Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-02, 14:12   #16
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ok, så skickar jag Pengar från låt säga Bet365 till mitt moneybookers acc. och sen direkt vidare till Pinnacle så ska det inte kosta något?

blev osäker då jag såg http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 14:14   #17
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
ok, så skickar jag Pengar från låt säga Bet365 till mitt moneybookers acc. och sen direkt vidare till Pinnacle så ska det inte kosta något?

blev osäker då jag såg http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees
Stämmer kostar ingenting.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 14:52   #18
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Stämmer kostar ingenting.
Tack för det svaret, den stora frågan är väl varför jag inte använde MB från början trots att det är helt uppenbart att det är smartast...
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 15:13   #19
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Om jag kan få låna tråden lite.
Undrar nu när jag har ca 10-15 spelkonton på olika spelbolag och vill NU skaffa Moneybookers. Är det värt? Problematiskt? Läste någonstans att spelbolag kan vägra MB nu när jag har använt visakortet eftersom dom måste betala avgift. Sen problemen med att jag har SEK på alla spelbolag och kommer ha Euro på MB, att det alltid kommer bli sämre med växelkurs.? Någon som kan ge mig något tips? Är ganska novis på detta med MB och spelbolag på nätet. Vad bör jag göra?
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 15:18   #20
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med risk för att ha helt fel...Men efter svaren jag fått i tråden tolkar jag det som om du tar ut allt du har på bolagen, skapar ett MB account och sen sätter in pengarna igen via MB ska det inte vara några problem. Har svårt att tänka mig att de nekar dig att sätta in pengar.

Men avvakta svar från någon mer kunnig innan du kör på.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 15:35   #21
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Omid_ad Visa inlägg
Om jag kan få låna tråden lite.
Undrar nu när jag har ca 10-15 spelkonton på olika spelbolag och vill NU skaffa Moneybookers. Är det värt? Problematiskt? Läste någonstans att spelbolag kan vägra MB nu när jag har använt visakortet eftersom dom måste betala avgift. Sen problemen med att jag har SEK på alla spelbolag och kommer ha Euro på MB, att det alltid kommer bli sämre med växelkurs.? Någon som kan ge mig något tips? Är ganska novis på detta med MB och spelbolag på nätet. Vad bör jag göra?
Du kan ha ett mbkonto i SEK. Har du i olika valutor åker du på växlingsavgifter med sålänge du inte är VIP hos MB.
Du kan även konvertera om dina befintliga konton till euro hos majoriteten utav alla spelbolag. Gör ett uttag på allt sedan kontaktar du supporten. Vissa bolag har dock regeln att de endast tillåter 1 valutaändring per livstid. Bwin tillåter dig inte byta valuta alls.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 15:49   #22
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

En grej att tänka på att du kanske bör skaffa flera mailalias på MB eftersom en del bookies inte tillåter en att byta mailadress så då måste ju den på MB match sitens. Sedan står det ju oftast att det måste vara samma personuppgifter på MB som du har på siten men om dom verkligen kollar detta kan jag inte svara på.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 16:22   #23
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Du kan ha ett mbkonto i SEK. Har du i olika valutor åker du på växlingsavgifter med sålänge du inte är VIP hos MB.
Du kan även konvertera om dina befintliga konton till euro hos majoriteten utav alla spelbolag. Gör ett uttag på allt sedan kontaktar du supporten. Vissa bolag har dock regeln att de endast tillåter 1 valutaändring per livstid. Bwin tillåter dig inte byta valuta alls.
Okej, så då har jag inga problem med växelkurs. Ifall jag kan ha SEK på MB, för då blir allt SEK, förutom Pinnacle ifall jag blir medlem där (Förmodar att det inte finns SEK på Pinnacle). Så det finns inga som helst svårigheter? Bara skapa ett konto på MB? Uttag från spelbolag och insättning från MB till spelbolag bör inte heller vara några problem med avgifter?
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 16:26   #24
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Omid_ad Visa inlägg
Okej, så då har jag inga problem med växelkurs. Ifall jag kan ha SEK på MB, för då blir allt SEK, förutom Pinnacle ifall jag blir medlem där (Förmodar att det inte finns SEK på Pinnacle). Så det finns inga som helst svårigheter? Bara skapa ett konto på MB? Uttag från spelbolag och insättning från MB till spelbolag bör inte heller vara några problem med avgifter?
Pinnacle har SEK konto även dom så inga problem där heller.
Det är bara de asiatiska som brukar strula till det samt andra utomeuropeiska bolag.

Pinnacle tillåter dock endast 1 uttag per månad med moneybookers. Gör du fler tillkommer en avgift.
Vissa spelsiter har regler som säger att görs insättning via mb så godkänns inte insättningsbonusen.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 16:59   #25
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Pinnacle har SEK konto även dom så inga problem där heller.
Det är bara de asiatiska som brukar strula till det samt andra utomeuropeiska bolag.

Pinnacle tillåter dock endast 1 uttag per månad med moneybookers. Gör du fler tillkommer en avgift.
Vissa spelsiter har regler som säger att görs insättning via mb så godkänns inte insättningsbonusen.

Okey tack så mycket nu har jag förstått lite mer. Men det första jag måste göra är en insättning från mitt bankkonto. Jag kan inte bara göra en insättning med pengar från mina spelkonton, de första jag gör? Har nämligen inte mycket pengar på bankkontot just nu haha.
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 20:11   #26
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Omid_ad Visa inlägg
Okey tack så mycket nu har jag förstått lite mer. Men det första jag måste göra är en insättning från mitt bankkonto. Jag kan inte bara göra en insättning med pengar från mina spelkonton, de första jag gör? Har nämligen inte mycket pengar på bankkontot just nu haha.
Gör ett uttag från sidan till ditt bankkonto och sedan sätter du in dom den vägen. Mindre bekymmer i längden.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 16:22   #27
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så har jag då äntligen fått tummen ur och fixat mitt MB- konto, blir dock fundersam då jag kollar på pinnacles info om insättning med MB.

"Om du gör insättningar från ditt Moneybookers konto, kommer uttag upp till beloppet för insättningarna att föras tillbaka till ditt Moneybookerskonto."

Vad menar de här egentligen? Om jag satt in 10k kan jag då bara få ut 10k till MB? Verkar ju helt sjukt. Säg att jag spelar upp summan till 13k, kan jag då inte ta ut hela beloppet till mitt MB account? Om inte, vad gör jag då med resten?

Förmodligen har jag missförstått alltihopa, men tyckte det såg riktigt konstigt ut.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 16:45   #28
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Nej, men om du ska ta ut 20 000 till bankkonto så måste du föra över lika mycket till MB först innan du kan välja andra alternativ...
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 16:48   #29
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Misstänker att det innebär att de första 10000 som du tar ut måste tas ut till Moneybookers igen, då dem kom där ifrån... Vinner du upp till 20000 så ska du enligt min uppfattning kunna skicka 10000 till MB och 10000 till annan.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 17:04   #30
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Misstänker att det innebär att de första 10000 som du tar ut måste tas ut till Moneybookers igen, då dem kom där ifrån... Vinner du upp till 20000 så ska du enligt min uppfattning kunna skicka 10000 till MB och 10000 till annan.
Ja, det låter ju spontant som det rimliga och förmodligen är det ju också så det är. För att förhindra att man tvättar pengar I guess, men texten är ju väldigt konstigt formulerad (vilket iofs förmodligen har att göra med översättning från engelska till svenska).

Jag insåg dock att det enklaste faktiskt är att ställa frågan till supporten som kort och koncist svarade att man kan ta ut mer än det insatta beloppet.

Senast redigerad av Semicolon den 2011-11-21 klockan 17:08.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td