Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-04, 18:23   #16
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Det hade nog varit lite bättre att ha en glasklar modell färdig innan jag började skriva. Men inga pengar spelade, så ingen skada skedd.

I vilket fall så har jag en modell jag tänkt spela i bolaget Tomteverkstan. Den behöver slipas till, så till Östersundsomgången kanske det inte blir något inlämnat. Nedan ändå ett exempel på ett system på 13.796 rader utan spik.

Ramen är på 476.280 rader, så det är en del villkor som ska klaras av. Tio stycken i den här modellen. Andra omgångar kan det bli fler eller färre.

Jag har inte koll på omgången ännu. Detta är bara ett exempel och ska läsas som ett sådant. För att det ska spelas så ska det kännas passande för omgången. Överhuvudtaget tänker jag mig att man ska ha flera olika modeller/flera olika bolag, och välja modell/bolag utifrån den enskilda omgången. Detta system är inte ett favoritsystem men tål några favoriter.

RAM: 9x9x7x4x10x7x3= 476.280

V75-1: A-2,8 B-1,6 C-9,5 D-7,3,4

V75-2: A-11,8 B-9,10,13,4 C-7 D-15,14

V75-3: A-2 B-7 C-9 D-1,8,4,3

V75-4: A-3,12 C-4,1

V75-5: A-1 B-14,7,9,13 C-10,12,4,6 D-3

V75-6: A-2,4 B-6,1,7 D-5,10

V75-7: A-11,10 B-1

A-hästarna används i olika villkor där minst ett visst antal måste vinna. B-hästarna är en mellangrupp som bara förekommer i villkor 9 och 10. C- och D-hästarna är garderingshästarna och förekommer i villkor där max ett visst antal får vinna.

Hmm, blir långa inlägg det här. Jag skriver ett nytt för villkoren så kan de som vill sätta sig in i detta öppna ett nytt fönster, eller vad man nu gör för att det ska gå snabbare att kolla av.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-04 klockan 19:36. Anledning: Efter lite snickrande i verkstan blev det 13.796 o inget annat
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 19:00   #17
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Hur söker jag till bolagen? Är dom öppna eller behöver du mail?
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 19:25   #18
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Villkor 1: Minst en av de ensamma A-hästarna måste vinna. Speed Delicious och Blits Buitenzorg. Inte mycket att tjafsa om. Systemet innehåller ingen spik så dessa båda är halvspikar. Vinner ingen är man borta på 7 rätt. Vinner båda har man automatiskt klarat Villkor 2 och Villkor 3. Visst kan man tycka att man måste "ta ställning" och välja en spik, men det kan man ha i andra bolag.

Villkor 2: Speed Delicious, Global Revenge, Desuper Filius och Cool Keeper bildar ett block. Minst en måste vinna.

Villkor 3: Blits Buitenzorg, Nordlirappen, B.W.Modde och Oliver Kronos bildar ett block. Minst en måste vinna. Hehe, detta är som sagt bara ett exempel. Kanske blev det lite väl vilt här. Men det går ändra lite.

Notera igen att man genom att klara Villkor 1 har minst ett villkor till avklarat då samma hästar återkommer.

Villkor 4: Samma 8 nämnda hästar plus Te Freddo Knick, Digital Archive, Creatine och Nimbus C.D. bildar ett block. Minst tre måste vinna.
Är man rätt ute är det en hyfsad chans att man klarat villkoret redan på 8 hästar. Problemet- om det nu är ett problem- är att det är tämligen fritt från favoriter i dessa villkor. Det finns inget som hindrar att man bygger på favoriter men det får bli i ett annat bolag.

Villkor 5: Minst 5 AB-hästar måste vinna. Eller annorlunda uttryckt: max 2 CD-hästar får vinna. Och det är så man brukar uttrycka det
Inga konstigheter. Reducerade system brukar ha en garderingsgrupp där en eller två får vinna.

Villkor 6: Max 1 D-häst får vinna.

Villkor 7: CD-hästarna i avdelning 1,2 och 4 bildar ett block. Totalt 10 hästar. Max en får vinna.

Villkor 8: CD-hästarna i avdelning 3,5 och 6 bildar ett block. Totalt 12 hästar.
Max en får vinna.

Här finns en inbyggd kompromiss i systemet. Varför ta ställning? En bra dag vinner bara en CD-häst och då klarar man sig oavsett. Skulle man tillåta två CD-hästar i alla lägen skulle systemet bli mycket större. Så detta är en kompromiss. En CD=allt lugnt. Två CD=måste ha lite flyt med ranking och blockning. Gillar man inte det får man öppna plånboken och göra systemet större.

Villkor 9: Royal Apanage, Mino, Shiraz Brodde, Balero Mearas, Ninepoints Lucy, Oasis Bi och Highspeed Call bildar ett favoritblock. Minst en måste vinna.

Systemet i övrigt bygger inte alls på favoriter men det är sällan alla sju torskar. Man kan tycka att detta är ett onödigt villkor men man blir förvånad över hur mycket detta reducerar. De som är insatta i reduceringen kan prova att köra detta system i ett reduceringsprogram så kan ni se själva.

Villkor 10: Helveteshästarna. De som är betrodda, men nerrankade för att man inte tror på dem. De rensar dåligt och förstör systemet. Jag har ju inte pluggat på ordentligt så jag skulle lika gärna kunnat skriva Speedy Satan, Satan Jr, Satan I Gatan, Satan Sund och Digital Satan, men jag har ändå plockat ut 10 Helveteshästar i det här exemplet.
Royal Apanage, Melker, Tangen Haap, Mino, Titan Tabac, Space Photo, Balero Mearas, Frida Montana, Tirana C.N. och Oasis Bi. Max två får vinna.

Är man snett ute i omgången så ryker man nog här.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 19:34   #19
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Hur söker jag till bolagen? Är dom öppna eller behöver du mail?
Har nu öppnat bolagen på Atg.tillsammans. Går att anmäla sig där eller genom att meddela mig en mejladress.

För övrigt: alla som EVENTUELLT skulle tänkas vara intresserade bör anmäla sig i tid. Det finns inget som helst tvång att vara med i en enskild omgång. Men ni måste ju vara medlem för att överhuvudtaget kunna vara med.

Se det som en extra möjlighet. Kolla det färdiga systemet och ser det ut som skit är det bara att stå över. Ser det bra ut är det bara att hoppa in. Jag vet att 700 kr avskräcker men ska man spela stora system måste det finnas lite i kassan. Så är det bara.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-05 klockan 00:03. Anledning: Har öppnat bolagen
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 20:09   #20
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Hur söker jag till bolagen? Är dom öppna eller behöver du mail?
Bra påpekande. Jag har just öppnat bolagen på atg.tillsammans/hitta bolag. Blir enklare så. Bara att gå in o anmäla sig.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 09:19   #21
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Har nu öppnat bolagen på Atg.tillsammans. Går att anmäla sig där eller genom att meddela mig en mejladress.

För övrigt: alla som EVENTUELLT skulle tänkas vara intresserade bör anmäla sig i tid. Det finns inget som helst tvång att vara med i en enskild omgång. Men ni måste ju vara medlem för att överhuvudtaget kunna vara med.

Se det som en extra möjlighet. Kolla det färdiga systemet och ser det ut som skit är det bara att stå över. Ser det bra ut är det bara att hoppa in. Jag vet att 700 kr avskräcker men ska man spela stora system måste det finnas lite i kassan. Så är det bara.
Hmm, jag tror att jag missuppfattat hur anmälningsproceduren fungerar. Tanken från början var att jag inte skulle behöva offra tid på att redovisa system som ingen var intresserad av. Därav att jag ville att man skulle registrera medlemskap i god tid.

Nu har jag öppnat bolagen på Tillsammans-sidan och det betyder väl att man kan gå in och teckna sig när som helst. Så jag kommer att lägga in de färdiga systemen här oavsett om det finns någon medlem eller inte.

Det är ju nattrav i morgon så systemen kommer att publiceras här senast kl 17.30. Omgången ser inte för lätt ut i alla fall, så jag har redan bestämt att spela två system. Deadline för deltagande är kl 19.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 16:42   #22
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 113
Sharp$: 2136
Standard

Stora system


Hej. Är deadline i kväll? Vilket system känns mest gångbart?
solum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 21:49   #23
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solum Visa inlägg
Hej. Är deadline i kväll? Vilket system känns mest gångbart?
Nej då, i morgon kl 19. Systemen finns här senast 17.30. Förhoppningsvis...

Den andra frågan kan jag egentligen inte svara på. De system jag postat här var bara exempelsystem för att visa uppbyggnaden. Men jag skulle tro att i långa loppet, säg över 5 års tid, vinner Tomteverkstan över Trams. Samtidigt kan de där komplexa systemen bli riktigt pinsamma ut när man är snett ute.

Kanske har jag ett vettigt svar i morgon.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 21:53   #24
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Jag köpte en andel precis, så det fungerar.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 16:04   #25
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Det är lite cirkus i tomteverkstan idag. Det regnar i Östersund och det krånglar ju till det lite arbets- och tidsmässigt. Men dumt att klaga då svårighetsgraden ökar. Dessutom har det redan kommit in andelar i kassorna trots att systemet inte är postat. Det hade jag inte väntat mig. Men samma där-dumt att klaga!

Som spik i Tramsbolaget har jag valt Shiraz Brodde. Men OBS!OBS!OBS! Jag kommer att skifta spik om han ska gå med skor runtom. Då byter jag helt enkelt till Speed Delicious.

Tankegången i detta lopp är att en av de två troligen vinner. Säkert är det inte men ett ganska starkt tvåhästarslås. Så att gardera kan vara att elda för kråkorna. Att ta två känns helt fel.

Jag läser loppet så att Re Doc tar ledningen, Shiraz är snabbare ut än Delicious och kommer fram till dödens, Re Doc svarar för att gynna stallkamraten, men Shiraz vinner från utvändigt precis som i Örebro 2/5. Skulle Delicious öppna snabbare än jag tror och få överta så har jag valt fel spik.

Shiraz Brodde och tung bana=inga problem. Däremot är han missgynnad om han måste gå med skor. Om jag hinner få sådan info så byter jag spik.

Tanken från början i detta bolag var att välja en spik med god chans och acceptabel insatsprocent. 35% just nu och det får duga.

Systemet kommer snart.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 16:24   #26
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

I Tomteverkstan kör jag en 1 av 2-variant på Desuper Filius och Blits Buitenzorg. Har haft ögonen på dessa båda hela veckan och hoppas bara att bana och skoproblem inte förstör. Båda ska gå barfota runtom. Jag hoppas att Filius får andra ytter i rygg på Balero Mearas och att Blitsan leder runtom.

10.500 kr i kassan just nu och här är ett system på 20.975 rader. Om fler tecknar andelar så förstärker jag systemet.

V75-1:... A 2-8....B 1-6 ...C 9-5-3...D 7-11

V75-2:...A 11-9...B 4-13-10...C 15-1-7...D 1-6

V75-3:...A 7-2...C 9...D 1-3-4-11

V75-4:...A 3...B 12-1-4...C 5-2...D 9-11-7

V75-5:...A 1...B 7-9-13...C-10-4-12-5-15-11...D 6-3-2-8

V76-6:...A 2-1...B 4-6...C 7-5...D 10

V75-7:...A 11-10...B 1.

Villkoren kommer i ett eget inlägg. Måste ju hålla min deadline på 17.30!
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 16:42   #27
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Tramssystemet var jag tvungen att göra om. Det ligger just nu 8400 i kassan. Här är ett system på 16.848 rader. Måste jag ta bort några strörader så reducerar jag bort dem med allra lägst utdelning.

A 1-2-8...B 4...C 5-6-7-8-9

A 4-9-11...B 10-13...C 1-7-15

spik Shiraz Brodde

MAT 1-3-4-12

A 1...B 4-5-7-9-10-12-13...C 2-3-6-8-11-15

A 1-2...B 4-6...C 5-7-10

MAT 1-10-11

Villkor: Spik o Matematiska måste sitta och sen Minst 2 A/Högst 1 C.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 16:57   #28
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Villkoren för Tomteverkstan är snarlika de jag visade i post #18.

1. Minst en av Desuper Filius o Blits Buitenzorg.

2. Minst en av Filius, Nordlirappen, Shiraz Brodde o Oliver Kronos.

3. Minst en av Blits, Global Revenge, Cool Keeper o El Mago Pellini.

4. Minst 3 A

5. Max 2 CD

6. Max 2 D

7. Max 1 CD i avdelning 1,3 o 5 tillsammans.

8. Max 1 CD i avdelning 2,4 o 6 tillsammans.

9. Minst en streckfavorit enligt listan kl 16.40.

10. Max 2 Helveteshästar. Dessa är Royal Apanage, Melker, Mino, Titan Tabac, Space Photo, Balero Mearas, Frida Montana, Eileen Boko och Oasis Bi.

11. Alla rader som kl 16.40 beräknades ge under 11000 på sjuan är bortreducerade.

RESERVATION FÖR MISSTAG! DET ÄR ENKELT HÄNT ATT KLICKA FEL NÅGONSTANS. INNAN INLÄMNING DUBBELKOLLAR JAG GIVETVIS, MEN ÄNDÅ: MINA EVENTUELLA MISSTAG BLIR ERA MISSTAG.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-06 klockan 17:15. Anledning: Glömde ett villkor, nr 11
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 17:14   #29
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Hmm, man lär av misstagen. Aldrig flera system med samma deadline i fortsättningen.

NOTERA att ett Villkor 11 finns med i det rättade inlägget. Alla rader som ger under 11000 är bortreducerade. Kommer det in mer i kassan så tar jag bort det villkoret.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:01   #30
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Kan du lägga in systemet i liverattning?
__________________
Twitter: @Filmtokig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timotimo (+5)
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td