|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Kalmar 10/3
Min tur med tidig tråd, ska på en weekend i kalmar så får se till och ha lite vinnare så man kan få resan betald
![]() Här kommer mina spontana tankar för de olika avdelningarna! V75-1: Jackal Face lär bli en av omgångens största favoriter, med all rätt som jag ser det. Bör komma enkelt till spets(inte klyddar väl fredriks persson i första silverstarten för gigant slugger...?), och sedan bör det vara slut, väldigt svagt bakom. Värst emot är kanske Nino Cooger, men fått iskallt spår och hamnar sist därifrån. V75-2: Lägsta klassen och inte stjärnor här direkt. Pling Plong flög fram senast på jägers efter fått backa sig sist, dock kallt läge och kan strula. Sandman Sand gillas men är väl mer en stark typ? Krävs pluggning här! V75-3: Omgångens roligaste lopp. Hoppas Global Nelly blir stor favorit igen efter sina segrar, men tycker fortfarande inte hon har blivit utmanad direkt. Dags för det nu med Angie Boko som jag ser som en tänkbar spik beroende av hur strecken lägger sig. Mycket bättre häst en Global Nelly och tror hon vinner från dödens. Lopp i kroppen nu efter vila också! Problemet är bara innerspåret men detta brukar Jorma lösa! EDIT: läste fel spår! Perfekt spår är det ju! Jag tror Angie vinner och kan vara en spelmässigt mkt bra spik då Nelly lär bli favorit med sin rad V75-4: Stolopp, låg klass, kan mycket väl skrälla här. Dock tror jag Naga Morich är bästa hästen och från perfekt spår ska chansen vara hyfsad tror jag om hon fungerar för dagen, vilket hon inte alltid gör. Distansplus för hästen också. Lär dock bli att gardera loppet V75-5: Åter ett stolopp med stor skräll potential, här behövs verkligen pluggas och jag har ingen spontan idé :( V75-6: Längre distans tar ner skräll potentialen, dock ser loppet ganska jämnt ut. Gillar Trans Atlantic och yamani Hornline som är två sega-starka typer som gillar distansen. Buldozer var väldigt bra senast och måste räknas tidigt från perfekt läge. V75-7: Väldigt bra klass på brons, kul spellopp. Vector du ling är bra, men har en känsla av att det inte är så lätt. Online d Amour går upp i klass men kan inte räknas bort här ändå. Friction gick RUSKIGT sist på solvalla, dock sega startryggar och hamnar långt bak. ? Tåls att fundera på! Global Manhattan får aldrig räknas bort heller på grundkapacitet Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Windorf (+1) Senast redigerad av donkyklonk den 2012-03-06 klockan 21:57. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lika bra plocka med allt vad svanen har.Snart vinner han med allt igen!
Man vill ju inte kliva på för sent.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Många öppna lopp som det ser ut, är väl de lågklassiga propositionerna som gör det. Jackal måste nästan bli omgångens största och inget fel i det. Global Nelly/Angie Boko är ett givet lås, bläddrade vidare efter 3 sekunder. Osannolikt att en gör bort sig, än mindre båda. Jag undrar på vem som är bäst att spika i sista, bra ide att ta ställning i ett sånt lopp. Kan hända att Ritano Freight blir så lågt som tredjerankad då de andra har vinster i ryggen, han blir nog valet på det.
|
|
|
|
#4 |
|
Jackal Face måste bli gigantisk i omgången men ska ju inte kunna lägga detta som den sett ut på slutet... Får nog räkna med 80% men spik är ändå spik.
Angie Boko startar från spår 9 volt dvs 2a spår. Men som stekel skrev, borde va låst på Global Nelly och Angie. Avd 4: känns som vinnaren finns bland hästarna 1-4. Bästa lägena med hästar i låg klass. Avd 5: Intressant med B.G bakom Berghs Udo's Oiler. Bergh med grym form på stallet och B.G i kuskform. Udo's va ju grym sist i ett V65 lopp där han pressade sönder ledaren och torska mot en smygkörd. Första tidiga tankarna som fastnade... |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Favorit! |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banned
|
tackar!!
Jag hade tänkt att spika Jackal Face först men nu när jag tänker efter lite så tror jag inte att han vinner så fruktansvärt lätt.. jag har ingen riktig feeling för hästen och man kan inte gå efter % som den e streckad på.. tror han får stryk på lördag!
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banned
|
Citat:
Han vinner antagligen men det skulle vara kul om han fick stryk så det blir lite utdelning..
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Angie boko stenklar, veckans bästa spik
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hej Glöm kinte G,K Spinnaround då får du nog lite mer i kassan
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banned
|
Vad tycker ni.. 1 eller 2 spikar?
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Helst vill jag ha 3 spikar sitter dom då är chansen till 7 an god LYCKA TILL!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tidiga tankar som behöver ha sin finslipning i form av kusk och tränar info.
Men så här tidigt ser det först att bli mycket lätt och liten utdelning men titta igenom så hittar man lite guldkorn. I första vinner säkert JACKAL FACE men som ni har sagt så blir han nog STOR fav. Så jag spelar nog utg och försöker fälla,annars inget spännande.Får se...Kommer mera Andra Avd har jag hittat ett av mina Spikförslag i PLING PLONG Fruktansvärd spurt senast, Kan någon stå emot? Annars tror jag att 2 eller 3 tar spets och då är mycket vunnet men blir det tempo så kan min ide' vinna. 3e som ni säger så står det mellan två på förhand,men är det inte så att när två strider så vinner en tredje MILJONDRAGET kan vara BRAVE RUN med ett lopp i kroppen ![]() Fjärde Tror jag att det är spets och slut för ZEFIRAS KAVAT Nr 5 Här har jag ett MILJONDRAG till LYCKES PERTror han bara vinner (FEELING) DD1 Kan det vara så enkelt att min lilla favorit "bara vinner" nu med ägare och tränare i sulkyn? Min ide' är YAMANI HORNLINE Kan bli utg. Kommer mera Sista har jag inte benat ut ännu men ONLINE D'AMOUR är tidig om inte ett CHANSSPIK..Kommer mera Lite om mina Tidiga Tankar Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-05 klockan 19:58. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jag läste att ni pratar om 2 eller 3 spik.
3 spik är svårt, jag brukar köra 2 Spik och 2 utg så det blir som sagt 3 spik/bong men nästa gång jag vinner ska jag köpa Jokersystem Då kan man köra 1 spik och 2 utg vilket jag tror är mycket bra.... Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-08 klockan 20:03. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
fail
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2012-03-05 klockan 22:19. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Statistiken över 24 omgångar på Kalmar: Antal fav / % 0 / 4,17 1 / 29,17 2 / 20,83 3 / 25,00 4 / 12,50 5 / 8,33 6 / 0 7 / 0
|
|
|
|
#18 |
|
Friction är den självklara spiken för mig i sista...! Såg grym ut senast!
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Det är rätt Stekel, men jag spelar 2+2utg för att jag vill ha lite streck i de andra loppen,
annars hade jag spelat 1+2utg ,och jag har hört att man helst ska ha minst 10 streck mot utg..men kör själv med ca 8 streck. Jag är jätte tacksam för alla råd
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-08 klockan 20:06. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jag lirar min första omgång någonsin på V75 i helgen och har läst igenom ATGs hemsida noggrant. En sak förbryllar mig dock fortfarande. När tusan är det spelstopp? Går man in på V75 för kommande lördag ser man att det står "Kalmar 12:30". Men detta är väl bara när första loppet börjar antar jag, som inte är med i V75? Och googlar man får man fram lite olika svar. Någon sida säger 14:30 och en annan att det blivit framflyttat till 14:45.
Ni får ursäkta nybörjarfrågan, men hursomhelst: när kan jag senast lämna in mina rader via nätet? Vad är det som gäller? Tack! Edit: Jag undrar också vilken tid som är bäst för att kolla streckfördelningen. Har hört att det finns någon matematiker som ställer in 2 miljoner rader när det närmar sig spelstopp så att streckfördelningen förändras dramatiskt. Stämmer detta? Är det bättre att hinna före honom? Har ni märkt av detta? Senast redigerad av Asprilla den 2012-03-06 klockan 03:21. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Första start är 12:45 Med V4:1. V4an är klar strax innan 14:00. Då tar man ett "uppehåll" för värmningar inför V75 som har start av avdelning 1 klockan 14:30. V75 kan spelas till start av V75:1, dvs ca 14:30. Fr.o.m. denna vecka så visas nu V75 live i Tv4/Tv4sport. Fel av mig, V75 ska sändas i Sjuan(gamla Tv4+) med start 14:00. Antar att lunchtravet som vanligt sänds i Tv4Sport. Senast redigerad av sheriffen78 den 2012-03-06 klockan 08:34. Anledning: Fel info |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Tack för ditt svar! Woho, det låter roligt med direktsändningar. Men vadå? Har det inte alltid visats i TV4? Eller har de haft uppehåll från tevesändningar? En fråga till. Finns det verkligen någon som lirar 100 identiska system? Jag blir inte klok på detta alternativ som går att fylla i. Om man först gjort ett system på 4 rader så vill man väl inte betala mer än 4 kr? Vem fyller någonsin i mer än 1 där det står "System" (1, 2, 5, 10, 20, 50, 100)? V7 är alltså ett alternativ på detta, men som inte kostar något extra? Har jag förstått det rätt? Brukar lira Stryktipset nämligen och där finns ingen möjlighet att fylla i "System" (1, 2, 5, 10, 20, 50, 100), och ärligt talat ser jag inte vitsen med det. Bättre är väl att lägga till ett par hästar... Det var nog med OT från min sida, men replikera gärna. För övrigt tycker jag att Chip Dealer låter som en klockren spik. Övriga ska jag gardera upp. Jag går givetvis på det trevligaste namnet.
Senast redigerad av Asprilla den 2012-03-06 klockan 11:43. |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nej dom har uppehåll med livesändningar av V75 i TV4 under november-nu. Är väl så att dom vill sälja lite liveabonnemang under vintern.
Finns många som lämnar in småpa system med flera gånger insatsen. Både 5, 10 & 100 ggr. Med V7 väljer du bort möjligheten till vinst på 5 & 6 rätt, men får istället 2,5gånger utdeliningen på 7 rätt om du nu får 7 rätt. Så du kan alltså med V7 & en kupong inlämnad 100 ggr få 250 st V75:or... |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Finns anledning att göra det när man tycker art det finns många starka favoriter samt kanske har ett eget bra drag, oftast för svårt att göra det på V75 men på V40 brukar jag absolut göra det! Igår på V65 satte jag tex ett system för 4kr som jag hade spelat x10 med V6. Utdelningen blev som jag anade låg, ynka 50 kr, ändå vann jag en slant då jag fick det x20.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Just det! Självklart är det så man ska tänka. Dock drabbar det inte mig som inte har någon lust att dela 7-potten med jättemånga andra. Jag satsar istället på en extra häst.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Omgången känns lite ljummen men tycker att första ser intressant ut. Tror inte att Jackal kommer bli släppt till spets men hoppas att han är med och kör om den. Nästan bara frontrunners innanför så då lär det gå undan. kommer nog att dubbla med Nino Coger som trots dåligt spår kan få det kört i halsen.
Andra känns som inte helt kul. Ingen aning. Staket eller chans spik. tredje blir nog en dubbel som för de flesta. 4e känns som widell. 5e. Gillar Mellby Vargtass. Blir några streck. 6e. Long Knight känns intressant tycker jag just nu. får se på Lördag. 7e. Tror att Tillman har bra chans men har respekt för friction så det blir nog ett 2 hästars lås där också. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5682Winter - VS Stats: 74 - 53 - 7 ROI: 117.69% Vinstprocent: 58.27% |
Avd 3
Vem spetsar i loppet? Och är någon av dessa intresserade av att gå i ledning eller blir det släpp till den av Global Nelly eller Angie Boko som kommer först? Jag tänker dock inte lämna Fragola 8% utanför kupongen. Beroende på taktik hos Kern då hästan är snabb första biten kanske jag får storhetsvansinne och chansspikar. Kern räds inga hästar i fältet, helstängt huvudlag och ändrad barfotabalans. Avd 6 Spetsar Bulldozer? Det är min tankte. I så fall blir det hästen att slå. Uppåt från Lähderkorpi. Perfekta förutsättningar. Barfota runt om ifall banan tillåter. Spik nr. 2. Senast redigerad av Misär den 2012-03-08 klockan 20:25. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Visst är trav underbart,,man har ett tänk på måndag och ett på torsdag sen finjusterar man bort det på lördan..men det kanske bara e jag..
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Sharpest
|
Personligen tänker jag spika Global nelly. Hästen har rest tidigare och har lite erfarenhet.
När Nurmos reser långt med en häst som bara vunnit hemma på valla så säger iaf mitt (selektiva) minne att det brukar inte gå bra. Nu ska Angie resa hela vägen till Kalmar. En häst som gjorde årsdebut förra starten och som saknar lopp i kroppen. Jag tycker inte det förespråkar värdet i att dubbla loppet alls faktiskt. Därmed spikar jag Global Nelly och håller tummarna. Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Mina "tidiga tankar" trots att det är sent i veckan...
![]() Avstår att ranka utan nämner bara mina tankar om loppet i stort och dom hästar jag fastnar för oavsett om det är positivt eller negativt! Avd.1: Jag har inte läst någon fackpress alls än så ni får ursäkta om jag svamlar och har fel om taktik och upplägg men första loppet finns lite olika scenarion i... OM 6 Jackal Face får överta så är loppet över - spika och bläddra! Om däremot någon inifrån får för sig att svara så öppnar loppet upp sig något och det kan mycket väl tänkas att någon vill prova? 1 Zapdos Håjt är mycket startsnabb och om den är iordning och svarar så kan 1.11 första 500 och varvet på 15 mycket väl räcka till vinst! Z.H. är en mycket duglig sprinter! Det borde spritta i benen på den här gamla hingsten för lite kuriosa är att hästen har från juli månad 2009 och fram till och med december 2012 startat minst en gång per månad oavbrutet! Snacka om hedershäst och det var först med den matchningen som den tog ytterligare kliv i utveckling och karriär! Det är väl främst den jag tänker på kan häxa för favoriten om nu inte Ludde får för sig att trycka av och köra hela vägen med 2 Ridgehead Cahore men där är väl formen mer tveksam och går den överhuvudtaget felfritt om den laddas? Spår 3, 4, 5 kan alla slå till om körning och överpace! En eller många! Fortsättning följer... |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
![]() Har svårt att se Z.H kunna stå emot J.F i årsdebut, som det skrivs om Z.H, varit bäst när han fått tävla på, nu återkommer han efter 4 månaders uppehåll, och jag gissar att denna gamling kommer behöva några lopp i kroppen innan full form. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Zaptos Hojt kan inte ens ta i mot Jackal även om Tomas försöker. Jackal sitter i spets tidigt och sen är loppet slut. Det finns ingen som är modig nog att trycka upp tempot och även om det skulle finnas det så har Jackal visat att han klarar av det. Att då dubbla med Harry som vunnit lika många lopp som en boisare har fingrar känns inte aktuellt.
Jag gillar Bonnie Maggie och om jag inte spikar Angie så ska hon med. Chans finns till spets och då ger hon sig inte i första taget. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ahh Fan Raffe, vad skulle du på min ide Lyckes Per!!!!!
Såg nu att Tomas Öhman också varnar för Lyckes Per och Brave Run. Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-09 klockan 09:57. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Zapdos håjt håller ledningen. Jackal face dödens här blir det skräll.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bra att Zapdos ska gå i spets. Gardering på Jackal än viktigare.
Jag drar ned chanserna för Fragola, ingen spik. Intressantare däremot på Kerns andra häst, Major Eck, mycket uppåt. Kommer köras offensivt. Blir vinnarspel på båda. Udo's Oliver, Goop upp för första gången =plus! Stark. Släpps han till ledning blir han livsfarlig. Hamnar han i dödens blir det fin draghjälp för Kern. Måste läsa på hur loppet blir kört. |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Sen undrr jag om Udo´s Oiler gillar långresor? |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Statistik på Udo´s oiler
2 starter på Bergsåker, 1:a & 2:a 4 starter på Östersund, 2 segrar & 2 Diskad Galopp 1 start Åby, 6:e plats i ett 25K lopp 3 starter Valla alla gånger Diskad Galopp 1 start Bollnäs, Seger 1 start Umåker, 4:a med Galopp Högsta segerpremie: 25K i ett V5 lopp i Ö-sund. Spelad då till 2,24. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Kollade i lopparkivet från ifjol när zapdos hojt vann på midsommar i kalmar slog en så pass medioker häst som sanity. Jackal face vunnit 6 av 7 från ledning inte ledningen 4 av 24 tror inte zapdos missar ledningen. Det här loppet har Tomas siktat på länge är riktigt bra iordning. Svaret har vi imorgon.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Avd 2 Spets o slut på nr 2 blir det toktempo heter vinnaren Pling plong. Ett bra lås.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
V75 1. Här är Thomas Jonsson inne på att köra i ledningen med Z Håjt !
Jackal F tar knappast ledningen av egen kraft.Även untersteiner vill ladda för att sedan släppa till Jackal F. V75 3. Här är även jag (som alla andra) inne på att A Boko vinner från dödens! Blir G Nelly favorit är A Boko omg bästa spik !!!!! Enligt mig.... |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Omgångens mest bortglömda är helt klart 10 playboy ch med ralf karlstedt.
3:e starten i år och jag kommer köra hästen som utgång på mitt system. Ralf tror på vinstchans |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Tycker att deras system ser rätt bra ut denna gång.Tyvärr har jag liknande idee`r och de var inte direkt vassa förra veckan
.Deras utgång i DD1 tror jag inget på men den kanske leder runt om. tror dock allaballa kommer trycka en del i början.. Mellby känns som ett måste i 5e. Spikar förmodligen. Lennart känns hyfsat bortkastat därifrån men nja kanske där också.Börjar få lite lopp i kroppen. Bra i grunden. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Sharpest
|
Betaltjänster aka Serviceplays läggs upp i just Serviceplays forumet och EJ här.
Flertalet inlägg raderade./MOD |
|
|
|
|
|
#46 |
spikar i sjätte
jag har spikat yamani hornline i 6:e lite bortglömd tycker jag! går den bara felfri så vinner den nog från dödens en chansning men va fan man får ju fler chanser
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Avd 1: Daniel Olsson är ju jävligt glad för att spetsa från framspår.. han kommer ladda Ridgehead Cahore så långt det bara går, kommer förmodligen hålla högt tempo för att gynna sin stallkamrat Adrian med 10 Noak L.B som egentligen är en riktigt bra häst. Om inte RC galopperar i starten så talar mycket för Noak L.B tycker jag. Blir det startgalopp så vinner Jackal Face enkelt.
Avd 2: Chansspik 7. Tror han laddar mot ledningen trots spår 7. Hästen är den mest härdade i gänget och gått bra mot tuffare motstånd. Når han lednigen tidigt är det toppchans. Tar ställning då jag kommer måla på med ytterligare 5 streck annars, blir dyrt ![]() Avd 3: Angie boko hör hemma på solvalla? återstår att se.. jag tar ställning och nöjer mig med Global Nelly. Är egentligen mycket spelvärd spik för dagen tycker jag Avd 4: Låg klass, ston, helgarderar Avd 5: 4,7,8,9,12,13 är väl heltäckt? saknar motivering i detta skitlopp.. Avd 6: Ville först låsa på 1 och 12 men jag gillar inte Söderkvist i V75 så jag chansspikar 12 som gillar distansen och Kihlström är kylig trots spår 12 Avd 7: 9 på momentum från föregående lopp samt toppform på hästen. Lennart totalt bortglömd, låser på dessa två Avd 1: 2,6,10 Avd 2: 7 Avd 3: 4 Avd 4: ALLA Avd 5: 4,7,8,9,12,13 Avd 6: 12 Avd 7: 8,9 216:- |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Lämnar in ett roligt litet chanssystem nu på fredagskvällen. Kör det stora systemet imorgon och det kommer nog inte se ut ett dugg som det här...
Avd 1: Spik, 6 Jackal Face. Ville inte spika först, men det är trots allt bästa hästen. Har nu dessutom fått det överlägsna femtespåret. Tror på viss spetschans faktiskt. Även om det blir dödens så borde han plocka ner Zapdos Håjt som har vilat länge nu. Avd 2: 2,3,11,12 Varning för Mr Fitch som kör barfota. Avd 3: 1,3,4,5,6,7,8,9,12,14 Global Nelly får gärna galoppera i starten och sen är det bara jobba in storskrällen. Avd 4: 1,2,4,5 Låg klass. Tror att de med bästa lägena har störst chans. Avd 5: Chansspik, 13 Lyckes Per. Titta på hästarna som den har sprungit jämnt med och jämför sedan med hästarna som favoriten har slagit... Galopp 7/12 ggr för favoriten dessutom? Pajas-favorit. Avd 6: 1,3 Testar att låsa på två av de bästa hästarna i loppet som dessutom har fått bra lägen. Mycket snack om Åkes häst här, men jag tror den är för vek. Känns dock inte bra att utelämna Yamani som har ruggig kapacitet. Avd 7: 6,8 Chansar i sista avdelningen för att bomba upp utdelningen lite. Lennart KAN flyga till spets och stanna där hela vägen. Ritano verkar bli bortglömd och kan visa sig bli väldigt spelvärd. Borde hitta en position i andra eller tredje ytter och har då bra chans att speeda ner alla över upploppet. Favoriten tror jag hamnar för långt bak den här gången. Tycker den blir överspelad nu även om den var grym senast. Så jävla mycket har den inte visat innan det loppet... 320 kr Senast redigerad av LeBanner den 2012-03-10 klockan 00:24. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Angie Boko är stenklar imorgon...!
Flera startsnabba ston i främre ledet gör att fältet kommer splittras upp från början och Jorma kan välja upplägg... Har heller ingen direkt bakom sig i rygg (20 meter bakom) och kan därmed gå ut i andraspår utan problem... Goppens ett knepigt fjärdespår som kan ställa till det för ett orutinerat sto som vill iväg från start... Nu lär Goppens kuse få svar och även få kämpa för spets, om felfri, och därmed sårbar - detta är inte skithästar från landsorten hon möter nu... Detta trots den breda bankroppen på Kalmartravet. Detta vinner AB fram och baklänges...!!! Till 51% är hon ett kap i nuläget! Senast redigerad av Knaborg den 2012-03-10 klockan 00:35. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
Systemet
1) 6,4,5
2)ALLA 4 3)4,9 4)10,1,9,4 5) 7,9,13 6)1,12,6,4,7,3 7)1 Krav: Minst 2 A och minst 1 E A=Fet E = kursivt ELLER minst 2 E Vad tror ni om det? |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Jag inleder med tre spik imorgon... Jackal Face oslagbar från ledningen vilket han lätt tar - hur faen skall ZH kunna svara - har ni sett trav förut, eller?
Sedan vinner Sandman Sand som både är snabb, speedig och stark samt har ett bra läge - varför krångla till det? Hyfsad kusk, därtill! Kommer få bestämma till en 16 första varvet... Angie Boko bara bäst!!! Senast redigerad av Knaborg den 2012-03-10 klockan 00:48. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Fyra spik imorgon - spikar även Friction i sista...!
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Även löjligt bra odds på Gigant Slugger som går ända in i mål mot en rostig ZH som oftast springer av sig i tid när han möter hårt motstånd... Segrarna är inte av rang och på landsorten... Oddset är 2.55 på Giganten mot Zaptos H. på Expekt - löjligt högt! Särskilt över Kalmars långa upplopp!
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Även Friction mot Global manhattan till 1.80, på Bet365, är ett kap - rätt odds ner mot ca. 1.55!
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Ni som anser att Zaptos Håjt kommer kunna/vilja svara spets imorgon kan knappast sett trav! En häst som kommer ut efter x antal månaders vila kommer inte kunna/vilja svara spets mot en grymt bra favorit/rygg! 75 000 i andrapris - varför riskera detta om nu hästen är i så bra form att den kan ta andrapriset med en ryggresa, istället skall denne nu köra för att svara ut storfavoriten och därmed missa en prisplacering över huvudtaget? Förstår inte hur ni tänker...? Jackal Face kommer bara flyga förbi denne och alla andra invändigt direkt...
Aldrig att TJ kommer offra sin springare så här tidigt på säsongen... Han är ingen Timo Nurmos, Stig H. Johansson och/eller Walmann som kan offra vissa kusar i vissa lopp - detta är hans stjärna och självklart kommer han inte offra denne i årets första start! Sjukt, att ni ens kan spekulera i detta! Travkunskaper har ni då inte om ni tror detta!!! Senast redigerad av Knaborg den 2012-03-10 klockan 02:37. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Noterar att Åke Svanstedt ersätter Peter Ingves bakom 3 Zenit Rapida vilket känns som en fördel inte minst i startmomentet. Håller Åke som en klart bättre startkusk än Kern och tror han tar sig förbi tysken här och även och från vinnarhålet så känns chansen till minst en andraplats fin för inte ens Åke svarar väl med denna när Björn kommer med favoriten? Nej, 3 Zenit Rapida får bli dagens utgångstvilling för mig på första Åke,balanslättning och fin smygform. Tar nog med Kontio oxå om det skulle lösa sig för honom, då Angie Boko är bäst i fältet. Kommer luckan i tid kan hon avsluta oxå så får även ett streck på V75-lappen på det. spelet alltså: utgång på 3 Zenita Rapida mot 4,9 till ett glatt odds.
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
![]()
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knaborg (+5) |
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
missa inte liven i tv kl 1400 på 7an
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Kollade med tidtagning i lopparkivet, Nino Coger gick 1.08,6 sista 500 senast från 5:e utvändigt fram till täten och slutade 4:a. Kan bli liknande scenario idag...
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Tyvärr tror jag att Jonsson släpper med Zapdos Hojt och försöker kopiera enda tidigare v75-segern. Lucka från vinnarhålet. Garanterad fina pengar då.
- 1 Zapdos Håjt (V75-1) fick drömförutsättningar här med spår 1 över sprinterdistans och hemmaplan. Han kommer att gå barfota runt om och jag är väldigt sugen på att köra i ledningen. Allt känns bra på förhand och får favoriten Jackal Face bara lite tung väg fram så är jag som sagt var sugen på att svara honom. V75 26/6 2011 Första 500: 09,0 1000: 13,5 Sista 500: 10,5 2 ZAPDOS HÅJT ledningen, släppte in i första sväng, fritt i sista sväng, på 200 kvar, avgjorde knappt. Mycket bra av häst och kusk. 4 SANITY utan rygg, pressade upp farten rejält 500 kvar, gav sig aldrig och höll tappert. 3 YUKON BOKO snabb ut och lyckades svara ut Sanity och tog ledningen. Pressad i sista sväng, stred tappert men fick ge sig kort före mål. 8 MACHO GOSSIP femte ytter, med i spåren 800 kvar, på själv 300 kvar, bra upplopp. 7 YOUPIE andra ytter, satt kvar, hängde mest med, utan det rätta trycket. 10 CLASSIC TILE galopperade efter 200 meter, ikapp, tappade. |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Uhrbergs Tips
Thomas system V75-1: 6 Jackel Face. Res: 4-7. V75-2: 2, 3, 4, 5, 9, 11, 12. Res: 7-1. V75-3: 4, 9. Res: 5-8. V75-4: 1 Zefiras Kavat. Res: 9-2. V75-5: 4, 7, 8, 9, 13. Res: 14-12. V75-6: 3, 4, 6, 7, 8, 11, 12. Res: 1-2. V75-7: 2, 5, 7, 9, 11.Res: 6-1. Systemet är på 2450 rader och det kostar 1225 kronor. Om man också singelstreckar nummer3 Chip Dealer i avdelning 6 blir det systemet på 350 rader och det kostar 175 kronor.
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Kan bli kul detta,men säkert ingen utd.
Men man måste chansa. 1) 1-4-5-6-7-8 2) 2 (har länge varit inne på 12 men spåret emot)Helstängt på 2an?isf vinner den 3) 4-6-8-9-14 4) 1-9 5) 13 6) 1-6-7-9 7) 7-9-11 ![]() Då e det bara på dom |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
håller med om att jackal face tar ledningen. o därifrån är det vinst. skulle zapdos ta ledningen borde han ju vara smart o släppa.
spik på jackal spikar även global nelly i brist på andra spikalternativ. nelly till ledning sätter upp ett hyfsat tempo. angie fastnar därbak o måste runda. nelly vinner. spik på global nelly. Har goop sagt nåt om hur hästen känns? va ju snack om att den va "sjuk" sist. Sista loppet räcker de med 3st. manhattan, 15 dagars uppladdning o sandbana. kanske vinner lätt. online och friction, de 2 visade klass senast och måste med. Alla andra lopp känns som getingbon
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
I/6-4 ( Dubblar ) II/ 2-3-12-5 III/4 spik IV/ 9-5-4-2-7 V/7-9-13-14 VI/ 7-8-3-12. VII/ 9 spik Global Nelly blev ensam i transporten till Kalmar , Littlecantbewrong var förkyld på em. |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Inte mycket tid över idag, man får ta vara på en solig lördag ibland, men en tidig kupong hanns med. Friction omotiverat stor favorit, det är en bra häst men att han ska matcha senaste prestationen direkt känns lite långsökt. Tar ställning för Ritano istället som är rejält tappad av kollektivet. En jag har lite feeling för är Umbria i femte, men hon fick inte plats på lappen. Tror jag ryker i det loppet redan, lågklassigt och jävligt.
6,7,8 3,7,9,12 4,9 1,2,3,4,5,6 4,7 1,3,6,7,8 6
|
|
|
|
#67 |
|
Korta tankar om dagens race,
och kanke lite "out of the box" I första så tycks alla experter vara överens om att ZH håller ut JF så därför bör man gardera, får mig låter det som en orsak att spika ZH :-) MrF har kommit mer och mer, fick sen lucka sist, barfota nu, lika bra som PP! GN är obesegrat och det brukar vara dumt att gå emot sådana, tror ändå AngieB vinner, men blir inte jätte överraskad om någon annan är först! Zefiras känns som rätt 1a häst. Öppet men Lyckes Per är mkt tidig. Öppet men YH är bäst, och lär vara så bra det går på hemmaplan perfekt inne på pengarna. Låst på 1 och 9! Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Sharpest
|
Velade mellan 1an i avd6 samt 2an i avd2 som spiknr2. Valet föll på ettan till sist efter en massa statistiska faktorer.
Systemet finns i spoilern Spoiler:
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Friction med bakskor. Vinner den då?
2 segrar på 20 senaste och barfota vid bägge segrarna. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Sharpest
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Avd 1) Fyra med chans, 4-5-6-8. Bästa hästen är Nino Coger men han har sämst läge av dessa.
Avd 2) Fem med chans, 2-3-5-11-12. Bästa hästen är Pling Plong men kan få för långt fram...... Avd 3) Stolopp där bara två hästar är streckade. Global Nelly har gått fort upp i klass och möter mycket hårdare hästar här. Angie Boko är den hårdare av de två streckade men tävlar utanför Sovalla nu. Ett ? Jag tror att Fragola kan få loppet från sitt perfekta spår. Avd 4) Helt öppet lopp men jag tror mest på Flashmens Jenka som såg riktigt fin ut som fastlåst näst senast. Avd 5) Nio hästar med chans, 4-6-7-8-9-10-12-13-14 och mest tror jag på Major Eck men det som talar emot är kusken. Avd 6) Mycket svårt och jag har väl ingen riktig första häst. Kanske Bulldozer om han håller upp ledningen. Avd 7) Friction är överlägsen i det här gänget. Han visade senast hur bra han är och om inte Örjan såsar för länge i kön bör han ta ner det här gänget i god tid innan linjen. Lycka till alla travspelare ! |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Ja det är ju K.U.K rent ut sagt när man redan lämnat in skiten med spik på Yamani Hornline.....ddaaaahhh.
Lika bra att skita i denna dag nu då och bokföra en förlust... |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Klar med systemet nu efter värmningarna, underbart med livesändning igen!
Avd Ordinarie hästar (Res.) 1: 6 2: 2, 3, 11, 12 3: 1, 4, 9, 14 4: 1, 2, 4, 5, 9 5: 9 6: 1, 3 7: 1, 2, 6, 7, 9 800 rader x 1 x 0,50 kr = 400,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Mycket intressant info på många hästar idag från ATG-Live. Thomas Jonsson låter som om han redan bestämt sig för att släppa. Harry känns toppfin och PU vill köra i ledningen...
Fragola dunderfin och körs för vinst. |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Synd att Yamani blev struken men jag har noga övervägt reserverna så det känns bra trots allt...
Registrerat spel Datum: 2012-03-10 Bana: Kalmar Spelform: V75, omg. 10 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4, 5, 6 (1) 2 1, 2, 3, 12 (5) 3 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 14 (3) 4 1, 2, 7, 8 (9) 5 6, 7, 9, 12, 13 (8) 6 7 (3) 7 9 (2) 1 920 rader x 1 x 0,50 kr = 960,00 kr Kvittonummer: CF64 XXXX XXXX XXXX |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
1) 6 (hann precis lämna in innan Kern körde sönder Johnnys sulky, snyggt jobbat Klaus!!!!)
2) 2,12 3) 1,3,7,9,10,14 4) 5 5) 9 6) 6 7) 1,2,6 |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Djävla hamburgare - tre hästar på två olika system och alla hoppade - Lugauers som förstareserv... Borde lyssnat mer på skorycket!
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Klaus Kern orsakar punkteringar och kan inte Volta. Inga krav på kusk kunskap för att köra V75?
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Hade ju en tunn lapp i de sista avdelningarna dock, men det hade varit sjukt spännande att sitta kvar med den. Får jobba in ett antal sexor på både lilla och stora systemet istället! (Missade Dilbas på stora systemet pga att jag fick in en häst inom ramen som reserv istället för Dilbas... Prickade istället in Sobels Goldie på stora systemet) |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Fy fan, guldet blir till sand en rensare till och vi får läsa om en osannolik Harry
eller ett stort J system
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Fyra rätt som bäst för mig idag på första försöket. Rök dock redan i första avd. Jackal Face var enda favoriten som inte fick vinna. Nästa gång ska jag vara lite mer påläst.
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Vilken omgång.... galopper och omstarter....och ännu fler galopper!!!!
Spiken på Jackal var given hela veckan, Takter är trygg i jollen, att som Nybrink TA BORT EN GIVEN VINNARE även om man garderar... är ingen vidare idé. Redan i 2a avd började det skita sig... bantade ner garderingen till tre hästar och ALLA galopperar bort sig!!! Tack för den! Körde med 4+9 i "tvåhästarsloppet" som inte alls handlade om två st!!! Helt öppen 3e avd, chansade med spik på 9 Vinga... som var halvsvag som trea imål... sen var ju resten baggis... men 4 rätt gör ju ingen glad. Vad minns vi.... Pajasen Kern... vilken uppvisning! Kul höra hur "stöddiga" vissa tränare är tidigt i veckan... men sen backar då det blir skarpt läge... det gäller att ha lite mental styrka att våga stå upp... inga nämnd ingen glömd.... märkligt med Zaptos som tydligen blivit "rund om magen" bara på några dagar så där... kolik???? Va då ladda för spets o köra där.... fast det trodde man ju aldrig ett spår på... efter lång vila (och med tjock mage!) Intervjuer och stalltips kan vara rena pesten för liret.. bygg på 1a tanken istället, sen är det detta jävla barfotamixtrande som aldrig går att få koll på som streckspelare... plötsligt dyker det upp rapporter långt efter inlämnandet... thats gambling! Nästa vecka är det väl Momarken, hur känns det? Senast redigerad av DrD den 2012-03-11 klockan 08:56. Anledning: skrivfel (trött) |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
2 vinnande kuponger inlämnade i sydafrika - IGEN! Seriöst hur e det möjligt?
1,4 miiljoner inlämnde i kuponger i Sverige och 11 st lyckas få alla rätt, Och i Afrika lämnas det in? 30? och alltid nån som vinner.. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Chanssystemet inget vidare
men nästan pengar tebax på stora (kostar 800kr) 5st 5or Bra jobbat Tommy.... |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Har inte brytt mig alls om detta, men.... finns det spelombud i Afrika!??? Knappast.... måste vara datafil.... och denna går ju att överföra från Swedala till någon som har konto i Afrika (får utl. ha det?) sen lämnas den till ATG därifrån... (för att försvåra spårningen av vinnaren?)... Kan det vara nån som av olika anledningar blivit stoppad som kontoinnehavare här i landet???? Dyker det upp fler Afrikanska V75-vinnare kan det kanske vara läge att leka "Janne Josefsson"....?
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
|
|