Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-04, 16:14   #1
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Sharps - vinsdrivande?


Tar upp det här som KP vill så inte Lazlos dagbok går OT.

KP säger hela tiden att Sharps absolut inte är vinstdrivande, vilket jag har svårt att förstå och jag ställer mig dessa frågor.

1. Hur mycket kostar sharps.se att hålla igång om absolut ingen får betalt förrutom servern där allt ligger?

2. Lazlos annons skulle kosta 4000 kr/månad. Jag vet inte exakt vad han blev erbjuden men det lät inte som någon fet banner som alltid ligger på sidan vilken sida man än är på, som de två annonser som ligger längst upp på sidan mellan sharps-loggan och sin egen profil.
För att inte tala om megabannern på förstasidan där 9 olika spelbolag turas om att vara med respektive bonus.

Så min fråga är hur mycket sharps har i intäkter varje månad och vad som händer med alla dessa pengar?

Om inte KP svarar får gärna andra som har någorlunda koll eller bra gissningar svara för jag får inte ihop det ekonomiskt trots att jag pluggar till mattelärare i dagsläget...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:34   #2
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Förstår inte problemet riktigt?

Oavsett om KP säger att de inte är vinstdrivande så är det väl självklart att de ska få tjäna lite slantar på det jobb de gjort med sidan? Ska man inte belönas för att man lyckas bra med något? På vilket sätt drabbar det mig eller dig om site-ägarna tjänar på sidan, tvärtom borde det motivera dom ännu mer att förbättra kvalitén och därmed utöka antalet besökare. Finns nog inte många seriösa sidor som drivs helt ideellt nu för tiden, det känns ju bara korkat?

Sedan det här med Lazlo, jag har absolut inget emot Lazlo utan uppskattar hans spel och hans synpunkter lika mycket som alla andra verkar göra. Men återigen, det är deras sida, deras regler och det är väl självklart att man inte vill gynna en annan vinstdrivande sida där det i det långa loppet innebär att sharps blir av med "klick" till en annan site som används sharps som en gratis reklamplats? Priset för annonsplatsen lät ganska rimligt (billigt till och med), tror också att de flesta med lite insyn i ämnet kan bekräfta det (även om siffror som t.ex. antalet unika besökare saknas).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
surrelito (+5)
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:38   #3
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Tycker Sharps är en bra sajt men utvecklingskurvan har ju definitivt stannat av. Givetvis är det ju svårt att utveckla sajen om det kommer in marginellt med pengar. Självklart upp till grundarna hur de vill driva sajten, men jag tror på sikt att den måste leverera stabila vinster för att överleva/utvecklas. Känns som det stora finns kunskaper om spel, affärsmodellen verkat däremot långt ifrån färdigutvecklad. Känns inte som den kompetensen finns.

Givetvis får Sharps ersättning om någon registrerar sig via länk kopplad till Sharps, numera borde detta ge marginella intäkter då Sharpsanv väl redan har konton mer eller mindre överallt.

Tycker generellt att hela tips/infomarknaden är underutvecklad och utbudet är ju skrämmande dåligt.

Jag ser många möjliga intäktsmöjligheter men det är inget jag tänker skriva om i denna tråd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-04 klockan 16:48.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:43   #4
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Att driva en sajt som Sharps utan vinstintresse är för mig helt ofattbart. Kommer degen in blir ju oxå sajten bättre. Skulle vara kul att höra från KP vartifrån intäkterna kommer ifrån.
I synnerhet då kritiken mot RoK varit massiv, där deras uppenbart lönsamma affärsmodell ifrågasatts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2), Pilkast (+1)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-04 klockan 16:46.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:49   #5
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Värt att notera i sammanhanget är att jag inte har något emot om Sharps är vinstdrivande. Det är inte grejen. Det är ju bara bra om det är det så, då sajten fortsätter hålla hög klass även i framtiden men VARFÖR HYMLA med det om den är det? Jag har då inget emot det, har ni andra?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:57   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag kan svara på det självklart.
Du fick även lite info om det i chatten igår. Annars kan du läsa lite om det här: https://www.sharps.se/forums/nyheter/...r-fran-sharps/

Citat:
1. Hur mycket kostar sharps.se att hålla igång om absolut ingen får betalt förrutom servern där allt ligger?
Våra utgifter har varit inköp utav dedikerade servrar, colocation samt spreadsheetfeeden vad jag kommer på. Ingen utav oss har tagit ut lön. Vi (jag och Boone samt iCash tidigare) har donerat vår tid, även våra två moderatorer har donerat sin tid men den som främst donerat är vår kodare mars och kodare är inte billiga att ha. Hade vi räknat in den kostnad som en konsult som mars är har donerat så hade vi legat tokback och knappt gått breakeven tom 2020 ens. Vad de totala kostnaderna har legat på exakt har jag ingen koll på och vi har ingen redovisningsskyldighet heller. Den dagen detta blir ett heltidsjobb för oss (vilket vi har svårt att se med tanke på den begränsade marknaden i Sverige) så kanske det förändras men änsålänge gäller det vi sagt tidigare. Sharps har gått plus efter något år ja, mer om detta senare i inlägget.

Citat:
2. Lazlos annons skulle kosta 4000 kr/månad. Jag vet inte exakt vad han blev erbjuden men det lät inte som någon fet banner som alltid ligger på sidan vilken sida man än är på, som de två annonser som ligger längst upp på sidan mellan sharps-loggan och sin egen profil.
Han fick klart för sig i kombination med detta vad dessa intäkter skulle gå till och att de skulle tillbaka till medlemmarna i någon form vilket han uppskattade även.
Vi har nekat otaligt många annonsförslag via mail och lär fortsätta göra det fortfarande eller så svarar vi med att vi kräver skyhöga summor vilket gör att de tappar intresset .

Men åter till vad intäkterna ska gå till; Vi planerar att lansera ett reksystem där ni medlemmar kommer kunna få betalt för varje välskriven rek. Vi hoppas detta kommer stimulera forumet och leda till att medlemmar bidrar mer än vad de tar. Detta räknar vi kommer vara den enskild största utgiften för oss faktiskt.
Reksystemet kommer även att lanseras väldigt snart. Vi har även andra planer men vi vill inte avslöja dessa för tidigt utan tar en sak i taget. Så de intäkter som Sharps drar in i dagsläget planerar vi att dela ut till medlemmarna igen och således är vi inte vinstdrivande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:59   #7
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Hela avdelningen med rekar är ju en stor besvikelse. Efter att ha funnits så pass länge som Sharps gjort,och att under denna tid inte kunnat bygga upp en kompetent rekavdelning måste ses som ett stort misslyckande.
Känns om att motivationen bland Sharpsen att bidra är låg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:03   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Samt svar på varför utvecklingskurvan har avstannat så beror det som sagt på att detta är inget vi driver på heltid utan på vår lediga tid. Vi är beroende utav vår kodare och han har redan fullt upp med sina projekt. Utvecklingen av Sharps går alltså i en sakta takt i skymundan. Hade vi haft en finansiär bakom oss så skulle sidan vara reklamspäckad och självklart hade utvecklingen gått väldigt mycket fortare då men det har vi inte och det tackar vi för att vi inte har heller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10), Lillis (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:20   #9
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Samt svar på varför utvecklingskurvan har avstannat så beror det som sagt på att detta är inget vi driver på heltid utan på vår lediga tid. Vi är beroende utav vår kodare och han har redan fullt upp med sina projekt. Utvecklingen av Sharps går alltså i en sakta takt i skymundan. Hade vi haft en finansiär bakom oss så skulle sidan vara reklamspäckad och självklart hade utvecklingen gått väldigt mycket fortare då men det har vi inte och det tackar vi för att vi inte har heller.
Känns som reklam kvittar så länge sidan blir bättre och reklamen ligger på sidan eller längst upp/ner. Det är ju bara att skita i att kolla på den. Knappast så jag skiter i att surfa in på aftonbladet trots all deras reklam.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:20   #10
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Samt svar på varför utvecklingskurvan har avstannat så beror det som sagt på att detta är inget vi driver på heltid utan på vår lediga tid. Vi är beroende utav vår kodare och han har redan fullt upp med sina projekt. Utvecklingen av Sharps går alltså i en sakta takt i skymundan. Hade vi haft en finansiär bakom oss så skulle sidan vara reklamspäckad och självklart hade utvecklingen gått väldigt mycket fortare då men det har vi inte och det tackar vi för att vi inte har heller.
Finns väl andra sätt att tjäna pengar på än att ha sajten fullspäckad av reklam. Varför denna negativa syn på finansiärer? Finns ju många sorter!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:27   #11
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och hur seg är inte Aftonbladets sida?
Tycker personligen att dom ska ha all heder för att hålla nere den för******e reklamen man blir påtvingad överallt.
Sagt det förr, säger det igen, tycker det blivit mkt "bad feelings" på sista tiden.
Tråkigt, då det faktiskt ÄR en förbannat bra sida....

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), hanscrispi (+1), Zzz (+10), limeburn (+5)
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 18:27   #12
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Finns väl andra sätt att tjäna pengar på än att ha sajten fullspäckad av reklam. Varför denna negativa syn på finansiärer? Finns ju många sorter!
Du tror inte att en finansiär vill tjäna pengar på sin investering? Genom att ta in finansiärer kommer de förlora en del av den totala kontroll de har på sidan och dess utveckling nu då man måste se till att göra en tredje-part nöjd samtidigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10)
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 18:33   #13
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Sidan gick utför redan när iCash lämnade, om det berodde på han eller inte låter jag vara osagt. Jag förstår att Mars kan vara upptagen och att då sidan kan stanna upp, inga konstigheter alls faktiskt men det stora problemet är ju fortfarande inte vad det kommer för nya funktioner utan hur sidan sköts.

Folk som sköter sig och bidrar blir behandlade som kvinnor i Indien och de som beter sig som män i Indien är dem som har det bäst här. Till exempel så får man skriva vad man vill trots att man inte bidrar med någonting och gång på gång sabba trådar, kolla bara på alla dessa sportspelet trådar som gått berserk p.g.a en jävla pajas varit inne och kluddat gång på gång med "tack" och "jag spelar detta och detta, vad tror ni?" Nej denna sidan kommer inte komma någonvart så länge man inte modererar riktigt och seriöst.

Själv tycker jag det är jävligt synd då det funnits grym potential i över 2 år men den har inte utnyttjats utan istället har man hållit på som några tomtar (Se inlägget ovanför).

Och ska jag bara kommentera incidenten med Lazlo så tycker jag det är pinsamt av KP & co och att Sharps inte är vinstdrivande för att man ska ge tillbaka pengarna nu i en ny rekfunktion? Come on....
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
htsolna08 (+1), htsolna08 (+1), htsolna08 (+1), BlackCobra (+1), BlackCobra (+1), BlackCobra (+1)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 18:39   #14
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Självklart vill de flesta investerare ha avkastning för eller senare. Kan bara inte förstå inställningen att till varje pris inte vara vinstdrivande.

Är målet att utveckla sharp till den bästa bettingcommunityn eller är det grundarnas privata projekt de driver för skojs skull?

Vill man bli bäst så borde man ju göra allt i sin makt för att uppnå detta.

Vad jag vill ha sagt är att med extern kapital skulle sajten kunna utvecklas mkt snabbare , vilket skulle vara till gagn för alla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:03   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Kan inte ni som tvivlar på att sharps är vinstdrivande förklara vart alla intäkter som KP, mars och Boone stoppar i sina fickor kommer ifrån?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td