Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-04, 04:56   #1
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 359
Standard

Trav jokersystemet


Hej! Är ny inom spel på trav. Har hållt på ca 6 månader(riktigt seriöst). Innan drog man nån Harry boy lite då och då. nu har jag börjat använda Jokersystemet sen i söndags, men jag tänkte höra efter lite tips och idéer kring hur man spelar på smart sätt och dylikt, allt kring Joker som man kan komma på. Eftersom jag såg att ny har en Spelskola kanske man kan uppdatera den lite där ni beskriver lite tips och så om Joker.

Mvh Patrik
kungaron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 05:53   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Han gör det bra här
http://www.storavinster.se/video-549337

I flikarna till vänster har du videoguider på alla funktioner
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 06:02   #3
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Är jokersystemets licensnyckeln personlig? Annars tänkte jag att om vi var ett par st så kunde vi dela på en nyckel, 5 st 100:- eller 10 st 50:- Men först måste vi veta om den är personlig eller inte.. jag menar om jag formaterar måste jag ju kunna installera programmet igen utan att behöva be om en ny nyckel? Nån som vet mer..
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 20:36   #4
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 1
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Är jokersystemets licensnyckeln personlig? Annars tänkte jag att om vi var ett par st så kunde vi dela på en nyckel, 5 st 100:- eller 10 st 50:- Men först måste vi veta om den är personlig eller inte.. jag menar om jag formaterar måste jag ju kunna installera programmet igen utan att behöva be om en ny nyckel? Nån som vet mer..
Dom använder något dom kallar "PC-id", så efter ett visst antal maskiner säger den stopp. Men av egen erfarenhet så tror jag det funkar med åtminstone 4 maskiner. Jag är nog intresserad ifall det är någon som vill dela. Jokersystemet är för övrigt väldigt vettigt och gör precis det som förväntas för att spela reducerade system.
jaoal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 14:14   #5
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Är jokersystemets licensnyckeln personlig? Annars tänkte jag att om vi var ett par st så kunde vi dela på en nyckel, 5 st 100:- eller 10 st 50:- Men först måste vi veta om den är personlig eller inte.. jag menar om jag formaterar måste jag ju kunna installera programmet igen utan att behöva be om en ny nyckel? Nån som vet mer..
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven!' som enligt många av mina användare är betydligt bättre än konkurrenterna. Det kommer dessutom vara helt gratis ytterligare några månader (sedan 199:-), och även efter det kommer det finnas en kraftfull gratisversion. Det kostar ju trots allt inget att testa... Dessutom kommer man kunna installera det på hur många datorer man vill, men dock bara använda betalversionens funktioner från en dator i taget.

Jag vill mest påpeka att det faktiskt finns alternativ om man tycker 500 är för mycket, exempelvis har väl Travnet en gratistjänst också...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 21:43   #6
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven!' som enligt många av mina användare är betydligt bättre än konkurrenterna. Det kommer dessutom vara helt gratis ytterligare några månader (sedan 199:-), och även efter det kommer det finnas en kraftfull gratisversion. Det kostar ju trots allt inget att testa... Dessutom kommer man kunna installera det på hur många datorer man vill, men dock bara använda betalversionens funktioner från en dator i taget.

Jag vill mest påpeka att det faktiskt finns alternativ om man tycker 500 är för mycket, exempelvis har väl Travnet en gratistjänst också...
Hej Kubin! Bra att du skrev.. Förklara för mig hur man lirar utgångar med ditt program, har försökt länge men fattar verkligen inget. I joker var det skitenkelt men hur jag än vrider och vänder så fattar jag noll med kubin.
Slött att inte slängt iväg ett mail tidigare men jag passar på nu.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 10:50   #7
 
Alderbrans avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Mälardalen
Inlägg: 52
Sharp$: 1670
Standard

Hej alla!

Speciellt Kubin.

Jag använder mig av ditt system vajre lördag...förra veckan la jag ut min rad från Solvalla och den kom från HPT. Ni andra kan ju kolla hur jag gjort och om jag kunde gjort bättre.

Tack för din insats Kubin!!
Alderbran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 11:59   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vissa inlägg flyttade till https://www.sharps.se/forums/trav-gal...kalmar-19-2-a/
Här diskuteras TS frågeställning angående jokersystemet och inget annat /mod
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 13:21   #9
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Hej Kubin! Bra att du skrev.. Förklara för mig hur man lirar utgångar med ditt program, har försökt länge men fattar verkligen inget. I joker var det skitenkelt men hur jag än vrider och vänder så fattar jag noll med kubin.
Slött att inte slängt iväg ett mail tidigare men jag passar på nu.
Kort sammanfattning:
1. Tryck på knappen 'Ny'
2. Markera de hästar du vill ha med i utgången längst till vänster på respektive rad.
3. Kryssa för rutan 'Använd reducering'

Detta finns också beskrivet i manualen. Den är inte anpassad efter senaste versionen ännu, men det funkar precis likadant.

Sen har jag skrivit mycket om utgångar i en artikel på AlltOmTrav. Kan vara värt att läsa igenom också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fusbar (+5)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 12:39   #10
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Kort sammanfattning:
1. Tryck på knappen 'Ny'
2. Markera de hästar du vill ha med i utgången längst till vänster på respektive rad.
3. Kryssa för rutan 'Använd reducering'

Detta finns också beskrivet i manualen. Den är inte anpassad efter senaste versionen ännu, men det funkar precis likadant.

Sen har jag skrivit mycket om utgångar i en artikel på AlltOmTrav. Kan vara värt att läsa igenom också.
Lysande!
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-07, 10:04   #11
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alderbran Visa inlägg
Hej alla!

Speciellt Kubin.

Jag använder mig av ditt system vajre lördag...förra veckan la jag ut min rad från Solvalla och den kom från HPT. Ni andra kan ju kolla hur jag gjort och om jag kunde gjort bättre.

Tack för din insats Kubin!!
Tänkte bara meddela att skarp version 3.0 nu äntligen finns att ladda ner på http://trav.kubin.se/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+20)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-07, 19:14   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Tjena. Har aldrig spelat något reducerat system på trav. Hur tycker ni att det funkar jämfört med ett "traditionellt"? Jag spelar ca 600-700 rader (50 öres) i snitt på v75. Tror ni chansen är större att jag vinner med ett reducerat?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 00:32   #13
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 359
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Tjena. Har aldrig spelat något reducerat system på trav. Hur tycker ni att det funkar jämfört med ett "traditionellt"? Jag spelar ca 600-700 rader (50 öres) i snitt på v75. Tror ni chansen är större att jag vinner med ett reducerat?
Vad jag hört så ökar man sina chanser några procent om man lirar reducerat.
men det beror mycket på hur du rankar och ställer dina krav.

Jag har aldrig vunnit stora pengar men genom jokersystemet har jag lyckats fått in flera kuponger med 6 rätt och sedan i sin tur massa femmor vilket har gett mer i utdelning än om jag skulle lirat 1 matematiskt system
kungaron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 01:00   #14
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

reducerat är överlägset matematiskt.
Jag kör oftast en enkel utgång med minst 1 av 2. Brukar reducera ner runt 75%.
Gillar inte poängrank som storavinster.se kör i sina andelsystem.
Hjälp på traven är det bästa programmet, lätt. Överlägset Jokersystemet.
Fulare program för man fan leta efter. Tråkigt med all reklam och hyllningar joker får i media.
Hpt, hur känner du för det? Ditt program är ju mycket bättre än Joker.

Senast redigerad av bftrader den 2011-04-09 klockan 01:06.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 10:25   #15
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
reducerat är överlägset matematiskt.
Jag kör oftast en enkel utgång med minst 1 av 2. Brukar reducera ner runt 75%.
Gillar inte poängrank som storavinster.se kör i sina andelsystem.
Hjälp på traven är det bästa programmet, lätt. Överlägset Jokersystemet.
Fulare program för man fan leta efter. Tråkigt med all reklam och hyllningar joker får i media.
Hpt, hur känner du för det? Ditt program är ju mycket bättre än Joker.
Det är givetvis frustrerande att se alla reservationslösa hyllningar av Jokersystemet som "unikt och överlägset", men eftersom jag inte har några pengar till marknadsföring (eller till att muta Nybrink ;-)), så får jag förlita mig på andra kanaler.

Att personer som du kan rekommendera programmet i ett forum är nog det som är mest värdefullt. Snart kommer jag även att få en länk på ATG.se bland de andra programmen, så förhoppningsvis kan det få kännedomen att öka också.

Sist men inte minst hoppas jag väl att det ekonomiska argument kommer få många att byta program. HPT kommer vara 60% billigare än Jokersystemet, och det kommer dessutom alltid finnas en kraftfull gratisversion.

/HPT
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 11:06   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kungaron Visa inlägg
Vad jag hört så ökar man sina chanser några procent om man lirar reducerat.
men det beror mycket på hur du rankar och ställer dina krav.

Jag har aldrig vunnit stora pengar men genom jokersystemet har jag lyckats fått in flera kuponger med 6 rätt och sedan i sin tur massa femmor vilket har gett mer i utdelning än om jag skulle lirat 1 matematiskt system


Och om jag inte är särskillt sugen på att få 6 rätt utan är ute efter 7? Matematiskt bör ge större chans till 7 rätt?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 15:55   #17
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 359
Standard

Med reducerat kan du ta ut fler hästar än om du gör ett enkelt matematiskt samt ta bort rader som inte ger bra pröjs.. Du får även fler kombinationer som ökar dina vinstchanser (7rätt).

Citat: "Det är fullständigt överlägset om du vet hur du ska reducera. När du reducerar rätt minskar systemets radantal mer än vinstchansen."

http://artikelzonen.com/effektiva-v75-system
http://www.storavinster.se/artiklar-...ystemet-574586

Gå in där och läs.
kungaron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 16:06   #18
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Jag har använt joker i nåt år, sen hittade jag HPT:s som jag kört ända sen dom tidigaste versionerna,håller med om att HPT känns lätt överskådligare och lättare att jobba med.

Tycker INTE det är värt att köpa Joker.

Men detta är min personliga åsikt.
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 16:43   #19
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Har laddat ned detta också - har alltid kört med Jokersystemet och tyckt detta vara väldigt överskådligt och bra - skall testa HPTs nu...

Blir ju alltid ovant i början men det är värt att testa då det är billigare och att vissa säger att det är "bättre"!

Men ni som påstår detta - vad är det som är bättre? Hur mycket är systemet testat? Är det säkert? Jag menar, inga buggar som gör att man missar en storvinst pga. av att systemet inte är genomtestat - nu tror jag ju att det är det men vill ändå slänga ut frågan...

Jag måste erkänna att, vid en första överblick, så är HPTs system verkar mer rörigt - men det är mycket troligtvis enbart för att jag inte är van detta!

Skall hur som helst bli intressant att testa detta!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 19:42   #20
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

HPT:

Glömde fråga detta; Vad skiljer ditt system mot Jokersystemet? Vilka, om det är så, andra parametrar har du i ditt system? Streckbarheten tycker jag verkar vara en riktigt bra idé!

Ser efter en kort genomgång att det är mycket att gå igenom innan jag ens är i närheten av att använda detta system... Det verkar finnas en rad extra finesser på HTP-systemet - vilket anser du är den största, enskilda fördelen med ditt alster?

Gillar även mallsystemet. En fråga till; Det Jokersystemet kallar "Garanti-%" är det "intervall%" hos dig?

Ursäkta om dessa är "dumma" frågor men är ganska ny på både Jokersystemet och ditt!

Kommer absolut testa ditt framöver, men behöver mer kött på benen innan...!

Ha det bra!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 09:37   #21
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 359
Standard

Jag kör Jokersystemet, men kanske ska prova HPT:s. ?!?! rekommenderas?

Är nöjd med Joker men man kan ju alltid testa nya produkter.
kungaron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 07:38   #22
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Har laddat ned detta också - har alltid kört med Jokersystemet och tyckt detta vara väldigt överskådligt och bra - skall testa HPTs nu...

Blir ju alltid ovant i början men det är värt att testa då det är billigare och att vissa säger att det är "bättre"!

Men ni som påstår detta - vad är det som är bättre? Hur mycket är systemet testat? Är det säkert? Jag menar, inga buggar som gör att man missar en storvinst pga. av att systemet inte är genomtestat - nu tror jag ju att det är det men vill ändå slänga ut frågan...

Jag måste erkänna att, vid en första överblick, så är HPTs system verkar mer rörigt - men det är mycket troligtvis enbart för att jag inte är van detta!

Skall hur som helst bli intressant att testa detta!

/Badass
Programmet i sin nuvarande version har funnits i drygt två år, och det var väldigt länge sen det fanns buggar som var så allvarliga. Däremot måste man alltid kontrollera att man byggt sitt system så det ser ut som förväntat. Programmet säger ju inte till om du reducerar bort dig eller gör ett "dåligt" system.

Jag förstår att startvyn i HPT kan vara överväldigande, men jag har försökt dela upp funktionaliteten på fler flikar så att bara de viktigaste sakerna syns på en gång. Vad gäller informationen om hästarna kan man konfigurera precis vilka fält man vill visa.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 07:49   #23
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
HPT:

Glömde fråga detta; Vad skiljer ditt system mot Jokersystemet? Vilka, om det är så, andra parametrar har du i ditt system? Streckbarheten tycker jag verkar vara en riktigt bra idé!

Ser efter en kort genomgång att det är mycket att gå igenom innan jag ens är i närheten av att använda detta system... Det verkar finnas en rad extra finesser på HTP-systemet - vilket anser du är den största, enskilda fördelen med ditt alster?

Gillar även mallsystemet. En fråga till; Det Jokersystemet kallar "Garanti-%" är det "intervall%" hos dig?

Ursäkta om dessa är "dumma" frågor men är ganska ny på både Jokersystemet och ditt!

Kommer absolut testa ditt framöver, men behöver mer kött på benen innan...!

Ha det bra!

/Badass
Av uppenbara skäl är jag själv inte Joker-användare... ;-)

HPT är byggt med den allra senaste tekniken, och grundtanken är att det ska vara billigare, bättre och enklare att använda än konkurrenterna. När funktionerna för bolagsspel kommer på plats tror jag inte att HPT har mindre funktioner än något annat program, snarare tvärtom. De som har använt båda programmen är nog mer lämpade att svara på den frågan. Jag välkomnar alltid synpunkter och förslag på hur jag kan göra programmet bättre.

Jag kan bara gissa att garanti% är till för system där man inte har garanti på alla rätt även om villkoren går in (motsvarande R-system på Stryktipset). Sådana system finns inte i HPT, och det är inget jag tänkte införa heller, eftersom man för in en slumpkomponent...

Det enklaste sättet att komma igång med HPT är att titta på exemplen som man kan ladda in i programmet under "Hjälp" i menyn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+10)

Senast redigerad av HPT den 2011-04-11 klockan 09:14.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 00:46   #24
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 2
Sharp$: 24
Standard

jag lånar tråden lite till min lilla fråga:

finns det nått program som kan göra reducerade v75-system som fungerar till OS X?
sjunis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 11:59   #25
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 1394
Standard

Mac OSX


Det enda jag har hittat finns på följande länk:
http://www.arctaedius.com/SystemFabriken/
gubjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 14:38   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Använder Joker systemet som jag gillar, men nyfiken på nytt är man ju alltid, kan man se kort kommentarer i HPT? Som i J när man klickar på en häst och får 5 senaste.
Något jag gillar hos J!
Har testat Travnets gratis mjukvara, tyckte jag var helt ok, extra + för att den var webbaserad om man sitter både på jobbet och hemma!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 15:28   #27
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Använder Joker systemet som jag gillar, men nyfiken på nytt är man ju alltid, kan man se kort kommentarer i HPT? Som i J när man klickar på en häst och får 5 senaste.
Något jag gillar hos J!
Har testat Travnets gratis mjukvara, tyckte jag var helt ok, extra + för att den var webbaserad om man sitter både på jobbet och hemma!
Eftersom kommentarerna, så vitt jag vet, kommer från Travronden själva finns de av förklarliga skäl inte i HPT. Bortsett från det finns det dock betydligt mer hästinformation i HPT än i Joker.

Till skillnad från konkurrenterna går dessutom fullversionen av HPT att prova gratis i 30 dagar. Övriga tycker att man ska betala runt 500 för deras program utan möjlighet att ens prova det. Känns varken modernt eller speciellt kundvänligt tycker jag...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 17:16   #28
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Min lilla tankegång i ämnet är bara i all enkelhet... tror det är lättare att "reducera bort sig"... än att det beror på att programmet man jobbar med är "dåligt".
Har använt Joker tidigare... var inte imponerad, testat en del andra... men kör nu sedan rätt länge Copema som fungera mkt bra. http://www.copema.se/V75sidan.htm

Det gäller som jag ser det att lära sig använda det använda programmet på bästa möjliga sätt... och det är nog helt upp till användaren, alla lirar vi på olika vis.

Gäller att hitta rätt parametrar att styra liret med, och inte köra med för många, då blir det lätt att någon spricker och då spricker också 7rätts-chansen... vid reducering så ska man inte falla för frestelsen att överreducera, många hästar till en låg kostnad gör ett väldigt ihåligt system som troligast inte håller ihop.

Ställer man rätt villkor på inte allt för många hästar kör jag hellre "Flerkupong" än "Varierad reducering"... får man in vinnarna med rätt villkor t.ex. A-B-C grupper nån/några säkra... då sitter ju vinsten där.

Som sagt, lära sig använda det program man använder kan vara A&O... och Joker är överreklamerat... det är mest marknadsföring, finns andra som är lika bra!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 11:05   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Använder Joker systemet som jag gillar, men nyfiken på nytt är man ju alltid, kan man se kort kommentarer i HPT? Som i J när man klickar på en häst och får 5 senaste.
Något jag gillar hos J!
Det som HPT säger stämmer, Travguro som det heter, görs av ronden. MEN det finns att se på nätet, inte lika lätt som i JokerS men ändå ligger på den här länken, är det v65 istället så byter du ut sista bokstäverna osv: https://www.atg.se/dynamic_files/travgurov86.pdf
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 11:43   #30
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Min lilla tankegång i ämnet är bara i all enkelhet... tror det är lättare att "reducera bort sig"... än att det beror på att programmet man jobbar med är "dåligt".
Har använt Joker tidigare... var inte imponerad, testat en del andra... men kör nu sedan rätt länge Copema som fungera mkt bra. http://www.copema.se/V75sidan.htm

Det gäller som jag ser det att lära sig använda det använda programmet på bästa möjliga sätt... och det är nog helt upp till användaren, alla lirar vi på olika vis.

Gäller att hitta rätt parametrar att styra liret med, och inte köra med för många, då blir det lätt att någon spricker och då spricker också 7rätts-chansen... vid reducering så ska man inte falla för frestelsen att överreducera, många hästar till en låg kostnad gör ett väldigt ihåligt system som troligast inte håller ihop.

Ställer man rätt villkor på inte allt för många hästar kör jag hellre "Flerkupong" än "Varierad reducering"... får man in vinnarna med rätt villkor t.ex. A-B-C grupper nån/några säkra... då sitter ju vinsten där.

Som sagt, lära sig använda det program man använder kan vara A&O... och Joker är överreklamerat... det är mest marknadsföring, finns andra som är lika bra!
OBS! Beakta att jag står bakom en av konkurrenterna till Joker och Copema, och det jag skriver ska ses utifrån detta faktum, då jag knappast är opartisk.

Trots att jag själv byggt ett program med många avancerade funktioner håller jag mig oftast till vanligt ABC-reducering. Jag håller helt och hållet med dig att det viktiga är att inte reducera bort sig och att alla program skapar likadana system.

Det som jag tycker skiljer programmen åt är hur lätt (om det överhuvudtaget går) det är att få överblick över all information som är relevant för att göra en korrekt bedömning av en hästs vinstchanser. Det jag saknar i både Copema och Joker är en vy för varje avdelning där man lätt kan jämföra de olika hästarna. För mig som inte är så travkunnig är det oumbärligt att enkelt kunna jämföra odds, insatsfördelning, resultatrad och annat. Har man sin uppfattning klar om hästarnas vinstchanser antar jag att detta inte är lika viktigt.

Att de båda programmen dessutom är byggda med stenåldersteknik gör mig som programmerare misstänksam. Vilket programföretag vill inte uppdatera sina program till något som åtminstone är hyfsat modernt och enklare kan vidareutvecklas?
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 13:07   #31
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Alla är vi olika. Detta är mina högst personliga tankar och åsikter och tycker du inte som jag så får du skylla dej själv.

8-9 år med Joker gör att allt annat ser rörigt ut. Man vänjer sig vid ett gränssnitt och då tycker man det är bra oavsett om det designades sent 60-tal eller i framtiden.
Jag har testat det mesta och inget är bättre eller sämre rent reduceringsmässigt i mina ögon. Om det inte tillkommit några obskyra reduceringsmöjligheter i dom andra programmen dom sista 12 mån så tycker jag dom kan i princip samma sak. Jag har dock inte kört dom versioner som släpptes 2011 så dom kan jag inte kommentera.

Jag saknar ingen info i Joker. Infon får man ju i banprogrammet, tipstidningar, ATGs sida, www.sharps.se osv...
Rankingen av loppen gör man ju först sen lägger man in den i programmet och sätter dom kraven man kom fram till var lämpliga när man rankade. Programmet används ju till 99% att prova olika reduceringar/kostnader och generera kuponger som är lite jobbiga att skriva själv och för att minimera risken för felskrivning.

Att inte Joker är kodad i senaste språket eller med senaste tekniken ser jag inte som ett problem. Att Joker är kodad i det språket som dom som kodar och som underhåller applikationen kan ser jag som en fördel. Supporten skall ha en liten hyllning. Jag rapporterade en bugg i 11.3 och 30 min senare fick vi alla 11.4
Ganska kvickt faktiskt.
Jag är dock helt med på att det är enorma fördelar med nyare tekniker/språk då en kodare lättare kan bytas ut om någon av dom gamla vinner storvinst och slutar.

HPT är grymt. Det var ännu grymmare när det inte kostade men jag förstår att det måste kosta. Jag gissar att "nya" reducerande travspelare kommer att ta HPT till sig och snart kommer man kanske snacka HPT-system istället för Jokersystem. Oavsett vilket så är det ju bara vanliga simpla system utskrivna på massa bongar.

Att säga att Joker är överskattat håller jag inte med om. Det gör bara det du ber om. Snarare underskattat. I alla fall den 3 april 2010 på Romme

Gott Nytt År på er!

/AA

Senast redigerad av AA den 2011-12-28 klockan 14:01. Anledning: Oppsss.. Fel datum för vinsten! Hur kan man glömma :)
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 13:50   #32
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AA Visa inlägg
(...)
Jag har testat det mesta och inget är bättre eller sämre rent reduceringsmässigt i mina ögon. Om det inte tillkommit några obskyra reduceringsmöjligheter i dom andra programmen dom sista 12 mån så tycker jag dom kan i princip samma sak. Jag har dock inte kört dom versioner som släpptes 2011 så dom kan jag inte kommentera.

(...)

HPT är grymt. Det var ännu grymmare när det inte kostade men jag förstår att det måste kosta. Jag gissar att "nya" reducerande travspelare kommer att ta HPT till sig och snart kommer man kanske snacka HPT-system istället för Jokersystem. Oavsett vilket så är det ju bara vanliga simpla system utskrivna på massa bongar.

(...)
Helt riktigt. Alla program innehåller ungefär samma reduceringsmöjligheter, i något skiftande varianter och med olika lösningar för gränssnittet. Ska man hårdra det skulle egentligen bara Utgångar behövas (ABCD-reducering är ju bara ett specialfall av det). Det skulle kanske inte bli så praktiskt, men allt skulle ju gå att göra...

Det jag har försökt att göra i HPT är snarare att lägga till andra funktioner runt omkring som är tilltalande. Två unika saker jag själv använder ofta:

- Ladda upp systemet centralt och maila ut en länk till ens spelbolag så att alla kan följa i mobilen hur det går.
- Spela V7/flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknat radvärde (något som blivit lättare sen insatsfördelning infördes). V7 på rader med låg utdelning, vanligt på resten.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 13:57   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Håller helt med AA, det är ju inga revolutionerande skillnader mellan programvarorna, de är till för reducering och det fungerar de utmärkt till allihop (med en brasklapp för att jag inte kikat igenom de senaste uppdateringarna). Sen är det ju så med allt att om man kört ett program ett tag så innebär det en inlärningsperiod att byta. Är man van dataanvändare så går det snabbare och så vidare.

Och så är det ju HPT, att om du har en lika bra produkt eller bättre än Joker så kommer du plocka marknadsandelar framgent! Du får göra en deal med Nybrink, med tanke på hur ofta som han namedroppar Jokersystem i tv eller tidningar (till skillnad från att säga reducerade system) så ljuder det nog ett kassaklirr i huvudet på karln varje gång. Om man nu inte vill ha någon annan ambassadör för sin produkt, någon som hörs mer hittar du ju inte i vart fall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 13:59   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det jag har försökt att göra i HPT är snarare att lägga till andra funktioner runt omkring som är tilltalande. Två unika saker jag själv använder ofta:

- Ladda upp systemet centralt och maila ut en länk till ens spelbolag så att alla kan följa i mobilen hur det går.
- Spela V7/flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknat radvärde (något som blivit lättare sen insatsfördelning infördes). V7 på rader med låg utdelning, vanligt på resten.
Det där ÄR verkligen tilltalande funktioner, bra jobbat!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 14:48   #35
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
(...)

Och så är det ju HPT, att om du har en lika bra produkt eller bättre än Joker så kommer du plocka marknadsandelar framgent! Du får göra en deal med Nybrink, med tanke på hur ofta som han namedroppar Jokersystem i tv eller tidningar (till skillnad från att säga reducerade system) så ljuder det nog ett kassaklirr i huvudet på karln varje gång. Om man nu inte vill ha någon annan ambassadör för sin produkt, någon som hörs mer hittar du ju inte i vart fall.
Ja, man kan ju misstänka att Nybrink får mer än bara gratis årsabonnemang från Travronden... ;-) Det har gått så långt att jag hajade till när jag läste Aftonbladets artikel om 34-miljonersvinnaren häromdagen.

"– Det är en del i ett större system, meddelar Hasse Svennehed, pr-chef på ATG.
Spelaren hade alltså spelat ett så kallat reducerat system."


Det betyder ju förmodligen att det INTE var Joker som använts. Hade ju inte suttit helt fel om det hade funnits en hänvisning till HPT där istället... ;-)

Så länge jag inte går back på HPT så kan jag bida min tid och vänta på att fler ska upptäcka programmet. Fler och fler verkar ju intressera sig för reducerade system, så det borde finnas en marknad även i framtiden.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 18:46   #36
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det jag har försökt att göra i HPT är snarare att lägga till andra funktioner runt omkring som är tilltalande. Två unika saker jag själv använder ofta:
- Ladda upp systemet centralt och maila ut en länk till ens spelbolag så att alla kan följa i mobilen hur det går.
- Spela V7/flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknat radvärde (något som blivit lättare sen insatsfördelning infördes). V7 på rader med låg utdelning, vanligt på resten.
Intressant program du utvecklar men skulle du kunna vara vänlig att inte göra det alltför kraftfullt för då minskar EV:t för oss andra trav-sharps .

Appropå flerbong: Har ni märkt att ATG:s filinlämning har blivit klart snabbare efter deras senaste systemuppdatering? Man blir nästan lite misstänksam till om kupongerna har registrerats på rätt sätt.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 09:09   #37
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
...
- Spela V7/flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknat radvärde (något som blivit lättare sen insatsfördelning infördes). V7 på rader med låg utdelning, vanligt på resten.
...
Mycket intressant funktion!
Jag får ladda ner och testa 30 dagar

Ha de´

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 10:34   #38
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Intressant program du utvecklar men skulle du kunna vara vänlig att inte göra det alltför kraftfullt för då minskar EV:t för oss andra trav-sharps .

Appropå flerbong: Har ni märkt att ATG:s filinlämning har blivit klart snabbare efter deras senaste systemuppdatering? Man blir nästan lite misstänksam till om kupongerna har registrerats på rätt sätt.
Jag kanske borde höja priset så bara de riktiga storspelarna köper programmet... ;-) Än så länge är det inte så många som har PRO-versionen och kan använda de avancerade funktionerna, men det ändrar sig förhoppningsvis. Snart kan alla enkelt spela system på samma sätt som "enkelradsmannen" som brände sex miljoner i veckan... ;-)

ATG gjorde om filinlämningen så att hela filen laddas upp till ATG innan inlämning påbörjas. Det är därför det går snabbare när väl inlämningen sker. Nu undviker man att bara delar av filer blir inlämnade.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 11:59   #39
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 224
Sharp$: 2269
Standard

Jag har använt Joker o HPT och tycker joker är snabbare och rationellare. Jag har kört bägge systemet ung lika länge sammanlagt ca 15 månader. Inom joker har det blivit vinst på ca 200 kkr och med HPT 35 kkr .
Kul med HPT att man kan beräkna ung värde på raden.
Fördel med Joker är behändigare med % reducering. Skulle vvara på sin plats att kunna kopiera och distribuera systemen inom bolag eller för att skryta på Travpunkten etc med...
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 13:03   #40
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av affe56 Visa inlägg
Jag har använt Joker o HPT och tycker joker är snabbare och rationellare. Jag har kört bägge systemet ung lika länge sammanlagt ca 15 månader. Inom joker har det blivit vinst på ca 200 kkr och med HPT 35 kkr .
Kul med HPT att man kan beräkna ung värde på raden.
Fördel med Joker är behändigare med % reducering. Skulle vvara på sin plats att kunna kopiera och distribuera systemen inom bolag eller för att skryta på Travpunkten etc med...
Det är alltid intressant att höra synpunkter från de som har testa flera olika program. Joker är snabbare av den enkla anledningen att det är byggt med väldigt gammal teknik (som funkar halvdåligt med Windows 7 vad jag förstått). HPT är gjort med den allra senaste Microsoft-teknologin, och jag kan förstå att det går segt på gamla eller enkärniga datorer. Förmodligen har min användarkrets minskat p g a det, men å andra sidan behöver jag aldrig kompromissa när det gäller att bygga ny funktionalitet.

Vet inte vad du menar med procentreducering, men jag har svårt att tro att det inte skulle finnas i HPT... ;-) Jag välkomnar dock alltid förändringsförslag från användarna.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 17:32   #41
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Hmmm, på vilket sätt skulle Jokersystemet fungera halvdåligt med Windows 7? Har använt Jokersystemet i Windows 7, Windows Vista & Windows 98 utan att märka att Jokersystemet skulle fungera sämre i det operativsystemet.

Dock så saknar jag en del funktioner som du verkar ha i ditt program, jag får plugga på i HPT-manualen vad som skiljer ditt program ifrån Jokersystemet innan jag ev. provar på ditt program...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-30, 00:58   #42
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hmmm, på vilket sätt skulle Jokersystemet fungera halvdåligt med Windows 7? Har använt Jokersystemet i Windows 7, Windows Vista & Windows 98 utan att märka att Jokersystemet skulle fungera sämre i det operativsystemet.

Dock så saknar jag en del funktioner som du verkar ha i ditt program, jag får plugga på i HPT-manualen vad som skiljer ditt program ifrån Jokersystemet innan jag ev. provar på ditt program...
Jag vet bara vad jag läste för ett tag sedan. Bl a funkar det inte längre att skicka mail inifrån programmet. Dessutom installeras programmet direkt under roten på C:, något som varken är rekommenderat eller supportat av Microsoft. Sen måste man tydligen köra programmet som administratör, vilket bör betyda att man inte kan köra det om man exempelvis sitter på sin dator på jobbet.

Det är mycket möjligt att detta är fixat i senaste versionen, men det visar ändå att den höjda säkerhetsnivån i Windows kan ställa till det...

Jag har egentligen inget intresse av att gnälla på konkurrenterna, utan tycker bara att man ska prova de alternativ som faktiskt finns. På ATGs hemsida länkas det till sex olika reduceringsprogram, och det är ju inte säkert att det som Nybrink rekommenderar är det som passar just dig bäst... ;-) Även på det här området leder förhoppningsvis ökad konkurrens till bättre och billigare program på sikt.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 12:55   #43
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Jag väcker tråden.

Nån som vill dela på Jokersystemet?
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 13:34   #44
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 224
Sharp$: 2269
Standard

Joker alldeles utmärkt. Jag har jämfört Joker o HTP och tycker Joker är snabbare och mer utförlig.
Ett antal osannolika vinster har kommit med reduceringsverktygen: Jag tycker att du skall investera i Joker själv "fusbar"
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 13:55   #45
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av affe56 Visa inlägg
Joker alldeles utmärkt. Jag har jämfört Joker o HTP och tycker Joker är snabbare och mer utförlig.
Ett antal osannolika vinster har kommit med reduceringsverktygen: Jag tycker att du skall investera i Joker själv "fusbar"
Jag hoppas du har provat senaste versionen (3.61) av HPT, som är snabbare än tidigare versioner. Är också nyfiken på vad du menar med "mer utförlig", jag vill ju fortsätta förbättra HPT så det inte blir någon diskussion om vilket som är bäst ;-)

Fusbar: Jag håller med Affe56. Om du inte kan tänka dig att prova några andra, billigare alternativ än Jokersystemet är det väl bara att betala det pris de begär eller låta bli att använda det...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 14:37   #46
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 1690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Sen måste man tydligen köra programmet som administratör, vilket bör betyda att man inte kan köra det om man exempelvis sitter på sin dator på jobbet.

Det är mycket möjligt att detta är fixat i senaste versionen, men det visar ändå att den höjda säkerhetsnivån i Windows kan ställa till det...
Exactamente - Krävs adnin.rättigheter för Joker?

Och kan jag alltså kör HPT "utanför" Windows dvs installera det utan admin.rättigheter?
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 15:01   #47
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scunnert Visa inlägg
Exactamente - Krävs adnin.rättigheter för Joker?

Och kan jag alltså kör HPT "utanför" Windows dvs installera det utan admin.rättigheter?
I Windows 7 kan man inte installera några program alls om man inte är administratör eller standardanvändare med speciella rättigheter tillagda.

När HPT väl är installerat går det dock utmärkt att köra programmet oavsett vilka rättigheter man har, eftersom all konfiguration och alla filer sparas per användare på det skrivbara utrymme ("Mina dokument") som tillhör ens eget användarkonto.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 15:16   #48
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 1690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
I Windows 7 kan man inte installera några program alls om man inte är administratör eller standardanvändare med speciella rättigheter tillagda.
Var oklar - jag/vi har f n Windows XP Professional; samma där?
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 15:28   #49
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av affe56 Visa inlägg
Joker alldeles utmärkt. Jag har jämfört Joker o HTP och tycker Joker är snabbare och mer utförlig.
Ett antal osannolika vinster har kommit med reduceringsverktygen: Jag tycker att du skall investera i Joker själv "fusbar"
Nä, tycker det är för dyrt. Lagom om man varit 3st
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 16:05   #50
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scunnert Visa inlägg
Var oklar - jag/vi har f n Windows XP Professional; samma där?
Förmodligen är det enklare i XP, men jag vet inte säkert, har inte använt det på ganska många år...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 10:44   #51
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Frågar en sista gång. Ingen som vill dela på jokersystemet?
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:05   #52
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Frågar en sista gång. Ingen som vill dela på jokersystemet?
När man köper Joker gäller licensen bara en dator,
vill jag minnas. Kör mitt Joker på två,
fast väldigt ofrekvent på en av dom.

Är ju rätt tråkigt att dela på om det plötsligt inte funkar.
BTW en mkt väl placerad 500:- att köpa en egen licens!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:14   #53
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Frågar en sista gång. Ingen som vill dela på jokersystemet?
HPT för 199:- är alltså inget alternativ?

Vad är det du saknar som skulle kunna göra dig intresserad av att prova något annat än Jokersystemet? Jag vill ju fortsätta utveckla produkten och tar gärna emot synpunkter...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:28   #54
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
När man köper Joker gäller licensen bara en dator,
vill jag minnas. Kör mitt Joker på två,
fast väldigt ofrekvent på en av dom.

Är ju rätt tråkigt att dela på om det plötsligt inte funkar.
BTW en mkt väl placerad 500:- att köpa en egen licens!
Måste fungera på fler. Står t.o.m om du formaterar datorn är det bara och installera och hämta nyckeln på nytt. 3-4 st datorer är nog max.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:29   #55
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
HPT för 199:- är alltså inget alternativ?

Vad är det du saknar som skulle kunna göra dig intresserad av att prova något annat än Jokersystemet? Jag vill ju fortsätta utveckla produkten och tar gärna emot synpunkter...
Van vid joker helt enkelt.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 13:21   #56
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
HPT för 199:- är alltså inget alternativ?

Vad är det du saknar som skulle kunna göra dig intresserad av att prova något annat än Jokersystemet? Jag vill ju fortsätta utveckla produkten och tar gärna emot synpunkter...
Att kunna ställa upp kraven med "logik".

Idag gäller "och" mellan alla kravtyper.
Jag skulle vilja kunna skapa godtyckliga kombinationer av och/eller mellan varje enskilt "rad-filter".
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-26, 11:39   #57
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Det finns inga gratisprogram inom detta eller? har för mig det fanns förut.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-26, 15:43   #58
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Det finns inga gratisprogram inom detta eller? har för mig det fanns förut.
Du har ett demoprogram du kan testa här: http://www.totopro.se/

Vill du ha tillgång till alla funktioner så kostar det dock en slant...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-26, 20:36   #59
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Det finns inga gratisprogram inom detta eller? har för mig det fanns förut.
HPT har en gratisversion där man kan spela på V64/V65/V75/V86 med begränsad funktionalitet.

Man kan också testa det kompletta programmet gratis i 30 dagar, därefter återgår det till gratisversionen. Om jag förstått saken rätt funkar inget alls i TotoPro efter 30 dagar, rätta mig gärna om jag har fel.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-04, 13:32   #60
 
Vladswes avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 49
Sharp$: 1222
Standard

Denna tråd verkar vara mest relevant för att beskriva min erfarenhet av HPT så här kommer det.
Har tidigare alltid kört jokern, men nu när min prenumeration gick ut bestämde jag mig för att prova nåt nytt. Efter att ha läst lite här på tråden så valde jag HPT, skönt att det finns en "prova på" period.

Första intrycket är mycket bra, massvis med info lopp för lopp, massvis med sorteringsalternativ. Trots att layouten var helt ny för mig så kom man rätt snabbt in i tänket och allting verkar ganska logiskt. Med andra ord jag gillar programmet.

Nu till det negativa. Här beskriver jag de problem som JAG har stött på på MIN dator, så jag vill inte påstå att felen är generella utan kan mycket väl bero på min dator/operativsystem.

1. Programmet hänger sig typ varje halvtimme helt utan anledning, nåt stackoverflow fel och hejdå, så har man inte sparat systemet är man körd. Fruktansvärt irriterande. Felloggen är också tom.
2. Ibland så går det inte att kategorisera hästar, man väljer A, B eller C men det valda alternativet blir inte markerad, samtidigt som på översikten så ser det ut som att den valda hästen faktiskt fått rätt kategori, sånt får ju en att börja fundera på vad som gäller.
3. Intervallreducering på radvärde verkar funka på nåt konstigt sätt, satte vilkor på att reducera bort alla rader med värde under 10000, då tog den bort typ massvis med rader så att när man simulerade utfallet kunde man inte hitta nån rad med 7 rätt trots att man matade in en rad som var lätt värd en mille.

I övrigt är jag rätt nöjd, ska fortsätta använda den månaden ut innan jag betämmer mig.
Vladswe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 06:40   #61
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vladswe Visa inlägg
(...)

Nu till det negativa. Här beskriver jag de problem som JAG har stött på på MIN dator, så jag vill inte påstå att felen är generella utan kan mycket väl bero på min dator/operativsystem.

1. Programmet hänger sig typ varje halvtimme helt utan anledning, nåt stackoverflow fel och hejdå, så har man inte sparat systemet är man körd. Fruktansvärt irriterande. Felloggen är också tom.
2. Ibland så går det inte att kategorisera hästar, man väljer A, B eller C men det valda alternativet blir inte markerad, samtidigt som på översikten så ser det ut som att den valda hästen faktiskt fått rätt kategori, sånt får ju en att börja fundera på vad som gäller.
3. Intervallreducering på radvärde verkar funka på nåt konstigt sätt, satte vilkor på att reducera bort alla rader med värde under 10000, då tog den bort typ massvis med rader så att när man simulerade utfallet kunde man inte hitta nån rad med 7 rätt trots att man matade in en rad som var lätt värd en mille.

(...)
Punkt 1 och 2 låter som något man kan råka ut för om man har en lite äldre dator. Jag kan ha programmet igång en hel lördag med flera system utan att få problem. Att inte markeringarna för ABC inte syns beror helt enkelt på att grafiken inte orkar med, men som du skriver så får de sin gruppering ändå.

Känner inte alls igen punkt 3, men jag får titta på det.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 10:16   #62
 
Vladswes avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 49
Sharp$: 1222
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Punkt 1 och 2 låter som något man kan råka ut för om man har en lite äldre dator. Jag kan ha programmet igång en hel lördag med flera system utan att få problem. Att inte markeringarna för ABC inte syns beror helt enkelt på att grafiken inte orkar med, men som du skriver så får de sin gruppering ändå.

Känner inte alls igen punkt 3, men jag får titta på det.

Ok, köper det, datorn i sig är det inget fel på men programmet körs via VMWare så det är en virtuell dator. Misstänkte att det kunde vara nåt med det.
Vladswe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td