Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-05, 12:36   #61
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Men alvarligt kriga, spelar det någon roll? Kan du inte vara nöjd med att du har en schysst bettingsida med kunniga personer som du kan hänga på?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:39   #62
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Är Boone och Kp personerna bakom Sharps?

Är deras riktiga namn offentliga eller drivs sajten (verksamheten) av 2 st anonyma nicks?
Att du orkar, nog det absolut skitnödigaste jag sett på internet all time. Du sätter dig alltså här och börjar leka skattejurist hux flux och förväntar dig att någon ska orka ta dig på allvar. Vem fan tror du att du är? Elliot Ness eller?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+100)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:39   #63
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Peanuts eller inte, det ni gör är olagligt. Sharps intäkter går alltså till ett skrillkonto där någon av grundarna är betalningsmottagare?
Nu går du till attack helt utan grund och kommer med falska påståenden.
Var vänlig läs följande om hobbyverksamhet:
http://www.skatteverket.se/blankette...680007485.html
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:41   #64
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Tar upp det här som KP vill så inte Lazlos dagbok går OT.

KP säger hela tiden att Sharps absolut inte är vinstdrivande, vilket jag har svårt att förstå och jag ställer mig dessa frågor.

1. Hur mycket kostar sharps.se att hålla igång om absolut ingen får betalt förrutom servern där allt ligger?

2. Lazlos annons skulle kosta 4000 kr/månad. Jag vet inte exakt vad han blev erbjuden men det lät inte som någon fet banner som alltid ligger på sidan vilken sida man än är på, som de två annonser som ligger längst upp på sidan mellan sharps-loggan och sin egen profil.
För att inte tala om megabannern på förstasidan där 9 olika spelbolag turas om att vara med respektive bonus.

Så min fråga är hur mycket sharps har i intäkter varje månad och vad som händer med alla dessa pengar?

Om inte KP svarar får gärna andra som har någorlunda koll eller bra gissningar svara för jag får inte ihop det ekonomiskt trots att jag pluggar till mattelärare i dagsläget...


Helt sjukt vad vissa trådar får gå off topic medans man kan få varning för betydligt mindre i andra. Det här har ju blivit en äcklig chattråd vad det verkar med RobinD inblandad, den grinigaste moderatorn av dem alla i normala fall

Skillnad på trådskapare och trådskapare tydligen vad som tillåts i trådarna...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:46   #65
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Men alvarligt kriga, spelar det någon roll? Kan du inte vara nöjd med att du har en schysst bettingsida med kunniga personer som du kan hänga på?
Normalt sett inte. Men, när man välljer linjen att inför alla sina medlemmar påstå att verksamheten bedrivs helt utan vinstsyfte så bör man på något sätt kunna styrka detta. Om samtliga intäkter går direkt till ett anonymt konto är ju så inte fallet.

Sen går det ju inte att komma ifrån att det skulle visa sig att sveriges näst största bettingcommunity med över 10.000 medlemmar bedrivs illegalt som en svart verksamhet.

Dessutom har ju Sharps satt sig på ganska höga hästar då man sågat konkurrenters affärsupplägg.

Och låt mig tillägga. Jag är inte alls tilltalad av RoKs affärsmodell, men om man går till den typen av frontalangrepp som Sharps gjort så bör man kunna redovisa sin egen seriositet
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:49   #66
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu går du till attack helt utan grund och kommer med falska påståenden.
Var vänlig läs följande om hobbyverksamhet:
http://www.skatteverket.se/blankette...680007485.html
Tillåt mig småle.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:53   #67
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg


Helt sjukt vad vissa trådar får gå off topic medans man kan få varning för betydligt mindre i andra. Det här har ju blivit en äcklig chattråd vad det verkar med RobinD inblandad, den grinigaste moderatorn av dem alla i normala fall

Skillnad på trådskapare och trådskapare tydligen vad som tillåts i trådarna...
Bara för att du inte fått svar på dina frågor så är inte tråden Off Topic, däremot är ditt inlägg nu OT. Håll dina åsikter om mig för dig själv eller redogör för dem någon annanstans.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:54   #68
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11906
Standard

Undertecknad brukar inte lägga sig i den här typen av diskussioner men nån måtta på alla dumheter får det väl ändå va!? Trodde detta var ett forum för diskussioner om sportsbetting etc, men ICKE DÅ!

Finns alltid "förståsigpåare" eller IDIOTER som jag skulle kalla dem och tydligen även "hobbyskattmasar" som griper varje strå för att få framstå som viktig, eller bara nyfiken!? Fan vet vad...

Det enda ni gör (mig veteligen) är att göra folk här förbannade! Är det inte bättre att lägga er energi/fokus på den (förhoppningsvis) egentliga orsaken att ni hittade till Sharps från början!? D.V.S Dela med er av idéer,synpunkter rörande spel/betting-information och dylikt och GE FAN i att tramsa kring allt annat skit som för övrigt inte angår er heller för den delen!

Uppskatta sharps.se för vad det egentligen är! Som de allra flesta andra väljer att göra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:54   #69
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Det många förmodligen inte vet är att det kostar en hel del att driva en server där sidan får över 1000 unika besökare/dagen.

Nu vet jag inte exakt vad driftkostnaden är men jag har gjort en grov uppskattning.

Låt säga att servern som står för sidan har en kostnad på 16000kr. Antag att en server håller i tre år innan den behöver bytas ut (fler besökare kräver bättre hårdvara), detta ger en månadskostand på 444kr.

Sedan tillkommer driftkostnader för servern vilket kräver en bra uppkoppling och elektricitet. Nu tror jag att sharps har sin server i en serverhall och ett avtal med en garanterad trafikmängd på > 160GB kostar runt 500kr/månaden.

Detta ger en total kostnad på 944kr/månaden bara för drift. Sedan tillkommer domännamnet som kostar 100kr/år. Nu finns det säkert flera andra kostnader jag inte räknat in men det ger en liten indikation vad det kostar att driva denna hobbyverksamhet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+10), boored (+10)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:07   #70
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Det många förmodligen inte vet är att det kostar en hel del att driva en server där sidan får över 1000 unika besökare/dagen.

Nu vet jag inte exakt vad driftkostnaden är men jag har gjort en grov uppskattning.

Låt säga att servern som står för sidan har en kostnad på 16000kr. Antag att en server håller i tre år innan den behöver bytas ut (fler besökare kräver bättre hårdvara), detta ger en månadskostand på 444kr.

Sedan tillkommer driftkostnader för servern vilket kräver en bra uppkoppling och elektricitet. Nu tror jag att sharps har sin server i en serverhall och ett avtal med en garanterad trafikmängd på > 160GB kostar runt 500kr/månaden.

Detta ger en total kostnad på 944kr/månaden bara för drift. Sedan tillkommer domännamnet som kostar 100kr/år. Nu finns det säkert flera andra kostnader jag inte räknat in men det ger en liten indikation vad det kostar att driva denna hobbyverksamhet.
Första bra svaret som inte handlar om annat än kostnaderna

Som jag nämnt tidigare skiter jag i om sharpsgrundarna får 10 000 kr var i fickan varje månad eller om dem går back. Den diskussionen kan man ta i en ny tråd. Kan starta en åt er om ni inte orkar så kan vi ta kostnaderna i denna tråd.

Så det är troligtvis dryga tusenlappen per månad i utgifter. Undrar vad sharps får för reklamen man har på sidan. Ville man ha 4000 kr/månad av Lazlo för några sketna inlägg i sin egen dagbok lär inte de 9 spelbolagen betala några hundringar var alltså för att vara på startsidan. Det kan bara en fullkomlig idiot tro på.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2013-01-05 klockan 13:08.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:27   #71
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Första bra svaret som inte handlar om annat än kostnaderna

Som jag nämnt tidigare skiter jag i om sharpsgrundarna får 10 000 kr var i fickan varje månad eller om dem går back. Den diskussionen kan man ta i en ny tråd. Kan starta en åt er om ni inte orkar så kan vi ta kostnaderna i denna tråd.

Så det är troligtvis dryga tusenlappen per månad i utgifter. Undrar vad sharps får för reklamen man har på sidan. Ville man ha 4000 kr/månad av Lazlo för några sketna inlägg i sin egen dagbok lär inte de 9 spelbolagen betala några hundringar var alltså för att vara på startsidan. Det kan bara en fullkomlig idiot tro på.
Spelbolagen betalar ingen summa för att synas, inte hos oss iaf. Pinnacle betalar % på av vad som omsätts eller går plus, minns ej exakt. Betfair betalar % på avgifterna som användarna betalar till dom. De bolag som sedan lades till i efterhand förutom Pinnacle, betfair som vi körde på länge betalar % på alla kumulativa förluster.
Ovanstående info kan du själv ta reda på genom att surfa in på spelbolagens sidor och läsa på vilka affärsmodeller de har att erbjuda.

Vi har fortfarande ingen redovisningsskyldighet.
Vi har heller ingen skyldighet att presentera våra intäkter gentemot våra utgifter offentligt på forumet.
Det är inget vi ägnar tid på heltid och ägarnas huvudintäkter/försörjning kommer inte från detta forum utan det kommer från heltidsarbete på annat håll/andra projekt.

Resterande är spekulationer och falska anklaganden. Ni har redan fått svar på att det är en hobbyverksamhet som bedrivs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Alanya (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:47   #72
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Jag läste för ett tag sen på Skatteverkets hemsida att trafikstyrning på Internet ska inkomstbeskattas, och inte går som hobby, men det kanske har ändrats?
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:52   #73
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

En annan aspekt många verkar ha glömt bort är att sharps inte alltid har gått i plus. Jag antar att de två första åren gick boone, KP och iCash ganska mycket i minus p.g.a. att de inte hade några affiliateavtal (bortsett från betfair och pinnacle) med några bolag alls. Det var inte förrän för 1.5 år sedan de köpte nya servern, sidan gjordes om, affiliateavtal gjordes etc. Tänk er två år där sharps går i back och det är förmodligen så att pengarna som gick i förlust är något som de nu får tillbaka.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:57   #74
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Jag läste för ett tag sen på Skatteverkets hemsida att trafikstyrning på Internet ska inkomstbeskattas, och inte går som hobby, men det kanske har ändrats?
Detta är helt korrekt. Löjeväckande hävda att detta är en hobbeyverksamhet.

Vems hobbeyverksamhet är det isåfall? Boones? Kp?

Detta verkar ju vara en svart verksamhet

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 13:58.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 14:01   #75
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11906
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Detta är helt korrekt. Löjeväckande hävda att detta är en hobbeyverksamhet.

Vems hobbeyverksamhet är det isåfall? Boones? Kp?

Detta verkar ju vara en svart verksamhet
LÄGG NED!!!

Vad gör du här egentligen!??!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10), ohlzon (+5), Persa (+5), Donald (+5), limeburn (+5)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td