Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-20, 23:22   #151
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Fler anekdoter tack, Wagner!!! Älskar den här tråden!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 23:23   #152
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bodhiswatwa Visa inlägg
Ska du sitta och hoppas på att någon kör ur så lär du inte bli besviken om du börjar följa Byggmark...

Förresten så ska Anja bli "pappa". Filippa är på smällen.

50 Sharps till dig enbart för lövet! Laget i mitt hjärta!
Sätter som vanligt upp det på välgörenhetskontot...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 08:28   #153
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Fan vad tyst det blev om Stasiarkiven. Först ett djävla gapande från höger till vänster. Och så, på en given signal, åkte kastrullocket på och det blev knäpptyst.

Man undrar ju vad för storvilt som dök upp.
Spoiler:
Frågan lyftes ju av dödsknarknazisterna i SD....resten av partierna har ju varit rörande överrens om att de här inte är något som den vanliga väljaren klarar av att hantera. Vilket ju är lite konstigt när man betänker utbildningsgraden bland våra folkvalda vs. gemene man.

De ligger nog minst en hel kennel begravd i den här frågan.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 08:53   #154
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Så rörande överens vet jag inte om dom varit. Blev dom först när dörren till kenneln öppnades.

Så här lät det för några månader sen..

Nu sätter Socialdemokraterna ned foten. Partiets inställning är att Stasiarkiven i ”största möjliga” utsträckning ska öppnas för allmänheten.

Även Vänsterpartiets rättspolitiska talesperson Lena Olsson framhåller att hon är positiv till att offentliggöra materialet. http://blog.svd.se/politikdirekt/201...os-stasiarkiv/

Utskottets ordförande, Miljöpartiets förra språkrör Peter Eriksson, vill att mer ska visas upp. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fl...iv_6619304.svd

Men nu säger Socialdemokraterna inte så mycket. Dom har väl upptäckt vad som fastnade under skosulan när dom satte ned foten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 14:45   #155
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Nu hitta jag resten av gänget också.

Citat:
Nu anser samtliga partier, utom Moderaterna, att dessa arkiv skall öppnas och att Sveriges regering måste agera
http://www.varldenidag.se/ledare/201...Stasi-arkiven/

Men så länge som Führen bestämmer kommer vi ingen vart. Fast det finns ju en chans kvar. Att Sverigedemokraterna säger att dom bytt sida och absolut inte vill öppna arkiven. Då skulle sjuklövern genast enas om en öppning då dom alltid måste tycka tvärt emot. Även om SD skulle lägga en motion i riksdagen som utrotar svält och leder till fred på jorden skulle det bli nej från övriga partier.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+100)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 20:33   #156
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Någon som kommer ihåg anekdoterna som författades av signaturen "Spader Dam" och som handlade om små historier från travets underbara värld? Dom publicerades i V75-Guiden vill jag minnas och fanns länge på Guidens hemsida (den gamla).

Nu finns dom inte längre kvar där! Minns ni?

1. Har någon dom sparade? Vore kul om ni kunde bifoga dom i den här tråden! Gissar att många skulle uppskatta att läsa dom! Jag läser dom gärna igen!

2. Det spekulerades vem som verkligen fanns bakom signaturen. Något säger mig att du vet vem personen är/var, Wagner? Är det preskriberat så du kan släppa namnet???

Over and out!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 21:30   #157
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Någon som kommer ihåg anekdoterna som författades av signaturen "Spader Dam" och som handlade om små historier från travets underbara värld? Dom publicerades i V75-Guiden vill jag minnas och fanns länge på Guidens hemsida (den gamla).

Nu finns dom inte längre kvar där! Minns ni?

1. Har någon dom sparade? Vore kul om ni kunde bifoga dom i den här tråden! Gissar att många skulle uppskatta att läsa dom! Jag läser dom gärna igen!

2. Det spekulerades vem som verkligen fanns bakom signaturen. Något säger mig att du vet vem personen är/var, Wagner? Är det preskriberat så du kan släppa namnet???

Over and out!
Visst kan jag det. Ingen hemlighet direkt. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10532452.ab

Allvarligt talat har jag ingen aning och det var över 20 år sen man slutade köpa V75-Guiden. V65 kanske det hette då?

Dajmen kanske?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-22, 00:55   #158
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gott skratt Wagner, den tackar vi för så här på morgonkvisten!
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 22:03   #159
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Från: Barclay Bank London [mailto:[email protected]]
Skickat: den 26 mars 2012 19:59
Till: [email protected]
Ämne: överföring av medel


Barclays Bank Plc
1 Churchill Placera
London, E14 5HP, Storbritannien
http://www.barclays.co.uk
Tel: 44-7035-903-930
Fax: 44-7035-900-147

Kära Ärade kund,

Vi på denna bank vill gratulera och informera er om att efter noggrann granskning av ditt arv / kontrakt
överföringstjänster godkännandedokument i samband med Världsbanken och Internationella valutafonden
utvärderingsrapporten var din betalning som skickas till oss för omedelbar överföring av en del-betalning Tre miljoner Fem hundra tjugu tusen, åtta hundra 40 amerikanska dollar (USD 3,520,840.00)
till ditt utsedd bankkonto från sitt offshore konto hos oss.

Revisionsrapporterna gett oss, visar att du har gått igenom hårda tider genom att betala en hel del
pengar för att se till frisättning av dina tillgångar, som har fördröjts av några tvivelaktiga tjänstemän.

Vi råd därför att du slutar ytterligare kommunikation med någon korresponden s utanför detta kontor eftersom du inte behöver betala någon pengar eller avgift för att få dina pengar som du har träffat upp med hela överföring av medel krav.

Det enda som krävs av dig är att få myndigheten för frigörande av medel för att vi ska kreditera ditt konto direkt genom telegram överföring eller via någon av våra motsvarande banker och skicka kopior av de medel som handlingarna överföring utsläpp till dig och dina bankirerna för bekräftelse.

Om du följer våra direktiv kommer dina pengar att krediteras och reflektera på ditt bankkonto inom fem (5) bankdagar från den dag du få denna gemensamma myndighet frigörande av medel.

För ytterligare information och hjälp om detta Remittance Anmälan, vänligen vidarebefordra dina

FULL NAME:

FULL Kontakt Adress:

Telefon-och faxnummer:

Direkt till min E-post: [email protected]



Med vänlig hälsning
Hon. Dr.Farnell Delvin
Chef, International Banking.
Barclays Bank PLC, Storbritannien.
Nu blir det fest.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 17:12   #160
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

En liten anekdot om ett fotografi och som jag på goda grunder tror det gick till. Det hade varit en hård vecka, även för att vara Fritte, nere i södern och om två dar går planet hem. Allt jobb med den nya boken är klart och teamet pustar ut. Men då..

Djävlar vi har ingen bild på Fritte som är publiceringsbar. Full panik utbryter, men då upptäcker någon att karln sitter upprätt för tillfället. Fast i natt sov han under en bro och han har samma tröja på sig som han kom hit i. Dessutom har det hänt en liten olycka i byxan, säger en annan.

Vi har inget val utan får ta en bild och i morgon kanske han är nyduschad och fräsch som en nypenros och då är det bara att ta nya bilder. Dessvärre blev morgondagen inte bättre än någon annan dag och man fick ta bilden från dan innan. Resultatet ser vi här..

Välkommen till vingården.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5), maddmax (+20), eddieh (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 13:51   #161
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

EXTRA EXTRA!!


Aftonbladet går ut med namn och bild på grova sexbrottslingar



Spoiler:
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+10), SlimCharles (+2), sskssk (+10), zeke (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 15:17   #162
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Man brukar inte ha några problem med att hänga ut dömda brottslingar om allmänhetens intresse finns. Men man visar inte gärna bilder på misstänkta innan de är dömda, även om det finns hur mycket bevis som helst.

För mig får de gärna hänga ut alla som blivit dömda för sexköp. Det skulle svida betydligt mer för torskarna än 50 dagsböter.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 15:21   #163
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Corner Visa inlägg
Man brukar inte ha några problem med att hänga ut dömda brottslingar om allmänhetens intresse finns. Men man visar inte gärna bilder på misstänkta innan de är dömda, även om det finns hur mycket bevis som helst.

För mig får de gärna hänga ut alla som blivit dömda för sexköp. Det skulle svida betydligt mer för torskarna än 50 dagsböter.
Det är ju just det, vad är "allmänhetens intresse"? Finns det ingen intresse i fallet som Wagner visar längst upp, där domen kom igår - och man ändå pixlade, medan det finns det i fallet med en person inom Tyresö som gjorde sig skyldig till ett brott som på straffskalan ger dagsböter? Man hade väldigt lätt för att gå ut både med Haga-mannen, Anders Eklund och Örebro-mannen med bild och namn, långt innan dessa var dömda....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+10)

Senast redigerad av kingscania den 2012-04-13 klockan 15:23.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 17:24   #164
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Corner Visa inlägg
Man brukar inte ha några problem med att hänga ut dömda brottslingar om allmänhetens intresse finns. Men man visar inte gärna bilder på misstänkta innan de är dömda, även om det finns hur mycket bevis som helst.

För mig får de gärna hänga ut alla som blivit dömda för sexköp. Det skulle svida betydligt mer för torskarna än 50 dagsböter.
Tror knappt en av hundra hade hört talas om Hans Löfgren när dom gick och la sig i går.

Sen får man skilja på allmänintresse och allmänt intresse som det verkar vara i ditt fall.

Aftonbladet var förövrigt det enda medium som såg ett allmänintresse i ett bötesstraff till en, före detta, fotbollsansvarig hos ett damlag.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 22:10   #165
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Självklart nyheten om våldtäkten större.

Jag tror att det inte finns något som helst intresse om att någon som heter Hans Löfgren åkt fast för att ha köpt sex. Men det finns nog ett visst intresse att någon som sponsrat en av Sveriges just nu bästa och mest omskrivna damfotbollslag har blivit dömd. Jag blev i alla fall intresserad och läste vidare när jag såg rubriken.

Knappast alla 349 ledamöter i riksdagen är kända för allmänheten. Men om någon skulle bli dömd för rattfylla blir det ändå en nyhet.

Sedan får man inte glömma att nyheten om Löfgren finns på sportbladet. Alltså en sportnyhet.



Angående gruppvåldtäkten så är vet jag inte varför de inte hängs ut nu när de är dömda.
Det ska inte spela någon roll om brotten begåvs av någon känd eller okänd, svensk eller invandrare, rik eller fattig osv.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td