Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-29, 14:19   #1
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 41
Sharp$: 146
Standard

What makes a winner


Här verkar vara mer diskussion om enskilda lopp än en metadebatt om travet som sport och spel. Inget konstigt med det egentligen, men för mig som ny spelare är det mer intressant att få ta del av alla de år av erfarenhet som finns representerat här.

Jag antar att alla här tittar på olika saker när ni väljer ut era rader i alla tänkbara spelformer på trav. Men det måste ju rimligtvis finnas en sanning om vilken eller vilka faktorer som bättre än andra indikerar vilken häst som kommer att vinna. Det är naturligtvis att göra det lätt för sig att försöka reducera travsporten till en enskild faktor, och jag vet med mig att stora syndikat tar in hundratals faktorer som de sedan väger för att få fram en sannolikhet till vinst.

För egen del tittar jag mycket på tiderna - och framför allt när hästens rekordtider sattes. Jag tänker att om en häst satte rekord senaste omgångarna så är den i bokstavligen i sitt livs form, och såvida den inte matchas mot en veteran som lugnt och ledigt kan matcha dessa rekordtider, så är den spelvärd. Det är utgångspunkten till min analys, allt annat som spårstatistik, kusk, hemmabana etc kommer i efterhand.


Men vad är DIN metod, och varför?
james_bohlinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 14:39   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

När jag var ny inom travet spelade jag också mycket på tider. De säger en hel del men kan ljuga en del också.

Hur gick det till när man sprang den bra tiden?
Rygg på en kanonhäst och loftade med till nytt rekord?
Eller gjorde den loppet själv?

Nuförtiden är lopparkivet min främsta tillgång för att skapa en bra bild om hästens kapacitet. Det gäller att skapa sig en uppfattning om vad för typ av häst det är och sedan försöka lista ut hur loppet blir kört.

Tror man på en spetshäst som kan leda runt om men Ludde eller någon annan gasglad också har en startsnabb häst som kan "mörda" din ledare?

Eller om man tror på en spurtstark häst och man bedömt att flera gasglada kuskar kommer att se till att det blir fart på loppet?

Det finns ingen given enskild metod att hitta en vinnare utan det blir en kombination av många faktorer + erfarenhet som måste vägas in. Samt en del tur om man skall få högre utdelningar :-)

Ingen aning om det här hjälpte dig men det var mina spontana tankar om ämnet.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 14:50   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Oops glömde en viktig faktor.

Disciplin!

Det finns många som hittar bra vinnare och vinner fina vinster. Men när man dräller och kladdar i för många lopp bara för att saldot är på kontot för tillfället är högt bara för att det är roligt "att vara med".

Här kan jag erkänna att jag själv gör detta fel om och om igen när det gått bra.

Skulle Jag spelat endast min bästa ide' för dagen/veckan . Bara det streckspel jag pluggat mest skulle min nettovinst vara betydligt större.

Det gäller också att ha disciplin att kunna stå över spel om oddsen/strecken är fel.

De som har disciplinen och är duktiga på att hitta vinnare klarar sig bäst.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:52   #4
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av james_bohlinger Visa inlägg
Men vad är DIN metod, och varför?
Det finns inget svar på frågan.

Om det fanns ett svar så hade ju alla varit förlorare.

Det som är bra med trav är att det alltid blir samma rad.

Och att det blir aldrig så lätt som Sharps tänkt sej.

Det som saknas på tex Sharps är efteranalysen.

YouTubegrabbarna är närmast men dom glömmer att tala om
om hur många rätt det blev. "Operationen lyckades men patienten dog"
.
Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:57   #5
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 41
Sharp$: 146
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Skulle Jag spelat endast min bästa ide' för dagen/veckan . Bara det streckspel jag pluggat mest skulle min nettovinst vara betydligt större.

Det gäller också att ha disciplin att kunna stå över spel om oddsen/strecken är fel.

Det här är också intressant - vilka spel man väljer att faktiskt delta i. Har förstått att många som är inne i travsvängen ofta spelar ett par-tre gånger i veckan - då främst V75, V86 och DD vad jag sett.

Hela anledningen till att jag fick upp intresse för trav är gubbarna som hänger vid mitt lokala ombud, och även om de är där varje dag så gav det en aura av ritualen kring V75 på lördag. Lite som med stryktipset att det är synonymt med lördagar. Jag betraktar det som dels en mysig vana att låsa spelandet till lördagarna, och dels som ett sätt att kontrollera mitt spelande. Vidare skulle jag aldrig ha tiden till att researcha både V75 på lördag och V86 på onsdag, det är helt enkelt för många lopp för att jag ska hinna lägga några kvalificerade rader.

Har även funderat en hel del på spelform, och vilken som är mest fördelaktig. Här på Sharps får V75 en hel del kritik för hur de hanterar jackopotar, och det är väl berättigat med tanke på den teknik vi har. När många lägger sina spel elektroniskt så finns det väl ingen anledning till att hålla inne med 5-rättspotten, oavsett hur liten den är.

Eftersom jag är så dålig (har som bäst haft 5 rätt några gånger) så har jag övervägt V5 och V4, där liksom samma antal rätt krävs men utdelningen är betydligt bättre.
james_bohlinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 16:21   #6
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Det bästa spelet är väl egentligen V64 mån, tis, tors, och fredag.
V86 är ett riktigt skitspel. Nej V64 med enbart V6 det är grejer det.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 17:52   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

V86 är ett fantastiskt spel där det räcker med ett par skrällar för att utdelningen ska skjuta i höjden.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 18:12   #8
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Jobbar man ihop 6 rätt på V64 så ger det något mer än 6 rätt på V86.

Det är inte antalet skrällar som ger utdelning, det är antalet rätt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 18:20   #9
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av james_bohlinger Visa inlägg
Eftersom jag är så dålig (har som bäst haft 5 rätt några gånger) så har jag övervägt V5 och V4, där liksom samma antal rätt krävs men utdelningen är betydligt bättre.
Ett tips är att börja med dagens dubbel. Där ingår oftast kvällens mest intressanta lopp.
Skaffa lopparkivet och se favoriternas 2-3 senaste lopp och skaffa dig en egen uppfattning om du håller med kollektivet om at det är rätt favoriter eller inte.

Ta ut en häst som du själv tycker har bäst vinstchans i varje avdelning och spela mot 4-6 hästar i den andra avdelningen. Dvs spik x 4-6 hästar och 4-6 hästar x spik. Insatsen behöver inte vara hög då denna "övning" går ut på att öva upp tekniken att hitta drag som ger bättre än de borde .
Varje gång de har rätt i ditt val av U-häst borde chansen vara god att DD sitter.
Jag tror inte kommer att förlora i längden med den här metoden.

Att plugga 2 lopp till en dd behöver inte ta så mycket tid.

Känner du att det går bra är det bara att höja insatserna.

Du behöver inte spela dagligen utan bara då du haft tid att plugga och tror dig ha hittat vinnare som är för lite spelade.

Lycka till
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 07:41   #10
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Några tips jag lärt mig under årens lopp...

Tider är att beakta men det är inte avgörande. Ofta ser man hästar som rekordsänker både 2-3 sekunder. Tider som är satta är också beroende på vilken bana och underlag tiden är gjord på. Man måste veta tempon i loppet för att bedöma insatsen. En bra tid som 4-5:a kan vara två helt olika saker. Har hästen profiterat på överpace? Har hästen hängt med bättre hästar inne i fältet och bara "åkt med"? Hur har hästen nått tiden? Dragit hårt i spets själv eller gått sista 600 i tredjespår med full spänst över mål är ENORM skillnad mot att bara ha hängt med och stapplat över mål!

FORM är den mest viktiga faktorn! "Travfakta-info" som även finns på atg.se är bra info om hur hästarna har presterat i loppen. När en häst har suttit fast, spurtat bra men för sent eller annan bra prestation som placerad indikerar form! Där finns godbitarna. Dom som har dold form men inte fått utdelning.

Formstall är en annan faktor! Det går inte att förklara men är en betydande faktor. Nedåtgående stallform indikerar att något är snett för stunden. Infektion i stallet, foderbyte eller något annat som sätter ner hästarna. Ha koll på hela stalls statistik och ta betalt i början av en uppgång innan det börjar pratas om det!

Ha kännedom om KUSKARNA! Det är JÄTTEVIKTIGT! Ju tuffare motstånd desto viktigare! Dom bästa kuskarna tar mest av priskakan och vinner mest där konkurrensen är tuff i V75 och andra riksspel. Det är ingen myt att det kan skilja 30 meter mellan Björn Goop upp och Håkan K Persson! Jag väljer nästan ALLTID att luta mig på en erkänt duktig kusk som spik på alla streckspel när det är riksspel!
Ska mycket till att spika Jimmie Ehlers på V75....

Det är stor debatt om utrustningsändringar men för mig en mycket viktig faktor! Barfota-ändring, sulky och annat är viktigt liksom att känna till vad hästen går bäst med men den infon brukar flöda i atg live så den extra edge'n har initierade tappat.

Hästarnas kapacitet och egenskaper är såklart också viktigt att veta. Är hästen startsnabb? Speedig? Stark och sedan vikta det mot kusk, läge, form och distans.

Statistik är också betydande. Vissa klasser har en högre skrällfaktor, vissa spår mer fördelaktiga. Banornas karaktär m.m.

Några viktiga faktorer men sedan hittar varje spelare sin egen strategi. Sök "värde", försök gå emot den stora strömmen för att skapa fördel. Hitta gärna en spik extra så du får mer utrymme på streckspelen att täcka mer öppna avdelningar. Spikar hellre en andrahandare till 19% än en 60% om det finns minsta tecken på svaghet hos storfavoriten. Helgarderar ofta ett eller två lopp för att försöka vara rätt ute och få med den där 1%aren ingen trodde på...

Lycka till!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 09:29   #11
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5200
Standard

Lyssna på Basse och doob, kloka gubbar med massor av ”stridserfarenhet”....

Att inte följa med strömmen och därmed skapa ”värde” är helt centralt. Dels att inte behöva betala för chanslösa hästar men också för att hitta den där spiken som gör det möjligt att helgardera loppet som inte alltför sällan hjälper dig att hitta 2%-aren som ingen annan får med på kupongen....

Två exempel från igår:

William och Carabinieri.

Trots att hela spelarkollektivet har haft tillgång till lopparkivet, trots att William galopperat två gånger på raken, trots att Chianti är ruskigt startsnabb, körs av Björn Goop och var tvåa i derbyt i förra starten så gör kollektivet William (!?) till favorit....Om man tar bort William så återstår enbart Chianti, 28%-are på strecken och 3,45 på vinnarspelet. Ett logiskt och rimligt antagande som du också själv kunde se att många på Sharps anammade.

Carabinieri stod 60 meter efter dem på start igår, med en av sveriges sämsta kuskar när det gäller att köra bakifrån. Jag har då aldrig sett Peter Untersteiner tagit ett initiativ eller gjort ett ”vinnande drag” från kön, inte ens i ett lunchlopp. Dessutom annonserades det i liven en försiktig styrning på förhand där han skulle ”ta dem på slutet”. En jäkla skillnad på att spika honom eller att ta med de tre-fyra som var segeraktuella.

Det här beteendet bland spelarna är ständigt återkommande. Istället för att själv bilda sig en uppfattning så väljer man att ”gå” på den alla andra gör till favorit, trots att det sker på gamla meriter. ”...hen borde bara slå de här...” och ”...inte startar hen väl den om den inte är i form” är två favorituttryck.

Dessutom skulle jag vilja påminna om att favoriten i snitt torskar i 2 av 3 lopp och att det är få kuskar som ens kommer upp till att sätta 40% favoritvinster på V75.


Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 09:45   #12
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Lyssna på Basse och doob, kloka gubbar med massor av ”stridserfarenhet”....

Att inte följa med strömmen och därmed skapa ”värde” är helt centralt. Dels att inte behöva betala för chanslösa hästar men också för att hitta den där spiken som gör det möjligt att helgardera loppet som inte alltför sällan hjälper dig att hitta 2%-aren som ingen annan får med på kupongen....

Två exempel från igår:

William och Carabinieri.

Trots att hela spelarkollektivet har haft tillgång till lopparkivet, trots att William galopperat två gånger på raken, trots att Chianti är ruskigt startsnabb, körs av Björn Goop och var tvåa i derbyt i förra starten så gör kollektivet William (!?) till favorit....Om man tar bort William så återstår enbart Chianti, 28%-are på strecken och 3,45 på vinnarspelet. Ett logiskt och rimligt antagande som du också själv kunde se att många på Sharps anammade.

Carabinieri stod 60 meter efter dem på start igår, med en av sveriges sämsta kuskar när det gäller att köra bakifrån. Jag har då aldrig sett Peter Untersteiner tagit ett initiativ eller gjort ett ”vinnande drag” från kön, inte ens i ett lunchlopp. Dessutom annonserades det i liven en försiktig styrning på förhand där han skulle ”ta dem på slutet”. En jäkla skillnad på att spika honom eller att ta med de tre-fyra som var segeraktuella.

Det här beteendet bland spelarna är ständigt återkommande. Istället för att själv bilda sig en uppfattning så väljer man att ”gå” på den alla andra gör till favorit, trots att det sker på gamla meriter. ”...hen borde bara slå de här...” och ”...inte startar hen väl den om den inte är i form” är två favorituttryck.

Dessutom skulle jag vilja påminna om att favoriten i snitt torskar i 2 av 3 lopp och att det är få kuskar som ens kommer upp till att sätta 40% favoritvinster på V75.


Lycka till!

Helt korrekt och ett mycket bra exempel på hur jag tänker och spelar. Spikade Chianti igår men det hjälpte inte då min idé Athos Race tyvärr blev överrumplad och inte orkade slå en för dagen bättre häst på speed. Tvåa dock. Således sex rätt men å andra sidan inga pengar att tala om.

Har man tid att följa travet via liven eller tv så vet alla att "experterna" där påverkar spelet väldigt mycket. Hästar som "trendar", hästar "utanför boxen" som uppmärksammas och information som pumpas gör att det händer ganska mycket med värdet sista timmen innan start. Våra andra "experter" hos betaltjänsterna påverkar också mycket. Det jag talar om påverkar ofta strecken i sista stund och värdet på dessa "kommunare" kan grusas på bara någon timme!

Ett annat tips är att gå på sina egna tankar. OFTA har jag tyvärr hörsammat en dålig värmning eller "minus-info" i sista stund och ändrat om för att stå helt offside till slut! Jag tar till mig PLUS-INFO och agerar på det hellre än MINUS-INFO i sista sekund. Sedan har jag lärt mig vilka "ögon" som är mer eller mindre trovärdiga också och det gäller kuskar och tränare också som uttalar sig... Vissa är alltid optimistiska och inte objektiva medan andra är lätta att läsa mellan raderna!

En god grund för mig att tidigt rensa bort onödiga streck är att redan under tisdagens intervjuer i fackpress "highlighta" ALLA hästar vars intervjuer osar den minsta optimism. "Hästen har gått bra men..." "Hästen har toppform men läget är svårt" osv. ALL optimism tas på allvar och efter lite formradskontroll kan jag rätt tidigt sålla bort ett antal hästar jag ägnar mindre fokus åt! Efter den gallringen tittar jag mer noggrant på aviserade utrustningsändringar som gör en mindre betrodd med positiv info ännu mer intressant. Så trattas det ned och när det kommer till spikval vill jag ha läge, plusinfo, form, utrustningsändringar till det positiva och inte minst KUSK för att spika!

Till sist! När tiden är mogen och om man lirar ett bolag eller för lite större summor. Börja sätt in dig i olika reduceringssystem! Joker-systemet är min favorit även om jag känner att jag inte riktigt behärskar det än för att få ut optimalt av systemet!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+10)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 10:31   #13
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Jag har lämnat in en tidig V5-kupong till idag. Den gjorde jag igår kväll för att gå på mina tidiga tankar utan att bli färgad av sista info... Jag ska guida dig i hur jag tänker!

V5
Inlämnat: 2018-09-29, 23:15
Solvalla
Söndag 2018-09-30
Start: 15:16
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 11 (5, 6)
2: 6 A Sweet Dance (3, 2)
3: 1, 2, 10, 11, 13, 15 (3, 5)
4: 1, 4 (3, 2)
5: 1, 3, 4, 6, 9, 12 (15, 10)

3x1x6x2x6 = 216 rader.
216 x 1 x 1,00 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: XXX XXX XXX

Avd.1

Här har jag valt tre streck! I så här hög klass med så bra hästar skräller det sällan. Nu har favoriterna läge och dokumenterad toppform samt korrekt info på den bästa hästen med sämre läge. 3 Heavy Sound 32% har bästa läget och är startsnabb. Gick ENORMT bra sist och hade varit ett spikförslag om den inte är så himla osäker. Vidare vägrar jag spika Kenneth Haugstad som kusk då jag tycker han inte tillhör toppskiktet! Det är flera ekipage som jagar spets så jag tycker det är läge att gardera vidare. 4 Milligan's School 26% har gått enormt bra och slagit värre hästar än dessa! Såklart uppmärksammat men ändå inte favorit! Har den största utvecklingen i sig och blommade ut sent på året. Finns inte värde att spika här? Njaa... Oklart var hästen hamnar. Gör ett försök mot spets men kan hamna pyrt på det också. Stod det tydligt "spets" i programet hade jag spikat men det vankas svar både invändigt och utvändigt. OM det blir den körning jag förväntar så finns ett tredje tänkbart spikalternativ! 11 Makethemark 18% är kanske det största värdet i loppet! Det lyser åter rött! Barfota runt om. Det har aviserats optimal balans och jävlar vilken form och speed den här hästen har! Skulle jag spika under pistolhot skulle jag välja den här! Befarat högt utgångstempo är perfekt och Makethemark med optimal balans och toppform kan högst troligt växla dom här på 300 meter! Det var mycket nära spik men jag valde som sagt att "helgardera" och låsa på tre! Men trav är trav! Om 3 galopperar, 2 får för sig att svara och det blir annan knas med 2 eller någon annan i spets, 4 i dödens och 1.16 på varvet ja då kan det skrälla men jag tror inte på det scenariot.
Letar vi värde så är 3% helt galet på 5 Charrua Forlan men jag lämnade den idag. Jag har tagit ställning för hur jag tror loppet blir kört.

Avd.2

Här sved det och jag letade verkligen efter skäl att gardera. Galoppen sist oroade mig lite men jag tror det var ett olycksfall i arbetet och efter galoppen var hästen lika strålande som vanligt. Det är en undantagshäst och jag talar såklart om 6 A Sweet Dance 55%! Nedstruken till femtespår var tungan på vågen! Ett statistiskt toppenspår i autostart. Visst finns det vrålvässade talanger bakom och om jag trott på 3 Conrads Rödluva i spets hade jag nog dubblat till den procenten men spets är upptagen av 2 Staro Miami som A Sweet Dance slår från dödens 9 ggr av 10! Trots den höga procenten väljer jag att spika då det finns andra favoriter att fälla längre fram! Trots allt är en spik en spik och den ska hamras in! Ibland får man sonika vika sig från värde och principer trots att det kliar i fingrarna.

Avd.3

1 I.T.Inventor 11% kan vara en chansspik! En kapabel häst med läge. Om jag vore säker på spets hade jag övervägt att spika! Nu hotas hästen i spetskampen av 2 Samaras K.M.E. 5% som jag anser är understreckad. Startsnabb, bra kusk, fin form och kapacitet. Måste med! Dom två räcker på startvolten! 10 Kapish G.L. 10% är härdad på V75 och det har surrats lite om den som skräll. Har gått bra i skymundan och suttit fast. Nu bra kusk, springspår och ja allt som finns för att jag ska finna den intressant att strecka. En typisk "vinner inom kort"-häst som dessutom möter lite lättare motstånd idag. 11 Rodick Broline 6% är urstark och har inget emot distansen. Springspår på 20 och Johan Untersteiner borgar för bättre chans på den här hästen än angiven procent. Ett litet fynd "utanför boxen"! 13 Wreckless M.M. 23% har lopp i kroppen och är absolut bästa hästen men spik? Nej, för osäker för det men felfri är den absolut med där framme och kanske bara är överlägsen? Jag lirar på strul och garderar därför! 15 Ronzon Face 11% drar Björn Goop skorna av! Läget suger men å andra sidan är Goop just Goop! Urstark och Stall Goop har uppåtform efter en tids usla resultat! Måstestreck! 5 You To Neat 15% har förespråkare men den här säger jag schas till som överstreckad. Hamnar invändigt om den ens går felfri och Jorma Kontio är gammal och grå och reagerar knappt när en lucka uppenbarar sig. Tar mest bort den på kusk faktiskt. Jorma är ingen finlirare längre så den här bjuder jag på! Schas!

Avd.4

Jag garderar monstret 4 Campo Bahia 29%! En sund spik till alldeles för låg procent då stallet är i toppform och hästen är bäst kapacitetsmässigt plus drömläge MEN intrycket sist på 1 Forfantone Am 7% var grymt och här är det vässat! Örjan Kihlström vet när en häst har chans och inte och Conrad vågar inte bråka med Örjan utan nöjer sig med utvändigt läge! Här har storloppsrutin ENORM faktor! Jag tycker Forfantone Am är omgångens bästa värde! En chansspik för den järve men jag låser alltså på två då jag även finner värde i Lugauers MONSTER! Jag ser Örjan i spets och sen utmanar "Connie" och det blir även min raka tvilling!

Avd.5

ENORMT värde på startvolten! 1 Global Upfront 5%, 3 Darling Hornline 9% och 4 Veiled 6% har alla toppform, kapacitet och lägen att vinna! Alla tre enormt heta vinstchanser! 6 Cheerful Rivner 10% har spetsläge och ska också med! Där bak måste jag strecka 9 Wild Love 33% på form men den är ÖVERSTRECKAD i min bok! Vet att det blir lite skrik på den då vissa betaltjänster spikar men nej... Dom på start är minst lika bra! Däremot finns en kraftigt understreckad häst som bara måste med från bakre fållan! 12 Absolut Gehör 4%!!? Nej här har folk tappat det totalt! En ENORMT fin, snabb och kapabel häst som inte riktigt fått till det som stor favorit i raden! Men titta på hästens lägen! Titta på lirat odds! Titta i arkivet hur den har gått! Nu springspår och bortglömd... Oj oj oj vad kollektivet glömmer fort! Ingen spik men 4% är galet lite i förhållande till chansen. Under the counter och Millie Millionaire är tänkbara men jag valde att inte strecka.

Om jag hade valt ett större system kanske jag hade streckat någon mer pga i värde i första avdelningen och några till i sista. Ett jokersystem och jag hade fyllt på med många hästar som C-hästar för att få med en ev. storskräll i någon avdelning men jag tror inte det händer så mycket utöver dom jag redan nämnt.

Så har jag tänkt gällande min tidiga V5:a
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 15:48   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jobbar man ihop 6 rätt på V64 så ger det något mer än 6 rätt på V86.

Det är inte antalet skrällar som ger utdelning, det är antalet rätt.

Mvh Uffe
Nja. Det är fullt möjligt att vinna mer pengar på en rad med ett fel och resten rätt ena veckan än en rad med alla rätt veckan efter.

Det går på att vinna mer än man satsar över tid och det gör man lättast genom att spela så att man vinner lite mer när man väl vinner. Och nästan alltid innebär det att man bör undvika de mest sannolika utfallen.

Balansgången mellan att hitta tillräckligt sannolika och tillräckligt undervärderade rader är vad som gör en vinnare.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 18:13   #15
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Tror på att inte krångla till spelet för mycket samt följa sin magkänsla som kör i samspel med sin undermedvetna erfarenhet o kunskap.Tycker ofta när man ser rader gå in som ger stålar så ser de inte så svåra ut eg efteråt, men alltid lätt efteråt.

Förutom alla parametrar om skor, spår, tider,kuskar,form,statistik,intervjuer,spetschans, grymt lopp senast mm. Så gäller det att titta mycket på trav samt lära sig bra och dålig värmning. Tittar nästan dagligen på travlopp utan att spela för att lära mig se vad som händer på spelplanen, hur yttrar sig olika lopp, återkommer ett mönster tex.

Ja sen inte stirra sig blind på % som ses, strecka den häst du vill strecka samt spika den du vill spika oav streck% el vad andra "experter" säger. Den som vinner miljoner går förmodligen sin egen väg o den som förlorar går i flock efter alla andra

Sen ska man vinna miljoner så måste man ha en stor parameter med sig, kallas tur....
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td