Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-03, 22:00   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2664773


Valde att ta ett spel redan nu.

Pendred är en irländsk tuff fighter som var med i TUF, han är stabil och bra brottare med ett lite sämre stående. Dock är han en väldigt bra poängfighter och verkar ofta få domsluten med sig. I hans senaste match mötte han mexikanen Montano och Pendred vann den matchen via UD. Han har helt ok takedowns och hans stående utvecklas om än sakta.

Howard kommer ifrån tre raka förluster dock mot väldigt tufft motstånd. Men han har egentligen inte sett särskilt bra ut i någon av förlusterna i WW. Han är 32 gammal men börjar redan bli slö. Det ser nästan ut som han skulle vara närmare 40 år. Han slår hårt men hans slag är ganska lätta att förutspå och komma undan. Brottningen imponerar inte heller särskilt mycket på mig.

Cathal är verkligen ingen underhållande fighter men han vinner sina matcher och är en tuff jäkel det såg vi om inte annat mot Mike King i Dublin förra året där han var riktigt illa ute men kom tillbaka starkt. Han är den snabbare av dessa två och har fördel i det mesta i mina ögon, det enda jag Ser Howard vara bättre på är att han slår hårdare, men jag tror att Cathal lyckas hålla sig borta från de flesta av slagen.
1.87 är bra och jag tycker Cathal är spelbar ned till 1.8

Lär dyka upp fler spel i sheetet men bara att hojta om ni vill ha hjälp med någon fight så ska jag göra mitt bästa
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-03, 22:53   #77
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 1180
Standard

Bra tips på Pendred,
lite sugen att spela på Pickett även om han är på väg ut och har väldigt dåligt försvar. Almeida är största favoriten på hela kortet...
mapa0402 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-03, 23:09   #78
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, jag förstår dig, är själv väldigt sugen på Picket, tillbaka i BW där han sett bäst ut och är fortfarande en bra fighter, cardio lär inte vara något problem. Almeida har ju ordentlig kraft i sina slag men ja tror att picket lan ta ned honom, 7.5 är svårt att tacka nej till men tror faktiskt att det kan stiga lite till, så jag avvaktar
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-04, 10:20   #79
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Här är en liten bättre B/d av Pickett matchen kanske..

Thomas Ameida är bara 23 år och väldigt lovande, han har ordentlig power i sina slag och på marken är han inte helt ovan men jag tycker att Pickett har övertaget på mattan. Trots att Almeida bara är 23 år har han redan hunnit att gå 18 matcher alla är segrar 14 stycken hr kommit via KO/TkO 3 via sub och 1 dec. Dec vinsten var mot Tim Gorman en ganska intressant match för denna match också. I början av första ronden blev Almieda ganska hårt pressad och hade svårt att stoppa Gormans nedtagningar och få in någon riktig offensiv, men efter ett tag mattades Gorman av och då tog Almeida över.

Brad som är tillbaka i BW som jag nämnde igår har bättre kondition än Gorman och bör kunnna pressa Almeida hårt en bra del av matchen. Picketts nedtagningar är bra och ligger han på Almedia tror jag att han får ned honom. Almeida får inte skapa utrymme för sig själv, då kommer han dominera pickett med slag och sparkar på avstånd och antagligen knocka Brad eller ta ett UD.
Men jag tror att Brad har en bättre chans att vinna än vad oddsen säger. just nu ligger oddset på 7.75 och det är klart spelvärt och jag tar det med 0.5 u, mer korrekt bör ligga på 6.0
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mapa0402 (+2)
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-12, 09:10   #80
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Usch, det där gick uselt, ny gala inatt igen ska beta mig igenom och se om jag hittar något spelbart
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-14, 10:16   #81
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 1180
Standard

Ser att du spelat på Duffman vs Mir, vad tror dom om den matchen?

Mir är bättre grappler och definitivt på marken har inte ens sett Duffee från ryggen. Dessvärre är väl inte Mirs haka vad den varit och han har väl övergett Jacksons för att träna hemma med farsan igen

Däremot har jag läst att Duffee använt TRT-behandlingar tidigare, frågan om det påverkar mycket i denna matchen?
mapa0402 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-14, 17:59   #82
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker helt enkelt att Dufee är den bättre fightern i nuläget tror inte avsaknad av TRT påverkar honom särskilt mycket, han har väl slagits mot Hamilton nu senast utan TRT om jag kommer ihåg rätt.

Mir har sett slö och dålig ut i de flesta av sina seaste matcher nu senast när han vann såg han lite bättre ut dock var det mot en Silva som verkligen har haft problem utan TRT så den matchen påverkar inte min syn på Mir särskilt mycket. Han är dock onekligen rutinerad och får han matchen till marken lär han vinna. Jag tycker dock att Todd har utvecklats mycket, cardion börjar bli bättre och det kombinerat med hans hårda slag gör att jag tror rätt hårt på honom. Jag tror att han har god chans att knocka Mir under matchen och hans TDD har utvecklats, jag ser inte att Mir lyckas att ta ned honom om Mir inte pull guard.
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-16, 06:01   #83
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ojoj, Vilken knock igen av Mir, jag får nog omvärdera honom lite... Han har vaknat till liv igen
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-29, 12:06   #84
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Äntligen har jag lite tid över idag och tänkte ta att skriva om mitt tyngsta spel för galan på lördag.

Ogiltigt spel-ID: 2692472



Silva börjar bli gammal och har väl sett allt annat än bra ut sedan sin match mot Mark Hunt och han slutat med TRT. Men han har fortfarande en del skills. Bra BJJ betydligt bättre än Soa och jag tror även att Bigfoots kondition är bättre än Soas. Om vi tittar på Bigfoots ssenaste förluster har dessa kommit mot bra fighters nu senast mot Frank Mir där han blev träffad av ett hårt slag och knockad och likaså blev han knockat av Arlovski som kanske får gå titelmatch härnäst så det är inga dåliga fighters. Soa är inte alls på samma nivå som dessa två.
För att Soa ska vinna tror jag att han behöver ta ned Bigfoot och det lär han inte lyckas med då Bigfoot faktiskt har bra TDD. Stående tror jag Bigfoot har övertaget och lyckas Bigfoot istället får ned Soa är det verkligen godnatt för Soa då silvas GNP är livsfarlig. Visst Soa slår hårt och kan knocka Silva men oddset är väldigt brapå Silva och jag ger han stor chans att vinna detta, mer korrekt odds skulle enligt mig ligga på 2.1
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 07:39   #85
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mitt näst tyngsta spel för galan blir:

Ogiltigt spel-ID: 2692471



Warlley Alves var deltagare i TUF brazil med Sonnen som coach han vann den säsongen om jag inte missminner mig helt. Han är en stor talang och imponerade mycket på mig under TUF. Han är bra både på marken och stående. Han är obesegrad även om hans senaste match mot ett annat stort löfte i Jouban lika gärna kunde varit en förlust, nu blev det dock en domslutsvinst. Men en jämn match var det, där Alves imponerade i början för att senare mattas av helt och hållet så hans kondition var inte på topp. Det är säkerligen något han jobbat på

Nordine var deltagare i TUF Canada vs Australia han vann inte men kom ändå till UFC. Han är rutinerad och har varit med länge. Han träbnar på Tristar med Firaz som huvudtränare ett bra gym som alltid brukar komma på bra gameplans. Nordine har hunnit gå tre matcher i UFC och vunnit alla via UD men utan att imponera allt för mycket på mig, han har inte mött någon vidare fighter än förrän nu mot Alves då och i Bellator där han faktiskt mötte Marius Zaromskis en match som han förlorade.
Nordine är 34 och jag tycker han är rätt slö han lär inte hänga med i Alves tempo i början och lär ta mycket stryk. jag tror på en enkel seger här för Warlley och oddset är helt ok enligt mig då jag tycker mer korrekt skulle ligga på 1.36

Är det någon som vill ha min syn på en annan fight är det bara att skriva, första helgen på ett tag jag är ledig

Senast redigerad av the chef den 2015-07-30 klockan 19:20.
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 21:51   #86
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 1180
Standard

Svårt att hitta bra spel på detta kort, såg en tout hade 8 spel men det är nog en del props inblandade. Big nog vs struve tror jag inte går till dec, tror nog blir lyft av hemmapubliken som mot schaub och träffar struve tidigt.

Vad tror du om cummings vs feijao samt maia vs magny?
mapa0402 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 07:49   #87
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

mm vissa matcher känns tuffa, nog matcherna vågar jag inte röra, de har sett slöa ut men har ett jäkla stöd i Brasilien så de kanske vaknar till liv för en kväll, förhoppningsvis deras sista fighter nu.

Cummins vs Feijao

Cummins är ju en väldigt bra brottare och det är med sin brottning han vinner matcher. Han har ändå imponerat en del sedan han kom in i UFC hastigt och lustigt med DC matchen där han blev utklassad, men vad kunde man sig förvänta sig egentligen? Efterr den matchen tycker jag dock att han utvecklats mycket och är nu enligt mig topp 15 i UFC. Visst han förlorade sin senaste match via KO dock mot en tuff motståndare i OSP. Men det är just hans stående som fortfarande behöver en del jobb, dock tycker jag ändå att han gjorde ett bra jobb i 1a ronden fram till slaget och hade tröttat ut OSP en hel del. Detta tror jag han kommer att göra med Cavalcante också.

Det var ett tag sedan vi såg Cavalcante fightas nu drygt 1 år sedan då han förlorade mot Bader. Han har ett tryck i nävarna och är ett svartbälte som typ alla brassar. Dock har vi inte sett någon subs alls från Cavalcante förutom den som han fick overturned då.
Cummins är enligt mig favorit och det är han enligt oddsen också, så ser tyvärr inte något värde på honom här.

Feijaos sätt att vinna är enligt mig en KO likt OSP gjorde dock får vi bara 3.1 på det just nu och det tycker jag inte är spelbart så låter bli den matchen tillsvidare. Ändras oddsen kan ett spel bli aktuellt från min sida
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 07:56   #88
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Magny vs Maia

Magny är väldigt aktiv just nu och ääven han är en sådan som utvecklats mycket. Seanst såg vi han mot koreanen Lim där han var mycket illa ute i början men imponerade stort när han visade lugn klarade sig ur stromen och avslutade koreanen i 2a ronden. Magny är bra på det mesta inom mma. Han kan avsluta en fight oavsett om det är opå mattan eller stående.

Maia är ju grym på marken men hålls matchen stående är det inte alls lika bra för hans del. Visst han har försökt utveckla sitt stående men jag tycker inte att det blivit mycket bättre. Han ser fortfarande obekväm ut.

Håller sig Magny på utsidan ioch undviker mattan tror jag att han vinner denna match.
Just nu finns Magny till 2.55 och jag tror att om vi väntar lite så kan vi få bättre odds så jag avvaktar med ett spel
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 21:19   #89
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Åsikt om ö1.5 ronder i Rowdys match?
3.75 otroligt odds faktiskt.

Lite stats här http://www.sherdog.com/news/articles...-Correia-89885
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 22:46   #90
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Öcer kan funka, tycker dock att jag suger på över/under spel.

Det som talar för över är att Ronda antytt att hon vill dra ut på fighten och ge Bethe ordentligt med stryk. Dock kan detta självklart vara tomma ord då hon knappast vill ta allt för stora risker och stryk.

Set som talar mot är att Bethe enligt mig är den sämsta utmanare hittills för Ronda, jag ser inte alls vart hon skulle hota Ronda. På marken har hon självklart ingen chans men även stående tycker jag att Ronda är bättre. Rondas stående har verkligen utvecklats och hon börjar nu bli riktigt farlig stående också.

Så enligt mig är det helt enkelt upp till Ronda om det blir en lång eller kort fight. Utifrån ett spelperspektiv tycker jag dock värdet är på över, just för att Ronda har hintat om att hon vill ge Bethe ordentligt med stryk och Bethe gör knappast samma misstag som Cat i. Rondas senaste match pch rusar rakt in i clinchen. Jag tror på ett avslut via TKO i 3e ronden för Ronda
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td