Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-26, 20:21   #406
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Utan att vara insatt i allsångscirkusen mer än medelsvensson så måste ju även 8,50 på SDF vara ett rejält överodds!
Om du hängt med från början så hade du fått 30 gånger.


Citat:
Unibet har 1.65 på valfri kvinna som efterträdare för allsången. Då både revolution och nedläggelse är troligare än någon med fel kön så är oddset dryga 60 punkter för högt.

Sarah Dawn Finer till 30 gånger julmusten är bara att slicka i sig. Lena PH till 8 ggr så är det nog hetäckt. https://www.sharps.se/forums/267059-post398.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 21:37   #407
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Om du hängt med från början så hade du fått 30 gånger.
Jodå jag såg faktiskt det också, men har som policy att enbart hålla mig till de sporter jag har vettig kunskap i numera (trav). Bra nära att man gjorde ett avsteg när du droppade det där oddset ändå! Förmodligen får man väl inte igenom så många kronor ändå.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 13:52   #408
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2218
Standard

Saker jag inte förstår mig på - Del 8


Hjälm vid cykling men inte annars. Nu när Henke luftat idiot-spåret. https://www.sharps.se/forums/offtopic...26/#post271170

Av 100 som skallskadas i trafiken är 7 cyklister. 93 procent är alltså inte cyklister. http://www.cyklisten.net/helmet/index.html

En gång till i fetstil. Av 100 som skallskadas i trafiken är 7 cyklister. 93 procent är alltså inte cyklister.

Myten om våran egen intelligens är alltså betydligt överdriven. Jag tycker inte det behöver utvecklas ytterligare.

Är ni rädd om huvudet så okey. Men behåll hjälmen på 24/7 och ta för fan inte av den ens vid duschning. Eller så gamblar man.

Men att sätta på sig krukan just då sadeln grenslas är lika intelligent som att åka bil obältat för att sen spänna fast sig på muggen.

Det här sker dessutom i ett land där det är tillåtet att stå upp i bussen. Det kommer det vara ända fram till dess en buss välter på en åker och 20 ungar flyger ut och hamnar under bussen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 15:39   #409
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Hjälm vid cykling men inte annars. Nu när Henke luftat idiot-spåret. https://www.sharps.se/forums/offtopic...26/#post271170

Av 100 som skallskadas i trafiken är 7 cyklister. 93 procent är alltså inte cyklister. http://www.cyklisten.net/helmet/index.html

En gång till i fetstil. Av 100 som skallskadas i trafiken är 7 cyklister. 93 procent är alltså inte cyklister.

Myten om våran egen intelligens är alltså betydligt överdriven. Jag tycker inte det behöver utvecklas ytterligare.

Är ni rädd om huvudet så okey. Men behåll hjälmen på 24/7 och ta för fan inte av den ens vid duschning. Eller så gamblar man.

Men att sätta på sig krukan just då sadeln grenslas är lika intelligent som att åka bil obältat för att sen spänna fast sig på muggen.

Det här sker dessutom i ett land där det är tillåtet att stå upp i bussen. Det kommer det vara ända fram till dess en buss välter på en åker och 20 ungar flyger ut och hamnar under bussen.
Nej min bäste Wagner, detta är en av de ENDA gångerna jag inte håller med dig. Du är ute och cyklar.

Skälet till att man använder hjälm som cyklist och inte när man tvättar snoppen är självfallet sannolikhetslära. Det är betydligt större risk att skada sig p g a fall när man är ute och cyklar än när man står i duschen. Risken att en rattfull bilist brakar in i ditt badrum är minimal (vild gissning från mitt håll bör påpekas).

Det är alltså ett cost-benefit-scenario. Att ha på sig hjälm när man cyklar kostar dig inte mycket förutom möjligtvis att du ser dum ut, och i gengäld går sannolikheten för svåra skador eller död ner signifikativt (fråga gärna om underlag, det finns i mängder). Att alltid ha hjälm på sig kanske också minskar dessa problem men påverkar inte risken lika mycket hela tiden och de praktiska aspekterna av att ha hjälm i t ex duschen kanske drar upp kostnaden.

Ditt jämförelse med bilbälte haltar, jag tycker det är tvärtom. Att ha hjälm i duschen är som att ha bälte på toastolen. Där känns det meningslöst. Men o andra sidan finns de säkert de människor som tycker kostnaden är värd det. Särskilt äldre, där risken att ramla och slå huvudet i duschen är betydligt större än för män i god vigör som du själv.

Kontentan är att vi borde låta folk själva bestämma hur och vad de vill göra så länge de inte skadar någon annan. Jag bär själv inte hjälm när jag cyklar men förstår de som gör det. Jag står upp i bussen men ogillar inte de som sitter. Och ja, jag vet att argumentera på internet inte är produktivt men gör det ändå.

Keep writin' Wagner!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)

Senast redigerad av maddmax den 2013-09-02 klockan 15:41.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 17:43   #410
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2218
Standard

Risken att en rattfull bilist brakar in i ditt badrum är minimal (vild gissning från mitt håll bör påpekas).

Tanken hade inte ens slagit mig förrän nu.

Jag tänkte närmast på dom otäcka skador som kan uppkomma när man sitter och nickar till, företrädesvis i samband med inmundigande av rikliga mängder alkohol, och slår skallen i handfatet. Kan trots föreskrivna åtgärd ändå gå illa om kroppen är särskilt lealös så självklart rekommenderar jag fyrpunktsbälte.

Att ha på sig hjälm när man cyklar kostar dig inte mycket förutom möjligtvis att du ser dum ut, och i gengäld går sannolikheten för svåra skador eller död ner signifikativt.

Då kan man gott kosta på sig att se dum ut när man går och åker bil också. 93 % täcker trots allt upp bättre än 7 %.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 17:55   #411
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Då kan man gott kosta på sig att se dum ut när man går och åker bil också. 93 % täcker trots allt upp bättre än 7 %.
En viktig del i denna ekvation är dock hur många som cyklar jämfört med gång eller bilkörande (eller rättare sagt antal tidsenheter av hur folk transporterar sig). Folk går och kör bil mer än de cyklar. Jag tror faktiskt risken att skada sig i trafiken är betydligt större som cyklist än mindre än en tiondel av andra transportsätt.

Hursomhelst, vill inte förpesta din mysiga tråd mer. Anekdoterna är en favorit, keep up the good work!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 18:16   #412
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2218
Standard

För att sammanfatta? Fast jag fortsätter gärna hela kvällen.

Risken för att bli inrullad på akuten med en huvudskada efter en olycka i trafiken är liten. Risken för att bli inrullad på akuten med en huvudskada efter en olycka i trafiken, där du dessutom cyklat, är försvinnande liten.

Problemet är ju att man ger folk intrycket av att det är safety bara man cyklar med hjälm och låtsas inte om dom andra 93 procenten.

Men du har rätt i en sak. En timme på cykel är farligare än motsvarande tid vid andra transportsätt. Vilket leder oss fram till slutfrågan.

Har man hjälm för att man cyklar eller för att man är rädd om huvudet (kom ihåg siffrorna...)?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 18:55   #413
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2218
Standard

Hej igen! Man tänker så bra i duschen.

Kom och tänka på serien sjukhuset som gick på 3:an. Där var det en av killarna som körde ambulans som i vinjetten alltid kom cyklande till jobbet utan hjälm. Folk förfasades... (en insändare i UNT) naturligtvis men det var ju för att han hade koll på oddsen. Framförallt så visste han vad för slags klientel han brukade lasta in i ambulansen.

När jag ändå är här så tänkte jag ta upp indoktrineringen via televisionen. I stjärnorna på slottet kom hela gänget cyklande* i en park med rejäla störtkrukor på skallen. Medan man på TV4 inte är lika hårt styrda. Där kan man cykla utan hjälm (Ernst) och till och med ro en liten eka utan flytväst (Ernst igen). Man kan, hör och häpna, åka moped utan hjälm (Mia på Grötö) och dessutom ha ett gäng halvfulla passagerare på flaket. Så det var inte bara pengarna som gjorde att Ernst kapade förtöjningen till DDR-TV.

* Jag går dubbelt så fort.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+2)

Senast redigerad av Wagner den 2013-09-06 klockan 20:11.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 19:19   #414
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Kvälls lektyr av högsta klass finner man i vanlig ordning i denna eminenta tråd.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-06, 20:09   #415
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2218
Standard

Såg att Unibet hade odds på vilken veckodag nästa unge kläms ut på. 6.50 på valfri och där verkar dom inte ha tänkt till. Silvia föddes på en Torsdag och lika så bägge döttrarna. Även Victoria/Estelle sattes igång till en Torsdag. Skriver sattes igång för sånt där kan man ju styra själv till en viss del och ännu lättare nu än tidigare. Så här kan det gå till. http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid...Igangsattning/

Carl Philip på en Söndag men han har ju alltid varit lite senfärdig.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 14:18   #416
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2218
Standard

Det ni inte ens visste att ni saknade


Ni har väl precis som jag stirrat hålögt hela livet på intetsägande flasketiketter.

Men nu är det äntligen slut med det.

Har ju inte morgontidningen längre så jag får passa på att läsa allsköns bråte som dumpas i brevlådan. Lidl tar ju alla chanser att slicka i sig lite beröm, vilket är fullt förståeligt. Bäst i test på var och varannan annonsvara. Det kan vara kamratposten som 2006 testade "colan" deras och så vidare.

Den här veckan var det fetaost som blivit bäst i test och det var så aktuellt som från 2011. Vilket ändå känns relativt inaktuellt då den osten förhoppningsvis är uppäten redan till julbordet aktuellt år. Då jag inte har så speciellt mycket inbokat på måndags förmiddagar, eller några andra förmiddagar, så gjorde jag en googling. Då visade det sig att samma Göteborgsposten testat osten även i år. Vilket känns aningen mer relevant än att slå sig för bröstet över vad redan slaktade får presterat i ett tidigare liv. Men då har man inte läst recensionen än.

Vis av erfarenhet från tidigare år beslöt man sig för att inte lägga smaktestet i samband med den årliga personalfesten på restaurang Murveln. Det var väl egentligen inte då heller utan på efterfesten. Ska det vara riktigt petnoga så var det på festen efter efterfesten. När hela gänget tog en svarttaxi ut till Hisingen för att idka samvaro med den där urtrevliga killen. Han den där deltidaren på sätteriet som ingen hälsat på innan och absolut inte efter den olycksaliga natt...förmiddan.

Det var då man utförde smaktestet. Tillsammans med ljummen polsk smuggelvodka i skitiga petflaskor smakade det precis så bra som vi skrev i tidningen dan...veckan efteråt.

Ja det var så sant: Årets omdöme.

Torr och tråkig i munnen, smakar som gummiband och det är ingen bra smak, (tänka sig ) har ett plastigt utseende. Övertygar inte, smakar inte speciellt gott.

Bon Appétit.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+15)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 16:18   #417
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Hjälm vid cykling men inte annars. Nu när Henke luftat idiot-spåret. https://www.sharps.se/forums/offtopic...26/#post271170

Av 100 som skallskadas i trafiken är 7 cyklister. 93 procent är alltså inte cyklister. http://www.cyklisten.net/helmet/index.html

En gång till i fetstil. Av 100 som skallskadas i trafiken är 7 cyklister. 93 procent är alltså inte cyklister..
Av alla som skallskadas årligen var det säkert inte ens en promille som hoppade fallskärm. Innebär det att fallskärmshoppare är korkade som använder hjälm? (bortsett från att de vill montera kameran på den)
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 17:09   #418
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Av alla som skallskadas årligen var det säkert inte ens en promille som hoppade fallskärm. Innebär det att fallskärmshoppare är korkade som använder hjälm? (bortsett från att de vill montera kameran på den)
Nu tror jag fallskärmshoppare inte inkluderas under något av trafikslagen. Möjligen under flygtrafik men tvivlar på det också.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 14:03   #419
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2218
Standard

Saker jag inte förstår mig på - Del 9


Folk som städar efter sig och sorterar sopor på hamburgerhaken och nu tänker jag inte på personalen.

Men det är klart. Knallar ni in i köket med disken efter att ni betalat notan på "vanliga restauranger" kan ni fortsätta som förut. Ni andra kan ju fråga er själva vad ni sysslar med.

Annars är själva grundidén med att gå ut och äta att man betalar för att äta och samtidigt överlåter man allt det andra åt dom som får betalt för att göra just det.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SuprMario (+10), Moffegrev (+6)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 15:54   #420
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Folk som städar efter sig och sorterar sopor på hamburgerhaken och nu tänker jag inte på personalen.

Men det är klart. Knallar ni in i köket med disken efter att ni betalat notan på "vanliga restauranger" kan ni fortsätta som förut. Ni andra kan ju fråga er själva vad ni sysslar med.

Annars är själva grundidén med att gå ut och äta att man betalar för att äta och samtidigt överlåter man allt det andra åt dom som får betalt för att göra just det.


Jag har faktiskt blivit utskälld av en McDonaldsjobbare just för att jag inte plockade undan efter mig. Vill minnas att hon droppade kommentaren "Det där plockat du upp efter dig - jag tänker da inte göra det".

Nähe tänkte jag, är det du eller jag som jobbar här?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td