Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-16, 21:53   #76
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Fan att man inte tog antal kort eller rött kort i matchen, kändes ju som givet egentligen! Skönt dock att man live:ade Inter till 5.5
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-17, 07:13   #77
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Fan att man inte tog antal kort eller rött kort i matchen, kändes ju som givet egentligen! Skönt dock att man live:ade Inter till 5.5
Inter till 5.5 var ju inte fel, den missade jag tyvärr helt själv.... men vilken match Inter gjorde
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-17, 07:38   #78
 
Floppuss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 117
Sharp$: 4
Standard

keep it up! pump it up! fake it up!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Floppus är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-17, 08:23   #79
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Floppus Visa inlägg
keep it up! pump it up! fake it up!
Om du är seriös så tack, fast de där sista fick mig att tro att du var ironisk (kanske bara morgontröttheten).

Om så är fallet så får du gärna säga vad jag skulle fake:at, för vad jag själv vet så har jag postat varenda spel innan matchstart förutom ett fåtal livespel (av förklarliga skäl, live är lite "in the moment") samt de två första spelen i tråden.

Kanske bara jag som missförstår, har lätt för att snea in på enstaka ord.
Brukar läsa din Bettingblogg, var iofs ett tag sen nu men du verkar ju gå spikrakt uppåt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-17, 13:45   #80
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Dagens spel blir det inte mycket av idag, dels är utbudet inte speciellt stort.
Och det intressanta som finns har redan spelats sönder, har haft ögonen på Newcastle som jag tänkte köra a-hcp-spel på men -1.5 är nere mot 1.80 (2.05+ tidigare) och det känns ej spelbart.

CL vill jag inte lira några högre insatser på, gårdagens match Chelsea - Inter är väl ett bra exempel på just varför man ska undvika att gå in hårt i den turneringen.

För min del kommer det bara bli ett spel idag, och det blir ett riktigt loooongshot.

Barcelona vs Stuttgard HTFT X/1
Newcastle vs Scuntorphe United HTFT X/1
@ Parlay 1/10 @ 16.31 NordicBet

Det finns enligt mig lite som talar för det här spelet, samtidigt är det en dubbel till över sexton gånger pengarna så när kupongen är lagd så räknar jag givetvis med att aldrig se pengarna igen.

Min motivering är följande;

Barcelona klarade 1-1 i bortamötet och är inför returen vidare på bortamål, Barcelona är dock inget lag som spelar på ett 0-0 resultat i 90 minuter. De kommer vilja göra mål men samtidigt hålla tätt bakåt för att inte åka på mardrömmen och låta Stuttgart göra ett mål. Stuttgart däremot kommer vilja göra mål av den enkla anledningen att de måste göra mål, jag har dock svårt att se att de kommer gå all in på offensiv fotboll med tre forwards direkt vid avspark. Precis som Barcelona så tror jag att de kommer vara rätt avvaktande, de är trots allt på Camp Nou, Barcelonas hemmaplan, det är inte många lag som kommer dit och tar kommandot i en så pass viktig match. Jag tror att Barcelona kommer ta det rätt lugnt i första, de vet att de är vidare och de vet att 0-0 i halvtid inte är något katastrofresultat. Samtidigt kommer de självklart försöka sätta sina chanser, men med lite flyt och bra försvarsspel av Stuttgarts försvar och målvakt så ska det inte vara omöjligt att hålla tillbaka Barcelona i 45 minuter.


Newcastle ligger etta i Championship en poäng före WBA men med TVÅ matcher mindre spelade, givetvis vill Newcastle till varje pris vinna den här matchen men precis som i Barcelona-matchen så tror jag inte att de kommer stressa fram mål genom att gå 100% offensivt direkt. Dels vet de att de ligger tryggt till i tabellen, de vet att de under matchens gång kommer att spela sig fram till ett mål och därför tror jag inte att de kommer låta sig blottas allt för mycket bakåt under första 30 minuterna utan istället ta det lugnt och metodiskt. Enligt ett citat i Portugisens tråd kan även Scuntorphe komma att sakna sin bästa forward, då Newcastle inte förlorat en enda hemmamatch den här säsongen så siktar nog Scuntorphe inte direkt på 3 pinnar idag. Jag tror att de kommer satsa på 1 pinne och med sin bästa forward borta finns chansen att de blir väldigt uddlösa framåt och går in i matchen för att hålla tätt bakåt. I min värld är det inte helt orimligt att de lyckas första 45 minuterna, att Newcastle kommer måla är väl nästan oundvikligt men frågan är om de verkligen kommer att springa sönder sig själva för att göra det redan i första halvlek?


Det här spelet är, som jag nämnde en bra bit upp, inget som jag förväntar mig ska gå in. Men då spelet träffar bra med två matchbilder jag tycker är relativt sannolika så testar jag det gärna med mini-pengen i utbyte mot lite skön nervositet när man följer matcherna på TVn.

Om det är något spel i dagboken som jag avråder ryggning på så är det detta, jag brukar spela parlays men sällan sådana här longshots. Även om jag egentligen har bestämt mig för att inte spela "sjuka parlays" så tycker jag att detta är OK. Jag använder mig av en liten insats, spelar på två matcher där matchbilden för spelet inte är helt åt helvete samtidigt som spelet ger mig en riktigt bra feeling. Sådana här spel ska dock inte bli en vana, thats a promise.

Detta är dagens enda spel ur egen ficka, kanske blir någon rygg också.

EDIT:

Belgien - Cupen
Cercle Brugge - Roeslare over 2.5 goals @ 1.83 2/10 Betfair

Två lag från undre halvan av tabellen i Belgiska ligan som ska matchas i cupen.
Linan på AH är Cercle -1.25, och det blir nog mer än ett mål här, Cercle är över de två senaste ligamatcherna och även om Roeslare inte varit inblandade i målkalas tror jag att det kan bli annorlunda i cupen. -1.5 har många rekommenderat, jag testar överspelet istället men håller ner insatsen.

Handboll - Sverige Elitserien
H43 - Skövde -2 @ 1.862 2/10U Pinnacle

Tar den efter tips av en polare, stötte även på den på shawshank så testar med liten insats trots att linan ökat 0.5.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-17 klockan 18:07.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-18, 07:40   #81
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Barcelona vs Stuttgard HTFT X/1
Newcastle vs Scuntorphe United HTFT X/1
@ Parlay 1/10 @ 16.31 NordicBet LOSS!

Det gick helt emot mig, 2-0 till både i halvtid, spänningen varade inte speciellt länge heller ...
Inga mer monsterparlays på ett tag nu iaf...

Handboll - Sverige Elitserien
H43 - Skövde -2 @ 1.862 2/10U Pinnacle LOSS

Det sved att den här blev förlust, motiveringen till att spela Skövde lät så bra. Kan ingenting om handboll så inte mycket mer att säga.

Belgien - Cupen
Cercle Brugge - Roeslare over 2.5 goals @ 1.83 2/10 Betfair WIN!

Skönt med en vinst som räddar dagen från större minus, slutresultat 3-0.


Hade varit en bra dag om Skövde kirrade linan, så blev inte fallet, jag missade Cercle AH-spel som hade varit dagens drag (-2.0 någon?). Totalt -1.3U lite avrundat så det är ingen katastrof, nya tag idag...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-18 klockan 08:33.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-18, 08:17   #82
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Vågade mig inte på -2, trodde inte på 3-0 om jag vara ärlig. Men 2-0 som jag skrev i reken tyckte jag kändes rimligt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-18, 08:38   #83
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Vågade mig inte på -2, trodde inte på 3-0 om jag vara ärlig. Men 2-0 som jag skrev i reken tyckte jag kändes rimligt.
Det var snyggt rekat i alla fall, du blev ju även backad av "tunga grabbar"

Aja, ibland hinner man inte med tåget så är det bara, nya tag idag!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-18, 08:59   #84
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Det var snyggt rekat i alla fall, du blev ju även backad av "tunga grabbar"

Aja, ibland hinner man inte med tåget så är det bara, nya tag idag!
Ja det känns bra när jcgros backar, har hänt ett par gånger tidigare och då har det gott bra.

Mina spel i Belgien/Holland är riktigt formtoppade
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-18, 12:17   #85
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ja det känns bra när jcgros backar, har hänt ett par gånger tidigare och då har det gott bra.

Mina spel i Belgien/Holland är riktigt formtoppade
Kul att höra, jag gillar de ligorna själv också

Lite tråkigare utbud idag, ska gräva runt när jag kommer hem från jobbet, se om man kan hitta några guldkorn...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-18, 12:23   #86
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Gör det, kommer inte hinna reka själv idag!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-18, 21:59   #87
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Gör det, kommer inte hinna reka själv idag!
Fick tyvärr inte tid själv heller idag.

Ryggar ett av dokos spel, spelas inatt.

Brasilien - Cupen
Remo Belem vs Santos -1.25 @ 1.96 2/10 Pinnacle
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-19, 07:28   #88
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Brasilien - Cupen
Remo Belem vs Santos -1.25 @ 1.96 2/10 Pinnacle WIN

Tack Doko.

Har lite fina leans inför helgen, hur det blir idag återstår att se, men återkommer med helgspelen i god tid innan avspark i alla fall!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-19 klockan 07:39.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-19, 09:40   #89
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Dagens Spel 19/3

Holland - Jupiler League
Telstar - Cambur -1 AH @ 2.07 4/10 Pinnacle

Finns korta motiveringar i fotbollssektionen, jag postar rek ikväll, kommer att sjunka!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-19, 10:19   #90
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Dagens Spel 19/3

Holland - Jupiler League
Telstar - Cambur -1 AH @ 2.07 4/10 Pinnacle

Finns korta motiveringar i fotbollssektionen, jag postar rek ikväll, kommer att sjunka!
Är redan nere under 2, sjönk ett par minuter efter jag la spelet. Flyt!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td