Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-11, 19:16   #1981
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad kostar det att ha häst i träning hos ex. topparna med Bergh, Nurmos, Unstersteiners, Goop i spetsen och mindre såsom amatörer?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 22:52   #1982
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
I år ökar prispengarna för svenskt trav med runt 25%. Dessutom är det färre hästar än förut, så det är lättare att vinna prispengarna också. På auktionerna i höstas fanns det massor av hästar som inte blev sålda. Det är inte så dyrt att hitta en häst med hyfsad stam, även om det allra mest eftertraktade är vansinnigt dyrt.

Men ja, att äga häst är dyrt, liksom det är dyrt med husbilar, fritidshus, skidresor och medlemskap i golfklubben.

Dels verkar inte pokalåret bli uppfyllt, att döma av Solvallas tilldelning, liksom flertalet storbanor, istället för 180mkr i prismedel och uppfödermedel, ter det sig som att 90mkr delas ut.

Framförallt är det högst tveksamt varför ATG ska ha kommentatorer på tävlingar när banorna har egna, och behövs det verkligen SÅ många "experter" i studion, tillför dom så mycket spel att det är motiverat?
Samt är det spelsäkert hur dessa "experter" får stå och orera , alltför ofta utan bättre insikt än public vinnarspel/streckspels utfall.

Samt i nämnda fallet med "H2H" racet på valla, är det tveklöst befogat att påtala det fullständigt vansinniga i upplägget, dessa pengar kunde ha använts långt bättre, på ett otal olika sätt och vis.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+25)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 23:15   #1983
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Dels verkar inte pokalåret bli uppfyllt, att döma av Solvallas tilldelning, liksom flertalet storbanor, istället för 180mkr i prismedel och uppfödermedel, ter det sig som att 90mkr delas ut.

Framförallt är det högst tveksamt varför ATG ska ha kommentatorer på tävlingar när banorna har egna, och behövs det verkligen SÅ många "experter" i studion, tillför dom så mycket spel att det är motiverat?
Samt är det spelsäkert hur dessa "experter" får stå och orera , alltför ofta utan bättre insikt än public vinnarspel/streckspels utfall.

Samt i nämnda fallet med "H2H" racet på valla, är det tveklöst befogat att påtala det fullständigt vansinniga i upplägget, dessa pengar kunde ha använts långt bättre, på ett otal olika sätt och vis.

Håller helt med. Mången gånger är kommentatorerna och "experterna" på banorna mycket mer pålästa än de så kallade "proffsen" som sitter i studion. Självklart orkar och kan inte dessa hålla fokus under 6-12 timmar som det kan bli ibland. Känns lite som om man skapat en nisch där x antal medarbetare kliar varandra på ryggen och blir kvar i mången år utan egentlig uppbackning från oss spelare.

Finns vissa som jag har respekt av och det är främst Widman, grym på att hitta kusar i värmning och provstarter. Hultmans velande kan vara kul och trevligt men inte hela tiden, men han är i alla fall ganska genuin. Forsgren är stabil. Men håller helt med att när de är uppemot tre i studion och två, tre på stallbacken, ja då går det för långt...

Detta jippolopp som skall köras, vem har initierat detta och hur kan man enkom bjuda in två hästar till ett speedwaylopp? Har vi inte sett nog utav dessa meningslösa tvåhästarslopp som inte ger ett skit till varken spelare, entusiaster och/eller de hästägare som inte ens är tilltänkta och inte ens får chansen att deltaga? Blir väldigt godtyckligt från den som bjuder in kusarna till detta lopp. Det är det självklart även till andra inbjudningslopp men där är det så mången kusar så att uppvisade resultat blir viktigare än namn...

Prissumman skall vi inte ens nämna - hur fasiken kan man lägga så mycket penningar på ett totalt meningslöst lopp som inte lockar publik och/eller hästägare? Två hästar på rad i ett och ett halvt varv - spännande? Inte för mig, i alla fall... Vad menar de egentligen att detta jippo skall ge förutom de deltagande ägarnas plånböcker?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 00:42   #1984
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vad kostar det att ha häst i träning hos ex. topparna med Bergh, Nurmos, Unstersteiners, Goop i spetsen och mindre såsom amatörer?
Minst 15 000 exklusive moms skulle jag säga! Standard hos normaltränare ligger väl strax under detta, mellan 12 000 och 15 000 kronor!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 10:43   #1985
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Dels verkar inte pokalåret bli uppfyllt, att döma av Solvallas tilldelning, liksom flertalet storbanor, istället för 180mkr i prismedel och uppfödermedel, ter det sig som att 90mkr delas ut.

Framförallt är det högst tveksamt varför ATG ska ha kommentatorer på tävlingar när banorna har egna, och behövs det verkligen SÅ många "experter" i studion, tillför dom så mycket spel att det är motiverat?
Samt är det spelsäkert hur dessa "experter" får stå och orera , alltför ofta utan bättre insikt än public vinnarspel/streckspels utfall.

Samt i nämnda fallet med "H2H" racet på valla, är det tveklöst befogat att påtala det fullständigt vansinniga i upplägget, dessa pengar kunde ha använts långt bättre, på ett otal olika sätt och vis.
Vad gäller pokalårets uppfyllande så har herr Damm fått det hela om bakfoten. Vi kommer kunna räkna ut det ganska bra sedan. Solvalla är väl dock ingen vinnare på det hela.

vad gäller uppställningen i allt TV-sändande så får vi väl se om några andra spelbolag löser det på enklare sätt, och om sporten vill fortsätta betala för så här mycket TV som man gör idag. Man behöver ju som bekant inte vara bättre än sin konkurrent, och det har man ju i praktiken saknat.

H2H-racet tycker jag mycket illa om, men snart har väl arbetstid värd fem miljoner använts för att diskutera dessa 2,5 miljon. Man hade otur när man tänkte, men det har vi alla ibland. Det är 0,25% av den samlade prissumman i år, Saker måste få ha rätt proportioner.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 14:07   #1986
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vad gäller pokalårets uppfyllande så har herr Damm fått det hela om bakfoten. Vi kommer kunna räkna ut det ganska bra sedan. Solvalla är väl dock ingen vinnare på det hela.

vad gäller uppställningen i allt TV-sändande så får vi väl se om några andra spelbolag löser det på enklare sätt, och om sporten vill fortsätta betala för så här mycket TV som man gör idag. Man behöver ju som bekant inte vara bättre än sin konkurrent, och det har man ju i praktiken saknat.

H2H-racet tycker jag mycket illa om, men snart har väl arbetstid värd fem miljoner använts för att diskutera dessa 2,5 miljon. Man hade otur när man tänkte, men det har vi alla ibland. Det är 0,25% av den samlade prissumman i år, Saker måste få ha rätt proportioner.
När det gäller tv/atg live är det verkligen olika. Ingen stallbacksreporter på lunch V4 . Bara Widman eller någon annan i studion i Stockholm. Baserat på omsättningen känns det underdimensionerat. (Undantag fredagar).

Förra söndagen extra V75 i Norge med låg omsättning från Sverige. Då vimlade det av stallbacksreportrar, värmingsexperter, atg live experter och en hel tv studio full av folk. Vad kostade det att skicka en hel buss med olika experter, tv team mm till Norge en söndag? Det kändes överdimensionerat .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-13, 07:46   #1987
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
När det gäller tv/atg live är det verkligen olika. Ingen stallbacksreporter på lunch V4 . Bara Widman eller någon annan i studion i Stockholm. Baserat på omsättningen känns det underdimensionerat. (Undantag fredagar).

Förra söndagen extra V75 i Norge med låg omsättning från Sverige. Då vimlade det av stallbacksreportrar, värmingsexperter, atg live experter och en hel tv studio full av folk. Vad kostade det att skicka en hel buss med olika experter, tv team mm till Norge en söndag? Det kändes överdimensionerat .
Kanal75 har i avtal åtagit sig att trav som sänds i TV4 skall ha en viss kvalitet på sändningen enligt ett format som TV4 godkänt. En sådan sändning kostar i runda slängar 6-700 000kr att producera, eller om man så vill, det kostar nettot av tre omsatta miljoner på V75 efter skatt. Jättemycket pengar, men jag tror sändningen i sig betalar sig med högre omsättning.

I andra änden har vi ATG Live och bevakningen av deras lunchtrav. Där använder man banans bild och ljud, och låter en ensam kille i studion köra på med prat. En sådan sändning är väldigt billig att meka ihop. Jag tycker det är vettigt att Kanal75 har utvecklade format för bägge ändarna av travet, med V64 och V86 som två mittenalternativ.

Sedan kan man så klart ha en del åsikter om hur formaten ser ut, vilka roller man har i sina sändningar och liknande samt inte minst om det skall vara så mycket trav-TV, men det är andra frågor.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 02:19   #1988
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

https://www.travronden.se/world-reco...#5-m-2400-2999

Står att Bold Eagle har världsrekord på 2700 volt (11.2). Har jag missat något men är det inte Traders som är den nya rekordhållaren? Om informationen som står på ATG stämmer så vann han sitt senaste lopp, 2018-05-05 (2700v) på 10.8!!! Om det stämmer så är det helt otroligt.

Senast redigerad av Cyran den 2018-05-16 klockan 02:21.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 22:34   #1989
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Ingen som har svar på det jag skrev ovan?
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 23:12   #1990
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Ingen som har svar på det jag skrev ovan?

Ingen mer än dig som bryr sig?! 1.10.8 eller 1.11.2 över lång distans inför Elitloppet - ja, det var ju intressant!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 23:28   #1991
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ingen mer än dig som bryr sig?! 1.10.8 eller 1.11.2 över lång distans inför Elitloppet - ja, det var ju intressant!


Denna tråden är till för att snacka allmänt om allt Vad du tycker är intressant, eller att vi närmar oss elitloppet, har ingen betydelse.

Till er andra:

Jag vill se om det var travronden som glömt uppdatera rekordet eller om atg lagt upp fel information på vinnartiden.

Hade ingen susning om vem Traders var, kom in av en ren slump på frankrike loppen och fick syn på honom i startlistan. Verkar vara hur bra som helst (Ready Cash avkomma). Kanske en blivande Bold Eagle? Vad tror ni?

Senast redigerad av Cyran den 2018-05-16 klockan 23:32.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 23:54   #1992
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Denna tråden är till för att snacka allmänt om allt Vad du tycker är intressant, eller att vi närmar oss elitloppet, har ingen betydelse.

Till er andra:

Jag vill se om det var travronden som glömt uppdatera rekordet eller om atg lagt upp fel information på vinnartiden.

Hade ingen susning om vem Traders var, kom in av en ren slump på frankrike loppen och fick syn på honom i startlistan. Verkar vara hur bra som helst (Ready Cash avkomma). Kanske en blivande Bold Eagle? Vad tror ni?

Svagt att du inte vet vem Traders är - var hur bra som helst redan 2016, slog Bold Eagle, regelrätt och även 2018... Så ja, det nya världsrekordet lyder 1.10.8 över 2700 meter!

http://www.hingstdepan.se/hingst/traders/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Traders

https://www.youtube.com/watch?v=p0VC8-6jCqY

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 00:06   #1993
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger till min favorit bara för skoj skull! RINGOSTAR TREB vinner på 1.10.0 (medeldistans), till synes med krafter kvar och är det inte boots på framfötterna?

Jaja, spekulera ni - min favorit är redan klar... Om nu inte detta satt sig i kropp/psyke på något sätt, eller för tidig formtopp. Att han gick med spänstiga ben och med krafter kvar tyder på att han kan bibehålla denna form. Är det boots, fram, eller ser jag helt fel?

https://www.youtube.com/watch?v=KUw8G6_rKMg
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 00:12   #1994
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Svagt att du inte vet vem Traders är - var hur bra som helst redan 2016, slog Bold Eagle, regelrätt och även 2018... Så ja, det nya världsrekordet lyder 1.10.8 över 2700 meter!

http://www.hingstdepan.se/hingst/traders/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Traders

https://www.youtube.com/watch?v=p0VC8-6jCqY

Spelar bara på svenskt trav. Hinner inte med att följa massa franska hästar, då jag spelar i stort sett varje dag och lägger ner många timmar på mina system.
Går jävligt bra måste jag säga, långtifrån svagt

Men vad bra då fick vi det klargjort. Dags för travronden i så fall att uppdatera sin lista

Ser fram emot PDA nästa år, hoppas alla de svenska stjärnorna håller sig friska. Vill se Readly Express, Propulsion, Twister Bi, Ringotstarr Treb starta.

Senast redigerad av Cyran den 2018-05-17 klockan 00:17.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 00:17   #1995
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Spelar bara på svenskt trav. Hinner inte med att följa massa franska hästar, då jag spelar i stort sett varje dag och lägger ner många timmar på mina system.
Går jävligt bra måste jag säga, långtifrån svagt


Jag spelar inte på allt trav i alla länder, men med intresset följer annat än spel...

Hehe, bra - då fick du detta sagt, utan bevis och allt...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td