Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-16, 18:12   #1
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Hur spelar du spelare?


Finns det någon frivillig som är beredd att ställa upp och "låna" ut sitt inlämnade
streckspel till en JokerJoker som jag?

Jag lägger in systemet i Joker och reducerar ner det till 20%.

Testet går ut på att se hur många rätt en reducering kostar.

Reduceringsflikarna blir:

1. ABCD enl. Joker.
2. Rankpoäng enl. Streckson
3. Startnummerreducering.
4. Utdelningsreducering.

Mvh Uffe (Elefanten i rummet.)
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 20:40   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Intressant. Vad är det du vill belysa?
Vad för typ av system är det du vill testa?
Är det en inlämnad matematisk lapp du avser använda som ram och sedan reducera ner?

Annars kan man väl använda dagens V64 som teoretisk mall för resonemanget?
En hyfsat "normal" omgång med två favoritsegrar (varav en som dagens största till över 80%), två andrahandare, en 10% och en skräll...

Men resonera gärna på du! Jag gillar när man får tänka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 21:07   #3
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Intressant. Vad är det du vill belysa?
Vad för typ av system är det du vill testa?
Är det en inlämnad matematisk lapp du avser använda som ram och sedan reducera ner?
Sharps.se

Ett vanligt inlämnat. V4 - V86, mån till söndag. Någon frivillig?

Hur många vinstrader reduceras bort?

Om vi tänker att man spelar för 65000:- om året istället
för 365000:- Hur står sej dom 300000:- man sparar
i förhållande till bortreducerade vinster?

Osv osv

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 22:29   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Jag fattar fortfarande inte upplägget.

Är du ute efter att räkna på skillnaden i besparing av bortreducerade kostnader vs bortreducerade småvinster?

För att komma upp i 365k/år som du tar i exempel behöver du ju en 1000krs lapp dagligen vilket jag tyvärr inte kan bidra med. Jag lirar för ganska mycket mer än genomsnittsspelaren men de summorna omsätter inte ens jag.

Men förklarar du ditt upplägg mer ingående så ställer jag gärna upp som försökskanin.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 22:30   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det här har jag massor av statistik på. Allt bygger på fasta modeller av system som spelas varje omgång, hur de än ser ut. Om man kan läsa av omgången och avgöra om den kommer bli lätt eller svår med mer än 50% träffsäkerhet kan man variera modellerna beroende på omgång.

Generellt ärt det inte så bra att krympa normalstora system till något slags mikrosystem. Det blir så få vinster att det är mer slumpen som avgör om det är en bra utdelning eller en dålig som man sätter.

"Normalstora" system har jag definierat till:
V4 c:a 100 rader
V5 c:a 250 rader
V6x c:a 750 rader
V75 c:a 2000 rader
V86 c:a 6000 rader

Att reducera dem sänkte antalet vinnande rader nästan lika mycket som man reducerade, men med färre vinster kom slumpen in som faktor istället och gjorde att vissa reduceringsmallar gav en stor vinst, men blott en, på flera hundra omgångar. Om det i längden är hållbart är svårt att sia om, men troligen inte.

Om man istället enligt bestämda mallar ökade på systemen 500% och reducerade dem med c:a 80% så minskade inte antalet vinster med 80% i många av reduceringsmallarna, utan snarare med 65-70%. Där kunde man alltså se ett visst värde av att från en stor mall kunna reducera bort en de sällan förekommande osannoiika utfallen.

Att reducera ännu mer än 80% gjorde dock att man rätt snabbt kom ned på mer av slumpens utfall. Det är möjligt att denna slump försvinner om man kör t.ex. 10000 omgångar, men jag är för gammal och kommer inte att uppleva så många omgångar V75 i mitt liv.

En brasklapp dock: ABCD, Strecksson och utdelning är ungefär samma sak, om än olika trubbigt i olika situationer. Att reducera på startnummersumma är mera slump, och det har jag inte sett så mycket lyckat av.

Det allra bästa speltipset är nog att bara spela när det är jackpot.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 22:41   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det här har jag massor av statistik på. Allt bygger på fasta modeller av system som spelas varje omgång, hur de än ser ut. Om man kan läsa av omgången och avgöra om den kommer bli lätt eller svår med mer än 50% träffsäkerhet kan man variera modellerna beroende på omgång.

Generellt ärt det inte så bra att krympa normalstora system till något slags mikrosystem. Det blir så få vinster att det är mer slumpen som avgör om det är en bra utdelning eller en dålig som man sätter.

"Normalstora" system har jag definierat till:
V4 c:a 100 rader
V5 c:a 250 rader
V6x c:a 750 rader
V75 c:a 2000 rader
V86 c:a 6000 rader

Att reducera dem sänkte antalet vinnande rader nästan lika mycket som man reducerade, men med färre vinster kom slumpen in som faktor istället och gjorde att vissa reduceringsmallar gav en stor vinst, men blott en, på flera hundra omgångar. Om det i längden är hållbart är svårt att sia om, men troligen inte.

Om man istället enligt bestämda mallar ökade på systemen 500% och reducerade dem med c:a 80% så minskade inte antalet vinster med 80% i många av reduceringsmallarna, utan snarare med 65-70%. Där kunde man alltså se ett visst värde av att från en stor mall kunna reducera bort en de sällan förekommande osannoiika utfallen.

Att reducera ännu mer än 80% gjorde dock att man rätt snabbt kom ned på mer av slumpens utfall. Det är möjligt att denna slump försvinner om man kör t.ex. 10000 omgångar, men jag är för gammal och kommer inte att uppleva så många omgångar V75 i mitt liv.

En brasklapp dock: ABCD, Strecksson och utdelning är ungefär samma sak, om än olika trubbigt i olika situationer. Att reducera på startnummersumma är mera slump, och det har jag inte sett så mycket lyckat av.

Det allra bästa speltipset är nog att bara spela när det är jackpot.
Fast det är är ju en väldigt "statisk statistik".

Jag är inte alls övertygad om att en godtyckligt hög reduceringsgrad ( byggd på subjektiva metoder ) skulle vara dålig.

Din statistik visar mest vad som är minst dåligt med helt objektiva metoder. Och att rent objektiva metoder inte är vägen att gå.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 23:48   #7
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
För att komma upp i 365k/år som du tar i exempel behöver du ju en 1000krs lapp dagligen vilket jag tyvärr inte kan bidra med. Jag lirar för ganska mycket mer än genomsnittsspelaren men de summorna omsätter inte ens jag.
Du behöver inte ta det personligt.

En våt dröm för alla Ombudstillsammanslag (läs Västertorp)
är säkert ett system å V75 för 10000:- varje lördag. Och även
om det inte blir just 365000 så blir det ändå en liten peng
på ett år.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-09-17 klockan 00:13.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 06:52   #8
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast det är är ju en väldigt "statisk statistik".

Jag är inte alls övertygad om att en godtyckligt hög reduceringsgrad ( byggd på subjektiva metoder ) skulle vara dålig.

Din statistik visar mest vad som är minst dåligt med helt objektiva metoder. Och att rent objektiva metoder inte är vägen att gå.
Det är helt korrekt, men att göra statistik med andra kriterier är väldigt svårt.

Och visst fungerar säkert en hög reduceringsgrad, men man vinner mer sällan och riskerar att antalet omgångar inte räcker för att jämna ut slumpen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 07:14   #9
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Du behöver inte ta det personligt.

En våt dröm för alla Ombudstillsammanslag (läs Västertorp)
är säkert ett system å V75 för 10000:- varje lördag. Och även
om det inte blir just 365000 så blir det ändå en liten peng
på ett år.

Mvh Uffe

Nja, en våt dröm för MÅNGA ombudstillsammanslag (läs multivarvade 10%:are) är nog just det du beskriver då deras främsta mål är att tjäna pengar på sin egen omsättning mer än att långsiktigt vinna pengar till sina andelsköpare. Men den tesen gäller faktiskt inte alla.

Men sånt förstår ju en smart och kunnig spelare som du, även om du vägrar visa det.

Men vad har ombudstillsammans att göra med ditt experiment med reduceringar (som du för övrigt redan fått rätt bra svar på här ovan)? De kan ju inte välja att spela reducerat utan tvingas till just matematiska lappar...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:29   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Grant, om jag var du och ville testa detta så skulle jag välja ut en tidning som var dag tippar de spel du vill kolla upp. På 80- och 90-talet gjorde jag lite egen statistik (ej på reducerade system dock) genom att följa hur Guiden stod sig. Men du kan ta någon av kvällstidningarna som tippar varje dag eller någon av de gratissidor som finns på nätet. Det är bästa sättet och du får kontinuitet i din granskning.

Personligen så spelar jag generellt sett alldeles för små system för att de ska vara värda att reducera, förutom onsdagar och lördagar då jag lirar för 200-300 kr drygt. Ett system för 2000-3000 och uppåt är idealt för att reducera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:35   #11
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Men sånt förstår ju en smart och kunnig spelare som du, även om du vägrar visa det.

De kan ju inte välja att spela reducerat utan tvingas till just matematiska lappar...
Nu är jag varken smart eller kunnig.
Min psykologiska profil är lite knepig men i grunden är jag egocentriker.

Mitt syfte med ovanstående experiment är att omvända spelare på
sidan som heter Sharps.se.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:39   #12
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Jag provar gärna på dina system Shooter.
Skriv gärna en blink när du lägger in system de
gånger det är OK.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:46   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag provar gärna på dina system Shooter.
Skriv gärna en blink när du lägger in system de
gånger det är OK.

Mvh Uffe
Det är ingen vits som sagt, utan följ någon tidning istället.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:52   #14
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är ingen vits som sagt, utan följ någon tidning istället.
Vi har olika tankar om att spela reducerat.
Jag påstår att man spelar bättre och billigare reducerat.
Din åsikt är den motsatta. Det är det denna tråd handlar om.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 09:59   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Vi har olika tankar om att spela reducerat.
Jag påstår att man spelar bättre och billigare reducerat.
Din åsikt är den motsatta. Det är det denna tråd handlar om.

Mvh Uffe
Hur kan min åsikt vara den motsatta? Jag säger att för att få ett slagkraftigt reducerat system så bör man spela för lite större pengar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 10:24   #16
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hur kan min åsikt vara den motsatta? Jag säger att för att få ett slagkraftigt reducerat system så bör man spela för lite större pengar.
Så är det. Man gör inget annat än saltar potten för de större systemen om man spelar för den där hundralappen eller köper en Harry Boy.

Dock behöver man inte vara Einstein för att förstå att om man reducerar 80 % så ska man ju inte försämra chansen lika mycket eller mer (vilket kan hända) för att reduceringen ska bli bra.

Dock kvarstår ett faktum. 35 % i skatt. Det är ett rejält försprång man ligger efter redan från start och det gäller även för de riktigt stora systemen. V75 är ett komplext spel. Spikar du en 20 %, flyger du 4 av 5 gånger. Sitter spiken så har du fortfarande 6 lopp kvar där kanske chansen inte ens överstiger 50 %/lopp, så visst fan är det viktigt att reducera och reducera rätt.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 10:34   #17
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hur kan min åsikt vara den motsatta? Jag säger att för att få ett slagkraftigt reducerat system så bör man spela för lite större pengar.
Min tolkning är att vår åsikt är motsatt.
Ett spel för 100:- blir mer slagkraftigt med Joker
än ett matematiskt för 100:- säger jag.
Jag har gjort tolkningen att du säger tvärtom.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 13:12   #18
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Så är det. Man gör inget annat än saltar potten för de större systemen om man spelar för den där hundralappen eller köper en Harry Boy.

Dock behöver man inte vara Einstein för att förstå att om man reducerar 80 % så ska man ju inte försämra chansen lika mycket eller mer (vilket kan hända) för att reduceringen ska bli bra.

Dock kvarstår ett faktum. 35 % i skatt. Det är ett rejält försprång man ligger efter redan från start och det gäller även för de riktigt stora systemen. V75 är ett komplext spel. Spikar du en 20 %, flyger du 4 av 5 gånger. Sitter spiken så har du fortfarande 6 lopp kvar där kanske chansen inte ens överstiger 50 %/lopp, så visst fan är det viktigt att reducera och reducera rätt.
Spikar du en 20% flyger du bara 2 av 3 gånger om du är duktig. Det gör en jäkla skillnad i längden att hitta sånt. Och det är nog sånt man bör fokusera på först tror jag. Innan man börjar hålla på med reducering, som tar väldigt mycket kraft och tid att lära sig. Helst tror jag man ska vara minst 2 pers som tar ut system. Någon som vaskar fram spikar och eventuellt utgångshästar. Och någon annan som sedan sköter resten av hantverket med reducering. En är jägare och tar fram fina råvaror, den andra är kock och raffinerar det hela på bästa sätt. Det är väldigt svårt att hitta någon som är riktigt bra på båda dessa saker. Det skulle vara Morberg då.

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Min tolkning är att vår åsikt är motsatt.
Ett spel för 100:- blir mer slagkraftigt med Joker
än ett matematiskt för 100:- säger jag.
Jag har gjort tolkningen att du säger tvärtom.

Mvh Uffe
Ja det blir det absolut! Så länge man inte viktar reduceringarna dåligt utan gör ett hyggligt bra jobb med dem såklart. Men det gäller ju alltid, oavsett hur stort systemet är.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 16:20   #19
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är helt korrekt, men att göra statistik med andra kriterier är väldigt svårt.

Och visst fungerar säkert en hög reduceringsgrad, men man vinner mer sällan och riskerar att antalet omgångar inte räcker för att jämna ut slumpen.
Absolut inte. Till att börja med minskar antalet omgångar som man spricker på ramen jämfört med en lägre reducering.

Om man mha reduceringen sorterar fram rader som har högre EV och tar bort de med lägre EV så är reduceringsgraden i sig helt neutral.

Detta är en av de mest långlivade myterna inom spel på trav.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 16:27   #20
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hur kan min åsikt vara den motsatta? Jag säger att för att få ett slagkraftigt reducerat system så bör man spela för lite större pengar.

Jag är inne på Uffes linje här.

Naturligtvis finns det en nedre gräns för vad som ens kan kallas "reducering". Extremfallet är om man reducerar ett tvåraderssystem ner till en enkelrad.....

Men för de flesta praktiska syften finns det ingen nedre gräns när ett system blir mer slagkraftigt mha reducering. Att man inte upplever denna ökade slagkraftighet kan bero på att man har en viss förutbestämd mall som ger en ÄNNU större slagkraftighetsökning med ökad systemstorlek.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 19:36   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag är inne på Uffes linje här.

Naturligtvis finns det en nedre gräns för vad som ens kan kallas "reducering". Extremfallet är om man reducerar ett tvåraderssystem ner till en enkelrad.....

Men för de flesta praktiska syften finns det ingen nedre gräns när ett system blir mer slagkraftigt mha reducering. Att man inte upplever denna ökade slagkraftighet kan bero på att man har en viss förutbestämd mall som ger en ÄNNU större slagkraftighetsökning med ökad systemstorlek.
Att det inte upplevs som slagkraftigt är nog för att många som spelar mindre system följer strecklistan både med ram och reducering. Och då blir det aldrig några stora pengar ens när det sitter (ej "slagkraftigt").
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 19:58   #22
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Sen beror det på hur man tolkar uttrycket "slagkaftigt".
Fördelen med Joker är att man kan kolla värdet på raderna.
Utdelningsslagkraften.

Det är inte nödvändigtvis billigare att spela rader som ger
en lägre utdelning.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 20:13   #23
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Sen beror det på hur man tolkar uttrycket "slagkaftigt".
Fördelen med Joker är att man kan kolla värdet på raderna.
Utdelningsslagkraften.

Det är inte nödvändigtvis billigare att spela rader som ger
en lägre utdelning.

Mvh Uffe

Det är inte särskilt Joker-specifikt. Det kan alla moderna travspelsprogram. Alla använder samma teori kring fördelning av raderna.
Men Jokersystemet funkar INTE på förhand i alla omgångar. ( Läs: När det är JP )


Men du har helt rätt om priset för raderna som ger lägre utdelning. De kommer ju med på bekostnad av rader som ger högre utdelning. Spricker man på låg utdelning är nersidan inte så stor. Om man spricker för att man har tagit med för många favoritrader när vinnande raden med högre utdelning var inom räckhåll så är nersidan jättestor.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-09-17 klockan 20:15.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 20:22   #24
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är inte särskilt Joker-specifikt. Det kan alla moderna travspelsprogram. Alla använder samma teori kring fördelning av raderna.
Men Jokersystemet funkar INTE på förhand i alla omgångar. ( Läs: När det är JP )


Men du har helt rätt om priset för raderna som ger lägre utdelning. De kommer ju med på bekostnad av rader som ger högre utdelning. Spricker man på låg utdelning är nersidan inte så stor. Om man spricker för att man har tagit med för många favoritrader när vinnande raden med högre utdelning var inom räckhåll så är nersidan jättestor.
Joker använder nog Grant (och många många andra) mer som ett samlingsbegrepp för reduceringsprogram. Som Thermos eller Post-it eller Tipp-ex.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 21:18   #25
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Joker använder nog Grant (och många många andra) mer som ett samlingsbegrepp för reduceringsprogram. Som Thermos eller Post-it eller Tipp-ex.
Nästan lika många tror att Jokersystemet är det enda.....och en stor del av dessa tror att Jokersystemet leder utvecklingen i branschen.

Jag accepterar kriget mot väderkvarnarna i ämnet. Och jag är ganska envis ibland.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 21:34   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag accepterar kriget mot väderkvarnarna i ämnet. Och jag är ganska envis ibland.
Jotack det vet vi
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 12:05   #27
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men du har helt rätt om priset för raderna som ger lägre utdelning. De kommer ju med på bekostnad av rader som ger högre utdelning. Spricker man på låg utdelning är nersidan inte så stor. Om man spricker för att man har tagit med för många favoritrader när vinnande raden med högre utdelning var inom räckhåll så är nersidan jättestor.
Ja men det är inte enbart fel fokus.

På samma sätt som att det finns fler rätta rader vid låg utdelning
så finns det rent matematiskt fler rader som ger lägre utdelning.

Raderna som ger mellan 0-1000:- är fler än raderna mellan 1000-2000
osv osv.

Det är alltså billigare att vinna mer.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 16:54   #28
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Ja men det är inte enbart fel fokus.

På samma sätt som att det finns fler rätta rader vid låg utdelning
så finns det rent matematiskt fler rader som ger lägre utdelning.

Raderna som ger mellan 0-1000:- är fler än raderna mellan 1000-2000
osv osv.

Det är alltså billigare att vinna mer.

Mvh Uffe
Raderna som ger mellan 0-1000:- är fler än raderna mellan 1000-2000
osv osv.

Är du verkligen säker på detta? Jag tvivlar starkt på att det stämmer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 17:48   #29
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Raderna som ger mellan 0-1000:- är fler än raderna mellan 1000-2000
osv osv.

Är du verkligen säker på detta? Jag tvivlar starkt på att det stämmer.
Jag är säker på att det stämmer. Men egentligen är det bara argument.
Spelar man med reduceringsverktyg gäller det ändå att lägga sig inom
rätt intervall. Jag lägger mej mellan 75-85000:- ikväll. Lägre är dyrare
men kan ju ändå vara rättare.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 17:59   #30
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Jag körde en testmall nu å V86
6x6x6x6x6x6x6x6
kostar ca 1500:- mellan 100000-110000
och ca 2900:- mellan 0- 10000:-

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 18:27   #31
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag körde en testmall nu å V86
6x6x6x6x6x6x6x6
kostar ca 1500:- mellan 100000-110000
och ca 2900:- mellan 0- 10000:-

Mvh Uffe

Antal rader som ger från 0-1000:- i kväll är ca 420 rader, och från 1000 till 2000:- är det ca 1030 rader.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 18:38   #32
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Just nu 422 rader som ger max 1000kr för 8 rätt och 976 rader som ger 1001-2000kr. Ingen av dem känns det allra minsta spelvärda.

I femte och sjätte avdelningen har strecksson rank 4-6 ingen plats på kupongen, de är för lite streckade, så i praktiken är ramen 6x6x6x6x6x6x3x3. Om den minst spelade av dessa vinner i alla avdelningar tar man hela potten. Det känns inte heller spelvärt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.

Senast redigerad av Viroid den 2019-09-18 klockan 18:41.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 22:07   #33
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Ja men det är inte enbart fel fokus.

På samma sätt som att det finns fler rätta rader vid låg utdelning
så finns det rent matematiskt fler rader som ger lägre utdelning.

Raderna som ger mellan 0-1000:- är fler än raderna mellan 1000-2000
osv osv.

Det är alltså billigare att vinna mer.

Mvh Uffe
Nja. Det du talar om är att täcka upp ett utdelningsintervall med fler rader jämfört med ett med färre. Då är det sant att det blir dyrare.

Men i "priset för att vinna summa X kr" är det inte bara antalet rader i något intervall kring den summan som är intressant utan även chansen att det ska slå in. Det är alltså inte bara antalet rader inom ett visst utdelningsintervall som avgör priset.

( Jo, det avgör inlämningspriset. Men inte "priset för att vinna". )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 21:09   #34
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
"Thomas Uhrbergs systemförslag till V75 på Färjestad

V75-1: 3, 6, 7, 11. Res: 9-2.
V75-2: 1, 3, 4, 5, 9, 10. Res: 6-8.
V75-3: 2, 3, 4, 6, 8, 10. Res: 12-5.
V75-4: 5 Odd Herakles. Res: 7-1.
V75-5: 1, 3, 4, 9. Res: 6-2.
V75-6: 1 Great Winner. Res: 14-12.
V75-7: 1, 7, 8, 10. Res: 3-2.

Systemet är på 2304 rader och kostar 1152 kronor."
Crash Test Uhrberg...

+18tim https://www.jokersystemet.se/t/ZbAc2dqvXnmP

+1tim https://www.jokersystemet.se/t/eRUKJbtNEnsP

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-09-21 klockan 14:41.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-21, 15:17   #35
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

T Uhrberg


Idag lånade jag Uhrbergs ram.

Må bäste Uhrberg vinna, om man nu uppskattar rammätning.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 14:08   #36
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Väcker liv i denna tråd igen även om jag får hela Öland efter mig.

Inget nytt utan en gammal tanke att många spelare och även
mycket välrespekterade sådana helt enkel skriver av
strecklistan rakt upp och ner.

Och som jag skrivit innan så behöver det inte vara fel.
Det tar bara 10 minuter och timmarna som blir över
kan man ägna åt viktigare saker.

Jag lägger alltså in ett V6 system här ikväll som följer
strecklistan till 100%. Men sen tar jag bort ett (1) ekipage
a la Spelvärde som väl senare blir kvällens mest
överlägsna vinnare.

På Återseende.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 18:23   #37
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Kvällens system från Värmlandsexperten


Såhär blev kvällens förslag enligt strecklistan.

https://www.jokersystemet.se/__pdf/M...JPvGVuaTUG.pdf

Tog bort 1 Glimra Guld i andra på namnet. Nja eller på kusken och spåret
och för att det enligt Streckson är den svagaste favoriten.
Hade först avslag på 9 Vikens Brummer i 4:e men pga sistahäst i rankram
så gick jag ifrån den.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 22:17   #38
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Jag kör Joker men börjar känna behov av att kunna fästa mina drag i raden så att de inte försvinner när man kollar spelarranken. Känner ni till något sådant system.
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 11:07   #39
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Stinsen. Förstår inte din fråga riktigt?
Men jag lägger vikt på min egen insatsprocent som visas
i Joker. Tycker man att dragen får för låg % kan man lägga
dom tex som utgång och därmed höja avtrycket.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 18:15   #40
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Kvällens system från Solvallaexperten


Upprepar gårdagens försök

https://www.jokersystemet.se/__pdf/S...MvVbBM7MNP.pdf

Avslaget hamnar på 7 Je T'aime Treasure i avd 4. Skrällavd men
vågade inte välja ta bort Kihlström. 7:an mest på vingel av markerade.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 18:49   #41
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Förstår inte riktigt meningen med "testen". Vad är det du testar?

Om detta är något projekt där du testar hur det är att spela efter strecklistan så känns det som man borde ha en färdig mall att gå efter? Dvs att systemen alltid konstrueras på samma sätt. Annars är det ju omöjligt att komma fram till något vettigt. Men det kanske du har?

Vad avgör hur många hästar du tar i varje lopp? Kan t.ex. vara att man alltid streckar så det täcker 70% av strecken i ett lopp.
Krav på minst 1 streckfavorit
m.m....
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 19:02   #42
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Jag testar att spika största streckfavoriten.
Och sen blir det i princip 1x2x3x4x5x6 alltså att
jag ökar på med mest streck i avd med minst
spelade favoriten.

Knorren är att jag tar bort ett ekipage i denna
ram och hamnar på 1500 monopolrader.

Testen går ut på att se hur bra det är att bara
skriva av strecklistan rakt upp och ner.

Helt fel kan det inte vara då en majoritet av
spelarna gör så.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 19:19   #43
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Hur tänker lillhjärnan när hen pressar med mr selfie?
Varför pressa typ 1000 kvar. Ligg lugn å kör inte det i halsen på dom bakom.

Riktigt dåligt kuskarbete. Om du kan bli 2a så bli det då, men nu kör du det i halsen på dom bakom.

S
O
P
A
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 22:02   #44
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Tack Uffe och testar med utgångar. Där ligger ju dragen kvar förståss.
Jag testar också något liknande du gör och skulle fått 6 rätt på valla idag om jag inte lagt ABC rankingen och utdelningen lite fel.
Men systemet tog en kvart !!!!
76 % reducering
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 07:46   #45
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 43
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag testar att spika största streckfavoriten.
Blir det inte ett mer intressant resultat, dvs chans på genomsnittligt sett betydligt högre utdelningar, om du istället testar att alltid spika 2:a fav eller tom tredje?

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Testen går ut på att se hur bra det är att bara
skriva av strecklistan rakt upp och ner.

Helt fel kan det inte vara då en majoritet av
spelarna gör så.
Men en majoritet spelar och har i princip aldrig chans till större vinster, vilket de borde inse för när de träffar, vilket de gör ibland, så blir vinsten alltid några tusenlappar. Men de klarar inte att gå förbi strecklistan, eller så spelar de i lag, och kritiken kommer när favoriter går in som är utelämnade.
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 10:02   #46
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Blir det inte ett mer intressant resultat, dvs chans på genomsnittligt sett betydligt högre utdelningar, om du istället testar att alltid spika 2:a fav eller tom tredje?

Men en majoritet spelar och har i princip aldrig chans till större vinster, vilket de borde inse för när de träffar, vilket de gör ibland, så blir vinsten alltid några tusenlappar. Men de klarar inte att gå förbi strecklistan, eller så spelar de i lag, och kritiken kommer när favoriter går in som är utelämnade.
Det är därför fortfarande överraskande och förvånande att inte fler
spelar reducerat.

När man spelar reducerat är det lätt att plocka bort rader som man
inte vill tro på. 6 favoriter tex på V6, hur roligt är det tycker jag?

Nästa kapitel i att skriva av strecklistan kan handla om en viss
förskjutning.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stinsen (+10), jomtien (+10)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 12:49   #47
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Precis på pricken där Uffe/Grant

När man kollar tillsammansbolagen rent generellt så lägger man strecken gärna från förstarankade och neråt. Ofta ligger dock skrällarna rankade 7-11

Om man nu inte har degen men vill åt kakan med de stora kulorna så måste man förskjuta sina streck. Tyvärr då i joker är att man då måste flytta häst för häst manuellt och inte kan markera en grupp och låsa den lite fram och tillbaka men men men

Jag är också feg men reducerar med min 50000 Max 3000000 och lite ABC och då blir de sista strecken riktigt billiga.
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 13:43   #48
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stinsen Visa inlägg
Precis på pricken där Uffe/Grant

När man kollar tillsammansbolagen rent generellt så lägger man strecken gärna från förstarankade och neråt. Ofta ligger dock skrällarna rankade 7-11

Om man nu inte har degen men vill åt kakan med de stora kulorna så måste man förskjuta sina streck. Tyvärr då i joker är att man då måste flytta häst för häst manuellt och inte kan markera en grupp och låsa den lite fram och tillbaka men men men

Jag är också feg men reducerar med min 50000 Max 3000000 och lite ABC och då blir de sista strecken riktigt billiga.
Om du vill flytta upp hästarna rankade 4,5,6 och 7 ett steg så är det smidigaste sättet att flytta ner 3e-rankade hästen till höger om din 7e-rankade. Då flyttar du 4 hästar med "ett drag n drop".


Detta tips fungerar i nästan alla reduceringsprogram. ( För det finns fler än Jokersystemet. Både billigare och bättre. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 17:56   #49
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Kvällens system från Rommexperten


Kvällens största favorit, 9 Van Gogh Z.S. i andra avdelningen känns sådär.
Men Streckson har ofta klart för sig så det är bara att hänga på.
Om det inte varit Monopolpengar så hade jag "spikat" 4 Zeus Sensation istället.

https://www.jokersystemet.se/__pdf/F...E5KnZHkyjq.pdf

Avslaget hamnade istället på 12 Battimo i 5:e.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 19:21   #50
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Kvällens system från V86-Experten


Direkt från strecklistan men denna gång är det en glidare.

V86
Inlämnat: 2019-12-11, 20:13
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2019-12-11
Start: 20:30
Kostnad: 16,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Juan (4, 3)
2: 6 Payet D.E. (2, 11)
3: 1, 9 (7, 6)
4: 1, 8 (10, 3)
5: 3, 12 (13, 9)
6: 4, 7 (12, 13)
7: 1, 6 (10, 11)
8: 4, 11 (1, 9)

1x1x2x2x2x2x2x2 = 64 rader.
64 x 1 x 0,25 kr = 16,00 kr.
Totalt: 16,00 kr.

Streck på 1- 1- 2&3- 3&4- 3&4- 4&5- 5&6- 6&7.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 14:58   #51
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Glöm inte att vägen


till ära och evig berömmelse går via strecklistan.
Och vägen är rak och förutsägbar.
Det är bara att skriva av som vanligt.

V75:
Kör en enkelrad 7x1 och chansen till 2 rätt är 80%
Kör 128 rader 7x2 och chansen till 3 rätt är 80%
Kör 2187 rader 7x3 och chansen till 4 rätt är 80%
Kör 16384 rader 7x4 och chansen till 5 rätt är 80%
Kör 78125 rader 7x5 och chansen till 6 rätt är 80%
Kör 279936 rader 7x6 och chansen till 7 rätt är 80%.
139968kr och Aloha, där satt den.

Själv kör jag nog den sistnämnda men jag reducerar lite.

Det är bara att Gratulera mig.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 09:27   #52
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
till ära och evig berömmelse går via strecklistan.
Och vägen är rak och förutsägbar.
Det är bara att skriva av som vanligt.

V75:
Kör en enkelrad 7x1 och chansen till 2 rätt är 80%
Kör 128 rader 7x2 och chansen till 3 rätt är 80%
Kör 2187 rader 7x3 och chansen till 4 rätt är 80%
Kör 16384 rader 7x4 och chansen till 5 rätt är 80%
Kör 78125 rader 7x5 och chansen till 6 rätt är 80%
Kör 279936 rader 7x6 och chansen till 7 rätt är 80%.
139968kr och Aloha, där satt den.

Själv kör jag nog den sistnämnda men jag reducerar lite.

Det är bara att Gratulera mig.

Mvh Uffe
Enligt Stankarn= Bror Duktig så kör du strecklistan rätt av.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 10:14   #53
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Enligt Stankarn så kör du strecklistan rätt av.
Jag brukar skriva av rätt upp och ner, eller från vänster
till höger då jag oftast spelar Joker.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 10:42   #54
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Fördelen med att använda strecklistan är att någonstans på den finns i allmänhet vinnarna. I några lopp är det lättare att hitta vinnaren om man börjar uppifrån, i några andra lopp är det lättare att börja nerifrån. En medelväg och börja att söka i mitten behöver inte vara en oäven strategi.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 12:36   #55
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Mitt bidrag på Västertorp?


Nja inte riktigt då jag inte fick förtroendet.

https://www.jokersystemet.se/__pdf/S...dk9WzBEPuX.pdf

Inget OHW direkt då det är en efterhandare som inte lämnas in.

https://www.jokersystemet.se/__pdf/K...Fop6NAWJrr.pdf

Jag har alltså skrivit av strecklistan och sen gjort ett matematiskt Joker.
De 2 mest streckade spikas och sen inga fler favoriter och sen bort med
andra ekipage som begåvats med samma startnummer. (Hubba)
Ingen genväg till många rätt kanske men lite utdelning i ett längre
perspektiv än en omgång?

Frågan är hur många köpare man får när man endast streckar 2 favoriter?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 08:35   #56
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Min erfarenhet av reducerat vs matematiskt. Har spelat i princip alla V75 disciplinerat i 10år. Ca 500kr på vanliga omgångar upp till 1000kr på jackpott och 1500kr på superjackpotts.

Första 7åren matematiskt med plus på ca 70000kr. 3år med reducerat 40000kr back.

Reducerar mellan 70-90%. Lätt att då dra slutsatsen att mina reduceringar är helt felaktiga, men problemet tycker jag inte är just detta. Känns som mina reduceringar med A-B-C och eventuell utgång fungerar effektivt, men ramen är allt som oftast alldeles för dålig....
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 11:11   #57
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Körde samma ram som ovan i mitt eget Joker.
5 rätt på ramen och chans till 5 rätt i sista (8,9)
blev 4 rätt på 30:-. Jag är där och hugger snart
sitter den eller vad man säger när man spelar
matematiskt. Svårt att jämföra red. och mat.
men jag tror att chansen till full pott är större
med reducerat. Däremot reducerar man bort
vinstrader (på 5 & 6) så det kan ju påverka utfallet
i ett kortare perspektiv.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 11:48   #58
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Tycker reducerat är helt överlägset matematiskt. Gäller ju dock att ha en tanke bakom reduceringen där man förstår vilka rader man har. Om man ofta reducerar bort sig har man nog för stor ram.

Är det T.ex 3 skiktade lopp med 1-2 hästar som sticker ut i varje lopp och vidöppet bakom är det ju ganska logiskt att ta dessa och sätta minst 1 för att sedan gardera brett bakom. Släng sedan in ett krav på Max 1 av de absolut sjukaste skrällarna i varje lopp, t.ex Barbro Carlsson igår så känns det som man har en rätt rimlig reducering, som ofta sitter.

Tror du A-hästarna har en vinstchans på 40% i varje lopp sitter ju kravet runt 80% av gångerna.


Att reducera på startnummer är väl som att lira en reducerad lottorad
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 12:19   #59
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Min erfarenhet av reducerat vs matematiskt. Har spelat i princip alla V75 disciplinerat i 10år. Ca 500kr på vanliga omgångar upp till 1000kr på jackpott och 1500kr på superjackpotts.

Första 7åren matematiskt med plus på ca 70000kr. 3år med reducerat 40000kr back.

Reducerar mellan 70-90%. Lätt att då dra slutsatsen att mina reduceringar är helt felaktiga, men problemet tycker jag inte är just detta. Känns som mina reduceringar med A-B-C och eventuell utgång fungerar effektivt, men ramen är allt som oftast alldeles för dålig....
Det största felet jag tror att reducerande spelare gör är att bli lata. Man tittar inte i opparkivet, läser inte på, gör inte läxan. Istället för fem utsökt utvalda streck i ett matematiskt system så streckar man nio hästar. Lägger sex av dem i C-gruppen med hårda villkor. Precisionen blir förödande usel, och man har förvånansvärt få rader med 5 eller 6 rätt när man missat i ett lopp om reduceringen är stor.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 12:39   #60
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

En typisk omgång för mig ser ut som 7000rader reducerat till 1000rader. Spelar sedan ofta 5-6 A-hästar. I gruppen Ingår tänkbara spikar och eventuellt mixat med något eller några spelvärde vinnare. Sätter krav på 3 av dessa vinner. Ofta sätter jag också utgång på 1 av 2 av de A-hästar jag tror mest på. Alla hästar som jag inte ser några jättevärden i eller som har liten segerchans hamnar i C-gruppen. Max 2st C-hästar. Ibland reducera jag ner ytterligare i c-gruppen och sätter max 1 på de C-hästar jag tror minst på.

Ofta försöker jag hitta minst 1 spik, men ser jag ingen klockrent spelar jag bredare enligt ovan. Kanske rent felaktigt att inte alltid ha minst en spik?

Senast redigerad av Espo den 2019-12-29 klockan 12:41.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 13:03   #61
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
En typisk omgång för mig ser ut som 7000rader reducerat till 1000rader. Spelar sedan ofta 5-6 A-hästar. I gruppen Ingår tänkbara spikar och eventuellt mixat med något eller några spelvärde vinnare. Sätter krav på 3 av dessa vinner. Ofta sätter jag också utgång på 1 av 2 av de A-hästar jag tror mest på. Alla hästar som jag inte ser några jättevärden i eller som har liten segerchans hamnar i C-gruppen. Max 2st C-hästar. Ibland reducera jag ner ytterligare i c-gruppen och sätter max 1 på de C-hästar jag tror minst på.

Ofta försöker jag hitta minst 1 spik, men ser jag ingen klockrent spelar jag bredare enligt ovan. Kanske rent felaktigt att inte alltid ha minst en spik?
Man spelar som man vill. Jag tycket det blir väldigt mycket rader utan något särskilt stort utrymme för "spelvärda, men ändå inte så sannolika", när man spelar spiklöst.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 13:37   #62
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det största felet jag tror att reducerande spelare gör är att bli lata. Man tittar inte i opparkivet, läser inte på, gör inte läxan. Istället för fem utsökt utvalda streck i ett matematiskt system så streckar man nio hästar. Lägger sex av dem i C-gruppen med hårda villkor. Precisionen blir förödande usel, och man har förvånansvärt få rader med 5 eller 6 rätt när man missat i ett lopp om reduceringen är stor.
Stämmer det. Ofta blir systemen så mycket sämre vid reducering att fördelarna vägs upp och mer därtill med slarvet och felbyggnaden. Har man råd att lägga in alla på ramen så bara gör man det och rankar lite slarvigt sen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 13:39   #63
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Att reducera på startnummer är väl som att lira en reducerad lottorad
Nej skillnaden är stor. Det gäller bara att göra kopplingen med starspår
och startform. Spår 1 volt vinner ofta men spår 1 auto vinner aldrig.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 17:00   #64
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man spelar som man vill. Jag tycket det blir väldigt mycket rader utan något särskilt stort utrymme för "spelvärda, men ändå inte så sannolika", när man spelar spiklöst.
Framför allt är det viktigast att vaska fram dom raderna som man verkligen VILL spela, allt annat är av underordnad betydelse.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 18:40   #65
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Jag har råkat ut för det konstiga att priset stiger när jag byter ut en typ 15 % häst mot en 2 %.
Det har hänt flera gånger nu på slutet. Kan det ha något att göra med reduceringen i pengar vanligen 50 000 - 100000 ?
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 19:43   #66
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man spelar som man vill. Jag tycket det blir väldigt mycket rader utan något särskilt stort utrymme för "spelvärda, men ändå inte så sannolika", när man spelar spiklöst.
Matematiskt kräver ett precist prickskytte, reducerat är som att sikta med en hagelbössa, lägga en matta som kan ge jävla massa hål i tavlan och hoppas på något inom ramen, för oprecist för min smak. Jag gillar att kalibrera siktet och
ta ställning, bära eller brista?

Däremot är ett reducerat-system ett utmärkt verktyg för den slöe som inte
riktigt orkar hela vägen fram i sitt tippande, utan snabbt behöver kasta ihop
ett system som skall vinstmaximeras.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 19:59   #67
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Matematiskt kräver ett precist prickskytte, reducerat är som att sikta med en hagelbössa.
Det går ju alltid att diskutera. Den våta matematiska drömmen för
100000:- kanske inte av alla anses som prickskytte.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 20:03   #68
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stinsen Visa inlägg
Jag har råkat ut för det konstiga att priset stiger när jag byter
ut en typ 15 % häst mot en 2 %.
Det har hänt flera gånger nu på slutet. Kan det ha något att
göra med reduceringen i pengar vanligen 50 000 - 100000 ?
Dagens V75 7x7x7x7x1x1x7 satt med 100000-150000 för 636:-
Byter du 12 mot 6 i 3:e en 14% mot en 3% sitter den för 624:50.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-12-29 klockan 20:05.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 11:56   #69
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Jag ser med förvåning att allt fler spelar tex V75 med namedropping.
Man slänger ur sig ett hästnamn och sen försöker man med diverse
hokuspokus hitta argument för vinst.

Facit är att volt vinns av startspår 1, 3, 6, 7, 8 och 10.

Auto vinns av 2-7 beroende av distans, skrev igår på Bjerke men
kommer med förtydligande senare.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)

Senast redigerad av Grant den 2019-12-31 klockan 11:57.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 12:13   #70
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Auto vinns av 2-7 beroende av distans, skrev igår på Bjerke men
kommer med förtydligande senare.
1640a spår 2-7 men lite lottodistans. Vikten ska ligga på 5-7. Bättre träff vid fullt.
2140a spår 2-6 men träffsäkerhet blir större med fulla 12-hästars fält. Här bör man ligga på 2-4.
2640a spår 2-6 men lite andra kvalitéer kan avgöra. (Grund fullt 12) Och här 4-5.

Samtliga påståenden är statistiskt säkerställda.

På detta sätt kan man rätta sitt system innan start så vet man att man
bara får 4:a rätt. Rättar Västertorps system idag så ser vi hur det fungerar.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-12-31 klockan 13:06.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 09:18   #71
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Man kan luta sig helt på statistik när man gör system och det kan bli väldigt bra. Men det blir ännu bättre om man kombinerar det med att kunna hästarna/kuskarna och allt runtomkring. I vissa lägen är det klokt att ta ett stort avsteg från statistiken.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+6)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 15:51   #72
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Matematiskt kräver ett precist prickskytte, reducerat är som att sikta med en hagelbössa, lägga en matta som kan ge jävla massa hål i tavlan och hoppas på något inom ramen, för oprecist för min smak. Jag gillar att kalibrera siktet och
ta ställning, bära eller brista?

Däremot är ett reducerat-system ett utmärkt verktyg för den slöe som inte
riktigt orkar hela vägen fram i sitt tippande, utan snabbt behöver kasta ihop
ett system som skall vinstmaximeras.
Njaa.. Jag tror att det faktiskt är tvärtom, en som spelar reducerat måste användas sig av kirurgisk precision för att plocka ut dom raderna som är vettiga att spela, medans en som spelar ett stort mattematiskt är mer lik en prickskytt med en bazzoka i handen.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 18:49   #73
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Brasco har 76 lag igång idag så Hubba har lite att tampas med.

Ikväll lägger jag in Hubbas system här och tävlar mot det så får vi se
vem som får flest rätt, Hubba eller Hubba.

Jag reducerar alltså Hubbas system enligt Jajjans princip.

https://www.jokersystemet.se/__pdf/S...rpjgANm3TH.pdf

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2020-01-01 klockan 19:03.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 23:23   #74
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Ikväll lägger jag in Hubbas system här och tävlar mot det
så får vi se vem som får flest rätt, Hubba eller Hubba.
5 - 5 till Hubba, det hjälpte inte att reducera.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 12:47   #75
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 43
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
5 - 5 till Hubba, det hjälpte inte att reducera.

Mvh Uffe
Är det något jag missuppfattat? 304 kr mot flera tusen... visst hjälpte det

Senast redigerad av Henkes den 2020-01-02 klockan 12:51.
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 13:11   #76
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Är det något jag missuppfattat? 304 kr mot flera tusen... visst hjälpte det
Nej du har inte missuppfattat. Hubba hade 5 rätt på ramen (systemet).

Jag reducerade inte bort mej utan behöll de 5 rätten efter reducering.

Det man kan diskutera är vad man ska ha de sparade 4000:- till?

Ett större system eller spara för framtida spel?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 13:44   #77
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Nej du har inte missuppfattat. Hubba hade 5 rätt på ramen (systemet).

Jag reducerade inte bort mej utan behöll de 5 rätten efter reducering.

Det man kan diskutera är vad man ska ha de sparade 4000:- till?

Ett större system eller spara för framtida spel?

Mvh Uffe
Hubba hade haft 35 sexor med en lite längre nos i sista, hur många hade du haft?, ingen ironi utan bara undrar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 14:29   #78
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hubba hade haft 35 sexor med en lite längre nos i sista, hur många hade du haft?, ingen ironi utan bara undrar...
9 st sexor = 25%. Men givetvis reducerar man bort även
vinstrader vid en reducering. Däremot gäller samma regler som
vanligt, målet är många pengar, inte många rätt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2020-01-02 klockan 15:12.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 15:28   #79
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Nej du har inte missuppfattat. Hubba hade 5 rätt på ramen (systemet).

Jag reducerade inte bort mej utan behöll de 5 rätten efter reducering.

Det man kan diskutera är vad man ska ha de sparade 4000:- till?

Ett större system eller spara för framtida spel?

Mvh Uffe
Det är inte bara inkomsterna man blir rik på. Det är även de minskade utgifterna. Von Anka och Kamprad blev inte stenrika på att strössla pengar omkring sig.

Det här är ju minst halva idén med reducering, att sänka kostnaden och samtidigt behålla utsikterna för vinst på samma nivå totalt sett. Eller att ha samma kostnad men utsikterna för vinst.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 16:23   #80
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 43
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Nej du har inte missuppfattat. Hubba hade 5 rätt på ramen (systemet).

Jag reducerade inte bort mej utan behöll de 5 rätten efter reducering.

Det man kan diskutera är vad man ska ha de sparade 4000:- till?

Ett större system eller spara för framtida spel?

Mvh Uffe
Det finns massor att diskutera om det här, jag vet inte ens var jag ska börja...
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 17:52   #81
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

I det här fallet fick jag hjärnsläpp när jag skulle kolla Mikaels "om"
och släppte på systemlåset. Därför är siffran 9 mot 36 inte ärlig.
Jag får kolla detta igen men jag tror att reduceringen av sidovinsterna
är lika stor som systemets reduceringsgrad. Reducerar man 90% så
försvinner också 90% av, den här gången, 6:orna.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 17:59   #82
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är inte bara inkomsterna man blir rik på. Det är även de minskade utgifterna. Von Anka och Kamprad blev inte stenrika på att strössla pengar omkring sig.

Det här är ju minst halva idén med reducering, att sänka kostnaden och samtidigt behålla utsikterna för vinst på samma nivå totalt sett. Eller att ha samma kostnad men utsikterna för vinst.
Brascos våta dröm igår för 52000:- slutade med 4 rätt, tveksamt utfall.
Eller var det 5? Hursom ingen utdelning. Inget gnäll om det som jag såg
däremot att system sålde slut istället för att varvas.
Jag undrar fortfarande lite vart vi är på väg. 67 lag å V86 och ca det
dubbla (140lag) å V75 bara hos Brasco.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 18:49   #83
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Brascos våta dröm igår för 52000:- slutade med 4 rätt, tveksamt utfall.
Eller var det 5? Hursom ingen utdelning. Inget gnäll om det som jag såg
däremot att system sålde slut istället för att varvas.
Jag undrar fortfarande lite vart vi är på väg. 67 lag å V86 och ca det
dubbla (140lag) å V75 bara hos Brasco.

Mvh Uffe
Ja det kan man undra. Jag är mest förvånad att det finns så många som vill köpa mångvarvade lappar för jättebelopp och hög provision. Och att de fortsätter göra det utan att bli totalt bankrutt. Miljonvinsterna som de ändå tar någon gång ibland räcker ju bara några spelomgångar innan de är slut igen. Men alla gör vad de vill för sina pengar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 19:05   #84
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Får återigen revidera mina uppgifter.
Hittade nu 70 lag å V75 å Brasco och
76 lag å V86. Ber om ursäkt. Huvudet
är det första man bli dum i. Nej nu blir det
snart en vit timme, kan ju inte sitta och
skämmas hela tiden.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 13:05   #85
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 43
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det kan man undra. Jag är mest förvånad att det finns så många som vill köpa mångvarvade lappar för jättebelopp och hög provision. Och att de fortsätter göra det utan att bli totalt bankrutt. Miljonvinsterna som de ändå tar någon gång ibland räcker ju bara några spelomgångar innan de är slut igen. Men alla gör vad de vill för sina pengar.
Jag tror inte att de vet om det, eller förstå innebörden. Många av kunderna blir helt enkelt lurade.
Det står "10 andelar" men det är typ 200, sådant brukar konsumentverket normalt ha en åsikt om. Och hade det varit en positiv faktor så kan man vara säker på att man hade skrivit stort om hur många andelar man har sålt just nu.
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 13:26   #86
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Jag tror inte att de vet om det, eller förstå innebörden. Många av kunderna blir helt enkelt lurade.
Det står "10 andelar" men det är typ 200, sådant brukar konsumentverket normalt ha en åsikt om. Och hade det varit en positiv faktor så kan man vara säker på att man hade skrivit stort om hur många andelar man har sålt just nu.
Jo men är man det minsta intresserad av hur det hänger ihop så krävs det ju inte mycket att klura ut att det varvas system. Annars kan man ju säga att folk blir lurade så fort de går ut med något ur en butik. För det är ju alltid billigare att få tag på på annat sätt om man inte gjort research på prisjakt osv riktigt ordentligt före. Är man för lat för att göra enkla prisjämförelser och granska den där sensationsreklamen lite kritisk då får man nog stå sitt kast lite också kan jag tycka.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 15:09   #87
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Tillsammans:

Varför seriösa företag håller på att mörka och bondfångar
överraskar alltid trots att man borde vara van.

Jag tror att absolut transparens är det som är bäst i ett
längre perspektiv.

Guldstjärnor? Nja måste finnas bättre/ärligare indikator.

% på % på % är väl egentligen rätt tveksamt, räcker inte
det vanliga spelavdraget?

En andelsräknare med därför avsedd funktion vore
önskvärd.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 17:11   #88
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Jag tror inte att de vet om det, eller förstå innebörden. Många av kunderna blir helt enkelt lurade.
Det står "10 andelar" men det är typ 200, sådant brukar konsumentverket normalt ha en åsikt om. Och hade det varit en positiv faktor så kan man vara säker på att man hade skrivit stort om hur många andelar man har sålt just nu.
Problemet är väl att man behöver profiler som är kända för att kunna det här med spel på trav, och/eller har ett så stort kontaktnät att de säljer en väldig massa andelar med egen marknadsföring i sociala medier. Men för att de personerna skall vara intresserade av att sälja sitt namn krävs mer pengar än vad provisionen från 10 eller ens 25 andelar á några hundralappar genererar. För att man skall få en attraktiv betalning krävs att man dunkar iväg andelar för 40-50-60 000kr, gärna mer än så när det är jackpot.

Säljer man andelar för 50 000kr brukar man kunna fakturera 3 000kr, och alla som är egna företagare vet att det blir inte ens 1500kr i handen av det när skatter och avgifter är betalda.

Andelsförsäljningen är till stora delar efterfrågestyrd. Kunder efterfrågar produkten. Tycker det är roligare att ha en andel i ett större system, gjort av en spelprofil, än att ha ett eget system som man lägger 20 minuter på och spricker i första avdelningen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 17:50   #89
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 43
Sharp$: 264
Standard

Lite fascinerande dock att reduceringen lyckas fullt ut trots över 90% av raderna tas bort. Men det fanns en utdelningsbegränsning på 800 tusen, så om Hubbas system hade fått en fullträff, så hade den begränsningen gjort att man missat full pott. Kan man se hur mycket det hade kostat att ta bort den begränsningen? Lite surt att missa 3,5 miljoner för att man vill spara ett par tior...
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 18:59   #90
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Lite fascinerande dock att reduceringen lyckas fullt ut trots över 90% av raderna tas bort. Men det fanns en utdelningsbegränsning på 800 tusen, så om Hubbas system hade fått en fullträff, så hade den begränsningen gjort att man missat full pott. Kan man se hur mycket det hade kostat att ta bort den begränsningen? Lite surt att missa 3,5 miljoner för att man vill spara ett par tior...
Lite mindre än 3M väl?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 19:07   #91
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Lite fascinerande dock att reduceringen lyckas fullt ut trots över 90% av raderna tas bort.
Just i detta fall går det inte att få något riktigt svar då jag slarvade bort det
färdiga systemet. Vid tillfälle ska jag göra om experimentet med lite bättre
fokus.

Men man bör ta detta i beaktande:

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Finns det någon frivillig som är beredd att ställa upp och "låna" ut sitt inlämnade
streckspel till en JokerJoker som jag?
Jag lägger in systemet i Joker och reducerar ner det till 20%.
Testet går ut på att se hur många rätt en reducering kostar.
Reduceringsflikarna blir:
1. ABCD enl. Joker.
2. Rankpoäng enl. Streckson
3. Startnummerreducering.
4. Utdelningsreducering.
Punkt 1, 2 och 4 är utdelningsbegränsande var för sig. Man vässar bara
systemetet med varje flik. Spetsen blir vass men liten. En pil istället för kniv.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2020-01-03 klockan 19:09. Anledning: Systemetet? Ja varför inte.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 19:25   #92
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Det som är extra spännande med reducering är att man får tänka till lite
extra. Det är inte riktigt samma RGS som matematiska system.

Kör man rankpoäng från Strecklistan och tex 6x7 på bruttoramen så
kan rankpoängen bli mellan 6-42 om ramen sitter. Rankpoängsumma
6 är detsamma som 6 streckfavoriter och inget jag hoppas på. Sen är
det bara att fundera utifrån det. Rankp. 42 då? Nja tror jag heller inte
riktigt på. Jag bestämmer tillslut 15-21 och har genererat 72% red.
Från 117649 rader 33390 rader.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 19:28   #93
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det som är extra spännande med reducering är att man får tänka till lite
extra. Det är inte riktigt samma RGS som matematiska system.

Kör man rankpoäng från Strecklistan och tex 6x7 på bruttoramen så
kan rankpoängen bli mellan 6-42 om ramen sitter. Rankpoängsumma
6 är detsamma som 6 streckfavoriter och inget jag hoppas på. Sen är
det bara att fundera utifrån det. Rankp. 42 då? Nja tror jag heller inte
riktigt på. Jag bestämmer tillslut 15-21 och har genererat 72% red.
Från 117649 rader 33390 rader.

Mvh Uffe

Med baratrav.se kan du köra med rankprodukt och spelbudget kopplat till rankprodukten. Tillsammans med minimi-utd blir det ungefär samma tänk. Men lite fler ( men såklart smalare ) kombinationer.

Nämner det för att det ofta nämns att vinnande raden satt på si eller så många rankrader. Och rankprodukt premierar varje ranksteg hårt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-01-03 klockan 19:30.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 22:50   #94
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 43
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Just i detta fall går det inte att få något riktigt svar då jag slarvade bort det
färdiga systemet. Vid tillfälle ska jag göra om experimentet med lite bättre
fokus.

Men man bör ta detta i beaktande:



Punkt 1, 2 och 4 är utdelningsbegränsande var för sig. Man vässar bara
systemetet med varje flik. Spetsen blir vass men liten. En pil istället för kniv.

Mvh Uffe
Ska bli spännande att följa.
Min gissning är att utdelningsreducering nedåt, absolut, men uppåt kan bli jobbigt, det är ju svårt nog att få alla inom ramen med ABCD och rankpoäng. Startnummerreducering har jag ingen erfarenhet av
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 15:34   #95
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Reducerar Stekels Svettiga ikväll som efterhandare när tillfälle gives.
Det är störst på Västertorp idag och Stekel brukar köra rätt
potenta system.

Kraven blir förhandare däremot. 1-3 ABC och 0-1 D enligt Joker.
21-28 rankpoäng, 28-56 startnummer och max 150000:- å
utd.-fliken.

Vill Stekel lägga sitt Veto så får jag tänka om.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 15:42   #96
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Reducerar Stekels Svettiga ikväll som efterhandare när tillfälle gives.
Det är störst på Västertorp idag och Stekel brukar köra rätt
potenta system.

Kraven blir förhandare däremot. 1-3 ABC och 0-1 D enligt Joker.
21-28 rankpoäng, 28-56 startnummer och max 150000:- å
utd.-fliken.

Vill Stekel lägga sitt Veto så får jag tänka om.

Mvh Uffe
Inte överdrivet potent idag ändå, singlar två favoriter. Lycka till med efterhandskonstruktionen
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+6)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 15:56   #97
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Efterhandare


https://www.jokersystemet.se/__pdf/S...5a7hWrYABd.pdf

https://www.jokersystemet.se/t/FMkBxUmtPhjK

Och 6 - 4 till Stekel, jag lyckades reducera bort mej. Rankpoäng 20.
Jag hade 21-28 men hade inte hjälpt hela vägen att ha rätt, endast
1 x 5 då. (20-28)

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2020-01-04 klockan 18:45.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 17:21   #98
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Ikväll blir det duell mot Hubba igen.
Hubbas bruttoram och så enparameterreducering på det.
Kör endast i utdelningsfliken så att alla hänger med. 80% red.
Frågan blir ändå, vad blir det för utdelning?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 17:27   #99
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Ikväll blir det duell mot Hubba igen.
Hubbas bruttoram och så enparameterreducering på det.
Kör endast i utdelningsfliken så att alla hänger med. 80% red.
Frågan blir ändå, vad blir det för utdelning?

Mvh Uffe
50k-500k
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:30   #100
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

https://www.jokersystemet.se/t/KdrAD4JdV5t9

Blev 90% med lite ABCD och låg garanti? Spännande?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:38   #101
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
https://www.jokersystemet.se/t/KdrAD4JdV5t9

Blev 90% med lite ABCD och låg garanti? Spännande?

Mvh Uffe
Läser jag fel på utdelningsfliken, eller måste 8 rätt landa på mellan 295k-300k??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:45   #102
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 21:20   #103
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Läser jag fel på utdelningsfliken, eller måste 8 rätt landa på mellan 295k-300k??
Tidsnöd, blev väl sådär. 5 rätt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 11:49   #104
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 43
Sharp$: 264
Standard

Jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter på just utdelningsreducering. Själv har jag använt det ibland neråt, alltså t ex reducerat bort kring 10 000.- och neråt, men uppåt vet jag inte. Där blir reduceringen av antalet rader inte lika stor, och förlusten om man missar pga den reduceringen är ju enorm.
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 12:50   #105
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter på just utdelningsreducering. Själv har jag använt det ibland neråt, alltså t ex reducerat bort kring 10 000.- och neråt, men uppåt vet jag inte. Där blir reduceringen av antalet rader inte lika stor, och förlusten om man missar pga den reduceringen är ju enorm.
Det låter som ett klokt resonemang egentligen. Men det beror på vad man är ute efter också. Jag tar gärna bort 10 rader runt 20 miljoner för att få plats med 10 rader runt kvartsmillen. Problemen med raderna som ger allra högst utdelning är att man sannolikt aldrig blir så gammal att någon av dem har en sportslig chans att hinna slå in.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 12:52   #106
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Svaret Henke är nog att det är som att reducera, väldigt personligt.
Och det finns egentligen inget rätt eller fel. Målsättning med V75 tex.
En del prioriterar 7 rätt (låg utdelning) andra prioriterar ensam med
7 rätt (mkt hög utdelning Tillsammans) andra prioriterar hög
personlig utdelning. Jag har målsättning att vinna lite lagom dvs
20000 -30000 på V6 och inte nödvändigtvis så mycket mer på V75.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 14:40   #107
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Ett spännande sätt att reducera och som bygger på helt egen ranking
är följande. Ranka samtliga avdelningar enligt ABCD och sen kör man
fasta krav enl 3A-2B-1C-1D=V75.

1-ABCD
2-ABCDD
3-ABCDDD
4-ABCDDDD
5-ABCDDDDD
6-ABCDDDDDD
7-ABCDDDDDDD

A är stor chans B är medelsnittschans C är liten
chans och D är mkt liten chans.

Exemplet ovan ger 604800 rader till 1680 rader och 840:-
Kräver disciplin och travkunnande.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 14:56   #108
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter på just utdelningsreducering. Själv har jag använt det ibland neråt, alltså t ex reducerat bort kring 10 000.- och neråt, men uppåt vet jag inte. Där blir reduceringen av antalet rader inte lika stor, och förlusten om man missar pga den reduceringen är ju enorm.
Det är ju lite mentalt jobbigt att reducera bort sig själv som ensam vinnare på grund av utdeningsvillkor. Därför skall man kanske titta mer på hur man byggt upp systemet innan man ger sig på sådana villkor. Har man spikat en 5% och ratar omgångens största favorit i ett annat lopp så tror man ju uppenbarligen på att det skall bli bra pengar. Det är dumt att sedan börja jobba emot idéerna och intentionerna med en reducering som gör tvärtemot.

Motsatt gäller om man spikat omgångens största och i övrigt har en rank som stämmer överens med kollektivet. Då hjälper det ju föga att börja reducera på utdelning och ta bort de rader man spelat.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 17:08   #109
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter på just utdelningsreducering. Själv har jag använt det ibland neråt, alltså t ex reducerat bort kring 10 000.- och neråt, men uppåt vet jag inte. Där blir reduceringen av antalet rader inte lika stor, och förlusten om man missar pga den reduceringen är ju enorm.

Hur stor reduceringen blir av antalet rader uppåt eller neråt beror ju på dina gränser.
Men normalt så brukar man väl reducera bort flest rader uppåt, själv använder jag bara gränsen för uppåt, rader som ger låg utdelning och ej är spelvärda ska ju falla ifrån ändå med hjälp av dina övriga villkor. Och skulle någon rad som bara ger några tusen kronor tillbaka lyckas slinka igenom så är det troligtvis för att den är spelvärd enligt dina villkor.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 20:28   #110
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är ju lite mentalt jobbigt att reducera bort sig själv som ensam vinnare på grund av utdeningsvillkor. Därför skall man kanske titta mer på hur man byggt upp systemet innan man ger sig på sådana villkor. Har man spikat en 5% och ratar omgångens största favorit i ett annat lopp så tror man ju uppenbarligen på att det skall bli bra pengar. Det är dumt att sedan börja jobba emot idéerna och intentionerna med en reducering som gör tvärtemot.

Motsatt gäller om man spikat omgångens största och i övrigt har en rank som stämmer överens med kollektivet. Då hjälper det ju föga att börja reducera på utdelning och ta bort de rader man spelat.
Alltid mentalt jobbigt att reducera bort sig. Men där får man jobba med den mentala biten så man lär sig den eventuella läxan (inte säkert att man gjort ett dåligt jobb bara för att man inte vinner) OCH att det jobbiga rinner av en som en gås.

Lite olika skolor vad en reducering ska gå på.

Man kan:
-Gå på idéerna.
-Gå på hur andra spelat.
-Gå på historiken.

Eller en kombination av det. T ex om man spelar V75 så kan man:

1. Spika en 5% man tror på.
2. Plocka bort en jättefavorit man inte tror på.

3. Sätta krav på minst en skräll med kollektivets mått mätt (streckad under 5%).
4. Reducera bort alla rader över 10 miljoner eftersom det aldrig tidigare blivit så hög utdelning på den aktuella banan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 21:04   #111
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Man kan:
-Gå på idéerna.
-Gå på hur andra spelat.
-Gå på historiken.

Eller en kombination av det. T ex om man spelar V75 så kan man:
...ha som grundinställning att 1-3 streckfavoriter vinner.

Då får du med alla tre av de där och det är en grund som åtminstone jag utgår ifrån på i stort sett allt jag lirar då det är ytterst ovanligt att ingen favorit vinner. Vinner fler än tre ska det mycket till att utdelningen blir intressant.


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 11:01   #112
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
...ha som grundinställning att 1-3 streckfavoriter vinner.

Då får du med alla tre av de där och det är en grund som åtminstone jag utgår ifrån på i stort sett allt jag lirar då det är ytterst ovanligt att ingen favorit vinner. Vinner fler än tre ska det mycket till att utdelningen blir intressant.



Att ha som grundinställning att 1-3 streckfavoriter vinner är nog bra, men problemet är att det har i princip alla andra också.
Man får skilja på att reducera bort rader från totalt antal möjliga rader som finns en omgång och eller reducera bort procent av inlämnade rader.

Senast redigerad av GGS den 2020-01-10 klockan 11:05.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 13:08   #113
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Att ha som grundinställning att 1-3 streckfavoriter vinner är nog bra, men problemet är att det har i princip alla andra också.
Nja, jag skulle säga att merparten av alla system som spelas har många rader med fler än tre favoriter... men även rader man inte tror särskilt mycket på. Och att betala för dessa är ju kanske inte alltid optimalt. Inte när man inte behöver. Tvingas man lira matematiskt så är det svårt att hålla sig till det såklart. Men det går.

Ett sätt kan vara att plocka bort favoriter man tror mindre på. Och på så sätt minska antalet rader med låg utdelningspotential. Men det är inte helt enkelt. Man får göra en avvägning helt enkelt. Men det är det få som gör. Inte alla.

Att bygga spelvärda matematiska system som är långsiktigt framgångsrika är en konst som inte särskilt många behärskar! Få förstår ens innebörden av det utan ryggar istället multivarvade jättelappar med spikar på dagens tre största favoriter och förväntar sig att bli ensamma vinnare! När de sedan vinner så kommer frasen "utdelningen kan man inte göra något åt"...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1), ExtremtRik (+8)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 13:18   #114
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
...
' När de sedan vinner så kommer frasen "utdelningen kan man inte göra något åt"...
Funderar på hur dessa människor tänker..

Säg att de ska gå över gatan, gör de det utan att se sig för med rättfärdigande frasen "konsekvenserna kan man inte göra något åt" ?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 13:28   #115
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Funderar på hur dessa människor tänker..

Säg att de ska gå över gatan, gör de det utan att se sig för med rättfärdigande frasen "konsekvenserna kan man inte göra något åt" ?

Förlåt, de säger förstås "utdelningen kan man inte göra något åt!".

Senast redigerad av ExtremtRik den 2020-01-10 klockan 13:31.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 13:48   #116
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

99% av alla spelare spelar matematiskt. Varför?

Dom är rädda att reducera bort sig.

När dom spelar matematiskt hände aldrig det, då vinner dom varje gång.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 14:08   #117
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
99% av alla spelare spelar matematiskt. Varför?

Dom är rädda att reducera bort sig.

När dom spelar matematiskt hände aldrig det, då vinner dom varje gång.

Mvh Uffe
99% verkligen?

Skulle vilja påstå att Harry Boy gör utskrivna system, rena mattor, och betydligt fler än 5000 st. Sedan att hen skänker både insats och vinst...

Harry är aldrig rädd.

Ja folk gillar konformitet, även i spel fast de flesta vet inte om det, de blundar och säger i kör "utdelningen kan man inte göra något åt!".

Ju oftare man vinner desto bättre på att tippa är man, och "utdelningen kan man inte göra något åt!".

Nä precis babiansystem tar bort ångest, vinst varje gång!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 14:20   #118
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
99% verkligen?
Nej det är nog inte 99% men ändå överraskande många.

Överraskande många är också dom som köper "Grisen i säcken"-system.

GRIS går ju att köpa på många sätt men Tillsammans är det vanligaste.

Travspel är roligt och det roligaste är att man bestämmer själv.
Och intressant och spännande och andra "superlativer".

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 14:31   #119
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Lägger in kvällens matematiska med garanterad vinst och sen
reducerar jag bort mig.

https://www.jokersystemet.se/t/npqqH8tkxDUB

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 16:14   #120
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
99% av alla spelare spelar matematiskt. Varför?

Dom är rädda att reducera bort sig.

När dom spelar matematiskt hände aldrig det, då vinner dom varje gång.

Mvh Uffe
Så om jag spelar ett matematiskt system på 512 rader och enbart lämnar in det så är det ett matematiskt system. Men om jag gör ett större reducerat system som råkar göra exakt samma kupong med dessa 512 rader som ett delsystem i det stora reducerade så räknas det inte som ett matematiskt system eller?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 18:29   #121
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Du tävlar med de rader du lämnar in. Nu halkar du egentligen in på
reduceringsgrad och rädslan för att reducera för mycket.
Alla reducerar egentligen då grunden alltid är allaxallaxalla osv.
Det man gör när man reducerar är att ha en egen insatsfördelnong.
Vid matematiska system är fördelningen linjär?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 22:22   #122
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Lägger in kvällens matematiska med garanterad vinst och sen
reducerar jag bort mig.
https://www.jokersystemet.se/t/BGKPqzFg7KCP

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 18:43   #123
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Nja, jag skulle säga att merparten av alla system som spelas har många rader med fler än tre favoriter... men även rader man inte tror särskilt mycket på. Och att betala för dessa är ju kanske inte alltid optimalt. Inte när man inte behöver. Tvingas man lira matematiskt så är det svårt att hålla sig till det såklart. Men det går.

Ett sätt kan vara att plocka bort favoriter man tror mindre på. Och på så sätt minska antalet rader med låg utdelningspotential. Men det är inte helt enkelt. Man får göra en avvägning helt enkelt. Men det är det få som gör. Inte alla.

Att bygga spelvärda matematiska system som är långsiktigt framgångsrika är en konst som inte särskilt många behärskar! Få förstår ens innebörden av det utan ryggar istället multivarvade jättelappar med spikar på dagens tre största favoriter och förväntar sig att bli ensamma vinnare! När de sedan vinner så kommer frasen "utdelningen kan man inte göra något åt"...

Ungefär 70% av alla inlämnade rader på V75 innehåller 1-3 favoriter.
Idag såg det ut på följande vis 1=11% 2=28% 3=31% grovt räknat.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 12:54   #124
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 43
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Ungefär 70% av alla inlämnade rader på V75 innehåller 1-3 favoriter.
Idag såg det ut på följande vis 1=11% 2=28% 3=31% grovt räknat.
Större delen av de 30% som återstår har då 4 eller fler favoriter, lite många... fast en del rader har kanske 0 favoriter?

En kommentar kan vara att rader med fyra favoriter inte behöver vara fel, om de bara innehåller en eller två rejäla skrällar.

Senast redigerad av Henkes den 2020-01-12 klockan 12:56.
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 15:29   #125
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Större delen av de 30% som återstår har då 4 eller fler favoriter, lite många... fast en del rader har kanske 0 favoriter?

En kommentar kan vara att rader med fyra favoriter inte behöver vara fel, om de bara innehåller en eller två rejäla skrällar.

Ungefär så här såg det ut igår på V75

0=2 %1=10% 2=30% 3=30% 4=20% 5=7% 6=1% 7=0,1% grovt räknat, kan ju variera från gång till gång.

Visst finns det massor av rader med fyra favoriter som kan ge bra betalt, men vill man undvika att spela rader som ger dåligt betalt så är det bättre att spela mot en viss min-utdelning än att ha villkoret max 3 favoriter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 14:07   #126
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Återupplivar tråden pga. hårt tryck från Sharpsare som vill mer.
Kvällens V64 blir en "glidare" som reduceras 90%, precis så
som Strappa vill ha det.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 18:20   #127
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

V64


Kvällens bortreducering?

https://www.jokersystemet.se/t/hbh6pmVtqoah

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 18:55   #128
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Återupplivar tråden pga. hårt tryck från Sharpsare som vill mer.
Kvällens V64 blir en "glidare" som reduceras 90%, precis så
som Strappa vill ha det.

Mvh Uffe

Hur vill jag ha det?

Har jag någonsin sagt att någon reduceringsgrad är att föredra framför någon annan?

Det jag har propagerat för är att fokusera på de kvarvarande radernas kvalitet. Reduceringsgraden kan vara hög eller låg eller mitt emellan. Men det är bland det sista man ska lägga någon större energi på.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 19:33   #129
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hur vill jag ha det?

Har jag någonsin sagt att någon reduceringsgrad är att föredra framför någon annan?

Det jag har propagerat för är att fokusera på de kvarvarande radernas kvalitet. Reduceringsgraden kan vara hög eller låg eller mitt emellan. Men det är bland det sista man ska lägga någon större energi på.
Skojade lite Strappa. Jag har heller ingen bestämd siffra, men tror att antalet
rader man lämnar in måste vara tillräckligt stort. Vi drömmer vidare.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 19:35   #130
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Väntevärdet lider inte så mycket av låga insatser. Men det blir ju SJUKT långväntat om man lämnar in för få rader.

Där håller jag med dig helt.

Jag vet att jag är totalt humorbefriad när det gäller det aktuella ämnet. Ibland missar jag lite skojsigheter. Det är en smäll jag får ta.....
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 21:06   #131
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
4 på ramen och 2 rätt efter reducering.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td