Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-04, 13:13   #121
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Men likväl så gör ni exakt samma sak som ROK även om det inte är i lika stor utsträckning och motiven enligt er inte är likadana. Ärligt talat så trodde jag aldrig ni skulle bli en sida som är beroende av affiliate pengarna för att betala för hosting osv. Med tanke på vad ni i crew tidigare sagt så trodde jag att ni skulle undersöka alla möjligheter till finansiering innan ni beslutade er för det alternativ som föraktades för några veckor sen när det bara var ROK höll på med det.
Ja och vi fortsätter att förakta samtliga sidor som som använder affiliates i förbindelse med att medvetet ge ut dåliga rekar för att sko sig på!

Ja, vi var väldigt naiva och tro att intresset för professionellt spel bara fanns i en skara runt 1000personer i "lilla" Sverige, den biten får vi äta upp och nu utforma samt prestera efter bästa förmåga.
En del i en hostgator server funkar inte för trycket, inte en odeland server heller så klivet upp till en stor jävel är ett måste.

Men, jag ska omedelbart ta ditt donations alternativ med en möjlighet till en reklamfri sida i betraktelse omedelbart.
Efter denna konversation så sätter vi även härmed punkt för denna diskussion då det framgår tankar från båda sidor och vi tar det hela i betraktelse och spinner vidare på lösningar för allas bästa!

__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 13:22   #122
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Tycker det är klar skillnad mellan det RoK gör och den väg nu sharps bestämt sig för att ta...

RoK lever ju på att skinnflå sina medlemmar på dåliga rekar som dom sedan omsätter på andra matcher och vinnande - dessa är säkerligen ryggade från någon annan site, kanske sharps?

De vilseleder alltså sina kunder att gå all in på en match som oftast är väldigt osäker och troligtvis har de fått någon info om att de egentligen skulle spela på det motsatta... De lurar alltså okunniga vilket är klart värre än att sharps i efterhand ändrar sin policy och är någorlunda öppna med det, samt de flesta på sharps är inte idioter som går på en sådan scam som RoK bedriver.

Att lura en okunnig idiot är oförsvarbart - även om denne ibland kanske behövde det för att vakna upp ur sin Törnrosasömn. Att ändra policy då förutsättningarna för att driva en sida ändras är ju enbart naturligt - att vara flexibel är en självklarhet om man driver ett företag! Är du inte det så blir du sårbar för varje förändring som kan ske i en mycket föränderlig värld...

Ett donationssystem vet jag inte om det är bra eller dåligt...? Men det innebär ju att sharps inte längre är självförsörjande och snart skulle det kunna komma krav på medinflytande från de som donerat pengar och detta är troligen ingen bra väg att gå!

Jag tycker istället folket här inne skall vara djävligt tacksamma till alla suveräna rekar som ges härinne, av både proffs och amatörer...

Så jg tackar i alla fall för möjligheten att vara med på denna resa sharps företar sig och hoppas självklart på att lära mig mycket mer och självklart tjäna en del pengar på den...

Trevlig resa...!

/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10), capital-pb (+5)

Senast redigerad av Badass den 2011-04-04 klockan 14:59.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 13:22   #123
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2164
Standard

Jag förstår det och som renodlad kapitalist så har jag personligen inget emot hur ni bedriver denna sida och hur ni väljer att finansiera detta, tycker bara ämnet var intressant nog att diskutera lite om med tanke på er tidigare ståndpunkt.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5), RobinD (+10), Gb (+30)
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 14:27   #124
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

"Den enda konstanten är förändring, ständiga förändringar, oundvikliga förändringar som är den dominerande faktorn i dagens samhälle. Inget vettigt beslut kan göras längre utan att ta hänsyn inte bara till världen som den är, men världen som den kommer att bli." - Isaac Asimov / Heraclitus
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 15:02   #125
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Känns inte sidan klart snabbare nu, trots hög belastning (nästan 500 personer samtidigt)?

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 15:32   #126
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Jo sidan måste blivit snabbare, något ni fixat eller är det bara för stunden?

För övrigt är jag tacksam för den nya sidan och jag har inga problem med afflliate länkarna.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 15:38   #127
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Har varit borta hela helgen och kommer hem till en ny och fin startsida på sharps.se. Mycket snyggt jobbat allesammans, det kommer bli kanon! Jag har dock en liten fråga, förut kunde man se båda dagens populäraste spel och morgondagens populäraste spel men nu syns inte morgondagens på framsidan? Kommer man hit 23.30 och vill se vilka natt matcher som är populärast så går det inte eller? Kanske ska gå nån annan väg för att se det?

Jag tycker inte det är några konstigheter alls med att ha affiliate länkar som kan hjälpa till att finansiera sidan och sakerna som händer här i form av tävlingar eller annat. Det är en fullt naturlig utveckling för en växande sida och jag tycker det är bra om det nu kan ge oss medlemmar mer möjligheter och mer nöje på sidan. Problemet är väl att en del har varit så naiva och trott att man skulle kunna motstå denna "chans" till att få in några extra slantar för att slippa driva sajten ur egen ficka, det blir ju som någon har sagt en extrem form av dubbelmoral. Saker förändras precis som iCash säger och det är väl helt enkelt så att redaktionen har ändrat uppfattning angående detta trots att man propagerat hårt mot det tidigare. Om man ändå förlorar ett spel så är det ju bättre att en slant går till sharps än att spelbolaget får allt. Kommer ihåg att samma frågor kom upp när ni la till pinnacles reklam men då sa ni att ni fick del av vinstspel och inte förlusterna (hur vet jag inte) och därför ansåg ni att just det affiliate avtalet va okej och inte stred emot era principer, det gick inte att göra så nu också?

Detta kommer säkert inte vara populärt men jag fick en liten tanke bara:

Jag har väldigt dålig koll på RoK men vet att smutskastningen varit enorm gentemot den sajten härifrån och det kanske med all rätt. Men faktum är att ni nu sitter i samma båt, precis som 99% av alla spelsajter/bloggar så inget konstigt med det. Ni tjänar pengar på spelares förluster och det gör också RoK. Jag tror knappast att RoK gått ut och sagt att de medvetet rekar spel som ska förloras så de kan vinna pengar (även om det är så i praktiken), det är väl ett påstående som andra har klurat ut och därmed kan ju lika gärna RoK ljuga och säga att ni gör samma sak, eftersom ni båda får pengar om vi förlorar. Sen vad som är sant eller inte vet man ju aldrig eftersom ingen sajt skulle någonsin gå ut med att man medvetet försöker lura folk på pengar, det blir ord mot ord och kommer aldrig bli mer än påståenden, även om Holms faktiskt försöker lura folk! De som har varit med i matchen vet att det är en klar skillnad på hur RoK och sharps drivs och hur kvalitén skiljer sig men om RoK vill hämnas så är det öppet mål nu, speciellt eftersom ni tidigare hånat RoK och deras upplägg men ändå tillslut går samma väg, så striden om nya medlemmar kan bli hårdare om Holms vill slå tillbaka dock tror jag inte han fattar mer än en fiskmås så det är nog lugnt!

Jag tycker sidans utveckling är bra, detta är absolut inget som skadar oss medlemmar (om man nu inte stör sig nå enormt på en banner) utan kommer väl bara vara positivt om det blir tävlingar och dylikt i kraft av de här samarbetena med spelbolagen. Saker förändras och det är inget konstigt med det, det viktiga är att stå för det istället för att försöka bortförklara sig och negligera det! Jag menar, hur många här inne skulle välja att driva en sajt för 6000 personer ur egen ficka istället för att slippa betala själv och kunna få den drivande med hjälp av reklamintäkter? Det är bara konstigt om man vill betala allt själv helt i onödan! Keep it up guys!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3), eddieh (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 15:54   #128
 
NoClues avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 119
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Märkte att Spel som är inlagda i posten med bb-kod nu också syns i Tapatalk. Det gjorde det inte förut. Då var det bara spelnumret.

Så jävla gött!
NoClue är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 17:00   #129
 
SweetSweeps avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 231

2012
Stats: 21 - 5 - 0
ROI: 246.50%
Vinstprocent: 80.77%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Har varit borta hela helgen och kommer hem till en ny och fin startsida på sharps.se. Mycket snyggt jobbat allesammans, det kommer bli kanon! Jag har dock en liten fråga, förut kunde man se båda dagens populäraste spel och morgondagens populäraste spel men nu syns inte morgondagens på framsidan? Kommer man hit 23.30 och vill se vilka natt matcher som är populärast så går det inte eller? Kanske ska gå nån annan väg för att se det?
Jag efterfrågade också att det skulle finnas på startsidan tidigare i denna tråd.
Här finns den i alla fall om man vill se: https://www.sharps.se/betting-spel-imorgon
SweetSweep är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 17:32   #130
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

populäraste spelen imorgon + en del annat som nämnts kommer fixas inom närmsta dagarna, ska bara få helt ordning på servern också.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 17:49   #131
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Jag tycker sidans utveckling är bra, detta är absolut inget som skadar oss medlemmar (om man nu inte stör sig nå enormt på en banner) utan kommer väl bara vara positivt om det blir tävlingar och dylikt i kraft av de här samarbetena med spelbolagen. Saker förändras och det är inget konstigt med det, det viktiga är att stå för det istället för att försöka bortförklara sig och negligera det! Jag menar, hur många här inne skulle välja att driva en sajt för 6000 personer ur egen ficka istället för att slippa betala själv och kunna få den drivande med hjälp av reklamintäkter? Det är bara konstigt om man vill betala allt själv helt i onödan! Keep it up guys!
Agree with you,bro.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 11:46   #132
 
NoClues avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 119
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoClue Visa inlägg
Märkte att Spel som är inlagda i posten med bb-kod nu också syns i Tapatalk. Det gjorde det inte förut. Då var det bara spelnumret.

Så jävla gött!
Vet inte om det var för att jag uppdaterade Tapatalk idag, men nu är det samma sak igen. Eller så var det för att de spelen jag såg var inlagda annorlunda. :(
NoClue är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 11:48   #133
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoClue Visa inlägg
Vet inte om det var för att jag uppdaterade Tapatalk idag, men nu är det samma sak igen. Eller så var det för att de spelen jag såg var inlagda annorlunda. :(
Hehe ja jag uppdaterade till 1.11.3 efter du skrev men där fungerade det inte :(
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 11:56   #134
 
NoClues avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 119
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu visade det sig att vid uppdatering slogs bb-koden av. Slog på den igen och voila.
Nu är jag glad igen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+5)
NoClue är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 12:32   #135
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ohh herre min skapare, varit borta från sidan i 2-3 veckor och kommer tillbaka till ett paradis! GRYMT!
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td