Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-21, 07:19   #76
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Infoutvecklingen under veckan har varit lite av en besvikelse. Vi tar ändå och lirar den här veckan.

Det har varit svårt att få ihop vettiga system. Förutom spiken då. Vinner inte Allaballakaitoz så vinner troligen favoriten Sauveur. Så spiken var ganska given. Minst en chans på tre att den vinner om den är som senast.

Jag har tidigare skrivit att detta är en testperiod. Så denna vecka testar jag att posta bilder av systemen. För Trams blir det bara en bild, men Tomteverkstan är värre. Det finns dock utrymme för fyra bilder på Tillsammans-sidan. Man riskerar alltid felskrivningar när man skriver text så detta bör vara bättre.


TRAMSSYSTEMET PÅ 14000 RADER FINNS NU I BILD PÅ TILLSAMMANS-SIDAN. Deadline 13.30 och det slutliga systemet ersätter sen det som nu finns där.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-21, 07:30   #77
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Tomteverkstan blir klar inom en timme. Där kommer mer än en bild att postas. Klicka på respektive fil 1, fil 2, fil 3 osv. för att se alla bilderna. Jag kommer även att skriva ut villkoren i textform för säkerhets skull.

Testperiod, som sagt, och man märker när verkligheten kolliderar med teorin. Det har inte varit meningen att använda Tramsspiken som utgångshäst i Tomteverkstan men denna vecka är det möjligt att jag vill/måste använda Allaballakaitoz här också. Vi får se, jag ska fundera på saken en kvart till.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-21, 09:12   #78
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Blev en 1av2-variant med Allaballakaitoz och Your Highness i Tomteverkstan. Systemet finns på Tillsammans-sidan. Inte helt lyckat att använda samma häst i båda systemen. Utom om den vinner, förstås.

Jag provade varianter med spik eller U-häst på Sorbet, men de systemen blev inte inlämningsbara. Med spik på Sorbet hade alltför många spelade kombinationer gett för dålig utdelning. Situationen som uppstod idag betyder förstås att jag måste genomföra förändringar i spelmodellen och jag vet faktiskt exakt vad jag ska göra. Testperiod är det, som sagt.

Bolag Trams är fullt men Tomteverkstan har två lediga platser. Om någon är intresserad är det bara att gå in på Tillsammans-sidan, söka bolaget via Hitta lag och anmäla sig.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-21, 13:19   #79
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Systemen är inlämnade, bilderna postade på bolagssidan och förhoppningsvis finns systemen på liverattning.se, så nu är det bara att hoppas att någon kuse hamnade rätt i ranken.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-21, 16:25   #80
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Jahapp, där ser man. Det var Sorbet som var lösningen. Det var väl ett hyfsat försök idag i alla fall, men även med Sorbet spik/U-häst hade nog reduceringen spräckt systemen ändå. Dock inte helt säkert då det blir en stor skillnad att ha en häst i stället för elva i ett lopp. Fler sexor o femmor hade det förstås blivit.

Det blev en sexa+25 femmor på Trams och en sexa+20 femmor på Tomteverkstan.

Spelmodellen är inte alls färdig och man kan ju fundera över vad D-hästarna har i systemet att göra. I dag vann dock en (Funny Tornado) som normalt skulle vara D. Den hade jag dock rankat upp. Dessutom kostar D-hästarna inte särskilt mycket.

Nåja, jag är i alla fall klar på en del större förändringar. Om det blir redan till nästa vecka får vi se.

Nej, nu är det hög tid att solen får se lite av overpace och sen blir det att kolla startlistorna till Färjestad nästa vecka.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 13:36   #81
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Någon kanske undrar vad som hänt om vi spelat igår. Det gör jag också, men jag trodde på en riktigt lätt omgång och vet faktiskt inte alls hur de inlämnade systemen skulle ha sett ut. Ingen idé att grubbla över. Om omgångens svårighetsgrad är felanalyserad från början finns det antagligen en skaplig risk att detaljanalyserna av loppen sen blir fel.

Något spel till sprintermästaromgången på torsdag blir det inte heller.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 14:46   #82
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg

Eftersom jag beslutade mig först idag så är inte alla detaljer klara. Den närmaste tiden får ses som en testspelsperiod med riktiga pengar. I framtiden tänker jag mig att det bästa vore att sprida insatserna på flera bolag, som är uppbyggda efter olika modeller, men just nu nöjer jag mig med två. Bara för att man testar sig fram behöver det inte säkert betyda att systemen blir misslyckade.
Kör ett citat från mig själv ovan (från 1 juni) och egentligen ska väl testperioder vara lite längre än bara några veckor, men modellen har tydliga brister och jag måste därför in och joxa direkt. Därför gäller nu följande.

Tomteverkstan lämnas i stort sett oförändrad. Samma andelspris 700 kr och ett spiklöst system. Därutöver en ganska stor mängd reduceringsvillkor, som kan variera lite beroende på hur omgången ser ut.


Trams ändras en del. Först o främst öppnar jag två nya bolag- Trams2 och Trams3. Upplägget i alla Tramslagen kommer att bli detsamma. Andelspriset ändras till 400 kr och de som tyckte 700 var lagom får helt enkelt gå ner i insats eller lägga till en hundring och köpa två andelar.

Tanken från början var att Trams skulle ha en spik som var ganska betrodd för att hålla nere tiden mellan vinsttillfällena. Samtidigt ville jag hålla det enkelt med en ganska simpel ABC-reducering. Det upplägget funkar dock inte alls.

De låga utdelningarna är inte intressanta om man spelar riktigt stora system så därför införs reducering på utdelningsintervall för alla system. Rader som beräknas ge en utdelning under ca 20 000 reduceras bort.
En positiv effekt av det är att jag inte behöver vara rädd att spika en storfavorit. De enkla raderna förvinner ju i alla fall. Utan den här reduceringen skulle en alltför stor del av raderna ge dålig utdelning med spik på en storfavorit.
En negativ effekt är att ATGs vansinniga begränsning på 5000 kuponger blir en faktor att räkna med. Är man med i alla fyra bolagen kan man hamna i gränslandet emellanåt. Jag kommer att meddela hur många kuponger varje bolag drar och det syns även på bilderna jag postar.

Utöver utdelningsreduceringen så är ambitionen att hålla en enkel ABC-reducering, MEN det kan ändras med kort varsel. På lite sikt skulle jag tro att det kommer att ändras. Ju enklare system desto lättare för mig att skapa dem och desto lättare för alla att förstå dem, men vår bekvämlighet ska väl inte hindra vinstpotentialen?


Tramssystemen kommer att innehålla tre olika spikar. I Trams kommer den spik som har den högsta procenten att finnas. De som nu är medlemmar i Trams kommer alltså att få det som ursprungligen var menat, nämligen en spik med rätt stor vinstchans. I Trams2 kommer spiken med näst högst procent att finnas och i Trams3 spiken med lägst procent. Med procent menas alltså inte vilken procentchans jag själv tror på. Om jag valt ut en häst så är jag nöjd med procenten oavsett vilket bolag den spikas i. Att placera ut dem så här är ett sätt att få kontinuitet.

Detta borde innebära att att Trams blir det bolag som oftast får in sjuan (dessutom kommer väl kassan oftast att vara störst där) medan på fem års sikt Trams3 möjligen kommer att vara bolaget med bäst avkastning. Men det handlar om spel, så det vet man liksom inte säkert!

Senast redigerad av overpace den 2015-06-28 klockan 14:51.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 15:54   #83
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Både Tomteverkstan och Trams är för tillfället fullbesatta med 30 medlemmar. Jag vet inte exakt hur Hitta bolag-funktionen fungerar men möjligen har en del klickat sig fram, blivit medlemmar och tappat intresset utan att avregistrera sig. Även om det är valfritt att delta i en enskild omgång så är det inte ett alternativ att aldrig delta. I varje fall inte när bolaget är fullt. Jag kommer efterhand att plocka bort folk som aldrig deltar. Detta efter att först ha försökt kontakta dem på bolagssidan.

Skulle det bli så att det skapas väntelistor, så måste det nog också sättas vissa krav på deltagande. Deltar man sällan så gillar man ju inte systemen jag skapar och gillar man inte systemen jag skapar finns det ju ingen anledning att vara medlem. Då är det bättre att gå med i något annat bolag, eller ännu hellre bilda ett eget.

Hur andra väljer att spela är andras ensak, men ett alternativ är att vara med i flera bolag/alla bolag och därmed ha fler valmöjligheter varje enskild omgång. DÄRFÖR HAR NUVARANDE MEDLEMMAR FÖRTUR TILL DE NYA BOLAGEN TRAMS2 OCH TRAMS3. Intresserade meddelar mig antingen en e-mailadress för direktinbjudan eller så anmäler ni er via Hitta Bolag på Tillsammans-sidan. Nästa vecka öppnar jag upp Trams2 o Trams3. Tidpunkten meddelas på bolagssidorna för Trams o Tomteverkstan, så kan ni anmäla er själva direkt efter det.

I framtiden kommer även befintliga medlemmar att ha förtur till lediga platser i de andra bolagen. Det fungerar ju så att det blir ett väldigt tryck efter framgångar men avhoppen brukar bli ganska många i perioder när det inte går så bra.


Förutom torsdag, då det inte blir spel, kommer jag i fortsättningen att aktivera omgångarna tidigt så får de som vill anmäla sig i tid göra det. DET BETYDER INTE ATT DET BLIR SPEL. Det är inte en bra sak att tidigt i veckan fatta några beslut. Först fredag e m brukar det klarna. Det är bara dumt att binda upp sig genom uttalanden, så blir det inget spel sker en återbetalning efter omgången. Blir det spel så postar jag systemen rätt upp o ner. Det tar mycket tid o energi att informera så jag tänker hålla mig till att posta bilder på bolagssidan och skriva en kort text vid behov. Vad jag tycker o tänker om loppen får framgå av systemet.

Ambitionen är att bassystemen (med min egen insats) postas i bildform i god tid och att de medlemmar som så vill, därefter får några timmar på sig att studera systemen för att bestämma sig. Deadline kommer att ligga ungefär som nu, ca 45 min till 1,5 timme före spelstopp. Därefter förstärker jag mina bassystem med befintlig kassa för den aktuella omgången.

Det är en del som ska hinnas med. Utöver att skapa och posta bilder på bassystemen, läggs en del tid på att förstärka och lämna in de slutliga systemen. Det blir värre nu med fyra system. Sedan ska det tas bilder på de färdiga systemen och posta dem på bolagssidan. Avslutningsvis postas alla systemen på liverattning.se för dem som vill följa utvecklingen på det sättet. Skulle det dra ut lite på tiden så är det helt enkelt en smäll ni får ta.


Det finns en sak till som kan vara värt några ord. Bland medlemmarna kan det säkert finnas några som vill bidra till framgången. Jag har själv aldrig funnit någon bra lösning på problemet hur många kockar samtidigt lagar en god soppa. Om någon har bra ideér i frågan får ni gärna höra av er. I framtiden kommer det kanske att bli aktuellt med V86-Tillsammans och då är ju arbetsdelning en synnerligen god idé. Men det ska fungera i praktiken också.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 13:07   #84
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

MEDDELANDE TILL STEFAN E.!
Du finns registrerad på väntelistan och kommer med i Trams o Tomteverkstan så fort någon hoppar av.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 13:27   #85
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Återigen, Stefan E. kommer in så fort det blir lediga platser.

Det är alltså fullt i Trams o Tomteverkstan. Nu har jag stängt bolagen, vilket betyder att de inte är sökbara via Hitta bolag-funktionen. I stället gör jag egna väntelistor, och bjuder in via dem så fort platser blir lediga.

ALLTSÅ, ÄR NI INTRESSERADE MEDDELAR NI MIG OCH BLIR SEN INBJUDNA NÄR PLATSER BLIR LEDIGA.

Trams2 o Trams3 har inte ens öppnats. Nuvarande medlemmar har förtur och övriga får chansen när jag öppnat bolagen. Skulle även de nya bolagen bli fullsatta, så stänger jag dem också. Därefter görs väntelistor även för dem.

Testperioden fortsätter. Den handlar förvisso inte bara om att skapa en rimlig spelmodell utan även en lättarbetad administration. En minut administrationstrams är en förlorad minut informationstrams.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 13:51   #86
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Nu är fyra bolag/lag igång. Trams o Tomteverkstan är fullsatta. De som är intresserade av att vara med i dessa bolag får meddela mig, så sätts ni upp på väntelista. Stefan E. anmälde sig som reserv via Hitta Lag, så jag antar att du kommer med automatiskt, Stefan, så fort någon hoppar av.
De här två lagen kommer bara att öppnas på Hitta Lag om medlemsantalet droppar.

I dag har jag öppnat Trams2 o Trams3. De är nu öppna för alla via Hitta Lag-funktionen på Tillsammans-sidan. Andelspriset är 400 kr, men för ena bolaget står det 10 kr. Misstag av mig, men det går inte att radera förrän efter torsdagens omgång.

I kväll torsdag står vi över, men till lördagen blir det spel.

Info om bolagen har lämnats tidigare.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-04, 10:01   #87
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Bassystemen är postade på lagsidorna.

För den som bryr sig om ATGs maxregler för antalet kuponger: totalt 2407 kuponger för de fyra bolagen. När de större systemen är klara för inlämning kan det dra iväg över 4000 kuponger i alla fall. Värt att hålla ögonen på för de som deltar i en massa filsystem.

Det finns gott om lediga platser i de nya bolagen. Intresserade kan gå in på tillsammans.atg.se och söka upp lagen via Hitta Lag-funktionen.

Denna vecka spikas enbart på kusk.I Trams2 spikas Remember My Name och i Trams3 spikas Tootsie. Andelspris 400 kr och det ligger nog över 6000 kr i kassorna i nuläget. Har inte kollat exakt.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-04, 13:26   #88
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Bilder på de inlämnade systemen är postade på lagsidorna och alla fyra systemen finns att följa på liverattning.se. Klicka trav och öppna respektive Tomteverkstan, Trams, Trams2 och Trams3.

ATGs gräns för kriminalitet klarades med marginal. Totalt 3713 kuponger i de fyra systemen.

Senast redigerad av overpace den 2015-07-04 klockan 13:27.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-04, 13:56   #89
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2779
Standard

Liverättning funkar inte eller är det bara här det inte funkar?
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-04, 15:56   #90
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Liverättning funkar inte eller är det bara här det inte funkar?
Jag har varit ifrån fram till nu, men det verkar som att du har rätt. Systemen finns inte där trots att jag lade ut dem utan problem. Trodde jag i alla fall. Kan inte förklara varför det blev så. Jag såg dem utlagda med egna ögon.

Möjligt att jag missade någon bekräftelsetryckning men det tror jag inte. Jag får testa det där i veckan.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td