Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-19, 10:15   #151
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 109
Sharp$: 501
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Glöm inte att Neteller och Skrill numera är samma ägare så kör ni en blåsning på dubbelbetalningen mot Skrill är det nog klokast att även låta Neteller ligga orört.
Stammer bra, darfor jag skrev ej vart de sparrar ens konto om ej storre belopp. Oppnar du pa Neteller kommer de forr eller senare driva in sin skuld, antar samma galler om du oppnar konto pa ngn annan familje medlem med samma adress som du hade. Sa for belopp under 20k ar det definitivt ej vart bli utan bade skrill och neteller om man spelar relativt ofta och hos manga bolag
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-19, 15:11   #152
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Det kostar 1,9 % i ränta med kortet att sätta in summan. Det har idioterna tänkt på. Använd Trustly ko9mmar dom nog att svara om man mailar dom.

...och hur var det nu med den dära supporten som nämnts tidigare.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 10:40   #153
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Skrill på min fråga hur dom ska kompensera mig för allt strul då jag betalade tillbaka 30k till dom. Oväntat

"We are really sorry for the inconvenience caused but we won't be able to give any compensations.

Thank you for the understanding"
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 13:25   #154
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Någon som med säkerhet vet att dom inte kan göra något? Också fått dubbla utbetalningar och överlever utan skrill
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 13:30   #155
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Någon som med säkerhet vet att dom inte kan göra något? Också fått dubbla utbetalningar och överlever utan skrill
Jag skulle köra med det svaret Nicksson fick utav dom, om dom efterfrågar pengarna

Citat:
"We are really sorry for the inconvenience caused but we won't be able to give any compensations.

Thank you for the understanding"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), theskab (+1)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 23:31   #156
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Någon som med säkerhet vet att dom inte kan göra något? Också fått dubbla utbetalningar och överlever utan skrill
Vadå tycker du inte SportsInvestings supersäkra svar duger eller? Där han refererar till att skrill inte kan göra något eftersom hans polare fick ett spel felrättat på bet365...

Kan hålla med om att det låter som han har stenkoll men han har faktiskt ingen aning om vad han pratar om... Det brukar ofta vara så att dom som låter mest vet egentligen väldigt lite...

Alla har vi ju ett eget ansvar och om det trillar in 40k extra på bankkontot så kan man inte bara låtsas om att man inte märkte det sen när skrill kräver tillbaka pengarna...

Det är som att köra 110 på en 50 väg och sen när man blev stoppad av polisen så säger man bara att man inte såg nån 50-skylt och så är man fri från allt ansvar...

10 gram kokain i jackfickan och blir tagen av polisen... det är bara att säga att man inte visste att det var där så är det lugnt...

En bank för över 40k för mycket pengar till ditt bankkonto... då är det bara att säga att man inte märkte det så kan man få behålla pengarna...

Låter väl rimligt allting?

Sen vet man inte hur skrill kommer göra i det här fallet men självklart kan skrill ta till rättsliga åtgärder för att kräva tillbaka pengarna....

Lycka till!
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 08:06   #157
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Vadå tycker du inte SportsInvestings supersäkra svar duger eller? Där han refererar till att skrill inte kan göra något eftersom hans polare fick ett spel felrättat på bet365...

Kan hålla med om att det låter som han har stenkoll men han har faktiskt ingen aning om vad han pratar om... Det brukar ofta vara så att dom som låter mest vet egentligen väldigt lite...

Alla har vi ju ett eget ansvar och om det trillar in 40k extra på bankkontot så kan man inte bara låtsas om att man inte märkte det sen när skrill kräver tillbaka pengarna...

Det är som att köra 110 på en 50 väg och sen när man blev stoppad av polisen så säger man bara att man inte såg nån 50-skylt och så är man fri från allt ansvar...

10 gram kokain i jackfickan och blir tagen av polisen... det är bara att säga att man inte visste att det var där så är det lugnt...

En bank för över 40k för mycket pengar till ditt bankkonto... då är det bara att säga att man inte märkte det så kan man få behålla pengarna...

Låter väl rimligt allting?

Sen vet man inte hur skrill kommer göra i det här fallet men självklart kan skrill ta till rättsliga åtgärder för att kräva tillbaka pengarna....

Lycka till!

Nja, man borde väl kunna komma undan bara att säga att man varit:


NAIV
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+2)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 20:24   #158
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 109
Sharp$: 501
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Vadå tycker du inte SportsInvestings supersäkra svar duger eller? Där han refererar till att skrill inte kan göra något eftersom hans polare fick ett spel felrättat på bet365...

Kan hålla med om att det låter som han har stenkoll men han har faktiskt ingen aning om vad han pratar om... Det brukar ofta vara så att dom som låter mest vet egentligen väldigt lite...

Alla har vi ju ett eget ansvar och om det trillar in 40k extra på bankkontot så kan man inte bara låtsas om att man inte märkte det sen när skrill kräver tillbaka pengarna...

Det är som att köra 110 på en 50 väg och sen när man blev stoppad av polisen så säger man bara att man inte såg nån 50-skylt och så är man fri från allt ansvar...

10 gram kokain i jackfickan och blir tagen av polisen... det är bara att säga att man inte visste att det var där så är det lugnt...

En bank för över 40k för mycket pengar till ditt bankkonto... då är det bara att säga att man inte märkte det så kan man få behålla pengarna...

Låter väl rimligt allting?

Sen vet man inte hur skrill kommer göra i det här fallet men självklart kan skrill ta till rättsliga åtgärder för att kräva tillbaka pengarna....

Lycka till!
Du verkar otroligt korkad person. Tolka ej mina ord som du vill. Bet365 vara bara exempel skrev aldrig att det ar samma sak. En bank i Sverige jamfor du med ett utlandsk foretag som skrill , herregud. Finns massa som kravt sma uttag och ej ens markt att de fatt dubbel utbetalning och missat email fran skrill. Vad ska inkasso gora dar da? Dina exempel med kokain och fortkorning ar storsta idioti jag last pa vara forum sedan SO,tipsnytt,oddsnet,sharps med flera. Supersakra svar, nu tolkar du igen hur du vill. Skrev att det ar inte sa mkt de kan gora och folk som tycker 50k ar mkt cash kommer ej casha tillbaks till ett girigt bolag i miljard klassen. Alltsa jag skrev bara det de flesta tanker i sadana lage, inte mer inte mindre. Nu ar de ett av de som ar radd for din egen skugga och tror skrill kommer lagga pengar och tid att driva in lite cash so let it be men skriv ej att det ar samma som din bank satte in pengar pa ditt konto.
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 16:38   #159
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Någon som hört något mer av nytta? Har börjat få samtal från London. Antar att det kan vara dom(Aldrig svarat)
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 16:59   #160
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Fick mail idag. Kommer definitivt inte betala tillbaka så länge jag får betala en avgift på insättningen. 1,9 % på kreditkortet och hör och häpna nu har de även 1 % avgift via Trustly (de hade dom inte förra veckan).
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 18:35   #161
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SportsInvesting Visa inlägg
Du verkar otroligt korkad person. Tolka ej mina ord som du vill. Bet365 vara bara exempel skrev aldrig att det ar samma sak. En bank i Sverige jamfor du med ett utlandsk foretag som skrill , herregud. Finns massa som kravt sma uttag och ej ens markt att de fatt dubbel utbetalning och missat email fran skrill. Vad ska inkasso gora dar da? Dina exempel med kokain och fortkorning ar storsta idioti jag last pa vara forum sedan SO,tipsnytt,oddsnet,sharps med flera. Supersakra svar, nu tolkar du igen hur du vill. Skrev att det ar inte sa mkt de kan gora och folk som tycker 50k ar mkt cash kommer ej casha tillbaks till ett girigt bolag i miljard klassen. Alltsa jag skrev bara det de flesta tanker i sadana lage, inte mer inte mindre. Nu ar de ett av de som ar radd for din egen skugga och tror skrill kommer lagga pengar och tid att driva in lite cash so let it be men skriv ej att det ar samma som din bank satte in pengar pa ditt konto.
Nu kommer påhoppen fram också, "korkad" och "idioti"... där ser man vilken nivå det ligger på...

Jag skrev heller aldrig att det var samma sak men hur ska man tolka ditt exempel då?

Man kan ju verkligen fundera varför du tog upp ett exempel som du nu i efterhand försöker vifta bort som om det inte var så viktigt? Att ge ett exempel är väl i det här fallet för att styrka din tes i ärendet, inte bara för att dra en helt random anekdot från något som hänt din kompis hos bet365 vilket isf är helt irrelevant...

Du skrev typ...

"Skrill kan inte göra något alls. Min kompis fick ett spel spel felrättat på bet365 och dom gjorde ingenting åt det"

Nej det är inte samma sak men du försökte ändå säga att skrill kan inte göra något eftersom bet365 inte gjorde något mot din kompis när en liknande situation uppstod för honom...

Mindre uttag som blir utbetalt dubbelt kanske inte skrill bemödar sig med att ta vidare eftersom det kostar mer än det smakar men när det nu kan vara miljoner som hamnat fel så kanske skrill resonerar annorlunda...

Problemet är just det att du dundrar in tråden med väldigt klara svar (skrill kan inte göra ett skit, vad ska dom göra osv) till folk som har funderingar trots att du faktiskt inte vet någonting...

Då är det bättre att säga vad man tror och inte verka som att man faktiskt vet... Nu låter det dock mer som att du tror att skrill inte kan göra något och det är betydligt bättre att vara lite mer försiktig i sina uttalanden... framförallt när man inte alls vet utan faktiskt bara skriver man man tror...

Worst case scenario så har någon här lyssnat på dig och drog till Thailand för sina extra 50k man fick och sedan om några månader så trillar det ner en kallelse till rättegång angående att skrill kräver tillbaka pengarna... Inte så roligt när man trodde att dina svar faktiskt var det som gällde...

Självklart får man skylla sig själv om man drog till Thailand för dessa pengarna men samtidigt så finns det inget att tjäna på att vara så säker på sin sak som du är trots att du inte alls är säker på att det du säger stämmer...

Det är ingen som vet hur skrill kommer agera i det här fallet förutom just skrill men det är självklart att skrill kan ta till rättsliga åtgärder för att få tillbaka pengarna...

Gör skrill det så kommer man inte undan med "men jag hade inte märkt att jag fått 40k extra på bankkontot, eller att ni mailat mig 20 gånger och försökt ringt mig 50 gånger"... Som sagt, man har ett eget ansvar som gäller även vad som pågår på ens bankkonto, även om det i dagens samhälle bara blir mindre och mindre av kravet på ett eget ansvar...

Du snackar hela tiden om inkasso och det här är inte på samma nivå som en obetald mobilräkning så det är inte direkt så att skrill kommer be ett litet inkassoföretag om hjälp... Drivs ärendet vidare så blir det rättegång om man fortsätter vägra och vinner skrill rätten till pengarna så är det isf kronofogden som får driva in pengarna om man inte kan betala tillbaka det som man fått felaktigt av skrill...

Mina exempel är ingen idioti utan det går i samma anda som ditt resonemang med att man bara skulle låtsas om att man inte märkt att man fått dubbla pengarna... Det resonemanget håller på dagis, inte i verkliga livet...

Jag jämför inte "en bank i sverige med ett utländskt företag som skrill" och jag har heller inte sagt att det är samma sak som om din egna bank satte in för mycket pengar... Nu tolkar ju du som du vill också... men det är inget konstigt med det för man måste faktiskt tolka vad man läser och det är inte säker att det alltid blir rätt... Precis som jag kanske tolkade ditt exempel fel, det hade ju tydligen inte alls någon relevans i det du skrev eftersom det var ju inte samma sak... Du kunde lika gärna skrivit att din hund bajsade löst idag... det du skrev var tydligen bara ett exempel helt orelaterat till vad vi diskuterade i tråden...




Jag har lite bättre insyn i det här och kan förklara en del för er... när skrill skickar pengar till sina kunder via "bank transfer" så gör man det genom att samarbeta med en bank i det aktuella landet... Därför är det en svensk bank som sätter in pengar på ditt konto, inte en utländsk...

Till exempel så skickar skrill ett utbetalningsärende till nordea att 10k ska sättas in på Johan Nilssons konto... Nordea gör då insättningen och sedan så faktureras skrill för denna transaktionen och tjänsten (enkelt förklarat)...

I den här tråden så har vi väl folk som talat om att de tillsammans fått säg 100k extra utbetalt till sina konton... Man kanske kan utgå ifrån att det finns fler personer som fått för mycket pengar men som inte talat om det offentligt, både här på sharps och på andra ställen... Låt oss uppskatta att det är 500k som skickats ut felaktigt och det är då mer än "lite cash" som landat fel...

Ni kan ju själva räkna ut att det kan handla om stora summor som skrill inte bara släpper sådär utan att blinka, det kan ju vara ännu mer pengar på spel än vad jag chansade ihop ovan...

Så för att återgå till exemplet så kanske nordea skickat ut 1 milj till svenska bankkonton fast det skulle bara varit 500k... Nordea vill fakturera skrill för miljonen som dom skickat, skrill vill bara betala 500k eftersom det var det som skulle skickats ut... någonstans har ett fel begåtts och varken nordea eller skrill vill nog frivilligt ta på sig äran att bjuda på dom extra pengarna som betalats ut...

Bäst och mest rättvist för samtliga inblandade parter är ju såklart att nordea (exempel) fakturerar skrill för 500k som skrill ville betala ut och skrill betalar det till nordea... sen så får nordea tillbaka de 500k som man skickade ut felaktigt så blir allting korrekt... men för att få det korrekt kanske det inte räcker med att be om att få tillbaka pengarna... banken kanske måste ta det längre...

Kan skrill ta det vidare? Självklart... Kommer skrill ta det vidare? Ingen som vet...

Gör hur ni vill och lycka till hur det än går men jag skulle inte vara så säker på att

Citat:
Ursprungligen postat av SportsInvesting Visa inlägg
Skrill kan ej gora ett skit har.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-26, 15:34   #162
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 109
Sharp$: 501
Standard

Skrill gick nu med pa att sta for 1.9% avgiften, de skulle dra av den summan nar man satte in sen skulle de fixa det. Kanns lite battre nu sa jag overforde degen men kontot star fortfarande pa minus for de 1.9% men de lovade kompensera detta iallafall i mitt fall.

Verkar att anonym kan ha ratt och att Nordea skulle driva in detta at skrill och att vi skulle sta for eventuella kostnader i safall. Var riktig trott pa skrill men nu nar de ska losa sa vi ej gar miNus pa det plus att nordea ar inblandade bast betala tillbaks och behalla kontot dar istallet for att fa projsa till de det dubbla till slut plus forlora bade skrill och neteller.
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 11:32   #163
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Tog ut pengar i Måndags och hade dom på kontot dagen efter, så nu verkar det funka som förut igen..
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 09:52   #164
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Min far var tvungen att verifiera adressen på sitt Skrill-konto och fick sina medel låsta, efter att det gått NIO (!!!) dagar utan svar trots flera skickade mail så mailade jag (som är Skrill-VIP) dem och förklarade hur det låg till och förklarade att jag starkt övervägde att sluta använda deras tjänster om det är så de behandlar sina kunder och bad dem ta en titt på min fars "case". SJU minuter efter att mitt mail var skickat så var min fars konto verifierat.

Skall man använda Skrill så måste man nästan se till att ha tillräcklig omsättning för att vara VIP-annars är allt som har med supporten att göra ett rent helvete.

Senast redigerad av Slurf den 2015-12-15 klockan 09:54.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 18:40   #165
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Min far var tvungen att verifiera adressen på sitt Skrill-konto och fick sina medel låsta, efter att det gått NIO (!!!) dagar utan svar trots flera skickade mail så mailade jag (som är Skrill-VIP) dem och förklarade hur det låg till och förklarade att jag starkt övervägde att sluta använda deras tjänster om det är så de behandlar sina kunder och bad dem ta en titt på min fars "case". SJU minuter efter att mitt mail var skickat så var min fars konto verifierat.

Skall man använda Skrill så måste man nästan se till att ha tillräcklig omsättning för att vara VIP-annars är allt som har med supporten att göra ett rent helvete.
Varför gång du mailar så hamnar ditt ärende sist i kön, fyi.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td