Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-29, 10:35   #1696
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

citat:
Enligt säkra källor planeras en V75- omgång med orlovtravare norr om Kaukasus detta datum nästa år.

egen kommentar:vart är travet på väg....jag tror jag köper en trisslott istället den dagen 27 dec 2017....
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-30, 18:51   #1697
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 673
Standard

Hmm kan man inte spela joker på tillsammans längre?
Eller vad gör jag för fel som inte får upp det alternativet?
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-30, 18:54   #1698
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av puffpuffloco Visa inlägg
Hmm kan man inte spela joker på tillsammans längre?
Eller vad gör jag för fel som inte får upp det alternativet?
Gå in på Laginställningar
Tillåt filinlämning = Ja
Spara

PS. filinlämning gäller för tillfället endast på V75...för V86 är det tillgängligt första kvartalet 2017
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
puffpuffloco (+10)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 01:03   #1699
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Vad är problemet med att folk/eller som vissa skriver samma spelare lirar på utländska bolag.

Jag har förstått att dom får ta del av provisionen rakebacken, fine det är orättvist, men är där några andra problem?
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 06:32   #1700
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
Vad är problemet med att folk/eller som vissa skriver samma spelare lirar på utländska bolag.

Jag har förstått att dom får ta del av provisionen rakebacken, fine det är orättvist, men är där några andra problem?
Största problemet är väl ATG's utlandsavtal vilket långsiktigt gör att travsporten inte kommer ha några pengar kvar om alla spelar hos deras partners istället för hos ATG (vilket dom så klart kommer göra om dom får lägre radpris).
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 07:49   #1701
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

http://www.expressen.se/sport/trav/v...jarnan-nuncio/

Kan ju inte komma som en chock att det blir kallt i januari??
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 12:32   #1702
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

såg precis ett monté lopp. 10 av 14 diskade för gallop. kan bli 12 diskade av 14 startande? I frankrike
Det blev så att bara 2 hästar av14 startande kom i mål. Trio spelet utgår. trav är trav..eller galopp

Senast redigerad av dumle den 2017-01-04 klockan 12:58.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 21:57   #1703
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Största problemet är väl ATG's utlandsavtal vilket långsiktigt gör att travsporten inte kommer ha några pengar kvar om alla spelar hos deras partners istället för hos ATG (vilket dom så klart kommer göra om dom får lägre radpris).
mmm men det hörde ju ihop med det jag skrev att jag förstod.

det blir ju ett problem om alla gör det, och det blir lite orättvist.

Jag förstår problematiken, men det finns ju lösningar så länge vi spelare är patriotiska och spelar på atg. Men det är ju det här att man är sig själv närmst.

Skulle vi stå enade och fortsätta spela på atg, det hade kommit in nya miljoner på spelet, då hade staten kunnat skjuta till en peng i kompensation för ökade intäkter, det borde ju inte vara så svårt och lägga fram som argument.

Sen är det ju det där att miljonerna försvinner utomlands, spenderas i andra länder, det är ju svårt för en politiker att jobba emot det, när vi är beroende av dom. Men det är ju upp till oss spelare att ändra på det.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 06:03   #1704
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
mmm men det hörde ju ihop med det jag skrev att jag förstod.

det blir ju ett problem om alla gör det, och det blir lite orättvist.

Jag förstår problematiken, men det finns ju lösningar så länge vi spelare är patriotiska och spelar på atg. Men det är ju det här att man är sig själv närmst.

Skulle vi stå enade och fortsätta spela på atg, det hade kommit in nya miljoner på spelet, då hade staten kunnat skjuta till en peng i kompensation för ökade intäkter, det borde ju inte vara så svårt och lägga fram som argument.

Sen är det ju det där att miljonerna försvinner utomlands, spenderas i andra länder, det är ju svårt för en politiker att jobba emot det, när vi är beroende av dom. Men det är ju upp till oss spelare att ändra på det.
Spelare är inte en homogen grupp på något sätt. Staten är heller inte någon man förhandlar med, de är lagstiftande och utövar makten som demokratin ger dem.

Spelare kommer alltid att studera regelverk och möjligheter mycket noga, och sedan spela där man tror sig kunna få bäst förutsättningar att tjäna pengar. Det spelar ingen roll om ST då har gjort en deal i alla spelares namn med staten om att så inte kommer att ske. ST representerar inte spelarkollektivet.

Det må finnas svenska spelare som letat rakeback utomlands och fått det, men det är definitivt ingen stor del av omsättningen. Den stora delen av utländska spelpengar kommer från norska spelare som är less på att spela på sina mer eller mindre tomma lopp med låg sportslig kvalitet.

Där finns också stora internationella spelare, framför allt med finska, danska och tyska medborgarskap, som ser ett stort spelvärde i att ATG marknadsför sig till "tant Agda" och "farbror Sven" som i stor mängd lockas att spela en Harry Boy för 100kr och liknande. Om de dessutom kan få bättre villkor av olika spelbolag som spelar in till ATG:s potter är det ju bingo för dem.

Utanför den svenska bubblan är det oerhört vanligt att man som spelare får en del förmåner. Så gott som alla spelplattformar på marknaden idag är uppbyggda kring bonusar, rakeback, kickback, rabatter etc. Det är inte på något sätt en slump, utan det är det som efterfrågas av spelbolagen eftersom spelarna är vana vid att få något extra för att krydda sin upplevelse. Det är bara i Sverige vi nöjer oss med dansbandsmusik och Ingvar Oldsberg eller en svärande Micke Nybrink på TV när hans spik inte vann för att krydda vår spelupplevelse.

Det som är viktigt vid spel är att alla går in i spelet med något så när lika villkor. Det är där som ATG har gått helt vilse med sina utlandsavtal eftersom de var alldeles för generösa och verkligen uppmanade till missbruk via sin konstruktion. ATG har ju snabbt nu lärt sig att själva erbjuda rakeback. Så sent som på Nyårsafton såg jag ett erbjudande på Facebook från dem (sponsrat innehåll) där jag erbjöds halva insatsen tillbaka upp till 200kr om jag var ny spelare eller inte hade spelat på 10 månader hos ATG. Att använda det in i den stora multijackpotten som de erbjöd var verkligen spelvärde.

Det enda som staten kan tänkas lyssna på är att de kan få mer pengar, eller få något annat angeläget vallöfte uppfyllt genom att agera, utan att för den skull trampa i träsk som dignar av omoral. Spel är en verksamhet som är ganska problematisk för en stat. För många spelar bort huset, jobbet och familjen. De begår brott för att kunna spela. Spelmissbrukare är gravt överrepresenterade bland dem som begår självmord. För de flesta stater kommer det alltid att betyda mer än de affärsmässiga villkoren att äga en travhäst. Därför är det nästan omöjligt att förhandla med stat, allt man kan göra är att försöka visa på att fördelarna i ett förslag med god marginal överskuggar nackdelarna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 15:24   #1705
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det som är viktigt vid spel är att alla går in i spelet med något så när lika villkor.
Det är där som ATG har gått helt vilse med sina utlandsavtal.
Det som är viktigt vid spel är att alla går in i spelet med exakt lika villkor.

Villkor 1. En rad på V75 kostar 50 öre.
Osv.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 16:21   #1706
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Söndags-V75 med insatsen 1kr på G?


https://www.travronden.se/nyheter/sp...sondagar-98422
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 18:25   #1707
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det som är viktigt vid spel är att alla går in i spelet med exakt lika villkor.

Villkor 1. En rad på V75 kostar 50 öre.
Osv.

Mvh Uffe
Ja, det måste naturligtvis vara samma vinstberäkningsbas, men jag kan leva med att en norrman betalar 0,50 NOK som är 0,57SEK för en rad på V75 i gemensam pool, och då får 1,14 rader vid vinstuträkning för det, och att en finne betalar 0,05€ som är 0,47SEK för sin rad, och får 0,94 rader vid vinstuträkning.

Jag kan också acceptera att min granne Nisse får ett erbjudande om 100kr extra om han sätter in 500 spänn på kontotl, som jag inte får, om det är enstaka saker som i stort sett kommer att jämna ut sig under en oändlig tidsrymd.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 23:52   #1708
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Spelare är inte en homogen grupp på något sätt. Staten är heller inte någon man förhandlar med, de är lagstiftande och utövar makten som demokratin ger dem.

Spelare kommer alltid att studera regelverk och möjligheter mycket noga, och sedan spela där man tror sig kunna få bäst förutsättningar att tjäna pengar. Det spelar ingen roll om ST då har gjort en deal i alla spelares namn med staten om att så inte kommer att ske. ST representerar inte spelarkollektivet.

Det må finnas svenska spelare som letat rakeback utomlands och fått det, men det är definitivt ingen stor del av omsättningen. Den stora delen av utländska spelpengar kommer från norska spelare som är less på att spela på sina mer eller mindre tomma lopp med låg sportslig kvalitet.

Där finns också stora internationella spelare, framför allt med finska, danska och tyska medborgarskap, som ser ett stort spelvärde i att ATG marknadsför sig till "tant Agda" och "farbror Sven" som i stor mängd lockas att spela en Harry Boy för 100kr och liknande. Om de dessutom kan få bättre villkor av olika spelbolag som spelar in till ATG:s potter är det ju bingo för dem.

Utanför den svenska bubblan är det oerhört vanligt att man som spelare får en del förmåner. Så gott som alla spelplattformar på marknaden idag är uppbyggda kring bonusar, rakeback, kickback, rabatter etc. Det är inte på något sätt en slump, utan det är det som efterfrågas av spelbolagen eftersom spelarna är vana vid att få något extra för att krydda sin upplevelse. Det är bara i Sverige vi nöjer oss med dansbandsmusik och Ingvar Oldsberg eller en svärande Micke Nybrink på TV när hans spik inte vann för att krydda vår spelupplevelse.

Det som är viktigt vid spel är att alla går in i spelet med något så när lika villkor. Det är där som ATG har gått helt vilse med sina utlandsavtal eftersom de var alldeles för generösa och verkligen uppmanade till missbruk via sin konstruktion. ATG har ju snabbt nu lärt sig att själva erbjuda rakeback. Så sent som på Nyårsafton såg jag ett erbjudande på Facebook från dem (sponsrat innehåll) där jag erbjöds halva insatsen tillbaka upp till 200kr om jag var ny spelare eller inte hade spelat på 10 månader hos ATG. Att använda det in i den stora multijackpotten som de erbjöd var verkligen spelvärde.

Det enda som staten kan tänkas lyssna på är att de kan få mer pengar, eller få något annat angeläget vallöfte uppfyllt genom att agera, utan att för den skull trampa i träsk som dignar av omoral. Spel är en verksamhet som är ganska problematisk för en stat. För många spelar bort huset, jobbet och familjen. De begår brott för att kunna spela. Spelmissbrukare är gravt överrepresenterade bland dem som begår självmord. För de flesta stater kommer det alltid att betyda mer än de affärsmässiga villkoren att äga en travhäst. Därför är det nästan omöjligt att förhandla med stat, allt man kan göra är att försöka visa på att fördelarna i ett förslag med god marginal överskuggar nackdelarna.
Ok då ser jag hur du skriver, tack för skriveriet

Senast redigerad av biddybye den 2017-01-06 klockan 00:25.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 08:21   #1709
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
mmm men det hörde ju ihop med det jag skrev att jag förstod.

det blir ju ett problem om alla gör det, och det blir lite orättvist.

Jag förstår problematiken, men det finns ju lösningar så länge vi spelare är patriotiska och spelar på atg. Men det är ju det här att man är sig själv närmst.

Skulle vi stå enade och fortsätta spela på atg, det hade kommit in nya miljoner på spelet, då hade staten kunnat skjuta till en peng i kompensation för ökade intäkter, det borde ju inte vara så svårt och lägga fram som argument.

Sen är det ju det där att miljonerna försvinner utomlands, spenderas i andra länder, det är ju svårt för en politiker att jobba emot det, när vi är beroende av dom. Men det är ju upp till oss spelare att ändra på det.
Det är ett problem redan när ett fåtal får möjlighet att göra det.

Om de dessutom är tillräckligt skickliga och kan satsa, med normalspelarens mått, astronomiska summor så urholkas spelets integritet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 12:56   #1710
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är ett problem redan när ett fåtal får möjlighet att göra det.

Om de dessutom är tillräckligt skickliga och kan satsa, med normalspelarens mått, astronomiska summor så urholkas spelets integritet.
Atg betalar några % för reklam rekrytering, lite som bemanningsföretag med andra ord, jag håller inte med er, jag tror inte det kommer bli någon massflykt, och tänker man igenom det väldigt noga, så är det ett smart sätt att ta plats på marknaden. ja det är den patriotiska delen av spelarkollektivet (så NI inte missförstår att jag tror spelarna en homogen grupp ) som får ta smällen men det kanske vi som är redo att ta smällen ÄVEN om vi FATTAR.

Jag kanske ska lägga till att jag är en svensk medborgare som respekterar att andra gillar överstatlighet, ibland måste man ju vara ÖVERTYDLIG och absolut roligast av allt det SPELAR ROLL, vuxna bebisar är det sötaste jag vet.

inget personligt mot dig strappa.

Senast redigerad av biddybye den 2017-01-07 klockan 13:00.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td