Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-09, 09:44   #31
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Dagens spel

Skottland - Third Division
Livingston -1 AH - East Stearlingsshire @ 1.86 4/10 Pinnacle

Livingston är ligaledare i Skottlands trea tätt följde av dagens motståndare East Stirlingshire.

Livingston
Nuvarande form: W-D-W-W-W
Statistik hemma+borta: 16-4-3 (W-L-D)
Statistik hemma: 9-1-1 (W-L-D)

Skador/avstängningar:
J. Talbot, försvarare, 23 matcher.
C. MacDonald, försvarare, 18 matcher.


Livingstons officiella hemsida inför matchen

East Stirlingshire
Nuvarande form: W-L-L-L-W
Statistik hemma+borta: 15-7-2 (W-L-D)
Statistik borta: 6-4-0 (W-L-D)

Skador/avstängningar:
C. Tully, försvarare 16 matcher.
David King, 11 matcher.

Sammanfattning
Båda lagen saknar två pjäser i backlinjen, Livingston har bra ersättare som kan ta över.
Livingston har varit sjukt hungriga på match under en längre tid, detta är första matchen sen den 20:de februari, allt däremellan har blivit inställd pga vädret.

Faktum är att i förra matchen Livingston spelade så mötte man just East Stirlingshire (fast då på bortaplan), resultatet blev 0-2 till Livingston.

De senaste åren har lagen spelat mot varandra fyra gånger, samtliga matcher har spelats på East Stirlingshires hemmaplan och båda lagen har vunnit vars två gånger.

East Stirlingshire har en imponerande vinst mot serie trean Forfar Atletic i ryggen, slutresultat 4-0.
Detta var dock på hemmaplan och där är East Stirling ett stabilt lag med 9-3-2 (W-L-D) sett över hela säsongen. På bortaplan har det gått knackigare, sedan årsskiftet har man spelat två bortamatcher. Det blev 0 poäng mot Annan Atletic (1-0) och vinst med 0-1 mot Montrose. Vinsten mot Montrose är dock föga imponerande då laget i fråga är ligans jumbo som ligger sist på 13 poäng och -23 i målskillnad efter 24 matcher.

Livingston spelade i högre divisioner tidigare men flög ut pga för dålig ekonomi, att ekonomin var orsaken och inte spelet har visat sig tydligt i ligan, Livingston vinner nätt o jämt alla matcher. Det som får mig att testa AH -1 är dels att oddset på rak etta är för lågt (1.50), att Livingston har vunnit med 2 mål i tre av de fem senaste matcherna samt att Livingston snittar 2.00 mål/match på hemmaplan.

Livingston har 4 poäng till godo på Stirlingshire med en mindre spelad, en vinst idag gör så att man drar ifrån ordentligt och skapar sig ett välförtjänt försprång i tabellen. Detta tror jag räcker för att motivera Livingston, i kombination med att de är ett bättre lag, har fördelen av hemmaplan, fördel av vinst förra mötet och att de är matchhungriga så testar jag med 4/10 units.

[ame="http://soccernet.espn.go.com/preview?id=289129&cc=5739"]Preview: Livingston vs East Stirlingshire - Scottish Division Three - ESPN Soccernet[/ame]


Wales - Premier League
Carmarthen Town - The New Saints @ 1.85 3/10 Betfair

Abyss gjorde mig sugen på Wales, och jag hittade ett bra odds, så slänger mig med huvudet in i en liga jag inte kan mycket om!

The New Saints ligger 2:a i ligan på 54 poäng och en målskillnad på +37.
Carmarthen Town ligger 11:a i ligan på 33 poäng och +4 i målskillnad.

The New Saints
Form senaste fem: L-W-W-D-W
Form senaste fem borta: W-L-W-D-W

Snittar 0.8 mål/match borta.
Snittar 0.4 mål/match insläppta borta.

Carmarthen Town
Form senaste fem: D-D-W-L-W
Form senaste fem hemma: L-L-D-W-L

Snittar 1.0 mål/match hemma.
Snittar 1.18 mål/match insläppta hemma.

Sammanfattning
Det här är ingen dundersäker rek, och det finns både statistik som talar för och emot det här spelet.
The New Saints är mycket bättre hemma än borta, och har problem med målproduktionen på bortaplan.
Jag lyckades gripa den här till 1.85 och tog den endast för att det oddset är alldeles för högt, nu är samma spel nere på ~1.65 och spelvärdet är nog bortblåst.
Tack till Abyss som jag diskuterade den här lite med i chatten.


Lianelli - Port Talbot Town over 2.5 goals @ 1.60 3/10 Betfair
Lianelli - Port Talbot Town @ 1.50 5/10 Betfair

Ryggar Abyss, rekar har han redan postat i forumet så jag skippar motiveringen.


Det var allt för idag, BOL peeps!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-09 klockan 18:04.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-09, 09:46   #32
 
fingereds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 62
Sharp$: 18

såjävlagudnu
Stats: 34 - 31 - 1
ROI: 99.36%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

Mycket bra och utförliga rekar du skriver, keep it up!
__________________
Insert Coin...
fingered är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-09, 18:05   #33
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fingered Visa inlägg
Mycket bra och utförliga rekar du skriver, keep it up!
Thanks dude, kul det uppskattas!


Fler spel finns i inlägget en bit upp.

BOL!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-09, 23:24   #34
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Livingston -1 AH - East Stearlingsshire @ 1.86 4/10 Pinnacle WIN

Livingston stod för en stabil insats än en gång, slutresultat 2-0.

Carmarthen Town - The New Saints @ 1.85 3/10 Betfair WIN

Chansningen satt, 1-2.

Lianelli - Port Talbot Town @ 1.50 5/10 Betfair WIN
Lianelli - Port Talbot Town över 2.5 @ 1.60 3/10 Betfair LOSS

Lianelli tog en 1-0 vinst, färre mål än väntat så överspelet gick tyvärr inte in.


Bra dag, +5.5 units.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-10, 14:47   #35
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Svårt att hitta något intressant idag, i alla fall något som man tycker är värt att lägga pengar på. Champions vågar jag som vanligt inte röra och annars ser det jäkligt tunt ut.

Funderar på att ta en spelfri dag då jag är rätt seg idag och inte orkar sätta mig in i statistik, kanske kan hända man ryggar någon bra grej från Doko eller forumet här.


Inatt blir det i alla fall Maddux NBA, glömde den igår
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-10, 17:46   #36
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

UEFA - Champions League
Real Madrid - Lyon / Christiano Ronalo to score YES @ 1.90 2/10 Betfair

Man känner sig som en patetisk människa när man ett par timmar efter att postat ett inlägg om att inte röra CL postar ett bet på just CL.

Får väl förklara varför nu när jag är igång.
Jag har bettat mycket på Europa League och Champions förut, min erfarenhet säger mig att det är två jävla lottocuper där det kan gå hur som helst. Att spela raka spel (1, X, 2) eller över/under är helt lönlöst då det nästan är omöjligt att förutspå en match, i alla fall för mig, finns säkert andra som är riktiga highrollers på CL.

Anyway, ska man spela på CL så spelar man specialspel, det är vad min erfarenhet, min bokföring och mina närmsta bettingvänner säger i alla fall, nu åter till spelet.

Christiano Ronaldo är en jobbig jävel, för det första är han jävligt ful, han har en diamant i örat som skriker "GAY" och hans frilla påminner mig om en gammal klasskompis som kunde stå i en timme framför spegeln för att "massera in rätt mängd gele i håret" (Givetvis tycker min brud att Ronaldo är skitsnygg, vilket får mig att tycka ännu mer illa om honom).

Jag kan dock inte neka till att Ronaldo kan spela fotboll, kan inte ens neka till att han är en av världens bästa spelare och att han fortfarande spelar som en ung talangfull grabb som fortfarande utvecklas, han blir mer andra ord bara bättre och bättre.

Christiano Ronaldo är också en jävla diva, han älskar att göra mål, det spelar ingen roll om han redan gjort hattrick i en match missar han ett fjärde läge så slår han mer armarna, skriker några väl varda ord och lunkar iväg med en blick som kan få en att tro att hans morsa precis dött.

Killen är bra på fotboll, killen vill inget annat än att göra mål, och gärna helst av allt i väldigt viktig Champions League match, det passar hans ego perfekt, och ett avgörande mål i matchen gör så att han kan glida runt på Madrids gator med rutorna nervevade och bara njuta av att vara riktigt jävla självgod.

Christiano Ronaldo har nätat i fyra ligamatcher i rad, på hemmaplan har han gjort fem mål på de fyra senaste matcherna. Till 1.90 testar jag med lillpengen (2/10) och hoppas att han är lika målkåt idag.

Som ni säkert märker så tycker jag inte om Ronaldo, har inte mycket för Real överhuvudtaget, men dom får gärna bidra med pengar i min spelkassa
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-10, 19:53   #37
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

UEFA - Champions League
Real Madrid - Lyon / Christiano Ronalo to score YES @ 1.90 2/10 Betfair WIN!

Tog inte lång tid, sa ju att han va en målkåt diva
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-10, 20:01   #38
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Snyggt och jag håller med dig helt om dina åsikter också
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-10, 22:02   #39
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Snyggt och jag håller med dig helt om dina åsikter också
Hehe


Blir ingen mer fotboll idag, däremot lite lir från Maddux och Doc.
Skönt med spel man inte sitter som en hök och följer, ligger och sussar gott medans pengarna förhoppningsvis trillar in.

Central Florida - SMU -1
UTA Jazz - DET Pistons under 201 points
NO Hornets - OKL Thunders over 201 points
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-11, 07:20   #40
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Central Florida - SMU -1 LOSS!
UTA Jazz - DET Pistons under 201 points LOSS
NO Hornets - OKL Thunders over 201 points LOSS
Charlotte Bobcats (-1) vs Philadelphia 76ers WIN!

Big fail... Gårdagen låg efter mina spel på +2U, nu på -1U.
Hade för mig att jag lirade Bobcats -1 också, får kolla i spreaden när jag kommer hem.
I sådant fall är gårdagen +/- 0...

EDIT
Hade visst Bobcats också, så det blev i stort sett oförändrar BR igår, surt när man plussar själv men procappers sviker!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-11 klockan 10:37.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-11, 10:41   #41
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Dagens spel

Fyller på det här inlägget om jag hittar intressanta spelobjekt.

UEFA - Europa League
Lille - Liverpool over 2.5 goals @ 2.40 4/10 Betfair
Skulle ju hålla mig borta härifrån, detta överoddset kunde jag dock inte släppa förbi.
Högg det på Betfair och ser nu att det sjunker som en sten överallt, närmar sig 2.00 blankt.

Ska inte ljuga, lille är ett hjärtelag för mig och matchen sänds på TV... MEN, 2.40 för överspel på Lille är sjukt bra, fram tills mitten på januari hade de en period där de sprutade in mål och överspelen gav runt 1.50. Visst, det har inte gått lika bra för Lille sista tiden men senaste matcherna talar ändå för över här, Liverpool är tighta borta enligt statistiken men nu är det EL och då kan vad som helst hända.

EDIT: Lägger in statistiken

Lille
Ett lag som är lite UP and DOWN, hade en sjuk form i vintras där man bara öste in mål.
Jag red "Lille-vågen" från början till slut, och spelade följande spel i princip varje match.

Lille över 2.0 mål, Lille AH -1, Gervinho att göra mål. De här spelen satt nästan varje gång ett par gånger i rad.

Lille har tappat formen lite, slutat ösa in mål på samma sätt, vad det beror på i grund och botten är svårt att säga men till viss del kan det vara för att lagets målkung Gervingo har varit borta en längre period. Det man ska ha klart för sig med Lille är att de slutar aldrig försöka göra mål, leder de med 2-0 så börjar de inte backa hem á la Juventus, istället kör de framåt vilket ibland ger mål och ibland ger kontringsmål till motståndarna.

Lille snittar 2.07 mål/match på hemmaplan i ligan.
Lille snittar 2.50 mål/match på hemmaplan i Europa League.
Lille snittar 0.79 insläppta mål/match på hemmaplan i ligan.
Lille snittar 0.83 insläppta mål/match på hemmaplan i Europa League.

Lille är ÖVER 2.5 4/5 senaste hemmamatcherna overall.
Lille är ÖVER 2.5 4/5 senaste hemmamatcherna i ligan.
Lille är ÖVER 2.5 4/5 senaste hemmamatcherna i Europa League.

Liverpool
Liverpool är ett lag jag sällan spelar PÅ för att de är sjukt ojämna, kan göra riktiga kämpainsatser för att sedan gå och förlora mot Wigan...
Det som avskräcker överspelet här är Liverpools tighta spel som sällan tillåter många mål varesig framåt eller bakåt.

Liverpool är ÖVER 2.5 2/5 senaste matcherna overall.
Liverpool är ÖVER 2.5 1/5 senaste bortamatcherna overall.
Liverpool är ÖVER 2.5 3/5 senaste bortamatcherna EL+CL inräknat (så pass mager statistik på endast EL att det knappt är värt att nämna, dock 1/1 över där)

Sammanfattning
Detta ÄR ett chansspel, och jag grep det bara för oddset är så sjukt högt.
Över på Lille erbjuder sällan sådana här odds, och oddsättarna går här HELT på Liverpools statistik.
Nu kanske jag omedvetet favoriserar då jag är lite utav ett Lille-fan, men jag tycker inte att man kan ta hänsyn till endast Liverpools stats.
Hade oddset legat på 2.10 hade jag INTE spelat, men till 2.40+ känner jag mig tvungen!



NCAA Basketball
Georgetown +5.5 @ 2.01 1/10 Pinnacle
Miami Florida +4 @ 1.943 1/10 Pinnacle

Kör som vanligt liten insats på ryggningar, Maddux 3U = Method 1U.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-11 klockan 16:41.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-11, 14:35   #42
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Lille - Liverpool stiger ännu mer på Betfair, 2.44 atm.
Kanske är jag ute och cyklar på den här, rygga med försiktighet!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-11, 15:06   #43
 
Floppuss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 117
Sharp$: 4
Standard

de e nog en cykel på detta ^^
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Floppus är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-11, 15:15   #44
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Floppus Visa inlägg
de e nog en cykel på detta ^^
Lilles statistik och min mage säger över.
Liverpools stats skriker under.

Får se vem som vinner
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-11, 21:43   #45
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Lille - Liverpool över 2.5 LOSS

Lyckades ändå rädda insatsen med Lille Next goal @ 3.00 2U

Tråkigt, men med lite mer flyt hade det kunnat stå 1-1 efter första halvlek, flera bra chanser som brändes.


+/- 0 atm , hoppas att Maddux levererar ikväll

EDIT
Maddux fixade 2-0 så plus strax under 2U idag, OK!.


Dåligt med fotboll imorgon med, ser fram mot helgen ...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-11 klockan 23:44.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td