Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-21, 16:25   #1
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Oddssättare - Svenskt Trav (Malta)

https://www.bettingjobs.com/jobs/475...ing-trader.asp

Vet dock inte vilket bolag det är men gissar att det är inom Betsson-gänget!
Gammal 2016-05-21, 23:54   #2

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
https://www.bettingjobs.com/jobs/475...ing-trader.asp

Vet dock inte vilket bolag det är men gissar att det är inom Betsson-gänget!
Var det inte en rätt så klen lön, eller är bonusdelen stor?
Gammal 2016-05-22, 00:06   #3
Cc

Ccs avatar

Standard

Klen lön, absolut! Men så ser det ut numera, bonusdelen kan säkert vara 50% av totallönen beroende på resultat.
Gammal 2016-05-22, 00:38   #4

Viroids avatar

Standard

OK, som att sitta i kassan på Konsum då, om man snikjobbar storhelger och jagar OB. Känns väl inte som de kommer hitta de mest vassa då...
Gammal 2016-05-22, 09:49   #5

Kyodais avatar

Sharp$: 5225
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
OK, som att sitta i kassan på Konsum då, om man snikjobbar storhelger och jagar OB. Känns väl inte som de kommer hitta de mest vassa då...
Jo - men flera här är ju lite såna. Menar - det här med att jaga startodds på ub och bet med ideliga refresh av oddssidan just när oddsen skall släppas... är ju lite som att stå i megalång kö för att roffa åt sig fyndpriset när rean öppnar.. Eller att smyga omkring och rota i containrar för att hitta fynd som folk har slängt.

Passar säkert vissa personligheter...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 10:38   #6

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61692
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Jo - men flera här är ju lite såna. Menar - det här med att jaga startodds på ub och bet med ideliga refresh av oddssidan just när oddsen skall släppas... är ju lite som att stå i megalång kö för att roffa åt sig fyndpriset när rean öppnar.. Eller att smyga omkring och rota i containrar för att hitta fynd som folk har slängt.

Passar säkert vissa personligheter...
Jo, men när det handlar om fasta odds och spel mot en bookmaker är det väl inte så konstigt. Det är ju bara när oddsen släpps som det finns chans att "fynda" på felsatta odds från bookmakerns sida.

Sen finns det ytterligare ett scenario där man om man är snabb kan få ett odds som vida överstiger det som atg kommer betala. Om det sent kommer något superhett infomässigt. T ex att Tarzan två timmar innan ett lopp meddelar att en häst ska gå barfota runt om ffg, med jänkarvagn ffg och med skygglappar ffg. Då blir inte oddset på den hästen högt även om den bara är 5e handare på streckspelet. Det dröjer heller inte många sekunder innan det fasta oddset också rasar efter sådan info.

Ju sämre och ju mer dåligt pålästa bookmakers, desto större kan de tidiga fynden bli.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 10:54   #7

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ju sämre och ju mer dåligt pålästa bookmakers, desto större kan de tidiga fynden bli.
Men egentligen handlar väl nätspel om att man får ett fast odds som går
att spela på. 5 x 1000:- är mer än 30 x 10:-

Sen går det inte att spela tidigt då trav går ut på att spela väldigt sent.

Mvh Uffe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 11:04   #8

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg

Mvh Uffe
Streckspel, ja. Fasta odds, nej. Sen ska ni komma ihåg att sätta odds på trav, speciellt vinnare/plats är svårt.
the_mirage (+1)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 11:12   #9

Standard

Citat:
Men egentligen handlar väl nätspel om att man får ett fast odds som går
att spela på. 5 x 1000:- är mer än 30 x 10:-

Mvh Uffe
Ja, tyvärr är inte nätbolagen lika generösa till alla kunder. Spiken som skriver här drar ju in hundratusentals kronor på sina spel hos nätbolagen år efter år medan andra kunder blir kraftigt limiterade efter att ha spelat in kanske 20-30 000 kr.

Dom som förlorar pengar erbjuds kraftiga bonusar för att spela bort ännu mer.
Gammal 2016-05-22, 11:19   #10

Grants avatar

Smile

Citat:
Spiken som skriver här drar ju in hundratusentals kronor
på sina spel hos nätbolagen år efter år medan andra kunder blir kraftigt
limiterade efter att ha spelat in kanske 20-30 000 kr.
Jag tror inte att Spikens bruttovinster limiterar honom eller någon annan
heller, bluffbolagen (samtliga) på nätet har nog mer respekt för den som
gör nettovinster.

Mvh Uffe
Gammal 2016-05-22, 12:02   #11

Standard

Måste fråga CC om en sak. Har bolagen kännedom om varandras travodds innan de kommer ut? Eller läcker de ut på något annat sätt.
Gammal 2016-05-22, 12:05   #12

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Det är uruselt betalt som oddssättare på Malta, hur kan det vara en nyhet för folk? Du ska vara glad om du går runt.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 15:20   #13

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Har vunnit mycket på Finland i hockey VM så oddsättarna bör bytas ut.
Gammal 2016-05-22, 15:21   #14

Standard

Citat:
Jag tror inte att Spikens bruttovinster limiterar honom eller någon annan
heller, bluffbolagen (samtliga) på nätet har nog mer respekt för den som
gör nettovinster.

Mvh Uffe
Hur kom jag med i bilden😈
Gammal 2016-05-22, 19:58   #15

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Har vunnit mycket på Finland i hockey VM så oddsättarna bör bytas ut.
Underbart!

Grattis!!! Heja Finland!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 01:34   #16
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Måste fråga CC om en sak. Har bolagen kännedom om varandras travodds innan de kommer ut? Eller läcker de ut på något annat sätt.
Näe, det tror jag inte de har. Men ibland spelar oddssättarna själva på andra bolag och givetvis tipsas kollegor om liren. Vanligt förr var även att om ett bolag "plankade" ett annat bolags odds så kunde man lägga ut helt galna siffror följande match/tävlingsdag som ingen fick lira till men det hände att det plankande bolaget gick på "finten" och då fick tokmycket lir där de inte skulle ha det och på så sätt straffas!
Slurf (+5), Lobo (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 15:03   #17

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3092
Standard

Hur många kan tänkas ha kunskapen för detta jobb?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 00:16   #18

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Hur många kan tänkas ha kunskapen för detta jobb?
Några hundra, kanske ett tusental människor.
Gammal 2016-05-24, 08:38   #19

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 802
Standard

Citat:
Några hundra, kanske ett tusental människor.
Jag tror inte att det är i närheten av att vara så många när det kommer till att kunna sätta odds på just svenskt vardagstrav.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 09:24   #20

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Jag tror inte att det är i närheten av att vara så många när det kommer till att kunna sätta odds på just svenskt vardagstrav.
Med den där lönen får de nog nöja sig med någon som är topp 1000. Fördelen för spelbolagen är ju att de riktigt vassa inte får spela som de vill, och därmed kan man ha en lite sämre oddssättare.
Gammal 2016-05-24, 09:55   #21
Cc

Ccs avatar

Standard

Det är en lite märklig utveckling det där med lönerna, men när traditionella bookmakers ersätts av nyutexaminerade marknadsnissar i ledningen så blir det så uppenbarligen. Minimering av risk isf maximering av vinst.

Just travet har väldigt stor potential, det skulle kunna införas många nya spelformer om bara kreativiteten och kunnandet skulle få råda. Många bolag är livrädda för H2H pga fixningsrisken. Men man kan sprida risken genom att ha 3,4 eller 5 hästar i mixen istället, man kan införa långtidsspel typ "Flest segrar", "Vinstrikaste häst" osv.
Gammal 2016-05-24, 10:19   #22

Viroids avatar

Standard

Citat:
Det är en lite märklig utveckling det där med lönerna, men när traditionella bookmakers ersätts av nyutexaminerade marknadsnissar i ledningen så blir det så uppenbarligen. Minimering av risk isf maximering av vinst.

Just travet har väldigt stor potential, det skulle kunna införas många nya spelformer om bara kreativiteten och kunnandet skulle få råda. Många bolag är livrädda för H2H pga fixningsrisken. Men man kan sprida risken genom att ha 3,4 eller 5 hästar i mixen istället, man kan införa långtidsspel typ "Flest segrar", "Vinstrikaste häst" osv.
Ja, jag ser framför mig hur man under en tävlingsdag skulle kunna ha åtskilliga fler spel än man har nu. Tänk att få öppna upp en V86-omgång och finna 200-250 olika spel att välja och vraka mellan. En del kanske av lite kuriös art, andra för den som analyserat på både djupet och tvären.

Jag tror rent av att det finns utrymme för en del totalisatorspel och poolspel med rörliga odds/utdelningar.
Gammal 2016-05-24, 10:58   #23

Standard

Citat:
Ja, jag ser framför mig hur man under en tävlingsdag skulle kunna ha åtskilliga fler spel än man har nu. Tänk att få öppna upp en V86-omgång och finna 200-250 olika spel att välja och vraka mellan. En del kanske av lite kuriös art, andra för den som analyserat på både djupet och tvären.

Jag tror rent av att det finns utrymme för en del totalisatorspel och poolspel med rörliga odds/utdelningar.
Unibet hade ju sitt travnet live racing under några år. Det blev väl ingen direkt hit. Det var ju väldigt små spelpooler och därmed odds som rörde sig så mycket att atgs v/p spel närmast kändes som fasta odds i jämförelse. Men det var rätt kul att man med ett 50 kr spel kunde förändra oddsen rejält och med lite taktik gick det ibland att få riktiga fyndodds.

Nyckeln till att lyckas med totalisatorspel och poolspel är att det måste bli mer än 1000 kr i omsättning som inte var ovanligt när Unibets travnet live racing var igång för att det ska fungera.

Breddtravet hos atg är väl ett exempel på att poolerna även hos atg kan vara för små. Haft det på någon förmiddag. Det räcker ju i princip att experten i atg live säger att "15 ggr på nr 7 känns spelvärt" 2 min innan start för att oddset ska sjunka till 3-4 ggr.
Gammal 2016-05-24, 12:34   #24

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:

Nej tack.

Enloppsspelen lider redan idag av utspädning. Eller ska man kanske kalla det kannibalisering?

Om det ska tillkomma fler "enkla spelformer" så bör de inte vara poolspel.

Antingen fasta odds med ATG som bookmaker eller varför inte en ATG-administrerad spelbörs för 2- eller 3-vägsspel ( h2h eller h3h ).

Men ännu fler poolspel med förmodat låg omsättning per spel är inget jag vill se.

Högvinstspel som "snövit" är en helt annan 5a ( eller 7a!? ). Men då handlar det såklart om ett enda utvalt lopp.
Gammal 2016-05-24, 13:27   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej tack.

Enloppsspelen lider redan idag av utspädning. Eller ska man kanske kalla det kannibalisering?

Antingen fasta odds med ATG som bookmaker eller varför inte en ATG-administrerad spelbörs för 2- eller 3-vägsspel ( h2h eller h3h ).

Men ännu fler poolspel med förmodat låg omsättning per spel är inget jag vill se.

Högvinstspel som "snövit" är en helt annan 5a ( eller 7a!? ). Men då handlar det såklart om ett enda utvalt lopp.
Frågan är om atg någonsin är beredda att ta ett sådant steg. Det vore ju en jätteförändring. Dom har ju alltid bara administrerat spel. Spelarna har spelat mot varandra. Att gå över till fasta odds är ju något helt annat. Då spelar man mot spelbolaget och inte mot övriga spelare. Har svårt att tro det kommer hända men det vore minst sagt underbart om jag har fel.
Gammal 2016-05-24, 13:59   #26

Sharp$: 9847
Standard

Vad jag förstått från mina pratstunder med ATG representanter så kommer ATG ej anordna h2h pga hästskydd och att risken för uppgjorda spel är för stor.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 15:02   #27

Viroids avatar

Standard

Citat:
Unibet hade ju sitt travnet live racing under några år. Det blev väl ingen direkt hit. Det var ju väldigt små spelpooler och därmed odds som rörde sig så mycket att atgs v/p spel närmast kändes som fasta odds i jämförelse. Men det var rätt kul att man med ett 50 kr spel kunde förändra oddsen rejält och med lite taktik gick det ibland att få riktiga fyndodds.

Nyckeln till att lyckas med totalisatorspel och poolspel är att det måste bli mer än 1000 kr i omsättning som inte var ovanligt när Unibets travnet live racing var igång för att det ska fungera.

Breddtravet hos atg är väl ett exempel på att poolerna även hos atg kan vara för små. Haft det på någon förmiddag. Det räcker ju i princip att experten i atg live säger att "15 ggr på nr 7 känns spelvärt" 2 min innan start för att oddset ska sjunka till 3-4 ggr.
Jag tror INTE på att man skall göra en usel kopia av ATG:s spelformer, det behövs lite nytänkande för att erbjuda spelare lite roligare alternativ.
Gammal 2016-05-24, 15:17   #28

Viroids avatar

Standard

Citat:
Nej tack.

Jag tror man kan göra en del skojjigt för att skapa egna varumärken. Jag vet inte vad spelutredningen kommer att landa i, men ALLA stora spel är ju idag (c) ATG AB. Spelbolagen har heller inte lagt särskilt mycket möda på att försöka profilera sig med några egna spel utom H2H där de jobbar med fasta odds, och där man tvingas hålla sig till deras uppsatta spel. Tänk om jag ändå kunde få plocka ut två eller tre valfria hästar och få odds på det?

Streckspel med helt andra lopp än ATG, mer kuriösa spel som vem som kör/tränar in mest pengar under en tävlingsdag eller vilket lopp som har den största segermarginalen.

Raketodds med väldigt lågt spelavdrag är något annat de borde fundera över för att konkurrera med ATG:s streckspel.

Kika på hur det ser ut under en fotbollsmatch, folk VILL spela på allt som rör sig, och då kan vi väl ordna det?
Gammal 2016-05-24, 15:40   #29

Standard

Citat:
Frågan är om atg någonsin är beredda att ta ett sådant steg. Det vore ju en jätteförändring. Dom har ju alltid bara administrerat spel. Spelarna har spelat mot varandra. Att gå över till fasta odds är ju något helt annat. Då spelar man mot spelbolaget och inte mot övriga spelare. Har svårt att tro det kommer hända men det vore minst sagt underbart om jag har fel.
Spelbörs-lösningen är ju en slags hybrid-pool-spel där spelarna spelar mot varandra. Men med fasta odds. Börsoperatören är bara spelförmedlare. Det som krävs är market-makers.

ATG som bookmaker är precis som du säger något helt annat och mycket längre bort.
Gammal 2016-05-24, 16:59   #30
Cc

Ccs avatar

Standard

Parbet försökte på allvar få igång en marknad för trav på sin spelbörs men det fanns för få som var villiga att köra market-making på annat än enskilda, överspelade hästar. Som spelare kan man ju välja de spelobjekt man vill. Som bookie eller marketmaker skall du tillhandahålla en jäkla massa spel och spelformer.
Gammal 2016-05-24, 17:06   #31

Standard

Citat:
Parbet försökte på allvar få igång en marknad för trav på sin spelbörs men det fanns för få som var villiga att köra market-making på annat än enskilda, överspelade hästar. Som spelare kan man ju välja de spelobjekt man vill. Som bookie eller marketmaker skall du tillhandahålla en jäkla massa spel och spelformer.
Betfair gjorde ett tafatt försök de med.

En ganska stor skillnad mellan Parbet/Betfair och ATG är ju antalet vanliga "enbart travspelande" kunder. Sedan skiljer det nog en del mellan tilliten företagen emellan också.

Jag tror att ATG själva skulle kunna ro det i hamn bortsett från att det verkar strida mot någon av deras policys.
Gammal 2016-05-24, 17:24   #32

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Har något bolag någonsin provat med fasta tvillingodds?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 17:29   #33
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:

Jag tror att ATG själva skulle kunna ro det i hamn bortsett från att det verkar strida mot någon av deras policys.

Tyvärr är ju ATG att jämställa med Bingolotto vad gäller kompetens inom spelteori och risk/bokhantering även om de har en del duktiga anställda i organisationen. De har ju aldrig varit uppbyggda på det sättet och jag tror heller inte ambitionen finns att börja erbjuda fasta odds. Om de mot förmodan skulle yppa såna planer skulle jag stå i porten med CV:t i handen direkt! Det vore verkligen ett drömjobb för min del...
Gammal 2016-05-24, 17:31   #34

Standard

Citat:
Tyvärr är ju ATG att jämställa med Bingolotto vad gäller kompetens inom spelteori och risk/bokhantering även om de har en del duktiga anställda i organisationen. De har ju aldrig varit uppbyggda på det sättet och jag tror heller inte ambitionen finns att börja erbjuda fasta odds. Om de mot förmodan skulle yppa såna planer skulle jag stå i porten med CV:t i handen direkt! Det vore verkligen ett drömjobb för min del...

Sedan när handlar drift av spelbörs om risk/bokhantering?

Fasta odds på spelbörs och från bookmaker är långt ifrån samma sak.

Du har förmodligen 100% rätt i att de aldrig kommer att agera bookmaker.
Gammal 2016-05-24, 18:02   #35
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:
Sedan när handlar drift av spelbörs om risk/bokhantering?

Fasta odds på spelbörs och från bookmaker är långt ifrån samma sak.

Du har förmodligen 100% rätt i att de aldrig kommer att agera bookmaker.
Tjaa...med tanke på att det hittills inte funkat att få folk att köra market making för Svenskt Trav på någon spelbörs så är det sannolikt att den som driver börsen får ställa odds och volymer till förfogan. Då blir det bookmaking...as simple as that!
Gammal 2016-05-24, 18:50   #36

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Som en polare sade till mig, jag vet exakt när jag får spel och inte.
Mitt jobb är att se till att jag får dem, och att se till att jag får dem där jag vill ha dem, hela tiden.
Gammal 2016-05-24, 19:13   #37

Standard

Citat:
Tjaa...med tanke på att det hittills inte funkat att få folk att köra market making för Svenskt Trav på någon spelbörs så är det sannolikt att den som driver börsen får ställa odds och volymer till förfogan. Då blir det bookmaking...as simple as that!
Om det är så enkelt som så, så har du naturligtvis rätt.

Men jag tror inte att det nödvändigtvis måste vara så. Om man jämför Parbets eller Betfair andel travspelsintresserade kunder med ATGs så kommer saken i en helt annan dager.

Tyvärr lär vi aldrig få veta ändå eftersom ATG tydligen har policys som sätter stopp för de lämpligaste spelformerna ( h2h,h3h ). Börsbaserade vinnarspelsmarknader tror jag inte så mycket på.
Gammal 2016-05-24, 19:25   #38

Standard

Citat:
Rune Andersson när startar han sitt bolag på Malta?
Gammal 2016-05-24, 19:28   #39

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Rune Andersson när startar han sitt bolag på Malta?
http://perssonbloggar.se/2016/03/flo...une-andersson/
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 19:49   #40

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Tyvärr vet man inte vilket bolag det är.
Stor kundstock, stora volymer, eller fjantbolag.
Betyder allt för mig.
Hade de dubblat lönen och visat fin omsättning hade jag sökt.
Rätt bolag ovanpå det har jag alla referenser.
Vem tar hela marknadsansvaret till det priset ?
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 20:05   #41

Grants avatar

Smile

Vad är problemet med fasta odds å ATG tex vid vinnarespel.

Ett fast odds är ju inte ett fast odds på annat sätt än att ditt spel
begåvas med ett fast odds. Nästa spelare kan ju få ett annat fast odds.
Datoriseringen gör att bookien tjänar sina pengar ändå. Risk noll.

Mvh Uffe
Gammal 2016-05-24, 20:12   #42

Standard

Citat:

Mvh Uffe
Det är större risk än att som hos ATG bara spela om andra spelares pengar men ta 20-35 procent i spelavdrag. Det är ju inte bara riskfritt utan till 100 procent en lönsam business.

Spel till fasta odds i lopp med mycket hög omsättning blir ju också relativt riskfritt om spelbolaget efterhand kan justera oddsen så att spelen sprids ut på många hästar men det finns nog lopp där bookmakern går back. ATG går plus på alla lopp och alla spelformer.
Gammal 2016-05-24, 20:15   #43

Standard

Citat:

Mvh Uffe
Bookmaking eller marketmaking kräver en helt annan risk- och spelsäkerhetshantering än ATG ens varit i närheten av hittills.

Det är så stor skillnad mot att enbart vara tillhandahållare av poolspel eller spelbörs som det går att komma.
Gammal 2016-05-25, 03:01   #44

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

raderad

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-25 klockan 03:24.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 06:59   #45

Standard

Citat:

Mvh Uffe
Nu tänker du nog på semi-fasta odds, dvs som svenska spel använder på lången och de flesta bookies använder på nätet. Att du får oddset du spelar till men det kan ändras för personen efter dig som spelar.
Gammal 2016-05-25, 14:45   #46

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Nu tänker du nog på semi-fasta odds, dvs som svenska spel använder på lången och de flesta bookies
använder på nätet. Att du får oddset du spelar till men det kan ändras för personen efter dig som spelar.
Men alla fasta odds är isåfall semifasta iallafall å nättrav.

Hursom så blir oddset fast för mej om jag får 6ggr och du 5ggr en timme senare.
Borde ändå vara något för ATG att prova.
Kan inte vara något större problem för någon.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-25 klockan 14:47.
Gammal 2016-05-25, 14:49   #47

Standard

Citat:
Men alla fasta odds är isåfall semifasta iallafall å nättrav.

Hursom så blir oddset fast för mej om jag får 6ggr och du 5ggr en timme senare.
Borde ändå vara något för ATG att prova.
Kan inte vara något större problem för någon.

Mvh Uffe
Det är ett jätteproblem.

Till skillnad från t ex Svenska Spel så har ATG exakt noll erfarenhet och tradition av det spelsäkerhetsarbete och den riskhantering som krävs.

Risken att vi får uppleva detta är som tur är försumbar.

Skillnaden mellan dagens verksamhet och den verksamhet du inte tycker borde vara något större problem motsvarar en klyfta som förmodligen tar eoner av tid ( för att parafrasera säkerhetschefen! ) att överbrygga.
Gammal 2016-05-25, 14:57   #48

Grants avatar

Smile

Citat:
Det är ett jätteproblem.
Förklara gärna problemet för mej och aktören behöver inte heta ATG.
Mitt perspektiv är bara "Olles", önskan om ett fast odds i spelögonblicket.

Mvh Uffe
Gammal 2016-05-25, 15:07   #49

Standard

Finns väl många aktörer som erbjuder semi fasta odds på trav? Sen att man inte får spela några summor där är ju en annan sak.

Riksen blir nog för hög för bookien för att erbjuda det till alla utan insatsgränser då utrustningsinfo och liknande kommer så pass sent som det gör.
Gammal 2016-05-25, 15:14   #50

Standard

Citat:
Förklara gärna problemet för mej och aktören behöver inte heta ATG.
Mitt perspektiv är bara "Olles", önskan om ett fast odds i spelögonblicket.

Mvh Uffe
Om aktören heter något annat än ATG så är problemet ett helt annat och mycket, mycket mindre.

Riskhantering innebär bl.a. att vem som helst inte får spela, och absolut inte valfri summa på utsatta odds.

Grejen med ATG vs "vana bookmakers" är att de övriga spelbolagen inte har i närheten av så många kunder som vill spela på trav som ATG.

Redan idag så är deras säkerhetsavdelning oftast deras största säkerhetsrisk enligt mig och att lägga på dem bookmaker-säkerhetsansvar vore mer än dåraktigt. Med totalisator är det ( ska det vara! ) omöjligt för arrangören att göra några större förluster på det omsatta spelet. ( Självklart går det att göra felinvesteringar och ändå göra förluster osv )

Så visst, fasta odds vill man såklart få om man kan. Gäller även mig. Men ATG är inte företaget att leverera detta. För det är inte "barra".

Edit: Det finns ju en möjlig invändning såklart eftersom andra spelbolag "klarar av det". Svaret på det är att de redan har en färdig organisation för riskhanteringen samt att det finns en skillnad i skala om är ENORM. Spel på trav hos utlandsbolagen är en bråkdel av det som spelas på trav genom ATG.

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-05-25 klockan 15:16.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 15:17   #51

Standard

Citat:
Finns väl många aktörer som erbjuder semi fasta odds på trav? Sen att man inte får spela några summor där är ju en annan sak.

Riksen blir nog för hög för bookien för att erbjuda det till alla utan insatsgränser då utrustningsinfo och liknande kommer så pass sent som det gör.
Exakt. Skillnaden ligger i skalan och även i övrig organisation som skiljer sig enormt.
Gammal 2016-05-25, 16:59   #52

Grants avatar

Smile

Ett nytt försök

Nätbolaget: "Spelbolaget"

1. (Semi)fasta odds.
2. Oddset går att spela på.
3. Ingen större ekonomisk risk för spelbolaget "Spelbolaget".

Mvh Uffe
Gammal 2016-05-25, 17:45   #53

Standard

Citat:

1. (Semi)fasta odds.

Mvh Uffe
Hur kan du få det till ingen större ekonomisk risk för spelbolaget om dom inte limiterar bra spelare eller har en max insats?

Lek med tanken att månprinsen går ut med bricka 15, möter tekno odin på bricka 1 över kort samt att resten av hästarna är bara utfyllnad. Oddssättaren anser att månprinsen ska stå i 3 ggr. Jag lirar 200k till 3ggr sen stryks tekno odin. Har inte spelbolaget då i princip bjudit bort 400k till mig för loppet lär inte locka mycket mer spel efter den strykningen.
Gammal 2016-05-25, 17:48   #54

Viroids avatar

Standard

Citat:

1. (Semi)fasta odds.

Mvh Uffe
ATG jobbar idag hela tiden mot maximal omsättning. De tar inga risker, varje omsatt krona ger en andel till dem.

Så kan inte bolag med (semi)fasta odds jobba. De vill inte ha omsättning från spelare om går jämt upp eller som är nettovinnare i längden. Det kommer göra att deras netto minskar.

Det är därför nätspelbolagen jobbar mer och mer med casinoliknande spel, eller spel med så stort slumpmoment att deras spelavdrag gör dem till garanterade vinnare även mot spelare med stora kunskaper.

Sättet att arbeta är monumentalt olika, och att stöpa om ATG till ett sådant företag låter sig inte göras i brådrasket. ATG inser det själva, och har därför hoppat direkt mot slump/casino-hörnan med virtuella hästar och Boost.
Gammal 2016-05-25, 18:28   #55

Grants avatar

Smile

Citat:
Hur kan du få det till ingen större ekonomisk risk för spelbolaget om dom inte limiterar bra spelare eller har en max insats?

Lek med tanken att månprinsen går ut med bricka 15, möter tekno odin på bricka 1 över kort samt att resten av hästarna är bara utfyllnad. Oddssättaren anser att månprinsen ska stå i 3 ggr. Jag lirar 200k till 3ggr sen stryks tekno odin. Har inte spelbolaget då i princip bjudit bort 400k till mig för loppet lär inte locka mycket mer spel efter den strykningen.
Alla bolag har någon typ av limiteringar även om det är ett maidenspel.
Sen skrev jag inte att det var riskfritt.
Och sen finns det säkert någon regel vid strykningar, någon tattlervariant ala Malta.
Mitt tankebolag ska vända sig till vanliga spelare som vill ha ett klistrat odds
inte storspelare som vänder in 20 miljarder euro.

Mvh Uffe
Gammal 2016-05-25, 19:06   #56
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:

Så kan inte bolag med (semi)fasta odds jobba. De vill inte ha omsättning från spelare om går jämt upp eller som är nettovinnare i längden. Det kommer göra att deras netto minskar.
Det är så de jobbar nuförtiden, helt klart! Men med kompetent odds/risk hantering så kan man dra nytta av dem i hög grad. Det är en av hörnstenarna i bookmaking, låter man bli de snabba limiteringarna och korrigerar oddsen när dina "sharps" lägger spel istället så är chansen till balanserad bok större. Det är snabbaste vägen till ökad omsättning dessutom. Om "sharps" får spela följer pöbeln efter. Bookmaking handlar om att ta KALKYLERAD risk, inte bara ta risk. Att ALLTID försöka sälja till underodds! Samma som för spelarna men inverterat, alltid lira till överodds. Odds är ju som bekant ingen absolut vetenskap...bara en subjektiv uppfattning om ett utfalls sannolikhet.
the_mirage (+1)
Gammal 2016-05-25, 19:11   #57

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Viroid.
Kan inte du göra sträng sällskap ?
Sluta låtsas du kan något om trav.
Gammal 2016-05-25, 19:24   #58

Standard

Dubbelpost...

Senast redigerad av NicklasJ den 2016-05-25 klockan 19:26.
Gammal 2016-05-25, 19:25   #59

Standard

Citat:
Det är så de jobbar nuförtiden, helt klart! Men med kompetent odds/risk hantering så kan man dra nytta av dem i hög grad. Det är en av hörnstenarna i bookmaking, låter man bli de snabba limiteringarna och korrigerar oddsen när dina "sharps" lägger spel istället så är chansen till balanserad bok större. Det är snabbaste vägen till ökad omsättning dessutom. Om "sharps" får spela följer pöbeln efter. Bookmaking handlar om att ta KALKYLERAD risk, inte bara ta risk. Att ALLTID försöka sälja till underodds! Samma som för spelarna men inverterat, alltid lira till överodds. Odds är ju som bekant ingen absolut vetenskap...bara en subjektiv uppfattning om ett utfalls sannolikhet.
De använder ju sig till viss del av sharpsen i sin oddssättning trots limiteringarna konstigt nog. När väldigt liten omsättning kan flytta oddsen bör ju risken för oddsmanipulering öka kan man tycka. Men förmodligen har de väl verktyg för att snabbt identifiera detta också?
Gammal 2016-05-25, 19:43   #60

Viroids avatar

Standard

Citat:
Spelbolagens problem med travet är att omsättningen inte riktigt räcker till för att bygga en bok. Någon anförtrodde att hos dem kunde man räkna antalet vad på fingrarna till lunchloppen. På V75 handlade det om något hundratal vad i ett lopp. De sätter odds endast för att försöka ha en kundstock som gillar spel på trav när Sverige övergår till ett spellicenser. Därför blir det en rätt så trist hantering av travspelare som spelar klokt.

Fotboll, hockey eller sport med internationellt intresse är enklare att få till en bok på.
Gammal 2016-05-25, 19:46   #61

Standard

Citat:
Spelbolagens problem med travet är att omsättningen inte riktigt räcker till för att bygga en bok. Någon anförtrodde att hos dem kunde man räkna antalet vad på fingrarna till lunchloppen. På V75 handlade det om något hundratal vad i ett lopp. De sätter odds endast för att försöka ha en kundstock som gillar spel på trav när Sverige övergår till ett spellicenser. Därför blir det en rätt så trist hantering av travspelare som spelar klokt.

Fotboll, hockey eller sport med internationellt intresse är enklare att få till en bok på.
Det rimmar ju lite dåligt med att svensk travsport under lång tid skyllde allt elände på dessa spelbolag. Dock har det inte varit lika mycket av den varan senaste tiden.
Gammal 2016-05-25, 19:47   #62
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
De använder ju sig till viss del av sharpsen i sin oddssättning trots limiteringarna konstigt nog. När väldigt liten omsättning kan flytta oddsen bör ju risken för oddsmanipulering öka kan man tycka. Men förmodligen har de väl verktyg för att snabbt identifiera detta också?
När man släpper ett odds på en marknad så börjar man med att bestämma den risk man är villig att ta. Den summan är givetvis korrelerad med den förväntade omsättningen på samma marknad. Lirar "sharps" till ex. 2.00 och du snabbt sänker till 1,80 innan deras hela kompiskrets loggar in och vill göra detsamma. Då uppstår möjligheten att få in 10% mer pengar till samma risk. Alternativt att du inte får en spänn till i spel på den sidan av objektet vilket ju också är bra då du slapp större risk där proffsen fann värde...

Bristen på den här typen av kunskap är orsaken till att många bolag inte tar större insatser på mindre marknader, marknaden kommer heller inte att växa då ingen får lira. De sätter en broms på sin egen utveckling helt enkelt. Bolagen vill också att 10 pers får lira en hundring var, inte att 1 person lirar en tusing, det faktumet är också en omsättningsbroms.
Viroid (+5)
Gammal 2016-05-25, 19:48   #63
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:

Se inlägget ovan!
Gammal 2016-05-25, 20:00   #64

Standard

Hur fan ska de hinna få någon omsättningen till lunchloppen när de lägger ut oddsen 30-40 minuter innan?
Migge (+5)
Gammal 2016-05-25, 20:09   #65

Standard

Citat:
Hur fan ska de hinna få någon omsättningen till lunchloppen när de lägger ut oddsen 30-40 minuter innan?
Det är ju oftast mest skräplopp på småbanorna på orten på lunchtraven, så det måste vara en mardröm att vara bookmaker till sådana lopp. Ser dom sällan numera men sen info kommer ofta som kan vara helt avgörande.
Gammal 2016-05-25, 20:11   #66

Standard

Citat:
När man släpper ett odds på en marknad så börjar man med att bestämma den risk man är villig att ta. Den summan är givetvis korrelerad med den förväntade omsättningen på samma marknad. Lirar "sharps" till ex. 2.00 och du snabbt sänker till 1,80 innan deras hela kompiskrets loggar in och vill göra detsamma. Då uppstår möjligheten att få in 10% mer pengar till samma risk. Alternativt att du inte får en spänn till i spel på den sidan av objektet vilket ju också är bra då du slapp större risk där proffsen fann värde...

Bristen på den här typen av kunskap är orsaken till att många bolag inte tar större insatser på mindre marknader, marknaden kommer heller inte att växa då ingen får lira. De sätter en broms på sin egen utveckling helt enkelt. Bolagen vill också att 10 pers får lira en hundring var, inte att 1 person lirar en tusing, det faktumet är också en omsättningsbroms.
Ja, de utnyttjar inte sharps till ökad omsättning utan snarare att sätta oddsen på de mindre sporterna. Kan inte tolka det på annat vis när man kan flytta ett odds 10-30% med 1kr insats.

Senast redigerad av NicklasJ den 2016-05-26 klockan 11:08.
Gammal 2016-05-25, 20:20   #67

the_mirages avatar

Standard

Citat:

Som grädden på moset så omsätts det pengar både i kasinot och på pokern vilket man knappast vill gå miste om.
Viroid (+5)
Gammal 2016-05-25, 20:29   #68

Standard

Citat:
Som grädden på moset så omsätts det pengar både i kasinot och på pokern vilket man knappast vill gå miste om.
Det är livsfarligt att lockas in i deras kasinovärld. Där är det ren slump och bolaget vinner i längden. Man läser oroväckande ofta numera om att den typen av spel både skapar spelberoende och raserar mångas ekonomi. Har man minsta problem med sitt spelande ska man aldrig gå in på dessa nätkasinon.
Gammal 2016-05-25, 20:35   #69

the_mirages avatar

Standard

Citat:
Det är livsfarligt att lockas in i deras kasinovärld. Där är det ren slump och bolaget vinner i längden. Man läser oroväckande ofta numera om att den typen av spel både skapar spelberoende och raserar mångas ekonomi. Har man minsta problem med sitt spelande ska man aldrig gå in på dessa nätkasinon.
Jag kanske var otydlig men jag syftade på att bolagen inte vill gå miste om omsättning i kasinot och på pokern Det är väl ingen högoddsare att många som spelar på trav också lägger pengar på nämnda områden.
Gammal 2016-05-25, 20:39   #70

Standard

Citat:
Jag kanske var otydlig men jag syftade på att bolagen inte vill gå miste om omsättning i kasinot och på pokern Det är väl ingen högoddsare att många som spelar på trav också lägger pengar på nämnda områden.
Nä. Självklart inte. Och det är nog ingen slump att antalet nätkasinon exploderat . Att få in spelarna där är nog väldigt lönsamt. Det kräver inga skickliga bookmakers som sätter odds utan en slumpgenerator sköter allt och ser till att bolaget drar in pengar.
Gammal 2016-05-25, 21:06   #71

Standard

Citat:
Spelar du på deras andra produkter såsom poker och casino så har du större chans att få in högre summor på bettingen.
Gammal 2016-05-25, 22:55   #72

Standard

Citat:

För den typen av "förtidsspel med fasta odds" gäller "Regel 4" som räknar ner det fasta oddset med en faktor som beror på den strukna hästens odds.

Det är alltså skillnad på rena långtidsspel ( som t ex för Elitloppet innan finalfältet är klart med spår ) och vanliga lopp med "fasta" odds.

Det dämpar risken en del såklart. Men det är ändå inget som ATG har kunnande eller organisation att klara av.

Man måste förstå att det är vansinnigt många ggr färre travspelare på "nätbolagen" än vad ATG har att hantera.

Fram tills man visat att man inte är en vinnande spelare så får man inte spela med några större insatser hos nätbolagen.
Gammal 2016-05-25, 22:57   #73

Standard

Citat:
Spelar du på deras andra produkter såsom poker och casino så har du större chans att få in högre summor på bettingen.

Exakt så är det. Det viktiga för dem är att du är en nettobetalare. Att limitera en i totalen förlorande spelare är dålig business.
Gammal 2016-05-25, 23:02   #74

Standard

Citat:
Det rimmar ju lite dåligt med att svensk travsport under lång tid skyllde allt elände på dessa spelbolag. Dock har det inte varit lika mycket av den varan senaste tiden.
ATG räknar/räknade marknadsandelar nätbolagens totala omsättning. Då blir siffrorna helt annorlunda än om man bara räknar nätbolagens andel av spelet på svensk hästsport. Nätbolagens hästsportomsättning är bara en bråkdel av ATGs omsättning.

Det stora problemet är att folk inte spelar på svensk hästsport tillräckligt mycket. Inte att det spelas på svensk hästsport hos andra operatörer än ATG.
Gammal 2016-05-26, 02:54   #75

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Officiellt angav ATG att omsättningen hos bookies var 2 miljarder per år gällande ATGs marknader, det var den officiella versionen till Lotteriinspektionen .

Således var det inte tal om den totala konkurrensen från nätbolagen, utan endast nätbolagens omsättning på travsport i Sverige.

Numera har det förhoppningsvis tonats ner från ATGs sida, då det blir direkt löjeväckande och inte ingav förtroende i pågående spelutredning att ATG for med direkt osanning, och agendan i dag är det totala spelet hos nätbookies som tar marknadsandelar från ATG.

Dock är detta inte heller riktigt sant, för Svenska Spel lyckas TROTS 20%(oddset) till 35% skatt stryktipset öka omsättningen på sportspel sistlidna fem åren, med 10% eller mer per år(något lägre 2015) Detta trots konkurrens på exakt samma marknader där det erbjuds 2 till 5% skatt .

Således är INTE priset avgörande för de Svenska kunderna, dvs oddset och takeout (skatten) utan förtroendet , godwill och förmågan att föryngra sin kundstock.

Att föryngra kundstocken och öka förtroendet har ATG fallerat fullständigt inom, och däri ligger hela problematiken.

En stor del av denna problematik tror jag ligger i att ATG och ST medveten har avfolkat såväl banor som spelbutiker, på grund av att spelets kostnader är högre där, vilket direkt inverkat skadligt på föryngringen av kundstocken, till skillnad mot fotbollen och Hockeyn som gått motsatt väg.

Förövrigt så var jag marketmaker på Parbets travsida när det begav sig på tidigt 2000tal, det var oerhört intressant men mycket svårt, enär de enda som då använde internet att spela igenom var wiceguys.

Därefter har jag haft god insyn inom hur marketmakers arbetar inom sportspel, även Betfair, och den sidan har numera Gambit ( Anders Ström återigen innovatör) lyckats tugga sig ett flertal tidigare aktörer och effektivt dränerat Malta på compilertjänster och livetradertjänster.

Vad det gäller Rune Andersson eventuella bolag, så säger jag endast lycka till, det kommer kosta många miljoner att lära sig att den läxa som redan unibet och vad några andra bookies försökt med, konkurrera med ATGs stora kundkrets av "spela för att det är kul" är ogörligt . De kunder man får oavsett spelform utgör de skickligare 10% av spelarkåren, och ger en möjligen vettig omsättning per kund, men ytterst låg vinst om än någon på omsättningen. Poolspel finns inget hopp om att få snurr på, för det finns inga Harry Boy spelare, inga döda pengar i poolen. Även om "bookien" lägger in döda pengar som marketmakers, så räcker det inte för att komma över den kritiska omsättningspoolen och således kommer "bookien" dräneras på kapital och wiceguys snabbt inse att det är ett nollsummespel, trots långt lägre skatt än på ATG.

På det glada 90talet försökte några "svartbookies" lansera 10öres v65, och betalade ut vinster i förhållande till radpriset baserat på ATGs utdelning, oavsett hur spelet låg i den egna poolen, de slutade snabbt !! Samtliga utdelningar förutom rena favoritomgångar var överspelade i deras 10örespool i förhållande till ATGs officiella utdelning och således backade de rakt ut.

Nåväl, lyssna gärna på spelvärdes podd där PiteåBosse intervjuas , bland annat om den famösa "spelskandalen " på 90talet, lärorikt och intressant för er som inte var med.
Strappa71 (+22), Wagner (+10), Cc (+25), smak (+20)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 20:32   #76
Cc

Ccs avatar

Standard

Kul podd! Första gången jag hör "Lunkan" bekräfta en del grejer runt "spelskandalen" som inte kommit fram officiellt!
Gammal 2016-05-26, 22:30   #77

Sharp$: 654
Standard

En kvasivariant på fasta odds för ATG vore att tillåta order med limit, eller vad med odds-förbehåll.
Så spelaren kan lägga en limitorder med ett garanterat minimiodds, ex 10 tusen vinnare på andrahandaren till minst 4.2 ggr pengarna, som kan bli helt eller partiellt matchad
När loppet stänger för start så tillförs dessa vad efter principerna, maximera omsättning och därefter först till kvarn.

En grundförutsättning vore självklart att det inte fick förekomma odds-förändringar när startbilen börjar rulla eller hästarna är i volten.
Därutöver så ökar förstås komplexiteten lite om en häst blir sent struken efter omstart.

Ett sådant system skulle innebära att vissa överodds försvann och att andra tillkom.
Bäst vore att känslig marknadsinformation var dold för alla parter.
Ytterligare ett förslag vore kanske att endast låta de som redan satsat i ett lopp lägga vad med oddsförbehåll.

Angående enloppspel och att det finns för många olika spelvarianter med för dålig omsättning, så använder sig Hong Kong Jockey Club och australiensiska Tabcorp sedan några år tillbaka sig av longitude, http://www.longitude.com/en/

Med ett sådant system kan man samla all omsättning på VP, trio och tvilling etc i en pool, och du kan även spela mer exotiska vad som t.ex vilken häst som ska komma trea.

Tycker också att ATG borde ha samma spelavdrag som i Frankrike på vinnare och plats, dvs 85% och utbetalning med en decimal.

Den som suktar efter travets motsvarighet till Betfair, har nog bara sin egen plånbok i åtanke och inte travets bästa.
Summorna som Betfair bidrar med till den brittiska galoppsporten är väldigt små och spelsäkerheten står i sankmark.
Cc (+25)
hemlighet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 01:29   #78
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hemlighet Visa inlägg
En kvasivariant på fasta odds för ATG vore att tillåta order med limit, eller vad med odds-förbehåll.
Så spelaren kan lägga en limitorder med ett garanterat minimiodds, ex 10 tusen vinnare på andrahandaren till minst 4.2 ggr pengarna, som kan bli helt eller partiellt matchad
När loppet stänger för start så tillförs dessa vad efter principerna, maximera omsättning och därefter först till kvarn.

En grundförutsättning vore självklart att det inte fick förekomma odds-förändringar när startbilen börjar rulla eller hästarna är i volten.
Därutöver så ökar förstås komplexiteten lite om en häst blir sent struken efter omstart.

Ett sådant system skulle innebära att vissa överodds försvann och att andra tillkom.
Ytterligare ett förslag vore kanske att endast låta de som redan satsat i ett lopp lägga vad med oddsförbehåll.

Angående enloppspel och att det finns för många olika spelvarianter med för dålig omsättning, så använder sig Hong Kong Jockey Club och australiensiska Tabcorp sedan några år tillbaka sig av longitude, http://www.longitude.com/en/

Med ett sådant system kan man samla all omsättning på VP, trio och tvilling etc i en pool, och du kan även spela mer exotiska vad som t.ex vilken häst som ska komma trea.

Tycker också att ATG borde ha samma spelavdrag som i Frankrike på vinnare och plats, dvs 85% och utbetalning med en decimal.

Den som suktar efter travets motsvarighet till Betfair, har nog bara sin egen plånbok i åtanke och inte travets bästa.
Summorna som Betfair bidrar med till den brittiska galoppsporten är väldigt små och spelsäkerheten står i sankmark.
Bra inlägg! Framförallt Longitude-principen gillar jag och medhåll på spelbörsfrågan. Spelsäkerhet måste finnas för alla parter
Gammal 2016-05-27, 01:41   #79

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hemlighet Visa inlägg

Såna är vi spelare. En nödvändig självbevarelsedrift.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 17:00   #80

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 2068
Standard

Jobbet gäller racebets.
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td