Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-28, 03:41   #1906
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 11:02   #1907
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Nästa fredag, 9 feb, ska travronden enligt annons , testa att bara komma ut som e tidning. Det känns inte så trevligt för oss trogna prenumeranter som betalar dyrt för att få en papperstidning med startlistor att kladda i. Väldigt mycket billigare för ronden att slippa distributionen via tidningsbärarna dock . Frågan är om avsikten på lite längre sikt är att det bara ska bli en e tidning? Många spår ju att i princip alla tidningar i pappersform är borta om inte alltför många år.

Hade det inte varit för just startlistorna hade jag troligen inte prenumererat på ronden i pappersform.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 11:56   #1908
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nästa fredag, 9 feb, ska travronden enligt annons , testa att bara komma ut som e tidning. Det känns inte så trevligt för oss trogna prenumeranter som betalar dyrt för att få en papperstidning med startlistor att kladda i. Väldigt mycket billigare för ronden att slippa distributionen via tidningsbärarna dock . Frågan är om avsikten på lite längre sikt är att det bara ska bli en e tidning? Många spår ju att i princip alla tidningar i pappersform är borta om inte alltför många år.

Hade det inte varit för just startlistorna hade jag troligen inte prenumererat på ronden i pappersform.
Skulle de vara sant så skulle jag blixtsnabbt säga upp tidningen
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 12:09   #1909
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Skulle de vara sant så skulle jag blixtsnabbt säga upp tidningen
Läste lite på twitter om det där med att betala för spelinformation. Tr media som ägs av travsporten säljer travfakta. Det kostar 2000 kr i månaden att prenumerera på travfakta guld. Det är samtidigt enda alternativet till att få fullständig historik om hur hästarna gått utrustade vad gäller vagnar och huvudlag. Är det verkligen rimligt att det ska kosta 24 000 kr om året att få denna info? Borde inte spelbolaget tillhandahålla det gratis så att det blir lika för alla vad gäller information och att inte bara dom med stora plånböcker får den?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), abstruse (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 13:28   #1910
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Suck. Jag som hade bott i lopparkiven senaste dygnet . Då kommer detta meddelande på twitter från atg

”Sydafrika: Dagens tävlingar i Sydafrika är pga. åska uppskjutna på obestämd tid. Texten uppdateras.
Mvh ATG Kundservice”
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 13:36   #1911
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

"Ja, enligt nuvarande avtal får infon publiceras samma dag. Om infon skulle tillgängliggöras tidigare skulle prislappen för oss bli avsevärt högre, eftersom vi då i större utsträckning konkurrerar med Travfakta (varifrån infon köps)." Är svaren gällande informationen från travfakta som jag fick på frågan om varför loppkommentarerna endast syns från kl00:01 tävlingsdagen.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 13:41   #1912
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

TR ägs av ST, Kanal75 ägs av ATG som i sin tur ägs av ST och SG .
TR i sin tur äger Travfakta, därför ATG köper vagninfo och loppkommentarer från TR.
Detta är naturligtvis endast för att ha möjlighet till olika former av skatteplanering, dölja kostnader, anställa vänner och bekanta på olika positioner, för att i slutändan se till att hästsporten får stå för en mängd kostnader som naturligtvis inte ska uppkomma alls.

Ty all basfakta , dvs huvudlag, balans, sulky ska naturligtvis vara gratis och utskrivet i gratisprogrammet. Loppkommentarer är en helt annan sak, de är subjektiva, kräver en arbetsinsats utöver statistisk och ska naturligtvis tas betalt för , men det ska ligga utanför HÄSTSPORTENS ägande, fristående mediabolag som det från början också var.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 14:12   #1913
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Om vi börjar med papperstidningen så är det något som håller på att försvinna från samhället i det tysta. Exempelvis har Aftonbladet gått från närmare en halv miljon i upplaga vid millennieskiftet till dagens c:a 70.000. Man är precis på tipping point för när hela distributionen av kvällstidningar blir helt olönsam.

Det är inte lika illa med morgontidningar och facktidskrifter, men det går snabbt ändå. För Ronden som är en liten tidning är det extremt dyrt att se till så att deras tidningar distribueras ut till tidningsutdelarnas upphämtningspunkter. Det kan t.ex. handla om 12 ex till Sjöbo, 9 ex till Höör, 17 ex till Eslöv, 10 till Höganäs etc. (Obs fiktiva uppskattade siffror). Travrondens upplaga är c:a 1 tidning per knappt 500 invånare.

Om man köper en begagnad laserskrivare för kontorsbruk och sätter i en återvunnen tonerkassett kan man komma ned i runt 25 öre per utskrift inkl papper. Då skulle en tävlingsdag kosta runt 3kr att skriva ut, om man nu kunde hitta bra startlistor som gick snabbt och enkelt att skriva ut.

När det sedan gäller Travfakta så frågade man där för ett antal år sedan sina mest profilerade spelare vad de saknade. Vagninfo var ett vanligt svar, och de hade inga problem med att betala en slant för att få tillgång till sådan tillförlitlig statistik. Kostar naturligtvis alldeles för mycket för gemene man, men det var så det kom till. De har inte särskilt många prenumeranter på den där tjänsten så jag tror inte det är av några ekonomiska skäl som ST inte inför vagninfo. Det handlar nog mest om att man inte förstår sport och spel.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 14:29   #1914
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Om vi börjar med papperstidningen så är det något som håller på att försvinna från samhället i det tysta. Exempelvis har Aftonbladet gått från närmare en halv miljon i upplaga vid millennieskiftet till dagens c:a 70.000. Man är precis på tipping point för när hela distributionen av kvällstidningar blir helt olönsam.

Det är inte lika illa med morgontidningar och facktidskrifter, men det går snabbt ändå. För Ronden som är en liten tidning är det extremt dyrt att se till så att deras tidningar distribueras ut till tidningsutdelarnas upphämtningspunkter. Det kan t.ex. handla om 12 ex till Sjöbo, 9 ex till Höör, 17 ex till Eslöv, 10 till Höganäs etc. (Obs fiktiva uppskattade siffror). Travrondens upplaga är c:a 1 tidning per knappt 500 invånare.

Om man köper en begagnad laserskrivare för kontorsbruk och sätter i en återvunnen tonerkassett kan man komma ned i runt 25 öre per utskrift inkl papper. Då skulle en tävlingsdag kosta runt 3kr att skriva ut, om man nu kunde hitta bra startlistor som gick snabbt och enkelt att skriva ut.

När det sedan gäller Travfakta så frågade man där för ett antal år sedan sina mest profilerade spelare vad de saknade. Vagninfo var ett vanligt svar, och de hade inga problem med att betala en slant för att få tillgång till sådan tillförlitlig statistik. Kostar naturligtvis alldeles för mycket för gemene man, men det var så det kom till. De har inte särskilt många prenumeranter på den där tjänsten så jag tror inte det är av några ekonomiska skäl som ST inte inför vagninfo. Det handlar nog mest om att man inte förstår sport och spel.
Gemensamt för alla morgon och kvällstidningar är att priset på papperstidningarna stigit enormt senaste åren. Kostar väl nu 25 kr t ex för Aftonbladet eller expressen och typ 5000 kr för att ha en morgontidning i brevlådan ett år. Samtidigt är det oerhört mycket billigare med exakt samma tidningar i digital form. Jag betalar 75 kr i månaden för att varje dag i tidningsappen ladda ner Kvällsposten och 99 för Aftonbladet . När det gäller expressen/Kvällsposten kan man även med Readly prenumeration för 99 kr i månaden läsa dessa varje dag samt massor av andra facktidningar.

Skillnaden när det gäller travronden är väl att det inte finns något alternativ som gör en digital prenumeration enbart mycket billigare än papperstidnings prenumeration. Skulle dom göra som kvällstidningarna så skulle ju en digital årsprenumeration kosta 10 ggr mindre än papperstidningen , och då pratar vi om ca 200 kr. Travronden skulle väl aldrig överleva då. Men har svårt att tro att många skulle betala i närheten av de 2400 kr om året som papperstidningsprenumeration kostar för att enbart få tillgång till deras tips och reportage digitalt . Jag skulle aldrig göra det i alla fall.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 09:47   #1915
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Nu har även travronden gjort en mastig prishöjning ser jag

Lösnummer 49 kr

Årsprenumeration från 2395 till 2795 kr. En prishöjning på mastiga 17 procent.

Frågan är var gränsen går för vad dom kan ta betalt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 16:05   #1916
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

skriva ut, om man nu kunde hitta bra startlistor som gick snabbt och enkelt att skriva ut.

jo viroid

rikstoto. no har perfekta startlistor

liggande A4 likt banprogrammet med 5 starter stam ägare vanliga statistiken proppen + resultatruta på rätt ställe utan att någon lekt i grafiskt program dvs lutat linjerna m skugga

finns för utskrift mnst 3 - 4 dagar

OCH utan reklam vilket ger mig gott om utrymme att skriva spetsbud tipsrankar mm tex klockade tider
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+50), Viroid (+10)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 16:14   #1917
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Gemensamt för alla morgon och kvällstidningar är att priset på papperstidningarna stigit enormt senaste åren. Kostar väl nu 25 kr t ex för Aftonbladet eller expressen och typ 5000 kr för att ha en morgontidning i brevlådan ett år. Samtidigt är det oerhört mycket billigare med exakt samma tidningar i digital form. Jag betalar 75 kr i månaden för att varje dag i tidningsappen ladda ner Kvällsposten och 99 för Aftonbladet . När det gäller expressen/Kvällsposten kan man även med Readly prenumeration för 99 kr i månaden läsa dessa varje dag samt massor av andra facktidningar.

Skillnaden när det gäller travronden är väl att det inte finns något alternativ som gör en digital prenumeration enbart mycket billigare än papperstidnings prenumeration. Skulle dom göra som kvällstidningarna så skulle ju en digital årsprenumeration kosta 10 ggr mindre än papperstidningen , och då pratar vi om ca 200 kr. Travronden skulle väl aldrig överleva då. Men har svårt att tro att många skulle betala i närheten av de 2400 kr om året som papperstidningsprenumeration kostar för att enbart få tillgång till deras tips och reportage digitalt . Jag skulle aldrig göra det i alla fall.
Lite motsägelsefullt där, du är helt med på att gå över till digitalt format för dags/kvällstidningar men verkar helt emot när det gäller travronden?

De har ju dessutom Travronden digitalt redan, 129kr/månad. De som köper papperstidningen kommer ju dö ut pö om pö så de blir så illa tvungna att lägga om. Som Viroid säger borde de efter dalande prenumerantskara börja närma sig en punkt där de inte gör några pengar längre på papperstidningar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 16:46   #1918
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lite motsägelsefullt där, du är helt med på att gå över till digitalt format för dags/kvällstidningar men verkar helt emot när det gäller travronden?

De har ju dessutom Travronden digitalt redan, 129kr/månad. De som köper papperstidningen kommer ju dö ut pö om pö så de blir så illa tvungna att lägga om. Som Viroid säger borde de efter dalande prenumerantskara börja närma sig en punkt där de inte gör några pengar längre på papperstidningar.
Läser du lite mer noga ser du att det beror enbart på att jag vill ha startlistor i pappersformat. Då är som jag också skrev alternativet till ronden att skriva ut dessa och det blir väldigt mycket att skriva ut då och därmed inget riktigt bra alternativ varken praktiskt eller ekonomiskt.

Annars föredrar jag numera att läsa tidningar på paddan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 18:33   #1919
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
skriva ut, om man nu kunde hitta bra startlistor som gick snabbt och enkelt att skriva ut.

jo viroid

rikstoto. no har perfekta startlistor

liggande A4 likt banprogrammet med 5 starter stam ägare vanliga statistiken proppen + resultatruta på rätt ställe utan att någon lekt i grafiskt program dvs lutat linjerna m skugga

finns för utskrift mnst 3 - 4 dagar

OCH utan reklam vilket ger mig gott om utrymme att skriva spetsbud tipsrankar mm tex klockade tider
Stort TACK! Som jag saknat de listorna sen StoraVinster slutade lägga ut dom till alla dagar.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 18:44   #1920
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Är det sant att TR skall komma ut digitalt på tisdagar är det början till slutet.

Jag håller med Olle till 100 %, startlistorna på pränt är det enda som TR har av
intresse. Kommer att sluta pren. efter många år, jag är övertygad om att många kommer
att göra detsamma.

De flesta av mina "travbekanta" har tidningen pga startlistorna, inte tipsen!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td