Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-29, 05:14   #31
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

vad säger ni om Inter-Barca semin förra året i CL?

Snacka om att domarn dömde bort barcas CL-vinst chanser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), Kirtap (+5)
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 06:30   #32
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Hela regelverket skulle behöva arbetas om. Fotboll idag är ju ett skämt för fan. Filmar du ska du inte ha gult kort, du ska fan i mig ha rött, då vågar nog inte de ryggradslösa pengahororna chansa. Fan hela planen är full av grinande fittor. Synd att fotbollen nog aldrig kommer förändras till det bättre så gammal och skriven i sten som den är. Sporten i sig har ju enormt mycket mer potentiellt underhållsvärde, men vissa regler är ju idiotiska. Jämför man t.ex. med regelverket i hockey så ligger det lååååångt före. I sport ska inte domaren vara en så stor del av resultatet som den är i fotboll tycker jag.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:05   #33
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Själv tycker jag att alla filmningar ska granskas i efterhand och om den är tillräckligt grov (Rivaldo VM 2002 eller Dani Alves senast) så ska denna spelare bli avstängd i ett par matcher.

Om Wenger och Nasri blivit avstängda för att kritiserat domaren (mot Barca) så tycker jag att det är ett grövre brott att filma till sig en matchavgörande utvisning.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:20   #34
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Själv tycker jag att alla filmningar ska granskas i efterhand och om den är tillräckligt grov (Rivaldo VM 2002 eller Dani Alves senast) så ska denna spelare bli avstängd i ett par matcher.

Om Wenger och Nasri blivit avstängda för att kritiserat domaren (mot Barca) så tycker jag att det är ett grövre brott att filma till sig en matchavgörande utvisning.
Helt korrekt, jag tycker teknologin borde framträda in i fotbollen.
Jag menar, ibland ser vi ifrån tvn att ett domslut är helt fel på bara några sekunder, oftast innan det laget som tilldömts frispark ens har hunnit slå den.
Varför inte ha någon sorts domare som sitter o glor på matchen genom tv bilder som kommunicerar med huvud domarn.

Äej jag tkr någonting iaf borde hända, det är för mycket som står på spel nuförtiden för att man ska kunna förlora på ett domslut emot sig som egentligen skulle varit något solklart.


Jag anser inte att filmning är någon sorts taktiskt sak, det är bara pinsamt.
Att hindra anfall genom spelförstörelse (tröjdragningar, kroppstacklingar eller whatever) är okej. Men det ska ju såklart resultera i ett gult kort.

En filmning däremot borde vara rött kort och avstängd 5 matcher lr nått. Det är fan inte acceptabelt att bara lägga sig ner och låtsas dö.
Tkr synd om alla fotbollsspelare som verkligen har dött på plan när någon slänger sig som de gör.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:31   #35
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Det är så löjligt att påstå att Barcelona skulle vara värre än några andra lag på att filma. Det är tyvärr en del av fotbollen nuförtiden och något som alla stora lag är väldigt bra på. Di Marias svandyk som renderade Dani Alves varning i första halvlek är väl ett utmärkt exempel på att båda lagen är lika goda kålsupare. Läser man rubriken på den här tråden och visst innehåll kan man ju få uppfattningen att Barcelona skulle vara värre än alla andra och så är ju verkligen inte fallet. Vakna!!!

Om ett lag dominerar en match så brutalt som Xavi & co gjorde i onsdags (var det 71% bollinnehav) så kommer helt logiskt de att få mer tillfällen att ramla och även få en hel del fler smällar. Har man inte bollen är det svårt att få frispark.

Det är väldigt konstigt att vissa tränare ALLTID har haft domaren emot sig om de har förlorat (Mourinho, Wenger, Sir Alex). José, kan det inte den här matchen bero på att ni inte fick låna bollen?
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:41   #36
 
yertles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hardballs Visa inlägg

"Sen är det intressant hur, varje gång någonting händer så är det minst åtta Barcaspelare runt domaren inom loppet av två sekunder och dessa undviker i princip alltid varningar för klagomål."

I första klippet ser man hur real madridspelarna gör exakt likadant. Kanske ett spansk fenomen?
Varför viftas det inte hej vilt med kort av alla möjliga kulörer när det blir dessa ansamlingar kring domare?

Jag ser inte direkt mycket på fotboll men ser ofta på de stora tillställningarna tex CL, VM eller andra viktiga matcher. Är det något jag kan störa mig på så är det hur mycket skit fotbollsdomare kan få vid vissa domslut. Ni som är insatta, finns det någon regel som säger att bara kaptenen får prata med domaren efter ett domslut eller är det fritt fram? Om det finns en regel så förstår jag inte varför det inte blir mer kort i sådana situationer...om det inte finns, så borde det verkligen införskaffas en sådan regel!
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:56   #37
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yertle Visa inlägg
Varför viftas det inte hej vilt med kort av alla möjliga kulörer när det blir dessa ansamlingar kring domare?

Jag ser inte direkt mycket på fotboll men ser ofta på de stora tillställningarna tex CL, VM eller andra viktiga matcher. Är det något jag kan störa mig på så är det hur mycket skit fotbollsdomare kan få vid vissa domslut. Ni som är insatta, finns det någon regel som säger att bara kaptenen får prata med domaren efter ett domslut eller är det fritt fram? Om det finns en regel så förstår jag inte varför det inte blir mer kort i sådana situationer...om det inte finns, så borde det verkligen införskaffas en sådan regel!
Regeln finns, men den tillämpas inte speciellt hårt. Skulle domaren ge gult till alla som gnällde skulle det vara 11 i varje lag i minst per match.. kanske det som behövs dock
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 10:10   #38
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yertle Visa inlägg
Varför viftas det inte hej vilt med kort av alla möjliga kulörer när det blir dessa ansamlingar kring domare?

Jag ser inte direkt mycket på fotboll men ser ofta på de stora tillställningarna tex CL, VM eller andra viktiga matcher. Är det något jag kan störa mig på så är det hur mycket skit fotbollsdomare kan få vid vissa domslut. Ni som är insatta, finns det någon regel som säger att bara kaptenen får prata med domaren efter ett domslut eller är det fritt fram? Om det finns en regel så förstår jag inte varför det inte blir mer kort i sådana situationer...om det inte finns, så borde det verkligen införskaffas en sådan regel!
Jag har för mig att det var det som hände i VM-matchen mellan Portugal och Holland 2006. Domaren delade ut 16 gula och 4 röda kort och fick massiv kritik i efterhand.

En bra domare kan ta egna beslut, en dålig domare påverkas av spelarna runt om. Kanske Barcelona och Real Madrid visste att Stark inte var stark utan en svag domare och det var kanske där cirkusen började. Stark borde ha gjort som Valentin Ivanov (VM-domaren mellan Portugal och Holland) och varnat alla spelare som försökte påverka dombesluten.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 10:14   #39
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Regeln finns, men den tillämpas inte speciellt hårt. Skulle domaren ge gult till alla som gnällde skulle det vara 11 i varje lag i minst per match.. kanske det som behövs dock
Nja, snarare så att hade domarna varit konsekventa med den regeln så hade de högarna kring domaren vid kritiska domslut upphört helt/blivit väldigt sällsynta....problemet är ju dock att detta måste belysas från central nivå, så att alla domare börjar med detta.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:24   #40
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Nja, snarare så att hade domarna varit konsekventa med den regeln så hade de högarna kring domaren vid kritiska domslut upphört helt/blivit väldigt sällsynta....problemet är ju dock att detta måste belysas från central nivå, så att alla domare börjar med detta.
Ja i förlängningen skulle det bli så ja. Skulle dock vara en inkörningsperiod där det skulle hagla ost.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:26   #41
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Jag tror inte någon säger att Barcelona är värre än alla andra.

Dock så lever dem på denna "vi har unicef på tröjan" blabla kolla på oss vi är så hedersvärda, vi filmar inte blabla.

Det har tydligt framgått i denna tråden att de är minst lika "ohedersvärda" som vilket annat klubblag. Och det är det många reagerar på.

Dock är inte det stora problemet att barca spelare filmar och ibland spelar fult (se messi t ex, drog upp en boll rakt i nyllet på någon i publiken. Hade det varit CR kan jag lova att det varit ett jävla rabalder).

Problemet är att filmningar inte bestraffas i efterhand. För mig, är en filmning värd flera matchers avstängningar. Ska inte förekomma på fotbollen. Det är samma som dopning = fusk. In med videoteknik efter matchen, och är det en tydlig filmning. AVSTÄNG HONOM! Då minnsam är det slut på dessa löjliga filmningar.

Och sedan är det allmänt känt att La Liga har de ABSOLUTA SÄMSTA DOMARNA. Men nu är det CL vi snackar om så... det är jävla dåligt.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:34   #42
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
vad säger ni om Inter-Barca semin förra året i CL?

Snacka om att domarn dömde bort barcas CL-vinst chanser.
Det var väl en gammal affärskollega till Mourinho som dömde då också? Då klagar han inte.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:34   #43
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Jag tror inte någon säger att Barcelona är värre än alla andra.

Dock så lever dem på denna "vi har unicef på tröjan" blabla kolla på oss vi är så hedersvärda, vi filmar inte blabla.
Det har tydligt framgått i denna tråden att de är minst lika "ohedersvärda" som vilket annat klubblag. Och det är det många reagerar på.

Dock är inte det stora problemet att barca spelare filmar och ibland spelar fult (se messi t ex, drog upp en boll rakt i nyllet på någon i publiken. Hade det varit CR kan jag lova att det varit ett jävla rabalder).

Problemet är att filmningar inte bestraffas i efterhand. För mig, är en filmning värd flera matchers avstängningar. Ska inte förekomma på fotbollen. Det är samma som dopning = fusk. In med videoteknik efter matchen, och är det en tydlig filmning. AVSTÄNG HONOM! Då minnsam är det slut på dessa löjliga filmningar.

Och sedan är det allmänt känt att La Liga har de ABSOLUTA SÄMSTA DOMARNA. Men nu är det CL vi snackar om så... det är jävla dåligt.
Påstår de att de är bättre än andra lag på att spela fairplay? Har aldrig sett något sådant uttalande.

Filmning = doping? Ok.

Kommer man in med den farten som Pepe och dessutom med hela sulan riktad mot motståndaren ska det rendera rött kort. Om han träffar eller inte har ingen betydelse i det här fallet. Det är tilltaget som ska bedömas och bestraffas och domaren gjorde helt rätt. Den bedömningen är enkel och jag kan inte förstå hur man kan sätta sig emot det.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:51   #44
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Påstår de att de är bättre än andra lag på att spela fairplay? Har aldrig sett något sådant uttalande.

Filmning = doping? Ok.

Kommer man in med den farten som Pepe och dessutom med hela sulan riktad mot motståndaren ska det rendera rött kort. Om han träffar eller inte har ingen betydelse i det här fallet. Det är tilltaget som ska bedömas och bestraffas och domaren gjorde helt rätt. Den bedömningen är enkel och jag kan inte förstå hur man kan sätta sig emot det.
Med andra ord är detta då också solklart rött kort?
http://www.youtube.com/watch?v=VwPQ0fInwx8

För övrigt så sätter jag mig emot Pepes röda. Gult kort kan jag mycket väl tänka mig, men tycker att det är ett VÄLDIGT hårt dömt rött.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:52   #45
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ja i förlängningen skulle det bli så ja. Skulle dock vara en inkörningsperiod där det skulle hagla ost.
Jo precis, och just därför är det viktigt att direktiven kommer klart och tydligt uppifrån. Detta så att domarna får största möjliga stöd just under inkörningsperioden....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td