Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-29, 12:01   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Sett till resultatet på pappret så är både Bayern och Inter vidare pga ett solklart, feldömt offsidemål... sen får du vända och vrida på det hur mycket du vill. Agg; 4-4 samt 3-2.
Ser man till resultatet så är Inter vidare med fler gjorda mål, sen får du vända och vrida på det så mycket du vill. Ser man till gårdagens resultat så vann Barcelona matchen p.g.a. ett feldömt offsidemål, sen vrida och vända etc.

Samma tankegångar från ett annat perspektiv.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 14:20   #77
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Haha komiskt, erkänn bara att Inter förtjänade att gå vidare. Piques mål var solklart offside det var Militos med. Utvisningen var av tveksam karaktär och kunde egentligen gå åt båda hållen (alltså rött eller ej rött) som jag ser det, spelare har sluppit röda kort för värre situationer än den där. Det enda ni gör är att klaga på domaren när Barcelona blev defensivt utspelade över 180 min. Om man nu är så jävla bra varför lyckades man inte göra 5-0 innan halvtid som vissa trodde. Hörde folk snacka om att Barcelona
skulle krossa Inter innan halvtid för dom hade hemmaplan och var TVUNGNA att göra mål men heyyy finns ett lag som är TVUNGET att försvara sig också och att göra mål mot Inter är inte lika lätt som att göra mål mot Xerez. Kom igen, Barcas bästa och enda chans innan offsidemålet kom när Bojan nickade utanför. Innan dess hade man ingenting. Hur många skott på mål fick Zlatan? Messi sågs knappt och Xavi hade ingEn att passa och ändå spelade Barca med 1 man mer än Inter i ca 60 min. Men visst det är alltid enklare att skylla på domaren när man har svårt att inse att ens lag blev totalt taktiskt utspelat.
Bara att gratulera Inter för hur dom stängde ner Barcelonas offensiv och så hoppas jag att Bayern Munchen vinner finalen.

Skriver över telefonen, sorry för stavfel.
Jag förstår inte vem det var som klagade på domarinsatsen?

Oh Well. Ska bli en rolig final. Och kudos till Inter som gjorde en enormt stark insats. Kan fortfarande inte greppa vilket platt fall det var för Barca. Kanske var det exakt som Mourinho sa: Barcas "obcesión" av att vinna Champions League på Bernabeu satte griller i huvudet och käppar i hjulet för dem

Bayern spelar en fotboll som verkligen tilltalar mig, och de har många spelare som det verkligen är roligt att titta på. Hoppas därför att de vinner i finalen.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 15:06   #78
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Ser man till resultatet så är Inter vidare med fler gjorda mål, sen får du vända och vrida på det så mycket du vill. Ser man till gårdagens resultat så vann Barcelona matchen p.g.a. ett feldömt offsidemål, sen vrida och vända etc.

Samma tankegångar från ett annat perspektiv.
Hade det blivit 2-1 på San Siro och 1-0 igår så hade du nog kunnat räkna ut vilket lag som skulle gått vidare. Sen får du vända och vrida på det hur mycket du vill.
-
Det röda kortet var ju inte direktrött utan ett andra gula och fullständigt korrekt... att det ens diskuteras i efterhand är ju bara löjligt. Komiskt av alla Mourinhoälskare att blunda för hans enorma övertramp igår, för att inte säga patetiskt uppförande. FAUX PAS, big time!

Annars är det nog nyttigt för "oövervinnerliga Barca" att förlora matcher av denna kalibern ibland, komma ner på jorden lite. _Självklart_ (har jag sagt något annat?) förtjänar Inter att gå vidare efter två helt magnifika och taktiskt defensiva utmanövreringar över två lag med världens bästa offensiver (Chelsea/Barcelona).
Tror vi får se en helt annan matchbild i finalen då Inter tvingas bli lite mer av ett spelförande lag. Bara hoppas Bayern vinner så att den fjärde CL-platsen till Tyskland blir ännu mer rättfärdigad.

En sak är säker iaf, första hörnan i andra halvlek blir Bayerns!
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 15:13   #79
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Hade det blivit 2-1 på San Siro och 1-0 igår så hade du nog kunnat räkna ut vilket lag som skulle gått vidare. Sen får du vända och vrida på det hur mycket du vill.
-
Det röda kortet var ju inte direktrött utan ett andra gula och fullständigt korrekt... att det ens diskuteras i efterhand är ju bara löjligt. Komiskt av alla Mourinhoälskare att blunda för hans enorma övertramp igår, för att inte säga patetiskt uppförande. FAUX PAS, big time!

Annars är det nog nyttigt för "oövervinnerliga Barca" att förlora matcher av denna kalibern ibland, komma ner på jorden lite. _Självklart_ (har jag sagt något annat?) förtjänar Inter att gå vidare efter två helt magnifika och taktiskt defensiva utmanövreringar över två lag med världens bästa offensiver (Chelsea/Barcelona).
Tror vi får se en helt annan matchbild i finalen då Inter tvingas bli lite mer av ett spelförande lag. Bara hoppas Bayern vinner så att den fjärde CL-platsen till Tyskland blir ännu mer rättfärdigad.

En sak är säker iaf, första hörnan i andra halvlek blir Bayerns!
Vet inte varför jag ens fortsätter:

Hade det slutat 2-1 på San Siro och 0-0 igår hade du nog kunnat räkna ut vilket lag som hade gått vidare.

Det du gör är att du säger att Inters mål är självmål, medan du räknar bort att Barca också hade ett självmål. Det enligt mig är att vända och vrida på det. Isåfall kan man lika gärna säga att eftersom Barcas mål igår kom till p.g.a. offside så är det moraliska resultatet egentligen 3-1. Men det är lika fel ...
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 15:20   #80
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Det röda kortet var ju inte direktrött utan ett andra gula och fullständigt korrekt... att det ens diskuteras i efterhand är ju bara löjligt. Komiskt av alla Mourinhoälskare att blunda för hans enorma övertramp igår, för att inte säga patetiskt uppförande. FAUX PAS, big time!
Nu är jag förvisso ingen Mourinhoälskare men man måste ge mannen cred för den taktik han har lagt upp och han bevisar gång på gång att han är topp 3 tränare i hela världen (kanske till och med nummer 1). Sen att han gör ett enormt övertramp kan jag inte kommentera då jag missade den händelsen, skulle vara enormt uppskattat om någon hittade en youtubelänk* så jag får se men alla vet att Mourinho gör vad som krävs av honom för att få bort fokus från sitt lag och psyka sina motståndare ytterliggare en anledning till varför han är en så bra tränare.

*På tal om länkar Erik Niva nämnde något om en gest som Eto gjorde mot publiken efter matchen är det någon som har en länk alt. kan berätta vad som hände?
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 15:25   #81
 
gentile91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 0


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=76SXIdhiXBc"]YouTube- Jose Mourinho celebrates his victory over Barcelona as Inter move on to the finals[/ame]
__________________
I'm so clever, but clever ain't wise

CLAUDIO GENTILE
gentile91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 15:29   #82
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Att kalla det där patetiskt var lite väl hårt (om det är den sekvensen du syftar på) Han firar sin seger så varför ska han inte få springa runt på planen och glädja sig. Faux Pas av Valdes snarare som springer fram till honom och tar tag i honom så det krävs 2 st att få bort honom från Mourinho eller av Barcelonas vaktmästare som sätter på sprinklersystemet när Interspelarna firar sin första CL-final på 40 år.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 15:36   #83
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

han mäktade med att visa den respekten på stamford bridge så varför brast det nu?? han kunde gott o väl låtit bli det där efter matchen. såg inte bra ut, men som om han bryr sig...hehe.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 15:42   #84
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
han mäktade med att visa den respekten på stamford bridge så varför brast det nu?? han kunde gott o väl låtit bli det där efter matchen. såg inte bra ut, men som om han bryr sig...hehe.
Nu vet jag inte hur Mourinho tänker och han är nog en psykologs våta dröm men jag antar att han visade respekt mot Chelsea eftersom han faktiskt tränat den klubben och har starka band gentemot dom. Sen att ge en smäll på käften åt alla som tvivlade på honom och trodde det skulle bli "a walk in the park" för Barcelona gör nog sitt det med. Som kommentatorn säger:
Citat:
"Surely his sweetest triumph, Barcelona have mocked him now they fall to him."
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 15:45   #85
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Nu är jag förvisso ingen Mourinhoälskare men man måste ge mannen cred för den taktik han har lagt upp och han bevisar gång på gång att han är topp 3 tränare i hela världen (kanske till och med nummer 1). Sen att han gör ett enormt övertramp kan jag inte kommentera då jag missade den händelsen, skulle vara enormt uppskattat om någon hittade en youtubelänk* så jag får se men alla vet att Mourinho gör vad som krävs av honom för att få bort fokus från sitt lag och psyka sina motståndare ytterliggare en anledning till varför han är en så bra tränare.

*På tal om länkar Erik Niva nämnde något om en gest som Eto gjorde mot publiken efter matchen är det någon som har en länk alt. kan berätta vad som hände?
Jag tycker inte att gårdagens Interavancemang bör tillskrivas Mourinho. Dom spelade precis som många andra lag förgäves har försökt att spela mot Barcelona med en viktig skillnad. Nämligen mycket bättre spelare. Det är dom som borde hyllas för sina insatser.

För övrigt var gårdagens match en av dom mest besynnerliga jag har sett. Hela matchen var som ett enda långt anfall. Gårdagen fick mig konstigt nog att ordentligt inse vilket sinnesjukt bra lag Barcelona är. Jag tror också att dom kommer vara ännu bättre nästa säsong.

Nu håller jag på Etoo i finalen.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 16:53   #86
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

han har även jobbat som ass. tränare i barca om jag inte minns fel. men det är ju hästlängder ifrån vad han gjorde i chelsea.
men man kan vinna o förlora på bra o dåliga sätt. anser att "the speciall one" vann på ett mindre bra sätt igår för att utrycka sig politiskt korrekt.
sen finns det ju såna som benitez i liverpool som ser ut att börja lipa när torres eller nån annan gör ett drömmål. hmmm, bäst att ta fram noteringshäftet och skriva ner lite!!
vet inte vilket som är bäst men benitez stil riskerar ju aldrig inkastade ägg från motståndarlagets supportrar, snarare från de egna...
sen domare hit o dit. det är en mänsklig faktor som man måste ha med i beräkningen, har varit så och är så på obestämd tid tills man kanske tar till elektronisk hjälp av nåt slag som kamera osv.
vm guldet -66, ribba in eller? maradonas hands -86 är väl de största missarna internationellt, kan ju missat nåt. nyliggen även irland som blev snuvade på en chans att ta sig till vm via straffar då herr hansson blinkade till två-tre gånger när henry(gentlemannen själv) som ni alla vet tog hjälp av handen innan mål. som jag nämnde innan i ett inlägg tog sig liverpool till final med grym hjälp av domare genom 1/8, 1/4 och semi -07. aik hade flera domslut med sig i slutet av förra årets allsvenska med offside mål mot örebro som gav 3p och hans på mutomba innan han spelade fram till 1-1 på gamla ullevi tex. och nu har inter den vinden i ryggen. inter, liverpool liksom aik har och kommer att ha domartabbar emot sig så i det långa loppet så kanske udda blir jämnt. men det är ju supportrars själ o engagemang i lagen som gör att såna missar blir så ofantligt stort och man tar till "om inte om fanns" argument. och d blir ju fotboll också fantastiskt kul att diskutera, bara man håller det på någelunda nivå, en bit över hink o spade.

that me for now.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 18:20   #87
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Självmål? Haha, va?

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Att kalla det där patetiskt var lite väl hårt (om det är den sekvensen du syftar på) Han firar sin seger så varför ska han inte få springa runt på planen och glädja sig. Faux Pas av Valdes snarare som springer fram till honom och tar tag i honom så det krävs 2 st att få bort honom från Mourinho eller av Barcelonas vaktmästare som sätter på sprinklersystemet när Interspelarna firar sin första CL-final på 40 år.
Du har nog missförstått mig helt. Jag syftade på det Mourinho gjorde mot Zlatan/Pep efter att Motta blivit utvisad i första halvlek. Han har inte ens tillträde att vara där han befann sig. Följande taget från wikipedia;

"Det tekniska området, är ett fotbollsbegrepp som avser det område där ersättare, dvs de spelare som finns uppsatta på spelarförteckningen men som inte spelar, samt ledare skall befinna sig inom under en match. Det tekniska området sträcker sig en meter ut från vardera sidan av bänken, är minst 8 meter brett, och är placerat en meter från sidlinjen. De som befinner sig inom det tekniska området skall enligt spelreglerna bete sig på ett ansvarsfullt sätt. Spelare inom det tekniska området kan varnas och utvisas enligt samma mönster som spelarna på plan. Ledare kan inte utvisas men istället avvisas utifall att de missköter sig. Exempelvis får maximalt en ledare stå inom tekniska området och bara delvis stå framme vid linjen och coacha sitt lag."

Med andra ord skulle inte bara Motta utan även Mourinho försvinna redan i första halvlek till Barcelonas favör. Vad det hade fått för konsekvenser går även det att diskutera i all oändlighet. Hursomhelst, hela världen fick se en annan sida av honom igår... en mycket dålig sådan.
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 23:18   #88
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Är du dum i huvudet eller?

Muntari upphävde för fan offsiden på Piques mål, helt klart.
Militos fuskmål tog Inter vidare, men det fuskas ju mycket i Italien, det vet ju alla :P

Jävla skitliga, England ftw.
Anti-fotbollen segrade igår.

Gula kortet på Motta är solklart även om Busquets överdriver, handen har inget där och göra.
Jävligt tråkig final att se, ska nog skita it.
__________________
Championship, Liga BBVA, Premier League, Ligue 1 och till viss del Serie A är vägen att gå.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 23:43   #89
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Självmål? Haha, va?



Du har nog missförstått mig helt. Jag syftade på det Mourinho gjorde mot Zlatan/Pep efter att Motta blivit utvisad i första halvlek. Han har inte ens tillträde att vara där han befann sig. Följande taget från wikipedia;

"Det tekniska området, är ett fotbollsbegrepp som avser det område där ersättare, dvs de spelare som finns uppsatta på spelarförteckningen men som inte spelar, samt ledare skall befinna sig inom under en match. Det tekniska området sträcker sig en meter ut från vardera sidan av bänken, är minst 8 meter brett, och är placerat en meter från sidlinjen. De som befinner sig inom det tekniska området skall enligt spelreglerna bete sig på ett ansvarsfullt sätt. Spelare inom det tekniska området kan varnas och utvisas enligt samma mönster som spelarna på plan. Ledare kan inte utvisas men istället avvisas utifall att de missköter sig. Exempelvis får maximalt en ledare stå inom tekniska området och bara delvis stå framme vid linjen och coacha sitt lag."

Med andra ord skulle inte bara Motta utan även Mourinho försvinna redan i första halvlek till Barcelonas favör. Vad det hade fått för konsekvenser går även det att diskutera i all oändlighet. Hursomhelst, hela världen fick se en annan sida av honom igår... en mycket dålig sådan.
Ahh som jag skrev så antog jag fel på vilken situation du syftade på. Bröt han mot reglerna så ska han såklart straffas men jag vill inte spekulera i hur
matchbilden hade sett ut då, nog med spekulationer ändå... (tycker domarnivån överlag höll rätt dålig nivå och det här gick åt båda hållen).

Citat:
Ursprungligen postat av Malderiss Visa inlägg
Är du dum i huvudet eller?

Muntari upphävde för fan offsiden på Piques mål, helt klart.
Militos fuskmål tog Inter vidare, men det fuskas ju mycket i Italien, det vet ju alla :P

Jävla skitliga, England ftw.
Anti-fotbollen segrade igår.

Gula kortet på Motta är solklart även om Busquets överdriver, handen har inget där och göra.
Jävligt tråkig final att se, ska nog skita it.
Håll dina kommentarer på en högre nivå och helst utan personliga påhopp, tack. Anti-fotbollen segrade igår? Så Inter spelar hockey eller någon annan valfri sport, det visste jag inte jag som trodde jag kollade på en fotbollsmatch igår. Piques och Militos mål var båda offside, enligt mig din åsikt r att det inte var det då lämnar vi det där. Att du inte vill se finalen är ditt beslut och eventuellt din förlust...
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 05:47   #90
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Det känns som om denna match på något sätt avslutade en era för Barcelona. Kanske positivt, så att de kan komma igen och bli bättre. Spelet de visade upp i dessa två matcher håller helt enkelt inte för att vara ansedda som världens bästa lag.

Att göra fyra mål mot ett skadedrabbat Arsenal med en av världens sämsta fotbollsspelare på topp (dansken) som största hot på Camp Nou, ja, det är väl ungefär som att vinna mot Xerez med 3-1.

Inter är något helt annat. Men det är Bayern också, vore riktigt kul att se dem vinna detta. Det förtjänar dom!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td