nämner) av de tävlande? |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2) |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Undrar om det kommer vara något folk på banan på Fredag? Rätt intressant faktiskt. Vad tror ni. Kan väl vara en rolig grej att gå på trav på påsk, eller tänker folk tvärtom?
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Det är alltid mycket folk på långfredagen, även en del som aldrig går på trav annars kommer då. De måste ha profilerat sig bra genom åren med den där dagen! Rätt ljumna lopp nu på fredag, var bättre förra året trots att det väl inte var V75-omgång då. Men fint väder ska det bli så det kan bli ett banbesök då om man är i stan!
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Filmtokig (+5) |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Spelvärde har en fin rabatt för dessa som använder joker. Inte för att jag vet hur dem vet vilka som använder joker.
"Klippkort på 10 valfria omgångar på Spelvärdes omfattande V75-tipsmaterial - 295 kr! - Ordinarie pris 1192 kr!" Men måste ändå ses som en bra deal? Edit: Deras intervjuer m.m. i alla ära. Men nu måste dem börja leverera med systemförslagen, kan inte minnas senast ett generera i sju rätt som haft betydelse. Men det var längesen. Och så länge jag följt med har dem aldrig haft åtta rätt på V86. Ingen pik eller så, som sagt intervjuerna som intresserar mig mest. Men strömmen vill väl ha valuta för systemförslagen, imorgon tror jag systemförslaget ska vara klart vid 13.00 det kan kanske vara till en fördel. Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-02 klockan 11:07. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Samma ägare till Spelvärde, Jokersystemet, Travronden, Einars Kalender och Mile Media. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+10) |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Undrar om det verkligen finns en marknad för 3 stora betaltjänster + en massa andra när det som är gratis blir allt bättre och mer omfattande. Både expressen och travronden har ju nu också börjat med liverapportering från banan under V75 tävlingsdagarna och atg live och tv4 har ju redan oerhört omfattande bevakning. Allt detta kostar ju ingenting eller bara en bråkdel av vad betaltjänsterna vill ha betalt för sitt material. Just till V75 är det väldigt sällan betaltjänsterna levererar något intressant infomässigt som man inte får via gratiskanalerna om man följer dom. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
benny28hbg (+5) |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kan kanske nr 3 Elegant N.O vara en utmanare till nr 2 Bellfaks?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Goopen varnade för den på björnkollen. Chansspik, så den stiger nog ett par procent.
MatsE (+1) |
|
|
|
|
|
|
#21 |
äger? |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
v75-1 prøver med de to på mit bon
11 Claudia
B.R. tog sig senast ut från inv läge i andraspår och hamnade utv utan rygg efter 500 körda. Gick i närkamp 500 kvar med ledande Stylish Hanover och kopplade grepp om denna sista 200 m men fick se sig snörpligt slagen på linjen. Har ett trist läge här men tål att göra en del jobb själv och är inte borta. 12 Lotuscherie årsdebuterade senast och galopperade då efter 150 körda. Svarade för en del fina insatser under förra året, där hon mestadels tampades med de bästa i årgången och hon vann bland annat uttagningsloppet till Stochampionatet. I sista starten för fjolåret gjorde hon det också bra då hon hamnade utv ledaren efter 550 körda via 3- spår, kopplade grepp om denna 150 kvar men fick se sig nerspeedad av kamrater som spurtade bra ut i banan men höll ändå mycket bra själv. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Efter några stadiga påskpromille under västen så ger jag er systemet för 7 rätt
![]() Avd 1: 4,5,6,7,11 Avd 2: Edge Boko Avd 3: 1,3,6,9,12 Avd 4: 1,6,9 Avd 5: Elegant N.O Avd 6: 3,5,6,8 Avd 7: 1,9,11 |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
V75-6
Kan man nöja sig med streck på 3 och 6? Vem tar ledningen - kan 8 göra det från ytterspåret? |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
v75-3
4 Siri Lock..... under 4% ![]() Mötte övermakten senast men gick bra, gången innan i stoloppet så va hon ju grym. Liknande förutsättningar.....startsnabb, bra spår, största hoten på bakspår. SPIK! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2) |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
V75-2
Här tar 6 ledningen från springspåret med Erik. Kan man spika en häst. som bara gjort fyra starter i sin V75 debut? Han har hoppat en gång. Alldeles för högt streckad. 10 brakade till ledningen senast efter första kurvan i tredje spår. Öppnade första varvet på 12,2 och vann på 13,0 på 1640. Borde kunna 14 på denna distans idag. 11 - vad är detta för en hoppetossa? Kan 13 och 15 gå en låg 13-tid? Svårt att runda. Vad är 14 för en amerikanare? Antingen spikar man dagens största favorit, som också är dagens mest orutinerade startande 6 Edge Boko. Eller går kort på t.ex. 6,10 och 15. Eller måla på...... |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Tycker den är väldigt spelvärd i detta på förhand jämna loppet.
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kenneth Haugstad om 14 King City (V75-2): – En rätt så trevlig häst som vi har haft sedan lite innan jul. Han hade lite svårt mot de bästa i USA men höjde sig mot slutet där borta. Han har jobbat på bra i vinter men är såklart svår att sätta in i loppet. Troligen skor och med klaff kan han vara trea, fyra. Kan vara en rolig skräll om favoriten har en dålig dag! |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
En annan som aldrig lägger felfri och frisk imorrn är Bellfaks. På senaste V75-floppen och uppehåll blir den väldigt mycket mindre favorit än senast det begav sig. Då var den i det närmaste överstreckad till skillnad från den här gången. Men jag spikar inte, förutsättningarna gör galopprisken ganska stor och det finns många spelintressanta motbud. Vet inte om Indigious blir favorit till slut imorrn, men tycker det är väldigt snett om den blir det. Står 20 meter för långt bak för det. Ålands Vikingen är väl mest spelintressanta i loppet som jag ser det, oddshöjande med kuskbyte men jag tror inte chansen försämras mer än marginellt av den anledningen. Ratade vanemässigt Vikingen fram tills för några starter sedan. Man får lov att omvärdera den här skuttburken som stabiliserats väldigt om man jämför med ett tiotal starter sen. Det hela påminner om en annan Viking som utvecklat sig till en ganska stabil och svårslagen stayer...
|
|
|
|
#32 |
|
Riktigt skönt att vara på väg till Färjestad! Fint väder ser det ut att bli också, vilket höjer stämningen ytterligare
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Vilken tid är det spelstopp för v75 idag?
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Spelmässigt enormt intressant omgång!!
Citat:
Första tanken spiken kommer i nästa lopp =4 Siri Lock 4% ???? Tar spets och skall slås därifrån. V75:7 Goops bästa chans (enligt Goop själv) 9 Junior Troy ,bfro 7% ? Finns många fler underliga tips/felstreckade i denna omgång.För att ta ett exempel: V75:6 Ett gratis V75 tips förordar spik på 2 Ark went in(3%) medan en betaltjänst rankar den sist.. Skall absolut ej vara rankad sist med dom tiderna+vinst % på distansen , men knappast en spik . Stallet andra häst 9 Alkalizer Am känns understreckad på 3% också. Som sagt , väldig skillnad på tips , en häst med 4 livsstarter som gigantisk favorit. Bortglömda hästar i dom flesta avdelningar.Blir intressant , men kan ju såklart bli en favoritparad , men jag är skeptisk idag .Systemet blir inriktat på hög utdelning idag . Missar jag pga. Favoritomgång=so what.. Mvh , L *Better to burnout,than to fade away** |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Tankar och funderingar
V75-1: D'One årsdebuterar och möter en hel del hästar som tillhör andra länders stamböcker, till skillnad från de årgångslopp hon mest tävlat i tidigare. Flera av dem har form, och D'One kommer inte att få något gratis. Det behöver nog streckas en del här. V75-2: Edge Boko är megafavorit. Orutinerad dock, och på tillägg står en del mer hårdhudade. 10 - 13 - 14 - 15 kan vara bra garderingsbud. V75-3: Stolopp, och det känns som att det är rätt jämnt. Staket anbefalles. V75-4: Lärlingslopp, men med många rutinerade lärlingar. Tokio Hotell Hall är en bra häst, men inte på något vis överlägsen. Det finns några betrodda där bakom som är bra garderingsstreck för den försiktige. V75-5: Bellfaks är en bra chansspik tycker jag. Bakom är det ganska jämnt, så att spika här skär bort många rader. Han är förvisso yngst, och det är årsdebut, men har visat goda kvaliteter. Det här tror jag är en häst som går upp i högsta klassen för kallblod. V75-6: Charrua Forlan har årsdebuten avklarad. Jag blir ärligt talat besviken på hästen om han inte städar av det här motståndet. V75-7: Lohman har visat fin form efter lång vintervila, men inte precis mött det här motståndet. Pantarei Ans är första motbud, och vad Ålands Vikingen och Indigious kan prestera efter en tids frånvaro skall bli intressant att se.
|
|
|
|
#41 |
|
Varför blev Boston Credit struken? Tänkte spika :( Nåväl, tillbaka till ritbordet.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Vad skulle ni gissa att omsättningen landar på idag?
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Intressant info tagit från Travnet om inte alla har läst den
Spelmässigt är 5 Alva Garbo mest rolig då hon blivit tappad av spelarna med sina 7%. Hon var en av favoriterna på V75 i Bergsåker men då var Geisha Sund i toppslag och var för bra. Alva var mycket bra vid segern i Norge då hon enkelt reglerade dem från utvändigt ledaren och spurtade bra i spåren senast bakom fine Legend Brodde. Det ska nu blir barfota runt om för första gången på länge, och första gången hon gick så vann hon
|
|
|
|
#44 |
|
Intressanta skoryck från Stall Stig H anmälda
Edge Boko: barfota runt om ffg (spelvärdesmässigt ligger dock värdet i att tro ett den ändringen innebär flopp då den har sanslösa 70 procent av insatserna i detta 15 hästarslopp) Indigious: Barfota runt om ffg sedan 2013 då den i finalen av Europaderbyt barfotadansande på alla hovarna gick 1,11,0 över full distans. Man ryckte även alla skorna i Eskilstunas fyraårstest det året och då vann den och slog bl a Digital Ink. Har därefter, åtminstone i Sverige, tävlat med skor. Stig H bekräftar skorycken på hemsidan så det är nog inget man bara anmält för att sen ändra. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Nej, det twittrade hovslagaren om för snart en timme sen, han är suverän.
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Mycket snack om Edge Boko...den jag tror mest på är helt klart King City.
Jag vet att det är första starten och den står 20m bakom med en passiv Örjan, men hästen har sprungit 9,5 vilket är en sjuk tid oavsett klass...nu vet jag inte vad denna tid motsvarar här men det låter positivt från stallet och att den bara är spelad till knappa 4% är ett skämt
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Junior Troy spikas idag, håller inne Unter från start & håller ut Örjans som fått mycket pengar på sig på sistone sen kör Björn mot spets & vinner. Barfota & lopp i kroppen idag.
9 Junior Troy (Björn Goop) gjorde en fin årsdebut på Örebro. Björn körde snällt. Gick med skor bak och då är han 50-60 meter sämre. Helt klart. Barfota runt om nu. Kapacitetsmässigt räds jag bara Indigious men han ska ta 40 meter. Jag blir inte förvånad om han vinner loppet, säger Anton Sverre.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Där ströks Mythical Fortune vilket förändrar loppet helt. D'One lär nu garantiladdas för spets och den är nog rejält förberedd när man anmält bfro. Bara att spika och gå vidare..
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Lite minus med skoryck på Edge Boko, tror segerchansen felfri var helt i topp innan skorycket men den går ner lite nu. Är det inte konstigt att rycka skorna första gången när uppgiften redan är helt perfekt? Istället för att dra dem i en final eller så? Uppe i 70% nu men jag spikar ändå! Jag har svårt att ranka bakom och det är för sent att börja läsa på och ranka rätt där nu. 100% vinstchans kurant och felfri och felmarginalen för det med de här förutsättningarna tror jag inte är mer än 30%. Inget övervärde således, men inte tvärtom heller och det finns många öppna lopp i övrigt i omgången.
Indigious däremot är det väl ett rätt stort plus på, den trodde jag inte på innan men nu måste den nog med. Måste säga att strecken ramlat ner lite konstigt i lärlingsloppet. 12% på Erica Gertsson mot 2% på Oskar J. Spelar nästan ingen roll vilka hästar de har (och så stor skillnad är det inte på dem heller här), den där fördelningen är fel. Erica har mest kört monté. Startat på rikstoton tre gånger och nollat samtliga. Oskar däremot är bättre att köra än många proffs och stammis på V75.
|
|
|
|
|
#50 |
|
Idag överlåter jag till ena brorsan att göra V75 och slänger bara in V5 och V4. Sedan gör jag V75 tills på söndag. Man får dela på jobbet lite ibland. Inom V5 spikar jag dock Filippa Hall och Tokio Hotel Hall.
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Håller med angående lärlingsloppet. Här är det helt felstreckat. Snoopy D.K 4%? Lär garanterat vara med på målfotot från ett perfekt spår, kan dessutom vara en chansspik nu när jag ser att man anmält bfro här också... |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ja den tänkte jag också på att den stack ut! Första gången den gick ut på V75 vann den från spårt 12. På sprint. På sommarbana. Andra gången fyra bakom Big Bill Bac, Reve damour och Spark Rick. Rätt starka papper det. Kusken har jag inte stenkoll på men jag har varken plus eller minustecken i minnesbanken. Barfota på det, ja den seglar ju upp som klart mest streckvärda i loppet och lätt näst troligaste vinnaren efter Tokio Hotel Hall som jag ändå tycker är rätt favorit.
|
|
|
|
#53 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8442Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Avslutningen när den hade spår ett glömmer jag aldrig. Seg ut och pajaskusk försämrar lite...
|
|
|
|
#54 |
|
Edge Boko tror jag är helt stenklar, exakt allt talar för den så varför gå emot..
Men, om den skulle torska, så kommer det bli dunderskräll, för folk verkar inte förstå hur svårt det är för orutinerade hästar att gå runt 15-hästarsfält med 20m tillägg. Det händer iallafall väldigt sällan. Chiptheball In bästa skrällen i det loppet om nu inte Edge Boko är lika överlägsen som jag tror. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Så här blev mitt bolagssystem
1) 7 r6-4 (Örjan forcerar denna klasshäst till spets och slut, tro inte på den överoptimistiske amerikanen även om Johnny vinner "allt" just nu) 2) 6 r15-10 (orutinerad häst, som tar spets från springspår, svårt att ta 20 m, 10 vann övertygande senast) 3) 1,2,5,6,9,10 r4-3 (mycket skrik på 4 som var dålig senast och dessförinnan vann ett skitlopp, även skrik på 3, Björn positiv till 1 som inte imponerar på mig, 5 ser rätt hyfsad ut, här skräller 6) 4) 1,2,3,4,6,9,11 r8-10 (stallen tror mycket på 6 och 1, 11 kommer med två raka med samma kusk och vinner till 5 %) 5) 2,3,7,11 r10-6 (kom ihåg att norskarna brukar vinna kallblodsloppen, här tar 3 ledningen och skall slås därifrån till streckprocenten 9) 6) 3,5,6 r1-7 (favoriten 3 debuterade i knackig aktion, Hans-Owe var inte nöjd, 6 kan vara lösningen, Björn nöjd med 5, här kan skrälla) 7) 1,8,9,10,11,15 r7-6 (Örjan "bär" 11 till vinst gång på gång, Björns bästa chans säger han om 9 som inte var imponerande mot 11 senast, 15 är tuffast, 1 har läge och form, 10 ställer och far i loppen men är stark som en björn nu bortglömd till 7 % med André - se upp) Kostar 1512:-. Ett nedbantat system lägger jag in på V75-tävlingen. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Frågan är hur Takter resonerar i första...släpper han ner en årsdebuterande D'one om han kommer före från början?
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
För mig given gardering.
|
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Sharp$: 8442Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det ar som att saga att alla I kvarteret har samma problem.
|
|
|
|
#61 |
|
Det kanske börjar med 2 stora i dag. Inte så kul kanske men mycket troligt spets och slut. Men den ena gör årsdebut och den andra kan lika gärna hoppa så det kan lika gärna börja med 2 karameller. 2 st A-Hästar är nog inte så dumt. Chansen att båda gör bort sig är nog inte jätte stor.
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Tant Agda och Harry boy får ta den som spik.. (Nu är den dock stenklar då jag skriver detta..Murphy´s Law..) he he Ha en Glad Påsk!! Mvh , L |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Quantum Outlook är det också många som förespråkar idag, och man menade på att hästen inte var frisk den senast startade i V75. Jag tror att problemet är att det var Frank som körde och nu kör igen, och alla vet väl hur många V75 lopp han vinner?
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Katastrof, Robin " om man får säga så" åter på planen, platsar inte på
bänken. Kanal 75 skärpning, utbilda om möjligt i svenska språket! |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Trist att D'One blev nedstruken ett spår. Barfota runt om dessutom så jag orkar inte börja gardera emot. Klasshäst
Så vi lär nog sitta med 2 jättefavoriter efter 2 avdelningar, Edge Boko ser också rätt klar ut. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Hoppas det
enklast så man får gadda lite på slutet. Litet system å några tusen sitter aldrig fel
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Alltid värt att överväga V5 i dessa lägen. ( Åtminstone göra en check av förväntade värden ). Ibland kan det skilja en del i spelprocenten mellan spelformerna. Bäst att spela där ens idéer är minst betrodda såklart.
|
|
|
|
#68 |
|
Börjar med två outsider spikar, 11 i avd 1 och 10 i avd 2, 8 och 6 %
Kämpa!! |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Blev som förväntat, strykningen avgjorde allt vill jag påstå.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Men Takter vad gör du? Du skulle ju vända tillbaka till stallbacken efter att D'One tagit spets
Stekel (+10) |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Dagens korsdrag i nästa..(hoppas jag) 3 Robloix M. 1% ..är iaf ett skämt..
L |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
73% på Edge Boko...ja vi får hoppas att favoritspelarna är rätt ute, för tar den inte spets så är den ute på djupt vatten.
3:an är nog minst lika snabb ut och frågan är om man släpper...men det gör man nog bara för att det är favoriten och Erik med hissad flaggstång som kommer farande |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Väntad början med spets och slut tycker jag. Vet inte vad Raffe svamlade om för spetskörning.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Örjan vet ju va han gör. Inget snack om saken! Men även en sån som Örjan behöver tur ibland. Fyfan va oturligt att Johan precis hinner dit o täpper till Rad. America med sin LUS
Takter med lite flyt vinner detta loppet alla dagar i veckan. Säger inte att D'one var tom i mål, men luckan in på sista sväng o den tuggar ned D'One enkelt. Nu spikade jag D'One så klagar inte. Men ändå... Senast redigerad av Khiarshoor den 2015-04-03 klockan 14:42. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#77 | |
|
1 % på en kuse som sprungit 0.7 sec snabbare än storfavoriten +att kamelen galopperat bort mycket pengar känns han minst sagt understreckad...och ja..1 % = skämt ..73% på 6:an lite underhållande också ..Men det är min personliga åsikt .. Tror på god chans för favoriten ,men..3,6,10,14 på min bong..
Citat:
L Senast redigerad av Lazze den 2015-04-03 klockan 14:45. |
||
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
Skönt att Ludde är med i loppet iaf samt nån okänd kamikaze kusk, så kanske detta ändå inte blir en läggmatch
|
||
|
|
|
|
|
#79 |
|
Jag kan inte tro att jag säger det men är inte 5 Island Three intressant med Haugstad (jepp, vet vad jag skriver) i avd 2?
Förövrigt spelar jag inte idag, spelar på söndag istället... |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
5, 6, 10, 15 nu... Hoppas på smäll!
Rejält överstreckad favorit!
|
|
|
|
#81 |
|
Hyfsat med galopper.
Ganska klar tvilling Senast redigerad av draken den 2015-04-03 klockan 14:56. |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Stenklar
Carabinieri var dock jäkligt fin efter uppehåll, kommer spela den nästa gång. |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Carabinieri nästa gång..
Lås och tv i nästa på 4-5 ..5/8% streckade ...?? dagens spelvärde imho. L |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Hur fan kan de hylla hästen så mycket när 70% av fältet galoppera bort sig??? Det var väl ingen prestation o vinna detta? Spetsar och får inte ett enda hot då alla hoppar bort sig. Trökigaste loppet jag sett.
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Jag ser helt annorlunda på saken. Utan galopperna hade det varit en massa lusar i vägen för bakspårshästarna att runda och det hade blivit ännu mer walk in the park för Erik.
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
Tänkte ta båda de där som utgång, men på spetschansen och kusken vägde det över till fördel för Dalborg och tog ställning för en enda u-häst. De tre mest streckade höjer sig knappt eller inget alls över resten här, hoppas inte någon av dem ramlar in som vinnare.
|
|
|
|
#88 |
|
Har Garbo sett dålig ut innan? 10ggr på enda hästen det lyser dubbelrött på, som dessutom har spår 5 och 44% vinster. Eller är det bara Lindberg som folk är allergiska att spela på?
|
|
|
|
#89 |
|
Bah ...Dalborgs styrning...vinner enkelt med rätt val..
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Nu ska bara Snoopy vinna så blir det kanske några tusenlappar idag...
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Jag gillar verkligen Catrin Fajersson. Hon kör ofta kompromisslöst och för att vinna.....
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Orkar inte, hade 1,2,4,5,9,10,11 klicka inte i 6an av nån anledning
7 6 1,2,4,5,9,10,11 1,6,9 2,3,7,10,11 3 1,8,9,10,11,15 Less |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Bara älskar Queen snowball , alltid underskattad.
spik på v75 & v5 . Lirade även tvillingen, la ut den innan loppet i tråden för det.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Snyggt Basse!
Besviken på Dalborg dock ... håll kamelen i andra spår= vinst |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
Det blev inte många meter barfota... |
||
|
|
|
|
|
#98 |
|
Nu är det så,att Erik förvaltare oftast en favorit på bästa sätt
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Jo sirilock hade vunnit annars. Synd för mig bra för dig
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Har 1an så den blir såklart diskad
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
@ hoola
Ja, la ut den sent men innan start, ville bara visa att jag inte snackade skit. ska försöka lägga ut tidigare nästa gång. sorry |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Hur kunde det ta så lång tid???
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Men seriöst spiken diskad så jävla typiskt
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Tacka vet jag reglerna i Frankrike som inte är lika bögiga som våra svenska homofilregler.
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
För att inte nämna jättetjöt av Raffe o Lennart i TVn haha (angående Snöbollen). Riktigt bra insats dock.. Värdig vinnare. Men visst borde Jörgen vunnit med de loppet? Går bäst i ledningen o bla bla bla. MEN skyller på Jörgen. Sätt upp Björn eller Erik så vinner Twilight detta loppet med 50m
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
![]() Och än en gång eloge till tvillingen!
|
||
|
|
|
|
|
#111 |
|
Surt när man hade lås 1 och 6. Den ena diskad och den andra tvåa.......
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Konstig diskning, de brukar kunna fria mycket värre. Han var ute och markerade och gick sen tillbaka. Så bröt finnen ut självmant kort efter och luckan fanns att köra i. Kan bli dyrt, det var sista hästen jag bantade bort på mina 7 streck.
|
|
|
|
|
#113 |
|
Jävla pissregler ärligt talat. Joel provar att gå ut men viker tillbaks inåt när han märker att det inte är fritt. Sen väljer 5:an att gå höger och luckan kommer ändå.
Tycker inte det påverkade utgången av loppet då luckan hade kommit ändå för Joel. Senast redigerad av Manprinsen den 2015-04-03 klockan 15:58. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Jag kanske hörde fel men tyckte inte Forsgren att allt var OK omedelbart efter loppet?
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Är detta dubbeln ikväll?
DD1. 6 DD2. 9,10,11 Vad tror ni, bra odds 6-11 77ggr just nu |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Visst kan Ludde vinna.Jag hoppas dock att han är sig lik och får hästen i galopp alternativt tar spets och kör undan för tidigt så att H-OS får chansen.I andra - skall inte BG vinna nåt på V75 på (nästan) hemmaplan?
Således 3-9 är min förhoppning. |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Egentligen behöver det väl inte vara helt omöjligt att Reckless tar hem DD-1. Tar spets, släpper till Dream With Me NL, och Charrua blir tvungen att ta dödens. Lucka i sista sväng och Goop jobbar in den.
6,60 just nu och minsta oddset knappa 30 gånger på DD, spelvärd enligt mig! |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Lutfi vann enkelt.Det såg inte ut som om H-OS ens försökte från början trots att det är från spets han skulle haft bäst chans.
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Franska regler kan vara rätt hårda, men "trängningar" är mer accepterade.
|
|
|
|
#122 |
|
Hyfsade prestationer 1.10.0 på Luddes och något liknande ifrån Charrua från dödens....
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Sitter kvar med 1,8,9i sista för att sätta V5
garderade lite med dd så jag får lite tröstpengar om 10 eler 11 vinner- Börjar bli lite smånervöst nu.Hade suttit med 6 i sista om dom inte diskade Young Farmer, men då hade väl värdet inte varit så bra som nu. |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Ja verkligen, det här loppet avgjordes i spetsstriden.....Idag körde ju Lutfi riktigt bra vilket inte alltid är fallet självklart var hästen bra också men det var Charrua också...Riktigt bra travsport med rafflande upplopp !
Senast redigerad av MikaF den 2015-04-03 klockan 16:39. |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Hemkommen nu som först. Får slänga in ett vinnarspel på Pantarei Ans.
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Kul när V75-gänget stimmar upp Raffes V75 Tillsammans-system om att det kan bli ca 42 lök om den sitter...varje andel blir värd 200:-
![]() Alla andelsägare går man ur huse & säger upp sig direkt ifrån sina jobb då dom blir "onödigt rika" ![]() Måste vara årets skämt dessa sk. stjärnbolag som ATG försöker inbilla folk att dom ska bli miljonärer på... |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Känns det inte lite märkligt att det blev Jackpot på 5 rätt ?
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Missar sjuan på diskningen av Joel, lite surt då det ändå hade gett nån tusing. Kupongen var på 288kr så det hade iaf varit ett rejält plus.
Major (+25) |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
En brunbränd Raffe är det svårt att säga nej till...
|
|
|
|
#137 |
|
Vad hade Sjuan gett utan diskningen? En realistisk uppskattning? 7000kr?
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Får ändå ge brunbrände Raffe lite credit för att han lyfte upp Queen Snowball Inte ens han kan vara fel ute alltid :-)
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
MikaF (+3) |
||
|
|
|
|
|
#143 |
|
Lär nog bli likadant på Söndag. Får man inte 7 rätt får man ingenting. Lär bli minst ett par av de på förhand klara som vinner och då försvinner småpotterna direkt.
overpace (+1) |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Går jackpoten över till söndag eller blir det först nästa helg?
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Tycker det är omöjligt att gissa utdelning och jag spelar alltid utgående från att det skräller lite här och där.....men visst favoritparad är möjlig
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Lira V5 om man är trött på den låga utdelningen på V75
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Utdelningen på 7 kan ju alltid bli skaplig men småvinsterna är sällan något att vinna i ihåliga omgångar.
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
En brunbränd Jenna Jameson säger man inte nej till heller...
|
|
|
|
#152 |
|
Ganska lätt att säga nej till Raffe om man jämför
Major (+25) |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Hmmm, dagens Jenna är inte lika snygg som hon var i början av sin "karriär"
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Fantastiskt roligt med Sharps stundtals
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#157 |
|
Raffe vs Jenna todays topic
|
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#160 |
|
Man ska ju inte vara ytlig. Det är "insidan" som räknas. Så sära på benen Jenna. I Migges fall Raffe hahaha. Sorry
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Citat:
MikaF (+20) |
||
|
|
|
|
|
#163 |
|
Eller vad sägs om Raffe och Jenna i samma film ?
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
V75 kontra V5Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#166 |
|
Det förväntade värdet på 5r m.a.p. omsättningen och vinnarnas V75% var 12kr. Dvs mycket väntat med 5r-JP på vinnande raden.
Däremot var utdelningen på 7r oväntat hög. Det förväntade 7r-värdet var bara lite drygt 14000.
|
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
Edit: Puck-trea ser jag. Note to self: "läs igenom hela tråden innan du börjar svara!"
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-04-03 klockan 18:50. |
||
|
|
|
|
|
#168 |
|
Jag lirade V5. Sprack dock på diskningen. Hade målvinst-upplägg = flerbong på vissa av raderna. Tappade nåra tusen på korrekta diskningen.
Jag hade dock gått smygplus på 6orna om jag hade spelat V75 istället med spik-spik från början. ( Och spik-spik från början är ju grundförutsättningen för att man ens ska kunna börja jämföra V75 och V5 ). Men hittade rätt DD iaf så det gick ihop ändå. Den här gången var dock rådet "fel". Man måste ju dubblera V75-utdelningen eftersom det är 50 öre/rad bara. V75 skulle ha givit mer än V5 för den som spikade 2 första avd på V75.
|
|
|
|
#169 | |
|
Inget fel pa radet.
Utgangen ar svar att gissa. Citat:
|
|
|
|
#170 |
|
Och rådet var ju dessutom att man skulle överväga vilket spel man väljer. Inte vilket spel man skulle välja!
|
|
|
|
#171 |
|
Är det inte enklast att bara skita i alla omgångar där man riskerar 39 % (alla tillfällen utan jackpott) återbetalning?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Vill bara tacka alla Sharpsare...känns bra att vara här och många med bra ideer..Glad Påsk Alla!
Nu ska jag ta några glas vin och koppla av.
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Citat:
Men bara efter vad man sjalv tror. Jag lirar for att jag ar mycket battre an de andra, och da kan man vinna anda.
|
|
|
|
#174 |
|
Frukost snart Putte?
|
|
|
|
#175 |
|
2330 har.
Snarare nattmacka. Men allt stanger 23 sa det gar inte. Suger pa sista biran, man kan sitta hur Lange som helst.
|
|
|
#176 |
|
20.03 här 23.30 där. Var är du då?
|
|
|
|
#177 |
V5 kontra V75
Man måste ju dubblera V75-utdelningen eftersom det är 50 öre/rad bara. V75 skulle ha givit mer än V5 för den som spikade 2 första avd på V75.[/QUOTE]
Hur tänker du här? Vi brukar spela V75 för 1000 kr/omgång. Om vi gör bedömningen att det är bättre spelvärde på V5 så kostar systemet 2000 kr. Då räcker det väl att V5-utdelningen överstiger V75-utdelningen med 1000 kr för att vi skall ha gjort ett korrekt val? Givetvis även korrigerat för vinstgrupperna för 5 och 6 rätt. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Citat:
Om ni satsar 2000kr på V5 och vill veta om ni skulle ha vunnit mer på V75 så måste givetvis insatsen justeras till 2000 kr även på V75. Annars är det omöjligt att jämföra "oddsen". Det omvända går däremot inte eftersom man inte får spela 0,5 V5-system.
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Citat:
Man måste även lägga till risken att spricka i något av V5-loppen vilket skulle ge utdelning på 6 eller 5 rätt på V75. Risken att spricka i de två första loppen talar för V5. Risken att spricka senare ( och åtminstone få något tillbaka ) talar för V75. Valet är sällan självklart. Sedan måste man väga in att hästarna absolut inte måste ha samma spelvärde på olika spelformer. osv osv osv. Vad som är självklart, åtminstone enligt mig, är att man måste väga in radpriset för att kunna jämföra överhuvudtaget.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-04-04 klockan 08:01. |
||
|
|
|
|
|
#181 |
|
V75 vs V5.
Rent statistiskt har Strecksson vinnaren i V75 på plats 3,00 vilket skulle innebära att man i genomsnitt behöver 3x3= 9 gånger så stort system på V75 som V5. Radpriset är hälften, varför insatsen är 4,5ggr så stor för samma statistiska chans att ha alla rätt.
|
|
|
|
#182 | |
|
Citat:
Det blir ju ett ganska ordentligt specialfall vad det gäller den allmänna chansen att sätta V75 vs V5. Det är ju sprickrisken i V75-1&2 kontra samma risk i V75-3 -> V75-7 som ska bedömas. Och sedan ställa detta mot den utdelning man förväntas få på alla rätt och tröstpriserna på V75 vid sprickning. Ekvationen är ingalunda trivial. Men att man måste räkna på samma totalinsats känns dock självklart.
|
|
|
|
#183 | |
|
Citat:
Jag har tidigare haft en liknande strategi med V64, men nu har man ju delat på V4 och V64, så det lutar åt att det bara blir spel jackpotomgångar, och så kanske man siktar på DD istället.
|
|
|
|
#184 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|