Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-06, 12:30   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

V75-Kalmar


Efter en rätt dålig V75 omgång igår på Bergsåker drar V75 vidare till Kalmar nästa lördag. Mycket bättre sporslig klass men framförallt skulle det kunna bli en omgång där det kommer bli många väldigt intressanta balansförändringar. Bara hoppas på bra väder för ingen tjäle i Kalmars bana. Vi närmar oss nu den tid då vinter övergår till vår och det är dom veckorna det brukar hända väldigt mycket när hästarna lättas i balanserna. Lördagen efter drar V75 till Momarken så ska lägga mycket tid på denna omgång.

Klass 2

Som alltid svårbedömt när man bara ser anmälningslistan. Toddler imponerade i onsdags i ett ramlopp på Jägersro. Trodde ett tag inte den skulle hålla undan för en ffg barfotadansande Eldrick Boko. Båda hästarna strålande. Förresten så finns det i detta lopp flera hästar som nog kan bli rejält förbättrade första barfota så infon i veckan till detta lopp blir väldigt intressant.

Klass 1

Ett kanonlopp där det krävdes över 1300 poäng för att komma med. Även här finns det stor potential till förbättrade prestationer på ett flertal hästar om det vankas skoryck på lördag. Alleyson imponerade sist. Segermaskinen i Kalmar, Elliot Coger nu mot V75 motstånd. Skoryck ? Dizzy River hoppade sista i Halmstad. Dags att rycka skorna nu JU ? Det är flera andra i detta mycket fina lopp som skulle kunna nämnas.

Bronsdivisionen

Ser inte heller helt lättlöst ut. Roses Glory avslutade strålande senast på V75. Dags att plocka av skorna på den nu Veijo ? Folli vann senast på V75. Nu hemmaplan. Dags att plocka av skorna för andra gången i karriären ?

Silverdivisionen

Oj vilket lopp. Årets bästa silverdivision utan tvekan. Ska bli fantastiskt kul att se Kolgjinis nya megastjärna Buzz Mearas på banan igen. Avslutade fjoråret med seger i Norge på 10,4 och innan dessa tvåa i breeders finalen efter Nuncio. Dock årsdebut nu så ska bli intressant att följa infon på den i veckan.

Gulddivisionen

Betydligt mer spelvänlig än igår på Bergsåker. Alfas Da Vinci är på väg att utvecklas till en världsstjärna hos Jocke Lövgren. Nu lopp i kroppen, kanske skoryck och den borde räcka långt i guld även om distansen nog är ett minus. Nahar kanske går barfota nu. I så fall ett stort plus. Spring Erom har tokform.

Diamantstoet

Fint diamantstoförsök. Kevin O svarade för en grym styrning sist med Carros Girl. Får tränaren till det lika bra så borde det vara bra chans igen, men det är ett lopp med flera bra hästar och sen blir det väldigt viktigt med ev skoryck även här.

Stayerloppet

Trevligt lopp utan en massa utfyllnadshästar som man sett i dessa lopp under vintern. Ett säkert vårtecken är att se Dernier Viking i startlistan igen. Den är 100 meter bättre barfota så inte konstigt att den varit avställd i vinter.

Sammanfattningsvis en väldigt väldigt trevlig omgång med potential till hög utdelning. Det finns ingen spik a la On Track Piraten att luta sig mot på lördag.


Lycka till nu med V75an.................
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 19:33   #2
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Härlig start på tråden Olle!

Ruskigt trevlig omgång och det känns toksvårt vid första anblicken!

1. Här gillar jag verkligen intrycket på Lövgrens 8 Please mr please! Sen var det mkt surr om Frankie Brodda på V75 förra lördagen och som han avslutade! Spår 1 kan dock bli en stor fälla här. Olle skriver om Toddler som verkar ha ett löphuvud av guld. Senaste loppet var en härlig syn när han svarar Eldrick Boko på klasshästens vis... Riktigt kul lopp!

2. Riktigt öppet och bra stolopp där loppets bästa hästar står klart sämst till pga av proppen. Carros Girl var ju magiskt fin i biken senast men står betydligt sämre till nu. Steady Brodda avslutade ju bra i samma lopp och det kan vara dags nu. Play it diablo kanske är hårdaste hästen i loppet och har haft tuffa uppgifter på slutet! 2,4 & 6 känns heta från framspår. Har för mig att Lövgren håller fuxa håleryd högt oxå! Även 11 &13 är riktigt bra hästar.. Som sagt toköppet.

3. Alfas var ju grym i årsdebuten och kommer han bra till här från sitt sjundespår borde han ha vettig chans när formstarkaste motbudet fick spår 11.

4. 2 riktigt starka hästar i Mind Your Face och Dernier Viking, men svårt att räkna på dom i deras årsdebuter. Osäker på hur bra Tack Wee kan öppna men borde ju kunna öppna bra när han e ensam från springspår. Känns klart intressant här om Takter kan pricka rätt! Bula Bula Am gick med punktering hela loppet senast och stark är hon!

5. Löjligt trevligt och spelvärt lopp! Veijo bara öste beröm över Roses Glory senast efter dennes årsdebut och han trodde ju absolut inte att hon kunde vara så bra på förhand! Detta stoet har ju visat sig vara riktigt starkt! Men kryllar av bra motbud.. I första hand Folli som såg smällfin ut från tät senast. Sen var ju intrycket på Hertig Shim riktigt bra som tokfast bakom idel topphästar senast och trots att detta är ett riktigt bra lopp så är känslan att han går ner i klass och står inför en betydligt bättre uppgift! Borde inte bli så jätte mycket spelad heller!

6. Underbart lopp som har allt! Kan såklart vara spets och slut på på Buzz Mearas och han blir väl omgångens största favorit. Till skillnad från många andra av Luddes kanoner så är han ju dessutom travsäker. Men spår 1 är alltid spår 1 och man vet ju aldrig vart man har hästen efter ett uppehåll på 3,5 månad. Självklart vinner han detta lätt om han spetsar och bara har någorlunda form för detta är ju en kanon. Men med lite små frågetecken kanske man försöker fälla ändå? Intrycket på Mr Chicago i debuten för Veijo var ju minst sagt bra och han satt ju fast med rubbet och det var väl en riktigt bra genomkörare inför detta. Han blir nog mångas ide mot favoriten på lördag. Bakom dessa är det vidöppet.

7. Omgångens bästa spik (såhär på söndagen efter en kort genomgång av listorna) känns som Counterfeightr! Marcus håller hästen högt och var riktigt optimistisk inför senast och vilket lopp hästen gjorde! Galopp, vida spår och krokade ihop med Star Keeper in i sista sväng och gick hur bra som helst.. Autostart nu borde betyda felfritt lopp och utan för mkt strul på vägen så borde han ha jätte chans vinna nu! Svårt att sia om hur mkt han blir streckad denna gång men jag tror inte han blir överspelad iaf!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-07, 05:35   #3
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 39
Sharp$: 355
Standard

Vilka härliga lopp på lördag, börjar klia i fingrarna redan nu!
Spik på Folli i avd 5 med bra spår kändes givet, tills man såg att Kamikaze-Ludde är med.. Har iofs för mig att hans Orakel Face är seg och väldigt osäker i starten, ngn som har bra koll??
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-07, 07:42   #4
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2510
Standard

Hålla Fredrik Persson i handen är dock inte den bästa känslan en "riktig" v75 omgång. Vann senast på en "extra v75"

Men vi hade ju 3 i lördags som inte brukar vinna v7 så trenden kanske fortsätter

Roses Glory min förstahäst där, tror Veijos hästar är extra gynnade av att gå barfota. Steady Brodda får bli min spik
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-07, 07:52   #5
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andros Visa inlägg
Vilka härliga lopp på lördag, börjar klia i fingrarna redan nu!

Spik på Folli i avd 5 med bra spår kändes givet, tills man såg att Kamikaze-Ludde är med.. Har iofs för mig att hans Orakel Face är seg och väldigt osäker i starten, ngn som har bra koll??

Tvärtom, snabb och säker!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andros (+10)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-07, 08:10   #6
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

En hyffsad omgång men det var inte så att man skrek wow när man såg startlistorna. Luktar jackpott lång väg och vem vill ha det när man såg omgången i lördags där det gav miljonutdelning trots fyra stora favoriter vann.

Trodde våren var kommen men västsverige har fått över 10 cm och våren känns långt borta just nu.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-07, 08:10   #7
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 39
Sharp$: 355
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Hålla Fredrik Persson i handen är dock inte den bästa känslan en "riktig" v75 omgång. Vann senast på en "extra v75"

Men vi hade ju 3 i lördags som inte brukar vinna v7 så trenden kanske fortsätter

Roses Glory min förstahäst där, tror Veijos hästar är extra gynnade av att gå barfota. Steady Brodda får bli min spik
Hmm, får nog bli ett lås på Folli & Roses Glory här då. Veijo kanske får loppet..
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-07, 08:37   #8
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

1.Condor Motion med Crebas intressant från spår1.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-07, 10:58   #9
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

En mycket trevlig omgång, sportsmässigt.
Spelmässigt, alltid spännande.
Tror inte på miljonutdelning då tre hästar höjer sig rejält och skall ha toppchans att vinna.
Alfas Da Vinci - Dernier Viking - Buzz Mearas
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 12:01   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
En hyffsad omgång men det var inte så att man skrek wow när man såg startlistorna. Luktar jackpott lång väg och vem vill ha det när man såg omgången i lördags där det gav miljonutdelning trots fyra stora favoriter vann.

Trodde våren var kommen men västsverige har fått över 10 cm och våren känns långt borta just nu.
Jag tycker att det är en intressant omgång på förhand. Jag gillar när det kommer ut bra hästar och samtidigt finns det frågetecken kring dem. Kalmar är en lurig bana, så det här kan ge rätt bra betalt. Dessutom är V75 alltid svårt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 15:47   #11
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

V75:5 Roses Glory bf bak och jänkarvagn
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 15:53   #12
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Tvärtom, snabb och säker!
17 autostarter 41% galopp är väl inte så säkert?
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 16:46   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Det är otroligt mycket utrustningsändringar aviserat på lördag. Läste på i några timmar i går men kom bara till avdelning 3.

Det mest intressanta i första 3 avdelningarna:

1

- Frankie Brodde ska gå i vanlig vagn denna gång då det är voltstart. Minus. Inget skoryck aviserat av PU i de tidiga intervjuerna.
- Om jag ser rätt i startlistan har Toddler 5 ggr haft framspår i voltstart och galopperat bort sig alla 5 gångerna. De tidiga spelarna verkar inte ha sett eller tagit hänsyn till det för den är klar favorit just nu
- O Boy Face nu barfota fram. Intressant kuskbyte.
- Skoryck på Bravo Navarone.

2

Det mest intressanta är att Caddie Jasmina ska gå barfota runt om (stort plus) och för första gången någonsin i jänkarvagn. Sådana förändringar på JU hästar ofta vinst. Mest intressant också att Veijo ska rycka alla skorna nu på Lovely Sky. Love You avkomma. Jag tog rejält betalt i ett av ramloppen under sprintermästaren när Svend Dyhrberg körde den barfota runt för första gången om som då gav magisk effekt när den vann lätt som 12 oddsare. Skoryck hos Veijo brukar vara bland de mest intressanta skorycken som finns.

- Jerns Vendela nu barfota fram
- Diora Sound nu lopp i kroppen och barfota fram. Gynnad av hemmsplan och det kommer ofta en iordningställd skräll från himmalaget har jag för mig när V75 körs där.
- Storm Cloud nu barfota runt om och jänkarvagn. Intressanta ändringar.
- Fuxa Håleryd aviserar Jocke Lövgren nu skoryck runt om på. Det var ett tag sedan.
- Play It Diablo nu barfota bak
- Xena Tim ska nu tävla barfota runt om och för första gången på ett tag med jänkarvagn
- Carros Girl ska ev tävla barfota runt om på lördag.

3

Av 11 hästar här ska 9 av dom tävla med barfotabalans. För 7 av dom är det en förändring mot senast. Scirocco Sisa gick så senast, Riff Kronos startade senast i Frankrike och gick då barfota. Nothing But Class och Spring Erom är de enda två det är aviserat skor runt om på. DW säger att han ska vänta lite till med skorycket på Spring Erom.

Alfas Da Vinci ser ut att bli gigantisk favorit. Därmed ska man väl i första hand leta sätt att fälla den på och det finns en viktig faktor. Hästen har tagit samtliga vinster hos Lövgren i långlopp. De senaste 6 starterna över lördagens distans har inneburit torsk. Den var ute i två medeldistanslopp vid den här tiden förra året och torskade båda gångerna. Ena gången spelad till 1,80. På plussidan får man säga att hästen i de senaste starterna när Lövgren satt på Jänkarbike lyft sig väldigt mycket av vagnbytet. Dessutom bäst barfota runt om och på lördag är det absolut maxbalans aviserat, dvs bike och barfota runt om.

När det gäller Nahar är det stallpersonal som pratar om att det kan bli barfota. Där bör man nog hoppas att atg livenissarna får tag i tränaren på stallbacken på lördag och frågar honom själv hur det blir. Barfota runt om på Nahar är ett jätteplus.

Som sagt är det ny balans på de flesta hästarna så rabblar inte upp allt.


Ska försöka läsa på de andra avdelningarna i kväll och fred och lördag. Kan inte lova att jag hinner sammanställa motsvarande info för dom avdelningarna......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekis0757 (+10), Helge (+10), Emeffeff (+5), drakdead (+5), Magnus (+10), lenninen (+5), sjukstuga (+10), Sicken (+10), larockma (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 18:13   #14
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
2

Det mest intressanta är att Caddie Jasmina ska gå barfota runt om (stort plus) och för första gången någonsin i jänkarvagn. Sådana förändringar på JU hästar ofta vinst. Mest intressant också att Veijo ska rycka alla skorna nu på Lovely Sky. Love You avkomma. Jag tog rejält betalt i ett av ramloppen under sprintermästaren när Svend Dyhrberg körde den barfota runt för första gången om som då gav magisk effekt när den vann lätt som 12 oddsare. Skoryck hos Veijo brukar vara bland de mest intressanta skorycken som finns.

- Jerns Vendela nu barfota fram
- Diora Sound nu lopp i kroppen och barfota fram. Gynnad av hemmsplan och det kommer ofta en iordningställd skräll från himmalaget har jag för mig när V75 körs där.
- Storm Cloud nu barfota runt om och jänkarvagn. Intressanta ändringar.
- Fuxa Håleryd aviserar Jocke Lövgren nu skoryck runt om på. Det var ett tag sedan.
- Play It Diablo nu barfota bak
- Xena Tim ska nu tävla barfota runt om och för första gången på ett tag med jänkarvagn
- Carros Girl ska ev tävla barfota runt om på lördag.
Ser att Lovely Sky gick barfota 3 ggr till efter det loppet du nämnde med placering 0,1(22tkr i 1a pris), 0. Tror du skorycket nu med Veijo kommer ge större effekt?

Själv har jag sneglat en del på fuxa Håleryd. Gick helt ok från kön på v75 näst senast till en fjärde plats där miss prelong vann från ledningen och ingen ville göra något. Inte sett senaste loppet men läste loppkomentar i guiden att hästen gick lite för tidigt. Barfota nu och lite flyt i loppet hoppas och tror jag det kan gå vägen. Såg att unibet hade den till 20ggr. Kanske man kan hoppas på 25ggr hos bet365 imorn. Platsodds kan också vara intressant och framförallt intressant på strecken i ett öppet lopp om det skulle stå sig någorlunda.

Btw, det går att se oddsen med "vanliga" aftonbladet plus under 'spetsstrid, ranking...' i v75 intervjuer. Dock kommer väl det upp vid 9tiden typ.

Senast redigerad av schtek den 2016-03-10 klockan 18:25.
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 18:23   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
Ser att Lovely Sky gick barfota 3 ggr till efter det loppet du nämnde med placering 0,1(22tkr i 1a pris), 0. Tror du skorycket nu med Veijo kommer ge större effekt?

Själv har jag sneglat en del på fuxa Håleryd. Gick helt ok från kön på v75 näst senast till en fjärde plats där miss prelong vann från ledningen och ingen ville göra något. Inte sett senaste loppet men läste loppkomentar i guiden att hästen gick lite för tidigt. Barfota nu och lite flyt i loppet hoppas och tror jag det kan gå vägen. Såg att unibet hade den till 20ggr. Kanske man kan hoppas på 25ggr hos bet365 imorn. Platsodds kan också vara intressant.

Btw, det går att se oddsen med "vanliga" aftonbladet plus under 'spetsstrid, ranking...' i v75 intervjuer. Dock kommer väl det upp vid 9tiden typ.
Har för mig att l sky blev tempotorsk i ett av loppen efter första barfota runt om starten. Skoryck hos Veijo brukar ge väldigt bra effekt och på en Love you avkomma nästan garanterat så. Men inget roligt spår

Ser att betsson börjat med travodds.kan inte vara limiterad där då jag inte har något konto hos dom. Det ska jag skaffa inom kort. Sen skriver någon att nordic bet också har det så får skaffa konto där med i så fall. Lira hästar till fasta odds betydligt roligare än att gissa odds hos statliga spelmonopolet på v spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
schtek (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 18:25   #16
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Har för mig att l sky blev tempotorsk i ett av loppen efter första barfota runt om starten. Skoryck hos Veijo brukar ge väldigt bra effekt och på en Love you avkomma nästan garanterat så. Men inget roligt spår

Ser att betsson börjat med travodds.kan inte vara limiterad där då jag inte har något konto hos dom. Det ska jag skaffa inom kort. Sen skriver någon att nordic bet också har det så får skaffa konto där med i så fall. Lira hästar till fasta odds betydligt roligare än att gissa odds hos statliga spelmonopolet på v spel.
Nordic/betsson/betsafe samma koncern, Betsson äger. Alla har samma odds på travet och haft det rätt länge nu.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 18:41   #17
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Nordic/betsson/betsafe samma koncern, Betsson äger. Alla har samma odds på travet och haft det rätt länge nu.
Tack. Då räcker det med konto hos 1 av dom. Ska kolla vilket som har bäst startbonus. Man brukar kunna få någon tusenlapp extra som ny kund.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 19:47   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Dernier Viking galopperar rätt ofta i voltstart, nu ska dom dessutom köra med jänkarvagn! Ju högre upp i klasserna hon kommer desto mindre kan hon tappa från start, känns som en svag favorit!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3), SO (+5)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 21:59   #19
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
3. Alfas var ju grym i årsdebuten och kommer han bra till här från sitt sjundespår borde han ha vettig chans när formstarkaste motbudet fick spår 11.
Det finns dock inte på världskartan att Alfas skulle komma bra till från spåret. Han kommer ligga sist i fältet efter 200 meter och ska alltså hinna med och runda samtliga över 2140? Högst osannolikt. Nahar får säkert överta ledningen och har han en bra dag slår ingen i detta fältet honom när han får bestämma tempot. Nu är ju Nahar som alla vet ingen bank då han förutom att fortfarande vara relativt galoppbenägen trots åldern och rutinen även visar upp en bländande form ena starten för att knappt platsa i silver starten efter.

Om Nahar ser bra ut på lördag och ingen aviserar "släpper inte till någon oavsett" så får han bli spik så länge han inte blir favorit.

Alfas tänker jag inte lägga en krona för om han är favorit och över 25%
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 22:30   #20
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 163
Sharp$: 1381
Standard

Nothing But Class borde väl vara först framme i guld för att överta? Till låg procent är den väldigt tidig för mig.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 23:08   #21
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tack. Då räcker det med konto hos 1 av dom. Ska kolla vilket som har bäst startbonus. Man brukar kunna få någon tusenlapp extra som ny kund.
https://www.888sport.com/sv/bet/#/gr.../category/1149
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 23:42   #22
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 19
Sharp$: 866
Standard

NBC är det för lång distans för.
Captain21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 00:02   #23
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Captain21 Visa inlägg
NBC är det för lång distans för.
Jaså, in och kika på loppet (guldfinalen) näst senast i arkivet så får du nog en annan uppfattning. Givetvis är kort distans optimalt men medel funkar bevisligen också.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 08:59   #24
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Mr Chicago till 15 ggr måste vara mest spelvärda oddset hos B365. Dom släpps strax.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 10:48   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 096
Sharp$: 126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Mr Chicago till 15 ggr måste vara mest spelvärda oddset hos B365. Dom släpps strax.
15ggr?!? Det är ju veckans stora stallskrik har de inte gjort hemläxan?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 11:00   #26
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
15ggr?!? Det är ju veckans stora stallskrik har de inte gjort hemläxan?
Veijo låter ju ruggigt uppåt på den i alla fall i V75 Guiden. Han låter uppåt på sina andra hästar också men detta är den allra bästa chansen tror han. Barfota runt om nu som gav ruggig effekt när den var hos Åke Svanstedt och jänkarvagn. Bästa chansen enligt Veijo och klart högst vinnarodds av hans hästar hos B365. Det var därför jag tyckte spelvärdet var bra på den på den info som finns just nu. Får inte spela själv men rekommenderade en god vän att lägga 100 kr vinnare och det hade det blivit.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 12:20   #27
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Veijo låter ju ruggigt uppåt på den i alla fall i V75 Guiden. Han låter uppåt på sina andra hästar också men detta är den allra bästa chansen tror han. Barfota runt om nu som gav ruggig effekt när den var hos Åke Svanstedt och jänkarvagn. Bästa chansen enligt Veijo och klart högst vinnarodds av hans hästar hos B365. Det var därför jag tyckte spelvärdet var bra på den på den info som finns just nu. Får inte spela själv men rekommenderade en god vän att lägga 100 kr vinnare och det hade det blivit.
Ni måste skoja om den, visade ju ingenting, drog i högertöm under vägen & verkade vara irriterad i munnen tidigt på upploppet när han ristade på huvet.

Skulle inte rekommendera spel på den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 12:29   #28
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Veijo låter ju ruggigt uppåt på den i alla fall i V75 Guiden. Han låter uppåt på sina andra hästar också men detta är den allra bästa chansen tror han. Barfota runt om nu som gav ruggig effekt när den var hos Åke Svanstedt och jänkarvagn. Bästa chansen enligt Veijo och klart högst vinnarodds av hans hästar hos B365. Det var därför jag tyckte spelvärdet var bra på den på den info som finns just nu. Får inte spela själv men rekommenderade en god vän att lägga 100 kr vinnare och det hade det blivit.
Han sa i v65 direkt att Roses Glory var bästa chansen!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 12:56   #29
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Ni måste skoja om den, visade ju ingenting, drog i högertöm under vägen & verkade vara irriterad i munnen tidigt på upploppet när han ristade på huvet.

Skulle inte rekommendera spel på den.
Det var nog bestämt på förhand att det var ett preparélopp. Jag är inte direkt imponerad av Mr Chicago sedan barfotastarterna hos Åke Svanstedt, men har väldig respekt för Veijo som tränare. Och när det låter så bra kunde man inte annat än rekommendera spel till 15 ggr. Buzz Mearas vinner annars normalt loppet men i spelvärdesanalysen på Mr Chicago till just 15 ggr måste ändå vägas in att det är årsdebut och troligen skor på Lutfi Kolgjinis megastjärna.

Mr Chicago kommer inte ge tvåsiffriga odds hos statliga spelmonopolet i morgon då det kommer lysa dubbelrött. Blir det riktigt skrik på den kommer den inte ens ge 5 ggr på v spelet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 13:14   #30
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var nog bestämt på förhand att det var ett preparélopp. Jag är inte direkt imponerad av Mr Chicago sedan barfotastarterna hos Åke Svanstedt, men har väldig respekt för Veijo som tränare. Och när det låter så bra kunde man inte annat än rekommendera spel till 15 ggr. Buzz Mearas vinner annars normalt loppet men i spelvärdesanalysen på Mr Chicago till just 15 ggr måste ändå vägas in att det är årsdebut och troligen skor på Lutfi Kolgjinis megastjärna.

Mr Chicago kommer inte ge tvåsiffriga odds hos statliga spelmonopolet i morgon då det kommer lysa dubbelrött. Blir det riktigt skrik på den kommer den inte ens ge 5 ggr på v spelet.
Kom ihåg att hästen inte presterat sen han blev skadad & nu möter han dessutom Buzz Mearas.
Man vill ju gärna se den här hästen på topp men tror inte vi får se den vinna på V7 nåt mer, kanske V64.

Jag tror ingenting på den men kommer gratulera dig om du ändå får rätt.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 13:32   #31
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Kom ihåg att hästen inte presterat sen han blev skadad & nu möter han dessutom Buzz Mearas.
Man vill ju gärna se den här hästen på topp men tror inte vi får se den vinna på V7 nåt mer, kanske V64.

Jag tror ingenting på den men kommer gratulera dig om du ändå får rätt.
Att rekommendera spel till 15 ggr betyder ju inte nödvändigtvis att man tror den har bäst chans att vinna . Många som missuppfattar det när man skriver om ett nätodds. Det handlar ju om att man bedömer att den har chans och att den är större än det odds den spelas till. Om man tror att en 15 oddsare är stenklar är det läge för ett relativt sätt väldigt stort spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+10), kunghumle (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 13:55   #32
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Att rekommendera spel till 15 ggr betyder ju inte nödvändigtvis att man tror den har bäst chans att vinna . Många som missuppfattar det när man skriver om ett nätodds. Det handlar ju om att man bedömer att den har chans och att den är större än det odds den spelas till. Om man tror att en 15 oddsare är stenklar är det läge för ett relativt sätt väldigt stort spel.
Tänker på Solvato. För nästan precis två år sedan hade den gjort ett antal godkända men inte mycket mer prestationer i vardagslopp. Då skulle den ut i olympiatravsförsök mot helt annat motstånd och inte många som trodde på den. Men Veijo snackade i intervjuerna om första barfota och att det skulle ge effekt. På fredagen skrev jag här eller om det var på travpunkten då att den var klart spelvärd till 17 ggr hos B365. Den blev sannerligen förbättrad. Rekordsänkte med över 2 sekunder och vann mycket lätt till drygt 8 ggr hos atg. I loppet efter vann den även finalen.

Mr Chicago är inte lika säker på det sättet för det är inte första barfota på den. Långt ifrån.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 14:06   #33
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1670
Standard

En Buzz Mearas från spår 1 med Adrian på V75 i silverdivisionen, i årsdebuten och möjligen med skor på? är inget jag vill hålla i handen till 70%. Hästen må vara snabb iväg men minsta lilla krångel är han riktigt sårbar. Finns en del snabba utanpå också.

Berghults Leffe till exempel, som var en av favoriterna i finalen för en månad sedan, står nu i 1%. Finns mycket värde utanför Buzzen!
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 17:38   #34
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-5

1 Orakel Face är startsnabb och tar ledningen. Den har dock hoppat i två och har bara vunnit en gång (klass I finalen i november) av sina fem senaste starter. Måste streckas.
Jag fegstreckar 1,3 och 5. 5 Roses Glory har spöat hingstar och valacker ordentligt. 3 Folli var rejäl senast och är en sprinter med bra spår.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 18:51   #35
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Ngn som loppkommentarer till Kalmar?
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 18:53   #36
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Min troligaste vinnare i veckans v75a är TACK WEE som gjorde ett kanonlopp på Vincennes, sådana prestationer brukar alltid räcka långt på v75. Då favoriten alltid är ojämt presterande vill jag utnämna detta till veckans bästa drag,
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 19:36   #37
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Vad tror ni om Hank von håleryd imorgon?
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 20:02   #38
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Ni måste skoja om den, visade ju ingenting, drog i högertöm under vägen & verkade vara irriterad i munnen tidigt på upploppet när han ristade på huvet.

Skulle inte rekommendera spel på den.
Nu får du sluta reta Olle han är ju ensam och hittat Mr Chicago i travsverige
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 20:06   #39
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Nu får du sluta reta Olle han är ju ensam och hittat Mr Chicago i travsverige
Jag rets aldrig utan säger bara vad jag ser, dock inte alltid jag ser rätt, gå in & kolla i arkivet & bedöm själva, ser ju att en av de största betaltjänsterna tippar honom etta så då borde jag ha fel.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 20:10   #40
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Nu får du sluta reta Olle han är ju ensam och hittat Mr Chicago i travsverige
Spelat väl ingen roll m hela världen hittat den så länge den jag rekommenderade v spel till fast odds fick det innan betaltjänsterna kom ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 20:15   #41
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Jag rets aldrig utan säger bara vad jag ser, dock inte alltid jag ser rätt, gå in & kolla i arkivet & bedöm själva, ser ju att en av de största betaltjänsterna tippar honom etta så då borde jag ha fel.
Tyvärr har många snurrat in sig på Veijos och Adrians häst i loppet medan det finns en som är totalt bortglömd som kommer få loppet om Veijo är elak med tempot utan på Adrians häst.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 20:37   #42
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 163
Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Tyvärr har många snurrat in sig på Veijos och Adrians häst i loppet medan det finns en som är totalt bortglömd som kommer få loppet om Veijo är elak med tempot utan på Adrians häst.
Preben som flyger lågt? 0.2% på den är VÄLDIGT lågt iallafall.

Senast redigerad av rrylander den 2016-03-11 klockan 20:40.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 20:53   #43
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Preben som flyger lågt? 0.2% på den är VÄLDIGT lågt iallafall.
Jag tänkte mer på 9.Radysin America luckan kommer.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 21:17   #44
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 866
Sharp$: 7803
Standard

Måste ta upp en detalj jag lagt märke till.
4 Welcome är rankad 1:a hos SS. 4% på streckspelet.
Vad vet SS som inte kollektivet vet?
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 21:21   #45
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Måste ta upp en detalj jag lagt märke till.
4 Welcome är rankad 1:a hos SS. 4% på streckspelet.
Vad vet SS som inte kollektivet vet?
Det undrar jag också?

4 Welcome (Peter Ingves) hoppas jag ska vara med där framme. Lite platschans om det löser sig någorlunda hoppas jag på. Ett bra läge i alla fall, säger Mats Rånlund.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 21:22   #46
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Måste ta upp en detalj jag lagt märke till.
4 Welcome är rankad 1:a hos SS. 4% på streckspelet.
Vad vet SS som inte kollektivet vet?
Olika loppanalyser? Tycker detta loppet är svårt att bena ut, kan vara spets & slut på Alleyeson, kan vara Kim Eriksson eller Takter (eller båda?) som blir panikslagna i dödens och trycker på?

Johans häst är väl bäst om den funkar (och inte blir fast invändigt)

Welcome ska också EVENTUELLT köras barfota runt om, vilket blir fösta gången (endast barfota fram tidigare)

Senast redigerad av Groknak den 2016-03-11 klockan 21:24.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 21:26   #47
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Är det nån som kommer ta emot Tack Wee eller blir Johnny släppt till ledningen? Känns ganska avgörande om man ska spika den eller Mind your face.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 21:30   #48
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 866
Sharp$: 7803
Standard

Vi har en till i 4:e loppet som SS rankar 1:a.
4 Swing Kronos som på strecken bara har 6%.
Är det samma där som i sista?

Senast redigerad av hanscrispi den 2016-03-11 klockan 21:32.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 21:31   #49
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Måste ta upp en detalj jag lagt märke till.
4 Welcome är rankad 1:a hos SS. 4% på streckspelet.
Vad vet SS som inte kollektivet vet?
Läs Jens S statistikblogg
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 22:21   #50
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Måste ta upp en detalj jag lagt märke till.
4 Welcome är rankad 1:a hos SS. 4% på streckspelet.
Vad vet SS som inte kollektivet vet?
"Liten outsiderchans", sa Ingves idag em i atg.se. Om Welcome.

Den 3 % aren betalar inte jag för.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 22:22   #51
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Det undrar jag också?

4 Welcome (Peter Ingves) hoppas jag ska vara med där framme. Lite platschans om det löser sig någorlunda hoppas jag på. Ett bra läge i alla fall, säger Mats Rånlund.
Har väl aldrig hänt i världshistorien att Mats Rånlund trott på bra segerchans? Ingves trodde väl på skrällchans om jag inte minns fel, om nu kuskens/tränarens vinstbedömning skulle ha nån relevans. Har sett riktigt fin ut på slutet vid segern senast och faststängd näst senast så kan förstå varför man tror på den, även om jag själv inte tycker den känns jättehet i detta gänget.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 22:22   #52
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Om någon tycker att 15 var lågt på Mr Chicago så är det bara dma mig och erbjuda samma, jag spelar direkt. Kalasodds är det och det vet hela marknaden om, går att köpa till 7 gånger nu vilket känns tråkigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 22:46   #53
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Har också jäkligt svårt att tro på 4 Welcome,V75:7, men Ingves är välkommen att bevisa motsatsen. Det har ju inte gått så lysande de två ggr han kört hästen hittills. SS rankade väl 4,11 i det loppet, en kusk som inte fått mer än ägg med hästen och en kuse som har 11 starter från bakspår (11 Montana Crown) och kommit på plats 2 ggr som bäst. Sedan finns ju alltid chansen att de kan få rätt. Personligen tror jag både 5,7 och 8 är roligare skrällbud, men vad vet jag...
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 23:13   #54
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 89
Sharp$: 1428
Standard

Men vem ska man tro på i sjunde Welcome har säkert mer än 4 % chans den enda jag kan se som har klart mer chans än procenten är tian därmed inte sagt att han vinner men mer än 8% måste han ha
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 23:39   #55
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Ruskigt lurig omgång det här och jag kommer att chansa en del. Tankar så här långt:
1: Bravo förstahäst för mig och lutar åt spik eller ensam A. Garderar i första hand med 8 som kan få loppet och 1 som blir svår nå om den får spets.
2: Hopplöst svårt och helgardering kan vara klokt. Men chansar nog på 5 och 7 som A eller lås. 11 måste väl med men lär stiga under lördagen. 8 känns spelvärd trots kusken, gjort många bra lopp och intressanta ändringar. Se tänker jag inte spricka på Play it Diablo, den är skyldig mig en slant. Vågar nog inte ta bort favoriten heller med så många plus.
3: Inne på att chansspika Attack Diablo. Tror favoriten hamnar för långt bak och hoppas Nahar fortsätter vara slut.
4: Troligen chansspik på Swing Kronos med förhoppning om SoS. 11 tidig bakom men luktar väl dödens. Gillar Mind Your Face men den borde vara rostig. Hoppas favoriten har en av sina många dåliga dagar.
5: Tror klart mest på Orakel Face och SoS. 2 andrarank på läge och form. Har ingen känsla för 5 som sto och när den står tufft inne. Men läget och Veijo gör att den nog ändå åker med. Tveksam till 3 men hemmabana och kanonform gör det svårt att ta bort den. Känns som de bästa hästarna fått bästa lägena men finns såklart en del spännande bakom vid större gardering, t.ex. 4,9,10 och tokstrecket 8 på hemmabana. Lill-Zacke har skrällt innan men borde inte gå härifrån.
6: En normal Buzz vinner självklart normalt, särskilt om det blir barfota. Men rensar bra bakom och vill absolut ha med 3, kan vara hur bra som helst. Utesluter heller inte streck för 5,9,11.
7: Tycker det luktar skräll här. 10 är tveklöst mitt förstastreck då jag tror det är bästa hästen. Vill dock komplettera med en A till och väljer då mellan 4 och 5. Har också svårt ta bort 11 med sådan kuskförstärkning. Just nu finns även 3 och 9 med.

Var inne på att lämna in redan nu men vill invänta barfotainfo, i synnerhet på Buzz Mearas.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 05:44   #56
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Ny dag nya utmaningar, stort lycka till idag samtliga v75 spelare på sharpa
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 08:26   #57
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Kul att TT snott nästan alla mina tankar..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 08:41   #58
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Begriper inte hur Mosaique Face lillebror Oki Doki Face kan vara så bortglömd i första. Toppchans och klarar spåret och är en bättre häst än skriket Bravo Navaronne. Sen räcker det att kolla på Condor Motions senaste lopp för att begripa vilken man skall spika i det loppet. Lägg till detta Lövgrens i Guld där de får heta Nahar och kommunskriket Attack Diablo eller vad som helst. Detta är vår nya stjärna jämte Piraten och han pissvinner detta.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 08:43   #59
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Ruskigt lurig omgång det här och jag kommer att chansa en del. Tankar så här långt:
1: Bravo förstahäst för mig och lutar åt spik eller ensam A. Garderar i första hand med 8 som kan få loppet och 1 som blir svår nå om den får spets.
2: Hopplöst svårt och helgardering kan vara klokt. Men chansar nog på 5 och 7 som A eller lås. 11 måste väl med men lär stiga under lördagen. 8 känns spelvärd trots kusken, gjort många bra lopp och intressanta ändringar. Se tänker jag inte spricka på Play it Diablo, den är skyldig mig en slant. Vågar nog inte ta bort favoriten heller med så många plus.
3: Inne på att chansspika Attack Diablo. Tror favoriten hamnar för långt bak och hoppas Nahar fortsätter vara slut.
4: Troligen chansspik på Swing Kronos med förhoppning om SoS. 11 tidig bakom men luktar väl dödens. Gillar Mind Your Face men den borde vara rostig. Hoppas favoriten har en av sina många dåliga dagar.
5: Tror klart mest på Orakel Face och SoS. 2 andrarank på läge och form. Har ingen känsla för 5 som sto och när den står tufft inne. Men läget och Veijo gör att den nog ändå åker med. Tveksam till 3 men hemmabana och kanonform gör det svårt att ta bort den. Känns som de bästa hästarna fått bästa lägena men finns såklart en del spännande bakom vid större gardering, t.ex. 4,9,10 och tokstrecket 8 på hemmabana. Lill-Zacke har skrällt innan men borde inte gå härifrån.
6: En normal Buzz vinner självklart normalt, särskilt om det blir barfota. Men rensar bra bakom och vill absolut ha med 3, kan vara hur bra som helst. Utesluter heller inte streck för 5,9,11.
7: Tycker det luktar skräll här. 10 är tveklöst mitt förstastreck då jag tror det är bästa hästen. Vill dock komplettera med en A till och väljer då mellan 4 och 5. Har också svårt ta bort 11 med sådan kuskförstärkning. Just nu finns även 3 och 9 med.

Var inne på att lämna in redan nu men vill invänta barfotainfo, i synnerhet på Buzz Mearas.


Skulle Ludde ljuga i tv så är det en skandal sa väl barfota runt om idag.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 08:47   #60
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Begriper inte hur Mosaique Face lillebror Oki Doki Face kan vara så bortglömd i första. Toppchans och klarar spåret och är en bättre häst än skriket Bravo Navaronne. Sen räcker det att kolla på Condor Motions senaste lopp för att begripa vilken man skall spika i det loppet. Lägg till detta Lövgrens i Guld där de får heta Nahar och kommunskriket Attack Diablo eller vad som helst. Detta är vår nya stjärna jämte Piraten och han pissvinner detta.
Sitter du med ngn info som vi andra inte har får du gärna dela med dej.

Tänkte mest på att hästen har 100 % galopp i voltstart & du skriver att den klarar spåret (dessutom sämsta spåret i voltstart).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
busenswe (+10)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 08:50   #61
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Jag tycker Lövgren är sårbar hur jävla bra hästen än må vara. Risken för tempotorsk är överhängande. Hästen är mer stark än snabb, och det är svårt att mala ner motståndet på styrka över 2140.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 08:53   #62
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Begriper inte hur Mosaique Face lillebror Oki Doki Face kan vara så bortglömd i första. Toppchans och klarar spåret och är en bättre häst än skriket Bravo Navaronne. Sen räcker det att kolla på Condor Motions senaste lopp för att begripa vilken man skall spika i det loppet. Lägg till detta Lövgrens i Guld där de får heta Nahar och kommunskriket Attack Diablo eller vad som helst. Detta är vår nya stjärna jämte Piraten och han pissvinner detta.
Bra att du har klart för dig... Antar att du sätter sjuan varje vecka?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 08:58   #63
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2499
Standard

Tror som många att man ska inleda med att spika nr 12. Låter bra på den och nu Erik upp! Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 09:04   #64
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1670
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag tycker Lövgren är sårbar hur jävla bra hästen än må vara. Risken för tempotorsk är överhängande. Hästen är mer stark än snabb, och det är svårt att mala ner motståndet på styrka över 2140.
Är rätt övertygad om att Lövgrens gör ett heroiskt lopp! Räcker dock inte när spring erom lurar i vassen, det långa upploppet avgör 👍
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 09:41   #65
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 2075
Standard

Cash lane blir min spik i omgången !
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 09:45   #66
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Sitter du med ngn info som vi andra inte har får du gärna dela med dej.

Tänkte mest på att hästen har 100 % galopp i voltstart & du skriver att den klarar spåret (dessutom sämsta spåret i voltstart).
Kalmar har en av Sveriges bredaste banor vilket gör att snäva spår inte spelar ngn roll. Dessutom har Ingves sagt att hästen mognat sedan förra året så jag tror inte på ngn större galopprisk för honom än för ngn annan i loppet.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 09:49   #67
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Bra att du har klart för dig... Antar att du sätter sjuan varje vecka?
Nej, Men man måste ha egna idéer och inte lägga energi på att läsa tips utan istället lita på sina egna intryck och lopparkivet. Hade ett jäkla oflyt förra helgen när jag hade 4/5 rätt efter 5 avdelningar och heltäckt i de två sista avdelningarna. Så tänkte ta degen idag istället.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 09:52   #68
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 33
Sharp$: 1859
Standard

Alla verkar glömma farbror Bergh , barfota o 5-6 ggr pengarna brukar ju han gilla... Fint hos bookiesarna
micho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 09:54   #69
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Sitter du med ngn info som vi andra inte har får du gärna dela med dej.

Tänkte mest på att hästen har 100 % galopp i voltstart & du skriver att den klarar spåret (dessutom sämsta spåret i voltstart).
Lite konstigt att prata i termer av hundra procent när det rör sig om två starter. Den ena gången kom galoppen dessutom flera hundra meter efter start när hästen forcerades av utvändig spetskörning så du har inte rätt i ditt påstående heller. Den andra gången får man inte se hela voltmomentet från början till slut i arkivet men hästen var rejält bråkig under voltningen redan innan Ingves vänder upp. Kan vara ett dåligt tecken för voltstartssäkerheten men kan också vara så att hästen var uppstressad och irriterad den dagen.

Säger inte att hästen går felfritt, men kan vara värt att betänka ovanstående och som Kusken1 redan sagt att banbredden på Kalmar är 26 meter på 1640/2640 jämfört med genomsnittliga 22 meter.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 10:06   #70
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Lite konstigt att prata i termer av hundra procent när det rör sig om två starter. Den ena gången kom galoppen dessutom flera hundra meter efter start när hästen forcerades av utvändig spetskörning så du har inte rätt i ditt påstående heller. Den andra gången får man inte se hela voltmomentet från början till slut i arkivet men hästen var rejält bråkig under voltningen redan innan Ingves vänder upp. Kan vara ett dåligt tecken för voltstartssäkerheten men kan också vara så att hästen var uppstressad och irriterad den dagen.

Säger inte att hästen går felfritt, men kan vara värt att betänka ovanstående och som Kusken1 redan sagt att banbredden på Kalmar är 26 meter på 1640/2640 jämfört med genomsnittliga 22 meter.
Det är så klart en chansning, kan ju gå åt skogen också. Men jag har lärt mig genom åren att det är kostsamt att RÄKNA med galopp för bra hästar. Och Oki Doki Face har absolut högsta vinstprocenten i loppet. En viktig faktor och dessutom toppstammad. Till 14% chansar i alla fall jag i ett lopp som kräver en del streck annars. Gillar även att den vann så lätt på en tung bana senast. Just att komma från lopp på tung bana kan lyfta hästarna fint till nästa start. En ide jag har utan större belägg för den.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 10:14   #71
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Lite konstigt att prata i termer av hundra procent när det rör sig om två starter. Den ena gången kom galoppen dessutom flera hundra meter efter start när hästen forcerades av utvändig spetskörning så du har inte rätt i ditt påstående heller. Den andra gången får man inte se hela voltmomentet från början till slut i arkivet men hästen var rejält bråkig under voltningen redan innan Ingves vänder upp. Kan vara ett dåligt tecken för voltstartssäkerheten men kan också vara så att hästen var uppstressad och irriterad den dagen.

Säger inte att hästen går felfritt, men kan vara värt att betänka ovanstående och som Kusken1 redan sagt att banbredden på Kalmar är 26 meter på 1640/2640 jämfört med genomsnittliga 22 meter.
I den skola jag gick räknar man 100 % om som i detta fall en häst startat i 2 st voltstartslopp & galopperat i båda. Likväl som den hade startat i 78 st voltstartslopp & galopperat i alla, då är det oxå 100 %.

Men det är klart, ni kanske räknar annorlunda i "danmark"
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 10:23   #72
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag vägrar att spika Luddes galopphästar - men de är så bra i ordning att de ändå måste streckas. Kan inte hitta någon riktig spik - vilket straffar sig med få streck. I synnerhet är jag illa ute i andra avdelningen. Tror att Veijo får en framgångsrik dag.
Så här blev bolagssystemet.

1) 1,2,4,6,12 r11-2 (1 är Untersteiners bästa chans. 2 vinner ofta. 4 gedigen stam, bra form men uselt spår. 6 leder länge - kanske ända in i mål. 12 bf bak dagens skrik)
2) 11,14 r9-7 (tur om jag överlever detta)
3) 3,6,7 r11-9 (3 tar ledningen. 6 och 7 får kämpa i spåren. 11 får bra ryggar)
4) 1,4,11,13 r12-7 (fick tyvärr inte råd att strecka 12)
5) 1,3,5 r2-7 (1 startsnabb bf bak. 3 sprinter. 5 lysande senast mot h/v)
6) 1,3 r9-6 (1 extremt startsnabb bfro. Heja Veijo med 3 bfro)
7) 1,3,6,10 r9-8 (supersvårt där 1 blir över från start. 3 värd en vinst. 10 min vinnare)

Kostar 1440:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 10:25   #73
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
I den skola jag gick räknar man 100 % om som i detta fall en häst startat i 2 st voltstartslopp & galopperat i båda. Likväl som den hade startat i 78 st voltstartslopp & galopperat i alla, då är det oxå 100 %.

Men det är klart, ni kanske räknar annorlunda i "danmark"
Visst är det 100 %, men slutsatser är svårare att dra på 2/2 än 78/78. Kan vara rena tillfälligheter att den galopperat.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 10:27   #74
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Visst är det 100 %, men slutsatser är svårare att dra på 2/2 än 78/78. Kan vara rena tillfälligheter att den galopperat.
Där har du helt rätt, jag angav endast fakta i rätt procentsats.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 10:32   #75
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Borgås i högform hos Jesper. Berättade om dagens fantastiska tävlingar och sedan klev han raskt in i köket :claps

Senast redigerad av Staketkusken den 2016-03-12 klockan 10:33.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 10:34   #76
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Där har du helt rätt, jag angav endast fakta i rätt procentsats.
Haha, det var väl ändå startmomentet som diskuterades? Förmodade det då ni snackade om hur den klarar spåret. Hade ju varit viss skillnad i relevansen också om procentsatsen varit baserad på 78 starter istället för 2...
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 10:35   #77
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Kan man utesluta att dom kör Nothing but class i ledningen? Man skulle känna sig rätt rövknullad om Johan släpper till Jepson.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 10:44   #78
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Haha, det var väl ändå startmomentet som diskuterades? Förmodade det då ni snackade om hur den klarar spåret. Hade ju varit viss skillnad i relevansen också om procentsatsen varit baserad på 78 starter istället för 2...
Jag diskuterade inte alls. Jag ställde en fråga om TS satt med ngn viktig info då hen indirekt klargjorde att det inte fanns ngn galopprisk.

För mej ringer ju varningalampan när jag ser att en häst har HUNDRA % galopp med som i detta fall voltstart. Sen behöver det ju innebära att det sker direkt i voltning/start, en allmännt osäker häst stressar ju lätt upp sej mer i volt än med bil & galoppen kan ju då lika gärna ske efter några hundra meter. Spår 4 är knappast ngn fördel, därav att jag tyckte frågan var befogad till TS.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:22   #79
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 224
Sharp$: 2915
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
I den skola jag gick räknar man 100 % om som i detta fall en häst startat i 2 st voltstartslopp & galopperat i båda. Likväl som den hade startat i 78 st voltstartslopp & galopperat i alla, då är det oxå 100 %.

Men det är klart, ni kanske räknar annorlunda i "danmark"
Har man ena foten fastfrusen i ett
isblock och den andra i en balja
med kokande vatten, har man det
statistiskt sett ganska bra.

Det krävs ett större underlag av
rådata, för att man med någorlunda
säkerhet skall kunna dra några
slutsatser.

Själv tror jag att sannolikheten
för galopp är hög och väljer
bort djuret från systemet.

Tror att risken för att 2 och 4
drar varandra i galopp.

Går inte båda felfritt, går ingen
felfri i volten.

Det är vad jag TROR och det är
skälet till pass på båda.

Tror loppet är heltäckt på 1,6,12.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:31   #80
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 971
Standard

Avd3: Attack diablo till spets, nahar får överta efter första kurvan?
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:36   #81
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drphilsner Visa inlägg
Avd3: Attack diablo till spets, nahar får överta efter första kurvan?
Vore väl dumt att släppa till en formlös häst även om den är mest meriterad i fältet? Frågan är vad fan dom gör med 8:an när samma stall har startraketerna? Ner i rygg på 3:an och Nahar utvändigt?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:40   #82
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 497
Sharp$: 3976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vore väl dumt att släppa till en formlös häst även om den är mest meriterad i fältet? Frågan är vad fan dom gör med 8:an när samma stall har startraketerna? Ner i rygg på 3:an och Nahar utvändigt?

Läser ni inga intervjuer? Dom har sagt att 8:an inte ska laddas utan köras bakifrån idag...dessutom skor på.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:41   #83
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 5015
Standard

Hatar verkligen Nahar men tror att det är omgångens säkraste spik, enda hästen Bergh har på V7 och vem får överta spets efter 500? Nahar.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:42   #84
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Jag är faktiskt inne på att chansa och spika Nahar. Det är en väldigt ojämn häst som idag ska gå med någon barfotabalans och det gör en stor skillnad på den. Det här är ju ett ganska avslaget gäng så det kan vara värt en chansning. Inget är dock skrivet i sten.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:42   #85
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Läser ni inga intervjuer? Dom har sagt att 8:an inte ska laddas utan köras bakifrån idag...dessutom skor på.
Vart läste du det? Det enda jag har lyckats hitta är ganska intetsägande gällande taktiken.

8 Nothing But Class (Carl Johan Jepson) fick spår åtta, det försämrar så klart möjligheterna. Han är nyttig och går bra varje gång. Går inte sämre bakifrån heller. Men det är svårt att komma till från det här läget. Det måste lösa sig, säger Peter Untersteiner.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:45   #86
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 177
Standard

Sammanställning av bet sajterna:

4: Buzz Mearas

3: Attack Diablo

2:
avd1: 1-12
avd2: 7
avd4: 11
avd5: 1-5
avd7: 3
larockma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:46   #87
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 497
Sharp$: 3976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vart läste du det? Det enda jag har lyckats hitta är ganska intetsägande gällande taktiken.

8 Nothing But Class (Carl Johan Jepson) fick spår åtta, det försämrar så klart möjligheterna. Han är nyttig och går bra varje gång. Går inte sämre bakifrån heller. Men det är svårt att komma till från det här läget. Det måste lösa sig, säger Peter Untersteiner.
Står på atg.se :

– 8 Nothing But Class (V75-3) blir det jobbigt för från det där läget. Grundtanken är att han inte ska laddas från start för då är det dödensrisk. Han är bra när han får spara speeden och Örjan var nöjd med honom senast. Det var visserligen ett tacksamt lopp senast, men Örjan tyckte att hästen höll ihop travet bra. Skor runt om, murphybländare på insidan och can’t see back på utsidan och vanlig vagn som senast.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:47   #88
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag är faktiskt inne på att chansa och spika Nahar. Det är en väldigt ojämn häst som idag ska gå med någon barfotabalans och det gör en stor skillnad på den. Det här är ju ett ganska avslaget gäng så det kan vara värt en chansning. Inget är dock skrivet i sten.
Känns inte som en 11 årig Nahar vinner från dödens längre? Dessutom har han inte visat något i formväg på sistone heller. Skulle bli grymt besviken om Johan väljer att släppa med en häst i form som ska köras med barfota, helstängt och jänkarbike.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:49   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Känns inte som en 11 årig Nahar vinner från dödens längre? Dessutom har han inte visat något i formväg på sistone heller. Skulle bli grymt besviken om Johan väljer att släppa med en häst i form som ska köras med barfota, helstängt och jänkarbike.
Kör Robban till (Nahar kan starta rätt bra) så tror jag inte att Johan vill ha den utvändigt. Sedan har vi ju Harry som är en jäkel från start. Laddas den rejält så kanske Johan inte får spets i första skedet.

Senast redigerad av Shooter den 2016-03-12 klockan 11:51.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:50   #90
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vart läste du det? Det enda jag har lyckats hitta är ganska intetsägande gällande taktiken.

8 Nothing But Class (Carl Johan Jepson) fick spår åtta, det försämrar så klart möjligheterna. Han är nyttig och går bra varje gång. Går inte sämre bakifrån heller. Men det är svårt att komma till från det här läget. Det måste lösa sig, säger Peter Untersteiner.
Spelvärde.se och Peter U har ett samarbete, så deras intervjuer med Peter finns gratis på hans hemsida så gott som dagligen (iaf om han har häst till start på streckspelen)

http://www.untersteiner.se/archives/4643
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+3)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 11:56   #91
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Jag diskuterade inte alls. Jag ställde en fråga om TS satt med ngn viktig info då hen indirekt klargjorde att det inte fanns ngn galopprisk.

För mej ringer ju varningalampan när jag ser att en häst har HUNDRA % galopp med som i detta fall voltstart. Sen behöver det ju innebära att det sker direkt i voltning/start, en allmännt osäker häst stressar ju lätt upp sej mer i volt än med bil & galoppen kan ju då lika gärna ske efter några hundra meter. Spår 4 är knappast ngn fördel, därav att jag tyckte frågan var befogad till TS.
Från ditt inlägg kunde man få intrycket att hästen är en frekvent galoppör i voltsstartsmomentet, ville bara förtydliga att så inte är fallet. Personligen tycker jag inte man kan kolla på resultatlistan, se två galopper i voltstart och dra stora växlar av det utan att kolla upp loppen i arkivet. Hästen kan ha blivit påkörd två gånger såvitt du vet och då hamnar man snett på det om man plockar bort på grund av startmomentet. Likaså kan en osäker häst ha stapplat iväg med nöd och näppe från gynnsama startspår och ha stor galopprisk när den lottas till ett snävt startspår. Facit i fallet Oki Doki Face är en felfri och behändig avgång från ett klart mer gynnsamt tredjespår i debuten och en galopp från ett snävare andraspår i hästens fjärde start. Vad gäller hästens galopprisk i dagens lopp så tror jag också den är överhängande, ville mest kommentera hur det sett ut hittills.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 12:32   #92
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Elliot Coger struken!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 12:37   #93
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Tror att vi kommer en skräll i första avdelningen tål ni ni någon häst under 7%?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 12:44   #94
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Chans?


Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Tror att vi kommer en skräll i första avdelningen tål ni ni någon häst under 7%?
Räknar man skräll just så i detta lopp är chansen 40% att det blir så.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 12:48   #95
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 31
Sharp$: 221
Standard

Tac Wee är mitt drag i omgången. Med springband i andra volten sitter han, om inte i ledningen, så bra på det i främre träffen. Blir hästen att slå...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Enrico1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 12:55   #96
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3842
Standard

har fidus lämnat några förslag? brukar ha fina skrällar..
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:06   #97
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

En baksida av barfotaförbudet är att nu när det upphört är det så mycket utrustningsändringar att dagens omgång nästan blir lottobetonad. Det är sannerligen inte lätt att försöka räkna på dom loppen där typ 75 procent av hästarna ska gå med ny utrustning idag och på en troligen snabbare bana än på flera månader. Jag bestämde mig därför för att nöja mig med v spel, tvillingspel och ev dd spel idag. Fick inte ihop något V75 spel som känns bra med tanke på alla ändringarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enrico1 (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:22   #98
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Steady Brodda med skor som det ser ut nu, så sas det inte i intervjuer tidigare. Chansar bort den om det kvarstår.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:25   #99
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1670
Standard

Mycket dubbelrött i avd2, gör ju inte det loppet ännu svårare
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:31   #100
rQx
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 576


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan man hitta motiveringar till strykningar någonstans? T.ex. på elliot couger nu senast
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
rQx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:31   #101
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Steady Brodda med skor som det ser ut nu, så sas det inte i intervjuer tidigare. Chansar bort den om det kvarstår.
Åter igen, de bästa intervjuerna finns på Peters hemsida som gjorts i samarbete med Spelvärde.se.

http://www.untersteiner.se/archives/4643

Intervjuer med Peter i samarbete med Spelvärde.se.

– 1 Route Sixty Six (lopp 2) ska gå barfota bak istället för skor runt om och det har jag väntat på eftersom jag tror att det ska en kick. Han har lite smickrande rad tycker jag då det har varit rätt lämpliga lopp, men han tar loppen på bra sätt. Enligt skötaren Jonna har hästen känts fin i veckan. Halvstängt huvudlag och vanlig vagn som senast.

– 15 Gucci Degato (lopp 2) var väl ”sådär” senast. Det var inte rätta trycket när jag fick fritt tycker jag. Det är lite svårt läge, men han verkar hålla fräschören. Det blir svårt att komma till från läget och jag ligger lågt. Skor runt om, halvstängt huvudlag och vanlig vagn.

– 1 Frankie Brodde (V75-1) var jag nöjd med senast då han fick en vid sistasväng. Han är inne i en fin period i sitt liv och kusken får göra ett försök att hålla ledningen. Det är positivt att det är voltstart och han öppnar ganska bra. Skor runt om, can’t see back på insidan och murphybländare på utsidan samt vanlig vagn som senast.

– 14 Steady Brodda (V75-2) går bra varje gång, men från tredjeledet blir det jobbigt såklart. Men hon fäller många till slut på sin fina speed om hon är lite häng på dem. Skor runt om, murphy + rulle och jänkarvagn som senast.

– 3 Attack Diablo (V75-3) ska vi plocka skorna på nu, det var ju rätt länge sedan. Han har ett lopp i kroppen och gick fint in i mål senast, så varför inte liksom? Han bör komma till ledningen och det blir helstängt huvudlag och jänkarvagn som senast.

– 8 Nothing But Class (V75-3) blir det jobbigt för från det där läget. Grundtanken är att han inte ska laddas från start för då är det dödensrisk. Han är bra när han får spara speeden och Örjan var nöjd med honom senast. Det var visserligen ett tacksamt lopp senast, men Örjan tyckte att hästen höll ihop travet bra. Skor runt om, murphybländare på insidan och can’t see back på utsidan och vanlig vagn som senast.

– 7 October Kronos (V75-6) ska vi plocka skorna på nu och det tror jag ger en kick. Just med den hästen tror jag att det ger en effekt. Det har inte varit det rätta trycket på sistone, men det beror nog på skorna. Halvstängt norskt huvudlag med vita insidor och jänkarvagn som senast.

– 9 Cash Lane (V75-7) gör det bra och allting tyder på att han kommer gå ett bra lopp. Jag har dålig koll på motståndet, men det blir inga ändringar på utrustningen. Skor runt om, norskt huvudlag med vita insidor och jänkarvagn som senast.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), asgaya3141 (+3)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:31   #102
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Fick inte ihop något V75 spel som känns bra med tanke på alla ändringarna.
Jag som spelar övervägande förhandare tycker att alla spel känns bra just i förhand.

50:- på V75 räcker till en bra förhandlare.

Risken finns att den känns lite sämre i efterhand men det är ju alltid någon
annans fel.

Mvh. Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:33   #103
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rQx Visa inlägg
Kan man hitta motiveringar till strykningar någonstans? T.ex. på elliot couger nu senast
Japp, orsak till strykning finner du alltid på Svensk Travsport.
Sårskada i detta fall.

https://www.travsport.se/hast/visa/709832/resultat
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:36   #104
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag som spelar övervägande förhandare tycker att alla spel känns bra just i förhand.

50:- på V75 räcker till en bra förhandlare.

Risken finns att den känns lite sämre i efterhand men det är ju alltid någon
annans fel.

Mvh. Uffe
Det hade varit kanon idag om man haft samma spelkassa som typ betaltjänsterna, för då hade man haft helt annan möjlighet att spela på att alla utrustningsändringar kommer ge effekt. Med ett system för typ 500 kr blir det att gissa/chansa på ett helt annat sätt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:41   #105
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 870
Sharp$: 3655
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det hade varit kanon idag om man haft samma spelkassa som typ betaltjänsterna, för då hade man haft helt annan möjlighet att spela på att alla utrustningsändringar kommer ge effekt. Med ett system för typ 500 kr blir det att gissa/chansa på ett helt annat sätt.
Vad hindrar dig att skaffa ett eget Tillsammansbolag?
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:46   #106
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det hade varit kanon idag om man haft samma spelkassa som typ betaltjänsterna, för då
hade man haft helt annan möjlighet att spela
???

Betaltjänsterna spelar inget.

Dom gör grymt stora teorisystem bara för att dom inte kan något.

Hade dom varit duktiga hade dom lämnat in "Svenssonsystem" för 200:-

Min 85-åriga mamma har fler rätt på ett 10000:- system än
majoriteten av betaltjänsterna.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:47   #107
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det hade varit kanon idag om man haft samma spelkassa som typ betaltjänsterna, för då hade man haft helt annan möjlighet att spela på att alla utrustningsändringar kommer ge effekt. Med ett system för typ 500 kr blir det att gissa/chansa på ett helt annat sätt.
Vill du vara gästtippare nästa vecka i mitt Tillsammans lag? Flera 500 lappar att leka med
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:48   #108
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
???

Betaltjänsterna spelar inget.

Dom gör grymt stora teorisystem bara för att dom inte kan något.

Hade dom varit duktiga hade dom lämnat in "Svenssonsystem" för 200:-

Min 85-åriga mamma har fler rätt på ett 10000:- system än
majoriteten av betaltjänsterna.

Mvh Uffe
Lägg upp en spelbok här då och spela samma systemstorlek fiktivt som speltjänsterna så ser vi vem som har bäst avkastning över tid?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:48   #109
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Hoppas ni tog betalt på skorycket i montéloppet? Fattar inte att en slipad spelare som Huselius missade den?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:48   #110
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Veijo tränat inleder dagen strålande ☺
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:49   #111
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Barfota runt om för första gången hos Veijo funkar även i moonteloppen. Jisses vilken förbättring.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:52   #112
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Hoppas ni tog betalt på skorycket i montéloppet? Fattar inte att en slipad spelare som Huselius missade den?
TROR du på riktigt att han berättar allt han vet eller spelar ?
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:54   #113
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 096
Sharp$: 126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Barfota runt om för första gången hos Veijo funkar även i moonteloppen. Jisses vilken förbättring.
Sjukt överodds, kom precis hem så ser man ett skoryck som inte blivit sönderspelad trots att den var kommunare i förra starten. Varför brydde sig ingen om dubbelrött denna gång?
Duglig ångest att man inte tittat in lite tidigare. Händer ju aldrig annars att dubbelrött blir så lite spelad.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:55   #114
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
TROR du på riktigt att han berättar allt han vet eller spelar ?
Inte upplevt att han är en tränare som mörkar som vissa andra. Fanns väl ingen intervju till V4 loppen. Jag har inte sett någon i alla fall.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:55   #115
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Barfota runt om för första gången hos Veijo funkar även i moonteloppen. Jisses vilken förbättring.
Precis som din kommande Mr Chicago.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 13:59   #116
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Sjukt överodds, kom precis hem så ser man ett skoryck som inte blivit sönderspelad trots att den var kommunare i förra starten. Varför brydde sig ingen om dubbelrött denna gång?
Duglig ångest att man inte tittat in lite tidigare. Händer ju aldrig annars att dubbelrött blir så lite spelad.
Spelarna vaknar till V4-4. Då blir hans häst överspelad i stället.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:09   #117
rQx
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 576


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Japp, orsak till strykning finner du alltid på Svensk Travsport.
Sårskada i detta fall.

https://www.travsport.se/hast/visa/709832/resultat
Tack så mycket
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
rQx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:10   #118
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 134
Sharp$: 3589
Standard

1234+
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:11   #119
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Inte upplevt att han är en tränare som mörkar som vissa andra. Fanns väl ingen intervju till V4 loppen. Jag har inte sett någon i alla fall.
Jag menade Husselius
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:12   #120
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Självspringande bana idag, inte helt lätt att ta någon bakifrån.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:14   #121
rQx
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 576


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker mig aldrig läsa några intervjuer från Lutfi stallet, hur kommer det sig?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
rQx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:17   #122
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Precis som din kommande Mr Chicago.
Läste i någon intervju att han ska ha fått mycket bättre träningsförhållanden senaste veckorna. Det borde också vara viktigt för att hästarna ska leverera i loppen. Hade jag kört Vasaloppet otränad hade jag troligen fått utgå efter första uppförsbacken .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:21   #123
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2183
Standard

Risk för dumstrut ...men 1:a tanken =spik v75:3 10 Riff Kronos..Kanonrygg i Attack Diablo,
Lite tempo och 2: ytter ..tack till 3%...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
benny28hbg (+3)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:33   #124
rQx
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 576


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dizzy river har gått barfota fyra gånger och galoperat tre, samt risk att bli inlåst.Borde avstå men Untersteiner är ju alltid untersteiner
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
rQx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:38   #125
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Kör Robban till (Nahar kan starta rätt bra) så tror jag inte att Johan vill ha den utvändigt. Sedan har vi ju Harry som är en jäkel från start. Laddas den rejält så kanske Johan inte får spets i första skedet.
Frågan är inte om utan när Robban börjar ta för sig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+15)
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:44   #126
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 631
Standard

Blir en riktig chans omgång denna! spikar på condor motion ,folli och counerfeigther!!=)
benny28hbg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:45   #127
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 497
Sharp$: 3976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Japp, orsak till strykning finner du alltid på Svensk Travsport.
Sårskada i detta fall.

https://www.travsport.se/hast/visa/709832/resultat


Fast det borde egentligen stått följande "Chanslös ifrån spår 8 så vi skiter i denna start"
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:47   #128
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Oki Doki Face ser ju superfin ut, men spåret är den stora frågan idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:52   #129
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Noterar att även Radysin America står med skor på. Nöjer mig nog med två streck där till slut.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 14:58   #130
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Veijos hästar har käkat taggtråd, skulle ta med alla.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:01   #131
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Mamma


Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Lägg upp en spelbok här då och spela samma systemstorlek fiktivt som speltjänsterna
så ser vi vem som har bäst avkastning över tid?
Mamma tackade nej, förstört spelvärde med förhandare sa hon.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:02   #132
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Veijos hästar har käkat taggtråd, skulle ta med alla.

Dom spelas också hårt nu med all rätt. Jätteras på fasta oddsen och inte mycket värde kvar på dom på V7 heller.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:12   #133
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Spikarna till dagens V75:a är Steady Brodda, Nahar och Buzz Mearas.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:14   #134
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Vem??


Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Spikarna till dagens V75:a är Steady Brodda, Nahar och Buzz Mearas.
Vem? Var?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:14   #135
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2183
Standard

Systemet : Många låg %are men tror Buzz M . bara vinner(brukar av princip alltid garda mest spelade men...nej)
Spoiler:
V75
Inlämnat: 2016-03-12, 15:56
Kalmar
Lördag 2016-03-12
Start: 16:20
Kostnad: 202,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7, 12
2: 5, 7, 11 (12, 2)
3: 10 Riff Kronos (3, 7)
4: 1, 4, 8, 11, 13
5: 2, 5, 7 (1, 3)
6: 1 Buzz Mearas (3, 8)
7: 3, 7, 10 (6, 1)

3x3x1x5x3x1x3 = 405 rader.
405 x 1 x 0,50 kr = 202,50 kr.
Totalt: 202,50 kr.
Rättningskod: DCN xxxxxxxxxxxx

Senast redigerad av Lazze den 2016-03-12 klockan 15:16.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:17   #136
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Mest överspelad i avd 1 verkar 12an bli. Verkar bara bli halva vinnaroddset mot hos de internationella spelbolagen fasta odds igår.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:19   #137
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Mest överspelad i avd 1 verkar 12an bli. Verkar bara bli halva vinnaroddset mot hos de internationella spelbolagen fasta odds igår.
Nja ,snarare fel analyserat från bolagen..(tror jag ,klar 1:häst i min bok)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:20   #138
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Äh gick inte posta.


Senast redigerad av Helge den 2016-03-12 klockan 15:21.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:21   #139
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

1: A 12 B 1,4,8
2: A: 2,5,11 B 8,12,13
3: 3
4: A 4 B 1,11
5: 1
6: A 1 B 3
7: A 4,5 B 10,11

1 av 3 A i 1,4,6
1 av 2 A i 2 och 7

Senast redigerad av tvablaa den 2016-03-12 klockan 15:27.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:26   #140
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Alla tre var bra men det såg ut som att Untersteiners var gynnad att få köra i ledningen....?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:26   #141
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2183
Standard

Fan...ibland räcker inte att ha med bästa hästen +ta bort favoriten=wtf...
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:26   #142
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Aptråkigt att den höll undan även om den fanns med. Trodde 12 var klar som den såg ut.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:28   #143
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

12:an gjorde det kanonbra, men Peters bästa chans för dagen höll undan. Snyggt kört av Johan. Det är bara att hoppas att Erik kör in Peters häst i nästa på en gång.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:30   #144
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Bravo Navaronne var grym, men det är svårt från spår 12 oavsett.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:31   #145
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Avd 1 enda loppet med få utrustnngsändringar. Favoriten vann i ett lopp som blev sevärt först sista 500. I avd 2 betalade nätbolagen 12 ggr på Lovely Sky. Ingen ny info idag på den men stort skrik på den. Bliv väldigt överspelad tyvärr och ingen man kan spela hos statliga spelmonopolet. Nästan alla hästarna går med ny balans så det ska bli oerhört kul att se vilka som blir mest förbättrade. Men spel vågar jag mig inte på.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:31   #146
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Nu har favvoparaden börjat!!

Inte sällan det blir dålig utdelning när alla tycker det ser svårt ut...!

Går såklart inte att säga efter ett lopp but wait and see!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:36   #147
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Här ser man att Lugauer inte är så taktiskt slipad som kusk. När han fick iväg kusen felfritt borde han sett till att stänga in Johan på innerspår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:39   #148
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Här ser man att Lugauer inte är så taktiskt slipad som kusk. När han fick iväg kusen felfritt borde han sett till att stänga in Johan på innerspår.
Ja, och kört galopp. Tror du inte han försökte?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:40   #149
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Ja, och kört galopp. Tror du inte han försökte?
Varför skulle han ha kört galopp? Var väl startögonblicket som var mest kritiskt för den där och detta hände ju en bra bit efteråt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:43   #150
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Tycker Conny är sympatisk
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:45   #151
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Det häxade rejält för Erik, men jag chansade att spika i ett helöppet lopp. Hade blivit för dyrt att helgardera.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:45   #152
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Vackert! Fast Play It Diablo hade varit bättre då jag lastade till 30 ggr vinnare
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:46   #153
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Jag tar bort min sista häst och den vinner. Så trött jag blir. Zzz.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:47   #154
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Nu har favvoparaden börjat!!

Inte sällan det blir dålig utdelning när alla tycker det ser svårt ut...!

Går såklart inte att säga efter ett lopp but wait and see!
Haha...jag är så jävla rätt och i fas med mitt travlirande just nu!!!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:47   #155
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Bara helgardera såna här pajaslopp. Totalt hopplöst...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:48   #156
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Det var sannerligen ett sevärt lopp avd 2 och en barfotaskräll vann. I avd 3 ska det bli spännande att se hur viktigt lopp detta är för Alfas da Vinci. Det ryktas om att detta bara handlar om att få ett lopp till i kroppen inför kommande olympiatravskval och om det stämmer kanske det inte blir alltför offensivt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:50   #157
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var sannerligen ett sevärt lopp avd 2 och en barfotaskräll vann. I avd 3 ska det bli spännande att se hur viktigt lopp detta är för Alfas da Vinci. Det ryktas om att detta bara handlar om att få ett lopp till i kroppen inför kommande olympiatravskval och om det stämmer kanske det inte blir alltför offensivt.
Har du sett hästens resultatrad med barfotabalans tidigare? Lite magstarkt att kalla det för en "barfotaskräll".
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:50   #158
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Bara helgardera såna här pajaslopp. Totalt hopplöst...
Vinnande häst gör oftast alltid bra lopp, jag har väntat på vinsten. Jag trodde inte den skulle komma idag dock. Därför valde jag bort den och körde på 2an istället. Som det kan gå...
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:50   #159
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var sannerligen ett sevärt lopp avd 2 och en barfotaskräll vann. I avd 3 ska det bli spännande att se hur viktigt lopp detta är för Alfas da Vinci. Det ryktas om att detta bara handlar om att få ett lopp till i kroppen inför kommande olympiatravskval och om det stämmer kanske det inte blir alltför offensivt.
Då mäste väl Harry vara stenklar? Spets och slut, hämta ut....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:51   #160
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Har du sett hästens resultatrad med barfotabalans tidigare? Lite magstarkt att kalla det för en "barfotaskräll".
Hon körde bästa loppet helt enkelt. De där bakom kom aldrig in i det och de där framme körde för hårt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:52   #161
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hon körde bästa loppet helt enkelt. De där bakom kom aldrig in i det och de där framme körde för hårt.
Ja men jag tror knappast hästens balans var nån större faktor denna gång. Hon hade nog vunnit detta ändå.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:54   #162
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Ruskigt lurig omgång det här och jag kommer att chansa en del. Tankar så här långt:
1: Bravo förstahäst för mig och lutar åt spik eller ensam A. Garderar i första hand med 8 som kan få loppet och 1 som blir svår nå om den får spets.
2: Hopplöst svårt och helgardering kan vara klokt. Men chansar nog på 5 och 7 som A eller lås. 11 måste väl med men lär stiga under lördagen. 8 känns spelvärd trots kusken, gjort många bra lopp och intressanta ändringar. Se tänker jag inte spricka på Play it Diablo, den är skyldig mig en slant. Vågar nog inte ta bort favoriten heller med så många plus.
3: Inne på att chansspika Attack Diablo. Tror favoriten hamnar för långt bak och hoppas Nahar fortsätter vara slut.
4: Troligen chansspik på Swing Kronos med förhoppning om SoS. 11 tidig bakom men luktar väl dödens. Gillar Mind Your Face men den borde vara rostig. Hoppas favoriten har en av sina många dåliga dagar.
5: Tror klart mest på Orakel Face och SoS. 2 andrarank på läge och form. Har ingen känsla för 5 som sto och när den står tufft inne. Men läget och Veijo gör att den nog ändå åker med. Tveksam till 3 men hemmabana och kanonform gör det svårt att ta bort den. Känns som de bästa hästarna fått bästa lägena men finns såklart en del spännande bakom vid större gardering, t.ex. 4,9,10 och tokstrecket 8 på hemmabana. Lill-Zacke har skrällt innan men borde inte gå härifrån.
6: En normal Buzz vinner självklart normalt, särskilt om det blir barfota. Men rensar bra bakom och vill absolut ha med 3, kan vara hur bra som helst. Utesluter heller inte streck för 5,9,11.
7: Tycker det luktar skräll här. 10 är tveklöst mitt förstastreck då jag tror det är bästa hästen. Vill dock komplettera med en A till och väljer då mellan 4 och 5. Har också svårt ta bort 11 med sådan kuskförstärkning. Just nu finns även 3 och 9 med.

Var inne på att lämna in redan nu men vill invänta barfotainfo, i synnerhet på Buzz Mearas.
Tänk om man kunde få fortsätta vara rätt på det nu..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:54   #163
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Ja men jag tror knappast hästens balans var nån större faktor denna gång. Hon hade nog vunnit detta ändå.
Det var ungefär det jag skrev; att löpningsförloppet var det avgörande och hon gav sin häst bästa loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:55   #164
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Har du sett hästens resultatrad med barfotabalans tidigare? Lite magstarkt att kalla det för en "barfotaskräll".
Någon betaltjänst skrev väldigt positivt om den på barfota runt om. Minns inte vilken det var. Men som jag skrev tidigare avstod jag V75 just för att jag misstänkte att det skulle vara väldigt svårt att räkna på vilken/vilka av alla minst 50 barfotahästar idag som kommer leverera bäst. Gick helt enkelt inte att få till ett vettigt system med de ekonomiska resurser jag har för det.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 15:55   #165
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Jag undrar om Anders verkligen är Åkes biologiska son? Efter att ha sett det där kan man ju undra...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+3)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:00   #166
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Någon betaltjänst skrev väldigt positivt om den på barfota runt om. Minns inte vilken det var. Men som jag skrev tidigare avstod jag V75 just för att jag misstänkte att det skulle vara väldigt svårt att räkna på vilken/vilka av alla minst 50 barfotahästar idag som kommer leverera bäst. Gick helt enkelt inte att få till ett vettigt system med de ekonomiska resurser jag har för det.
Då undrar jag vad dom har sett för positiva effekter tidigare? 0-0-0-3-4-4-5-6-6-6 resultatraden utan skor. Tyckte också den var intressant när det lyste dubbelrött men efter att ha kollat resultaten tidigare kändes den inte så het längre.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:02   #167
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Då undrar jag vad dom har sett för positiva effekter tidigare? 0-0-0-3-4-4-5-6-6-6 resultatraden utan skor. Tyckte också den var intressant när det lyste dubbelrött men efter att ha kollat resultaten tidigare kändes den inte så het längre.
Var snack om jänkarvagn ffg, tänkte inte på om den var på.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:06   #168
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Är det bara hos mig ATG buffrar? Både på mobil och datorn.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:08   #169
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Haha, Admir Zukanovic.... Jag ska inte säga vad jag tänker för det skulle klassas som hets mot folkgrupp.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:08   #170
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Så gick det med kommunaren 9
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:08   #171
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Fy fan vad trött jag blir...
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:09   #172
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Det blev ett märkligt lopp. Nahar grejade inte starten. Rejäl körning och Alfa vinner med lucka invändigt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:09   #173
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Satan vad NBC har höjt sig sista tiden!

Ruggigt bra och håller i fantastiskt bra jämfört med tidigare...
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:09   #174
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Attack Diablo var grym men det går inte att överleva ett sånt överfall.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:10   #175
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Ojojoj, årets styrning, snyggt lövgren
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:10   #176
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 324
Sharp$: 6253
Standard

Admir livssopan zukanovic. Träna armarna så du kan ta upp din häst
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:10   #177
 
djrill3s avatar
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 151
Sharp$: 1791
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Haha, Admir Zukanovic.... Jag ska inte säga vad jag tänker för det skulle klassas som hets mot folkgrupp.
Han sabbar precis hela loppet för en annan iaf, satt med med spik på diablo för 3 av 3 och så vinner favoriten i slutändan. Så värdelöst....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10)
djrill3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:10   #178
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Äntligen kul att titta på trav igen . Nu börjar dom tävla efter alla sömnpiller och dåliga lopp i vinter.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:11   #179
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 252
Sharp$: 409
Standard

Crebas eller takter i nästa !!
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:12   #180
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

helvete....men det är bara att konstatera, i en urkass Gulddivision så räcker det med ha bästa hästen även om han är helkass i sulkyn....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:13   #181
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djrill3 Visa inlägg
Han sabbar precis hela loppet för en annan iaf, satt med med spik på diablo för 3 av 3 och så vinner favoriten i slutändan. Så värdelöst....
Då är vi två.. Känns rätt bittert så här långt.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:13   #182
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djrill3 Visa inlägg
Han sabbar precis hela loppet för en annan iaf, satt med med spik på diablo för 3 av 3 och så vinner favoriten i slutändan. Så värdelöst....
Hade varit SOS utan en lallare på utsidan som inte har pli på sin häst. Beundransvärt att den ändå höll så pass bra som den gjorde.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:13   #183
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
helvete....men det är bara att konstatera, i en urkass Gulddivision så räcker det med ha bästa hästen även om han är helkass i sulkyn....
Du tyckte styrningen var dålig alltså?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:14   #184
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 320
Standard

Johan U som vanligt körde med " insidan"-bedrövlig kusk!
Dessutom oerhört överskattad!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:15   #185
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Varför släpper inte Johan ner honom??
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:16   #186
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var sannerligen ett sevärt lopp avd 2 och en barfotaskräll vann. I avd 3 ska det bli spännande att se hur viktigt lopp detta är för Alfas da Vinci. Det ryktas om att detta bara handlar om att få ett lopp till i kroppen inför kommande olympiatravskval och om det stämmer kanske det inte blir alltför offensivt.
Spikade 9:an men hade inte haft vinnaren ändå
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:17   #187
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10), PinkiePie (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:19   #188
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Kan dom inte intervjua tattaren om hans styrning?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:20   #189
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 324
Sharp$: 6253
Standard

Precis minna
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:24   #190
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
helvete....men det är bara att konstatera, i en urkass Gulddivision så räcker det med ha bästa hästen även om han är helkass i sulkyn....
En urkass gulddivision? Var har du varit senaste månaderna?

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Då är vi två.. Känns rätt bittert så här långt.
Bittert var det när hästen inte hann dit senast. Det är att vara nära det.

Attacken hade en kusk som borde släppt ganska snart. En stekhet häst känner han väl igen efter några tusen körda lopp? Det går att släppa till en chanslös häst.

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Du tyckte styrningen var dålig alltså?
Du tog omtag och spikade Frankie Brodde idag?
(Din spikidé här på forumet senaste gången ut på V7.)

Erik körde 5-stjärnigt i guldloppet. Det räckte nästan.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:25   #191
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
En urkass gulddivision? Var har du varit senaste månaderna?



Bittert var det när hästen inte hann dit senast. Det är att vara nära det.

Attacken hade en kusk som borde släppt ganska snart. En stekhet häst känner han väl igen efter några tusen körda lopp? Det går att släppa till en chanslös häst.



Du tog omtag och spikade Frankie Brodde idag?
(Din spikidé här på forumet senaste gången ut på V7.)

Erik körde 5-stjärnigt i guldloppet. Det räckte nästan.
Helt enig med dig men sist hade jag inte spikat den på V75..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:26   #192
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
En urkass gulddivision? Var har du varit senaste månaderna?



Bittert var det när hästen inte hann dit senast. Det är att vara nära det.

Attacken hade en kusk som borde släppt ganska snart. En stekhet häst känner han väl igen efter några tusen körda lopp? Det går att släppa till en chanslös häst.
Eller så låter man hästen skena fritt eftersom man har en annan häst från bakspår?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
PinkiePie (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:33   #193
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Kung Johnny!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:35   #194
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Jag fattar inte varför han kör så hårt med Denier Viking efter 20 m gunga. Tack Wee var bara bäst idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:39   #195
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Dernier är verkligen ingen trevlig syn att se, fungerar varken med eller utan skor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
PinkiePie (+5), Emeffeff (+3)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:39   #196
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Precis som en skribent skrev här på sidan. Det räcker inte med barfota for Vikingen, det är mycket annat som ska stämma också. Helt riktigt!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:40   #197
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Luktar jackpot nu och att pengar flyttas till Norge nästa helg. Hoppas för de svenska spelarnas skull att det inte blir så.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:41   #198
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Så jävla underbart att Zukanovic inte får med sig en krona.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:42   #199
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Eller så låter man hästen skena fritt eftersom man har en annan häst från bakspår?
Skena fritt?!
Jag håller inte med. Varvade de på 13 första tusen i guld? Jag tyckte de angav den tidsnoteringen i lopparkivet när jag kollade reprisen.

Jag ser misstänkta stallkörningar ifrån huvudstadsbanan av helt annan dignitet emellanåt. Det här kan ju inte ens ses som en antydan i jämförelse.
Jag har hört att allt i sulkyn är en lek, hur som helst.

Det kommer nya race även för Attacken. De får väl prova ryggresa nästa gång?
Då ska jag ta betalt!

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:46   #200
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Dernier är verkligen ingen trevlig syn att se, fungerar varken med eller utan skor.
Dernier, Elles W Phedo och andra gamla miljonärskor är värda att betäckas med någon bra hingst. Ett oskick av ägarna att plåga dessa stjärnston för att tjäna några kronor.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:47   #201
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
En urkass gulddivision? Var har du varit senaste månaderna?



Bittert var det när hästen inte hann dit senast. Det är att vara nära det.

Attacken hade en kusk som borde släppt ganska snart. En stekhet häst känner han väl igen efter några tusen körda lopp? Det går att släppa till en chanslös häst.



Du tog omtag och spikade Frankie Brodde idag?
(Din spikidé här på forumet senaste gången ut på V7.)

Erik körde 5-stjärnigt i guldloppet. Det räckte nästan.
Det var väl det bästa gulddivisionsloppet på länge om jag fatta rätt. Sällan det händer så mycket i ett guldlopp. Smarta sgyrningar blandat med huvudlösa!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+2)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:51   #202
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Det var väl det bästa gulddivisionsloppet på länge om jag fatta rätt. Sällan det händer så mycket i ett guldlopp. Smarta sgyrningar blandat med huvudlösa!!
Ja, men det var trist att Nahar kom bort. Det hade varit roligt att ha med honom hela vägen.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:53   #203
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Helvete att inte Hertigen hann förbi...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:54   #204
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Härligt Ludde! Spik på den och Adrian i nästa på V3. Har slängt in en rak DD också 1-1.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:54   #205
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Bitterheten mot Suckanusvic växer..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:55   #206
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Dernier, Elles W Phedo och andra gamla miljonärskor är värda att betäckas med någon bra hingst. Ett oskick av ägarna att plåga dessa stjärnston för att tjäna några kronor.
Ja, ibland undrar man...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:55   #207
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vad fan hände med Roses, Veijo satt och kikade och såg segersäker halvvarvet kvar. Nu tål jag inte favoriten i nästa bara för det, sparde 80 spänn på maxkravet två favoriter i avd 1,2,4,5,6...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:56   #208
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Strålande prestaion av Orakel Face! Förmodligen gör Buzz Mearas också ett riktigt bra lopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:57   #209
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Helvete att inte Hertigen hann förbi...
Persson rikspajas. Snackpåse som inte vågade utmana. Hade också degat in.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:59   #210
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Tycker inte Orakel Face stod för en strong prestation. Var ingen som utmanade bara.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:59   #211
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Persson rikspajas. Snackpåse som inte vågade utmana. Hade också degat in.
Tycker han lämnade lite väl stor lucka in på upploppet? Blev för långt fram till slut... Hade räckt med en meter närmare typ.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 16:59   #212
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:02   #213
 
spelgameoddss avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 11
Sharp$: 53
Standard

Veijo Heiskanen problemer passgång , galop , og bla,bla,bla
spelgameodds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:02   #214
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Hatten av för Maria Törnqvists styrningar idag. Hon kör som en riktig.........
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spojs (+10), Knutman (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:03   #215
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Strålande prestaion av Orakel Face! Förmodligen gör Buzz Mearas också ett riktigt bra lopp.
9 Daydream Rapida gjorde också en strålande prestation.
Det lär inte gå att läsa i resultatlistan framöver.

Hans C får ha en eloge. Det behövs att någon kusk vill ta initiativ tidigt i loppen då och då.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:03   #216
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Hon är iaf trevlig att titta på. Hur hon kör orkar jag inte intressera mig i...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:03   #217
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Nu känns det bra med 3 x 4 hästar kvar i de två sista, skulle sitta skönt med alla rätt för en gångs skull-
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:04   #218
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tycker han lämnade lite väl stor lucka in på upploppet? Blev för långt fram till slut... Hade räckt med en meter närmare typ.
Där ser man verkligen klasskillnaden på kuskar. Persson alls ingen sopa normalt men han sitter ju o sover, ser närmast chockad ut när luckan kommer. Tar par sekunder flytta ut hästen och ytterligare ett par sekunder få ur tussarna . Hade han suttit med full beredskap och gjort dessa moment snabbare vinner han. Sen i alla moment och riktigt dålig finish-kusk.
Björn Goop hade vunnit det där loppet utan målfoto.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+5)
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:07   #219
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Nu känns det bra med 3 x 4 hästar kvar i de två sista, skulle sitta skönt med alla rätt för en gångs skull-
Stort lycka till, då sitter du säkrare än mig som har 6*1 men inte favoriten i första DD! Hoppa Adde!!!!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:09   #220
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Jag står över Buzzen jag och kör en tvilling 3,5,6,11 runt om.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:09   #221
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Stort lycka till, då sitter du säkrare än mig som har 6*1 men inte favoriten i första DD! Hoppa Adde!!!!
Hoppas på 9,10 på dd, vilket vore optimal utdelning
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:11   #222
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Där ser man verkligen klasskillnaden på kuskar. Persson alls ingen sopa normalt men han sitter ju o sover, ser närmast chockad ut när luckan kommer. Tar par sekunder flytta ut hästen och ytterligare ett par sekunder få ur tussarna . Hade han suttit med full beredskap och gjort dessa moment snabbare vinner han. Sen i alla moment och riktigt dålig finish-kusk.
Björn Goop hade vunnit det där loppet utan målfoto.
Det finns flera här på Sharps som har tapetserat väggarna på pojkrummet med superkusken Persson...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:12   #223
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Där ser man verkligen klasskillnaden på kuskar. Persson alls ingen sopa normalt men han sitter ju o sover, ser närmast chockad ut när luckan kommer. Tar par sekunder flytta ut hästen och ytterligare ett par sekunder få ur tussarna . Hade han suttit med full beredskap och gjort dessa moment snabbare vinner han. Sen i alla moment och riktigt dålig finish-kusk.
Björn Goop hade vunnit det där loppet utan målfoto.
Han är duktig som tränare och OK som kusk i vardagstravet. Däremot borde han sluta kajka runt själv i spåren på v75, tror han skulle tjäna på det rent ekonomiskt. Hästarna är i riktigt fin författning i regel.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:14   #224
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Skämtodds i DD2 måste säga. The True F ger bara 10 ggr t.ex?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:16   #225
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Du tyckte styrningen var dålig alltså?
Man kan väl säga så här. Att om man vinner med storfavvo med en överläpp efter att ha fått luckan invändigt 75 meter kvar så är det långt ifrån en körning som Adielsson eller Goop skulle ha presterat. Men du får gärna ha Lövgren som kuskidol Inte mig emot.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:20   #226
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

DD
Inlämnat: 2016-03-12, 18:19
Kalmar
Lördag 2016-03-12
Start: 18:20
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Pioneer F.H.
2: 6 Hank von Håleryd

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:23   #227
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Viken fin häst det är Buzz Mearas! Det blev som ett jobb.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:25   #228
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Dizzy River nu för den raka DD:n, eller någon av 1,3,5,6,7,9 eller 10 för V3. 1-1 vore bäst.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:25   #229
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Dizzy River nu för den raka DD:n, eller någon av 1,3,5,6,7,9 eller 10 för V3. 1-1 vore bäst.
Kan ju inte ge många ggr på DD:n med den kombon?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hammmmmar (+10), Hilding (+10)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:25   #230
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Bara gratulera norrmännen nu till fina jackpotpengar. Synd med Mr Chicago. Var nog både första och sista gången man kan rekommendera spel på den hos nätbolagen. Nästa gång blir det inga 15 ggr .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:27   #231
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Man kan väl säga så här. Att om man vinner med storfavvo med en överläpp efter att ha fått luckan invändigt 75 meter kvar så är det långt ifrån en körning som Adielsson eller Goop skulle ha presterat. Men du får gärna ha Lövgren som kuskidol Inte mig emot.
Möjligt. Men Örjan hade skitit lika fullkomligt i spelarna och tänkt på framtida starter, exakt som Lövgren gjorde nu. Framförallt så vann han. Kanske vad som krävdes då hästen knappast är fullt vässad redan nu?

Örjan är överlägsen. Det vet alla.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:27   #232
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Mr Chicago ser ut att få en framtid efter skadorna. Fin!
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:27   #233
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

4 eller 5 nu i sista och jag skickar ett brev med bajs till Suckanusvich
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:27   #234
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Bara gratulera norrmännen nu till fina jackpotpengar. Synd med Mr Chicago. Var nog både första och sista gången man kan rekommendera spel på den hos nätbolagen. Nästa gång blir det inga 15 ggr .
Mr Chicago såg fin ut Olle så helt fel var det inte, den blir farlig framöver.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:28   #235
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Kan ju inte ge många ggr på DD:n med den kombon?
Den har tydligen sjunkit till hälften, stod i 15 ggr när jag lirade.

Senast redigerad av Shooter den 2016-03-12 klockan 17:30.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:29   #236
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Dizzy River nu för den raka DD:n, eller någon av 1,3,5,6,7,9 eller 10 för V3. 1-1 vore bäst.
V3 värdet 45 kr och andelarna sprids i sista. Det blir inga stora pengar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:32   #237
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
V3 värdet 45 kr och andelarna sprids i sista. Det blir inga stora pengar.
Vem har trott att det ska bli stora pengar med 2 x Kolgjini? Det handlar mest om att ta tillbaka sina insatser för dagen och försöka gå med en mindre vinst. Buzz var ju given och Ludde hade bra chans i loppet före, så det gick inte att lira annorlunda.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:32   #238
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1670
Standard

Jobbar in COUNTERFEIGHTR
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:34   #239
 
djrill3s avatar
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 151
Sharp$: 1791
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
4 eller 5 nu i sista och jag skickar ett brev med bajs till Suckanusvich
Ja han har då förstört dagens v75a, sitter med alla i sista nu och 6 rätt kommer inte ge ett smack i princip..
djrill3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:35   #240
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Mr Chicago såg fin ut Olle så helt fel var det inte, den blir farlig framöver.
Veijo tror hästen kommer bli bättre än tidigare Nu får man posta intervju, efter loppet gått.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:36   #241
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Betaltjänsterna verkar vara desperata att skryta idag. Nu är spelvärde.se ute på Twitter och skryter om att dom hittade en rak tvilling i V75-6. Behövde man köpa deras tips för det?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), asgaya3141 (+2)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:41   #242
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Nu tycker jag att the true f kan vinna så det blir lite pengar.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:45   #243
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Nu tycker jag att the true f kan vinna så det blir lite pengar.
Nej som vanligt ska man aldrig ha marginalerna med sig. Det är en horvärld vi lever i.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:48   #244
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Christoffer Eriksson förstörde inte alls loppet för Johan. Vilket as som trycker ut sig precis på millimetern innan Johan går ut. Herregud, vilken lallare.

Nu fick han sitta och trycka femte ytter istället.
Nåväl. Tills nästa gång.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:50   #245
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Nej som vanligt ska man aldrig ha marginalerna med sig. Det är en horvärld vi lever i.
Japp, helt fantastiskt. Jag lyckas alltid torska på nosar mot slutet och plockar jag väck mina skrällar, så vinner dem istället. Har haft en lång torka på 6 rätt nu, fyfan så segt får hoppas det vänder snart..

6 rätt idag igen, men det ger väl 50 spänn om man har tur

Edit: Oh yes! 56:-

Senast redigerad av zabatsu den 2016-03-12 klockan 17:53.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:50   #246
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Christoffer Eriksson förstörde inte alls loppet för Johan. Vilket as som trycker ut sig precis på millimetern innan Johan går ut. Herregud, vilken lallare.

Nu fick han sitta och trycka femte ytter istället.
Nåväl. Tills nästa gång.
Dizzy vinner nästa gång! Surt att åka på DD på snöret igen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:51   #247
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Dizzy vinner nästa gång! Surt att åka på DD på snöret igen.
Japp, det tror jag med, gjorde en makalös prestation med tanke på omständigheterna. Riktigt härlig häst och vi bör kunna få den billigt en runda till
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:52   #248
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Fy fan vad trist. Så rätt på det och inte en krona tillbaka:( Spiken på Attack Diablo var rätt men blev fel och sen orkade inte The True F hela vägen. Att det ska vara så j***a svårt.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:52   #249
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

well 13 lök är bättre än förlust.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:53   #250
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Jävligt trist omgång men så är det tyvärr den här årstiden.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:53   #251
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3842
Standard

Grattis alla som vann nåt, nya tag imor Halmstad v64
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:53   #252
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Dizzy vinner nästa gång! Surt att åka på DD på snöret igen.
Ja - om han slipper förstaspår.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:55   #253
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Husse i studion får stå över ett tärningskast efter sågen på Alfa med lövgren.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 17:56   #254
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Husse i studion får stå över ett tärningskast efter sågen på Alfa med lövgren.
Var väl ingen som kunde räkna med Zukanovic idiotstyrning? Hade inte vunnit utan den hjälpen.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:00   #255
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Man vinner väl inga lopp bakifrån utan hjälp från någon annan ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spojs (+10)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:02   #256
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Sant Månprinsen
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:03   #257
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Veijo tror hästen kommer bli bättre än tidigare Nu får man posta intervju, efter loppet gått.

Håller med veijo, såg väldigt bra ut, synd att han fick chansen för sent, hade med den.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:13   #258
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 670
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Betaltjänsterna verkar vara desperata att skryta idag. Nu är spelvärde.se ute på Twitter och skryter om att dom hittade en rak tvilling i V75-6. Behövde man köpa deras tips för det?
Haha jag hade skämts om jag lirat en tvilling som ger så där lågt odds....
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:14   #259
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Håller med veijo, såg väldigt bra ut, synd att han fick chansen för sent, hade med den.
Håller med Veijo också., han har dunderkoll. Hoppas han fixar barfotakörning, det är viktigt och han inte tog skada av detta. I så fall blir hästen att räkna med i alla sammanhang.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:20   #260
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 324
Sharp$: 6253
Standard

Admir är en lallare som står och ljuger i TV, säg som det är , jag pressade så vår andra häst skulle få en bättre chans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+5)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:23   #261
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 324
Sharp$: 6253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Där ser man verkligen klasskillnaden på kuskar. Persson alls ingen sopa normalt men han sitter ju o sover, ser närmast chockad ut när luckan kommer. Tar par sekunder flytta ut hästen och ytterligare ett par sekunder få ur tussarna . Hade han suttit med full beredskap och gjort dessa moment snabbare vinner han. Sen i alla moment och riktigt dålig finish-kusk.
Björn Goop hade vunnit det där loppet utan målfoto.


Japp jag sätt å ropade dra tussarna och köööööööör, men han hörde det lite försent.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 21:04   #262
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 252
Sharp$: 409
Standard

olle hade mkt rätt i sitt tolkningsätt i sitt snack innan !!
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td