Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-27, 06:17   #1
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

28/4 20:45 Barcelona - Inter


Denna match ska bli underbar att se. Två av världens absolut bästa lag gör upp på en av världens mäktigaste arenor. Instinktivt tror jag att Barcelona går vidare.

I förra matchen lyckades Inter med att föa matchen ordentligt, de lyckades mer eller mindre helt med att stänga av Messi och hela mittbacklinjen, och de störde Barca till den grad att deras one-touch-pass-system helt och hållet slutade att fungera. Imponerande gjort, och hur offiside än Milito var och hur mycket straff än Dani Alves skulle ahft är det imponerande att vinna över Barca med 3-1.

Jag tror dock matchbilden kommer att se annorlunda ut denna gång. Även om Barcelona är ovana underdogs är de på något sätt just det. De är underdogs på Nou Camp, hur kommer det att påverka dem? Här är några av mina tankar inför matchen, och Barcas fördelar:

Messi plockades effektivt bort i mötet i Milano. Kommer de att lyckas med detta igen? Jag är ytterst tveksam. Även om han redan anses som världens bäste skulle en Messiuppvisning som tog Barca till final här göra honom historisk för alltid. Jag vill tro att han har det inom sig, och att det finns en god chans.

Barcelonas fokus borde ligga på att göra ett tidigt mål. Detta skulle totalt röra upp Inter som då borde se ordentligt nervöst ut. Se bara vad som hände Manchester United i returmötet mot Bayerna när de fick in 1-3.
Inters fokus torde ligga på exakt samma sak. Väcka nervositeten till live igen i Barcelona.

Domarfördel Barcelona. Att skicka ut någon eller döma straff för Inter tror jag är ganska osannolikt, hur professionella domarna än ska vara. Eventuella provokationer på planen tror jag även dem kommer att väga för Barcelonas fördel.

Den förra förlusten i höstas borde ligga kvar i Inters minne. De vet att Barcelona är kapabla att vinna med 2-0 likaså att de själva kan förlora med 0-2 på Nou Camp. Och i princip alla spelarna på plan var med om den förlusten.

Många här känner till min...ovana att brida och vända på trendbrottsfördelar och nackdelar. Men Barcelona har inte gjort mål på de fyra senaste semifinalmötena i Champions League hemma på Nou Camp. En väldigt märklig bedrift, som helt enkelt måste brytas imorgon.

Om man ska gå in på lite mer tveksamma vetenskapliga magkänsle argument tycker jag spontant att:
  1. Inters flyt har varit lite väl bra. De har dessutom haft vänligt inställda domare både i Chelseamatchen och i Barca-mötet.
  2. Det vore lite vääääl mycket poetic justice om laget som Zlatan flyttar ifrån, med en uttalad agenda att han INTE kan vinna Champions League där, går och gör det säsongen efter, och dessutom slår ut hans nya klubb på vägen?

Det där var bara lite om mina tankar kring matchen. Utifrån den har jag några spel som jag funderar på:
Lionel Messi to Score: Expekt erbjuder 1.80 på denna marknad. Ska Barcelona vinna och gå vidare måste Messi ha en vital del i det. Marknaden för att han ska göra första målet ligger på 3.75, också den intressant.
Resultat: 2-0 till 7.25. Detta är det mest troliga resultatet för en Barca-avancemang.
Ladbrokes erbjuder två gånger pengarna på att Barcelona gör mål i båda halvlekar.
Bet365 har max ett lag att göra mål till 2.10.
Det intressantaste spelet jag hittar är dock Bet365's marknad på att första målet görs inom 24 minuter till 1.95

Har även en fråga som jag inte hittar svar på: Rensas alla gula kort inför finalen, eller skulle de som kommit upp i nog gula kort kunna missa en final vid ett gult kort i morgon?

Fyll gärna på med egna funderingar
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 06:53   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 49
Standard

Intressanta tankar, jag går mest och funderar på om Barcelona är samma lag bakåt utan Puyol där bak som ställer och styr, ett tungt avbräck. Undrar om Inter gå in på Camp Nou med samma spelsystem från San Siro eller om dom backar hem,får ner tempot och kan sinka spelet eller om dom vågar ligga högt uppe, pressa, och gå på anfall med relativt många spelare ?

Camp Nou är avgörande för Barca, väldigt svårt att möta dom där tror jag absolut. Men samtidigt är det en väldig press dem har på sig nu, en ovan situation.

Spännande som attan iaf
razzey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 07:44   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Detta kommer bli en no play game, kanske någon varning på barcaspelare. Typ Zlatan, busquets och Alves som alla kan bli sura om det inte blir deras kväll.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 07:58   #4
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Vad ger ö 3.5?
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 08:01   #5
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Tror Inter kommer spela (iaf försöka) som de gjorde på Stamford Bridge - nästan samma förutsättningar (2-1 samt 3-1 från hemmamötet). De lyckades alltså hålla nollan mot ett lag som har en av världens bästa offensiver och dessutom kontra in en i slutet för att sätta spiken i kistan. Nu har man dessutom 2 måls försprång och känner jag Mourinho rätt så kommer han bara försöka hålla nollan så länge det bara går. (Är det nån som har ett ess i rockärmen så är det han... skulle inte förvåna mig om han chocköppnar för att punktera matchen?) Barcelonas enda räddning är som du säger ett tidigt mål för att få Inter i obalans. Skulle det stå 0-0 i halvlek lär väl frustrationen förr eller senare komma till Barcelona (som förövrigt absolut inte är vana vid just... frustration! Det enda jag noterat denna säsong var mot Sevilla i cupen och där gick det ju som det gick...)
Det jag är mest oroad över är nog backlinjen utan Puyol och Inters snabba omställningar, vilket vi såg prov på redan på San Siro. Hoppas Pep gjort sin hemläxa genom att videostudera hela veckan och därmed sitter på lösningen för att frigöra Messi.

Fyfan vad Barcelona behöver en matchvinnar-Iniesta i högform nu! Man såg långa vägar på San Siro att vapenbroder Xavi gestikulerade åt det stillastående, mindre kreativa anfallet. För övrigt borde detta vara det perfekta tillfället för Zlatan att tysta kritiker genom att slå ut sin gamla klubb genom att sätta ett par baljor.

Btw, någon som har info om t-shirtarna Barcelona satte på sig efter lördagens match mot Xerez? 1 timme tidigare.. what?
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 08:22   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 2
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
... känner jag Mourinho rätt så kommer han bara försöka hålla nollan så länge det bara går.
...
skulle inte förvåna mig om han chocköppnar för att punktera matchen?)
Är inte detta en liten motsättning i sig? Förstår dock vad du menar och jag tror nog Mourinho är väl medveten om att ett mål för Inter kommer vara avgörande.

Sen ang. tröjorna barca-spelarna satte på sig så uppmanade dom publiken att komma till matchen 1 timma tidigare för att skapa stämning så lovade dom att ge allt på plan, typ.. iaf. enligt 'fotbollskanalen' i söndags.
patz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 08:32   #7
 
united76s avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 8
Standard

Jag tror inte dom gula korten försvinner. Paul Scholes missade finalen för ett par år sen pga avstängning. Men det kan ju ha ändrats.
Mycket svårtippad match, kan lika gärna sluta 0-0 som 4-0 till barca. Jag lägger mitt bet på bayern istället.
united76 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 08:43   #8
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra skrivet av PHX.

Inter gjorde något riktigt smart i förra matchen. De i princip lät Xavi vara medans resten av laget täpptes till. stryper man den osynliga Barcalinan som bollen rullar runt på så blir de väldigt tafatta. Det gjorde Chelsea också förra året men där kom ju Övrebo och vann matchen åt dem istället.

En sak som man la märke till är när Stankovic skulle bytas in så förklarade Mourinho vad han skulle göra. Och det såg man tydligt hur han slog näven mot flatan. pang pang pang pang. Och det är just det som är Inters signum i år. Inställningen och agressiviteten och
Mourinho har verkligen lyckats med det i år. För varje rätt sak de utförde så växte de ännu mer. Kolla bara på Lucios inställning där. Cambiasso då. Nu är Balotelli även hemskickad för att visa vad som är viktigast.

En stor minus för Inter dock är Sneijder som verkar missa matchen och Stankovic som är avstängd.

Detta är en match man ska avvakta att lira på tills man fått laguppställningarna och försöka läsa taktiken de har tänkt att lira.

Just nu tror jag på en repris av Inters match mot Chelsea borta. Stenhårt försvar och frustrera Barca. Sedan pang, en kontring i baken.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 08:43   #9
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg

Fyfan vad Barcelona behöver en matchvinnar-Iniesta i högform nu! Man såg långa vägar på San Siro att vapenbroder Xavi gestikulerade åt det stillastående, mindre kreativa anfallet. För övrigt borde detta vara det perfekta tillfället för Zlatan att tysta kritiker genom att slå ut sin gamla klubb genom att sätta ett par baljor.
Btw, någon som har info om t-shirtarna Barcelona satte på sig efter lördagens match mot Xerez? 1 timme tidigare.. what?
Vi får se. Jag hoppas dock att Zlatan bänkas till favör av Henry och kanske eventuellt Bojan. De behöver någon som verkligen SKAPAR chanserna, inte sätter dit dem.

Som du sa, ett tidigt mål är A och O för Barca.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 08:44   #10
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Jag tror faktiskt inte att Puyouls frånvaro kommer att skada dem jättemycket....Men den som lever får se.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 08:47   #11
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patz Visa inlägg
Är inte detta en liten motsättning i sig? Förstår dock vad du menar och jag tror nog Mourinho är väl medveten om att ett mål för Inter kommer vara avgörande.

Sen ang. tröjorna barca-spelarna satte på sig så uppmanade dom publiken att komma till matchen 1 timma tidigare för att skapa stämning så lovade dom att ge allt på plan, typ.. iaf. enligt 'fotbollskanalen' i söndags.
Haha, precis... antingen gör han på ett sätt - eller precis tvärtom.
Såg också programmet men vill ha mer kött på benen, nån som har typ en engelsköversatt Marca över? Istället för att komma en timme tidigare borde Barca vädja publiken att sluta vara åskådare och agera som riktiga fans för en gångs skull. Barcelona har ju mer eller mindre aldrig behövt den berycktade "12e mannen på planen" - men imorgonkväll lär "han" behövas mer än någonsin.

Btw, sa inte Pep på nån presskonferens i helgen typ; blabla, men vi är ändå nöjda att vi kommit så långt och skulle vi åka ut här så är det ingen katastrof, ungefär? Uttalar en tränare sig så i halvtid av ett dubbelmöte så skulle jag tolka det som att det redan finns en uppgivenhet i Barcalägret. Resterande 10 man kan ju inte lita på att världens bäste går och sätter 4 kassar titt som tätt...
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 08:48   #12
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med om att bänka Zlatan.

De måste utnyttja kanterna mer genom att lira Henry eller rent av Keita som är fantstisk. Samt att MEssi får en mycket mer breddande roll som slickar linjen. De måste spaca ut Inter annars blir det nog stopp i maskineriet.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 09:11   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Seriöst.. den här Zlatan-diskussionen börjar bli löjlig.

Henry är slut som fotbollsspelare på absolut toppnivå och Bojan är på sin höjd fjärde bästa valet som en av de tre där framme. Han har ett otroligt målsinne, men är för lätt och verkligen ingen som skapar målchanser.

Zlatan har i Barca i år gjort 16 mål på 26 matcher, samt 7 assist.

I Inter stod han för totalt 66 mål och 28 assist på 116 matcher.

Totalt i karriären 176 mål och 86 assist på 390 matcher.
_____________________

Thierry Henry har i år gjort 4 mål och 3 assist på 26 matcher. Sär nu inte "men han har ju fått agera inhoppare, klart som fan har gjort, han är inte bättre än så längre.

Totalt i Barca 49 mål och 26 assist på 116 matcher.
_____________________

Bojan Krkic

9 mål och 5 assist på 30 fighter i år.

31 mål och 19 assist totalt på 120 matcher. Bra facit med tanke på hans ålder.
_____________________

Pedro

46 matcher 20 mål denna säsong
_____________________

Samuel Eto'o

129 mål på 200 matcher för Barcelona

16 Mål på 42 matcher för Inter.
_____________________


Dags att sluta vara sånna hatare och var lite objektiva. Zlatan är den enda spelare genom tiderna att göra mål i sina fyra första ligamatcher för Barcelona, han gjorde dessutom mål i 5 raka. Han har vunnit skytteligan i Italien, samt "poängligan i Italien".

Har blivit nominerad till världens bästa fotbollsspelare, är den näst dyrast övergången genom tiderna och var innan flytten till Barcelona den bäst betalda spelaren i världen tillsammans med Kaka.

Man behöver inte tycka om alla spelare, jag gillar exempelvis inte Christiano Ronaldo. Men om man inte kan vara så pass objektiv att man ger dessa två spelare cred så borde man rannsaka sig själv.

Senast redigerad av RobinD den 2010-04-27 klockan 10:33.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 09:13   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Skulle spela både Keita och Iniesta på kanten hellre än Bojan/Henry.

Pedro, Zlatan, Messi är dock den bästa komponeringen sett till säsongen och det tillsammans med Xavi, Iniesta och Busquets/Toure/Keita på mitten.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 09:14   #15
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Jag tror faktiskt inte att Puyouls frånvaro kommer att skada dem jättemycket....Men den som lever får se.
Inte? Puyol (tillsammans med Piquenbauer) är ju navet och grunden till Barcas stabila diamantformation. De har spelat tillsammans ett bra tag nu och håller stabilt ihop deras höga backlinje. (Milito och Chygrynsky är alldeles för osäkra imo och har avlöst många onödiga offsider.)
Puyols insats i CL-finalen förra året var fenomenal, nästan på snudd omöjlig att återupprepa (ja, backar i allmänhet får för lite cred). På det sättet han plockade bort Ronaldo har jag aldrig tidigare skådat (Ronaldos frustration smittade i sin tur av sig på hela United.)
Och det är just så jag tycker Pep ska använda Puyol än mer. Genom att "punktmarkera" motståndarnas nyckelspelare och därmed orsaka frustration. Det funkar - fråga Inter... men nu är det ju så dags...

Robin; nu har jag inte själv NB men hade jag varit dig hade jag satt en tv-peng på att Alves får gult kort. Han brukar bli lite tjinkig i de stora matcherna. (Han fick även gult i el Clásico?) - Odds på detta?

Senast redigerad av PHX den 2010-04-27 klockan 09:28.
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td