Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-07, 09:19   #16
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Dagens fotboll 7/3

Då har man börjat reka med kaffet i hand, kommer fylla på i det här inlägget under dagen allt eftersom jag hittar intressanta spelobjekt...

Turkiet - Super Ligue
Fenerbahce - Antalyaspor over 0.5 @ 1.60 3/10 NordicBet

Här spelar jag alltså på att Antalyaspor lyckas göra minst ett mål idag när de som bortalag möter starka Fenerbache. Detta spel lirar jag endast för att oddset är för högt.

Fenerbahce är som alla säkert redan vet ett av de stora lagen i Turkiet, idag ligger Fenerb på en tredjeplats på +45 i målskillnad och med 5 poängs marginal upp till förstaplacerade Galatasaray.

Fenerbahce är 14-6-3 (W-L-X) sett över hela säsongen, på hemmaplan är man 8-2-1.
Precis som statsen säger så är Fenerb ett starkt lag.

Antalyaspor ligger idag på 11 plats med +4 i målskillnad.
Laget är 8-9-6 (W-L-X) över hela säsongen och 3-5-4 på bortaplan.

Nu ska man inte bli skrämd över statistiken som talar mycket för att Fenerbahce kommer att vinna, för det får dom gärna göra, det jag behöver är att Antalysaspor gör minst ett mål, och det tror jag kommer hända för att...

Antalyaspor har gjort mål på Fenerbahce i de tre senaste mötena.
De tio sista mötena har Antalyaspor lyckats näta sex gånger.

Fenerbahce har inte hållit nollan en gång på de senaste tio ligamatcherna.
Fenerbahce har inte hållit nollan en ända gång de senaste fem hemmamatcherna.

Antalyaspor har nätat i nio av de tio senaste ligamatcherna.
Antalyaspor har nätat i samtliga fem senaste bortamatcher.

Jag tycker detta räcker för att testa, jag har inte lyckats hitta någon vettig preview ännu men ska försöka göra det.
Linan för överspel i den här matchen ligger på over 3-3.5 så oddsättarna förväntar sig en målglad match som Fenerbahce vinner, jag tror att Antalyaspor mycket väl kan göra ett mål men att slutresultatet blir något i stil med 2-1, 3-1 till Fenerbahce.


Holland - Eredivisie
Sparta Rotterdam - Ajax -1 @ 1.75 3/10 Betfair

Ajax har varit heta sista tiden, trots en enligt mig jävligt bra insats mot Juventus så åkte man ur Europa League.
Ajax har efter det visat att de inte tappat motiveringen utan kör på i full fart för att klättra i ligatabellen.

Ajax gästar idag Sparta Rotterdam, en match som enligt historiken blir svår för Zlatans gamla polare då Ajax inte slagit Sparta borta sedan 2005.

De tio sista mötena mellan lagen ger följande resultat.
Ajax Vinst: 6
Sparta Vinst: 2
Oavgjort: 2

Detta gör förmodligen att oddset åker lite uppåt, och man ska inte glömma att Ajax sett till ligaspelet är sjukt formstarka.
De senaste fem matcherna så har man vunnit samtliga med med två mål eller mer, faktum är att man vunnit de senaste fem matcherna med följande resultat:
2-0: 1
3-0: 1
4-0: 3

Ajax form sedan årsskiftet är: 6-0-2 (W/L/X)
Ajax form på bortaplan sedan årsskiftet är: 1-0-2

Värt att nämna är att kryssen på bortaplan har kommit mot rätt bra lag, dels mot Feyenoord som ligger på fjärdeplats (1-1) och mot NAC Breda som ligger på sjundeplats (1-1). I den senaste ligamatchen på bortaplan (13/2) så åkte Herenveen på stryk med 0-2.


Sparta Rotterdam är 1-3-4 (W/L/X) sedan årsskiftet.
Sparta Rotterdam är 1-0-3 på hemmaplan sedan årsskiftet.

Sparta Rotterdam har alltså inget katastrofalt facit på hemmaplan men de har inte mött de bästa lagen heller.
De tre kryssen på hemmaplan sedan årsskiftet har kommit mot NAC Breda, Vittesse och ADO Den Haag.
Vittesse och Den Haag ligger bland de fyra sista, NAC Breda är snäppet bättre på en sjundeplats men samtliga lag är flera klasser sämre än Ajax.


Här tror jag att oddssättarna har gått för mycket på statistik och inbördes möten.
De har inte tagit samma hänsyn till att Ajax har kryssat borta mot bättre lag medans Rotterdam kryssat hemma mot sämre lag.
Ajax är i en sjuk streak och jag tror de kniper vinsten idag, ett stort avbräck för Ajax är att deras number one striker L. Suarez är borta idag men jag tror
att det finns andra som gärna steppar fram och stänker in ett par mål ändå.

Match Preview (scrolla ner lite för att hitta!)

EDIT: Den här han sänkas från 1.80 till 1.71 på Pinnacle medans jag skrev reken, jag plockade den därför till 1.75 på Betfair.


England - Premier League
Everton -1 - Hull City @ 1.77 4/10 Betfair
Hull City under 0.5 @ 1.88 2/10 Nordicbet

Everton är lite utav ett rollercoaster team som spelar dåligt på bortaplan men stabilt på hemmaplan.
Sendan årsskiftet har Everton vunnit samtliga fyra hemmamatcher och då matchats mot lag som Manchester City, Chelsea, Sunderland och Manchester United.
Sedan årsskiftet har Everton förlorat två matcher på bortaplan, vunnit en och kryssat en.

Hull City kämpar för att säkra kontraktet och om de lyckas ta poäng idag går de om Wolverhampton och parkerar precis ovanför strecket, något som nog är väldigt efterlängtat. Sedan årsskiftet har Hull City spelat fem matcher vilket har resulterat i en vinst, två kryss och två förluster.

Sedan årsskiftet har Hull City spelat fyra bortamatcher, man lyckades kryssa mot Tottenham den 16 januari men har efter det förlorat tre raka när man spelat mot Manchester United, Blackburn Rovers och West Ham.

Sett över hela säsongen så har Hull City spelat 14 bortamatcher, man har lyckats kryssa 4 gånger och förlorat hela 10 gånger.
Hull är säkert sugna på att plocka med sig tre poäng idag men jag tror att de kommer få det oerhört svårt på bortaplan mot ett hemmastarkt Everton, speciellt med tanke på att man inte lyckats göra mål på bortaplan en enda gång sedan årsskiftet!

Everton däremot har sitt fina hemmafacit med fem raka segrar och en målskillnad på 11-2, idag saknas i och för sig lagets bästa målgörare L. Saha men som kompensation så får man tillbaka mittfältaren T. Cahill som lär gå rätt in på en ordinare plats.

Hull City har även lite skadeproblem, enligt svenskafans är följande spelare tveksamma att starta idag.
Geovanni, ordinarie mittfältare.
Olofnjana, ordinare mittfältare/rotationsspelare.
Hunt, ordinarie mittfältare.

Och spelare som definitivt inte är med idag är.
Gardner, ordinare försvarare.
Marney, mittfältare rotationsspelare.

Observera att de som benämns doubtful kan komma att spela, kan därför inte räkna bort dem helt.
En morot för Everton är att de förlorade förra mötet (när Hull City hade hemmaplan) med 3-2 och vill därför säkert ta revansch idag.

Jag testar även Hull City under 0.5 mål till 1.88 på Nordicbet (insats 2/10) då Hull snittar 0.5 mål/match på bortaplan och som jag nämnde innan inte har lyckats göra mål på bortaplan under hela 2010!

Match Preview


England - FA Cup
Reading - Aston Villa över 2.5 mål @ 2.04 2/10 Betfair

Jag testar överspelet med liten insats på den här matchen.
De fyra gångerna som Aston Villa och Reading har spelat mot varandra under 2000-talet så har 3/4 matcher slutat över 2.5 mål.

Aston Villa är kända för sitt tighta försvarsspel detta året men ibland har det blivit helgalna målkalas ändå, idag är det även en cupmatch vilket brukar öka chanserna för mål
jämfört med ligaspel.

Reading är över i tre av de senaste fem FA Cupmatcherna.
Reading är över i två av de senaste fem hemmamatcherna i FA Cupen.
Reading är över i fyra av fem av de senaste matcherna om man ser till både FA Cup och ligaspelet.
Reading är över i tre av fem de senaste hemmamatcherna alla ligor/cuper inkluderat.

Aston Villa är över i sju av sina sista nio FA Cupmatcher.
Aston Villa är över i fyra av sina fem sista matcher premier league och fa cup inkluderat.
Aston Villa är över i två av sina fem sista matcher på bortaplan premier league och fa cup inkluderat.

Jag testar med 2/10 units till oddset 2.04.


Italien - Serie A
Palermo -1 - Livorno @ 1.98 3/10 Betfair

Ger mig på Serie A trots att det är en av mina svagare ligor rent statistiskt.

Palermo är ett jäkligt vasst hemmalag som är obesegrade så här långt i Serie A (på hemmaplan).
Efter 13 hemmamatcher har det blivit vinst i 9 och kryss i 4.

De senaste fem hemmamatcherna (varav fyra spelats i år) så har samtliga resulterat i tre poäng och man har den fina målskillnaden 10-2.

Palermo saknar ett par pjäser idag:
L. Mchedlidze, anfallare som knappt fått spela, påverkar nada.
Bresciano, rotationsspelare på mittfältet, ej ordinarie, ett avbräck men ingen större fara.
Migliaccio, ordinarie mittfältare, svårare att ersätta!
Cassani, ordinare försvarare, klart avbräck!

Följande spelar listas som doubtful:
Blasi, mittfältare med 9 apperances, tråkigt men spelar ingen större roll.
Nocerino, ordinarie mittfältare, klart avbräck!
Balzaretti, ordinarie försvarare, klart avbräck!

Spelarna som är doubtful ska inte räknas bort då de är med i truppen, jag tror att både Balzaretti och Nocerino startar idag.

Livorno dras också med lite skadeproblem...
Miglionico, rotationsspelare i försvaret.
Rivas, rotationsspelare i försvaret, avstängd.
Moro, ordinarie mittfältare, avstängd!
Raimondi, ordinare mittfältare, doubtful!
Marchini, rotationsspelare mittfältet.

Livorno är rätt uddlösa på bortaplan, på 12 matcher så har man förlorat åtta, kryssat två och vunnit två matcher.
Efter årsskiftet har Livorna spelat 4 bortamatcher vilket har resulterat i en oavgjord och tre förluster och en målskillnad på 3-10.
Livorno snittar 0.5 mål/match och 1.67 mål/match insläppta på bortaplan.

Palermo snittar 1.69 mål/match på hemmaplan och 0.69 mål/match insläppta på hemmaplan.


Trots en del avbräck i Palermo så tror jag att de förblir obesegrade på hemmaplan efter dages batalj, jag ser även fina möjligheter för vinst med 1-2 mål då laget har samtliga anfallare med i truppen och är motiverade av det faktum att de vid vinst idag klättar upp på fjärdeplatsen och går om Juventus med två poäng.

Man ska inte glömma att Livorno säkert ger järnet för att komma ikapp Lazio och ta sig över nedflyttningsstrecket men jag tror att Livornos svaga bortaspel gör att de är dömda att misslyckas idag när det möter Serie A's starkaste hemmalag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-07 klockan 12:55.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-07, 10:33   #17
 
aLOWs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 39
Sharp$: 260
Standard

Fina rekar, hcp -1 ajax finns till 2.00 på unibet =)
aLOW är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-07, 11:07   #18
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aLOW Visa inlägg
Fina rekar, hcp -1 ajax finns till 2.00 på unibet =)
Fint!, hade tagit direkt men jag har inte konto där tyvärr, surt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-07, 13:39   #19
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Sparta Rotterdam - Ajax -1 @ 1.75 3/10 Betfair WIN!

Slutresultat 0-3 och ännu en övertygande vinst av formstarka Ajax!.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-07, 14:17   #20
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Reading leder med 1-0, perfekt för överspelet då jag hoppas Aston börjar ösa på för vinst nu.

Livespelar därför Aston Villa DNB @ 3.00 1/10 Betfair

EDIT: 2-0 Reading, sämre för DnB men bra för över.
Hoppas Aston går ut i andra och kör stenhårt!

EDIT2: Livespelar även Palermo next goal @ 1.50 2/10 Betfair
Sjukt stark press och varit nära flera gånger nu, 1-0 innan HT tack!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-07 klockan 14:34.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-07, 14:25   #21
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Gillar ditt spel på att Antalya ska göra mål!
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-07, 14:35   #22
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Gillar ditt spel på att Antalya ska göra mål!
Jag med, 1.60 var alldeles för snällt, Fenerbache har ingen berlinmur till försvar så helt klart värt att testa!

EDIT: 2-1 Aston Villa och överspelet är inne!.

Reading - Aston Villa över 2.5 mål @ 2.04 2/10 Betfair WIN!

Nu hoppas vi på att Villa stänker in 2 baljor till så blir det klirr i kassan!

EDIT2: 2-2 Villa, ser onekligen bra ut! jobba jobba!

EDIT: 2-3 villa, störskön vändning!

2-4, nu är den hemma!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-07 klockan 15:58.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-07, 15:55   #23
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Palermo -1 - Livorno @ 1.98 3/10 Betfair PUSH!

Palermo next goal @ 1.50 2/10 Betfair WIN!

Bode next goal och -1 borde gått in, sjukt mycket chanser Palermo brände.
Lillpluss på den matchen, better than nothing!

Reading - Aston Villa DNB @ 3.00 1/10 Betfair WIN!

Spelade vid 1-0, blev sedan 2-0, i andra halvlek gav Aston järnet och gjorde fyra mål, slutresultat 2-4!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-07, 16:46   #24
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Sjukt underhållande Villa-match. 2.04 för över 2.5 var finfint
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-07, 19:17   #25
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Sammanfattning

Turkiet - Super Ligue
Fenerbahce - Antalyaspor over 0.5 @ 1.60 3/10 NordicBet LOSS!

Såg inte matchen, men den slutade 1-0 till Fenerbahce vilket nog förvånade fler än mig, vinst för Fenerbahce var väntat men mer mål trodde jag det skulle bli. Oddssättarna var nog också förvånade då linan för överspel låg på 3.0+, hoppas någon körde under 2.5

Holland - Eredivisie
Sparta Rotterdam - Ajax -1 @ 1.75 3/10 Betfair WIN!

Ajax gjorde 1-0 efter ungefär 20 minuter och sen fortsatte det stabilt.
Kul att de fixade det trots att laget målkung stod över matchen, Ajax är bra för hcp-spel för de slutar sällan försöka producera mål trots att de leder.



England - Premier League
Everton -1 - Hull City @ 1.77 4/10 Betfair WIN!
Hull City under 0.5 @ 1.88 2/10 Nordicbet LOSS!


Vet inte riktigt vad man ska säga, slutar 5-1 till Everton och då hade de även bränt en straff. Synd att de skulle släppa in ett mål som sabbade underspelet men bra att de fixade linan. En imponerande insats av hemmalaget, de har ett par bra matcher bakom sig på hemmaplan så blir nog fler spel på Everton.

England - FA Cup
Reading - Aston Villa över 2.5 mål @ 2.04 2/10 Betfair WIN!
(1-0) Reading - Aston Villa DNB @ 3.00 1/10 Betfair WIN!

Reading gjorde 1-0 vilket var perfekt för underspelet!
Hoppades på Astons offensiv vilket det också blev så jag slängde in lite på livebet, blev dock ett till reading mål. Sen vaknade Aston och gjorde fyra mål.

Det var samma sak med Aston mot Burnley för ett par veckor sedan, släpper in ett för att sedan köra framåt. Tror den matchen slutade 5-2, kanske är en ny taktik; Släpp in ett mål, bli taggad, gör massa mål ? ...

Italien - Serie A
Palermo -1 - Livorno @ 1.98 3/10 Betfair PUSH!

Palermo next goal @ 1.50 2/10 Betfair WIN!


Följde den här matchen via Betfair och vilken jävla match
Palermo brände chans efter chans matchen igenom, jag la i första halvlek livebet next goal för Palermo hade ju en farlig chans var tredje minut. Detta fortsatte i stort sett under hela matchen och någon gång efter 80 minuter kom det tillslut. Mycket svettigare än väntat och synd att det blev uddamålsvinst. Och andra sidan hade det likaväl kunnat bli 4-0 om Palmermos anfallare inte hade varit bakfulla...



En kul speldag som slutar med +5 units i kassan

Kör även Maddux NBA/NCAA tre spel totalt...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-07 klockan 19:37.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-08, 07:44   #26
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Maddux är fortsatt stark och satte 3/3 igår vilket bidrar med +3 units i kassan.

Idag har jag en väldigt stressig dag, jag ser vissa kanonodds i Holländska division 2 men vet inte om jag kommer hinna reka själv, är avspark vid åtta och blir det några spel så postas dom mellan 19.00-20.00.

Tills vidare, BOL!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-08, 18:52   #27
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Holland - Jupiler League
Zwolle - AGOVV DnB @ 2.85 2/10 Betfair
Helmond -1 AH - Fortuna Sittard @ 1.901 Pinnacle

Ryggat från fotbollssektionen.

Kör även Maddux lir inatt med 1/10 insats per spel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-08, 21:32   #28
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Holland - Jupiler League
Zwolle - AGOVV DnB @ 2.85 2/10 Betfair PUSH!
Helmond -1 AH - Fortuna Sittard @ 1.901 Pinnacle LOSS!

Har varken sett matcherna eller läst någon rapport men AGOVV verkade stå upp bra mot Zwolle.
Vända underläget till ledning men släppte in kvitteringen likväl...

Helmond klar besvikelse, att de inte vann matchen var mycket dåligt, ska bli intressant att läsa rapport och få veta om de skapade och missade mycket eller om de bara var uddlösa...


Efter två bra plusdagar blir det alltså lite minus.

-3U på Holland.

Nattens basket återstår och kan i bästa fall rädda dagen till -1U.


Jag har ett spel klart för imorgon, skriver bara ner det nu, motiverar imorgon.
Gillade oddset och vill inte vänta på sänkning.

Skottland - Third Division
Livingston -1 AH - East Stearlingsshire @ 1.86 4/10 Pinnacle



So far so good, +12.3 Units sedan dagboksstart.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-09, 00:51   #29
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4294
Standard

Började följa dig lite på FB innan detta drog igång, ska hålla ett öga på dig
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-09, 07:32   #30
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Började följa dig lite på FB innan detta drog igång, ska hålla ett öga på dig
Please do


Nattens NBA från Maddux slutar 1-1-1 (W-L-P) och lämnar rullen i oförändrat läge från gårdagen.
Jag somnade innan de sista spelen släpptes därför har jag bara tre Maddux-lir :P ...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-09 klockan 09:28.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td