Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-23, 23:33   #391
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Hehe, är det röd dag imorn?
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 07:32   #392
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Har läst igenom tråden nu och har inte läst något sätt som är bättre än mitt förslag. Har f ö aldrig sett det på någon sida.

Min strategi innebär ett 100 % säkert sätt att vinna minst 1.7 gånger insats (ofta mer men vi räknar lågt) - visa mig ETT alternativ som är bättre... Vad gäller bättre får man räkna bägge dessa variablerna.

När du har tid (inte jobba idag för tusan, hehe) kan du väl förklara varför andra sätt är bättre.

För att förtydliga; jag har bara läst om spel kontra en bokning på t ex betfair. Om man vinner på betfair har man vunnit, men vinner man inte på bokningen står man där med en spelvinst ett omsättningskrav kvar... Inte bra.

I min strategi har systemet med 4 bolag gjort att omsättningskravet automatiskt spelas igenom oavsett resultat, och är därför säkrare (100 % teoretiskt säkert).
Har f ö aldrig sett det på någon sida.

Kan vara en anledning till att det inte är det bästa sättet att genomföra det på.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:19   #393
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Har f ö aldrig sett det på någon sida.

Kan vara en anledning till att det inte är det bästa sättet att genomföra det på.


Förklara gärna VARFÖR det är bättre att spela mot betfair än min modell, om du vågar...

Ett tips är - stånga inte huvudet i väggen för länge bara, för det går inte.

Senast redigerad av mirtas den 2013-12-26 klockan 14:29.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:34   #394
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Led 1:


Du använder 4 spelbolag med en 100 %-ig bonus med max 6 ggr i omsättningskrav. sätter in 4 x 1000 = du har 4 x 2000 med max 6000 i omsättningskrav per bolag.

Ofta kan du få mer än 1000 i bonus, senast jag tipsade en polare om detta hade betsson 2000-4000 och något annat 1500-3000 (betsafe?) och unibet 120 %, 1000-2200. Använd detta mot oddsen så vinner du mer, men vi kör på ett renodlat enkelt exempel.

Här sätter du 2 x 2000 på ett odds så nära 2 du hittar, de andra 2 x 2000 såklart på motsatsen. Du måste alltså hitta spel med bara två utfall
(måste inte vara tennis etc utan du kan ju även spela fotboll vanlig 1 mot x2, eller vad du vill som bolaget godkänner för att omsätta bonusen).

OBS! Tänk på att vissa bolag har ett krav på lägst odds på 1.80 (det kan vara aktuellt att spela på lägre odds än så ifall du skulle ha olika summor) men vanligast är att de bara kräver 1.5 och då är det lugn. Ibland godkänner de inte vissa hcp-spel osv men det får man ju kolla upp. Enklast är att köra med säkra kort.


Led 2:


Här har du förlorat hälften men står med knappa 8000 fördelat på två bolag med 4000 kvar i omsättningskrav som du spelar på samma sätt - knappa 4000 på ena utfallet och knappa 4000 på andra. Här har du oftast typ 2 x 3800 men det spelar mindre roll.


Led 3:


Varsågod! Det ena utfallet gick ju in och svepte omsättningskravet med sig, du har uppemot 7500!

Nästan, som jag var inne på. Det går att hitta bättre odds än 1.90 mot 1.90 men oftast har du några hundra du har kvar att omsätta. Du brukar ha c:a 7200 med 200 kvar att omsätta. Omsätt de sista 200 och du är klar - gör ett uttag på 7000 eller mer och njut av vinsten... Som att sno godis från...


Man kan väl säga att ungefärligen genomsnittligt står du med minst 7000 när du gick in med 4000 = GARANTERAD nettovinst på 3000. Och då har jag räknat med att du förlorar spelen på de där eftersläntrande sista hundringarna.

Hittar man som nämnts ovan kan man få bättre bonusar och nettovinsten kan bli uppemot 5000, så som de större spelbolagen har sina bonusar på sistone.

Man bör som sagt vara lite hemma med spelbolag och hålla koll så man inte klantar till det.

Senast redigerad av mirtas den 2013-12-26 klockan 16:34.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 16:09   #395
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Förklara gärna VARFÖR det är bättre att spela mot betfair än min modell, om du vågar...

Ett tips är - stånga inte huvudet i väggen för länge bara, för det går inte.
Orkar inte skriva något längre svar. Men mitt svar är att det är betydligt lättare att hitta matcher att spela på och du tjänar troligtvis mer pengar. Men för all del kör du på ditt "supersystem" så blir det nog bra..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 16:15   #396
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Orkar inte skriva något längre svar. Men mitt svar är att det är betydligt lättare att hitta matcher att spela på och du tjänar troligtvis mer pengar. Men för all del kör du på ditt "supersystem" så blir det nog bra..


Men hälften av gångerna vinner du på bolaget, vad gör du då?
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 16:35   #397
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Men hälften av gångerna vinner du på bolaget, vad gör du då?
Dem gångerna man råkar vinna på bolaget får man sätta in mer pengar på betfair.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 16:44   #398
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

HÄLFTEN av gångerna vinner man på bolaget. Då sätter man alltså in riktiga pengar på betfair... Det blir nästan ingen vinst då ju!!! Men inte mycket till vinst om man vinner på betfair heller... Jag ska visa.



JÄMFÖRELSE BETFAIRMODELL/MIN MODELL (omsättningskrav hos bolagen 6 ggr):



BETFAIRMODELLEN:

Om man vinner på bolaget har du satt in 1000 (bonus 1000) hos bolaget + 2000 på betfair + 4000 på betfair i nästa led = en vinst (varsomhelst då omsättningskravet på bolaget är uppfyllt) på 8000 om vi räknar med odds 2.0 mot 2.0. Insats 7000 vilket ger en utdelning på 114 %...

Vinner du däremot på betfair har du en vinst på 4000 med insats på 3000 = utdelning på 133 %.

Snittinsats 5000, snittvinst 6000 = BETFAIRMODELLEN UTDELNING: 120 %


MIN MODELL:

Insats 4000, vinst 7200 (räknar här på 1.9 mot 1.9 bara) = MIN MODELLS UTDELNING: 180 %.



SLUTSATS= Min modell är MYCKET bättre!



Det krävs lite logiskt tänkande för att se det men det är inte så svårt.

Bägge modellerna har sin styrka i säkerheten; teoretisk säkerhet på bägge är 100 %. Inget mygel krävs.

Senast redigerad av mirtas den 2013-12-26 klockan 17:29.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 17:26   #399
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
HÄLFTEN av gångerna vinner man på bolaget. Då sätter man in riktiga pengar på betfair... Det blir nästan ingen vinst då ju!!!

Min modell är mycket bättre! Det krävs lite logiskt tänkande för att se det men det är inte så svårt.

Min modell ger en vinst på i genomsnitt c:a 185 % till en teoretisk säkerhet på 100 %.

Betfairmodellen ger också en teoretisk säkerhet på 100 % efter några led men vinsten skulle jag gissa på är i genomsnitt 160 %?
Hur ska du ha det? Nu säger du 185% och innan säger du att man skulle vinna 3000kr på 4000kr vilket i såfall skulle vara 175%. Dessutom har betfair högre payout en dem spelbolag du refererar till, vilket ger mer pengar tillbaka. Ta tex man city-Liverpool nu. Spela 2000kr på nordicbet till 1.80 och laya man city på betfair till 1.79 för 2068,97kr. Nu förlorar du 34.48kr oavsett utfall..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 17:38   #400
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Hur ska du ha det? Nu säger du 185% och innan säger du att man skulle vinna 3000kr på 4000kr vilket i såfall skulle vara 175%. Dessutom har betfair högre payout en dem spelbolag du refererar till, vilket ger mer pengar tillbaka. Ta tex man city-Liverpool nu. Spela 2000kr på nordicbet till 1.80 och laya man city på betfair till 1.79 för 2068,97kr. Nu förlorar du 34.48kr oavsett utfall..


Jag tog ett genomsnittligt värde.

Gjorde om det inlägget helt då jag insåg att betfairmodellen inte är i närheten av några 160 %... Se ovan.

Varför försvarar alla betfairmodellen?
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 17:48   #401
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror inte du förstår dig på med att boka på betfair, tålamod med att hitta "rätt" matcher så förlorar du inte mkt av din gratis Bonus utan kan ligga väldigt nära att få ut hela din bonus "gratis"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pohjan (+2)
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 17:50   #402
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snittinsats 5000, snittvinst 6000 = BETFAIRMODELLEN UTDELNING: 120 %???
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 17:51   #403
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirtas Visa inlägg
Jag tog ett genomsnittligt värde.

Gjorde om det inlägget helt då jag insåg att betfairmodellen inte är i närheten av några 160 %... Se ovan.

Varför försvarar alla betfairmodellen?
Du var mig allt en jobbig jävel.

Läs på om att "boka odds" på oddsbörser. Tror du helt allvarligt att du kommit med en revolutionerande metod att få ut pengar? Att du dessutom måste ha tre bonusar samtidigt är kanske heller ingen höjdare..
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pohjan (+2)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 17:54   #404
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Du var mig allt en jobbig jävel.

Läs på om att "boka odds" på oddsbörser. Tror du helt allvarligt att du kommit med en revolutionerande metod att få ut pengar? Att du dessutom måste ha tre bonusar samtidigt är kanske heller ingen höjdare..


Till och med 4... Men visst, man "slösar" 4 bonusar men du ser ju själv att man garanterat går hem med 180 % utdelning. Du tycker det är en dålig deal?
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 17:57   #405
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppoe Visa inlägg
Tror inte du förstår dig på med att boka på betfair, tålamod med att hitta "rätt" matcher så förlorar du inte mkt av din gratis Bonus utan kan ligga väldigt nära att få ut hela din bonus "gratis"

Ge gärna exempel på hur mycket utdelning i % det blir i slutändan. Du måste alltid räkna på hur mycket du investerat totalt mot hur stor din totala vinst är ju.
mirtas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td