Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-06, 18:59   #31
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Kan du lägga in systemet i liverattning?
Ok, jag gör ett försök. Har ni fått något mejl från Tillsammans och hur ser det ut i så fall?
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:59   #32
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Ok, jag gör ett försök. Har ni fått något mejl från Tillsammans och hur ser det ut i så fall?
Ja. att det är inlämnat och en länk till bolaget. på Liverattning laddar du upp filen bara så kommer hela systemet fram där.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:06   #33
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Ja. att det är inlämnat och en länk till bolaget. på Liverattning laddar du upp filen bara så kommer hela systemet fram där.
Hmm, hur loggar jag in på liverattning? Måste logga in, va?
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:07   #34
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Hmm, hur loggar jag in på liverattning? Måste logga in, va?
Nä, man måste inte logga in. Men kan logga in via facebook om man så vill. Men inget tvång. Bara kopiera länken du får till oss. =)
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:21   #35
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Ok, nu har jag (kanske) systemen på liverattning. Trams heter där Östersund4 och Tomteverkstan heter Östersund5. Märkligt upplägg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+2)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:15   #36
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

http://liverattning.se/trav/2015-06-06/v75/ostersund4


Tackaaaaaaaaaaaaaaaaaaar overpace!!!!!!!!!
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:30   #37
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

hur många andelar blev det a 700sek?
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:33   #38
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
hur många andelar blev det a 700sek?
12 st. ca 20.500 per andel.

Mr overpace köpte 10 själv.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:36   #39
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Bra jobbat
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+5)
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 10:12   #40
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Kan vara på sin plats att sammanfatta gårdagen.

Det var en låååång dag. Tre speldrag provades. Två borde ha stannat i stallet i stället för att vara med på system Tomteverkstan. En sexa o 19 femmor på det systemet.

En, Shiraz Brodde, vann o bidrog till sju rätt för system Trams. 21 sexor o 227 femmor till det.

Det är väl knappast någon som läser allt jag skriver, men arbetet med att utveckla en spelmodell utifrån mina tankar fortsätter. Så vill man hänga med i dem så måste man nog läsa i alla fall.

Ett av de stora problemen för mig är att avstå spel när jag lagt ner timvis med arbete. Därför kommer jag att utgå ifrån att det bli spel varje vecka. Ibland kommer det dock vara uppenbart att systemen inte är vettiga. Då avstår jag. Förhoppningsvis.

Troligen kommer jag att skapa fler bolag med tiden men det blir inte idag. Bolag Trams fortsätter oförändrat. En spik med en enkel ABC-reducering. För övrigt är hästar som är med Matematiskt samma sak som att de är B-hästar. I princip skulle man kunna ha ett system med bara B-hästar. Ett matematiskt system, alltså.

Bolag Tomteverkstan är ett mycket intressantare projekt. En ändring gör jag direkt. Alla villkor utgår från mina egna funderingar. Utom Villkor 9, favoritreduceringen. Förr eller senare kommer en situation där en häst måste vinna (för att den är favorit) men inte får vinna (för att den är en Helveteshäst). Det går ju inte. Så det villkoret ska bort! På något sätt kommer jag att infoga villkor för de betrodda hästarna, men riktigt hur har jag inte klart.

Sen kommer jag troligen att använda en utdelningsreducering där jag tar bort rader, som ger så låg utdelning att det är bättre att ersätta dem med andra. Kanske även ta bort rader som är högst osannolika, men normalt har övriga villkor redan tagit hand om dem.

Om någon har bra idéer så hör gärna av er. Ännu bättre att göra en insats genom att gå med i bolaget. Allra bäst vore att göra lite verklig nytta genom att starta ett bolag som jag kan gå med i!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+20)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 10:13   #41
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7860
Standard

Snyggt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 10:59   #42
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Har inte kollat i verkligheten hur det här slår, men du kanske ska flytta ut helveteshästarna i en egen grupp ?

Tror mig läsa att du inte vill någon favorit ska gå in som C/D häst, och ta bort möjligheten att få in en skräll från dessa grupper.
Du kan ex. då tillåta max en vinnare från "helvetesgruppen".

Ännu smartare kan vara att koppla det villkoret till villkoret att minst en C/D häst vinner, då kommer du bara tåla en "favorit från helvetesgruppen" om det samtidigt skrällt någonstans.

Man vill ju inte ha för många favoriter

Bara att testa.
Grattis till vinsten

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Kan vara på sin plats att sammanfatta gårdagen.

Det var en låååång dag. Tre speldrag provades. Två borde ha stannat i stallet i stället för att vara med på system Tomteverkstan. En sexa o 19 femmor på det systemet.

En, Shiraz Brodde, vann o bidrog till sju rätt för system Trams. 21 sexor o 227 femmor till det.

Det är väl knappast någon som läser allt jag skriver, men arbetet med att utveckla en spelmodell utifrån mina tankar fortsätter. Så vill man hänga med i dem så måste man nog läsa i alla fall.

Ett av de stora problemen för mig är att avstå spel när jag lagt ner timvis med arbete. Därför kommer jag att utgå ifrån att det bli spel varje vecka. Ibland kommer det dock vara uppenbart att systemen inte är vettiga. Då avstår jag. Förhoppningsvis.

Troligen kommer jag att skapa fler bolag med tiden men det blir inte idag. Bolag Trams fortsätter oförändrat. En spik med en enkel ABC-reducering. För övrigt är hästar som är med Matematiskt samma sak som att de är B-hästar. I princip skulle man kunna ha ett system med bara B-hästar. Ett matematiskt system, alltså.

Bolag Tomteverkstan är ett mycket intressantare projekt. En ändring gör jag direkt. Alla villkor utgår från mina egna funderingar. Utom Villkor 9, favoritreduceringen. Förr eller senare kommer en situation där en häst måste vinna (för att den är favorit) men inte får vinna (för att den är en Helveteshäst). Det går ju inte. Så det villkoret ska bort! På något sätt kommer jag att infoga villkor för de betrodda hästarna, men riktigt hur har jag inte klart.

Sen kommer jag troligen att använda en utdelningsreducering där jag tar bort rader, som ger så låg utdelning att det är bättre att ersätta dem med andra. Kanske även ta bort rader som är högst osannolika, men normalt har övriga villkor redan tagit hand om dem.

Om någon har bra idéer så hör gärna av er. Ännu bättre att göra en insats genom att gå med i bolaget. Allra bäst vore att göra lite verklig nytta genom att starta ett bolag som jag kan gå med i!
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+10)

Senast redigerad av putte64 den 2015-06-07 klockan 11:01.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 18:27   #43
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Har inte kollat i verkligheten hur det här slår, men du kanske ska flytta ut helveteshästarna i en egen grupp ?

Tror mig läsa att du inte vill någon favorit ska gå in som C/D häst, och ta bort möjligheten att få in en skräll från dessa grupper.
Du kan ex. då tillåta max en vinnare från "helvetesgruppen".

Ännu smartare kan vara att koppla det villkoret till villkoret att minst en C/D häst vinner, då kommer du bara tåla en "favorit från helvetesgruppen" om det samtidigt skrällt någonstans.

Man vill ju inte ha för många favoriter

Bara att testa.
Grattis till vinsten
Mmm, det där låter spontant ganska bra. Det blir till att simulera i Jokern. På något sätt blir ju dessa hästar "tvärtom-nyckelhästar" för hela systemet. Det är viktigt att för många inte vinner. Så jag borde ha ett antal villkor kopplade till det.

Bra kommentar!
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 18:45   #44
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det är lugnt !
Av intresse läste jag vad du gör, och såg problemet.
Man kan aldrig stoppa in hårt streckade i C/D grupperna då de sabbar systemets potential.
Vill man inte ha dem i B gruppen eftersom man inte tror på dem, och inte vill betala så mycket för dem, måste man hitta en annan lösning.
Gör man inte det måste man helt enkelt ta bort dem, C/D är sämsta lösningen.

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Mmm, det där låter spontant ganska bra. Det blir till att simulera i Jokern. På något sätt blir ju dessa hästar "tvärtom-nyckelhästar" för hela systemet. Det är viktigt att för många inte vinner. Så jag borde ha ett antal villkor kopplade till det.

Bra kommentar!
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 19:50   #45
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det är lugnt !
Av intresse läste jag vad du gör, och såg problemet.
Man kan aldrig stoppa in hårt streckade i C/D grupperna då de sabbar systemets potential.
Vill man inte ha dem i B gruppen eftersom man inte tror på dem, och inte vill betala så mycket för dem, måste man hitta en annan lösning.
Gör man inte det måste man helt enkelt ta bort dem, C/D är sämsta lösningen.
På pricken! Förut plockade jag bort dem och sprack förstås ofta. Tänkte att det inte skulle hålla i bolag och ville också minska den s.k. variansen. Så jag skapade en ganska dålig kompromiss.
Tänkte att jag ändå hade skrällar i A- o B-grupperna, så en smäll i CD-gruppen kunde räcka. Det gör det iofs också, men det är ju roligare med två!
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td