Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-27, 09:38   #16
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Inte? Puyol (tillsammans med Piquenbauer) är ju navet och grunden till Barcas stabila diamantformation. De har spelat tillsammans ett bra tag nu och håller stabilt ihop deras höga backlinje. (Milito och Chygrynsky är alldeles för osäkra imo och har avlöst många onödiga offsider.)
Puyols insats i CL-finalen förra året var fenomenal, nästan på snudd omöjlig att återupprepa (ja, backar i allmänhet får för lite cred). På det sättet han plockade bort Ronaldo har jag aldrig tidigare skådat (Ronaldos frustration smittade i sin tur av sig på hela United.)
Och det är just så jag tycker Pep ska använda Puyol än mer. Genom att "punktmarkera" motståndarnas nyckelspelare och därmed orsaka frustration. Det funkar - fråga Inter... men nu är det ju så dags...

Robin; nu har jag inte själv NB men hade jag varit dig hade jag satt en tv-peng på att Alves får gult kort. Han brukar bli lite tjinkig i de stora matcherna. (Han fick även gult i el Clásico?) - Odds på detta?
Satte alves kort till 2.80 eller något i el classico
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 10:24   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Detta kommer bli en no play game, kanske någon varning på barcaspelare. Typ Zlatan, busquets och Alves som alla kan bli sura om det inte blir deras kväll
Well sagt, detta skall njutas av. Svårt att se att bookisarna lämnar ngt av värde i en sådan match. En tv peng på att Barca får lite varningar känns vettigt, kanske tom varningar på Inter. Blir nog hett där ute!

Måste också hålla med om att klart Zlatan skall spela! Allt är sagt redan om hans klass av RobinD tidigare och han behövs i dessa matcher, jantelag eller inte i Sverige..:-)

Njut av matchen istället för att lägga stora pengar är mitt förslag till alla!:-)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 10:26   #18
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Bojan Krkic

9 mål och 5 assist på 30 fighter i år.

31 mål och 19 assist totalt på 120 år. Bra facit med tanke på hans ålder.
Fan vad dåligt målsnitt. Fast som du säger, bra facit med tanke på åldern
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 10:28   #19
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Fan vad dåligt målsnitt. Fast som du säger, bra facit med tanke på åldern
Utan att ha statistik till hands skulle jag dock gissa att många av hans matcher är inhopp. Då blir det ju genast svårare att hålla uppe ett högt målsnitt.
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 10:30   #20
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av akeman Visa inlägg
Utan att ha statistik till hands skulle jag dock gissa att många av hans matcher är inhopp. Då blir det ju genast svårare att hålla uppe ett högt målsnitt.
Läs det jag citerade igen
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 10:31   #21
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Läs det jag citerade igen
Haha! Okej, nu är jag med i matchen igen. DET var ett dåligt målsnitt!
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 10:33   #22
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Fan vad dåligt målsnitt. Fast som du säger, bra facit med tanke på åldern
Yeah yeah, ändrat från år till matcher! Wiseguy!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 11:38   #23
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Yeah yeah, ändrat från år till matcher! Wiseguy!
Att generalisera på det sättet du gör angående Zlatans vara eller icke vara i matchen tycker jag ger en liten skev bild. Jag håller med om att utslaget på en säsong ska Zlatan vara en given start-elva i vilket lag som helst.

Men nu har han ju testat. Det fungerade inte alls mot Inter, han har fått två chanser mot sitt gamla lag nu, och har inte tagit/fått den.

Mitt intryck av Pep är att han ifrågasätter varje spelare i varje match. Och visst, har man hans trupp är det väl inga problem. Men att Zlatan ska spela bara för att han gör mycket mål tycker jag är att ta i. Detta är Barcas viktigaste match i år.

Att kolla målsnitt tycker inte jag har så mycket att göra med vem som ska spela en viss match eller inte. Henry har spelat och vunnit dessa matcher innan. Bojan är hungrig och snabb som få. Jag vet att han är Barcelona-til-death men jag kan inte förstå varför han inte går till ett lag där han kan vara och bli stjärnan.

Kolla bara på det Argentinska landslaget. Messi har ju inte alls gått så bra som väntat...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 11:41   #24
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Puyoul är givetvis stommen i Barcas defensiva spel. Men om det blir den matchbild som jag tror kommer offensiva Alves och Maxwell på flanken att vara viktigare om Inter väljer att försöka stänga igen.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 11:43   #25
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Henry har spelat och vunnit men knappast tack vare hans personliga insats utan snarare trots den, IMO. Han är faktiskt rätt slut. Har sett alla Barcas matcher i år och Henry ser ju nästan lite uppgiven ut, söker alltid enkla lösningar, utmanar knappt och befinner sig inte där bollarna dimper ner som en målskytt normalt gör naturligt...

Pedro förtjänar alla möjliga hyllningar däremot!

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Maxwell på flanken
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 11:46   #26
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Henry har spelat och vunnit men knappast tack vare hans personliga insats utan snarare trots den, IMO. Han är faktiskt rätt slut. Har sett alla Barcas matcher i år och Henry ser ju nästan lite uppgiven ut, söker alltid enkla lösningar, utmanar knappt och befinner sig inte där bollarna dimper ner som en målskytt normalt gör naturligt...

Pedro förtjänar alla möjliga hyllningar däremot!



Vad menar du?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 11:48   #27
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag generaliserar inte Zlatans vara eller icke vara i startelvan genom att jämföra målsnitt. Jag angrep argumentet att han inte borde starta till förmån för Henry eller Bojan pga att de skulle passa bättre/göra bättre ifrån sig.

Enligt mig så kan du på samma grunder isf bänka Messi och större delen av Barca med tanke på hur avväpnade de blev senast.

Zlatan är ett givet val som center i Barca, oavsett motstånd om matchen har betydelse för Barcelona. Hans blotta närvaro gör intryck på spelare runt honom. Han är svår att spela emot, han är en bra targetspelare, han har finess och kreativitet och gör mål samt assisterar. Han är dessutom en av få bra huvudspelare offensivt i Barcelona, även om de inte är hans största styrka.

Jag skulle inte vilja se Bojan i kamp med Lucio och Samuel. Slakt!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 11:58   #28
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Jag håller med dig till hundra procent.
Hela mitt argument går ut på att förändra matchbilden till egen fördel från start. Jag tror inte en sekund på att hemmaplan i detta fall kommer att göra så att Barca automatiskt vinner med 10-0...inställningen att det funkade inte förra gången men det borde funka nu känns inte alls som Pep....

Inter är bättre, starkare, och mer komplett än på länge. Möjligen att Sneijders frånvaro kommer att märkas mer än man tror...

Oavsett tror jag faktiskt att Pep kommer att överraska, om det innebär att Zlatan startar på bänk eller inte får framtiden utvisa
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 11:59   #29
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bojan är ingen spelare man slänger in i en sån här match tycker jag. Han skiter nog på sig mot inters försvar. Skulle vilja se Keita istället för Pedro om man får välja. Det för mig är en underskattad spelare. PEdro var bra sist men jag tror att Barca skulle gynnas mer av Keita.

Zlatan kommer definitivt starta, sen får man se hur bra det går för honom. Tyvärr kan det bli ett tidigt byte i andra om det står 0-0
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 12:01   #30
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Läste att Sneijder verkar ha stora chanser att vara med trots allt.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td