Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-14, 01:02   #1
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

V75 Kalmar - 18 Januari


Tänkte dra igång tugget inför lördagens race, har inte mer än ögnat igenom listorna men så här går i alla fall min första tanke:

Avd 1) 5 Lyx Håleryd och 6 Dancing in the Rain mina klara A-hästar, tidiga favoriten 4 Cactus har jag aldrig varit såld på och den åker bara med som eventuellt 4-5 streck, rysaren i loppet kan vara 14 Apple Rose som får duktige Henriette Larsen i sulkyn.

Avd 2) 7 Il Duce Boko stor favorit och det ska den väl vara men troligtvis inte mer än max utgångshäst för min del då det finns gott om godis bakom, 10 Barbaresco V.W med ÖK kan det vara nåt?

Avd 3) Inte det tuffaste guldloppet man sett, får för mig att med lite fart på tillställningen så kan även en sån som 12 Linus Boy sticka nosen först, förstår dock inte vf 2 Olle Rols är så pass betrodd även ifall omsättningen är låg så är han i nuläget andrahandare bakom den berättigade favoriten 5 Gareth Boko.

Avd 4) Stolopp och jag tyckte om intrycket ifrån 10 Seven Karats i sin debut för PU senast får det tidiga tipset, 7 Divine med EA upp än så länge ospelad...hmm många med chans!

Avd 5) Jag fattar för allt i världen inte vf 1 Niky Flax fortsatt blir betrodd trots att vinsterna uteblir och liksom i avd 1 så är även denna tidiga favoriten max 4-5 streck för mig. Bästa hästarna förrutom 3 Secret Mission har fått sämsta spåren 11 & 12.

Avd 6) Så som 2 Atik D.L har sett ut på sistone tänker jag inte spekulera i förlust här.

Avd 7) Avslutningsvis ser vi 4 Man At Work som favorit och visst kan den kanske vinna men här finns ett helt gäng med roliga streck, för att nämna någon så tycker jag 1 Eldorado Mearas & 2 Velasquez Gar är klart spelvärda ifall de fortsätter vara singelprocentare!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), viking90 (+7)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 07:09   #2
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Därför att Olle Rolls slog Jairo som skulle vara så "bra" (skithäst och skitkusk enligt min mening) ursäkta språket... och nästan vann från dödens sist så formen är väl kraftigt på gång och en Olle i sitt bästa är inte dålig. Kanske kan vara anledningen.

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 11:52   #3
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Därför att Olle Rolls slog Jairo som skulle vara så "bra" (skithäst och skitkusk enligt min mening) ursäkta språket... och nästan vann från dödens sist så formen är väl kraftigt på gång och en Olle i sitt bästa är inte dålig. Kanske kan vara anledningen.

Mvh
Missförstå mig inte jag blev liksom du och många andra fullständigt såld på hästens inställning när hästen radade upp grymma insatser för cirka 2 år sedan, men ingen seger på förra årets 13 starter samt att det känns lite som att hästen bränt sitt bästa krut och nu är man uppe i guld...chans, ja en outsider kanske men ska inte vara över 7-8% men är streckad på 17% just nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 12:16   #4
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

AVDELNING 1

Jag gillar 9 Ivana Boko och givetvis hade hästen haft toppchans att blanda sig i segerstriden senast utan galoppen. Springspår nu igen, men bara tre hästar på start vilket underlättar. Lyckas Marc pricka rätt kan det bära hela vägen till ledningen och då får övriga vara bra.

AVDELNING 2

7 Il Duce Boko ska vara favorit och han blir svårslagen om Marc lyckas köra sig till tät. Men hästen är fortfarande lite färsk och det är ingen jag vill gå rakt ut på då jag anser att det finns några hyggliga motbud.

10 Barbaresco V.W. har sett fin ut på slutet och visat prov på gott gry för dagen. Senast höll han bra som tvåa bakom en överlägsen Atik D.L., men det är inte tuffare emot nu. Örjan upp kan alltid ge bra effekt och det kan nog gå undan när Kihlström vrider på.

12 Global Venture var jämnspelad med favoriten för två starter sedan, men fick då ge vika när denne spurtade förbi över ”stretchen”. Läget nu är lite besvärligt och det är givetvis fördel stall Lugauer i spårlottningen, men ofta kan man faktiskt hamna ganska bra på det från spår tolv. Ska ses med viss chans.

AVDELNING 3

Det är inte den bästa gulddivisionen, men samtidigt har vi sett mycket värre. Det här fältet innehåller inte lika mycket föredettingar som vi är vana vid att se på vintern och flera hästar kommer med form.

Egentligen är det svårt att ge tipset till någon annan än 6 Stepping Spaceboy med tanke på den form han har visat. Han kommer ifrån en seger i guldfinalen på Solvalla och här räds han inte konkurrenterna. Läget är däremot lite annorlunda och det är inte givet att han kommer till spets, vilket är hans favoritposition. Får han göra jobbet utvändigt kan det bli tufft och jag överlåter tipsettan.

3 Baron Gift gillas och i spets biter hästen ifrån sig riktigt bra. Då han trivs i front lär den primära taktiken vara att försöka hålla ut konkurrenterna och bjuda upp till en rejäl match. Lyckas ekipaget undgå en alltför plågsam inledning kan det bli seger för ”Baronen” igen.

5 Gareth Boko stegade undan till en enkel seger senast efter att ha placerats i ledningen vid ett tidigt skede. Loppet sade inte så mycket och det är svårt att säga hur långt han duger när han nu ska starta i guld. Men det rör sig om en klasshäst i grunden som kan bli farlig med en ryggresa.

2 Olle Rols var positiv bakom Baron Gift senast och känns klart på gång. Ready Cash-sonen är stenhård i ljusa stunder och nu kanske han kan slippa göra grovjobbet.

AVDELNING 4

14 Vikens Fingerprint har utvecklats ordentligt under säsongen och visar prov på en väldig hårdhet. Senast gjorde hon det godkänt men hade väl inte en av sina bättre dagar när hon blev nerspeedad över upploppsrakan. Andra förutsättningar nu med spårtrappa och många hästar framför. Henriette kommer nog behöva sända framåt ganska tidigt, men det är en skicklig kusk som alltid ser till att ha krafter kvar när det vankas upplopp.

15 Under The Counter håller jag också högt och det är sådana här lopp hästen trivs bäst med. Enbart ston emot och hon får utnyttja sin hårdhet under slutvarvet. Det optimala löpningsförloppet är ryggen på ovanstående när denne avancerar, för när hon sedan får spela ut speeden är det inte många som kan svara om hon har en bra dag. Hästen avslutade rappt bakom Cupido Sisu och Highspirit senast och Jepson upp för första gången.

5 Viola Grif hade jag kikat lite på inför senast och jag tyckte att det såg ut att vara en intressant märr för framtida starter. Hästen blev fast i ryggar med krafter kvar och Sofia var klart nöjd med insatsen. Stallet är optimister nu och då hästen har visat tidigare att hon trivs i spets låter det som att man är sugna på att se henne där.

7 Divine är härdad i tuffa sammanhang och får Adielsson upp. Erik har kört hästen med bravur tidigare och lyckas han bara hitta ned i andraspår tidigt blir ekipaget att räkna med.

13 Quiz Töll är ganska kapabel när hon löper upp till sitt bästa, men hur är det fatt med formen? Flera galopper i raden känns inte heller särskilt roligt på en normalt sett ganska stabil häst. Kanske är hon mer osäker barfota och då hon har gjort topplopp med skor bör årstiden vara en fördel. Till låg procent känns hon ändå streckvärd.

AVDELNING 5

Lyckas 3 Secret Mission trycka sig till ledningen ska han normalt sett bli svårslagen över distansen. Hästen har visat att han är effektiv i den positionen och det är förstastrecket.

Det främsta motbudet är 1 Niky Flax som avslutade bra bakom Harran Boko och Pastor Power senast. Här fick Johan spår ett och laddar han ordentligt kan hästen öppna riktigt bra. Han kan nog tänkas göra ett försök mot Henriette i spetsstriden och oavsett spets eller rygg ledaren ska häst och kusk räknas.

5 Roofie är även han tränad av Johan och den här hästen har utvecklats i rätt riktning efter alla årgångslopp. Formen ska vara bättre än senast och det gäller för Christoffer att slinka ned i en vettig position. Blir det sedan lite körning i loppet sitter han bakom en häst vara spurt biter bra.

12 Pastor Power hade givetvis haft toppchans från ett bra spår, men läget gör uppgiften väldigt svår och det krävs en hel del klaff.

AVDELNING 6

2 Atik D.L. sprang bara på senast och vann överlägset. Det är en högkapabel sort och från ett bra läge är favoritskapet befogat. Jag köper dock inte den höga procenten då han möter mer rutinerade hästar nu, vilka har mer pengar på kontot.

4 Devs Dragon kan öppna och Erik vet hur man sänder från start. Det låter småuppåt från stallet och hästen är obesegrad från ledningen, varför Erik kan tänkas prova i den positionen.

6 Dallas var jättebra senast och startar från ett klart godkänt läge bakom vingen. Är formen intakt ska han kunna blanda sig i striden återigen och det är ett tidigt bud bakom favoriten.

Man söker vinnarhålet med 1 Ingo som står sig väl i sammanhanget. Skulle luckan uppenbara sig vet vi att hästen är tuff över upploppet och han ska ses med chans.

Av övriga är 7 Claude Debussy meriterad för klassen och 10 Vagabond Bi står perfekt inne i loppet och kan en hel del.

AVDELNING 7

Här tror jag omgångens bästa spik finns i 3 Man At Work. Örjan sitter upp och han vet om att hästen är allround och kan vinna med flera upplägg. Det ska vara en god segerchans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), yoozoo (+7), Tirich (+10), viking90 (+7), asgaya3141 (+7)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 13:46   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Missförstå mig inte jag blev liksom du och många andra fullständigt såld på hästens inställning när hästen radade upp grymma insatser för cirka 2 år sedan, men ingen seger på förra årets 13 starter samt att det känns lite som att hästen bränt sitt bästa krut och nu är man uppe i guld...chans, ja en outsider kanske men ska inte vara över 7-8% men är streckad på 17% just nu
Jag menar bara vad andra kan tro eller så. Själv är jag väl inte heller så såld på den men när man minst anar det så vinner den. Lite klurigt lopp men Baronen lär ju sitta i spets? Sen kan det ju bli en ordentlig körning mellan några kanske.

Spetshästen vill man ju ha och om den blir hårt ansatt några till.

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoozoo (+7)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 13:53   #6
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Hade Önas Nougat vunnit sist så hade den varit rätt hårt betrodd nu och lär väl komma till spets från spår 5. Undrar om inte detta loppet va i planen med tanke på att det nog är en kortdistanshäst enligt mig. Kanske kan bli svårt att plocka ner denna men upploppet är hyggligt långt på Kalmar sen kommer troligtvis det bli körning mellan Erik och Per så klockorna stannar så sitter Örjan och gottar sig och bjuder Erik på en öl efter jobbet

Du kan ha helt rätt här men hade inte Erik vart med så vette tusan om inte 5an hade kunnat vunnit från spets.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 14:12   #7
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 639
Sharp$: 22763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Hade Önas Nougat vunnit sist så hade den varit rätt hårt betrodd nu och lär väl komma till spets från spår 5. Undrar om inte detta loppet va i planen med tanke på att det nog är en kortdistanshäst enligt mig. Kanske kan bli svårt att plocka ner denna men upploppet är hyggligt långt på Kalmar sen kommer troligtvis det bli körning mellan Erik och Per så klockorna stannar så sitter Örjan och gottar sig och bjuder Erik på en öl efter jobbet

Du kan ha helt rätt här men hade inte Erik vart med så vette tusan om inte 5an hade kunnat vunnit från spets.
Då får jag komma med min vanliga kommentar och påminna dig igen.
Per Nordström, V75, .........
Får plats på en garderad lapp, men inte som någon spik.
Denna gång är chansen avsevärt bättre än sist, men för mig bara en i mängden.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 14:29   #8
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Då får jag komma med min vanliga kommentar och påminna dig igen.
Per Nordström, V75, .........
Får plats på en garderad lapp, men inte som någon spik.
Denna gång är chansen avsevärt bättre än sist, men för mig bara en i mängden.
Bra där Dahle! Fortsätt påminn mig för jag glömmer så lätt hehe

Nu vann han ju faktiskt förr förra gången men det händer ju inte så ofta.
Och det är verkligen ingen spik för mig för att Erik kommer vara med och köra för spets i säkert en halvtimme

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 09:08   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Nästan skrattretande att se hur otur Baron Gift haft med startspåren, tretton på raken spår 6 eller sämre...innan dess så spetsade den enkelt från innerspår och vann, har visat upp rejäl startsnabbhet från invändiga spår och jag har svårt att tänka mig att SS har minsta möjlighet att ta sig förbi och väl i spets så körs ju BG där, RNS är nog(eller kommer att bli) väl medveten om detta...5 grader varmt, ingen nederbörd och ganska måttlig vind ser det ut att bli i Kalmar på lördag...jag tar 3,50 på Unibet(även 3,50 på svs)...och lyfter på hatten om SS sänker BG från dödens...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-16 klockan 09:15.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 09:11   #10
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 119
Sharp$: 3231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Missförstå mig inte jag blev liksom du och många andra fullständigt såld på hästens inställning när hästen radade upp grymma insatser för cirka 2 år sedan, men ingen seger på förra årets 13 starter samt att det känns lite som att hästen bränt sitt bästa krut och nu är man uppe i guld...chans, ja en outsider kanske men ska inte vara över 7-8% men är streckad på 17% just nu
Lär hamna runt 10-strecket före start lördag.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 12:55   #11
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Vilken otroligt kul omgång! Dåliga favoriter, 2 fulla stolopp, flera av mina favorithästar med... Njuter redan!

Korta tankar redan nu :

1: 1,4-12 Svårt stolopp, väldigt jämnt, blir säkert skräll här! Twilight Brodda har superform, jättebra sist, bara 2% är helt galet! 1an ska alltid passas, enda på start som kan vinna och får garanterat bra resa härifrån, under 1% i nuläget.....

2: Här blir 7an stor favorit, bästa hästen, men osäker, lite ojämn och inte supersnabb från start, kan bli dryg inledning här, måste garderas!
Jag tar 1,6,7,19,10,12 här , 1an har spåret och bra kusk i voltstart (adielsson), passa den, 3% nu!

3: Kul guldlopp, inte alltför hög klass men den av 3 lr 6 som tar spets har ju givetvis en superchans, blir de stenhård körning mellan dessa båda så tar jag med 5an och kanske 9an med som kan profitera på högt tempo.

4: Sofia Aronson lät mycket uppåt på Viola Grif, spår 5 skitbra spår i spårtrappa, fast med sparat senast... Given spik för mig. Svårt bakom krävs nog en 7-8 streck här för o vara säker.

5: Här kommer ett trevligt 3hästarlås för mig :
Bästa hästen nr 3
Bästa formen nr 11
Bästa spåret nr 5
Klappat och klart!


6: Givetvis vinner 2an detta vid sunda vätskor, men blir superfavorit och hästar kan svika av olika anledningar... har jagat nr 9 Karissa Bo länge nu, har rygg på favoriten från start, ska väl kunna undvika o bli fast denna gången, sviker 2an så vinner 9an tror jag.. 3% mot favoritens 67%.. måste bara dubbla med den!
(Dallas nr 6 blir säkert en del spelad här med men den är bäst på kort, tror inte den vinner detta)

7:Tyckte inte Man at work var överdrivet bra sist, ingen häst jag tagit till mig direkt blir för hårt spelad!

Givet att gå på formhästarnas formhäst nr 1 Eldorado Mearas som vinner med lucka och nr 5 Önas Nougat som enkelt tar spets igen och är ute på rätt distans som näst senast.
Årets bästa lås hitills sett till % tycker jag. Hade 1an haft säg spår 2 lr 4 lr liknande så den suttit i andradpår hade jag vräkt in allt jag haft på tvilling, nu får man va mer försiktig.

Hoppas man slipper massa strykningar nu, ju fler hästar ju svåreare ju mer pengar.

Nu kör vi!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-01-16 klockan 12:57.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 13:12   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Vilken otroligt kul omgång! Dåliga favoriter, 2 fulla stolopp, flera av mina favorithästar med... Njuter redan!

Korta tankar redan nu :

1: 1,4-12 Svårt stolopp, väldigt jämnt, blir säkert skräll här! Twilight Brodda har superform, jättebra sist, bara 2% är helt galet! 1an ska alltid passas, enda på start som kan vinna och får garanterat bra resa härifrån, under 1% i nuläget.....

2: Här blir 7an stor favorit, bästa hästen, men osäker, lite ojämn och inte supersnabb från start, kan bli dryg inledning här, måste garderas!
Jag tar 1,6,7,19,10,12 här , 1an har spåret och bra kusk i voltstart (adielsson), passa den, 3% nu!

3: Kul guldlopp, inte alltför hög klass men den av 3 lr 6 som tar spets har ju givetvis en superchans, blir de stenhård körning mellan dessa båda så tar jag med 5an och kanske 9an med som kan profitera på högt tempo.

4: Sofia Aronson lät mycket uppåt på Viola Grif, spår 5 skitbra spår i spårtrappa, fast med sparat senast... Given spik för mig. Svårt bakom krävs nog en 7-8 streck här för o vara säker.

5: Här kommer ett trevligt 3hästarlås för mig :
Bästa hästen nr 3
Bästa formen nr 11
Bästa spåret nr 5
Klappat och klart!


6: Givetvis vinner 2an detta vid sunda vätskor, men blir superfavorit och hästar kan svika av olika anledningar... har jagat nr 9 Karissa Bo länge nu, har rygg på favoriten från start, ska väl kunna undvika o bli fast denna gången, sviker 2an så vinner 9an tror jag.. 3% mot favoritens 67%.. måste bara dubbla med den!
(Dallas nr 6 blir säkert en del spelad här med men den är bäst på kort, tror inte den vinner detta)

7:Tyckte inte Man at work var överdrivet bra sist, ingen häst jag tagit till mig direkt blir för hårt spelad!

Givet att gå på formhästarnas formhäst nr 1 Eldorado Mearas som vinner med lucka och nr 5 Önas Nougat som enkelt tar spets igen och är ute på rätt distans som näst senast.
Årets bästa lås hitills sett till % tycker jag. Hade 1an haft säg spår 2 lr 4 lr liknande så den suttit i andradpår hade jag vräkt in allt jag haft på tvilling, nu får man va mer försiktig.

Hoppas man slipper massa strykningar nu, ju fler hästar ju svåreare ju mer pengar.

Nu kör vi!
Tror liksom du att ÖN tar spets och därifrån ska slås, dock inte lika säker på att han tar längden på FF...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 13:19   #13
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Sant där, 4an är ruggigt snabb med, men då Erik kör och Inte Adrian så tror jag han är mer villig att släppa, särskilt då den är ny i klassen och han vet hur bra 5an är på kort och i spets.. stor chans luckan kommer och/eller de kan lifta med till en bra placering och till och med vinna med lite flyt.

Kanske helt fel resonerat men så tror jag
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 13:23   #14
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 726
Sharp$: 12905
Standard

Tidiga Tankar Kalmar.

V75 1) Ganska lurigt 15 hästars lopp. Femte gången gillt för 4 Cactus ? Har bränt som favorit 4ggr och känns sårbar den här gången oxå.
8 Very Many Legs duger gott i klassen och fixar Johan volten så kan det räcka långt.
12 Beluga West har pausat och risigt läge men ibland går Unters hästar som tåget efter paus.

V75 2) 7 Il Duce Boko blir väl storfavorit på läge och form i luriga klass 2. Men i lägsta klassen har det skrällt förut.
10 Barbaresco V.W. har gått bra hela hösten och Örjan upp är inte fel.
12 Global Venture är Stall Untersteiner helnöjda med. Bör bevakas.

V75 3) I en som vanligt vinterslumrande halvtrött gulddivision är det två formhästar som sticker ut. 3 Baron Grif och 6 Stepping Spaceboy är ett ganska stabilt men lite tråkigt tvåhästarslås.

V75 4) 15 ston igen. Dock lite högre klass. 5 Viola Grif har Sverige debuten avklarad är nog med på linjen här.
10 Seven Karats strör Peter lovord om i stallet och han har ju några att välja på. Finfin nykomling i stallet.
11 Uappa Di Azzura har läget emot men är en kämpe som går hela vägen.
14 Vikens Fingerprint gav sig senast men normalt är hon med på linjen. Toppsto.

V75 5) 3 Secret Mission är väl hästen att slå. Perfekt läge och bra form.
1 Niky Flax är en typisk skrällhäst som vinner när man minst anar. Ok spåret kan vara en fälla.
5 Roofie är väl lite missgynnad med skor. Men definitivt bättre än raden. Härdad i hårda gäng. 5% !!

V75 6) 2 Atik D.L. Lekte med dom senast och risk för en repris. Har dock startat 5-6 veckor på raken och kanske kan det komma en reaktion ?
1 Ingo är en finfin travare hos duktige Christoffer med sina Cheri hästar. Farlig med smygare.
9 Karissa Bo spurtade syl vasst senast efter sen lucka och såg läcker ut. Tränaren Sybille Tinter har Klaus Kern gener i blodet. Bara en sån sak.

V75 7) 3 Man At Work blir väl dunderfavorit och är väl svår att fälla men jag vill nämna :
2 Velasques Gar som kämpat på länge och gått bra i skymundan.
9 M.T. Mighty Winner är Unters val av 3 dugliga bronshästar från stallet. Känns som en liten signal. Står dessutom perfekt inne.

Det blev lite Untersteiner framtungt inlägg ser jag men Peter är väl taggad efter semester och Johan har bra kusk form (Som vanligt)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+10)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-01-16 klockan 13:35.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 13:36   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

- Vi har haft lite knepiga lägen i de två senaste starterna så det var skönt att se ett bra spår nu. Näst senast gjorde han ett jättelopp, men han började pulla mitt i loppet vilket gjorde att han blev trött, men han stod ändå hem väldigt bra. Jag tror att det är ett tecken på att formen verkligen sitter där och senast satt han kvar med väldigt mycket sparat. Visst kanske Per laddar med sin häst, men jag tror det måste till en jäkligt snabb häst för att ta hela längden på honom. Sedan kan jag inte riktigt hästarna invändigt, men jag hoppas att vi kan ta oss förbi dessa. Når vi ledningen skulle jag tro att det är hästen att slå och det är väl ungefär samma hästar som han mött tidigare. Vi kommer eventuellt att pröva ett nytt bett den här gången, men det får Erik avgöra efter värmning. Sedan får vi se om vi har på det norska huvudlaget som vi haft i de två senaste starterna. Jänkarvagn som tidigare, säger Lars I Nilsson... Senast var det en sämre prestation utan att han var sjuk eller så, men han är väldigt känslig när han ligger på vilket han gjorde då. Han blir väldigt trött de gångerna och han har känsliga luftvägar, det har hänt tidigare att han inte får tillräckligt med luft vilket då också gör honom trött. Hade jag kört någon sekund snabbare kanske det gått annorlunda, men vi får ta igen det här. Jag vet att Franklin Face är snabb ut, men jag kommer ladda rejält och jag tror även att han kommer klara av att gå i dödens över den här distansen bara han får ett jämnt tempo. Jag är som sagt inte orolig över insatsen senast och tror på ett nytt bra lopp här. Vi ändrar ingenting utan fortsätter med en murphybländare och svensk jänkarvagn, säger Per Nordström...saxat ur travrondens tips, kvart i sju på lördag har vi svaret, både på spetskörningen och vem som vann...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 13:53   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Atik DL är nog för bra och kan trampa iväg rejält, men Karissa Bo(Kim Eriksson nu) skulle kunna vara en luring annars, men är nog ett bättre platsspel om oddset är tilltalande...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 17:02   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Jaha, då har man gjort fel igen...Very Many Legs 4,15 plats svs, Karissa Bo 2,95 plats svs, Önas Nougat 9,70 vinnare svs, Cactus 5,50 vinnare Unibet...sen tidigare Baron Gift 3,50(svs o Unibet)... ångrar inte något av dessa, "felet" är att dom här ger betydligt sämre tillbaka i långa loppet, än om man spelar "mot favoritdragen"...nåväl....
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 18:26   #18
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Im A Believer tror jag får utdelning på sin fina form och vinner på lördag. Kan öppna snabbt vid laddning men är ingen som kommer i mål om spets. Min förhoppning är att Kim laddar, hinner före Nouvelle Avenue, och hamnar i rygg ledaren på Aronssons efter en bit. Sedan får hästen sitt smyglopp som den ska ha på en hårddragande italienare som är effektiv i spets men ev bäst på kort. Tror dessa två sticker undan i slutkurvan och att luckan kommer på beställning.

Har lirat till 25/5.60 och hoppas att badkaret har gjort sitt =)

Senast redigerad av grobben den 2020-01-16 klockan 18:32.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 18:39   #19
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 726
Sharp$: 12905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jaha, då har man gjort fel igen...Very Many Legs 4,15 plats svs, Karissa Bo 2,95 plats svs, Önas Nougat 9,70 vinnare svs, Cactus 5,50 vinnare Unibet...sen tidigare Baron Gift 3,50(svs o Unibet)... ångrar inte något av dessa, "felet" är att dom här ger betydligt sämre tillbaka i långa loppet, än om man spelar "mot favoritdragen"...nåväl....
Fel igen ? Har du redan spelat på fasta odds ? Det är ju låångt till start.
Travspel är en färskvara och skall i min värld helst utföras så sent som möjligt på banan efter värmningsintryck och kanske lite stallinfo. Hm visst var det bättre förr ?
Nuförtiden är det plattan och snick snack från media som gäller.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 19:25   #20
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Fel igen ? Har du redan spelat på fasta odds ? Det är ju låångt till start.
Travspel är en färskvara och skall i min värld helst utföras så sent som möjligt på banan efter värmningsintryck och kanske lite stallinfo. Hm visst var det bättre förr ?
Nuförtiden är det plattan och snick snack från media som gäller.
Kan vara klokt att spela på ett fast odds innan oddset halverats på grund av allt skrik. Finns riktiga fynd att hitta om man är ute tidigt.

Att lira på värmningsvinnaren som skriks ut i liven ger nog sällan bra avkastning.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 19:46   #21
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 726
Sharp$: 12905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Kan vara klokt att spela på ett fast odds innan oddset halverats på grund av allt skrik. Finns riktiga fynd att hitta om man är ute tidigt.

Att lira på värmningsvinnaren som skriks ut i liven ger nog sällan bra avkastning.
Visst kan det vara smart att leta odds och spela i god tid på hästar som man tror stenhårt på oavsett oförutsedda händelser. Typ banunderlag, strykningar och värmningsintryck på deltagarna i loppet.
Det jag syftade mest på var ”fel igen” två dagar innan start.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 23:34   #22
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Har kikat lite närmare på guldloppet och kanske kan Stoletheshow vara värd ett streck vid gardering. Det finns ju viss risk för en tuff öppning och där finns hästar som sedan tål att sätta upp tempot. Lindgrens femåring är stark och tuffar på i de flesta tempon, varför han då kan bli farlig. Han gick ett tungt slutvarv vid andraplatsen på Jägersro under fjolåret, då han kom i mål på respektingivande 10,4. Lägg där till andraplatsen bakom Lewis Ale under kriteriehelgen, då han kom i mål som tvåa på en lite regntung bana. Han fick då visserligen en resa i rygg ledaren men 12,1 är bra jobbat med skor på hovarna.

Han var trea senast i samma lopp som Baron Gift, då från samma läge och över lika distans. Tätare starter kan göra hästen gott och han är på väg uppåt i karriären.

Senast redigerad av Piraten den 2020-01-16 klockan 23:35.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 07:44   #23
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Har kikat lite närmare på guldloppet och kanske kan Stoletheshow vara värd ett streck vid gardering. Det finns ju viss risk för en tuff öppning och där finns hästar som sedan tål att sätta upp tempot. Lindgrens femåring är stark och tuffar på i de flesta tempon, varför han då kan bli farlig. Han gick ett tungt slutvarv vid andraplatsen på Jägersro under fjolåret, då han kom i mål på respektingivande 10,4. Lägg där till andraplatsen bakom Lewis Ale under kriteriehelgen, då han kom i mål som tvåa på en lite regntung bana. Han fick då visserligen en resa i rygg ledaren men 12,1 är bra jobbat med skor på hovarna.

Han var trea senast i samma lopp som Baron Gift, då från samma läge och över lika distans. Tätare starter kan göra hästen gott och han är på väg uppåt i karriären.
Det låter intressant. Kalmars upplopp är ju rätt långt oxå.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 09:00   #24
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14800
Standard

Jag spikar Hubbabubba


Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det låter intressant. Kalmars upplopp är ju rätt långt oxå.
Jag spikar 9 an Stoletheshow imorgon Mitt bästa drag i omgången ! Christoffer E o Lindgrens hästar brukar vinna mycket i Kalmar !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+9)
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 14:06   #25
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50099
Standard

Jens Sjödèn V75 Kalmar lördag publicerat men kan Moderatorn flytta igen?
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 14:17   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Anmärkningsvärt att Cactus igen blir mer betrodd än Lyx Håleryd, det visade sig ganska tydligt senast de möttes vem som är bäst av de här. Eller man kan ju alltid säga "en gång är ingen gång" men här är jag ganska säker på hur det ligger till häst mot häst.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 14:18   #27
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50099
Standard

Daniel Berglund V 75 Kalmar lördag på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 14:19   #28
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Jens Sjödèn V75 Kalmar lördag publicerat men kan Moderatorn flytta igen?
Flyttat - tackar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 14:27   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Får bli en lite slant vinnare på förhands-oddsen med möjlighet att bli ekonomiskt oberoende:

Lyx Håleryd 7,50
Gigantic Star 60,00
Gareth Boko 7,00
Divine 7,50
Önas Nougat 9,00
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 14:38   #30
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Funderar lite på Viola Grif som till och med verkar bli knapp favorit. Den klättrade ju inte direkt i ryggarna över mål senast. Visst att det var comeback efter långt uppehåll. Och de där bak slår inte i taket vad gäller propositionen. Men jag har ingen feeling för att det räcker helt enkelt och steker nog den där på alla spelformer imorrn.

Secret Mission och Atik DL blir nog de favoriter jag håller i handen imorrn. Går kort i tredje och sjätte och målar hyggligt långt eller hela vägen i resten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 18:49   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Anmärkningsvärt att Cactus igen blir mer betrodd än Lyx Håleryd, det visade sig ganska tydligt senast de möttes vem som är bäst av de här. Eller man kan ju alltid säga "en gång är ingen gång" men här är jag ganska säker på hur det ligger till häst mot häst.
Cactus var ju "felanmäld" senast, ska ju inte vara ute över långt, kort är klart bäst, men fixar även full distans men då går det inte att bomba på utan behövs lite på väntan...rätt resa imorgon och den är livsfarlig...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 19:06   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Tar Secret Mission till 2,49 på svs, vinner väl detta både framlänges och baklänges, troligtvis framlänges...streckad på 45% nu, men tveksamt om den kommer betraktas som "överstreckad", en liten "chansning" förståss, blir den betraktad som överstreckad så kan den höjas lite till, men knappast troligt och då blir det nog snarare sänkningar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 19:20   #33
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

IDB kan bli morgondagens roligaste vinnarspel om det dras emot, Atik DL kan vi nog bara "hoppas på", den lär väl inte ens dras emot...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 19:43   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Tog IDB till 2,51 på svs, tror alltså inte att den kommer högre...motståndarna har respekt och den lär sitta i spets senast efter första sväng...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 22:31   #35
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Lite "tomt i tanken" efter kvällens missade V6. Nöjd med mina spikval, mindre nöjd med att jag så lätt hamnar i sökandet efter det omöjliga. Jag försöker alltid hitta sätt att fälla favoriter på och kommer med all säkerhet fortsätta med just det...

Så denna omgång ser jag några dåliga, sämre och kanske rentav usla favoriter (får säkert äta upp det). I tur och ordning:

Avd 1: 4 Cactus] (22%) - ingen större favorit och bör inte vara mer än ett 4-5 streck. Lämnar jag kanske rentav utanför och tar med 14 Apple Rose(3%) istället.

Avd 6: 2 Atik D.L(69%) - har visserligen en hel del som talar för med prestationen senast färsk i minnet, men min personliga aversion gentemot Dahlen-tränade hästar och deras ibland utomjordiska prestationer gör att jag nästan lutar åt att hellre spricka än vinna. Å andra sidan kanske det rätta vore att spika så att Dahlen inte får kvittera ut segerchecken när jag spricker? Oavsett så vill jag gärna strecka såväl 6 Dallas, som jag missade helt förra onsdagen samt 1 Ingo. Procenten är alldeles för bra för att inte ha med de två spetsaspiranterna.

Avd 7: 3 Man at Work(39%) vinner inte ihjäl sig och 5 Önas Nougat(13%) biter ifrån sig bra i spets över distansen. Lutar åt att jag singlar den senare.

Noterar att Joakim Elfving från min hemmabana fortsatt har riktigt bra snurr på hästarna och ska försöka få med samtliga från stallet.

I guld startar tre hästar med seger% 30 eller mer, varav 4 VästerboOnTheNews definitivt har sina bästa lopp bakom sig. Lutar åt lås på 5 Gareth Boko och 9 StoleTheShow som båda har god segeraptit och lite mer framtid kvar. 3 och 6 får gärna köra musten ur varandra så kan det räcka med mina två.

Så, då har jag lyckats smälta dagens missade V6 och ser framemot morgondagens V75!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)

Senast redigerad av eveton den 2020-01-17 klockan 22:34.
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 22:34   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Lite "tomt i tanken" efter kvällens missade V6. Nöjd med mina spikval, mindre nöjd med att jag så lätt hamnar i sökandet efter det omöjliga. Jag försöker alltid hitta sätt att fälla favoriter på och kommer med alla säkerhet fortsätta med just det...

Så denna omgång ser jag några dåliga, sämre och kanske rentav usla favoriter (får säkert äta upp det). I tur och ordning:

Avd 1: 4 Cactus] (22%) - ingen större favorit och bör inte vara mer än ett 4-5 streck. Lämnar jag kanske rentav utanför och tar med 14 Apple Rose(3%) istället.

Avd 6: 2 Atik D.L(69%) - har visserligen en hel del som talar för med prestationen senast färsk i minnet, men min personliga aversion gentemot Dahlen-tränade hästar och deras ibland utomjordiska prestationer gör att jag nästan lutar åt att hellre spricka än vinna. Å andra sidan kanske det rätta vore att spika så att Dahlen inte får kvittera ut segerchecken när jag spricker? Oavsett så vill jag gärna strecka såväl 6 Dallas, som jag missade helt förra onsdagen samt 1 Ingo. Procenten är alldeles för bra för att inte ha med de två spetsaspiranterna.

Avd 7: 3 Man at Work(39%) vinner inte ihjäl sig och 5 Önas Nougat(13%) biter ifrån sig bra i spets över distansen. Lutar åt att jag singlar den senare.

Noterar att Joakim Elfving från min hemmabana fortsatt har riktigt bra snurr på hästarna och ska försöka få med samtliga från stallet.

I guld startar tre hästar med seger% 30 eller mer, varav 4 VästerboOnTheNews definitivt har sina bästa lopp bakom sig. Lutar åt lås på 5 Gareth Boko och 9 StoleTheShow som båda har god segeraptit och lite mer framtid kvar. 3 och 6 får gärna köra musten ur varandra så kan det räcka med mina två.

Så, då har jag lyckats smälta dagens missade V6 och ser framemot morgondagens V75!
Tjura inte bort kaktusen, kommer inte att bli mer än 20% och kan mycket väl få sitt lopp och speeda ifrån dom sista hundra...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 22:48   #37
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Lite "tomt i tanken" efter kvällens missade V6. Nöjd med mina spikval, mindre nöjd med att jag så lätt hamnar i sökandet efter det omöjliga. Jag försöker alltid hitta sätt att fälla favoriter på och kommer med all säkerhet fortsätta med just det...

Så denna omgång ser jag några dåliga, sämre och kanske rentav usla favoriter (får säkert äta upp det). I tur och ordning:

Avd 1: 4 Cactus] (22%) - ingen större favorit och bör inte vara mer än ett 4-5 streck. Lämnar jag kanske rentav utanför och tar med 14 Apple Rose(3%) istället.

Avd 6: 2 Atik D.L(69%) - har visserligen en hel del som talar för med prestationen senast färsk i minnet, men min personliga aversion gentemot Dahlen-tränade hästar och deras ibland utomjordiska prestationer gör att jag nästan lutar åt att hellre spricka än vinna. Å andra sidan kanske det rätta vore att spika så att Dahlen inte får kvittera ut segerchecken när jag spricker? Oavsett så vill jag gärna strecka såväl 6 Dallas, som jag missade helt förra onsdagen samt 1 Ingo. Procenten är alldeles för bra för att inte ha med de två spetsaspiranterna.

Avd 7: 3 Man at Work(39%) vinner inte ihjäl sig och 5 Önas Nougat(13%) biter ifrån sig bra i spets över distansen. Lutar åt att jag singlar den senare.

Noterar att Joakim Elfving från min hemmabana fortsatt har riktigt bra snurr på hästarna och ska försöka få med samtliga från stallet.

I guld startar tre hästar med seger% 30 eller mer, varav 4 VästerboOnTheNews definitivt har sina bästa lopp bakom sig. Lutar åt lås på 5 Gareth Boko och 9 StoleTheShow som båda har god segeraptit och lite mer framtid kvar. 3 och 6 får gärna köra musten ur varandra så kan det räcka med mina två.

Så, då har jag lyckats smälta dagens missade V6 och ser framemot morgondagens V75!

I guld kanske du ändå borde ha med 3 och 6,krävs helt galen körning dem mellan (de 2 kuskarna brukar inte köra galet heller, tränaren till 6an trodde den kunde vinna från dödens med då lär den lägga sig lugn där om inte den kommer förbi 3an direkt... Sen är loppet helt låst.


Att det ska gå utanför de 2 är minimal chans, 5an har ett lopp efter vila,inte full form och Lugauer har virus i stallet verkar det som.. 9an har gjort 1 start i guld,inte lätt att plocka ner de 2 favoriterna från bakspår då...

6an höll ju undan för Elian Web sist enkelt och Baron Gift är härdad från usla lägen och går bra i spets... Tror nog 3 6 här är årets säkraste lås till ok procent. De har sammanlagt58 % på sig, dem borde ha 85 % enligt mig iaf..

(Försökte för övrigt själv i många år fälla alla favoriter in i absurdum, slutade med det för ca 1 årsedan,och tippandet har gått mycket bättre sen dess. Man ska tänka att det trots allt inte behöver skrälla i alla loppen för att det ska ge bra betalt, och att det i stort sett alltid vinner 1-3 favoriter på v75 iaf.. att då försöka fälla alla är onödigt,bättre hitta VILKA du ska fälla och ta bort dem helt)
Lycka till!=)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 22:49   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Divine 7,75 på Unibet, har ju mött helt andra hästar och Erik A istället för Kaj P, nerstruken ett hack och skulle ju t.o.m kunna bli något till...står ju dessutom väldigt bra inne på pengarna...skulle inte förvåna om det blir rejält snack på den imorgon...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:08   #39
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Har läst på sen v64 an slutat nu och såhär låter mina slutsater i nuläget om omgången :

1: Jämnt svårt lopp, gardera på här lär det smälla! Cactus usel favorit, kanske 8erankad för mig, schas! Dancin in the Rain och Vaery Many legs hårt betrodda, men kom etta och tvåa i ett dåligt försök senast tycker jag.. finns 4-5 st som visat mer i detta loppet.
Min top 5 rank: 9,7,5,10,14

2: Typiskt lopp med tydlig utgångshäst i nr 7 med många bakom.

På plussidan:
Bra startspår (om den numera är så snabb ut som Conny lovar)
Bästa hästen
Respekt med sig, lär bli släppt till spets av samtliga som startar innanför
Värsta konkurenterna har alla 3 bakspår.

På minussidan:
Virus i stallet
Har ej gått bra i lopp med högre prissumma
Ojämn häst.

Bakom är 9,10,12 första utmanarna. 1 och 6 är kanskestreck från de 2 bästa spåren på voltstart, helt ok hästar med bra kuskar dessutom, men ska inte räcka till tidsmässigt här.... Streckas nog ändå för säkerhets skull.

3: Årets bästa lås i 3 6. Bara vansinneskörning i 500m kan fälla dem båda, och Richard+Richard brukar inte syssla med sådant. Dessutom har båda tränarna varit väldigt försiktiga med sina hästar i matchning och upplägg, särskilt med 3an, så dem kommer verkligen inte vilja se ngn vansinneskörning heller.

Nej troligt loppscenario är 3 spets 6 lugn dödens, alternativt att 5 styr på tidigt och tar dödens och 6an andra yttter. Sen står det helt mellan 3-6. Bra procent på båda och givet lås.

4: Viola Grif blir ju lite skrikhäst här på på bra spår och optimistisk tränare. Bara gjort 1 start här dock så jag köper inte den rakt av. Bra utgånshäst dock!
Bakom gäller som vanligt spår 6 7 8 på spårtrappa, alla de kan vinna här, speciellt 7 är bra. Bakom lurar även nr 10 som man inte vet hur bra den är (ska ej överskattas på förra loppet då många underpreserade där) och nr 14 som troligen är bästa hästen men lär få gå först i tredjespår sista varvet...
usel favorit här som tas bort direkt från looserspåret 9.

5: Ett till fint potentiellt lås i spetshästen 3 och formhästen nr 11. De 2 är givna att ranka först. Men bakom lurar Untersteinerarmadan med sina 4 hästar som alla kan vinna, speciellt om 1an skulle häxa i spetsstriden... (idiotiskt om Johan INTE skulle göra allt för o svara ut 3an, då dels värsta konkurenten får dödens och dels gynnas övriga Unterhästarna av hårt öppningstempo... ger han bort spets gratis här är det tjänstefel deluxe! (Sen kanske han inte kan svara 3an, då är det en helt annan sak).

6: Nästa lås i form av nr 2 (bästa hästen dock hög procent)och 9 (superform, rygg på favoriten,måste få vinna snart,löjligt låg pocent)

Bakom kan 1,6,10 vinna om båda mina utgångshästar kommer bort.

7: Skrällopp igen med usel favorit. 13 raka enligt statistikjens, 17 raka enligt sandra på vass o kass utan seger på v75.. alltid hårt streckad, presterar bara i skräplopp,krånglar oftast tll det... nej obegriplig favorit faktiskt. (Ska tilläggas att jag kollade precis upp att den startat 17 ggr i lopp med 100 000 lr mer i förstapris,vunnit 1 gång!) Dubbelschas!

Den av 4 lr 5 som tar spets har bäst vinstchans, båda streckas givetvis. Blir det långdragen körning gynnas formtoppade 1 och 8 (båda med byngliga lägen dock) och hemmahästen nr 10 som har rygg på 4an från start.


Sammantaget en omgång man absolut ska kunna sätta medbra utgångshästar/lås.
Sen ska bara de rätta skrällarna vinna, gärna i avd 1 6 och 7.....
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+75)

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-01-17 klockan 23:12.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:21   #40
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Smaskiga deg att vänta imorgon så va försiktig med favoritspelen mikaels
lira tunga platsspel
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:25   #41
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Monark Newman kan spetsa med Erik kanske?

Menar absolut inte att den vinner...

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-17 klockan 23:44.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:52   #42
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Kul och lurig omgång tycker jag. Fick bli tidig inlämning idag och en offensiv inledning på kupongen. Så kan jag fokusera att hänga med sonen i morgon medan miljonerna regnar in i det tysta.
1: Dancin in the Rain
2: 2,9,12 - Chansar bort Lugauers favorit. Vilket torde innebära att den är stenklar.
3: Stepping Spaceboy - Lite favorithäst som jag tror tar spets men även kan vinna från dödens.
4: Vikens Fingerprint - Klart bästa hästen tror jag
5: 3,11 - Örjan på Lexington, lär dra upp i procent i morgon.
6: 2-alla - Är favoriten som senast så lär den väl vinna. Men klart tuffare nu och väldigt jämnt bakom. Vagabond Bi är mitt drag bakom, till 15 ggr på SvS.
7: 2,5,4-3,10,1,8 - Jag får väl äta upp det men det finns ju egentligen inget som talar för favoriten utom ÖK. Dags för Velasques Gar nu?

Lycka till alla!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:53   #43
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Det är rätt lustigt att dom höjer upp Man at Work som har gjort det bra ... gick i dödens näst senast mot Night Brodde och kopplade greppet men hakade fast i vagnen och sen menar på att han inte kan vinna. Eller har svårt för det. Kollar man senaste loppen så har det ju bara varit otur och dåliga spår.
Ingen Night Brodde med här. Spår 12 sist och gjorde det bra. Nu från Perfekt läge tror jag till och med han kanske kan hålla ut övriga ... 3 håller ut 4.. 4 håller ut 5.. ni fattar. Är det någon som är en nästagångare så är det 3 Man at Work ... och 2 Velasques Gar om man letar lite kantbollar.

Hade ju helst velat att han skulle bli bortglömd. Hade han inte hakat i vagnen på Brodde näst senast hade han varit 70% här eftersom han tog ner han från dödens och det är inte lätt.

Jag ger han en chans till och spikar. Då överlever man säkert inför sista så har man fått lite spänning i alla fall.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-18 klockan 00:06.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 00:00   #44
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Monark Newman kan spetsa med Erik kanske?

Menar absolut inte att den vinner...
Håller aldrig ut 3 och 6 (vill inte heller göra det) men kan säkert få rygg ledaren lr sämst 3e inner. Har ju alltid en trudelutt till slut så kan vara bra platspel! =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 00:01   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Monark Newman kan spetsa med Erik kanske?

Menar absolut inte att den vinner...
Släpper direkt till 3 eller 6...Unibet har 3,65 på plats, är nog det intressantaste oddset på MN, men finns ju tvilling och trio också...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-18 klockan 00:06.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 00:11   #46
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Smaskiga deg att vänta imorgon så va försiktig med favoritspelen mikaels
lira tunga platsspel
Tror tvärtom, dvs att det kan bli ganska lättlöst imorgon...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 00:15   #47
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

5,7,9
7
3 6
5
3,11
2
1,4,5,8


Får bli min utgångsrad imorgon, fyller på denna med krav på minst 5 rätt.

Samt tar även denna raden x 20 , bra betalt även om man missar på ngn skräll
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 01:54   #48
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Halmstad
Inlägg: 19
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
7: Skrällopp igen med usel favorit. 13 raka enligt statistikjens, 17 raka enligt sandra på vass o kass utan seger på v75.. alltid hårt streckad, presterar bara i skräplopp,krånglar oftast tll det... nej obegriplig favorit faktiskt. (Ska tilläggas att jag kollade precis upp att den startat 17 ggr i lopp med 100 000 lr mer i förstapris,vunnit 1 gång!) Dubbelschas!
Är så kul hur olika man kan se på saker


Kollade du vad den har mött och vilka fina spår den har haft med?
Du har såklart en poäng i att han har "krånglat till det" men att den inte har vunnit på sistone beror 100% på startspåren (12,9,6,7,10,8 på de 6 senaste) och att den mött bättre motstånd än det här.

Jag tycker Man at Work borde vara omgångens största favorit, att den tex är mindre streckad än Secret Mission just nu är en av anledningarna till att man ser fram emot den här omgången!
Wenkatesch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 07:07   #49
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tidig rad


1: 4, 5, 11 (Sunday S. bra lopp hela tiden)
2: 6, 7, 12 (Ottens F. bra efter vila senast)
3: 5, 6, 9 (Stoletheshow försiktigt matchad...bra senast)
4: Alla (bästa skrällavd.)
5: 1 Niky Flax (spelvärd spik)
6: 2 Atik D.L.(bör vinna)
7: 3 Man At Work (bör vinna)

Rakethästar: Ottens Flamma - Image Rapida - M.T. Mighty Winner olika komber. IR bra platshäst.

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 08:08   #50
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Släpper direkt till 3 eller 6...Unibet har 3,65 på plats, är nog det intressantaste oddset på MN, men finns ju tvilling och trio också...
Ja där är det tunga plats spelet jag talade om?
Så kan du köpa massa v86 andelar gratis på onsdag
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 08:20   #51
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Bra hästar med ÖK brukar ju inte precis bli bortglömda
Du kan mkt väl ha rätt i att den bara är bäst. Men fakta är ju ändå att siffrorna talar mot och spåret likaså, Sjödén återkommer ofta till att spår 3 är klart sämre än 2,4,5.
I vissa fall tycker jag hans statistik är mer intressant än annars och det är när han håller sig till statistiken. Andra exempel är att spår 9 aldrig vunnit på kort i Kalmar på V75, spårtrappestatistiken etc.
Med det sagt så tar ju statistiken inte hänsyn till vilka hästar MaW mött och kanske står både den och Linus Boy som segrare i morgon, mot all statistik:-)

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det är rätt lustigt att dom höjer upp Man at Work som har gjort det bra ... gick i dödens näst senast mot Night Brodde och kopplade greppet men hakade fast i vagnen och sen menar på att han inte kan vinna. Eller har svårt för det. Kollar man senaste loppen så har det ju bara varit otur och dåliga spår.
Ingen Night Brodde med här. Spår 12 sist och gjorde det bra. Nu från Perfekt läge tror jag till och med han kanske kan hålla ut övriga ... 3 håller ut 4.. 4 håller ut 5.. ni fattar. Är det någon som är en nästagångare så är det 3 Man at Work ... och 2 Velasques Gar om man letar lite kantbollar.

Hade ju helst velat att han skulle bli bortglömd. Hade han inte hakat i vagnen på Brodde näst senast hade han varit 70% här eftersom han tog ner han från dödens och det är inte lätt.

Jag ger han en chans till och spikar. Då överlever man säkert inför sista så har man fått lite spänning i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 08:39   #52
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Bra hästar med ÖK brukar ju inte precis bli bortglömda
Du kan mkt väl ha rätt i att den bara är bäst. Men fakta är ju ändå att siffrorna talar mot och spåret likaså, Sjödén återkommer ofta till att spår 3 är klart sämre än 2,4,5.
I vissa fall tycker jag hans statistik är mer intressant än annars och det är när han håller sig till statistiken. Andra exempel är att spår 9 aldrig vunnit på kort i Kalmar på V75, spårtrappestatistiken etc.
Med det sagt så tar ju statistiken inte hänsyn till vilka hästar MaW mött och kanske står både den och Linus Boy som segrare i morgon, mot all statistik:-)

Ja statistik är bra. Spår 1 och 9 i spårtrappa brukar ha väldigt svårt men det händer såklart.
Önas N va ju bra på kort näst senast men Zeeland Kronos va rätt nära i mål då och den har inte ens kommit i mål ännu då Aha vann på Jägersro senast. Så jag tror att den kan vinna från dödens.
Vi får se.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-18 klockan 08:41.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 09:30   #53
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Intressant omgång på Kalmar. Har snöat in på Kim Eriksson och har med karlen i
fem avdelningar, Magkänslan är god. Alla hans uppsittningar står mellan 10 och 20 ggr i odds och han är rätt så optimistisk (på alla!) Härlig intervju med honom på V75 mixen.

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 10:26
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 7, 8, 9 (10, 11)
2: 2, 7 (12, 5)
3: 3, 6 (2, 5)
4: 5, 6, 9 (3, 14)
5: 3 Secret Mission (1, 5)
6: 2, 9 (1, 10)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 10 (9, 8)

6x2x2x3x1x2x6 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Rättningskod: MCG PQM FRG
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 10:01   #54
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wenkatesch Visa inlägg
Är så kul hur olika man kan se på saker


Kollade du vad den har mött och vilka fina spår den har haft med?
Du har såklart en poäng i att han har "krånglat till det" men att den inte har vunnit på sistone beror 100% på startspåren (12,9,6,7,10,8 på de 6 senaste) och att den mött bättre motstånd än det här.

Jag tycker Man at Work borde vara omgångens största favorit, att den tex är mindre streckad än Secret Mission just nu är en av anledningarna till att man ser fram emot den här omgången!

Hehe ja visst är det! Det som gör travet spännande =)

Jag har sett vad han mött och spåren ja, sett alla starter med honom

I Loppen före de du nämner hade han spår 2 (diskad) och spår5 (oplacerad) så att säga det beror 100% på spåren är väl lite att ta i?

Jag tycker det är en fin och bra häst och egentligen sett till loppscenario så talar allt för honom idag:
4-5 kör om spets, 1an kan bi inlåst, 8an uselt läge och 10an bakspår... Medans Örjan kan ta de lugnt, köra tilldödens efter 500 och kontrollera fältet därifrån, alternativt styra på 700 kvar.. Givetvis kan det bli så att den bara krossar dem och vinner med 25 m på 1.10.8...

Det är bara det att man trott han ska göra det så många ggr innan...och det händer ju aldrig? Alltid "ngt" som är i vägen, galopp, dåligt spår, otur med positioner, dålig bana, kroka i vagn osv....
Han får bevisa för mig att han "bara vinner" 2-3 ggr i följd då han har bra spår som nu..
Gör han det idag är jag den förste att gratulera ni som spikat och tycka det är kul att hästen fått det att lossna på V75 med.

Men till dess... nej då fortsätter jag gå emot

(Dessutom är han favorit i avd 7, de flesta spelare vill inte åka ut direkt och sprider strecken hårt i början, alltid fler som "tvingas" spika sista avd än tex avd 1 lr 4 pga kostnadskäl... bara det är en bra anledning att ofta försöka fälla favoriten i sista avd om det finns minus på den. Och på MAW finns det som sagt flera minus)

Lycka till idag =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 10:20   #55
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Problemet är ju bara att man inte kommer få han till 40% då. Och man missar chansen.
Man ska aldrig ge upp på en häst. Som du säger så kan det krångla igen men man kan inte utgå från det ständigt. Man spikar hästen som äntligen har fått ett bra läge och går ner i klass. Mest deg på kontot tillsammans med 9an och den har bakspår..och spår 9 har aldrig vunnit på kort på Kalmar enligt Jens

Lycka till!

Mvh

Får stå med dumstruten på men jag chansar.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-18 klockan 10:21.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 10:23   #56
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Att spika en favorit i sista behöver inte vara fel. Som på Jägersro sist då favven vann i sista. Är värdet upp i över 200.000 kr inför sista så blir det spännande om man e kvar.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 10:42   #57
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Att spika en favorit i sista behöver inte vara fel. Som på Jägersro sist då favven vann i sista. Är värdet upp i över 200.000 kr inför sista så blir det spännande om man e kvar.

Det jag menade var att skrällar ger "bättre" betalt än de borde göra i sista avd om det varit några skrällar innan (Då fler kvarvarande rader sitter med spik på favoriten i sista då)

Givetvis kan man ibland spika i sista, tex om man inte hittat några bra spikar i övriga lopp innan eller om spelkollektivet jämnspelat sista och "alla" sprider strecken där medans du tror på favoriten och spikar, då har du ju försrpång på övriga spelare isf
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 10:45   #58
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Det jag menade var att skrällar ger "bättre" betalt än de borde göra i sista avd om det varit några skrällar innan (Då fler kvarvarande rader sitter med spik på favoriten i sista då)

Givetvis kan man ibland spika i sista, tex om man inte hittat några bra spikar i övriga lopp innan eller om spelkollektivet jämnspelat sista och "alla" sprider strecken där medans du tror på favoriten och spikar, då har du ju försrpång på övriga spelare isf
Ja det är ju mycket roligare att sitta med många inför sista om man lever dvs.

Hittar inga bra spikar tyvärr.

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 10:50   #59
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ja det är ju mycket roligare att sitta med många inför sista om man lever dvs.

Hittar inga bra spikar tyvärr.

Mvh
7an i avd 2?

6an avd 3?

5an avd 4? Lr chans på 7an avd 4 som får ordentlig kusk?

2an avd 6? =)

11an avd 5 som chansspik om 1 och 3 kör mot varandra?

Lite förslag
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 11:01   #60
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Har ju stor respekt för Hubba och överväger en kompletterande lapp med MaW som ensam A-häst. 54 kr är ju en billig försäkring ������
Trist att First One In blev struken och att favoriten då ramlade in ist.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 11:15   #61
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Twilight Brodda struken! Tusan också dagens bästa skräll enligt mig :( Hade massa vinnar/patsspel på den med på bet 365 till fina odds.. suck:(

Även Dizzy river struken, då får Lexington bättre läge, blir nog chansspik där nu =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 11:20   #62
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Håller helt och hållet med Hubba gällande Man At Works prestationer. Det är ju bra lopp han svarar för och det är mest otur att han inte har fått sätta nosen först när han varit betrodd.

Men det där är vanligt förekommande inom travet, att stirra sig blind på statistiken utan att kolla vad som ligger till grund för det hela. Jag brukar ofta ta upp när jag spikade Shadow Gar över medeldistans som ett exempel. Hästen hade inte vunnit över distansen på två år och det lyftes upp som ett stort orosmoln, men det var ingen så kallad ”expert” som nämnde vilka hästar hon hade mött.

Det är likadant gällande Under The Counter som jag gillar starkt. Hästen har inte vunnit på ett år, nej det är sant. Men hur många nämner att hon har stångats mot tuffa hingstar och valacker i silverdivisioner, stått på tillägg mot hästar som Fleet Admiral och mött toppston.

Hästen spurtade rappt senast bakom Highspirit och Cupido Sisu, vilka är rutinerade herrar. Nu står hon äntligen inför en passande uppgift med bara ston i fältet och det finns andra hästar som kan göra jobbet. Kalmars upplopp är ganska långt och procenten är för mig ett skämt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10), Wenkatesch (+5), HuBBaBuBBa (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 11:51   #63
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 803
Sharp$: 37740
Standard

V75-1) Vinnaren står helt klart med 20 m tillägg. 5-6 streck och man bör vara säker.
V75-2) Stor favorit är Il Duce Boko med Marc Elias. Han kör till spets och får sitta i orubbat bo. Värst emot är Global Venture från 12:e och därefter Örjans uppsittning. De måste få svårt att störa favoriten och Ottens Flamma tror jag inte offrar sig.
V75-3) En öppen Gulddivision där de flesta tycker att det ska stå mellan de två spetsaspiranterna. Jag lägger på ytterligare tre streck och känner mig säker.
V75-4) Spårtrappa. Jag gillar Vikens Fingerprint, som är en av två hästar som tjänat över miljonen, men lutar ändå åt att spika Viola Grif. Hon har ett lopp i kroppen sen hon kom från Italien, står bra till och kan vara hur bra som helst. Med ytterligare några starter så kanske hon står längst bak i ett sånt här lopp. Det gäller att ta dem när de är färska och inte överstreckade.
V75-5) Spik på Secret Mission.
V75-6) Atik D.L. har gjort det väldigt bra på slutet, men inte många hästar tar fyra segrar i rad. Omgångens största favorit och det rensar bra med någon annan som etta. Jag garderar med tre streck, men hade gärna haft råd med fler.
V75-7) Som "alla" vet så gillar jag inte att sitta tunn i sista loppet. Fem streck får det bli. Står över Randemar och M.T. Mighty Winner pga. spåren.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), mackpeter (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 11:53   #64
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Håller helt och hållet med Hubba gällande Man At Works prestationer. Det är ju bra lopp han svarar för och det är mest otur att han inte har fått sätta nosen först när han varit betrodd.

Men det där är vanligt förekommande inom travet, att stirra sig blind på statistiken utan att kolla vad som ligger till grund för det hela. Jag brukar ofta ta upp när jag spikade Shadow Gar över medeldistans som ett exempel. Hästen hade inte vunnit över distansen på två år och det lyftes upp som ett stort orosmoln, men det var ingen så kallad ”expert” som nämnde vilka hästar hon hade mött.

Det är likadant gällande Under The Counter som jag gillar starkt. Hästen har inte vunnit på ett år, nej det är sant. Men hur många nämner att hon har stångats mot tuffa hingstar och valacker i silverdivisioner, stått på tillägg mot hästar som Fleet Admiral och mött toppston.

Hästen spurtade rappt senast bakom Highspirit och Cupido Sisu, vilka är rutinerade herrar. Nu står hon äntligen inför en passande uppgift med bara ston i fältet och det finns andra hästar som kan göra jobbet. Kalmars upplopp är ganska långt och procenten är för mig ett skämt.
oj vilka fina minnen jag har av Under the Counter. 2018 i september vann hästen ett lopp för diamantstoet i Östersund från JUST bricka 15, till 10 i odds, flyg fram på upploppet på fina tiden 13.9 med mycket spår på vägen. . Och i finalen på Valla samma månad med 250k i 1;a pris blev det också seger till 13 ggr. Rickard Skoglund körde båda loppen. Nu står hästen i 30 gånger. Det tar vi sa polisen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+20)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 11:56   #65
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Lite intressant info gällande guld är att 6 Stepping Spaceboy har en tendens att bryta ner vilket gör att den fungerar allra bäst i spets och därför borde det ändå bli körning mot 3 Baron Gift för att nå ner till innersniffen. Att ligga utvändigt ledaren och tvingas korrigera hästen med högertöm kostar kraft.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), mackpeter (+5), Gotland (+5)
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 11:58   #66
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
oj vilka fina minnen jag har av Under the Counter. 2018 i september vann hästen ett lopp för diamantstoet i Östersund från JUST bricka 15, till 10 i odds, flyg fram på upploppet på fina tiden 13.9 med mycket spår på vägen. . Och i finalen på Valla samma månad med 250k i 1;a pris blev det också seger till 13 ggr. Rickard Skoglund körde båda loppen. Nu står hästen i 30 gånger. Det tar vi sa polisen.
Härligt att du tar upp det för just den dagen satte jag V75 med ett system för endast 72 kronor inlämnat. Satt med spik på Under The Counter i sista och det såg hopplöst ut 800 kvar när alla hade lagt sig i andraspår. Märren krossade dock allt och visade hur tuff hon är!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+14)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 11:59   #67
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
oj vilka fina minnen jag har av Under the Counter. 2018 i september vann hästen ett lopp för diamantstoet i Östersund från JUST bricka 15, till 10 i odds, flyg fram på upploppet på fina tiden 13.9 med mycket spår på vägen. . Och i finalen på Valla samma månad med 250k i 1;a pris blev det också seger till 13 ggr. Rickard Skoglund körde båda loppen. Nu står hästen i 30 gånger. Det tar vi sa polisen.
Har du med den på ditt V75-system?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 12:02   #68
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1470
Standard

Lopp 1 nr 4,5,6,8,10,11,14.Lopp 2 sik nr 7 Il Duce Boko. Lopp 3 nr 3,6,9.Lopp 4 nr 3,5,7,8,10,11,14.Lopp 5 nr 1,3, 11,12.Lopp 6 nr 2,9.Lopp 7 spik nr 3 Man at Work. Rättningskod DBF STK FQH.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 12:06   #69
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Lite raketer. "2 av 3" och en trippel. Har en par likn. där Under the Counter är utbytt mot Image Rapida på plats. Tror på den.
RAKET
Inlämnat: 2020-01-18, 12:42
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:42
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Vinnare 6 Ottens Flamma
8: Vinnare 15 Under the Counter
11: Vinnare 9 M.T.Mighty Winner

3 x 20,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: BMC ZTF CTF
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 12:13   #70
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Har du med den på ditt V75-system?

Mvh Uffe
nej tyvärr. Det var Piraten som "väckte mig" (för sent") Men spelat VP. När "vi" höjt hästen nu till skyarna så kommer nog oddset att sjunka betänkligt.,...…...
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 12:43   #71
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Tycker såhär innan att det ser lätt ut

6
7
6
3-5-6-9-10-14-15
1-3-5-11
2-6-9-10
1-3-4-5-10

Sen en liten en

6
7
3-6-9
5-6-15
3
2
3-4-5-10 x10
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:05   #72
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Lite intressant info gällande guld är att 6 Stepping Spaceboy har en tendens att bryta ner vilket gör att den fungerar allra bäst i spets och därför borde det ändå bli körning mot 3 Baron Gift för att nå ner till innersniffen. Att ligga utvändigt ledaren och tvingas korrigera hästen med högertöm kostar kraft.
Ja det är lite spikläge på den. Men jag dubblar nog med Gareth som jag tror plockar ner dem om de duellerar för hårt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:05   #73
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 174
Sharp$: 9357
Standard

Jag tror att Önas Nougat är "klar" i sista. Örjan tar det lugnt i starten och sätter sig utvändigt långt fram. Tror inte han spurtar ner Ö N som fått en lugn första 5 hundring.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:07   #74
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 119
Sharp$: 3231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
1: 4, 5, 11 (Sunday S. bra lopp hela tiden)
2: 6, 7, 12 (Ottens F. bra efter vila senast)
3: 5, 6, 9 (Stoletheshow försiktigt matchad...bra senast)
4: Alla (bästa skrällavd.)
5: 1 Niky Flax (spelvärd spik)
6: 2 Atik D.L.(bör vinna)
7: 3 Man At Work (bör vinna)

Rakethästar: Ottens Flamma - Image Rapida - M.T. Mighty Winner olika komber. IR bra platshäst.

Lycka till!
Valo
Om det blir någon strykning bland dina hästar och du tycker dig ha råd, ta med Henriette i första.
Kan löna sig.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:08   #75
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det är lite spikläge på den. Men jag dubblar nog med Gareth som jag tror plockar ner dem om de duellerar för hårt.
Blir ingen duell, BG spetsar lätt o SS lägger sig utvändigt...Closed Case...sen rycker BG i sista sväng och defilerar hem segern...(ibland måste man få sticka ut hakan)...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:10   #76
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 125
Sharp$: 4358
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag tror att Önas Nougat är "klar" i sista. Örjan tar det lugnt i starten och sätter sig utvändigt långt fram. Tror inte han spurtar ner Ö N som fått en lugn första 5 hundring.
Så är de säkert!
Men idag vågar jag inte lämna #11 utanför, grym långsida senast!
Har den med på V75 och V5 men mest realistiskt är väl ändå en plats chans... bra odds nu 5-8 ggr
_Edge_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:13   #77
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 125
Sharp$: 4358
Standard

Passa #11 i sista, grym långspurt senast, omöjligt spår idag men jag tar med den på alla streckspel. Lirar även den P i olika komb på raket. Just nu 5-8 X, bör bli bra körning i detta lopp!
_Edge_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:14   #78
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 411
Standard

Blir Sharp Dream nedstruken till spår 8a nu heller har den fortfarande spår 9 nu när Connie Bell är struken?
Sundling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:16   #79
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det är lite spikläge på den. Men jag dubblar nog med Gareth som jag tror plockar ner dem om de duellerar för hårt.
Gareth är given på min lapp.
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:21   #80
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sundling Visa inlägg
Blir Sharp Dream nedstruken till spår 8a nu heller har den fortfarande spår 9 nu när Connie Bell är struken?
Har fortfarande spår 9, du kan aldrig bli nedstruken till framspår om du startar från bakspår
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sundling (+10)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:21   #81
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sundling Visa inlägg
Blir Sharp Dream nedstruken till spår 8a nu heller har den fortfarande spår 9 nu när Connie Bell är struken?
9 startar ju i andra led- dvs bakom 1 och 2 och påverkas inte av strykningen.

De som påverkas i detta fall är 5,6,7,8 som alla kommer ner 1 spår i starten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sundling (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:30   #82
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 411
Standard

Tack för svar! Hade också det i bakhuvudet att den står kvar. Då får den fortrafarande stå utanför kupongen..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Sundling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:42   #83
 
Reg.datum: apr 2016
Inlägg: 36
Sharp$: 1262
Standard

Någon som har några drag till V4:an?
Empab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:42   #84
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 803
Sharp$: 37740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Empab Visa inlägg
Någon som har några drag till V4:an?
Jag vet inte om jag har några särskilda drag, men jag kör så här:

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (3, 5)
2: 2 Twigs Got U. (4, 10)
3: 4, 5, 6, 10 (9, 2)
4: 15 Staro Leonardo (11, 9)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 13:46   #85
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2020-01-18, 14:45
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 14:45
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 7 (4, 6)
2: 2, 4, 8, 10, 11 (3, 5)
3: 4, 10 (6, 5)
4: 11, 15 (9, 14)

5x5x2x2 = 100 rader.
100 x 1 x 2,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: DKG STH BPM
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:01   #86
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 834
Sharp$: 1013
Standard

Herregud låt dom stångas lite, de finns inga sulkis i Monte, Carre var ju helt överlägsen :( och jag hade 4an också på v4an så inte det.....
Ochs5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:24   #87
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Valo
Om det blir någon strykning bland dina hästar och du tycker dig ha råd, ta med Henriette i första.
Kan löna sig.
Tack för tipset Jajjan! men redan inlämnat i butik. Du har säkert rätt...

Lycka till idag!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:26   #88
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 99
Sharp$: 1496
Standard

En sak jag undrat är varför finns det ingen bana i Sverige som kör kolstybb
Passar det inte i vårat klimat? Tål det inte regn ,minusgrader
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:40   #89
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Nu hoppas vi på 8,9,15 på ld ..
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:41   #90
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Nu hoppas vi på 8,9,15 på ld ..
Jag har 2 och 11
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5), Ochs5 (+5)
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:44   #91
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Skulle haft "is i magen" på IDB, svårt det där, igårkväll såg det ut som man gjort rätt, men nu drar dom igång mot, kan bli ett mycket trevligt vinnarodds där...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:53   #92
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Känner mig färdigpluggad inför omgången.

Mina spikar idag:

Avd3) 3 Baron Gift
Jag bedömer Baronen som bästa hästen i loppet och trolig ledare i loppet. Med spår innanför motbudet Stepping Spaceboy och med hjälp av Västerboonthenews som försvårar för SS att spetsa så tar jag ställning och spikar den jag tror är ledare och bästa hästen.

Avd5) 3 Secret Mission
Kort distans och här är det inget snack om vem som spetsar - Secret Mission.
Väl i ledning lär Henriette få bestämma faren som hon vill, vem sätter fart på loppet när ”enda” motbudet sitter i rygg ledaren?

Mina skrälldrag

Avd6) 10 Vagabond Bi

Favoriten Atik D.L är dagens största favorit. Men jag hoppas någon synar den. Vinner om konkurrenterna lägger sig på rygg och ger den loppet. Blir det tävling i loppet så gynnas Vagabond Bi som står bra inne i loppet. Galopperade sist men var i loppet innan mycket bra och vann som ”näst fattigaste” häst i loppet - idag är man rikast i loppet!

Avd7) 10 Copaca Banana

I ett lopp som ser ut att kunna gå undan hela vägen - 4 eller 5 spetsar och Örjan med favoriten lär hamna i dödens. Gud förbjude att ÖK släpps till spets och att ingen försöker tävla....
Det vore ruskigt trist. Tävlas det i loppet så kommer Copaca Banana in i bilden. Lär få en bra resa i andra/tredje utvändigt då man har rygg på startsnabba hästar bakom bilen. Klart skrällduglig om man får rätt lopp.


V75
Inlämnat: 2020-01-18, 15:59
SharpsBasse Jackpots andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 2 970,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 14 (1, 2)
2: 7, 10, 12 (6, 1)
3: 3 Baron Gift (6, 5)
4: 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (1, 2)
5: 3 Secret Mission (1, 5)
6: 1, 2, 6, 9, 10 (4, 12)
7: 3, 4, 5, 10 (1, 2)

9x3x1x11x1x5x4 = 5940 rader.
5940 x 1 x 0,50 kr = 2 970,00 kr.
Totalt: 2 970,00 kr.
Min kostnad: 2 970,00 kr x 6/40 = 445,50 kr
Rättningskod: FCG PTG FZJ


Lycka till idag alla Sharpsare!

Senast redigerad av Basse den 2020-01-18 klockan 15:04.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:54   #93
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Hovböld i veckan på MAW , få se om det kan bli över 3ggr på den(knappast troligt, men inte omöjligt)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:58   #94
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hovböld i veckan på MAW , få se om det kan bli över 3ggr på den(knappast troligt, men inte omöjligt)...
Vill man spela till 3ggr på en favorit på sprint som troligtvis inte kommer till ledning och haft hovböld under veckan?

Jag hamrar spik på Önas till slut, Nordström säger ledning eller dödens och då är halva loppet vunnet med "rätt" taktik. Vore annat om han var rädd för dödens eller så, då blir det varken hackat eller malet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:58   #95
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Snyggt Hans Crebas!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Greven-plast (+1)
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 14:58   #96
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Körde denna på v86 sist, satte alla 3 så testar igen!

Omgångens spik: 2 Atik Dl avd 6
Omgångens chansspik 11 Lexington Hall avd 5
Omgångens skräll: 10 Miss Pastis avd 1.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:01   #97
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vill man spela till 3ggr på en favorit på sprint som troligtvis inte kommer till ledning och haft hovböld under veckan?

Jag hamrar spik på Önas till slut, Nordström säger ledning eller dödens och då är halva loppet vunnet med "rätt" taktik. Vore annat om han var rädd för dödens eller så, då blir det varken hackat eller malet.
Önas ger 10ggr på unibet, det tror jag inte vi får på banan...och får jag över 3ggr på MAW, så kommer jag "gardera" Önas, med den...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:01   #98
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Tror unter tar det i avd2, marc borde vunnit med 9an på v4an med det där loppet. Chansar på hals och annat som sätter ner

Peter lät sådär hemligt nöjd

Senast redigerad av shjuve9le den 2020-01-18 klockan 15:05.
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:02   #99
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Dagens system. Tog bort favoriterna (Cactus och MAW ) jag inte trodde på.

5,6,8,9,10,11,12,14
6 7 10 12
3 6
3 5 6 7 8 9 10 11 14
11
2
1 4 5 8 10

Lycka till alla
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:06   #100
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Dagens system. Tog bort favoriterna (Cactus och MAW ) jag inte trodde på.

5,6,8,9,10,11,12,14
6 7 10 12
3 6
3 5 6 7 8 9 10 11 14
11
2
1 4 5 8 10

Lycka till alla
Ta inte bort Cactus, stor chans/risk att Örre plockar ut den i andraspår och får draghjälp, fartmässigt är ju C klart bäst...positiv värmning på C nu...C är ju riktigt snabb ut, skulle kunna glida till ledning också och då blir den svårslagen om den håller sig någotsånär lugn...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-18 klockan 15:08.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:07   #101
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schadow Visa inlägg
En sak jag undrat är varför finns det ingen bana i Sverige som kör kolstybb
Passar det inte i vårat klimat? Tål det inte regn ,minusgrader
Kolstybb innehåller arsenik, räknas som miljöfarligt avfall. Tror inte det skulle tillåtas att anlägga en travbana med det som underlag.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:08   #102
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:05
Vi går mot strömmen V75s andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 2 352,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 9, 10, 11, 14 (8, 12)
2: 1, 5, 6, 7, 10, 12 (11, 2)
3: 2, 3, 5, 6 (12, 9)
4: 3, 5, 6, 7, 10, 14, 15 (9, 11)
5: 3 Secret Mission (1, 11)
6: 1, 2, 4, 9 (6, 10)
7: 3 Man at Work (5, 4)

7x6x4x7x1x4x1 = 4704 rader.
4704 x 1 x 0,50 kr = 2 352,00 kr.
Totalt: 2 352,00 kr.
Min kostnad: 2 352,00 kr x 1/24 = 98,00 kr
Rättningskod: GMM STG LZG
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ceezy (+10)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:11   #103
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ta inte bort Cactus, stor chans/risk att Örre plockar ut den i andraspår och får draghjälp, fartmässigt är ju C klart bäst...positiv värmning på C nu...C är ju riktigt snabb ut, skulle kunna glida till ledning också och då blir den svårslagen om den håller sig någotsånär lugn...
Gillar inte hästen, tycker den är för uppskriven och som favorit tar jag aldrig den, för mig är den 6-7e häst här.. Kanske får ha dumstruten på här och kliva av direkt men den tar jag bara om den är en skräll
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:13   #104
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3186
Standard

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:10
V7 - endast bra utdelning vid 7 rätt
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 472,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9 (4, 8)
2: 12 Global Venture (7, 10)
3: 2, 3, 6 (5, 12)
4: 3, 5, 6, 7, 9, 14, 15 (10, 11)
5: 3 Secret Mission (1, 11)
6: 1, 2, 4, 6, 9 (10, 12)
7: 2, 3, 4 (5, 1)

3x1x3x7x1x5x3 = 945 rader.
945 x 1 x 0,50 kr = 472,50 kr.
Totalt: 472,50 kr.
Rättningskod: CGF NTJ GZF
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:13   #105
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 99
Sharp$: 1496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Kolstybb innehåller arsenik, räknas som miljöfarligt avfall. Tror inte det skulle tillåtas att anlägga en travbana med det som underlag.

Tack för svar.. När det finns i Frankrike trodde jag det var ok.
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:14   #106
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:12
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 512,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 8, 9, 10, 14 (11, 12)
2: 7, 12 (10, 6)
3: 1, 2, 3, 5, 6, 12 (9, 4)
4: 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14, 15 (8, 13)
5: 3 Secret Mission (1, 5)
6: 2 Atik D.L. (1, 3)
7: 2, 3, 4, 5 (9, 1)

7x2x6x9x1x1x4 = 3024 rader.
3024 x 1 x 0,50 kr = 1 512,00 kr.
Totalt: 1 512,00 kr.
Rättningskod: MGJ QTH FZK
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:14   #107
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:03
RTJ-LOSs andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 323,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 8, 9 (5, 4)
2: 7 Il Duce Boko (12, 10)
3: 2, 3, 6 (1, 5)
4: 3, 5, 6, 7, 9, 10, 14 (15, 11)
5: 3 Secret Mission (1, 11)
6: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10 (12, 5)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 11 (9, 10)

3x1x3x7x1x7x6 = 2646 rader.
2646 x 1 x 0,50 kr = 1 323,00 kr.
Totalt: 1 323,00 kr.
Min kostnad: 1 323,00 kr x 10/28 = 472,50 kr

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:07
RTJ-LOSs andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 9 (8, 11)
2: 7, 10, 12 (6, 1)
3: 1, 3, 5, 6 (2, 12)
4: 3, 7, 10 (5, 9)
5: 3 Secret Mission (1, 11)
6: 2 Atik D.L. (1, 6)
7: 5 Önas Nougat (3, 4)

4x3x4x3x1x1x1 = 144 rader.
144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Min kostnad: 72,00 kr x 10/28 = 25,71 kr


Så här byggde jag mitt system idag (som jag gör åt jobbet)
__________________
MVH V75fahlle

Senast redigerad av V75fahlle den 2020-01-18 klockan 15:17.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:19   #108
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:18
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 8, 9, 12, 14 (4, 11)
2: 7, 12 (10, 6)
3: 5, 9 (6, 3)
4: 3, 5, 7, 10, 11, 14, 15 (9, 6)
5: 3 Secret Mission (1, 11)
6: 1, 2, 6 (9, 4)
7: 5 Önas Nougat (3, 4)

6x2x2x7x1x3x1 = 504 rader.
504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: KJL PTF BZD
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:19   #109
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 99
Sharp$: 1496
Standard

Sen vinner nr 8 i sista lätt
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:20   #110
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Kioskvältaren på Västertorps:

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:07
Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 335,60 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 8, 9, 11, 14 (10, 12)
2: 4, 6, 7, 10, 11, 12 (1, 5)
3: 5 Gareth Boko (12, 6)
4: 1, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (3, 6)
5: 3 Secret Mission (5, 12)
6: 1, 2, 5, 6, 8, 9 (4, 10)
7: 3 Man at Work (6, 5)

7x6x1x10x1x6x1 = 2520 rader.
2520 x 1 x 0,50 kr = 1 260,00 kr. Avgift 75,60 kr.
Totalt: 1 335,60 kr.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:24   #111
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:16
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 8,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Sunday Sonata (4, 9)
2: 11 Stepping Forever (7, 12)
3: 2 Olle Rols (6, 3)
4: 9 Sharp Dream (5, 14)
5: 11 Lexington Hall (3, 1)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 (12, 8)
7: 3, 11 (5, 4)

1x1x1x1x1x8x2 = 16 rader.
16 x 1 x 0,50 kr = 8,00 kr.
Totalt: 8,00 kr.
Rättningskod: FJK VTH MZC

Tänk om denna skulle hålla hehe
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:25   #112
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Man tackar, skön start! Tur inte 15 vann haha , den hade vart svårhittad....
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:26   #113
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Bet 365 har 3,25 på IDB, för dom som tror på den...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:27   #114
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Att jag inte har den med
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:27   #115
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 12:42
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 196,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 11 (6, 9)
2: 6, 7, 12 (10, 1)
3: 5, 6, 9 (3, 2)
4: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (14, 13)
5: 1 Niky Flax (3, 11)
6: 2 Atik D.L. (1, 6)
7: 3 Man at Work (5, 4)

3x3x3x14x1x1x1 = 378 rader.
378 x 1 x 0,50 kr = 189,00 kr. Avgift 7,00 kr.
Totalt: 196,00 kr.
Rättningskod: DMB QTF MTK
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:31   #116
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Belina Josselyn 3,05 plats på Unibet, (3,00 på svs) lite OT, men vill nämna det ändå...gäller pda, förståss...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-18 klockan 15:33.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:38   #117
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Om ni lyssnar på tv-sändningen nu, så kommer nog inte platsoddset på BJ finnas kvar så länge...han väljer alltså BJ före DDP...bör vara skaplig platschans...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-18 klockan 15:41.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:42   #118
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 174
Sharp$: 9357
Standard

Hade gärna sett lucka tidigare på 15 Micro Vick. Men 11an fick duga..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:46   #119
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

SÅ JÄVLA SKÖNT!!!!!!!
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:49   #120
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Hoppas ni lirade till 3,25 på bet365...riktigt synd att jag är limiterad där sen länge...fick nöjja mig med 2,85 resp 2,51...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:53   #121
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hoppas ni lirade till 3,25 på bet365...riktigt synd att jag är limiterad där sen länge...fick nöjja mig med 2,85 resp 2,51...
Jadå, klockrent odds
__________________
MVH V75fahlle
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 15:56   #122
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Åkte ju i första så det fick bli en V5

V5
Inlämnat: 2020-01-18, 16:54
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 17:05
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Gareth Boko (6, 3)
2: 3, 5, 10, 11, 14, 15 (9, 7)
3: 3, 5, 11, 12 (1, 8)
4: 1, 2, 5, 6 (9, 4)
5: 5 Önas Nougat (3, 4)

1x6x4x4x1 = 96 rader.
96 x 1 x 1,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: LKM PTL KSH
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:00   #123
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Sju streck i första och Jepson förstareserv. Nya tag på V5.

V5
Inlämnat: 2020-01-18, 16:58
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 17:05
Kostnad: 648,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 6, 12 (9, 4)
2: 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14, 15 (8, 13)
3: 3 Secret Mission (1, 5)
4: 1, 2, 6 (9, 4)
5: 2, 3, 4, 5 (1, 10)

6x9x1x3x4 = 648 rader.
648 x 1 x 1,00 kr = 648,00 kr.
Totalt: 648,00 kr.
Rättningskod: CKD RTH LSC
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:00   #124
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

en v5a med hygglig potential

V5
Inlämnat: 2020-01-18, 16:54
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 17:05
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6 (2, 5)
2: 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14 (15, 13)
3: 1, 3, 5, 11, 12 (8, 6)
4: 2 Atik D.L. (1, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10 (9, 6)

2x9x5x1x7 = 630 rader.
630 x 1 x 1,00 kr = 630,00 kr.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:07   #125
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Grattis till er som spikat SS, tyvärr så fick vi inte svaret...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:08   #126
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Vad händer???
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:09   #127
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

JAAAAA!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), mackpeter (+6)
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:09   #128
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

SS var ju slagen dessutom...trav är trav...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:09   #129
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Fan va han ljuger spelarna i ansiktet

"Ska ge han ett vanligt lopp, inte köra fram å pressa i dödens. "
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ochs5 (+5)
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:10   #130
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 755
Sharp$: 9136
Standard

Var det någon som lyssnade på Travsnack?
Skägget tvekade inte en sekund!

Snyggt!


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+7)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:10   #131
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det var ju fan att man till slut tog ställning för Stepping istället för låset med Gareth...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:11   #132
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Åkte ju i första så det fick bli en V5

V5
Inlämnat: 2020-01-18, 16:54
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 17:05
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Gareth Boko (6, 3)
2: 3, 5, 10, 11, 14, 15 (9, 7)
3: 3, 5, 11, 12 (1, 8)
4: 1, 2, 5, 6 (9, 4)
5: 5 Önas Nougat (3, 4)

1x6x4x4x1 = 96 rader.
96 x 1 x 1,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: LKM PTL KSH
SNyggt!
Jag hade helt fel du hade helt rätt
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:11   #133
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Men k*k*n också !!

Trodde det var klart när Stepping fick spets...men otroligt bra av Gareth...bara att lyfta på hatten !!
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:12   #134
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Var det nån som lyssnade på intervjun med marc ? Inte förstöra han med ett tryckarlopp, då förstör vi det vi bygger upp.

Host lögnare. Vem har bettat stort?

Ingen som ifrågasätter i studion valet av taktik heller. Sorgliga fegisar

Senast redigerad av shjuve9le den 2020-01-18 klockan 16:14.
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:12   #135
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Fan va han ljuger spelarna i ansiktet

"Ska ge han ett vanligt lopp, inte köra fram å pressa i dödens. "
Jag tog tyvärr till mig denna varning från Lugauer:

”Finns det några orosmoln?
- Det enda är att jag har lite halsinfektioner i stallet så man ska inte spela bort hela huset på mina hästar just nu”
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:15   #136
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag tog tyvärr till mig denna varning från Lugauer:

”Finns det några orosmoln?
- Det enda är att jag har lite halsinfektioner i stallet så man ska inte spela bort hela huset på mina hästar just nu”

Jo , dels det, men det jag lyssnade på var att han skulle inte fram och pressa, men inte heller backa. Vill inte förstöra det vi byggt upp osvosv.

Sen gör han heeelt tvärtemot. Det är att vilseleda, hellre ett Örjan svar då.
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:15   #137
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Tycker faktiskt att man borde bytt ordning, när man ser reprisen...nu är ju jag bandomare och det här är en måldomarfråga...men "viss kunskap" har jag runt detta...och här är jag helt neutral, då jag inte har några intressen i hästarna...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-18 klockan 16:19. Anledning: tral
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:15   #138
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Fan va han ljuger spelarna i ansiktet

"Ska ge han ett vanligt lopp, inte köra fram å pressa i dödens. "
Du maxutrustade han och satte på bike

Travcash spikade... den infon gick att få på travcash (poddsystemet alltså) Lyssnade på den i natt.

Mvh

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:06
Ica Supermarket Tierp, poddsystemets andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 633,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 9, 11, 14 (8, 10)
2: 6, 7, 12 (10, 1)
3: 5 Gareth Boko (6, 3)
4: 5, 8, 14 (9, 7)
5: 1, 3, 5, 11, 12 (8, 10)
6: 2 Atik D.L. (1, 6)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 3)

6x3x1x3x5x1x11 = 2970 rader.
2970 x 1 x 0,50 kr = 1 485,00 kr. Avgift 148,50 kr.
Totalt: 1 633,50 kr.
Min kostnad: 1 633,50 kr x 1/35 = 46,67 kr

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-18 klockan 16:20.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:16   #139
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Var det nån som lyssnade på intervjun med marc ? Inte förstöra han med ett tryckarlopp, då förstör vi det vi bygger upp.

Host lögnare. Vem har bettat stort?

Ingen som ifrågasätter i studion valet av taktik heller. Sorgliga fegisar
Ja, det känns inte så roligt. Samtidigt gick det ju sakta ett tag och Marc kände väl vad han hade i hästen, men att då stå och säga så klart att man ska ge ett så snällt lopp åt hästen blir ju diskuterbart efteråt. Sen som du säger är det ingen i studion som frågar något...
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:16   #140
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Snygg seger av gareth boko!
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:18   #141
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3452
Standard

Är det inte läge nu och försöka ta betalt för karissa bo eller vagabond bi på dd mot önas nougat? Ser spännande ut
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:19   #142
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Förhandslirade till 7ggr på den där, kunde inte drömma om att den skulle sluta på med men 9ggr blev det rörligt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:21   #143
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Åkte ju i första så det fick bli en V5

V5
Inlämnat: 2020-01-18, 16:54
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 17:05
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Gareth Boko (6, 3)
2: 3, 5, 10, 11, 14, 15 (9, 7)
3: 3, 5, 11, 12 (1, 8)
4: 1, 2, 5, 6 (9, 4)
5: 5 Önas Nougat (3, 4)

1x6x4x4x1 = 96 rader.
96 x 1 x 1,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: LKM PTL KSH


Du har bra tipsform på dina drag Eveton

Hejar på din V5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:22   #144
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tycker faktiskt att man borde bytt ordning, när man ser reprisen...nu är ju jag bandomare och det här är en måldomarfråga...men "viss kunskap" har jag runt detta...och här är jag helt neutral, då jag inte har några intressen i hästarna...
Fast hårt ändå, att göra det...velar lite...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:23   #145
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Du maxutrustade han och satte på bike

Travcash spikade... den infon gick att få på travcash

Mvh

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:06
Ica Supermarket Tierp, poddsystemets andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 633,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 9, 11, 14 (8, 10)
2: 6, 7, 12 (10, 1)
3: 5 Gareth Boko (6, 3)
4: 5, 8, 14 (9, 7)
5: 1, 3, 5, 11, 12 (8, 10)
6: 2 Atik D.L. (1, 6)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 3)

6x3x1x3x5x1x11 = 2970 rader.
2970 x 1 x 0,50 kr = 1 485,00 kr. Avgift 148,50 kr.
Totalt: 1 633,50 kr.
Min kostnad: 1 633,50 kr x 1/35 = 46,67 kr
Jo , går att läsa sig till döds. Men stora massan lyssnar antagligen i TV när dom intervjuar. Bättre att inget säga och låta var och en välja,

Klart att nån alltid väljer han som spik

Bara för att man är kåt på spikar som är lägre % och ska få braggingrights och det lyckas ju alltid nån gång men Oftast är tränaren uppåt då i intervjun.

Denna gång var det mer när 2 träter osv.
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:24   #146
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Du maxutrustade han och satte på bike

Travcash spikade... den infon gick att få på travcash (poddsystemet alltså) Lyssnade på den i natt.

Mvh

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:06
Ica Supermarket Tierp, poddsystemets andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 633,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 9, 11, 14 (8, 10)
2: 6, 7, 12 (10, 1)
3: 5 Gareth Boko (6, 3)
4: 5, 8, 14 (9, 7)
5: 1, 3, 5, 11, 12 (8, 10)
6: 2 Atik D.L. (1, 6)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 3)

6x3x1x3x5x1x11 = 2970 rader.
2970 x 1 x 0,50 kr = 1 485,00 kr. Avgift 148,50 kr.
Totalt: 1 633,50 kr.
Min kostnad: 1 633,50 kr x 1/35 = 46,67 kr


Om du fixar fjärde avdelningen tror jag du fixar sjuan idag. Håller tummarna
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:25   #147
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Hehe, det här är lite av våran dommar-situation...finns sånt som är glasklart och sånt som är i ett gränsland...det här var i ett gränsland...mmm...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:27   #148
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Jo , går att läsa sig till döds. Men stora massan lyssnar antagligen i TV när dom intervjuar. Bättre att inget säga och låta var och en välja,

Klart att nån alltid väljer han som spik

Bara för att man är kåt på spikar som är lägre % och ska få braggingrights och det lyckas ju alltid nån gång men Oftast är tränaren uppåt då i intervjun.

Denna gång var det mer när 2 träter osv.
Dom menade på att varför maxa med utrustningen om man vill köra snällt så dom synade CL där...
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:29   #149
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Gjorde bara ett litet i slutändan, så 81 kr åt pipan gör inte så mkt.

Tvilling nu avd 4

U6 mot 5 - 15 x 100

dubbel istället

9 mot 5-10 200 kr

2 mot 10 200 krv
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:31   #150
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Det går ju inte
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:32   #151
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Bra den var Divine, men räckte inte riktigt...så är det i denna bransch...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:32   #152
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 755
Sharp$: 9136
Standard

Den lovar jag att Viking hade med!
(och vi på stora reducerade)

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:33   #153
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
13 Quiz Töll är ganska kapabel när hon löper upp till sitt bästa, men hur är det fatt med formen? Flera galopper i raden känns inte heller särskilt roligt på en normalt sett ganska stabil häst. Kanske är hon mer osäker barfota och då hon har gjort topplopp med skor bör årstiden vara en fördel. Till låg procent känns hon ändå streckvärd.
Borde lagt ett vinnarspel på Quiz Töll också.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:35   #154
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:02
Sharps.ses andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 14 (10, 13)
2: 7 Il Duce Boko (12, 10)
3: 3, 5, 6 (9, 2)
4: 1, 2, 3, 6, 8, 10, 12, 13, 15 (4, 5)
5: 3 Secret Mission (1, 11)
6: 2 Atik D.L. (1, 6)
7: 3, 4, 5 (2, 1)

8x1x3x9x1x1x3 = 648 rader.
648 x 1 x 0,50 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Min kostnad: 324,00 kr x 1/47 = 6,89 kr


Vågar man hoppas... Sharps knäcker
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:37   #155
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har lagt in en rejäl sudd på ADL till 1,87 på svs...svårt att se att den torskar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:37   #156
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg


Du har bra tipsform på dina drag Eveton

Hejar på din V5
Jag lyckas ändå alltid hitta ett sätt att inte knyta ihop säcken
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:38   #157
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Givetvis kan den torska, men knappast...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:44   #158
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Så mycket som jag tjatade om Under The Counter hoppas jag att någon lirade plats. 12,50 gav platsen på Unibet, sanslöst överodds. Fick en liten slant tillbaka men vinnare till 55 gånger hade smakat mumma.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), SakanAA (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:47   #159
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kollade om guldloppet nu. Fattar noll av kritiken mot Marc, han landade i dödens och blev inte avlöst. De fuskade bort första varvet och skruvade upp tempot sen. Med annat än att han inte vill vinna loppet förstår jag inte vad han skulle göra annorlunda.

Fattar även noll av diskussionen om diskning, det kan väl aldrig ens ha varit nära att fundera på diskning där. Kaaanske om det varit riktigt hårt i mål. Dröjde de med resultatet?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bluesmith66 (+3), Piraten (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:48   #160
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Så mycket som jag tjatade om Under The Counter hoppas jag att någon lirade plats. 12,50 gav platsen på Unibet, sanslöst överodds. Fick en liten slant tillbaka men vinnare till 55 gånger hade smakat mumma.
Funderade på att ta den till 11,50, men stod över...Snyggt!...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:49   #161
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kollade om guldloppet nu. Fattar noll av kritiken mot Marc, han landade i dödens och blev inte avlöst. De fuskade bort första varvet och skruvade upp tempot sen. Med annat än att han inte vill vinna loppet förstår jag inte vad han skulle göra annorlunda.

Fattar även noll av diskussionen om diskning, det kan väl aldrig ens ha varit nära att fundera på diskning där. Kaaanske om det varit riktigt hårt i mål. Dröjde de med resultatet?
Då tar jag tillbaka min kritik. Funderade ett tag på om han satt i dödens direkt eller inte då jag hade fullt fokus på Stepping. Men får instämma, det gick ju väldigt långsamt fram till 800 kvar.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:52   #162
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Henriette skänkte bort ledningen till sin Boss !!
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:53   #163
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

SM var inte riktigt frisk och sånt händer i våran värld...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:54   #164
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Iskall favorit - sist i mål
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:55   #165
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Nu ska jag inte klaga för att det drabbade mig illa, jag är nöjd med utfallet. Men Johan Untersteiner ska alltid vela i intervjuerna med Niky Flax. Han vet om att hästen är väldigt snabb ut så säg bara att du laddar iväg och övriga konkurrenter får vara snabba om de ska ta en längd.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:57   #166
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Nu ska jag inte klaga för att det drabbade mig illa, jag är nöjd med utfallet. Men Johan Untersteiner ska alltid vela i intervjuerna med Niky Flax. Han vet om att hästen är väldigt snabb ut så säg bara att du laddar iväg och övriga konkurrenter får vara snabba om de ska ta en längd.
Det var ju favoriten som var trögare än väntat.
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 16:58   #167
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Nu ska jag inte klaga för att det drabbade mig illa, jag är nöjd med utfallet. Men Johan Untersteiner ska alltid vela i intervjuerna med Niky Flax. Han vet om att hästen är väldigt snabb ut så säg bara att du laddar iväg och övriga konkurrenter får vara snabba om de ska ta en längd.
En normal SM tar ju längden, men idag var den ju såklart inte "normal"...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:01   #168
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Atik DL 1,85 på Unibet...svs 1,82 och bet365 1,85...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:03   #169
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Sjukdom emot, men SM var ju sjuk?...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:06   #170
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Atik DL 1,85 på Unibet...svs 1,82 och bet365 1,85...
säg inte att du spelar till såna odds?
kanske bara vinner men det är djur vi spelar på.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:10   #171
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Sjukdom emot, men SM var ju sjuk?...
Lät i halsen. De gamla problemen som gjorde sig påminda.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:12   #172
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

DD idag

1,9 - 1,4
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:14   #173
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3452
Standard

Provar 2,9,10 mot 2,5
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:15   #174
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Karissa Bo plats..och Atik DL vinnare...är spelobjekten här...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:23   #175
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

så går det när man spelar till 1.85, ovärt
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:24   #176
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Där hade jag fel..
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:24   #177
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

3 5 11 för DD nu
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:26   #178
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 16:05
Vi går mot strömmen V75s andelsspel
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 2 352,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 9, 10, 11, 14 (8, 12)
2: 1, 5, 6, 7, 10, 12 (11, 2)
3: 2, 3, 5, 6 (12, 9)
4: 3, 5, 6, 7, 10, 14, 15 (9, 11)
5: 3 Secret Mission (1, 11)
6: 1, 2, 4, 9 (6, 10)
7: 3 Man at Work (5, 4)

7x6x4x7x1x4x1 = 4704 rader.
4704 x 1 x 0,50 kr = 2 352,00 kr.
Totalt: 2 352,00 kr.
Min kostnad: 2 352,00 kr x 1/24 = 98,00 kr
Rättningskod: GMM STG LZG

Så surt alltså... jag gästtippade ..
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:26   #179
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3344
Standard

Värden i teorin.


1 __ 3924007-- 14974-- 667
2 __ 3372875-- 13066-- 597
3 __ 651727-- 2729-- 144
4 __ 2289814-- 9143-- 441
5 __ 2228076-- 8913-- 431
6 __ 1.160994E+07-- 36650-- 1274
7 __ 8.263529E+07-- 100476-- 2121
8 __ 1.029159E+07-- 33480-- 1203
9 __ 6488672-- 23147-- 932
10 __ 6737659-- 23885-- 954
11 __ 2.229844E+07-- 56757-- 1639
12 __ 2.195004E+07-- 56225-- 1631
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+5)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:29   #180
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

4-11 finns inte ens med på listan.. hoppas RNS rädda min kväll nu
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:32   #181
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Devs Dragon hade jag som andrarankad så nu är man fortfarande med på sex rätt. Men då ska Man At Work var iordning!
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:37   #182
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Devs Dragon hade jag som andrarankad så nu är man fortfarande med på sex rätt. Men då ska Man At Work var iordning!
Du får skälla på mig annars
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:40   #183
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Du får skälla på mig annars
Nej då Det var ”söndagsspiken” från början som nu ska bankas in!
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:41   #184
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Devs Dragon hade jag som andrarankad så nu är man fortfarande med på sex rätt. Men då ska Man At Work var iordning!
Jag måste erkänna att på mitt seriösa matematiska system så har jag efter 6 avdelningar: NOLL rätt. I sista har jag 3,5,10,11. Ska jag lyckas nolla helt? Jag minns inte när det skedde senast...

Senast redigerad av Shizznit den 2020-01-18 klockan 17:43. Anledning: zpeling eror
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:42   #185
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Tvilling 10 utgång mot 1,2,3,4,5

Känner starkt för de komberna, får se om det stämmer

*** edit Galopp på utgångshästen såklart - en sån dag....

Senast redigerad av Basse den 2020-01-18 klockan 17:45.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:43   #186
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2930
Standard

Hörde det inte själv utan från en polare, men i dag ska studion ha snackat upp en stallkamrat till Niky Flax som sedan var usel i loppet, men ingen självkritik i studion?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:43   #187
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Devs Dragon hade jag som andrarankad så nu är man fortfarande med på sex rätt. Men då ska Man At Work var iordning!

Om den vinner...
ca 2500-3000 kr på 6r
ca 140-160 kr på 5r
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:46   #188
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Så mycket som jag tjatade om Under The Counter hoppas jag att någon lirade plats. 12,50 gav platsen på Unibet, sanslöst överodds. Fick en liten slant tillbaka men vinnare till 55 gånger hade smakat mumma.
tröstpengar i en dålig V75 dag för mig
V&P
Inlämnat: 2020-01-18, 12:47
Kalmar Lopp 8
Lördag 2020-01-18
Start: 17:27
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

15 Under the Counter

1 x 2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: FGL XTG HTJ
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:46   #189
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Som vanligt med Man at work... duktig men räcker aldrig till seger... synd för alla som spikat..

Bara att glömma denna omgången och gå vidare
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:46   #190
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Katastrofdag igen, men har gått nästan för bra ett tag...nåväl...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:48   #191
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3452
Standard

Ja man at work vinner inte på lördagar, folk lär sig aldrig det ungefär som 4åringar aldrig typ vinner i guld
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+10)
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:48   #192
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Många som lipar i TV.

Bra kört i dd2 av 8 och 12, var bara ivägen för alla u andraspår.

Inget snack om kusktalanger då
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:48   #193
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 639
Sharp$: 22763
Standard

Hehe
Var det någon som trodde på spets med Önas Nougat med "proffskusken" Per Nordström
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:49   #194
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om den vinner...
ca 2500-3000 kr på 6r
ca 140-160 kr på 5r
Jag vet att det inte hade blivit några betydande summor, men men. Nu blev det bara fem rätt istället och nya tag gäller.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:49   #195
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Som vanligt med Man at work... duktig men räcker aldrig till seger... synd för alla som spikat..

Bara att glömma denna omgången och gå vidare
Han har tappat lite självförtroende och inget att säga om det...(gäller alltså MAW)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:49   #196
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Hörde det inte själv utan från en polare, men i dag ska studion ha snackat upp en stallkamrat till Niky Flax som sedan var usel i loppet, men ingen självkritik i studion?
Vilken häst var det?
Roofie var tvåa i mål, klart bra prestation. Nån annan stallkamrat hade inte Niky Flax i sitt lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:50   #197
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

När man mist anar det så slår Erik till med en DD
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:50   #198
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Hörde det inte själv utan från en polare, men i dag ska studion ha snackat upp en stallkamrat till Niky Flax som sedan var usel i loppet, men ingen självkritik i studion?
Tror den bara hade en stallkamrat och den var tvåa i mål. Så din polare är nog ute på cykeltur på ett eller annat vis.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:51   #199
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
En normal SM tar ju längden, men idag var den ju såklart inte "normal"...


Gjorde så för nån dag sen, hintade å flinade att han skulle köra i spets, sen kör han inte en meter, vann det loppet också. Många irriterade som lirat då
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:52   #200
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
Ja man at work vinner inte på lördagar, folk lär sig aldrig det ungefär som 4åringar aldrig typ vinner i guld
Titta på loppet istället och inse hur det egentligen ligger till. Han fick återigen en otacksam resa och Erik körde bra i tät. Utmanar trots detta hela vägen in och var klart bra.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:52   #201
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Hehe
Var det någon som trodde på spets med Önas Nougat med "proffskusken" Per Nordström
Jag
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:57   #202
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Svs har 3,00 på plats på Belinda Josselyn...skynda fynda......
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:58   #203
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Örjan ... en kusk man ALLTID hamnar fel på hehe
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 18:00   #204
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 639
Sharp$: 22763
Standard

Kan inte Gregers uppsittning vara nåt för tvillingliret i sista loppet
Love Story HC
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 18:02   #205
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

2 dåliga spikar(Stepping och Secret) idag, resten satt...tråkigt med bara en 5:a..hehe

Hoppas nån här fick med sig betydligt mer än vad jag fick !

Nya friska tag.....
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 23:56   #206
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Alltså såna här gånger är det ju lätt att tappa sugen.
Spik Dancin in the Rain, galopp på väg mot tät
Spik Stepping Spaceboy, tar spets lätt, är usel
Spik Vikens Fingerprint, såg stenklar ut 500 kvar, galopp
Lås Secret Mission/Lexington, SM sjuk
Krav på en A i avd 6/7 sitter iom Franklin Face. hade då alla i sjätte.

Lär vara igång igen på onsdag men borde ta en längre paus
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 00:31   #207
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Alltså såna här gånger är det ju lätt att tappa sugen.
Spik Dancin in the Rain, galopp på väg mot tät
Spik Stepping Spaceboy, tar spets lätt, är usel
Spik Vikens Fingerprint, såg stenklar ut 500 kvar, galopp
Lås Secret Mission/Lexington, SM sjuk
Krav på en A i avd 6/7 sitter iom Franklin Face. hade då alla i sjätte.

Lär vara igång igen på onsdag men borde ta en längre paus
Bara erkänna

Du var usel på att tippa idag! Nya tag bara! Gräva ner sig no no
Trav är j...a svårt ibland

Jag hade en 5a och ej nära sju rätt Överhuvudtaget

Ej ledsen för det.
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 09:21   #208
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 119
Sharp$: 3231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-01-18, 12:42
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 196,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 11 (6, 9)
2: 6, 7, 12 (10, 1)
3: 5, 6, 9 (3, 2)
4: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (14, 13)
5: 1 Niky Flax (3, 11)
6: 2 Atik D.L. (1, 6)
7: 3 Man at Work (5, 4)

3x3x3x14x1x1x1 = 378 rader.
378 x 1 x 0,50 kr = 189,00 kr. Avgift 7,00 kr.
Totalt: 196,00 kr.
Rättningskod: DMB QTF MTK
Riktigt snyggt där Valo, hade vi lirat ihop hade vi haft 7 rätt,
då jag gick emot lamporna i epilogen.

Mitt system var lite drygt 10 ggr dyrare än ditt och jag var inte
kvar för 7 rätt efter avd 2. Chansade på en omstart och spikade PU,
funderade på att ta med Uhrbergs Quiz Töll, orsaken till att jag avstod
var att jag felaktigt trodde märren var missgynnad av skor.
Har tjänat pengar på den tidigare.

Nya tag och hatten av, du är grym Valo.

Jajjan
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 09:28   #209
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 803
Sharp$: 37740
Standard

Alltid är det något som man åker på. Inte alltid så lätt med små system på V75. Första loppet var öppet och det var en kostnadsfråga att få med fler hästar. Viola Grif såg allt bra ut med, men så blev hon trött efter en alldeles för häftig inledning, började slarva med travet och gungan kom. Secret Mission var helt under isen för dagen och kom heller inte till spets som alla räknat med.

V75
Inlämnat: 2020-01-18, 12:52
Kalmar
Lördag 2020-01-18
Start: 16:20
Kostnad: 250,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 9, 14 (8, 10)
2: 7 Il Duce Boko (12, 10)
3: 2, 3, 5, 6, 12 (9, 1)
4: 5 Viola Grif (14, 9)
5: 3 Secret Mission (11, 1)
6: 1, 2, 4, 6 (9, 3)
7: 1, 2, 3, 4, 5 (8, 9)

5x1x5x1x1x4x5 = 500 rader.
500 x 1 x 0,50 kr = 250,00 kr.
Totalt: 250,00 kr.
Rättningskod: FGM ZTH FTL
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 09:41   #210
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 755
Sharp$: 9136
Standard

Trav är svårt.

Trav är trav. Ett maraton, ingen sprint.

Som travspelare har man oftast fel. Men vi ger oss inte.
Nya tag!

Bra stämning här inne igår vilket gör mig glad. Fortsätt så.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:27   #211
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 803
Sharp$: 37740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Trav är svårt.

Trav är trav. Ett maraton, ingen sprint.

Som travspelare har man oftast fel. Men vi ger oss inte.
Nya tag!

Bra stämning här inne igår vilket gör mig glad. Fortsätt så.

Ja, det är betydligt svårare nu än under Legolas dagar när Stig H. dominerade ovalerna. Det är jämnare lopp, jämnare kuskar/tränare och jämnare hästar.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:50   #212
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Alltid är det något som man åker på. Inte alltid så lätt med små system på V75.
Brasco körde ca 65 lag/system igår inget kan väl egentligen
definieras "små". Utfall? 2 som "lönade" sig där vinsten var
större än insatsen. 63 stora system som inte hittade rätt.
Den som var duktigast igår som vanligt var Strecksson.
5 rätt inom 7x5 och svårigheterna där Strecksson
sa svårt. Men Strecksson kör ju inte namedropping.
Han är bara statisk.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2020-01-19 klockan 10:52.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 11:37   #213
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 441
Sharp$: 1256
Standard

Nästa Lördag på Eskilstuna är ju det givet att spika Snowstorm Hanover för hoppar mäster upp i sulkyn så kan det ju inte bli annat än seger !

Senast redigerad av Frasse77 den 2020-01-19 klockan 11:40.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td