Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-14, 09:05   #301
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Helan.

Helan?

edit: Kom i fel tråd men skit samma. https://www.sharps.se/forums/offtopic...74/#post237389
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2013-03-14 klockan 09:19.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-17, 17:24   #302
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Bnadyfinalen




Vi har ju haft lite svårt att inse att bandyn lämnat stan för gott. Det pratas bara om när (inte om) den kommer tillbaks och få vill släppa sargen och inse att det aldrig kommer ske.

Jodå snart vill dom spela ute igen och mögliga omklädningsrum fräschar vi upp med wunderbaum.

När/om vi byggt en ny arena som rymmer 15-20 000 kommer dom lämna Friends Arena som ett skott. Ja dom tror det på fullaste allvar!

Separationsångesten var så svår att vi ställde till med en egen fest och låtsades att allt var som förut.

Tji fick dom som vi säger http://www.unt.se/sport/sm-finalen-l...t-2331942.aspx
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 09:51   #303
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Analys säger: RECLAIM THE BANDYFEST!

Men seriöst, bandyfinal på NA var ingen höjdare. Bandy ska vara utomhus och bengalerna ska brinna.

Förstår inte varför man väljer att ta död på uppsalatraditionen, eller jo, det är klart jag förstår (m-m-m-maneeey ). Men det är uppåt väggarna fel, MDMB och allt sånt.

När till och med Bajen klarar av å vinna ligan så förstår man ju att bandyn mår dåligt
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 10:02   #304
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Helan.

Helan?

edit: Kom i fel tråd men skit samma. https://www.sharps.se/forums/offtopic...74/#post237389



Är det inte rätt fantastiskt att Mattsson faktiskt är född 1971? Sveriges äldste 42-åring?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 12:18   #305
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Å fan. Trodde han och Helan var jämngamla.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 14:07   #306
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Analys säger: RECLAIM THE BANDYFEST!

Men seriöst, bandyfinal på NA var ingen höjdare. Bandy ska vara utomhus och bengalerna ska brinna.

Förstår inte varför man väljer att ta död på uppsalatraditionen, eller jo, det är klart jag förstår (m-m-m-maneeey ). Men det är uppåt väggarna fel, MDMB och allt sånt.

När till och med Bajen klarar av å vinna ligan så förstår man ju att bandyn mår dåligt


Åtminstone hockeyn. https://www.sharps.se/forums/217713-post252.html

Bandyn verkar dra mer publik inomhus. Fast efter 30-40 år med innebandy kanske utomhusbandy känns exotiskt och lockar på samma sätt som hockeyn gör då folk får dra på sig dubbla raggsockor.

Men visst styr pengarna och så vill dom inte riskera detta en gång till.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 18:52   #307
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Åtminstone hockeyn. https://www.sharps.se/forums/217713-post252.html

Bandyn verkar dra mer publik inomhus. Fast efter 30-40 år med innebandy kanske utomhusbandy känns exotiskt och lockar på samma sätt som hockeyn gör då folk får dra på sig dubbla raggsockor.

Men visst styr pengarna och så vill dom inte riskera detta en gång till.
Hela grejen med bandy är ju att man står ute, fryser fingrarna av sig och ser lagen kämpa i gråmulet regnslask eller värsta sibirienkylan och 30cm nysnö*.

Det är det, tillsammans med likheterna till fotboll, som gör bandy till den ultimata vintersporten. Bandyn är (var) lika oförstörd som hockeyn var långt innan jag levde.

Men numer finns det inte längre någon som ser till sportens bästa, allt handlar om att tjäna deg och skriva lukrativa sponsorkontrakt.

2013 spelar vi allsvensk fotboll inomhus liksom, what the fakk?

Avgå alla!


*= Jag har så vitt jag kan minnas aldrig varit på en bandymatch, men det låter romantiskt.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 19:41   #308
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Jag har så vitt jag kan minnas aldrig varit på en bandymatch, men det låter romantiskt.

Nej fy fan. Tror det var över 30 år sen sist och fan vad jag frös om fötterna. Nu fryser jag aldrig fast jag inte har annat än träningsskor på fötterna. kan säkert bero på att jag aldrig är ute mer än en halvtimme åt gången och går nästan lika fort som vanligt folk springer.

När glöggen var slut och det gick med en djävla fart kila brorsan och jag iväg till anrika Skeppet för vidare skaffning. Jag tror det var lite modernare än på bilden men inte mycket.

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1), Analys (+1), Analys (+1), Analys (+1), Analys (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 00:00   #309
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Obligatorisk läsning. http://www.newsmill.se/artikel/2013/...-statsreligion
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 08:43   #310
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Insändare


Citat:
Ploga ordentligt på en gång
Om man plogade ordentligt från början skulle man inte få problemen med isiga gator, enligt Robert Johansson.

SNÖRÖJNING. I UNT 19 mars uttalar sig företrädare för Uppsala kommun att de har svårt att skrapa bort isen på gång/cykelbanorna för att de har för små maskiner. Men problemet började redan i november när första snön kom. Eftersom de som plogar lämnar några centimeter snö varje gång så byggs det upp ett ganska tjockt lager med hårt packad snö under vintern.

Att det ställer till problem på gång- och cykelbanorna när det blir blidväder är ingen nyhet för alla dem som går och cyklar. Men de dagar det har varit milt är det inte många plogbilar som har varit ute skrapat. I stället jobbar de på kvällen/natten och morgonen när temperaturen har fallit ner till –7 eller –15 grader. Då försöker skrapa bort is och snömodd med dåligt resultat. Därför är det märkligt att Jan-Olof Hasselborn uttalar sig att de väntar på temperaturer över noll, de dagarna har funnits.

Om kommunen ställde krav på dem som utför plogningen att de ska skrapa bort snön på cykelvägarna ända ner till asfalten skulle det inte vara några problem. Detsamma gäller på de flesta mindre gator inom Uppsala som också sköts under all kritik. Jag tror inte snö- och halkbekämpning skulle bli dyrare om plogbilarna skrapade rent på en gång i stället för att i efterhand försöka få bort den när allt har frusit ihop till en iskaka. Det skulle inte behöva sandas lika mycket heller eftersom det inte skulle vara lika halt.
Jag blev så rörd när jag läste det här så jag nästan överägde, men bara nästan, att förnya prenumeration. Trodde jag var ensam i hela världen som insett att man kör med plogen i luften för att slippa fula märken på plogen och för att det inte ska skumpa så förbannat i förarhytten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 08:11   #311
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Rabatt på hockey-VM!
Nu kan du som har Spelkort se hockey-VM i Globen till kraftigt reducerade priser. 8 maj kan du se Sverige-Norge och Schweiz-Slovenien, allt för bara 295 kronor, ordinarie 570 kronor. 14 maj möts Sverige och Danmark och Tjeckien möter Norge. Även dessa kan du se för 295 kronor istället för 570 kronor.
570 spänn för att se Norge spela hockey. Vem kunde tro det behövde rabatteras.

OBS!!! Pröjsa för en hel dag så ingår även en
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 18:15   #312
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Språkskola


Varje gång jag hör någon i radio/teve uttala 2013 som tvåtusentretton istället för korrekta tjugohundratretton (tjugotretton funkar också) så går något sönder invärtes. Det gick ju ut ett statligt påbud när vi tippa över kanten att det skulle heta tjugohundra och inte tvåtusen. SÅ FATTA DET DÅ!!!

Någon tycker säkert att tvåtusen...lik förbannat smakar bättre i truten. Hur ska ni uttala 2113 då? Med gängse metod kommer det låta tvåtusenetthundratretton. Slirar ju fint på tungan.

Jo men...tänker säkert någon. För er kommer en sista chans att slippa struten. Hur uttalade ni 1983? Om ni inte uttalade det ettusenniohundraåttiotre eller känner en enda människa på jorden som gjorde det, varför börja med dumheterna nu?

Tack för ordet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+30), KP (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 18:19   #313
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Mycket smidigare att säga tvåtusentretton. Sen vad man sagt om tidigare sekel och kommer säga om kommande spelar för mig mindre roll
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 19:44   #314
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Säg tjugotretton då så sparar du några bokstäver till. Tjugohundra var man bara tvungen att säga mellan 2000-2009. Orsaken till det är lika enkel som det låter.

2001 skulle ju bli tjugoett och är inget årtal utan ett kortspel.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 19:56   #315
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag kan nog sålla mig till de som säger tvåtusentretton :( Aldrig tänkt på det faktiskt.
Men tack vare din upplysning kommer jag börja rätta mig i ledet och som den inflytelserika person som jag är så kommer jag även rätta kommande generationers uttal utav 2013. Både äldre och yngre

Tvåtusentretton är ett minne blott!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td