Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-07, 20:02   #46
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Men du kanske hittar en bättre lösning när du simulerar mina förslag i Jokern

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
På pricken! Förut plockade jag bort dem och sprack förstås ofta. Tänkte att det inte skulle hålla i bolag och ville också minska den s.k. variansen. Så jag skapade en ganska dålig kompromiss.
Tänkte att jag ändå hade skrällar i A- o B-grupperna, så en smäll i CD-gruppen kunde räcka. Det gör det iofs också, men det är ju roligare med två!
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-08, 07:06   #47
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Jag har en så rutten dator, så jag kan bara tacka för helgens vinst. Blir en ny dator direkt idag.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+10)
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-08, 09:33   #48
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Jag har en så rutten dator, så jag kan bara tacka för helgens vinst. Blir en ny dator direkt idag.


Finns det bra datorer?
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-08, 09:36   #49
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg


Finns det bra datorer?
Time will tell, jag har då aldrig ägt en.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 10:57   #50
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Det ser måttligt intressant ut till Boden på lördag, men det blir troligen lir ändå. Det är inte så att det finns en massa starka favoriter utan mer att många hästar ser ut att inte räcka till. Risken för en utdelning under 30000 är ganska stor. Dock inte alltid det blir som man tror.

Jag skrev någonstans att jag ska testspela för riktiga pengar. Så är det, någon helt färdig modell finns inte. Det är upp till varje medlem att avgöra om man vill deltaga i mitt testspel varje enskild omgång.

Jag öppnar snart omgången och det är helt ok att göra sin insats i förtid. En del trivs bäst med det. Mitt råd är ändå att vänta tills systemet är publicerat. Dels för att ni ska kunna avstå om ni inte gillar systemet och dels för att det inte är helt säkert att det blir spel. Får jag inte ihop det hoppar jag ju själv av. Satsar man utan att systemet lämnas in får man vänta på återbetalning tills omgången är avklarad.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 11:45   #51
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Tråden blir som en liten blogg. Tänkte dela några tankar om hur jag ser på saken.

Jag försöker ha ett långsiktigt tänk. Att försöka vinna så ofta som möjligt är inte planen. Inte att vinna så sällan som möjligt heller, hehe, men slutresultat på fem års sikt måste gå före önskan att gå o lägga sig som en vinnare varje lördag. Om man t ex tar bolag Tomteverkstan kan det vara så att sjuan inte sitter ens en gång på tio. Bolag Trams kanske kan gå in lite oftare då det är lite mer favoritbetonat.

Inte så ofta alltså, men jag skulle inte spela så här om jag inte vore övertygad om vinst på sikt.

Fyra faktorer som påverkar hur bra det kommer att gå. Det finns ju fler, t ex förmågan att hantera med- o motgångar, men här är mina fyra rankade i viktighetsordning.

Nr 4 är förmågan att konstruera fiffiga systemmodeller. Det är helt klart ett hjälpmedel men det minst viktiga i den här rankingen.

Nr 3 är förmågan att chansvärdera hästarna. Klart viktigare än systemets utseende. Det finns dock en gräns för hur mycket skickligare än Allmänheten man kan vara, så några garantier för rikedom finns inte även om man tror sig veta mer än de flesta. Däremot läggs väl här grunden till att långsiktigt ligga på rätt sida om +-0-strecket.

Nr 2 är förmågan/insikten att placera sig i en spelmiljö som passar det egna tänket. Det spelar ingen roll att man kan skapa system och ranka hästar, om man spelar stora system i en miljö där höga utdelningar är sällsynta. Blir det favoritparader och femrättsjackpot vecka efter vecka är man rökt, och man får lägga ner eller börja spela på favoriterna. ATG har dock fattat att spelarna inte gillar evigt låga utdelningar och att utdelningarna varit skadligt låga en längre tid. Det verkar som att man nu försöker skapa lite svårare omgångar.

Nr 1 är turen/slumpen. Ja, faktiskt. Turen att de korrekta analyserna kommer i en o samma omgång eller "turen" att alla pajasidéer kommer i omgångar där man ändå spruckit på något annat. Turen att man har de små marginalerna med sig de omgångar man både rankat bra och utdelningen är hög. Efter fem år är det en jäkla skillnad om högsta vinsten varit fem miljoner eller om den varit en miljon. V75 är ett sånt spel. Man kan gå med vinst utan storvinster men den riktiga succén kräver ett eller flera rejäla tillslag. För detta behövs tur eller i varje fall avsaknad av otur! Visst kan man öka "turen" genom hårt arbete, men det faller under punkt nr 3. Det är inte det jag talar om.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-10 klockan 11:47.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 12:37   #52
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Helveteshästarna. Jag testade Puttes förslag och systemen blir ju mycket mer logiska på det sättet. Att flytta ut helveteshästarna i en egen grupp funkade dock inte riktigt för mitt system. En helveteshäst sabbar systemet när den vinner som CD, men att placera den som CD ger också en rejäl reducering. Det svider rejält om en sån vinner men det är meningen. Det ska svida! I lördags vann en sådan helveteshäst men det var inte på den hela systemet sprack.

Puttes idé att för varje vinnande helveteshäst kräva en skräll är bra, men då måste jag flytta ut H-hästarna till en egen grupp och det vill jag inte göra.

Ett alternativ är att ta bort de här hästarna helt o hållet, men de vinner relativt ofta och jag tycker mig ha en helt ok kompromiss. Reducerade system handlar en hel del om kompromisser. Vill man ta hundraprocentig ställning till varje häst får man köra Matematiskt.

En del tycker att mina system är lite väl invecklade (röriga). Goda nyheter! De kommer att bli ännu mer röriga! Jag behåller Helveteshästarna i ABCD-rankingen, men kommer även att ha med dem i utökade villkorsblock.

Om det är relativt få H-hästar så får max en vinna. I lördags hade jag nio H-hästar och en vann (förresten enda streckfavoriten). Då tillät jag två H-hästar. I fortsättningen kommer jag att dela upp dem i två block om jag tillåter två. Så länge ingen eller en vinner är allt lugnt, men om två vinner måste de komma i olika block.

En indikation på att en omgång ser riktigt svår o intressant ut är att man har riktigt många H-hästar. Då kan jag tillåta tre H-hästar men dela upp dem i tre block. Vinner ingen eller en så är man helt säker, vinner två klarar man sig sannolikt men vinner tre måste man ha turen att de sitter i olika block.
I sådana omgångar ryker kanske villkoret att 3 A måste vinna.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 13:00   #53
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Två nya villkor kommer att läggas till. Det gäller bara Tomteverkstan. Trams behåller sin enklare modell.

Observera att alla omgångar inte behöver använda alla villkor. Men de ska finnas där som ett verktyg i verkstan, som Tomten kan använda vid behov.

Reducering på Utdelningsintervall innebär att man bara har med enkelrader som enligt prognosen ger minst si och så mycket eller max si och så mycket. Intervallet kommer att bestämmas utifrån varje enskild omgång men en ganska normal nivå kan vara att ta bort alla rader som beräknas ge under 15000 kr. Även rader där man beräknas bli ensam kan tänkas tas bort. Det beror lite på hur svår omgången ser ut. Så höga utdelningar är väldigt ovanliga, men samtidigt är det lite synd att ta bort dem om de klarat alla andra villkorskrav.

De två villkoren är alltså minst en viss utdelning på 7 rätt och max en viss utdelning på 7 rätt.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-10 klockan 13:14.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 13:46   #54
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Vet inte om jag skrivit detta tidigare men det tål i så fall att upprepas.

När jag presenterar ett system på 14000 rader så är det inte de 14000 mest sannolika raderna eller ens de 14000 bästa raderna. Det är 14000 rader som jag kan leva med och för att komma fram till dem använder jag olika villkor för att sålla bort andra rader tills jag är nere under 14000 rader.

Ramen kan vara på 500 000 rader eller ännu större, så att systemet ser hiskligt stort ut. Men det är en illusion. 14000 rader är 14000 rader, varken mer eller mindre. Chansen/risken att ha allt inom ramen men falla på reduceringen är stor, men det kan jag leva med. De 14000 raderna är jag själv tillräckligt nöjd med för att spela.

Det finns ett inbyggt spelvärdetänk i min modell. Förhoppningsvis går det att förfina med tiden. Kortfattat ser det ut ungefär så här:

Det pågår sedan i lördags flera 5-årsmatcher mellan overpace och Publikum.

Tramsspiken vann som 34%-are. Ställningen i matchen overpace-Publikum är 100-34

Båda utgångshästarna i Tomteverkstan torskade, till 16% o 18%. Ställningen Publikum-overpace 34-0.

I lördags fanns det nio Helveteshästar med en insatssumma på 225%. En av dem vann. 225-100 till overpace i den matchen.

Så där kan man fortsätta. Efter fem år har jag förhoppningsvis klarat mig ganska bra i de här matcherna och det är tänkt att det ska ha gett en nettovinst på systemen.

Viktigast av allt är dock att vinna alla "matcher i matchen" i omgångar när det blir hög utdelning. Några såna omgångar kan t o m ge ett vinstnetto även om jag skulle förlora 5-årsmatchen.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-10 klockan 13:55.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 23:01   #55
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

På förekommen anledning: vem som helst med ATG-konto kan gå in på Tillsammans-sidan, leta upp bolagen via "Hitta lag" och själv anmäla sig. Jag ser gärna att det blir "fullt hus", dvs 30 medlemmar. Sen kanske ett tiotal deltar en enskild omgång. Skulle det bli fler än 30 intresserade, så...ja, vad gör jag då? Nåja, ett lyxproblem i så fall.

Eller så kan ni skicka mig ett PM med en mejladress så får ni en inbjudan.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-11, 20:57   #56
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 5
Sharp$: 59
Standard

En liten undring! Hur kan du göra system och föreslå att medlemmarna avvaktar tills de ser systemet och tar ställning till då, om de vill vara med. Hur vet du då hur stort system du ska göra? Eller blir systemet ändå så stort, att det är risk att det överstiger ATG-reglerna? I andra lag krävs deltagande i spelet för att få kvarstanna som medlem. Beror din inställning att förhoppningsvis tio medlemmar i laget deltar per spelomgång på att insatsen är relativt hög? Jag tycker det skulle vara till fördel att veta i tidigt stadium ungefär hur många som deltar. Ja som sagt - bara en undring från mig, som inte ens fattar skillnaden mellan rader och system och hur man räknar ut antalet system man spelar, när man använder spel med fil.
bokmalen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 08:03   #57
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokmalen Visa inlägg
En liten undring! Hur kan du göra system och föreslå att medlemmarna avvaktar tills de ser systemet och tar ställning till då, om de vill vara med. Hur vet du då hur stort system du ska göra? Eller blir systemet ändå så stort, att det är risk att det överstiger ATG-reglerna? I andra lag krävs deltagande i spelet för att få kvarstanna som medlem. Beror din inställning att förhoppningsvis tio medlemmar i laget deltar per spelomgång på att insatsen är relativt hög? Jag tycker det skulle vara till fördel att veta i tidigt stadium ungefär hur många som deltar. Ja som sagt - bara en undring från mig, som inte ens fattar skillnaden mellan rader och system och hur man räknar ut antalet system man spelar, när man använder spel med fil.
1. Om jag själv vore medlem i ett bolag skulle jag vilja se systemet på förhand och därefter bestämma om jag vill vara med eller inte. Det ökar valfriheten och hur kan det vara något negativt? Det är helt ok att betala insats på förhand men tänk om jag spikat någon du absolut inte vill ha som spik? Eller om något annat inte passar.

2. Jag gör ett system för det som finns i lagkassan. Somliga har redan betalat insats och däribland jag själv. Det är mina tio andelar som är basen i bolaget. De garanterar att det alltid blir spel när jag själv vill spela. Därefter har medlemmarna 1,5 timme på sig till deadline. Sedan förstärker jag det ursprungliga systemet med eventuella nya insatser. Det är inte så svårt som det kanske låter men lite tid tar det och det är därför deadline är satt med lite marginal till inlämningsstoppet.

3. Nuvarande modell ger inte så många kuponger att det är någon risk att bryta mot ATGs regler. Men det är en bra idé att upplysa om antalet kuponger. Ska försöka göra det i fortsättningen.

4. Visst är insatsen relativt hög men det är inte därför det är valfritt att vara med. Kanske inför jag något sorts deltagandekrav i framtiden men bara om intresset är stort. Detta är ännu i första stadiet och vi får se hur det utvecklas.

5. Jag kan inte utgå från att 30 pers är redo att satsa vecka efter vecka. Tycker det är en ganska realistisk förhoppning att tio är med i en enskild omgång. En del har annat för sig ibland, en del insatta spelare gillar inte mina speldrag, en del ledsnar snabbt, en del gillar inte att ha en för liten andel, etc, etc. Jag kanske ska nämna att detta inte är ett bolag för de som vill bli miljonärer för liten insats. Min målsättning är att gå med god vinst på fem års sikt. De flesta omgångarna kommer att bli torskomgångar trots att systemen är stora. En hel del gillar inte det heller.

6. Du har en poäng i att det vore bra att veta systemets storlek innan man satsar. Men du får ta det goda med det onda. Jag har organiserat det som jag vill ha det just nu. Det kan säkert komma förändringar men hur jag än gör det kommer det inte att passa alla.
EDIT: om det är viktigt att veta systemets storlek så ska man satsa precis före deadline. För mig är det viktiga min egen insats. Om jag har 7000 kr i ett 10000 kr-eller 30000 kr bolag spelar ganska liten roll. Så länge storleken är någotsånär anpassad till svårighetsgraden.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-12 klockan 08:11.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 21:56   #58
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Det blir spel i morgon. Med lite tur så presenteras Tomteverkstan 17.30 och Trams 18.00. För närvarande 19 andelar tecknade i Tomteverkstan och 16 i Trams. Det finns ännu gott om platser kvar.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-13, 16:33   #59
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Tomteverkstan. Detta är 24.172 rader på 467 kuponger. Jag såg att det finns mer i kassan redan, så det kommer alltså att förstärkas lite.

Som alltid gäller att avgörande sen info (t ex strykningar) kan betyda förändringar och MINA MISSTAG BLIR ERA MISSTAG. Skulle jag råka trycka fel så får vi ta det TILLSAMMANS. Det är ju så det heter, V75-Tillsammmans.

V75-1...A 6...B 12-8-1...C 7-10-5-2...D 3-11.

V75-2...A 10...B 11-6...D 4-9-7.

V75-3...A 9...B 2-8...C 10-1...D 4-5-6.

V75-4...A 10...B 6-1-7...C 3...D 2-9.

V75-5...A 2...B 9-6-8-7...C 1-4-3-10...D 14-13.

V75-6...A 6...B 7-1-3-11...C 2...D 9.

V75-7...A 4-6...B 5...C 9-8-10.

Det ser konstigt ut i avdelning 7, men jag hoppas kassan blir stor nog för att även ha med Indigious som Utgångshäst (villkor 1).

Villkor 1: Minst en av M.T Insider och Nahar.

Villkor 2: Minst en A i avd 1,2,4 o 6.

Villkor 3: Minst en A i avd 3,5 o 7.

Villkor 4. Minst tre vinnare bland de åtta A-hästarna+Hulte Magnus, Unique Julia, So Gå Hero o Laurentius Romeo.

Villkor 5: Max 2 CD.

Villkor 6: Max 1 D.

Villkor 7: Max 1 CD i avd 1,2,4 o 7.

Villkor 8: Max 1 CD i avd 3,5 o 6.

Villkor 9. Max en Helveteshäst; FEL Struket villkor.

Villkor 10: En favoritreducering på minst en av Hulte Magnus, Unique Julia, Love Dancer, Speed Delicious o Panne de Moteur. Det reducerar så kraftigt så jag kan inte motstå.

Villkor 11: Som jag tidigare skrivit så ska jag reducera bort rader som ger låg utdelning. Rader som beräknas ge under 20000 är bortreducerade.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-13 klockan 17:27. Anledning: villkor 11
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-13, 16:35   #60
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Deadline för Tomteverkstan är kl 19. Systemet läggs ut på liverattning.se och jag kommer även att i ord beskriva förstärkningarna här på Sharps.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td