Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-23, 10:42   #1771
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Läser på Travnet att Solvalla planerar att göra tisdagar till en fast tävlingsdag. Samtidigt som Jägersro med andra ord! Hur jäkla dumma får man va? Man ska alltså ställa två stora banor mot varandra och tror att det ska gynna travsporten/spelet???
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 11:09   #1772
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Läser på Travnet att Solvalla planerar att göra tisdagar till en fast tävlingsdag. Samtidigt som Jägersro med andra ord! Hur jäkla dumma får man va? Man ska alltså ställa två stora banor mot varandra och tror att det ska gynna travsporten/spelet???
Tarzan kommenterar i Expressen:

"Enligt Sulkysport är det på gång att Solvalla ska få en fast tävlingsdag på tisdagar.

Om det i så fall innebär att Solvalla inte blir del av saxtävlandet på onsdagar kan jag köpa den nya tävlingsdagen, exakt veckodag spelar ingen roll - bara man blir konsekventa i satsningen och behåller den dagen över tid."
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 11:30   #1773
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

galopp


Måste bara säga att jag fullkomligt älskar att spela lite komb osv på galoppen. Riktigt bra odds och man kör mer som lotto bara tar 2 3 hästar som 1 och likaså 2a i mål. Med tanke på att dom i studion är fullkomligt usla på att tippa så kör jag rakt emot dom och belönar sig väldigt ofta . Tips om ni för en liten peng vill spela ihop till kvällens spelkassa
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 13:00   #1774
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tarzan kommenterar i Expressen:

"Enligt Sulkysport är det på gång att Solvalla ska få en fast tävlingsdag på tisdagar.

Om det i så fall innebär att Solvalla inte blir del av saxtävlandet på onsdagar kan jag köpa den nya tävlingsdagen, exakt veckodag spelar ingen roll - bara man blir konsekventa i satsningen och behåller den dagen över tid."
Ja, jag har inget emot en fast tävlingsdag. Det är just att man ska ställas mot ngn annan. Vilket innebär att man får fler förlorare. Det lär inte gynna Jägersro i alla fall, och för egen del lär jag inte stå på Jägers och lira på Solvalla oavsett vilka kusar som springer där. Hade hellre sett V86 permanent på Solvalla varje onsdag i så fall.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 13:11   #1775
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Ja, jag har inget emot en fast tävlingsdag. Det är just att man ska ställas mot ngn annan. Vilket innebär att man får fler förlorare. Det lär inte gynna Jägersro i alla fall, och för egen del lär jag inte stå på Jägers och lira på Solvalla oavsett vilka kusar som springer där. Hade hellre sett V86 permanent på Solvalla varje onsdag i så fall.
Jag ser också helst en permanent V86 på Solvalla på onsdagar, men det verkar nog inte som det kommer att ske, utan fler vill vara med och dela kakan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 11:03   #1776
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ser också helst en permanent V86 på Solvalla på onsdagar, men det verkar nog inte som det kommer att ske, utan fler vill vara med och dela kakan.
Fler som kräver förändringar:

http://www.travnet.se/blog/2017/08/2...rt-med-xpress/
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 11:20   #1777
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Jag läste det. Mycket bra!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 11:23   #1778
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ser också helst en permanent V86 på Solvalla på onsdagar, men det verkar nog inte som det kommer att ske, utan fler vill vara med och dela kakan.
Problemet är väl att V86 på en och samma bana tar för lång tid för de som inte är traventusiaster och kan lägga en hel kväll på att följa travet, speciellt vinterhalvåret då folk inte har semester, och sen ska det passa med programtid i TV också. Atg håller fast vid V86 och Xpress och då blir det nödvändigt att köra på två banor för att hinna med. Tycker personligen att 8 lopp är för mycket och att det hade varit roligare med V76 på onsdagar. Kan köpa att det är Xpress under vinterhalvåret, 4 lopp på Solvalla och 3 på annan storbana, och att man under sommaren växlar med hela V76-omgångar på Solvalla resp. mindre banor säg varannnan vecka. Om man sedan kan få ner spelavdraget till samma nivå som för V4 (25%) på V76 och köra utan Jackpotrullning, så att alla slantar delas ut varje omgång, så tror jag omsättningen skulle ta fart ordentligt på onsdagarna. Mycket av vinsterna som återbetalas skulle återomsättas i form av nya spel.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 11:28   #1779
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Problemet är väl att V86 på en och samma bana tar för lång tid för de som inte är traventusiaster och kan lägga en hel kväll på att följa travet, speciellt vinterhalvåret då folk inte har semester, och sen ska det passa med programtid i TV också. Atg håller fast vid V86 och Xpress och då blir det nödvändigt att köra på två banor för att hinna med. Tycker personligen att 8 lopp är för mycket och att det hade varit roligare med V76 på onsdagar. Kan köpa att det är Xpress under vinterhalvåret, 4 lopp på Solvalla och 3 på annan storbana, och att man under sommaren växlar med hela V76-omgångar på Solvalla resp. mindre banor säg varannnan vecka. Om man sedan kan få ner spelavdraget till samma nivå som för V4 (25%) på V76 och köra utan Jackpotrullning, så att alla slantar delas ut varje omgång, så tror jag omsättningen skulle ta fart ordentligt på onsdagarna. Mycket av vinsterna som återbetalas skulle återomsättas i form av nya spel.
Tycker dom kunde startat V86 xpress en timme tidigare om det nu ska fortsätta och kört lite ramlopp efter istället. Med starttid 20.30 krockar det många onsdagar med väldigt bra Champions leauge fotbollsmatcher som startar 20.45. Det är nog rätt många travspelare som gillar både trav och fotboll på högsta nivå.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 09:32   #1780
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Blir mäkta förvånad när ATG påstår att bl.a. Top7 är en bidragande del i omsättningsökningen hos ATG

Månad efter månad har man matats i olika medier hur katastrofalt dåligt Top7 går rent omsättningsmässigt, mycket märkligt uttalande ifrån ATG's sida.

http://www.expressen.se/sport/trav/a...te-fortsatta-/
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 09:52   #1781
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Blir mäkta förvånad när ATG påstår att bl.a. Top7 är en bidragande del i omsättningsökningen hos ATG

Månad efter månad har man matats i olika medier hur katastrofalt dåligt Top7 går rent omsättningsmässigt, mycket märkligt uttalande ifrån ATG's sida.

http://www.expressen.se/sport/trav/a...te-fortsatta-/
Men fanns väl inget top7 under 2016. Därmed blir det ju en omsättningsökning även om det inte spelas för så mycket som dom hoppats på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 11:11   #1782
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tycker dom kunde startat V86 xpress en timme tidigare om det nu ska fortsätta och kört lite ramlopp efter istället. Med starttid 20.30 krockar det många onsdagar med väldigt bra Champions leauge fotbollsmatcher som startar 20.45. Det är nog rätt många travspelare som gillar både trav och fotboll på högsta nivå.
Satt och tittade på omsättningssiffror från mitten av 90-talet. Solvalla på onsdagar hade i stort sett samma totalomsättning då som nu, men endast spelformerna V, P, DD & V5. V5 i lopp 2-6 som gjorde att den var klar till 20:30.

Reagerade mycket på att omsättningen på vinnare och plats ofta uppgick till en halv miljon vardera, och inte ovanligt med omsättning över en miljon i ett enda lopp.

Jag är väldigt skeptisk till spelformer med många avdelningar flera gånger i veckan. Det är för mycket att analysera, för många skräplopp som kommer på kupongerna och det tar för lång tid att se resultatet. Xpress har löst tidsperspektivet vad gäller att se själva upplösningen, men inte det andra.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hatten1 (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 21:29   #1783
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 22:29   #1784
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
En liten förklaring kan vara att ju lägre omsättning desto större chans att ingen hittar 7-rätt.
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 10:35   #1785
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
En liten förklaring kan vara att ju lägre omsättning desto större chans att ingen hittar 7-rätt.

Det är en STOR förklaring.

Gränsen för vilken svårighetsgrad på utfallet som är gränsen för spearkollektivet är direkt proportionell mot antalet inlämnade rader.

Det är helt normalt och förväntat att det blir "få eller inga" med 7r i extraomgångar med extra låg omsättning.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td