Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-25, 23:47   #31
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Statistiskt liten fördel finskan i skyttet medan de är likvärdiga i åkningen. Men här och nu så är Kuzmina klart snabbare i spåret - och frågan är om hon gått för hårt för att plocka enstaka placeringar idag? Jag tror hon kommer ha form imorgon också!
Jag hade så rätt i det jag såg. Jag var rätt på det men tänkte - hon måste ju återhämta sig men det gjorde hon inte. Så trött Kuzmina var efter sista skyttet måste varit hemskt för henne själv att uppleva då den totala världscupen gled henne ur händerna.

Jag skulle gått hårdare på det jag såg i jaktstarten för redan där avslöjade sig lite... nya tag om åtta månader
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-31, 11:20   #32
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Ont om spel och det är dags att få ner lite tankar utan att för den skull analysera för mycket. Så idag simmar vi uppe vid ytan utan tuber på ryggen.

Hittills är jag relativt nöjd med hur det gått med de rekar jag skrivit. Men det kunde som jag nämnt tidigare sett klart bättre ut men det hade väl inte speglat det långsiktiga lika mycket så för den skull så är jag likväl nöjd.

Men jag har haft lite oflyt då jag inte rekade 20-oddsaren i skidskyttet. Ovanpå det så lade jag inte den extra tiden för att skriva en rek på en 3.75-oddsare inom travet. det blev bara en snabb "rek" i forumdelen "trav". Sen nu senaste dagarna så glömmer jag helt bort Malmö mot Frölunda. Hur lyckas jag med sånt? Direkt efter Malmö seger i Göteborg var jag på väg att både spela och skriva en rek på Malmöseger när de skulle mötas i Skåne ett par dagar senare. Dock valde jag att avvakta för att se hur oddsrörelserna skulle vara. Kunde det bli än högre - vips försvann matchen helt i mitt huvud. Amatörstämpel!

Sen dagen efter var det dags igen! Hade bestämt mig för att även skriva om spelet -1.5 på Mora, nu hemma mot Leksand. Oddset var finfint då vi fick nästan tre gånger pengarna. Tanken var att nu har Mora fått matchtempo igen och de vann senaste mötet. Det kommer fortsätta och det blev 2-0. Visst, jag hade trott på fler mål faktiskt, men målsnålt precis som jag varit inne på tidigare i matchserien. Varför jag inte skrev om matchen? En dag full med andra aktiviteter för ovanlighetens skull.

Sen ska vi dock inte glömma bort att nu är jag (och säkert många med mig) mästare på att komma ihåg allt positivt man missade medan det negativa som man hade tankar om snabbt försvinner i minnet. Selektivitet när den briljerar! Men ska jag vara helt ärlig så är det få spel som skulle gjort statistiken sämre faktiskt men även sådant jämnar ut sig över tid.

Fem raka gröna spel blev det innan det vände och nu har det blivit två röda spel som ändå varit på vippen att kunna sitta. Alla förluster grämer mig märkligt nog. Trots att jag tränar på att få både gåsfjädrar och gåsfett för att orent vatten ska rinna av mig så tränger en del ändå in till skinnet.

Idag har jag lite hastigt gått igenom fotbollsmatcherna i de högre ligorna. Utöver det sneglade jag även på hockeymatchen Timrå mot Karlskrona samt lite innebandymatcher, framför allt det danska slutspelet. Hittade jag något intressant? Ja, lite faktiskt men det svänger mycket i tankarna och jag vet inte om det är värde där jag rotar riktigt. Vill tro det men inte tillräckligt säker för att skriva en rek. Får se om jag hittar ytterligare info eller om jag bara väntar in en bättre dag.

Åtminstone kan jag säga att Vitesse -1.5 idag känns bäst till dryga två gånger. Men det är mycket som talar för att det inte ska bli så också. Under 1.95 skulle jag aldrig fundera ens men nu kändes det ok.

Vidare var jag länge inne på en dubbel i danska innebandyslutspelet. Rödovre har inte förlorat sen 2013 hemma mot Fredrikshamn. Hittar ingen statistik tidigare än så. 2.40 får man här nämligen på köpenhamnslaget. Samtidigt ligger de under i semifinalen med 2-0 i matcher. Den andra matchen är mellan Danmarks bästa lag Benlöse som på bortaplan möter Sunds. Även här står det 2-0 i matcher och Benlöse kan avgöra. Men Sunds har inte förlorat på ordinarie tid mot benlöse i de tre senaste mötena. Så 1.50 känns ju sådär när man väger in det. Så min pendel ville inte stanna någonstans och närmast var väl dubbeln på att båda favoriterna tar hem det med tre raka men jag avstår.

Hockeyn då? Visst vinner Timrå detta? Kanske t o m -1.5 kunde vara bra? Var jag tvingad så visst men jag tror jag lägger ett spel här men avstår från att skriva en rek då jag vill ha mer kraft som styrker det hela! Det räcker inte för mig enbart med en känsla som inte kan förstärkas med åtminstone lite spännande saker!

Så jag tar och fokuserar på dagens stryktips som jag helst vill avstå men då jag har bolag får det bli spel trots allt. Men titta på favoriterna... City 70%, United 82%, Newcastle 66% (WTF?), Juventus 68%, Bayern 73% och till sist PSG 71%. Visst, hade det varit europatips så skulle jag kunna hitta spelvärda rader men på ett stryktips blir det tufft! Stryktipset tål nämligen inte att flera storfavoriter av detta slag vinner. Och att fälla fyra av dem är inte realistiskt. Hur löser jag detta?

Apropå Newcastle som är mitt favoritlag så tycker jag det är synd att det varit uppehåll i ligan. För matchen hemma mot Southampton såg det ruskigt bra ut. Direkt i inledningen såg jag att det här kommer bli "kross". Hade dagens match spelats veckan efter så hade jag hållit med om 66% och även spelat de som singelspel - men nu är jag desto mer tveksam. Det svänger snabbt för dessa skator även om hemmastatistiken på slutet sett bra ut.

Inte ens travet lockar då man ska till Klosterskogen. Frågan är när ATG fått hela travsporten att bara välta över. Det måste gå åt det hållet med alla dessa spel konstant hela tiden. Eller är vi människor sådana speltorskar att kan man spela på galoppen i Sydafrika så ska det fan spelas. Och är det norska hästar på V75 så finns det ju trots allt miljoner i potten även om spelavdraget är gigantiskt och utdelningen på sex och fem rätt gör att det inte heller känns lönt att spela då dessa pengar fryser inne alldeles för ofta.

Ser ut som en usel speldag men jag tänker leta vidare några minuter innan jag drar ner rullgardinen.

Bara lite snabba tankar från mig på påskafton utan någon djupare analys!

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-03-31 klockan 17:11.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 15:39   #33
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Var drygt en vecka sen det blev något uppdaterat här men tänkte skriva ett litet inlägg här så en inte bara försvinner bort. Skidskytte är ju det den främst är till för om jag inte finner något annat intressant att skriva om.

Suttit ett tag nu nämligen och funderat och vägt alla jäkla stenar i de olika vågskålarna men den ville aldrig stanna mellan Linköping och Falun i deras fjärde semifinalmatch ikväll. Ena sidan sa direkt efter att Falun kvitterade till 1-1 (när jag rekat Linköping) att nu blir det 4-1 till Falun och det är bara att peppra på med handicap dessutom. Sen försvann tredje matchen iväg från mig då jag hade fullt upp med annat och nu står jag inför fjärde matchen och kramar avtryckaren. 1.95 i odds på Falun -1.5 känns verkligen väldigt lockande. Samtidigt slåss jag med det förrädiska "självförtroendet" nu då ingenting sitter och allt man petar på blir fel.

För när jag tittar på oddsen på den raka för Linköping ges det här hela 3.42, dvs mycket bättre än de 2.81 som jag spelade till senast (visserligen med en seger i ryggen och annan tankegång inför matchen). Men 3.42 är högt! Om bara våghelvete kunde stanna någonstans...

Jag väljer att stå över rekandet här men rekommenderar ändå de som ska in med pengar i matchen att hellre lägga de på Falun än någon annanstans. Det kommer ju fler matcher och jag suger redan på både herrarnas och damernas semifinalmatch imorgon!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 20:08   #34
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Intressant med detta vad gäller variansen. Idag har jag lagt fokus på andra aktiviteter samt fått ihop analyserna till Europatipset så jag prioriterade bort att reka idag. Det intressanta är att jag annars hade valt -1.5 på Skellefteå (alternativt -2 till 4.75) till 3.30 i odds då jag rekade den här senast Skellefteå hade hemma och då till 3.21 i odds bara. Nu var det en eventuellt avgörande match för hemmalaget och då finns bara ett läge samt att Djurgården plockar målvakt tidigare och chanser mer i slutet vid underläge. Står 4-0 efter två perioder.

Om jag inte valt den ovan var jag ett tag inne på att reka KAIS Mora till höga 2.66 borta mot Täby men här fick jag själv lite kalla fötter då spökena tog över rätt mycket att Täby med sin förstafemma varit starka. Men liksom, ett lag som har fyra raka finaler ska inte stå i 2.66 borta mot Täby ändå tycker jag.

Nu blev det ingen av dessa jag rekade utan valde ett spel till travet imorgon istället och resterande tid idag har varit fokus på annat än rekar.

Det är just detta som slår så hårt mot ens sheet att hamna fel när man rekar kontra inte men på sikt spelar det dock ingen roll då det jämnar ut sig!

Nu blir det film och chill!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-03, 09:46   #35
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Mitt selektiva minne kanske spelar mig ett litet spratt. Fastän jag försöker vara nyanserad och verkligen vara så ärlig jag kan mot mig själv så tror jag att det jag kommit fram till stämmer. Åtminstone stämmer det väldigt bra på gårdagen. Jag stod nämligen över V86 men läste mig ändå på loppen på Jägersro som brukligt. Faktum är väl att jag även ögnade igenom loppen på Solvalla och det är möjligt det slutat med alla rätt - men det beror på vilka jag valt att spika, men ingen häst var väl för svår tycker jag.

Däremot så tänkte jag skriva ett par rekar igår men av någon märklig anledning gjorde jag det inte. Dels för att jag inte hittade så mycket text som styrkte det jag tänka lägga som spel här men även till viss del tidsbrist då jag prioriterade annat. Men när känslan och förnuftet talat för en sak men det inte går att styrka med mer än "min förhoppning" så känns det oerhört energikrävande att få ihop en rek som är vettig för andra.

Racing Mange som vinnare till 6.25 var ett givet sådant spel och som "back up" hade jag även British Steel på plats till 2.15. Bägge kanonodds enligt mig och båda infriade så utfallet blev bra. Vidare så fick man över 2.30 på Ö3.5 mål mellan Roma och Liverpool men inte ens där satte jag mig ner för att skriva ihop något. Samma gällde matchen mellan Real och Bayern dagen innan också. Så istället för ett snyggt och grönt sheet härvar jag kring strecket ännu och på kort sikt så slår det oerhört om man vid lite oflyt rekar fel objekt och står över att reka de som sitter.

I övrigt på slutet har det faktiskt bara varit en ev AIK-rek att vinna och hålla nollan mot Sirius som var aktuell men där backade jag ur. Bara nöta vidare även om det är svårare att hitta objekt nu som jag dessutom ska skriva om. Kanske borde jag bara bli lite mer avskalad i det jag skriver och får försöka "övertyga" genom tro istället för att bara bevisa det genom siffror och övrig text.

Alltid skönt att skriva av sig lite. Nu laddar jag vidare mot helgens Stryktips istället. Det har varit lite stolpe ut på sistone och det är irriterande när omgångarna faktiskt varit spelvänliga med facit i hand.

Möjligen kommer en rek på Djurgården ikväll men får suga lite på den då jag vacklar.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 11:03   #36
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jag kör ett lite kortare och mer tokigt utspel här i min speldagbok. Så nu utmanar jag alla som tänker följa VM på lite olika tävlingar.

Först och främst, se till att skaffa en "drömelva" på fantasy.fifa.com och välj sen att gå med i en liga och skriv in följande kod på åtta bokstäver, NEMOJHQE. Just nu är vi fem personer och allt handlar ju om att först och främst läxa upp mig! Dessvärre kommer ni vara chanslösa. Jag kan ge er en liten hint om att just nu (kan ändras) så har jag Lewandowski och Mandzukic på topp. I backlinjen två danskar och två tyskar. Mer hjälp får ni inte!

Kan boosta mitt ego med lite skryt att jag prickat rätt skytteliga vinnare i de tre senaste VM, först Klose till relativt lågt odds (minns inte) och därefter Muller till 420 i odds som dock delades med fyra och nu senast Rodriguez till 150-250 i odds.

I år är det dock tuffare för mig att hitta något som sticker ut. Lewandowski är väl den jag direkt får upp men till drygt 30 i odds är det ju inte så spännande. Özil till över 500 är dock väldigt kul tycker jag men som jag sagt innan så tänker jag lägga en tia på Ismaila Sarr

Frankrike tror jag vinner VM även om det är mot all logik egentligen och att Senegal ska vinna känns väldigt långsökt. Dock hittar jag ingen segrare för Brasilien vägrar jag nämna

Grupp H blir den med flest mål och grupp G den med minst mål.

Turneringens bästa spelare blir Modric eller Kimmich!

Spela inte på att alla de första 16 matcherna slutar med ett kryss till 5 000 i odds som Unibet ger. Det är ca en på en och en halv miljard att det inträffar.

Portugal och Colombia floppar fullständigt! England kommer slåss på målskillnad med Tunisien.

Senegal överraskar stort.

Nigerias målvakt blir den yngste spelare som alla får upp ögonen på i detta VM! Francis Uzoho!

Detta var lite snabba tankar inför den stora festen drar igång. Jag kan även rekommendera alla att läsa de officiella krönikorna/VM-minnena som publicerats. Ska jag nämna tre så läs Danmark 1986, Tysklands resa samt Zinedine Zidane som odödlig. Imorgon publiceras en om Maradona - den störste av alla!

Sugen på VM-tipset via Svenska Spel? Hojta till och var med i Sharps officiella!

Glöm nu inte att utmana mig på Fifas officiella sida vad gäller Fantasy World Cup!

Happy hunting!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-20, 00:39   #37
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Ens selektiva minne är alltid roligt att arbeta med. Följande inlägg fokuserar enbart på positiva spel/rekommendationer som det skrivits om. Ni som läst runt och gjort egna värderingar borde känna till några av dessa. Flera av spelen har ju långt till mål men varför inte nämna lite sköna lir?

Att grupp F skulle bli den med minst mål i gav 6.50 i odds. Det är den gruppen som leder efter första omgången med endast två mål. Ska det räcka ända hem? Defensiva Sverige spelar ju här.

Att Panama skulle bli laget med flest varningar (kort?) i turneringen gav 14 i odds. Efter första omgången fick de ihop fem varningar. Två fler än några lag som hamnat på tre varningar men nog ska de kunna samla ihop ett gäng till för att ta hem detta?

Att Senegal och Japan skulle kvalificera vidare från grupp H gav drygt 30 i odds och det var de här två lagen som vann sina matcher i första omgången. Nu ger det runt 3 i odds att det blir dessa två som går vidare.

Att Japan skulle vinna över Colombia och att det samtidigt blir över 2.5 mål i matchen gav 12 i odds! Härligt odds med rätt utfall så klart.

Ett gäng troliga spel samt lågoddsare inför har suttit eller är på god väg att göra det. Intervallen mellan 1.50-2.50 ungefär.

Är det möjligt att Mexiko blir laget som gör flest mål i VM? Blev ju endast ett i inledningsmatchen men möter ju Sydkorea i nästa. Långsökt och de 100 i odds har säkerligen stigit rejält nu.

Sen finns det så klart mängder med andra saker som skrivits som inte varit i närheten av att gå in, eller har det stupat på mållinjen. Oavsett så gäller det ju att alltid göra en egen värdering. Spelar man sen för nöje är det ju alltid kul att sätta den oavsett om man missar några spel också.

Det kommer presenteras klart fler spel under pågående VM. Jag ska försöka belysa lite här helt från min personliga sida. Sen blir det säkert lite sammanfattningar rent allmänt om VM också gissar jag som är från officiellt håll.

Till sist tänkte jag nämna att visst var det på de fasta situationerna Schweiz skulle bli farliga mot Brasilien! Visserligen inget odds - bara en ren analys! Den är nog så viktig för att kunna hitta spel och värdera dessa.

Lycka till alla där ute i fotbollsvärlden den här sommaren! Själv är min form så smått på gång!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-22, 00:27   #38
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg

Att grupp F skulle bli den med minst mål i gav 6.50 i odds. Det är den gruppen som leder efter första omgången med endast två mål. Ska det räcka ända hem? Defensiva Sverige spelar ju här.
Sitter själv med 12x på det spelet. Vilket bolag gav 6.50?
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-22, 00:43   #39
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Sitter själv med 12x på det spelet. Vilket bolag gav 6.50?
Jag kan inte garantera för att det oddset är korrekt men det ska i så fall ha varit Betfair. Jag skrev enbart texten och vad som kunde vara bra spel i den gruppen. Sen har jag gått tillbaka och kollat lite snabbt om tankarna genom VM.

Så antingen är det felskrivit eller gav Betfair det oddset vid den tidpunkten - om det inte blandats ihop med något annat vid tidpunkten. Har själv inte spelat just det spelet så kan dessvärre inte kolla närmare på det!

Så den länken har lagts till, då sista meningen i den gruppen var "På förhand känns det dock som en målsnål grupp totalt sett" så ett roligt spel kan vara:

Jag har försökt göra en liten snabb sammanställning över saker som går rätt väg eller vad man ska kalla det. Men det finns ju nämnt - ifall vi tittar på samma grupp att Mexiko kan vara laget som gör flest mål i VM till över 100 i odds också! Så allt trillar ju inte in men valde belysa det

12x känns som ett rätt bra odds för målsnålaste grupp då Sverige är med där Bara tre matcher som det kan bli mål i ju
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-22, 01:09   #40
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag kan inte garantera för att det oddset är korrekt men det ska i så fall ha varit Betfair. Jag skrev enbart texten och vad som kunde vara bra spel i den gruppen. Sen har jag gått tillbaka och kollat lite snabbt om tankarna genom VM.

Så antingen är det felskrivit eller gav Betfair det oddset vid den tidpunkten - om det inte blandats ihop med något annat vid tidpunkten. Har själv inte spelat just det spelet så kan dessvärre inte kolla närmare på det!

Så den länken har lagts till, då sista meningen i den gruppen var "På förhand känns det dock som en målsnål grupp totalt sett" så ett roligt spel kan vara:

Jag har försökt göra en liten snabb sammanställning över saker som går rätt väg eller vad man ska kalla det. Men det finns ju nämnt - ifall vi tittar på samma grupp att Mexiko kan vara laget som gör flest mål i VM till över 100 i odds också! Så allt trillar ju inte in men valde belysa det

12x känns som ett rätt bra odds för målsnålaste grupp då Sverige är med där Bara tre matcher som det kan bli mål i ju
Ojdå, jag fick tipset av far min och var helt inne på att det borde vara en av de målsnålaste grupperna utan vidare djupgående analys, men hade jag dessutom haft referensen med 6.50 så hade jag tryckt till så hårt jag kunnat. Är främst orolig för Frankrikes och Brasiliens grupper, lär stå mellan dessa tre om det inte börjar spåra ur rejält i någon av typ Koreas matcher.

Panama flest varningar känns riktigt svår att få in då de bara kommer att spela 3/7 matcher i turneringen. Tror inte att du kommer att behöva ångra den! (Tolkar inlägget som att det aldrig spelades.)

Hoppas det vänder för expertrekarna
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-22, 01:27   #41
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Ojdå, jag fick tipset av far min och var helt inne på att det borde vara en av de målsnålaste grupperna utan vidare djupgående analys, men hade jag dessutom haft referensen med 6.50 så hade jag tryckt till så hårt jag kunnat. Är främst orolig för Frankrikes och Brasiliens grupper, lär stå mellan dessa tre om det inte börjar spåra ur rejält i någon av typ Koreas matcher.

Panama flest varningar känns riktigt svår att få in då de bara kommer att spela 3/7 matcher i turneringen. Tror inte att du kommer att behöva ångra den! (Tolkar inlägget som att det aldrig spelades.)

Hoppas det vänder för expertrekarna
Ja, dags för lite stolpe in nu faktiskt. Tycker att mycket av mina rekar efter skidskyttesäsongen har varit märkliga rent ut sagt vad gäller utfallen. Dels har det varit mängder med stolpe ut som borde suttit - men samtidigt har det nu börjat svänga över med mycket stolpe in som inte borde suttit när man ser matchutvecklingen etc.

Det märkligaste är dock att enormt många rekar haft oddsrörelser åt ett håll som indirekt gynnat mina spel men likväl inte träffat. Vidare med motsats där spelen indirekt missgynnat mina spel - då har de suttit.

Allt ovan jämnar ju ut sig över lång tid men i det korta perspektivet kan det vara nog så frustrerande. Men det vänder och VM ligger ju faktiskt bra på det nu. Bra är väl att ta i men i förhållande till hur det studsat fel på sistone. Så tack för orden att et ska vända! Men nu rör sig oddsen lite "fel" i vissa matcher - men jag får stå fast likväl.

Ja, som nämnts är 12x riktigt bra för den gruppen. Sen är ju fotboll ett visst slumpspel där det plötsligt bara springer iväg med massa mål och i sista omgångarna så kan ju allt vara avgjort och vi får se "Salenko" dunka in fem bollar. Och är Sydkorea borta efter två omgångar - vilket de inte får vara i min värld - så kan nog sista matchen där sluta 7-3 om det vill sig illa!

Jag var fullt medveten om att det mest sannolika är att Panama enbart får tre matcher - men på dessa tre kan det räcka att vinna trots allt, och där tycker jag 14 i odds inte behöver vara fel. Jag har som du nämnt inte heller lagt det spelet. Det går inte lägga allt och framför allt inte om man ska nämna spel inom vissa grupper etc, men jag försöker ge en bild av spel som ska kunna vara bra åtminstone. Väljer aldrig rena random spel utan allt har en tanke bakom"

Det mesta som kommer från mig spelas exakt som jag skriver. Tipsen undantagna då programmen sköter det bättre än att bygga matematiskt. Sen finns det mycket som spelas där jag dock inte skriver om det heller - som rekar. Det beror mest på att jag har svårt att få ner ord och siffror som låter övertygande (och bygger upp reken så att den håller). Under VM släpper jag lite på det eftersom det är rätt ointressant med statistik då det dels spelats för få matcher historiskt, och kval kontra VM är skilda saker. Här blir det mycket på en uppfattning av att ha sett övriga matcher samt känsla på om oddsen sticker ut eller om man kan få ihop logiska resonemang kring tabellen t ex.

Apropå Panama fick de ju fem gula i första matchen och efter första omgången ledde de med två kort före de andra lagen. De kan nog dra fem stycken mot England också då laget verkligen spelar på gränsen och förbi vad som anses vara okej. Sen finns risken att i sista matchen när det inte finns något att spela för (om det blir så) så kanske det enbart utdelas ett gult kort. Ska bli intressant att följa oavsett!

Ha det gott och tack för orden!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 11:23   #42
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
[---]

Frankrike tror jag vinner VM [...]

[...]
Turneringens bästa spelare blir Modric eller Kimmich! (Gav runt 150 i odds)

[---]

Happy hunting!
Det har varit med varierande framgång ens spelförslag träffat rätt. Överlag känns det ändå bra vad gäller de officiella spelförslagen - även om de "troliga" blev big failure deluxe. Spelar ju dock själv aldrig på sådana lågoddsare nästan.

Därför är det extra kul om någon följde Modric som jag nämnde några inlägg ovan.

Nu blickar vi framåt och ser mer vad det finns att träffa för kul spelobjekt!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td